Προς το περιεχόμενο

Τηλεφωνική κλήση από δικηγόρο για αρνητική κριτική σε επιχείρηση!


HelenOfTroy

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα σας!

Στις 30/11/2022 το πρωί δέχθηκα κλήση από κάποιον κύριο ο οποίος αφού μου ανέφερε τ' ονοματεπώνυμό του και την ιδιότητά του (δικηγόρος) μ' ενημέρωσε πως ο «πελάτης» του (εταιρεία στην οποία είχα αφήσει αρνητική κριτική στο Google Maps για κάποια υπηρεσία από την οποία δεν έμεινα ικανοποιημένος) θέλει να σβήσω αυτή την κριτική καθώς αποτελεί δυσφήμιση και πως σε αντίθετη περίπτωση θ' αναγκαστεί να κινηθεί νομικά!

Αφού (αμέσως μετά) τον ρώτησα για ποιο λόγο μου τηλεφώνησε και δε μου έστειλε κατευθείαν το εξώδικο ο (ευγενέστατος κατά τ' άλλα) νομικός μου είπε ότι πριν προχωρήσω σ' αυτή τη διαδικασία είχα εντολή απ' τον πελάτη να σας καλέσω και να σας ζητήσω ευγενικά να σβήσετε την κριτική μήπως και γλυτώσουμε τα δικαστήρια κ.λπ. κ.λπ.

Αφού έκλεισα το τηλέφωνο έκανα μια mini έρευνα, αρχικά για να επιβεβαιώσω ότι δεν έχει αλλάξει κάτι στη νομοθεσία όσον αφορά αυτές τις περιπτώσεις (εξώδικο, εντός 10 ημερών απόσυρση/τροποποίηση της δημοσίευσης κι αν όχι τότε αγωγή κ.λπ.) κι έπειτα για να διαπιστώσω αν αυτός ο τύπος που με κάλεσε είναι υπαρκτό πρόσωπο κι έχει αυτή την ιδιότητα...πράγματι, φαίνεται πως υπάρχει δικηγόρος μ' αυτό το όνομα και πως κάπως συνδέεται με την επιχείρηση (προφανώς πρόκειται για φίλο ή συγγενή των ιδιοκτητών)...

Παρ' όλα αυτά έκανα τις παρακάτω σκέψεις:
1)Θεωρώ αντιδεοντολογικό να καλεί ένας δικηγόρος τον υποψήφιο εναγόμενο στο τηλέφωνο για οποιονδήποτε λόγο, πόσο δε μάλλον σ' αυτή την περίπτωση που η νομική διαδικασία είναι ξεκάθαρη κι αν δεν ακολουθηθεί οποιαδήποτε αγωγή προκύψει θ' απορριφθεί ως απαράδεκτη...πως μπορώ λοιπόν να επιβεβαιώσω ότι το (κινητό) τηλέφωνο από το οποίο με κάλεσε ήταν δικό του κι ότι δεν επρόκειτο π.χ. για κάποιον (π.χ. έναν εκ των ιδιοκτητών) που παρίστανε ότι είναι ο τάδε δικηγόρος (για να σας προλάβω, εννοείται ότι έψαξα στο Google κ.λπ. αυτό το νούμερο και δεν εμφανίστηκε πουθενά)...
2)Εφόσον όντως πρόκειται για μη δεοντολογική πράξη, μπορώ να καταγγείλω το συμβάν στο δικηγορικό του σύλλογο κι αν ναι, τι έχω να κερδίσω απ' αυτό;
3)Η εν λόγω επιχείρηση είχε το τηλέφωνό μου μέσω μεταξύ μας αλληλογραφίας άνω των 6 μηνών πριν...έχει το δικαίωμα να διαβιβάζει προσωπικά μου δεδομένα σε τρίτους (π.χ. το τηλέφωνό μου σε δικηγόρο για να μου τηλεφωνήσει);Κι αν όχι, πως μπορώ να «κυνηγήσω» διαρροή προσωπικών μου δεδομένων νομικά;

Όπως καταλαβαίνετε θέλω να γυρίσω την υπόθεση ανάποδα και να τους κυνηγήσω εγώ, πλην όμως ο δικηγόρος μου αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας και δεν δύναται να μ' εξυπηρετήσει κι έκτοτε δεν είχα το χρόνο/αντανακλαστικά ν' αναζητήσω άλλο νομικό, γι' αυτό κι εν μέσω ΣΚ ζητώ τα «φώτα» σας...ευχαριστώ!

  • Like 2
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 52
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Αν θες στείλε μου σε πριβέ το λινκ με τα reviews για να αφήσω και εγώ αρνητικές κριτικές από πολλούς λογαριασμούς, και στο σάιτ του δικηγόρου και στης επιχείρησης.

  • Like 16
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

43 λεπτά πριν, HelenOfTroy είπε

Καλημέρα σας!

Στις 30/11/2022 το πρωί δέχθηκα κλήση από κάποιον κύριο ο οποίος αφού μου ανέφερε τ' ονοματεπώνυμό του και την ιδιότητά του (δικηγόρος) μ' ενημέρωσε πως ο «πελάτης» του (εταιρεία στην οποία είχα αφήσει αρνητική κριτική στο Google Maps για κάποια υπηρεσία από την οποία δεν έμεινα ικανοποιημένος) θέλει να σβήσω αυτή την κριτική καθώς αποτελεί δυσφήμιση και πως σε αντίθετη περίπτωση θ' αναγκαστεί να κινηθεί νομικά!

Αφού (αμέσως μετά) τον ρώτησα για ποιο λόγο μου τηλεφώνησε και δε μου έστειλε κατευθείαν το εξώδικο ο (ευγενέστατος κατά τ' άλλα) νομικός μου είπε ότι πριν προχωρήσω σ' αυτή τη διαδικασία είχα εντολή απ' τον πελάτη να σας καλέσω και να σας ζητήσω ευγενικά να σβήσετε την κριτική μήπως και γλυτώσουμε τα δικαστήρια κ.λπ. κ.λπ.

Αφού έκλεισα το τηλέφωνο έκανα μια mini έρευνα, αρχικά για να επιβεβαιώσω ότι δεν έχει αλλάξει κάτι στη νομοθεσία όσον αφορά αυτές τις περιπτώσεις (εξώδικο, εντός 10 ημερών απόσυρση/τροποποίηση της δημοσίευσης κι αν όχι τότε αγωγή κ.λπ.) κι έπειτα για να διαπιστώσω αν αυτός ο τύπος που με κάλεσε είναι υπαρκτό πρόσωπο κι έχει αυτή την ιδιότητα...πράγματι, φαίνεται πως υπάρχει δικηγόρος μ' αυτό το όνομα και πως κάπως συνδέεται με την επιχείρηση (προφανώς πρόκειται για φίλο ή συγγενή των ιδιοκτητών)...

Παρ' όλα αυτά έκανα τις παρακάτω σκέψεις:
1)Θεωρώ αντιδεοντολογικό να καλεί ένας δικηγόρος τον υποψήφιο εναγόμενο στο τηλέφωνο για οποιονδήποτε λόγο, πόσο δε μάλλον σ' αυτή την περίπτωση που η νομική διαδικασία είναι ξεκάθαρη κι αν δεν ακολουθηθεί οποιαδήποτε αγωγή προκύψει θ' απορριφθεί ως απαράδεκτη...πως μπορώ λοιπόν να επιβεβαιώσω ότι το (κινητό) τηλέφωνο από το οποίο με κάλεσε ήταν δικό του κι ότι δεν επρόκειτο π.χ. για κάποιον (π.χ. έναν εκ των ιδιοκτητών) που παρίστανε ότι είναι ο τάδε δικηγόρος (για να σας προλάβω, εννοείται ότι έψαξα στο Google κ.λπ. αυτό το νούμερο και δεν εμφανίστηκε πουθενά)...
2)Εφόσον όντως πρόκειται για μη δεοντολογική πράξη, μπορώ να καταγγείλω το συμβάν στο δικηγορικό του σύλλογο κι αν ναι, τι έχω να κερδίσω απ' αυτό;
3)Η εν λόγω επιχείρηση είχε το τηλέφωνό μου μέσω μεταξύ μας αλληλογραφίας άνω των 6 μηνών πριν...έχει το δικαίωμα να διαβιβάζει προσωπικά μου δεδομένα σε τρίτους (π.χ. το τηλέφωνό μου σε δικηγόρο για να μου τηλεφωνήσει);Κι αν όχι, πως μπορώ να «κυνηγήσω» διαρροή προσωπικών μου δεδομένων νομικά;

Όπως καταλαβαίνετε θέλω να γυρίσω την υπόθεση ανάποδα και να τους κυνηγήσω εγώ, πλην όμως ο δικηγόρος μου αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας και δεν δύναται να μ' εξυπηρετήσει κι έκτοτε δεν είχα το χρόνο/αντανακλαστικά ν' αναζητήσω άλλο νομικό, γι' αυτό κι εν μέσω ΣΚ ζητώ τα «φώτα» σας...ευχαριστώ!

Εννοειται θα ψαξεις καποιον αλλον.. Και μαλιστα γρηγορα...Και να παρει τηλεφωνο τον αλλον δικηγορο και θα του πεις οτι θα γινει αγωγη απο μερους σου.....

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σαφώς και οι δικηγόροι επικοινωνούν με τον εναγόμενο για συμβιβασμό.

Αν θελεις να το τραβηξεις στα δικαστήρια πρεπει να συλλέξεις πληροφορίες που να δικαιολογούν την κριτική σου και να τις παρουσιάσεις στο δικαστήριο.

Αυτό βέβαια θα πάρει χρόνο και χρήμα και για σένα και για τον αλλο.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικό στοιχείο το τηλέφωνο;Με την ίδια λογική και η διευθυνση,οπότε πως θα σε ενημερώσουν/βρουν για εξώδικο;

Απο την άλλη εγώ θα έγραφα κατω απο την κριτική μου το συμβάν με τον δικηγόρο κλπ.Αυτό θα πονέσει ακόμα πιο πολύ απο αρνητική κριτική.

  • Like 15
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο δικηγόρος φυσικά και μπορεί να επικοινωνεί μαζί σου για συμβιβασμό με εντολή του πελάτη του, έχει κάθε δικαίωμα. Οπότε δεν υφίσταται αντιδεοντολογικη πρακτική. Προσπάθεια συμβιβασμού έκανε. 

Το τηλέφωνό σου προφανώς είχε δοθεί στην επιχείρηση και ως νόμιμος εκπρόσωπος της ο δικηγόρος έχει εξουσιοδότηση να σε καλέσει. 

Μην τρελαίνεσαι με τα περί προσωπικών δεδομένων κ τη δεοντολογία. Θα σε τυλίξουν εύκολα σε μια κόλλα χαρτί που θα περιέχει την αναφορά σου, την κατ εκείνους δυσφημιστικη. 

Εδώ να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Συκοφαντική δυσφήμιση είναι αν διαδίδεις κάτι ψευδές, απλή δυσφήμιση είναι αν διαδίδεις κάτι αληθές που αφορά τους δύο εμπλεκόμενους σε τρίτα μέρη. Οπότε ακόμα κ αν πηγές πχ να πάρεις ενα ρούχο και συμπεριφερθηκαν απρεπως, αυτό αφορά εσάς τους δύο μόνο κ δεν δημοσιοποιειται, σε αντίθεση με το.... ιντερνετικο αίσθημα στην Ελλάδα. Αλλιώς είναι όντως δυσφήμηση. 

  • Like 1
  • Confused 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 λεπτά πριν, rodosf1 είπε

Οπότε ακόμα κ αν πηγές πχ να πάρεις ενα ρούχο και συμπεριφερθηκαν απρεπως, αυτό αφορά εσάς τους δύο μόνο κ δεν δημοσιοποιειται

Εννοεις οτι δεν μπορουμε να αφησουμε αρνητικη αξιολογηση για την εξυπηρετηση που δεχτηκαμε, ακομα και αν τελικα δεν αγορασουμε κατι? 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

38 λεπτά πριν, rodosf1 είπε

Ο δικηγόρος φυσικά και μπορεί να επικοινωνεί μαζί σου για συμβιβασμό με εντολή του πελάτη του, έχει κάθε δικαίωμα. Οπότε δεν υφίσταται αντιδεοντολογικη πρακτική. Προσπάθεια συμβιβασμού έκανε. 

Το τηλέφωνό σου προφανώς είχε δοθεί στην επιχείρηση και ως νόμιμος εκπρόσωπος της ο δικηγόρος έχει εξουσιοδότηση να σε καλέσει. 

Μην τρελαίνεσαι με τα περί προσωπικών δεδομένων κ τη δεοντολογία. Θα σε τυλίξουν εύκολα σε μια κόλλα χαρτί που θα περιέχει την αναφορά σου, την κατ εκείνους δυσφημιστικη. 

Εδώ να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Συκοφαντική δυσφήμιση είναι αν διαδίδεις κάτι ψευδές, απλή δυσφήμιση είναι αν διαδίδεις κάτι αληθές που αφορά τους δύο εμπλεκόμενους σε τρίτα μέρη. Οπότε ακόμα κ αν πηγές πχ να πάρεις ενα ρούχο και συμπεριφερθηκαν απρεπως, αυτό αφορά εσάς τους δύο μόνο κ δεν δημοσιοποιειται, σε αντίθεση με το.... ιντερνετικο αίσθημα στην Ελλάδα. Αλλιώς είναι όντως δυσφήμηση. 

https://www.lawspot.gr/nomika-blogs/eyaggelos_margaritis/ti-einai-exyvrisi-dysfimisi-kai-sykofantiki-dysfimisi

Κατά το άρθρο 362 ΠΚ, το οποίο περιέχεται στο ΝΕΟ Ποινικό Κώδικα της Χώρας μας (Ν. 4619/2019) το έγκλημα της δυσφήμισης έχει ως εξής: Όποιος με οποιονδήποτε τρόπο ενώπιον τρίτου ισχυρίζεται ή διαδίδει για κάποιον άλλον γεγονός που μπορεί να βλάψει την τιμή ή την υπόληψή του τιμωρείται με φυλάκιση έως ένα έτος ή χρηματική ποινή. Αν η πράξη τελέστηκε δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο ή μέσω διαδικτύου, επιβάλλεται φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή.

Κατά το άρθρο 366 ΠΚ του ΝΕΟΥ Ποινικού Κώδικα, αν το γεγονός του άρθρου 362 είναι αληθινό, η πράξη μένει ατιμώρητη, εκτός εάν αυτό αφορά αποκλειστικά σχέσεις του οικογενειακού ή του ιδιωτικού βίου που δεν θίγουν το δημόσιο συμφέρον.

Καλό θα είναι να τα γράφουμε όλα. Ναι μπορεί να ισχυριστεί ο άλλος ότι είναι δυσφήμιση αλλά εφόσον αυτό που αναφέρεις είναι αληθινό δεν υπάρχει κάποια ποινή/τιμωρία. Προφανώς και μια αρνητική κριτική είναι δυσφήμιση.

  • Like 10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, SabotazNic είπε

Εννοεις οτι δεν μπορουμε να αφησουμε αρνητικη αξιολογηση για την εξυπηρετηση που δεχτηκαμε, ακομα και αν τελικα δεν αγορασουμε κατι? 

δεν είπα αυτό, ουτε προκύπτει από κάπου ότι το είπα αυτό φίλε μου. 

16 λεπτά πριν, TuXaKoS είπε

https://www.lawspot.gr/nomika-blogs/eyaggelos_margaritis/ti-einai-exyvrisi-dysfimisi-kai-sykofantiki-dysfimisi

Κατά το άρθρο 362 ΠΚ, το οποίο περιέχεται στο ΝΕΟ Ποινικό Κώδικα της Χώρας μας (Ν. 4619/2019) το έγκλημα της δυσφήμισης έχει ως εξής: Όποιος με οποιονδήποτε τρόπο ενώπιον τρίτου ισχυρίζεται ή διαδίδει για κάποιον άλλον γεγονός που μπορεί να βλάψει την τιμή ή την υπόληψή του τιμωρείται με φυλάκιση έως ένα έτος ή χρηματική ποινή. Αν η πράξη τελέστηκε δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο ή μέσω διαδικτύου, επιβάλλεται φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή.

Κατά το άρθρο 366 ΠΚ του ΝΕΟΥ Ποινικού Κώδικα, αν το γεγονός του άρθρου 362 είναι αληθινό, η πράξη μένει ατιμώρητη, εκτός εάν αυτό αφορά αποκλειστικά σχέσεις του οικογενειακού ή του ιδιωτικού βίου που δεν θίγουν το δημόσιο συμφέρον.

Καλό θα είναι να τα γράφουμε όλα. Ναι μπορεί να ισχυριστεί ο άλλος ότι είναι δυσφήμιση αλλά εφόσον αυτό που αναφέρεις είναι αληθινό δεν υπάρχει κάποια ποινή/τιμωρία. Προφανώς και μια αρνητική κριτική είναι δυσφήμιση.

Σωστά τα ανέφερες φίλε μου, έγραψα σε μερικές γραμμές όσα τυγχάνει να γνωρίζω. Δεν έδωσα πλήρη νομική συμβουλή (δεν είναι δουλειά μου άλλωστε), νομίζω ότι αυτά που έγραψες είναι στο ίδιο πλαίσιο αυτών που ανέφερα και δείχνουν ότι χρειάζεται προσοχή στο τι γράφουμε και που, επειδή μπορεί να το γυρίσουν εναντίον μας. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ψάξε το από την πλευρά της επιχείρησης.

Πχ δες τους όρους χρήσης του Google My Business (Business Profile) τι έχει αποδεχτεί η επιχείρηση για να κάνει χρήση της υπηρεσίας.

Τις "κακές" κριτικές αν δεν κάνω λάθος μόνο η Google μπορεί να τις κατεβάσει και μόνο αν πάνε κόντρα στα policy της.

Αν δεν θέλει κακές κριτικες, να μην έχει την επιχείρηση του στο Google.

  • Like 10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τρια χρονια περιμενω μηνυση.Δε λεω να κανει το ιδιο ο ts , απλα αναφερω τι εγινε στην περιπτωση μου μετα απο συμβουλη δικηγορου.

Οπως ειπε και ο κολυμβητης,αν δεν αντεχεις την κριτικη βγες απο το google.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οπότε η μόνη λύση για αρνητικές κριτικές είναι ένα mail χωρίς στοιχεία, ή με ένα κινεζικό όνομα και ασ´τους να ψάχνουν. Άνετα πάντως θα έσβηνα την κριτική και μετά θα εφτιαχνα με την ησυχία μου άλλους 50 λογαριασμούς, τους μισους με το επώνυμο του ιδιοκτήτη και θα έλεγα οτι αν και είμαστε συγγενείς, είναι  απαράδεκτη επιχείρηση.

  • Like 6
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, G.bar είπε

Οπότε η μόνη λύση για αρνητικές κριτικές είναι ένα mail χωρίς στοιχεία, ή με ένα κινεζικό όνομα και ασ´τους να ψάχνουν. Άνετα πάντως θα έσβηνα την κριτική και μετά θα εφτιαχνα με την ησυχία μου άλλους 50 λογαριασμούς, τους μισους με το επώνυμο του ιδιοκτήτη και θα έλεγα οτι αν και είμαστε συγγενείς, είναι  απαράδεκτη επιχείρηση.

Κριτική και στο σάιτ του δικηγόρου για να νιώσει για τα καλά πως είναι να μην μπορεί να τον σώσει ούτε ο νόμος, ούτε η Google, ούτε καν ο Θεός.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...