Προς το περιεχόμενο

Νέο πρόβλημα εντοπίστηκε σε αεροσκάφη Boeing 737 Max


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά σοβαρών ζητημάτων που πλήττουν εδώ και χρόνια το κύρος της εταιρίας

To νέο πρόβλημα εντοπίστηκε σε γραμμή παραγωγής των 737 Max,  υποχρεώνοντας τη Boeing να καθυστερήσει την παράδοση περίπου 50 αεροσκαφών.

Το πρόβλημα αποκαλύφθηκε σε υπόμνημα που στάλθηκε στους εργαζομένους της Boeing την Κυριακή από το Σταν Ντιλ, τον επικεφαλής της διεύθυνσης εμπορικών αεροσκαφών της εταιρίας. Υπάλληλος της προμηθεύτριας εταιρίας Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει τις ατράκτους των 737 Max, ενημέρωσε τη Boeing ότι δύο τρύπες ενδέχεται να μην ανοίχτηκαν απόλυτα σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Boeing, όπως αναφέρει ο Ντιλ στο υπόμνημα.

Παρότι η αστοχία αυτή φαίνεται πως δεν επηρεάζει την ασφάλεια των αεροσκαφών, και όλα τα 737 μπορούν να συνεχίσουν να πετούν κανονικά, η εξέλιξη αυτή συνιστά ένα ακόμη πλήγμα στο κύρος της Boeing, το οποίο έχει δεχτεί αλλεπάλληλα χτυπήματα τα τελευταία πέντε χρόνια, με πιο πρόσφατο το τρομακτικό περιστατικό που καταγράφηκε σε ένα 737 Max 9, στις 5 Ιανουαρίου.

Το αεροσκάφος, το οποίο ανήκε στην Alaska Airlines και πραγματοποιούσε προγραμματισμένη πτήση, υπέστη αποσυμπίεση της καμπίνας των επιβατών, όταν έχασε ολόκληρη έξοδο κινδύνου, η οποία συμπαρέσυρε και τμήμα της ατράκτου, ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν σε άνοδο. Παρότι τα ακριβή αίτια του ατυχήματος δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά, ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντέιβιντ Καλχούν, σε δηλώσεις του προς επενδυτές την περασμένη Τετάρτη ανέφερε ότι "Εμείς προκαλέσαμε το πρόβλημα, το καταλαβαίνουμε αυτό".

 Σε μια προσπάθεια περιορισμού των εξόδων, η Boeing επέλεξε τα τελευταία χρόνια να στηρίζεται όλο και περισσότερο σε εξωτερικούς προμηθευτές για τη συναρμολόγηση βασικών στοιχείων των αεροσκαφών της. Η Spirit AeroSystems, για παράδειγμα, κατασκευάζει τις ατράκτους και σε ορισμένες περιπτώσεις τα πιλοτήρια, αφήνοντας στη Boeing μόνο την τελική συναρμολόγηση των αεροσκαφών που φέρουν το όνομά της.

Ο Ντιλ, όμως, στο υπόμνημά του αναγνωρίζει ότι το θέμα δεν αφορά μόνο τους προμηθευτές, καθώς προβλήματα έχουν εντοπιστεί και σε αεροσκάφη που έχουν βγει από τις γραμμές παραγωγής της ίδιας της Boeing.

Η εταιρία υποχρεώθηκε να αναστείλει τις παραδόσεις αεροσκαφών σε διάφορες περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια, για παραγγελίες που αφορούσαν τόσο το Max όσο και το 787 Dreamliner, λόγω του ότι έλεγχοι εντόπισαν ότι τα αεροσκάφη δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές κατασκευής που είχε θέσει η ίδια η εταιρία. Αυτές οι αναστολές δημιούργησαν θέματα στους πελάτες της εταιρίες, που περίμεναν τα αεροσκάφη, ενώ προκάλεσαν σοβαρή οικονομική ζημιά στη Boeing. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η εταιρία ανακοίνωση ζημιές της τάξης των 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023, ανεβάζοντας έτσι το σύνολο των ζημιών της κατά τα τελευταία πέντε χρόνια στα 26,7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Μόλις τον περασμένο μήνα, δύο βασικοί πελάτες της εταιρίας, η United Airlines και η Southwest Airlines δήλωσαν ότι δεν υπολόγιζαν πλέον στην παράδοση των παραγγελιών που τους είχε υποσχεθεί η Boeing. Η Southwest ανέμενε να παραλάβει αεροσκάφη τύπου 737 Max 7, ενώ η United είχε παραγγείλει αεροσκάφη τύπου Max 10. Κανένας από τους δύο τύπους δεν έχει λάβει ακόμη έγκριση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας για τη μεταφορά επιβατών.

Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της United, Σκοτ Κέρμπι, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι το συμβάν με το αεροσκάφος της Alaska Air ήταν "η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι" ως προς τη δυνατότητα της εταιρίας του να προχωρήσει με τα σχέδια παραλαβής των Max 10 μέσα στο 2024, όπως προβλεπόταν αρχικά.

Υπενθυμίζεται ότι το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετώπισε η Boeing ήταν ένα σχεδιαστικό σφάλμα στο 737 Max που προκάλεσε τη συντριβή δύο αεροσκαφών, το πρώτο τον Οκτώβριο του 2018 και το δεύτερο το Μάρτιο του 2019, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους συνολικά 346 άνθρωποι και τα αεροσκάφη αυτού του τύπου να καθηλωθούν στο έδαφος επί 20 μήνες.

 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 40
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Έχει γίνει σούπα το 737, η Boeing πρέπει asap να το αλλάξει έστω σαν όνομα ποσό μάλλον να κάτσει κάτω και να σχεδιάσει ένα νέο αεροσκάφος από την αρχή . 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να τι γίνεται όταν παίρνουν τις αποφάσεις μανατζαραίοι αντί για μηχανικούς σε θέματα ασφαλείας και ποιότητας. Ας τα φάει τώρα η Boeing.

Επεξ/σία από Dantε
  • Like 15
  • Thanks 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Boeing πάει απο καταστροφή σε καταστροφή στον τομέα του PR. Αν ρωτήσεις τον κόσμο πoιά είναι η πρώτη απαίτηση απο εταιρείες σαν την Boeing, θα σου πει η αξιοπιστία.

Κάποτε η Boeing ήταν μια εταιρεία φτιαγμένη απο μηχανικούς για μηχανικούς. Σχεδόν όλα τα έκανε εσωτερικά και ακολουθούσε να δικά της πολύ υψηλά στανταρ που είχαν θέσει οι άριστοι μηχανικοί της. 

Κάποια στιγμή του 1997 αγόρασε την mcdonnell douglas που αποδείχτηκε ολέθριο λάθος. Αντί η μεγάλη εταιρεία να απορροφήσει την μικρότερη, εδώ έγινε το αντίστροφο και πάρθηκε η απόφαση να ακολουθήσουν το διοικητικό μοντέλο της mcdonnell douglas η οποία ήταν εταιρεία που ότι μπορούσε να δώσει outsourcing σε άλλες εταιρείες το έδινε. Ξαφνικά οι λογιστές και τα MBA κάνανε κουμάντο στην εταιρεία και η ποιότητα για την οποία ήταν γνωστή πήγε περίπατο. Πήρε κάτι περισσότερο απο δέκα χρόνια να αρχίσουν να φαίνονται τα σημάδια της καταρρεύσης, αλλά αυτή την στιγμή η Boeing είναι σε μια άσχημη θέση.

Ας ελπίζουμε το όνομα της να είναι αρκετό να την κρατήσει μέχρι να ξαναβρεί τον δρόμο της προς την κορυφή.

  • Like 16
  • Thanks 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, fast8 είπε

Η Boeing πάει απο καταστροφή σε καταστροφή στον τομέα του PR. Αν ρωτήσεις τον κόσμο πoιά είναι η πρώτη απαίτηση απο εταιρείες σαν την Boeing, θα σου πει η αξιοπιστία.

Κάποτε η Boeing ήταν μια εταιρεία φτιαγμένη απο μηχανικούς για μηχανικούς. Σχεδόν όλα τα έκανε εσωτερικά και ακολουθούσε να δικά της πολύ υψηλά στανταρ που είχαν θέσει οι άριστοι μηχανικοί της. 

Κάποια στιγμή του 1997 αγόρασε την mcdonnell douglas που αποδείχτηκε ολέθριο λάθος. Αντί η μεγάλη εταιρεία να απορροφήσει την μικρότερη, εδώ έγινε το αντίστροφο και πάρθηκε η απόφαση να ακολουθήσουν το διοικητικό μοντέλο της mcdonnell douglas η οποία ήταν εταιρεία που ότι μπορούσε να δώσει outsourcing σε άλλες εταιρείες το έδινε. Ξαφνικά οι λογιστές και τα MBA κάνανε κουμάντο στην εταιρεία και η ποιότητα για την οποία ήταν γνωστή πήγε περίπατο. Πήρε κάτι περισσότερο απο δέκα χρόνια να αρχίσουν να φαίνονται τα σημάδια της καταρρεύσης, αλλά αυτή την στιγμή η Boeing είναι σε μια άσχημη θέση.

Ας ελπίζουμε το όνομα της να είναι αρκετό να την κρατήσει μέχρι να ξαναβρεί τον δρόμο της προς την κορυφή.

Από τότε που άλλαξε διοίκηση έχασε κάθε αξιοπιστία  μόνο η μετοχή τους ενδιαφέρει.  Η FDA θα έπρεπε να την κλείσει  μετά  της συντριβές  2 αεροσκαφών  μέσα σε λίγους  μήνες . Με την αποφυγή ευθυνών  απόκρυψη στοιχείων  για  το MCAS .  Πραγματικά  με νευριάζει και με θλίβει όταν ακούω  για νέα προβλήματα  στην BOEING.  Στον Καιάδα  το 737 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με πονάει να διαβάζω αυτά για μια εταιρία που έδειξε το δρόμο με αεροσκάφη που άφησαν ιστορία να φτάσει σε αυτά τα χάλια. Εντύπωση μου κάνει που κανεις δεν παρετηθηκε ούτε πήγε φυλακή. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορει να μου εξηγησει καποιος πως γινεται ολοκληρα αεροπλανα που μεταφερουν καθημερινα χιλιαδες εκατομμυρια κοσμο να εχουν τοσο σοβαρα προβληματα και κανεις να μην κανει τιποτα? Δηλαδη παιζουν τη ζωη των ανθρωπων κυριολεκτικα κορονα γραμματα? Τοσο αναλωσιμη ειναι η ανθρωπινη ζωη μπροστα στο κερδος των αδηφαγων εταιριων? Κανενας ελεγχος καμια εταιρια δεν κλεινει κανενας δεν περνει ευθυνες να παει φυλακη ενω την ιδια ωρα εχουν σκοτωσει αρκετες εκατονταδες ανθρωπους. Ξερω οτι η ανθρωπινη ζωη δεν μετραει καθολου τουλαχιστον σε ηπειρους οπως Αφρικης που πεθαινουν καθημερινα 25 χιλιαδες παιδια αλλα βλεπω οτι ειναι παγκοσμιο φαινομενο και περα απο αυτους που εχουν τα δις ολου του κοσμου κανενας αλλος δεν μετραει παρα μονο τα λεφτα που δινει μετρανε τιποτα αλλο. ΔΥΣΤΥΧΩΣ.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλη μια παράμετρος εκτός του ότι σχεδιάζουν οι χαρτογιακαδες είναι το κοστος και τα φτηνά ανταλλακτικά. Δεν είναι τυχαίο που εταιρείες Λόου μπάτζετ επιλέγουν boeing. Και κρίμα που η Airbus φόρεσε pw

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, ZoReN είπε

Καιρός είναι να πάει για πλήρη απόσυρση το 737. Έχει καταντήσει meme και είναι και επικίνδυνο. Ας φτιάξουν ένα νέου τύπου αεροσκάφος 

Σοβαρολογεις ; Ποια η σχεση του στανταρ 737 με το Max ;

Δεκαδες χιλιαδες 737 πετανε αυτη την στιγμη ανα την υφηλιο .

Τα προβληματα εντοπιζονται στα Max, ενα μοντελο που ανετα θα μπορουσε

να ειχε αλλο ονομα . Ευθυνη του Μαρκετινγκ ηταν να λαβει την πιασαρικη ονομασια

737 , κατι σαν το "pentium"  της ιντελ οπου το ονομα κρατησε για πολλες εκδοσεις

επεξεργαστων που καμμια σχεση δεν ειχαν με τους ιστορικους Pentium.

Τεσπα ως Ευρωπαιος υποστηριζω - ψηφιζω AirBus .

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 minutes ago, nepomuk said:

Σοβαρολογεις ; Ποια η σχεση του στανταρ 737 με το Max ;

Δεκαδες χιλιαδες 737 πετανε αυτη την στιγμη ανα την υφηλιο .

Τα προβληματα εντοπιζονται στα Max, ενα μοντελο που ανετα θα μπορουσε

να ειχε αλλο ονομα . Ευθυνη του Μαρκετινγκ ηταν να λαβει την πιασαρικη ονομασια

737 , κατι σαν το "pentium"  της ιντελ οπου το ονομα κρατησε για πολλες εκδοσεις

επεξεργαστων που καμμια σχεση δεν ειχαν με τους ιστορικους Pentium.

Τεσπα ως Ευρωπαιος υποστηριζω - ψηφιζω AirBus .

Όχι ακριβώς. Το πρόβλημα που προκάλεσε τις πιο πολύνεκρες απώλειες στο 737 MAX προέρχεται ακριβώς γιατι είναι outdated design.

Η Boeing ήθελε να βάλει τις CFM Leap στο 737, όμως επειδη οι κινητήρες είναι τεράστιοι και το 737 πολύ "κοντό", έπρεπε να τους τοποθετήσει ψηλότερα από εκεί που έπρεπε, αλλάζοντας εντελώς το κέντρο βάρους. Και για να το αντιμετωπίσει, πήγε και έβαλε το MCAS, χωρίς να ενημερώσει κανέναν, ούτε καν τους πιλότους για να γλυτώσει μέχρι και τα έξοδα training των πιλότων.

Εν' ολίγοις, τα 2 θανατηφόρα συμβάντα του MAX, είναι προϊόντα της απληστίας της Boeing που χρησιμοποίησε ένα παλιό σχέδιο, προσπαθώντας να γλυτώσει RnD, re-certification και επανεκπαίδευση των πιλότων.

Όλα για τα λεφτά. Με ένα πιο καινούριο σχέδιο, όπως έκανε η Airbus με το A320, δε θα είχαν αυτό το πρόβλημα. Αλλά επέλεξαν ένα modernization σχεδίου του 1967.

  • Like 8
  • Thanks 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...