Προς το περιεχόμενο

Σε τρεις επιλογές για τη μετακίνηση των αστροναυτών στη Σελήνη εστιάζει η NASA


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δηλώνει πως έχει πλήρη συναίσθηση του ότι ζητά πολλά από τις εταιρίες που μετέχουν στην προσπάθεια, με το βλέμμα στραμμένο στο επόμενο στάδιο της σεληνιακής εξερεύνησης.

Η NASA ποντάρει εκ νέου στην ιδιωτική διαστημική βιομηχανία, ζητώντας αυτή τη φορά από τις ενδιαφερόμενες εταιρίες να της παρουσιάσουν ένα σεληνιακό όχημα, ικανό να αντέξει έως και μία δεκαετία κοντά στο Νότιο Πόλο του φυσικού μας δορυφόρου.

Την Τετάρτη, η αμερικανική διαστημική υπηρεσία ανακοίνωσε την επιλογή τριών ομάδων, από τις εταιρίες Intuitive Machines, Lunar Outpost και Venturi Astrolab, προκειμένου να καταθέσουν σχέδια ενός οχήματος το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιείται από τους αστροναύτες αλλά και να λειτουργεί αυτόνομα, όταν δεν θα βρίσκονται πληρώματα στην περιοχή.

Οι εταιρίες αυτές θα συνεργαστούν με τη NASA στην πορεία των επόμενων μηνών, προκειμένου να καταλήξουν σε ένα "προκαταρκτικό σχέδιο" για το όχημά τους. Τα αρχικά κεφάλαια δεν είναι τεράστια: ο προϋπολογισμός περιλαμβάνει μερικές δεκάδες εκατομμύρια για την κάθε ομάδα. Όμως, αυτή η διαδικασία θα θέσει τις βάσεις για το επόμενο στάδιο, αυτό της πρακτικής επίδειξης, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με αισθητά μεγαλύτερα ποσά.

Μετά την ολοκλήρωση του σχεδιαστικού σταδίου, η NASA θα επιλέξει τουλάχιστον ένα όχημα, ενδεχομένως και περισσότερα, οπότε οι εταιρίες θα προχωρήσουν στην επίδειξη των προτάσεών τους, πάνω στην επιφάνεια της Σελήνης, είτε προς τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας, είτε στις αρχές εκείνης του 2030.

Διακυβεύονται μεγάλα ποσά, για τις εμπλεκόμενες εταιρίες. Η NASA αποκτά τα οχήματα αυτά υπό τη μορφή παρεχόμενης υπηρεσίας, έχοντας το δικαίωμα να καθορίζει τη χρήση τους σε ετήσια βάση για τα επόμενα δέκα χρόνια. Στη συνολική διάρκεια του συμβολαίου, η συνδυασμένη αξία των υπηρεσιών αυτών θα μπορούσε να φτάνει ακόμη και τα 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Η NASA ιδανικά θα ήθελε τα νέα οχήματα να παραδοθούν στη Σελήνη πριν την 4η αποστολή του προγράμματος Άρτεμις, η οποία στην παρούσα φάση προγραμματίζεται να είναι η τρίτη επανδρωμένη πτήση με προορισμό τη Σελήνη. Αυτή τη στιγμή, η ημερομηνία της συγκεκριμένης προσσελήνωσης τοποθετείται στο 2029, όπως πιθανότατα η πρόβλεψη αυτή είναι αισιόδοξη.

Είναι γεγονός πως η NASA απαιτεί πολλά από την ιδιωτική διαστημική βιομηχανία στις ΗΠΑ. Από τη στιγμή που το πρόγραμμα ανεφοδιασμού του διαστημικού σταθμού στέφθηκε με επιτυχία, στη δεκαετία του 2010 -όταν SpaceX και Orbital Sciences ξεκίνησαν τις παραδόσεις- η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δείχνει όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την απευθείας αγορά υπηρεσιών από ιδιωτικές εταιρίες. Λόγου χάρη, η NASA αναθέτει πλέον συστηματικά συμβόλαια μεταφοράς αστροναυτών στο διεθνή διαστημικό σταθμό στη SpaceX, με τις κάψουλες Dragon, τις οποίες κατασκευάζει και διαχειρίζεται η εταιρία του Ίλον Μασκ.

Καθώς η NASA αναπτύσσει το πρόγραμμα Άρτεμις, επιφορτίζει με όλο και μεγαλύτερες ευθύνες τις ιδιωτικές εταιρίες που της παρέχουν διάφορες υπηρεσίες. Τόσο η SpaceX όσο και η Blue Origin έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν σύνθετα σκάφη με δυνατότητα προσσελήνωσης, τα οποία θα μεταφέρουν αστροναύτες στην επιφάνεια της Σελήνης και θα τους επαναφέρουν σε σεληνιακή τροχιά. Η NASA έχει συνεργαστεί με την Collins Aerospace και την Axiom Space που θα την εφοδιάζουν με διαστημικές στολές, ενδεχομένως ακόμη και εκείνες που θα χρησιμοποιηθούν στην επιφάνεια της Σελήνης. Τώρα, η αμερικανική διαστημική υπηρεσία επιδιώκει την εξασφάλιση ενός ανθεκτικού οχήματος, το οποίο θα επιτρέπει στους αστροναύτες να απομακρύνονται από τα σημεία όπου θα έχουν προσσεληνωθεί. Τα οχήματα αυτά θα πρέπει να διαθέτουν ακτίνα δράσης τουλάχιστον 20 χιλιομέτρων την ημέρα και τη δυνατότητα υποστήριξης οκτάωρης παραμονή στην επιφάνεια της Σελήνης, εκτός οχήματος. 

Στη διάρκεια της προβλεπόμενης δεκαετούς περιόδου, οι εταιρίες θα έχουν την επιλογή να χρησιμοποιήσουν ένα μόνο όχημα ή να αποστέλλουν στη Σελήνη οχήματα αντικατάστασης, αναλόγως των αναγκών που θα προκύπτουν.

Στις παρακάτω εικόνες βλέπουμε κάποια αρχικά σχέδια των τριών προτάσεων που εξετάζονται αυτή τη στιγμή:

53629763849_1552259171_k-1440x810.jpg

 Lunar Dawn, επικεφαλής εταιρία: Lunar Outpost

7c27f7_777e2f6e48854cf8acd37fa971288743mv2-1440x810.png

Moon Racer, επικεφαλής εταιρία: Intuitive Machines

image001-1440x576.jpg

Flex, επικεφαλής εταιρία: Venturi Astrolab


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποιος ο λογος περαν των εντυπωσεων και του πρεστιζ - γοητρου να ξαναβολταρει ανθρωπος εποχουμενος στην Σελληνη ;

Τη δουλεια μπορουν να την κανουν ανετα και καλυτερα εξελιγμενα ρομποτ και drone .

Η επιπλεον δαπανη , η ερευνα και η ολη προσπαθεια θα μπορουσαν να διοχετευθουν σε δρασεις ωφελιμες

για ολη την ανθρωποτητα .

  • Confused 2
  • Haha 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, nepomuk said:

Ποιος ο λογος περαν των εντυπωσεων και του πρεστιζ - γοητρου να ξαναβολταρει ανθρωπος εποχουμενος στην Σελληνη ;

Τη δουλεια μπορουν να την κανουν ανετα και καλυτερα εξελιγμενα ρομποτ και drone .

Η επιπλεον δαπανη , η ερευνα και η ολη προσπαθεια θα μπορουσαν να διοχετευθουν σε δρασεις ωφελιμες

για ολη την ανθρωποτητα .

Δεν είναι σκοπός απλά να βολτάρουμε, πλέον, όπως στο παρελθόν. Θα δημιουργηθεί βάση, τόσο σε τροχιά, όσο και στην επιφάνεια (που για να επιτευχθεί, πρέπει πρώτα να δημιουργηθούν/τεσταριστούν τα οχήματα και όλος ο υλικός εξοπλισμός), θα πάρουμε πολύτιμες γνώσεις ζωής και επιβίωσης για μεγάλα χρονικά διαστήματα πάνω σε ένα άλλο ουράνιο σώμα, μέσα και έξω από τη μαγνητόσφαιρα της Γης (ανάλογα τη θέση) και, κυρίως, θα χρησιμοποιηθεί ως εφαλτήριο για εκτοξεύσεις προς τον Άρη, καθώς θα είναι πολύ ευκολότερες οι αποστολές συγκριτικά με το να γίνονται εκτοξεύσεις από τη Γη. Χωρίς καν να αναφέρουμε όλους τους πόρους της Σελήνης προς εκμετάλλευση, όλα τα πειράματα που μπορούν να γίνουν σε μια Σεληνιακή βάση κλπ.

 

Υ.Γ. Για να θέσουμε ένα μέτρο σύγκρισης στα "δεκάδες εκατομμύρια" της ανάπτυξης ενός οχήματος, αντιστοιχεί σε πολύ λιγότερο από ένα F-16 V (63 εκατομμύρια) η ένα F-35, (100+ εκατομμύρια) ενώ το συνολικό κόστος του προγράμματος σε βάθος δεκαετίας που αναφέρει το άρθρο, 4.6 δις δολάρια, είναι μόλις το 1/10 του R&D (μόνο, ούτε καν κατασκευή, απόκτηση και συντήρηση) του F-35 (40+ δις).

Νομίζω ότι είναι ψίχουλα τα χρήματα που δίνει η ανθρωπότητα για να θέσει τις βάσεις του μέλλοντος της συγκριτικά με αυτά που δίνουμε στο να σκοτώνουμε ο ένας τον άλλον.

Επεξ/σία από MikeKata
  • Like 18
  • Thanks 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 minutes ago, freegr said:

Άντε να την αποικίσουνε μήπως βρουνε λύση στα πλανητικά προβλήματα 

Αφρικανός αρχεγονος άνθρωπος: "Ρε παιδια αντι να κατέβουμε από τα δέντρα να τρέχουμε να αποικήσουμε ευρωπες ασιες αμερικες δεν καθόμαστε στην αφρική να λύσουμε όλα τα προβληματα της φυλής πρώτα?"

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πότε θα φτιάξουν αυτοκινητόδρομο στο φεγγάρι ;

Πότε θα γίνει το πρώτο Landroveristiko τροχαίο στο φεγγάρι ;

Πότε θα βάλουν φανάρια στο φεγγάρι ;

Σημείωση :

Για να γίνουν φανάρια πρέπει πρώτα να γίνει τροχαίο. Εδώ είναι ελλαδιστάν.

Αυτά και άλλες μελλοντικές προβλέψεις όταν γίνουν στο Insomnia μείνετε συντονισμένοι.

Πότε θα τους στείλετε όλους εκεί πάνω για να μείνουμε ήσυχοι ;

Ελπίζω να μην μπορούν να γράψουν στο Insomnia από εκεί γιατί τότε πάμε χαμένοι.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Ο αστροναύτης στη φωτογραφία πληρώνει ΕΝΦΙΑ για την προσωρινή κατοικία του στο φεγγάρι ;

  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, nepomuk είπε

Ποιος ο λογος περαν των εντυπωσεων και του πρεστιζ - γοητρου να ξαναβολταρει ανθρωπος εποχουμενος στην Σελληνη ;

Τη δουλεια μπορουν να την κανουν ανετα και καλυτερα εξελιγμενα ρομποτ και drone .

Η επιπλεον δαπανη , η ερευνα και η ολη προσπαθεια θα μπορουσαν να διοχετευθουν σε δρασεις ωφελιμες

για ολη την ανθφρωποτητα .

Από την έρευνα για την διαστημική τεχνολογία επωφελείται η ανθρωπότητα. Για παράδειγμα ο μαγνητικός τομογράφος. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, vastegial_74 είπε

Από την έρευνα για την διαστημική τεχνολογία επωφελείται η ανθρωπότητα. Για παράδειγμα ο μαγνητικός τομογράφος. 

Προφανως , ειναι ομως απαραιτητες οι αποστολες ανθρωπων ; Αυξανεται η πολυπλοκοτητα , οι κινδυνοι και το κοστος

εκτοξευεται , οταν τα ρομποτ και τα drones θριαμβευουν . Σε λιγα χρονια υποτιθεται θα εχουμε πληρως αυτονομα οχηματα και σε

δυσκολες κυκλοφοριακες συνθηκες , κατι που εμοιαζε σαν επιστημονικη φαντασια πριν 20 χρονια .

Εφ οσον κριθει απολυτως απαραιτητο παω πασο , η ΝΑΣΑ θα γνωριζει , παντα ομως υπαρχει το θεμα του εντυπωσιασμου , του γοητρου,

της επιδειξης , οταν στο χορο εχει μπει με αξιωσεις και η Κινα. Εν τω μεταξυ νασου και η Τ.Ν με το ερωτηματικο τι θα μεινει που δεν θα μπορουν να κανουν οι εξυπνες, ευφυεις , κτλπ  μηχανες σε λιγα χρονια .

Επεξ/σία από nepomuk
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, nepomuk είπε

Προφανως , ειναι ομως απαραιτητες οι αποστολες ανθρωπων ; Αυξανεται η πολυπλοκοτητα , οι κινδυνοι και το κοστος

εκτοξευεται , οταν τα ρομποτ και τα drones θριαμβευουν . Σε λιγα χρονια υποτιθεται θα εχουμε πληρω αυτονομα οχηματα και σε

δυσκολες κυκλοφοριακες συνθηκες , κατι που εμοιαζε σαν επιστημονικη φαντασια πριν 20 χρονια .

Εφ οσον κριθει απολυτως απαραιτητο παω πασο , η ΝΑΣΑ υα γνωριζει , παντα ομως υπαρχει το θεμα του εντυπωσιασμου , του γοητρου,

της επιδειξης , οταν στο χορο εχει μπει με αξιωσεις η Κινα.

Σίγουρα παίζει το γόητρο. Επίσης δεν ξέρω αν έχουμε ή πότε θα έχουμε τόσο εξελιγμενα αυτόνομα ή τηλεκατευθυνόμενα μηχανήματα που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν πλήρως  τον άνθρωπο στο πεδίο. Αν γίνεται είμαι και εγώ της άποψης να μην διακινδυνεύσει ανθρώπινη ζωή. Αν πάλι δεν γίνεται ακόμη τα χρήματα που θα δαπανηθούν στην έρευνα ίσως να είναι περισσότερα από αυτά που χρησιμοποιούνται για να στείλουν ανθρώπους. Η χρηματοδότηση πλέον δεν είναι όπως στην αρχή των προγραμμάτων apollon, έχει περιοριστεί δραματικά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...