Προς το περιεχόμενο

Έχει μειωθεί η ζήτηση εργαζόμενων στην πληροφορική;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

3 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Δεν λέω αυτό. 
Λέω ότι οι ανακαλύψεις έρχονται από θεωρητικούς, με κατάρτιση, όχι από πρακτικούς χειρώνακτες κάθε είδους.
Ότι η ανάπτυξη επιστημονικής κουλτούρας είναι σημαντικότερο κεφάλαιο από την διάθεση εξειδικευμένων εργαζόμενων που απλώς καλά τη δουλειά τους στην αγορά. Κι ότι αυτό εκλείπει σήμερα.
Αυτό ήταν η αφετηρία.

-

Ίσως φταίω εγώ που οταν λέει κάποιος "θεωρητικός" σκέφτομαι καποιον καθηγητή πανεπιστημίου στην Ελλάδα.

Δεν είναι προϋπόθεση της ανακάλυψης να μπορείς να κάνεις τη θεωρία σου πράξη;

Προσωπικά πάντως θεωρώ οτι με τον βαθμό εξειδίκευσης που υπάρχει σήμερα οι ανακαλύψεις πλεον θα γίνονται απο ομάδες ανθρώπων. Ατομικά για να μπορέσει κάποιος να μαζέψει γνώσεις κ εμπειρίες που χρειάζονται για να κάνει κατι καινούργιο, μπορεί να μην φτάνουν ζωές ολόκληρες.

Για αυτό μπήκα στη διαδικασία να δικαιολογήσω την αναγκαιότητα και των δύο.

Τώρα η επιστημονική κουλτούρα στην Ελλάδα είναι περίεργο θέμα, σε αλλους κλάδους δε φτάνει και σε άλλους περισσεύει.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 513
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

@pontez2@V.I.Smirnov

@CorsarioJoao

Η αλήθεια είναι ότι για κάθε σημαντική ανακάλυψη απαιτείται και θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο.
Η πιο επική ανακάλυψη που θυμάμαι για παράδειγμα είναι ο τρόπος που χρησιμοποίησε ο δημιουργός του Quake για να επιταχύνει τους 3D υπολογισμούς στο Quake III Arena, χάρης σε ένα απλό τρικ κατάφερε να κάνει την διαφορά και να ξεχωρίσει το παιχνίδι στην αγορά.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_inverse_square_root

float q_rsqrt(float number)
{
  long i;
  float x2, y;
  const float threehalfs = 1.5F;
  x2 = number * 0.5F;
  y  = number;
  i  = * ( long * ) &y;                       // evil floating point bit level hacking
  i  = 0x5f3759df - ( i >> 1 );               // what the fuck?
  y  = * ( float * ) &i;
  y  = y * ( threehalfs - ( x2 * y * y ) );   // 1st iteration
  // y  = y * ( threehalfs - ( x2 * y * y ) );   // 2nd iteration, this can be removed
  return y;
}

Η γραμμή   i  = 0x5f3759df - ( i >> 1 );  για το 99.9% των προγραμματιστών δεν έχει απολύτως καμία λογική.

Στην πράξη όμως είναι συνδυασμός επιστήμης και τέχνης που για να τον καταλάβει κάποιος πρέπει να γνωρίζει πως ακριβώς αποθηκεύουν τους δεκαδικούς και τους ακεραίους οι υπολογιστές σε bit.

Ο παραπάνω κώδικας εκτελεί έναν μετασχηματισμό που χρησιμοποιείται στα 3D γραφικά χωρίς απολύτως καμία διαίρεση. Ενδεικτικά ο πολλαπλασιασμός στον επεξεργαστή χρειάζεται 6~8 κύκλους ενώ η διαίρεση 30~60. Το κέρδος στην ταχύτητα υπολογισμών φαινόταν και από τα FPS που ήταν απίστευτα καλά για τα δεδομένα της εποχής.

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάντως δεν είπα ότι οι επιστήμονες είναι ανώτεροι των τεχνίτων. Είπα με παράδειγμα την πληροφορική ότι η αγορά σε γενικές γραμμές δεν ενδιαφέρεται για την επιστήμη αλλά για το κέρδος, επομένως πολλά πτυχία είναι περιττά στην αγορά εργασίας. Αλλά και το αντίστροφο, ό,τι έχει ζήτηση στην αγορά δεν είναι απαραίτητα επιστήμη ούτε πρέπει να συγχέεται με τις γνώσεις που διδάσκονται στα πανεπιστήμια. Τα πανεπιστήμια δίνουν έμφαση σε θεμελιώδεις αρχές που δεν αλλάζουν κάθε 5 χρόνια, με κεντρικό άξονα τα μαθηματικά και την φυσική στις θετικές επιστήμες. Η έρευνα που κάνουν τα ανεξάρτητα πανεπιστήμια δεν καθοδηγείται απ' το κέρδος όπως κάνει η αγορά. Κάποιες τεχνολογίες συμπτωματικά έχουν εμπορική αξία αλλά συνήθως είναι διαφορετικά τα άτομα που τις δημιουργούν και τις καρπώνονται.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, StavrosD είπε

Η αλήθεια είναι ότι για κάθε σημαντική ανακάλυψη απαιτείται και θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο.
Η πιο επική ανακάλυψη που θυμάμαι για παράδειγμα είναι ο τρόπος που χρησιμοποίησε ο δημιουργός του Quake για να επιταχύνει τους 3D υπολογισμούς στο Quake III Arena, χάρης σε ένα απλό τρικ κατάφερε να κάνει την διαφορά και να ξεχωρίσει το παιχνίδι στην αγορά.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_inverse_square_root

float q_rsqrt(float number)
{
  long i;
  float x2, y;
  const float threehalfs = 1.5F;
  x2 = number * 0.5F;
  y  = number;
  i  = * ( long * ) &y;                       // evil floating point bit level hacking
  i  = 0x5f3759df - ( i >> 1 );               // what the fuck?
  y  = * ( float * ) &i;
  y  = y * ( threehalfs - ( x2 * y * y ) );   // 1st iteration
  // y  = y * ( threehalfs - ( x2 * y * y ) );   // 2nd iteration, this can be removed
  return y;
}

Η γραμμή   i  = 0x5f3759df - ( i >> 1 );  για το 99.9% των προγραμματιστών δεν έχει απολύτως καμία λογική.

Στην πράξη όμως είναι συνδυασμός επιστήμης και τέχνης που για να τον καταλάβει κάποιος πρέπει να γνωρίζει πως ακριβώς αποθηκεύουν τους δεκαδικούς και τους ακεραίους οι υπολογιστές σε bit.

Ο παραπάνω κώδικας εκτελεί έναν μετασχηματισμό που χρησιμοποιείται στα 3D γραφικά χωρίς απολύτως καμία διαίρεση. Ενδεικτικά ο πολλαπλασιασμός στον επεξεργαστή χρειάζεται 6~8 κύκλους ενώ η διαίρεση 30~60. Το κέρδος στην ταχύτητα υπολογισμών φαινόταν και από τα FPS που ήταν απίστευτα καλά για τα δεδομένα της εποχής.

Το ξέρω το τρικ αυτό. 
Υπολογισμός αντίστροφης τετραγωνικής ρίζας, η οποία χρειάζεται στην κανονικοποίηση διανυσμάτων.
Mελετήθηκε και εξηγήθηκε πλήρως από τον D. Eberly το 2002, και από τον C. Lomont to 2003, προγραμματιστές με κολοσσιαίο μαθηματικό υπόβαθρο.
O Lomont μάλιστα έδειξε ότι η σταθερά  0x5f375a86  είναι καλύτερη επιλογή, και έδωσε ιδέες για το πώς μπορεί να εφαρμοστεί παρόμοιο τέχνασμα και σε άλλες περιπτώσεις.
Προφανώς οι άνθρωποι δεν είχαν μάθει μόνο frameworks όπως γίνεται σήμερα....

Και για την ιστορία, ΔΕΝ ήταν ο Carmack που βρήκε το παραπάνω τρικ, και κακώς και λανθασμένα αποδίδεται σ' αυτόν. Η προέλευσή του είναι απροσδιόριστη και οφείλεται σε τουλάχιστον δυο άτομα, ειδικούς προγραμματιστές σε assembly που ασχολούνταν με τη βελτιστοποίηση assembly κώδικα.

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
On 10/03/2024 at 22:01, Kercyn said:

Το θέμα με γιατρούς, οδοντιάτρους, πολ. μηχανικούς, αρχιτέκτονες και λοιπούς είναι ότι αν κάνουν λάθος τότε κάποιος μπορεί να πάθει ζημιά ή και να πεθάνει. Αυτός ο κίνδυνος δεν υφίσταται στην πληροφορική, άρα γιατί να χρειάζεται κάποιος (υποχρεωτική και κρατική) πιστοποίηση για να μπορεί να κάνει τη δουλειά;

Ας 'ούμε ρε παιδί μου βρίσκεσαι στο μετρό. Και πετάγεται ένας εργάτης και λέει "τι καλά που θα ήταν να είχαμε ένα αυτόματο σύστημα εδώ να μας κάνει την ζωή πιο εύκολη και ασφαλή". Το ακούς εσύ (που έχεις και τα μεταπτυχιακά σου και τα διδακτορικά σου, και την ωραία σου την αδειούλα από το ΤΕΕ/σύλλογο), βγάζεις το λάπτοπ, κάθεσαι σταυροπόδι και στο μπαμ μπαμ του στήνεις ένα ωραιότατο σύστημα, με τα κουμπάκια του, με τους αισθητήρες του, με τις εξόδους του, με τις οθονίτσες τους, προγραμματισμένο, έτοιμο και, κυρίως, αδειοδοτημένο από αδειούχο. Ζεστό πράμα λέμε! (και προλαβαίνεις και τον επόμενο συρμό)

Τι testing, quality assurance, quality control και λοιπές μαλακίες που έχουν τα εργοστάσια και οι εταιρείες που προσλαμβάνουν αυτοδίδακτους, BSc/BEng, hackathονρες κλπ πλεμπαίους;

Επεξ/σία από csontheline
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
4 λεπτά πριν, csontheline είπε

Ας 'ούμε ρε παιδί μου βρίσκεσαι στο μετρό. Και πετάγεται ένας εργάτης και λέει "τι καλά που θα ήταν να είχαμε ένα αυτόματο σύστημα εδώ να μας κάνει την ζωή πιο εύκολη και ασφαλή". Το ακούς εσύ (που έχεις και τα μεταπτυχιακά σου και τα διδακτωρικά σου, και την ωραία σου την αδειούλα από το ΤΕΕ/σύλλογο), βγάζεις το λάπτοπ, κάθεσαι σταυροπόδι και στο μπαμ μπαμ του στήνεις ένα ωραιότατο σύστημα, με τα κουμπάκια του, με τους αισθητήρες του, με τις εξόδους του, με τις οθονίτσες τους, προγραμματισμένο, έτοιμο. Ζεστό πράμα λέμε! (και προλαβαίνεις και τον επόμενο συρμό)

Τι testing, quality assurance, quality control και λοιπές μαλακίες που έχουν τα εργοστάσια και οι εταιρείες που προσλαμβάνουν αυτοδίδακτους, BSc/BEng, hackathονρες κλπ πλεμπαίους;

Δε νομίζω ότι καταλαβαίνω τι θες να πεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 minutes ago, Kercyn said:

Δε νομίζω ότι καταλαβαίνω τι θες να πεις.

Ήταν εντός πλαισίου στην σελίδα 8. Αλλιώς, χρειάζεται 5-6 quotes.

Edit : Το τρολλάρισμα πάει στο γεγονός ότι χρειάζεται σώνει και καλά η άδεια. Προφανώς και υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε κάποιον που πήρε επίσημο 4-5ετές πτυχίο και σε έναν που έκανε 4 bootcamps. Εδώ υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε 2 ισόβαθμους πτυχιούχους της ίδια χρονιάς. Απλά είναι τόσο ευρύ και γενικό το θέμα συζήτησης, που ακούμε πολλές γνώμες, όσες αποτέτοιες υπάρχουν.

Ο TS ρώτησε για πληροφορική και μπορεί να έχει στο μυαλό του μόνο προγραμματισμό, ενώ στο IT (στο οποίο -μάλλον- αναφέρεται) εντάσσονται ένα σωρό αντικείμενα και εξειδικεύσεις (δίκτυα, υποδομές, προγραμματισμοί, ποιότητα κλπ) και κάθε ένα από αυτά μπορεί να έχει ακόμα περισσότερα παρακλάδια (πχ προγραμματιστής -> παίζει να υπάρχουν 100άδες γλώσσες για ότι φανταστεί ο καθένας). Συν ότι υπάρχει και το OT, που ΔΕΝ ανήκει στο IT, αλλά έχει πολλές ομοιότητες.

Οπότε, λέμε τις αποτέτοιες μας και προχωράμε τις ζωές μας.

Edit2 : Η "πληροφορική" δεν μειώθηκε και ειδικά για αυτούς που έχουν την όρεξη για εξέλιξη, ενημέρωση, διάβασμα (όχι τους "πήρα 10 τόμους"). Εδώ cobol και basic να ξέρεις, παίζει να βρεις δουλειά και μάλιστα ακριβοπληρωμένη.

Επεξ/σία από csontheline
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ως προγραμματιστής με 3-6 χρόνια προϋπηρεσίας έχω να πω τα παρακάτω:

  • Στην αγορά εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη ζήτηση για mid/senior level μηχανικούς πληροφορικής, είτε είναι αυτοί προγραμματιστές, είτε αναλυτές,  είτε IT και πάει λέγοντας. Αν είναι κάποιος Junior (δηλαδή μόλις βγήκε απο την σχολή με μηδενική προϋπηρεσία) είναι πιο δύσκολο να βρεις δουλειά, όπως ήταν δηλαδή πάντα.
  • Σχετικά με τυχόν άδειες/υπογραφές για μηχανικούς πληροφορικής. Προσωπικά πιστεύω ότι δεν είναι απαραίτητο. Προγραμματιστές με 10 και 20 χρόνια προϋπηρεσίας συνήθως λαμβάνουν ηγετικές θέσεις σε projects (project management, consulting, project architect κτλ). Δεν ειναι απαραίτητο να συνεχίσουν να γράφουν κώδικα.
  •  Η θεωρητική εκπαίδευση είναι χρήσιμη και σίγουρα βοηθάει στον τρόπο σκέψης. Ωστόσο στο χώρο του ιδιωτικού τομέα ως επι το πλείστον  οι πρακτικές/τεχνικές γνώσεις είναι περισσότερο πολύτιμες. Αν τώρα ψάχνεις να βρεις δουλειά σε κάτι πολύ συγκεκριμένο (π.χ σχεδίαση και υλοποίηση μηχανής γραφικών) σίγουρα θα χρειαστεί να έχεις τις προαναφερθείσες θεωρητικές γνώσεις. Πόσες όμως θέσεις εργασίας υπάρχουν διαθέσιμες για την πρώτη ομάδα και πόσες για την δεύτερη; 
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, V.I.Smirnov said:

Το ξέρω το τρικ αυτό. 
Υπολογισμός αντίστροφης τετραγωνικής ρίζας, η οποία χρειάζεται στην κανονικοποίηση διανυσμάτων.
Mελετήθηκε και εξηγήθηκε πλήρως από τον D. Eberly το 2002, και από τον C. Lomont to 2003, προγραμματιστές με κολοσσιαίο μαθηματικό υπόβαθρο.
O Lomont μάλιστα έδειξε ότι η σταθερά  0x5f375a86  είναι καλύτερη επιλογή, και έδωσε ιδέες για το πώς μπορεί να εφαρμοστεί παρόμοιο τέχνασμα και σε άλλες περιπτώσεις.
Προφανώς οι άνθρωποι δεν είχαν μάθει μόνο frameworks όπως γίνεται σήμερα....

Και για την ιστορία, ΔΕΝ ήταν ο Carmack που βρήκε το παραπάνω τρικ, και κακώς και λανθασμένα αποδίδεται σ' αυτόν. Η προέλευσή του είναι απροσδιόριστη και οφείλεται σε τουλάχιστον δυο άτομα, ειδικούς προγραμματιστές σε assembly που ασχολούνταν με τη βελτιστοποίηση assembly κώδικα.

-

Το trick αυτό όπως λες μελετήθηκε το 2002 και 2003, το Quake 3 όμως βγήκε το 1999. 

Οπότε αν όντως οι ημερομηνίες είναι σωστές, τότε ο Quake 3 dev ήταν μια μικρή ιδιοφυΐα και μπροστά απ'την εποχή!

Άσχετο βέβαια με το θέμα, αλλά τότε όντως πάλευαν να κάνουν τα πάντα efficient, γιατί η έννοια του patch δεν ήταν τόσο διαδεδομένη. 

Πλέον όλα βγαίνουν στο άρπα κόλλα, επειδή γνωρίζουν ότι ανά πάσα ώρα και στιγμή βγαίνει ένα patch και διορθώνει κάτι.. που βέβαια μερικές φορές μπορεί να χαλάει κάτι άλλο!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 ώρες πριν, polaki είπε

Το trick αυτό όπως λες μελετήθηκε το 2002 και 2003, το Quake 3 όμως βγήκε το 1999. 

Οπότε αν όντως οι ημερομηνίες είναι σωστές, τότε ο Quake 3 dev ήταν μια μικρή ιδιοφυΐα και μπροστά απ'την εποχή!

Άσχετο βέβαια με το θέμα, αλλά τότε όντως πάλευαν να κάνουν τα πάντα efficient, γιατί η έννοια του patch δεν ήταν τόσο διαδεδομένη. 

Πλέον όλα βγαίνουν στο άρπα κόλλα, επειδή γνωρίζουν ότι ανά πάσα ώρα και στιγμή βγαίνει ένα patch και διορθώνει κάτι.. που βέβαια μερικές φορές μπορεί να χαλάει κάτι άλλο!

Οι ημερομηνίες είναι σωστές διότι έχω διαβάσει τα έντυπα.

To τρικ φαίνεται "μαγικό" και ουρανοκατέβατο - αλλά σε ποιούς;
Όπως έγραψα, οι τύποι που το βρήκαν ήταν ειδικοί σε assembly και ήξεραν και δούλευαν αυτά τα πράγματα σε χαμηλό επίπεδο πολύ καλά. Τους προέκυψε με φυσικό τρόπο ψάχνοντας πώς θα γράψουν και θα βελτιστοποιήσουν τις πράξεις σε χαμηλό επίπεδο.
"Μαγικό" είναι λοιπόν για όσους είναι μακριά από αυτή τη γνώση και δουλειά (σχεδόν όλους δηλαδή !).  
Για εκείνους ήταν απλώς ένα τέχνασμα όπως ένα σωρό άλλα, ίσως λιγότερο εντυπωσιακά, που έμειναν στην αφάνεια ή στις σελίδες εγχειριδίων όπως τα Graphics Gems, τα Game Programming Gems, τα AI Game Programming Wisdom κ.α. Οι παλαιότεροι που ασχολούνταν με προγραμματισμό θα θυμούνται όλες αυτές τις σειρές όπου έβριθαν πολλά διαμάντια σαν το παραπάνω από τους γκουρού προγραμματιστές της εποχής - πολλά εξ αυτών χρήσιμα ακόμη και σήμερα.
Και ξαναγράφω ότι το συγκεκριμένο ΔΕΝ ήταν ο Carmack που το βρήκε.


Εκείνη η περίοδος, και πιο πίσω, ήταν εποχές που οι προγραμματιστές έστιβαν το μυαλό τους για να αξιοποιήσουν στο έπακρο κάθε πόρο μνήμης και ταχύτητας. Σήμερα αυτό έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί λόγω αφθονίας....

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 hours ago, csontheline said:

Εδώ cobol και basic να ξέρεις, παίζει να βρεις δουλειά και μάλιστα ακριβοπληρωμένη

urban legend

οτι ακομα οι τραπεζες εχουν cobol συστηματα και εχουν κατι παπουδες που τους χρυσοπληρώνουν.

Την basic την παραβλέπω ως άτοπο διοτι θα ήμουν ζάμπλουτος τωρα

Επεξ/σία από great
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, great said:

urban legend

οτι ακομα οι τραπεζες εχουν cobol συστηματα και εχουν κατι παπουδες που τους χρυσοπληρώνουν.

Την basic την παραβλέπω ως άτοπο διοτι θα ειμουν ζάμπλουτος τωρα

Υπερβολικά χτυπητό λάθος : ήμουν

Όντως, η basic ήταν τραβηγμένη 😜

Προφανώς και δεν θα πάει κάποιος απόφοιτος να μάθει cobol για να κυνηγήσει καριέρα εκεί, αλλά υπάρχουν ακόμα ξεχασμένα συστήματα που απαιτείται η λειτουργία τους, επειδή κανένας δεν φρόντισε την μετάβαση σε νεότερο/διαφορετικό. Οπότε, επειδή ακριβώς δεν την προτιμά κανένας (λογικό), οι ελάχιστες θέσεις που υπάρχουν, πληρώνουν καλά (ή μπορεί να γίνονται σύμβουλοι οι εν δυνάμει υποψήφιοι και να χρεώνουν ακόμα περισσότερο). 

Μιας που είμαστε off topic, να κάνω μια στάση να φέρω ποπ κορν; Αλατάκι; Βούτυρο; 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 hours ago, great said:

urban legend

οτι ακομα οι τραπεζες εχουν cobol συστηματα και εχουν κατι παπουδες που τους χρυσοπληρώνουν.

Την basic την παραβλέπω ως άτοπο διοτι θα ειμουν ζάμπλουτος τωρα

Καθόλου urban legend (τουλάχιστον πριν λίγα χρόνια) η cobol στα τραπεζικά, πριν 4-5 χρόνια εργαζομουν σε consultancy με πελάτες σχεδόν αποκλειστικά χρηματοπιστωτικά και έκανε dev softwares. Αναζητούσε junior devs με εμπειρία στην cobol. Προφανώς δεν υπάρχει αυτό το πράγμα και κανείς δεν θέλει να μάθει cobol. 

Φυσικά δεν ξέρω αν έχει αλλάξει κάτι, αλλά νομίζω θα ακουγόταν στην αγορά, γιατί όλα αυτά θέλουν άπειρη δουλειά και για τους devs και για τους legals. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, V.I.Smirnov είπε

Δεν λέω αυτό. 
Λέω ότι οι ανακαλύψεις και τα breakthrough έρχονται από θεωρητικούς, από ερευνητές με κατάρτιση, όχι από πρακτικούς χειρώνακτες κάθε είδους. Ότι η ανάπτυξη επιστημονικής κουλτούρας είναι σημαντικότερο κεφάλαιο από την διάθεση εξειδικευμένων εργαζόμενων που απλώς κάνουν καλά τη δουλειά τους στην αγορά. Κι ότι αυτό εκλείπει σήμερα.
Αυτό ήταν η αφετηρία.

Όσο για τον Flemming, ήταν ερευνητής και έκανε συστηματικά πειράματα και δοκιμές. Η τύχη ήταν με το μέρος του αλλά της είχε δώσει τα περιθώρια....

-

Έχει ξαναγίνει η συζήτηση σε άλλο τόπικ. Θεωρώ πως η προσέγγιση που περιγράφεις έχει φέρει την επιστημονική έρευνα ειδικά στην Ελλάδα εδώ που την έχει φέρει, ένα niche αντικείμενο που κατά κύριο λόγο ασκείται απο ανθρώπους με σοβαρά θέματα κοινωνικοποίησης, που αδυνατούν να εργαστούν στο περιβάλλον του ιδιωτικού τομέα και βρίσκουν καταφύγιο στην ακαδημαϊκή καριέρα. Στην οποία αναλώνονται σε "επιστήμη για την επιστήμη", ένα loop όπου τα πανεπιστήμια εγκλωβίζουν νεαρά άτομα σε ένα αέναο κυνήγι της επόμενης μεγάλης ανακάλυψης στα μαθηματικά ή τη φυσική που δεν έρχεται ποτέ. Βάζουν τη σκέψη τους σε αεροστεγές κουτί, απομονώνονται απο την πραγματική ζωή και τρέχουν μια ζωή σε hamster wheel. 

Αντίθετα η έρευνα που πάει τον κόσμο μπροστά είναι αυτή που εφαρμόζεται πρακτικά και που πολλές φορές πηγάζει από πρακτικά προβλήματα. Οι μηχανικοί όταν βελτιώνουν ένα αυτοκίνητο ή ένα πτερύγιο, πιέζουν τα όρια της φυσικής. Και παράγουν νέα γνώση, νέα γνώση που βελτιώνει τις ζωές των ανθρώπων, όχι για να κάνουν συλλογή χαρτιά. Δεν είναι τυχαίο πόσες μεγάλες εφευρέσεις προέκυψαν κατά την περίοδο πολέμων. Τι νομίζεις; Καθόντουσαν και θεωρητικολογούσαν σε ένα δωμάτιο για να προχωρήσουν την επιστήμη; Μάλλον έστιβαν το μυαλό τους για να λύσουν ένα πραγματικό πρόβλημα, εφάρμοσαν με άλλα λόγια τη θεωρητική γνώση στην πράξη. Και έκαναν θαύματα. 

Θα πρότεινα περισσότερη ταπεινότητα, κι ο θεωρητικός επιστήμονας γρανάζι είναι. Το ίδιο κι ο μηχανικός, το ίδιο κι ο προγραμματιστής κλπ. Οι ρόλοι είναι συμπληρωματικοί, όχι ανταγωνιστικοί. Ο ένας χρειάζεται τον άλλο, δεν κάνουμε κόντρες ποιος είναι ανώτερος. 

  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...