Προς το περιεχόμενο

Formula 1 2023


Diinekis21

Προτεινόμενες αναρτήσεις

32 λεπτά πριν, listerstorm είπε

Πριν αρκετά χρόνια υπήρχε το FanVision (και ακόμη πιο παλιά το KangarooTV), μια συσκευή σε στυλ tablet - PDA (τότε δεν ήταν διαδεδομένα τα tablet, αναφερόμαστε για 20 χρόνια πριν). Νοίκιαζες την συσκευή για το σαββατοκύριακο και παρακολουθούσες την τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα μαζί με το live timing ενώ βρισκόσουν στις κερκίδες. Πολύ μπροστά για την εποχή του αλλά δεν προχώρησε. Έκαναν πριν λίγα χρόνια μια προσπάθεια να το επαναφέρουν αλλά δεν απέδωσε καρπούς. (Εδώ ένα βίντεο σε διάρκεια αγώνα).

 

screen-shot-2018-05-10-at-07-57-15.png

fanvision1-4e6d27f-intro.jpg

Εντάξει πλέον με το κινητό εάν έχεις Ίντερνετ παρακολουθείς το κανάλι της χώρας σου και ακούς όλο το σχολιασμό 

Χωρις τα σχόλια δεν είναι formula 1 για εμένα 

Εχω δοκιμάσει να δω αγώνα σε άλλες ιστοσελίδες με αγγλικά πριν κάνω ant1+ και ήταν σαν να βλέπω βουνό κινηματογράφο 

Αμαξια γύρω γύρω σαν τις μέλισσες και νόημα κανένα 

Επειδη δεν καταλαβαίνω καλά τα αγγλικά τους 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Σε αλλά νέα:

Η Major League Baseball, η Formula 1 και η Mercedes-Benz αντιμετωπίζουν επίσης συλλογικές αγωγές που κατατέθηκαν την ίδια ημέρα για την προώθηση της αποτυχημένης ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων FTX.

Πηγή:

https://www.efsyn.gr/kosmos/413609_antimetopos-me-agogi-1-dis-dolarion-o-ronalnto-gia-diafimisi-kryptonomismaton

 

Το άρθρο έχει αρκετά λαθάκια σε όρους, αλλά η ουσία είναι ότι έγιναν κινήσεις.

Προσωπικά πολύ θα χαρώ να βγουν τα κρυπτο από την F1, δεν είχαν ποτέ θέση εκεί.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, mandos είπε

Σε αλλά νέα:

Η Major League Baseball, η Formula 1 και η Mercedes-Benz αντιμετωπίζουν επίσης συλλογικές αγωγές που κατατέθηκαν την ίδια ημέρα για την προώθηση της αποτυχημένης ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων FTX.

Πηγή:

https://www.efsyn.gr/kosmos/413609_antimetopos-me-agogi-1-dis-dolarion-o-ronalnto-gia-diafimisi-kryptonomismaton

 

Το άρθρο έχει αρκετά λαθάκια σε όρους, αλλά η ουσία είναι ότι έγιναν κινήσεις.

Προσωπικά πολύ θα χαρώ να βγουν τα κρυπτο από την F1, δεν είχαν ποτέ θέση εκεί.

Τους ενόχλησαν τα καπνά κατα τ' άλλα.

Τζόγος και κρυπτονομίσματα παντού όμως.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τζόγος, crypto[.]com και φίλοι, αγώνες εκεί που οι γυναίκες απαγορεύεται να έχουν δικαιώματα και άλλα διάφορα. Η πίστα στο Vegas φτιάχτηκε και με χρήματα των εκεί κατοίκων από οτι μαθαινω.

Η σκοτεινή πλευρά του αθλήματος γίνεται όλο και πιο σιχαμερή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Iσχυει ότι ο Sainz ανέβασε tweet που έλεγε κατι σαν  "τελειωσε μια δυσκολη χρονια, ευχαριστώ τη Ferrari για τα ωραία χρόνια."  και μετά από 1 ώρα το κατεβασε? 

Δεν μας αφηνει το tik tok να χαλαρώσουμε ούτε  μια Παρασκευή βράδυ 😅

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, haHa είπε

 οι τωρινοι hybrid V6 ακουγονται πιο εντυπωσιακοι στο Μονακο απο οτι οι V8 στο Spa.

Και που να ακούσεις ν10 στο Μονακό! Τρομερό στριγγλισμα που ακουγόταν πολύ περισσότερο προς την πλευρά της πισίνας που είναι και η μαρινα.

8 ώρες πριν, liakjim είπε

Δεν το πιστεύω αυτό. Στο SPA ήμουν με γενική είσοδο. Στην μεγάλη ευθεία ο ήχος νομιζες ότι θα σου ξεριζώσει τα σωθικά.

Δεν συζητάμε για τα κατεβάσματα των κιβωτίων.  Δεν μπορούσα να πιστέψω αυτό που άκουγα! 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, vjshadow είπε

 

Δεν συζητάμε για τα κατεβάσματα των κιβωτίων.  Δεν μπορούσα να πιστέψω αυτό που άκουγα! 

Ναι τα κατεβάσματα δεν περνάγανε από την τηλεόραση. Τα ένιωθες στο διάφραγμα. Ασύλληπτο.

Δεν θα ξεχάσω ποτέ την πρώτη φορά που άκουσα από κοντά. Ήταν στο hungaroring. Εκεί η πίστα είναι μέσα σε μια γούβα ανάμεσα σε λόφους. Αφήνοντας το αμάξι στο πάρκινγκ ακούγαμε στο βάθος έναν ήχο σαν να βγαίνει μέσα από την κόλαση.

Κρίμα που πλέον οι θεατές ακούνε τις σκούπες αντί για το ουρλιαχτό.

Επεξ/σία από liakjim
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, sattack είπε

Iσχυει ότι ο Sainz ανέβασε tweet που έλεγε κατι σαν  "τελειωσε μια δυσκολη χρονια, ευχαριστώ τη Ferrari για τα ωραία χρόνια."  και μετά από 1 ώρα το κατεβασε? 

Δεν μας αφηνει το tik tok να χαλαρώσουμε ούτε  μια Παρασκευή βράδυ 😅

 

Δε ξέρω, ο δεκανέας της Williams πάντως θα μεινει μέχρι να γίνει λοχίας...

  • Like 1
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 hours ago, Tasos19s said:

Πρέπει να έχεις και ακουστικά να ακούς κάποιο κανάλι να ξέρεις τι γίνεται αλλιώς απλά βλέπεις τον max, από πίσω τον zhou πιο πίσω τον bottas και πάει λέγοντας και δεν ξέρεις ποιος έχει ποια θέση 

Αν τους βλεπεις ετσι, καταλαβαινεις οτι ο φερσταπεν τους εχει ριξει 1+ γυρο. Δεν χρειαζεται να ακουσεις κατι :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 21/9/2023 στις 3:29 ΜΜ, sattack είπε

Λένε όλοι ότι η Ferrari έκανε πιο υποστροφικο το μονοθεσιο, (γιατί το oversteer το έκανε εντελώς ασταθες και απροβλεπτο), και αυτο ήταν ένα από τα σημεία που βοήθησαν τον Sainz (μαζί με διάφορες άλλες λεπτομέρειες που βελτιωσε ο ίδιος σιγα σιγά στη δουλειά του), ενώ αντίθετα δεν βόλεψε καθόλου τον Leclerc, ο οποίος έπρεπε και πρέπει να προσαρμόσειτο στυλ οδήγησης του.  

Οκ. Καλά κάνει ο Sainz, καλά έκανε και ο Leclerc που προσφέρθηκε μόνος του να παίξει το ρόλο του wingman αφού βγήκε 3ος στο Quali, καλά έκανε και η Ferrari που έβαλε προτεραιότητα την νίκη και υποστηριξε αυτόν που ήταν πιο μπροστά τη συγκεκριμένη στιγμή, και καλά θα κάνουν να συνεχίσουν να κοιτάνε ανά αγώνα τη στρατηγική μπας και πάρουν τη 2η θέση στο κατασκευαστων.

Όμως, understeery cars don't win championships, κι αφού το ξέρουμε εμείς οι θεατές αυτό, ελπίζω να το ξέρουν και στη Ferrari για το τελειως διαφορετικό μονοθέσιο που λενε ότι θέλουν να παρουσιάσουν του χρόνου. 

24 Σεπτεμβρίου γίνεται το GP στην Ιαπωνία. Αρκετά αργότερα θα μάθουμε την επίδραση που είχαν οι σχετικές αναβαθμίσεις που έκανε η Ferrari από εκεί και μετά. 

Στις 27/9/2023 στις 11:17 ΜΜ, sattack είπε

Understeery cars don't win championships. Για αυτό έχουν καταστραφεί όλοι οι μέχρι τώρα teammates του Verstappen,  που δεν αντέχουν να οδηγήσουν στο οριο με αστάθεια στον πίσω άξονα. Μόνο ο Leclerc μπορεί. Και μάλλον και Norris από ότι φαίνεται? 

Ο Sainz που κρατιέται φέτος, αν του χρόνου η Ferrari καταφέρει να αντιγράψει τη RB, θα καταρρεύσει κάτω από το βάρος της σύγκρισης με τον Leclerc. 

Kαι o Ηamilton, αν κράζει συνέχεια την ομάδα του να του φτιάξει μονοθέσιο πιο σταθερό πίσω, δεν θα πάει πουθενά. 

Οι άλλοι που θα μπορούν να χρησιμοποιούν ελεγχόμενα την αστάθεια του πίσω άξονα στο οριο, θα στρίβουν πιο γρήγορα το μονοθεσιο και θα έχουν πάντα πλεονέκτημα. 

 

 

Στις 9/10/2023 στις 3:11 ΜΜ, sattack είπε

Τι λες βρε παιδί μου! Δηλαδή να το εξελίσσουν υποστροφικο για να κανει γύρους το πολυ όσο πχ η Μerc, επειδή εσένα σε βολεύει έτσι καλύτερα! 

Όπως είπα, θα φανεί αυτό του χρόνου και στη Ferrari, αν κανουν σωστή δουλειά, τότε ο Leclerc θα διαλύσει τον Sainz, και ο Sainz που θα εχει υπογραψει αλλου, θα αρχίσει να λέει ότι εξελίσσουν το αυτοκινητο για τον Leclerc και θα φύγει στο τέλος της χρονιάς με αυτή τη δικαιολογία για την ταρίφα που θα εχει φάει. Προϋπόθεση, να φτιαξει σωστό μονοθέσιο τύπου RB η  Ferrari.

 

Στις 21/10/2023 στις 8:18 ΠΜ, sattack είπε

Μπα, μάλλον άρχισε να φαίνεται ήδη από φέτος!

"That’s his speciality, at least when in a car with the sort of responsive front balance he prefers. Which, since the car’s new floor arrived for Suzuka last month, it has had.

“Yes, before we had to have it with more understeer because if you got oversteer you’d lose a lot of grip," Leclerc explained.

"But the Suzuka floor allows us to use a stronger front and I feel more at ease with the car like this.”

 

Με το νεο πατωμα απο τη Suzuka μπορούν πάλι να στηνουν περισσοτερo υπερστροφικο το μονοθεσιο = bye bye Sainz...

Και τα τελικά αποτελέσματα αυτής της αλλαγής που έκανε η Ferrari από την Ιαπωνία και μετά και μπόρεσε να ξαναστηνει το μονοθεσιο με υπερστροφικα χαρακτηριστικά:

https://www.the-race.com/formula-1/ferrari-small-upgrade-charles-leclerc-2023-f1-season/

Όντως bye bye Sainz. Τον διέλυσε ο Leclerc.

Και καλώς εχόντων των πραγμάτων, αν η Ferrari μπορέσει να παρουσιάσει ανταγωνιστικο μονοθέσιο τύπου RB,  με ίδιες αναρτήσεις, antidive, antisquat, και υπερστροφικα χαρακτηριστικά,  θα το ξανακάνει εύκολα και του χρόνου. 

Και να δούμε αν συμβεί το ίδιο κσι στην Merc με τον Hamilton. Αυτό που ζητάει πιο σταθερό πίσω άξονα δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικό για το μέλλον του. 

Επεξ/σία από sattack
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
49 λεπτά πριν, sattack είπε

Όντως bye bye Sainz. Τον διέλυσε ο Leclerc.

Στην αρχή νόμιζα ότι φεύγει πρόωρα από τη φοράδα ο Σάνθης και ψιλοχάρηκα. Μου αρέσει σαν οδηγός, αλλά είπαμε... έχει κάτι αυτό το παιδί, που δε το αφήνει να πάρει νίκες/πρωτάθλημα. :P

watching-sainz.jpg.50e089bab34805136b3c0c6610c39b72.jpg

(εικόνα "reminder" από παλαιότερο post)

Επεξ/σία από specre
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σάνθης πολύ σταθερός και γρήγορος αλλά σε ωμή ταχύτητα είναι ένα σκαλί κάτω από Μαξ, Σαρλ και Νορρις, πιστευω. 
Επισης δεν είναι βρώμικος στην άμυνα και είναι γενικά έξυπνος.

Εύχομαι να πάει σύντομα ο Λεκλερ σε McLaren γιατι δεν παλεύω άλλο να θέλω να κερδίσει η Φεράρι ενώ υποστηρίζω McLaren! 😜

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

47 λεπτά πριν, tommy^ είπε

Εύχομαι να πάει σύντομα ο Λεκλερ σε McLaren γιατι δεν παλεύω άλλο να θέλω να κερδίσει η Φεράρι ενώ υποστηρίζω McLaren! 😜

Θες να γίνω papp0us στη θέση του papp0us; Θες; :lol:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 9/10/2023 στις 3:11 ΜΜ, sattack είπε

To θεμα έχει αναλυθεί διεξοδικά και επανειλημμένα.

Τα ground effect cars έχουν εγγενώς την ταση να είναι πιο γρήγορα όταν είναι υπερστροφικα (και εννοείται να μπορεί κάποιος να τα οδηγήσει ετσι), και στη Red Bull είναι ακόμα πιο ενισχυμένη αυτή η τάση. 

Αυτό βολεύει απόλυτα τον Max, ο οποίος χρησιμοποιεί την υπερστροφικη τάση στο οριο για στρίψει το μονοθέσιο στη στροφή χωρίς να του "πετάξει κωλο" κάνοντας άπειρες μικρό διορθώσεις μς το τιμόνι και το γκάζι. 

Οο αλλοι οδηγοι αυτό δεν το μπορούν, αν πάνε στο οριο θα τους φύγει. Μόνο ο Leclerc και θα δούμε,  ίσως και ο Norris ο Russell και ο Piastri. Ο Hamilton δεν το μπορεί και ο Perez με την καμμια. 

Οπότε όλοι οι άλλοι οδηγοί που δεν το μπορούν, και ειδικά ο Perez στη RB, πηγαίνουν πολύ πιο αργά από το όριο και στρίβουν με διαφορετικό τροπο με αποτέλεσμα να χάνουν από πολύ έως άπειρο χρόνο στο γύρο. Και ο Hamilton να διαμαρτυρεται ότι θελει "περισσότερη πρόσφυση πισω" και ο Perez να διαρρέει ότι "εξελισουν το αυτοκίνητο όπως βολεύει τον Max".

Τι λες βρε παιδί μου! Δηλαδή να το εξελίσσουν υποστροφικο για να κανει γύρους το πολυ όσο πχ η Μerc, επειδή εσένα σε βολεύει έτσι καλύτερα! 

 

Τελείωσε η χρονιά και μαθαίνουμε όλο και περισσότερες λεπτομέρειες,  ωστε να καταλαβουμε καλυτερα τι γινεται με τις ομαδες και τους οδηγους. Έτσι λοιπόν, λίγο ακόμα περισσότερη ανάλυση πάνω σε αυτό ακριβώς το θέμα:

https://thejudge13.com/2023/12/02/rb19-fallacy-that-will-surprise-the-other-f1-teams/

"Τα ground effect cars έχουν εγγενώς την ταση να είναι πιο γρήγορα όταν είναι υπερστροφικα (και εννοείται να μπορεί κάποιος να τα οδηγήσει ετσι)"

Από ότι εξηγουν καλυτερα τωρα, αυτό που γίνεται είναι ότι όσο αυξάνεται η ταχύτητα, αλλάζει η ισορροπία των ground effect μονοθεσιων προς τον εμπρός άξονα.

Αυτό σημαίνει ότι αν στις αργές στροφές το μονοθεσιο είναι ισορροπημένο ανάμεσα στους 2 άξονες, στις γρηγορες στροφές θα πατάει καλύτερα ο μπροστινος και θα είναι ασταθεστερος ο πίσω, δηλαδή το μονοθεσιο θα είναι μια χαρά στις αργές στροφές και υπερστροφικο στις γρηγορες στροφες.

Δηλαδή η χαρά του Verstappen σε ολη τη σεζον και του Leclerc από την Ιαπωνία και μετά, γιατί αυτοί οι οδηγοί μπορούν να κάνουν άπειρες μικρορυθμισεις με ταυτόχρονο γκάζι φρένο και στο τιμόνι, κρατώντας στα όρια της υπερστροφης το μονοθεσιο και στρίβοντας το γρήγορα χωρίς να παθαινουν τετ-α-κε. 

Οι υπόλοιποι αυτο δεν το μπορουν, (πχ ο Περεζ, πρώτα φρενάρει τελείως και μετά πατάει γκάζι κλπ) και φοβούνται να πάνε στο οριο μην τυχόν και τους "φύγει" το μονοθεσιο, και άρα πάνε πιο αργά. 

Αντίθετα, αν το μονοθεσιο είναι ισορροπημένο ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα στις γρηγορες στροφές, τότε στις αργές που η ισορροπία μετατοπιζεται προς τα πίσω, οι μπροστινοί τροχοί θα εχουν χαμηλοτερη πρόσφυση από τους πίσω και το μονοθεσιο θα είναι υποστροφικο. Αυτό ακριβώς λένε ότι γίνεται με τη McLaren, γι αυτό η McLaren τα πήγαινε πολύ καλά σε πίστες με γρηγορες στροφες και χάλια σε πίστες με αργες στροφές, γιατί ενα υποστροφικο μονοθεσιο αργεί πολύ να στρίψει και χάνει τεράστιο χρόνο. Αντίθετα, η Wlliams, με πολύ απλοϊκό πατωμα, καθόλου downforce σε γρηγορες στροφες, αλλά μεγάλη τελική και ισορροπημένο μονοθεσιο σε αργές στροφές, τα πήγε αναμενόμενα πολύ καλά σε κάτι πίστες με αργες στροφές και μεγάλες ευθείες, όπως στο LV. 

Ο Hamilton λοιπόν που παραπονιέται ότι "ο πίσω άξονας είναι ασταθης", πιθανόν να κάνανε ρυθμίσεις στο μονοθεσιο του για να το ισορροπήσουν στις γρηγορες στροφες, με αποτέλεσμα να γινόταν υποστροφικο στις αργές και να χάνει πολύ χρόνο. Αυτός νόμιζε ότι φταίει που το κάθισμα στις Merc είναι πολύ μπροστά. Του χρόνου που πιθανόν θα βάλουν το κάθισμα πιο πίσω, μαλλον θα διαπιστώσει ότι δεν θα αλλάξουν και πολλά. Αν η Merc φτιαξει πιο γρηγορο μονοθεσιο και αυτός δυσκολεύεται με τον ασταθή πίσω άξονα, και Russell όχι, πιθανόν ο Russell να μονομαχεί με Leclerc και Verstappen, και ο Hamilton με τις Alpine και τον Sainz.

Και πάλι όλα αυτά ίσως είναι αρκετά απλοϊκά, με πολύ περισσότερες λεπτομέρειες στις αεροδυναμικες ιδιότητες, στα στησίματα των μονοθεσιων, στο πως ακριβως οδηγεί ο καθε πιλότος, στις χιλιάδες ρυθμίσεις, torque, engine braking, brake balance κλπ που οι πιλότοι αλλάζουν στο τιμόνι από στροφή σε στροφή (αυτα που έκανε  master o Max στο Baku κυνηγωντας τον Perez και από 2-2 μετά πήγε 17-1 νίκες) κλπ κλπ 

Αλλά τουλάχιστον μπαίνουμε λίγο καλύτερα στο κλίμα του τι παίζεται, απο το να λέμε σκέτα ο Perez είναι χωμα, ο Sainz είναι καλός και ο Leclerc τα φάγε τα ψωμιά του, α όχι περίμενε, ο Leclerc είναι πάλι γρήγορος και Sainz είναι παλτό 😄

Επεξ/σία από sattack
  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα παρουσιάζεις λες και ο verstappen είναι από άλλο πλανήτη και οι υπόλοιποι απλά τυχαίοι οδηγοί που τους βρήκαν στις κόντρες της παραλιακής. Είναι μερικοί από τους κορυφαίους οδηγούς στον κόσμο και μπορούν όλοι να προσαρμόστουν σε όλα τα αυτοκίνητα. Όχι βέβαια με την ίδια αποτελεσματικότητα, αλλά το ότι ο verstappen μπορεί να κάνει άπειρες διορθώσεις (πόσο είναι το άπειρο; δηλαδή ας πούμε 3548 διορθώσεις σε μια στροφή;) ενώ οι άλλοι καμία είναι εντελώς αυθαίρετο. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...