Τέσσερα χρόνια μετά το ντεμπούτο του, το ηλεκτρικό φορτηγό Tesla Cybertruck έφτασε επιτέλους στους πρώτους πελάτες του.

Το φορτηγό παραδόθηκε σε περίπου δώδεκα άτομα κατά τη διάρκεια μιας εντυπωσιακής εκδήλωσης στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Όστιν του Τέξας, κατά την οποία ο Elon Musk προέβλεψε ότι το φορτηγό θα εγκαινιάσει ένα νέο, πιο συναρπαστικό μέλλον.  

Η εταιρεία παρείχε επίσης επικαιροποιημένες λεπτομέρειες σχετικά με την τιμολόγηση, την εμβέλεια και τα χαρακτηριστικά του φορτηγού, τα περισσότερα από τα οποία έχουν αλλάξει σημαντικά σε σχέση με τα αρχικά ανακοινωθέντα νούμερα. Η πισωκίνητη έκδοση του ηλεκτρικού φορτηγού θα ξεκινά από τα 60.990 δολάρια -από την αρχική τιμή του 2019 των 39.900 δολαρίων- και θα έχει αυτονομία 400 χιλιομέτρων με πλήρη φόρτιση. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν θα είναι διαθέσιμη μέχρι το 2025.

Νωρίτερα -το 2024, όπως αισιόδοξα αναφέρει η σελίδα παραγγελιών της Tesla- θα κυκλοφορήσουν οι εκδόσεις "Cyberbeast" με δύο και τρεις κινητήρες. Το τετρακίνητο Cybertruck θα ξεκινά από τα 79.990 δολάρια, θα έχει αυτονομία 550 χιλιομέτρων, θα επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 4,1 δευτερόλεπτα και θα φτάνει την τελική ταχύτητα των 112 km/h. Και η τρικίνητη έκδοση θα σας κοστίζει 99.990 δολάρια, θα αποδίδει εντυπωσιακά 845 ίππους με 10.296 lb-ft ροπής και θα έχει αυτονομία περίπου 515 χιλιομέτρων.  

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Musk κάλεσε τον επικεφαλής σχεδιαστή της Tesla, Franz von Holzhausen, να επαναλάβει την περίφημη αποτυχημένη επίδειξη ανθεκτικότητας του παραθύρου από το 2019, στην οποία έσπασε το υποτιθέμενο αλεξίσφαιρο γυαλί με ένα σφαιρίδιο. Αυτή τη φορά πέταξε μια -πολύ πιο αδύναμη-μπάλα του μπέιζμπολ, με το γυαλί να αντιστέκεται αυτή τη φορά.

Η εκδήλωση ήταν ασυνήθιστα σύντομη για πάρτι της Tesla και φάνηκε να παρευρίσκονται πολύ λιγότεροι καλεσμένοι από ό,τι στο αρχικό ντεμπούτο του Cybertruck το 2019. Αφού ο Musk ανέλυσε κάποια χαρακτηριστικά, όπως το αλεξίσφαιρο εξωτερικό και κάποιες από τις δυνατότητες επιδόσεων, ανακοίνωσε το τέλος της εκδήλωσης και στη συνέχεια βοήθησε περίπου δώδεκα από τους πρώτους πελάτες να φύγουν με τα νέα τους φορτηγά, οι οποίοι μπορούν να το μεταπωλήσουν αν επιθυμούν.

Η μη αναφορά της τιμής μπορεί να ήταν μια σκόπιμη επιλογή, επειδή σαφώς αυτά τα νούμερα είναι λιγότερο ελκυστικά από τις τιμές που πρωτοανακοινώθηκαν το 2019. Ωστόσο, οι πελάτες θα είναι σίγουρα ευχαριστημένοι με τις δυνατότητες ρυμούλκησης και επιτάχυνσης. 

Το γεμάτο γωνίες από ανοξείδωτο ατσάλι ηλεκτρικό φορτηγό έχει από καιρό προσελκύσει τους οπαδούς της Tesla, αλλά οι πολλές καθυστερήσεις οδήγησαν ορισμένους να αμφισβητήσουν αν το φορτηγό θα έφτανε ποτέ πραγματικά στους πελάτες. Η παραγωγή του φέρεται να ήταν εξαιρετικά δύσκολη για την εταιρεία, κυρίως λόγω της επιλογής της χρήσης εξαιρετικά σκληρού ανοξείδωτου χάλυβα για το εξωτερικό. 

Ο Musk επέμενε ότι το φορτηγό έπρεπε να είναι αλεξίσφαιρο, γεγονός που περιέπλεξε περαιτέρω τη διαδικασία. Ο πολωτικός σχεδιασμός ήταν ένα άλλο σημείο σύγκρουσης. Το πολυγωνικό σχήμα και οι αιχμηρές γωνίες στόχευαν να δείξουν ότι η Tesla δεν θα μπορούσε να νοιαστεί λιγότερο για τον ανταγωνισμό στην παραδοσιακή αγορά φορτηγών.  

Αυτό οδήγησε ορισμένους εμπειρογνώμονες στο συμπέρασμα ότι το Cybertruck είναι πιθανό να αποτελέσει περισσότερο ένα επώνυμο όχημα για την εταιρεία, προσελκύοντας τους πελάτες να αγοράσουν αντ' αυτού τα πιο πρακτικά (και διαθέσιμα) οχήματά της, όπως τα Model 3 και Y. 

Το προηγούμενο διάστημα ο Musk ζήτησε να "μετριαστούν οι  προσδοκίες" γύρω από το Cybertruck, προειδοποιώντας τους επενδυτές ότι δεν θα αρχίσει να παράγει "θετικές ταμειακές ροές" για την εταιρεία για τουλάχιστον ένα ή δύο χρόνια. Η Tesla έχει δηλώσει ότι αναμένει να αρχίσει να παράγει 250.000 φορτηγά ετησίως τουλάχιστον από το 2025, αλλά η κλιμάκωση της παραγωγής θα ήταν εξαιρετικά δύσκολη. 

  • Like 7
  • Thanks 1