Προς το περιεχόμενο

"Φαντασίωση" χαρακτηρίζει το σχέδιο σταδιακής απεμπλοκής από το πετρέλαιο ο διευθύνων σύμβουλος της Aramco


Axlmon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σε δηλώσεις του, ο επικεφαλής του σαουδαραβικού κολοσσού χαρακτήρισε "αδιέξοδο" το σχέδιο ύψους 9,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για τη σταδιακή μετάβαση σε άλλες μορφές ενέργειας. 

Ο διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης πετρελαιοπαραγωγού εταιρίας στον πλανήτη θεωρεί πως είναι καιρός οι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής να εστιάσουν στον περιορισμό των εκπομπών καυσαερίων και την εξασφάλιση οικονομικών μορφών ενέργειας, αντί να επιδιώκουν τον πλήρη τερματισμό της καύσης πετρελαίου και φυσικού αερίου. 

Σε ομιλία του στο Χιούστον, στο πλαίσιο της διάσκεψης CERAWeek, ο Αμίν Νάσερ, επικεφαλής της Aramco, δήλωσε ότι οι καταναλωτές έχουν ανάγκη από άμεση πρόσβαση σε οικονομικές μορφές ενέργειας που δεν επιφέρουν αναστάτωση στην καθημερινότητά τους. Ο Νάσερ, όμως, που ανέλαβε τα ηνία του σαουδαραβικού κολοσσού το 2015, θεωρεί ότι αυτές οι ανάγκες έρχονται σε σύγκρουση με τις τρέχουσες προτεραιότητες των κυβερνήσεων που επιχειρούν να στρέψουν τις χώρες τους προς οικολογικότερες εναλλακτικές λύσεις.

Ο Νάσερ στάθηκε κυρίως στα περισσότερα από 9,5 τρισεκατομμύρια δολάρια που επενδύθηκαν σε προγράμματα μετάβασης σε άλλες μορφές ενέργειας κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, με τις εναλλακτικές να αποτυγχάνουν να υποκαταστήσουν τους υδρογονάνθρακες σε σημαντικό βαθμό.

"Σήμερα, η αιολική και ηλιακή ενέργεια, από κοινού, καλύπτουν λιγότερο από το 4% των παγκόσμιων ενεργειακών αναγκών. Εντωμεταξύ, η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μικρότερη του 3%. Τρία με τέσσερα τοις εκατό δεν είναι ασήμαντο, και χαιρετίζουμε την πρόοδο τόσο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όσο και τα ηλεκτρικά οχήματα. Ταυτόχρονα, όμως, τρία με τέσσερα τοις εκατό δεν είναι και το παν".

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το Energy Institute, το οποίο εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα ορυκτά καύσιμα αντιστοιχούσαν σε ποσοστό άνω του 82% της ενεργειακής κατανάλωσης διεθνώς το 2022. Παρότι το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο σε σχέση με το 85%, πέντε χρόνια νωρίτερα, οι διεθνείς ενεργειακές ανάγκες εξακολουθούν να αυξάνονται, φτάνοντας σχεδόν 97,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, το 2022.

Εντωμεταξύ, οι αναπτυσσόμενες χώρες έχουν μεγάλα περιθώρια να αυξήσουν τις ανάγκες τους, καθώς η ζήτηση εκεί κυμαίνεται στα ένα με δύο βαρέλια ανά άτομο το χρόνο. Την ίδια στιγμή, η ζήτηση στις ΗΠΑ και την Ε.Ε. κυμαίνεται στα 22 και τα 9 βαρέλια αντίστοιχα, όπως επισήμανε ο Νάσερ.

Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της Aramco, πέρα από την ενίσχυση των προσπαθειών για τον περιορισμό των εκπομπών καυσαερίων και τη βελτίωση της αποδοτικότητας, οι κυβερνήσεις θα έπρεπε να "ενσωματώνουν σταδιακά νέες πηγές ενέργειας και τεχνολογίες όταν είναι πράγματι ώριμες, οικονομικά ανταγωνιστικές και διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές".

Τα σχόλια του Νάσερ και κυρίως η έκκληση να δοθεί προτεραιότητα στο οικονομικό σκέλος των ενεργειακών προτάσεων προφανώς συνδέεται τόσο με τις πληθωριστικές τάσεις που καταγράφονται, όσο και με τον απρόβλεπτο χαρακτήρα του ενεργειακού κόστους. Λόγου χάρη, στις ΗΠΑ οι τιμές του αργού πετρελαίου καταγράφουν μεγάλες διακυμάνσεις, καθώς τον Ιούνιο του 2022 είχαν φτάσει στα 113,72 δολάρια, ενώ το Δεκέμβριο του 2023 είχαν υποχωρήσει στα 71 δολάρια.

Έκθεση του αμερικανικού Υπουργείου Εργασίας τον Ιανουάριο χαρακτήριζε τη διατήρηση των τιμών της ενέργειας σε υψηλά επίπεδα ως βασικό πληθωριστικό παράγοντα, καθώς οδήγησε σε αύξηση των τιμών μέσα στο Δεκέμβριο κατά 0,3% σε σχέση με το Νοέμβριο και κατά 3,4% σε σχέση με δώδεκα μήνες νωρίτερα.

Ο Νάσερ, πέρα από την ανάγκη να καταστούν τα προϊόντα του δικού του τομέα περισσότερο οικονομικά, είχε και ορισμένα δηκτικά σχόλια να κάνει σχετικά με τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας και τα παράλληλα προϊόντα.

"Παρά τις σημαντικές μακροπρόθεσμες προοπτικές του, το υδρογόνο εξακολουθεί να στοιχίζει μεταξύ 200 και 400 δολαρίων ανά ισοδύναμο ενός βαρελιού πετρελαίου, ενώ το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο παραμένουν αισθητά οικονομικότερα. Εντωμεταξύ, χωρίς τις επιχορηγήσεις, τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν έως και 50% ακριβότερα από ό,τι ένα μέσο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Είναι αδύνατο να συνεχίσουν να επιχορηγούνται εσαεί, ενώ οι ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με το κόστος τους και τα οφέλη που προσφέρουν εμποδίσει τη μαζική υιοθέτησή τους".

Το αποτέλεσμα, όπως υποστήριξε ο Νάσερ, είναι ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να συνειδητοποιούν μια "πραγματικότητα" που, όπως υποστηρίζει, αποδέχονται πολλοί παράγοντες της βιομηχανίας: "Ο πλανήτης επιχειρεί τη μετάβαση σε καθεστώς ομίχλης, χωρίς πυξίδα, σε μια πορεία προς το πουθενά...Οι καταναλωτές απαιτούν μια μετάβαση η οποία είναι οικονομική, αξιόπιστη και ευέλικτη, η οποία υποστηρίζει τις περιβαλλοντικές μας φιλοδοξίες". 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 64
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

ε τι να πει και ο Σαουδάραβας "διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης πετρελαιοπαραγωγού" για τα πετρέλαια.

το υδρογόνο θα μας σώσει στο τέλος από την ακρίβεια 

  • Confused 2
  • Haha 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξεκάθαρα, δεν χρειαζόμαστε το πετρέλαιο μόνο για τις μετακινήσεις μας, από τα ρούχα που φοράμε  ( συνθετικά) , για οτιδήποτε πλαστικό κτλ, χρειαζόμαστε το πετρέλαιο. 

  • Like 10
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δίκιο έχει. Όλες αυτές οι παρανοικές προθεσμίες ειδικά της ΕΕ ειναι απλά για γέλια. Το πετρέλαιο ειναι παντού δεν μπορείς να το ξεκόψεις έτσι. 
Τα κόστηα αντικατάστασης του ειναι σε δυστοπικά επίπεδα και με τις οικονομίες των χωρών σε χάλια κατάσταση όλα αυτά μοιάζουν τελείως παραμύθια. 

  • Like 17
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα δεν υπάρχει κάποια ρεαλιστική πολιτική απεμπλοκής από τα ορυκτά καύσιμα. Σημειωτέων πως όλες οι "πράσινες" λύσεις είναι οικονομικά ασύμφορες για τα μέσα και κατώτερα λαϊκά στρώματα, αλλά και για τις βιομηχανίες που καλύπτουν τον υπερ-καταναλωτισμό.

Πολύ σωστά το θέτει "Οι καταναλωτές απαιτούν μια μετάβαση η οποία είναι οικονομική, αξιόπιστη και ευέλικτη, η οποία υποστηρίζει τις περιβαλλοντικές μας φιλοδοξίες".

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο άνθρωπος πουλάει πετρέλαιο, λέει όμως την αλήθεια. Η φρενίτιδα απαλλαγής από το πετρέλαιο και παράλληλα της "πράσινης μετάβασης" της Ε.Ε. την ίδια στιγμή που εισάγει χιλιάδες φτηνά προϊόντα χωρίς καμία οικολογική προδιαγραφή από την Ασία είναι τουλάχιστον παράλογη. Το πετρέλαιο είτε το θέλουμε - είτε όχι είναι παντού και όχι μόνο στα καύσιμα.

  • Like 15
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Backpacker είπε

Δίκιο έχει. Όλες αυτές οι παρανοικές προθεσμίες ειδικά της ΕΕ ειναι απλά για γέλια. Το πετρέλαιο ειναι παντού δεν μπορείς να το ξεκόψεις έτσι. 
Τα κόστηα αντικατάστασης του ειναι σε δυστοπικά επίπεδα και με τις οικονομίες των χωρών σε χάλια κατάσταση όλα αυτά μοιάζουν τελείως παραμύθια. 

σε δυσθεώρητα εννοείς 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 minutes ago, pcos said:

καλου κακου ας παρει μετοχες της nvidia μη πεθανει στη ψαθα :mrgreen:

 δες τα κερδη που ειχαν

Επεξ/σία από kariolikos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλιστα, λίγο να πέσει η τιμή του πετρελαίου οι εταιρείες κλείνουν τις κανουλες στις πετρελαιοπηγές για να δημιουργήσουν τεχνητή έλλειψη, αλλά πρέπει οι κυβερνήσεις να φροντίσουν "την εξασφάλιση οικονομικών μορφών ενέργειας".

Πάνε ρε μπάρμπα να χτενισεις το μουστάκι και μην προσβάλεις τη νοημοσύνη μας άλλο.

  • Like 20
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

57 λεπτά πριν, hyperlost είπε

το υδρογόνο θα μας σώσει στο τέλος από την ακρίβεια 

Το ίδιο υδρογόνο που παράγεται κυρίως από ορυκτά καύσιμα και είναι πιο ακριβό ακόμα και από την βενζίνη;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυστυχως ετσι ειναι τα πραγματα.

Ειμαστε παρα πολυ μακρια απο το να ξεφορτωθουμε τα ορυκτα καυσιμα.

Ομως μπορουν να γινουν ενεργειες για να περιοριστει η μολυνση.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πετρέλαιο πουλάει αυτό υποστηρίζει.Παρόλα αυτά έτσι όπως δουλεύει η ηλεκτροκίνηση αυτήν την στιγμή είναι φαντασίωση.Ούτε ουσιαστικά οφέλη έχει ούτε φαίνεται βιόσιμη.Οι ανάγκες αυξάνονται στο ηλεκτρικό χωρίς καν να έχουμε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα το να χρησιμοποιούμαι ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να ανοίγουμε σταθμούς παραγωγής ρεύματος απο λιγνίτη και αέριο δεν βλέπω τι όφελος έχει στο περιβάλλον για να μην πω και τα νεκροταφεία μπαταριών τα οποία σε μία δεκαετία τα βλέπω να τα σχολιάζουμε στις ειδήσεις.

Σημαίνει αυτό οτι οκ συνεχίζουμε με βενζίνη και πετρέλαιο?Οχι αλλά το να εφαρμόζεις "λύσεις" χωρίς υποδομές,έρευνες και ουσιαστικές μελέτες για το αντίκτυπο είναι χειρότερο από το να μην κάνεις τίποτα.Και δεν είναι τυχαίο ότι οι εταιρείες αυτοκινήτων άρχισαν να μειώνουν τα κονδύλια των ηλεκτρικών και να επικεντρώνονται σε καλύτερα υβριδικά

  • Like 2
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...