Οι προδιαγραφές των μοντέλων της Tesla πάντα έμοιαζαν «πολύ καλές για να είναι αληθινές» και τελευταία, η εταιρεία έχει αρχίσει να αναθεωρεί ορισμένα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα την εμβέλεια των μοντέλων της και το σύστημα πλήρους αυτοοδήγησης.

H Tesla αναθεώρησε τις εκτιμήσεις της για την εμβέλεια των οχημάτων Model Y, S και X και πλέον παρουσιάζονται μειωμένες έως και κατά 6%. Επιπλέον, προχώρησε σε μία ενημέρωση λογισμικού σε 1,6 εκατομμύρια οχήματα στην Κίνα μόλις την περασμένη Παρασκευή υπενθυμίζοντας στους οδηγούς ότι θα πρέπει να βρίσκονται σε εγρήγορση πίσω από το τιμόνι όσο είναι ενεργοποιημένος ο «αυτόματος πιλότος» (Autopilot).

Όσον αφορά την ενημέρωση του Autopilot, τον Δεκέμβριο υπήρξε μία παρόμοια ενημέρωση λογισμικού over-the-air σε πάνω από 2 εκατομμύρια Tesla που πωλήθηκαν στη Β. Αμερική καθώς η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των Ηνωμένων Πολιτειών διαπίστωσε ότι η Tesla δεν έχει κάνει αρκετά πράγματα για να διασφαλίσει ότι οι οδηγοί χρησιμοποιούν το σύστημα αυτοοδήγησης σωστά. Την περασμένη εβδομάδα, η ενημέρωση επεκτάθηκε και σε οχήματα Tesla που έχουν πωληθεί σε Κινέζους πελάτες. Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο, ότι στην αγορά της Κίνας, η Tesla έχασε την πρώτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και πλέον βρίσκεται πίσω από την BYD.

Η υπηρεσία μηχανοκίνητων οχημάτων της Καλιφόρνια (DMV- Department of Motor Vehicles) βρίσκεται επί του παρόντος σε δικαστική διαμάχη με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Tesla, Elon Musk εξαιτίας των τολμηρών ισχυρισμών μάρκετινγκ σχετικά με την «πλήρη ικανότητα αυτοοδήγησης» (Full Self Driving) της Tesla, παρά το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα απαιτούν την επίβλεψη του οδηγού όταν το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία Autopilot. Η υπηρεσία κατηγορεί την Tesla για απάτη, ενώ ο Elon Musk υποστηρίζει ότι οι υπερβολικοί ισχυρισμοί του έγιναν στο πλαίσιο της «ελευθερίας του λόγου».

Ανεξάρτητοι οργανισμοί δοκιμών αμφισβητούν εδώ και πολύ καιρό τις διαφημιζόμενες εμβέλειες τον οχημάτων της Tesla. Το 2021, μετά από δοκιμές διαπιστώθηκε ότι το Tesla Model Y Performance έκανε 9,6% λιγότερα μίλια από τα διαφημιζόμενα. Η ενημερωμένη εμβέλεια βρίσκεται πλέον πιο κοντά στις πραγματικές επιδόσεις του οχήματος. Ωστόσο τι σημαίνει αυτό για τον παλαιότερο ισχυρισμό της εταιρείας του Elon Musk; Ήταν υπερβολή ή άλλο ένα παράδειγμα «ελευθερίας του λόγου»; Το επιχείρημα της Πρώτης Τροποποίησης του Συντάγματος των ΗΠΑ έγινε γρήγορα το βασικό δόγμα των επιχειρήσεων του Elon Musk. Η Tesla, η X και η xAI (που βρίσκεται πίσω από το AI chatbot γνωστό με την ονομασία Grok) φαίνεται ότι είναι έτοιμες να προωθήσουν την ελευθερία του λόγου με κάθε κόστος. Επί του παρόντος, η γραμμή μεταξύ της ελευθερίας του λόγου και της απάτης στην Tesla είναι προς συζήτηση μεταξύ δικηγόρων στην Καλιφόρνια.