Σημαντική εβδομάδα αυτή που διανύουμε στην υιοθέτηση του πρότυπου φόρτισης NACS της Tesla από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με την Toyota και τη BMW να κάνουν σχετικές ανακοινώσεις.

Συγκεκριμένα, η Toyota έγινε η τελευταία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που υπέγραψε συμφωνία με την Tesla για την υιοθέτηση του προτύπου φόρτισης της NACS - γνωστού και ως "βύσμα Tesla" - στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματά της από το 2025. Με τη συμφωνία ο ιαπωνικός γίγαντας αυτοκινήτων ακολουθεί τα βήματα περισσότερων από δώδεκα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν επίσης υιοθετήσει το βύσμα φόρτισης της Tesla, μεταξύ των οποίων οι GM, Ford, Jaguar Land Rover, Volvo, Huyndai και Honda.

Η κίνηση προς το NACS αυξάνει σημαντικά την ευκολία για τους ιδιοκτήτες του αυξανόμενου αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς θα τους δώσει πρόσβαση σε περισσότερους από 12.000 υπερφορτιστές Tesla Superchargers σε όλες τις ΗΠΑ. Η Toyota δήλωσε ότι θα ενσωματώσει τη θύρα NACS σε "ορισμένα" ηλεκτρικά οχήματα, προσθέτοντας ότι τα υπάρχοντα ηλεκτρικά της οχήματα με το βύσμα του συνδυασμένου συστήματος φόρτισης (CCS) θα αποκτήσουν πρόσβαση στον Tesla Supercharger μέσω ενός προσαρμογέα που θα διαθέσει η εταιρεία το 2025.

Αποκάλυψε ακόμα ότι ένα από τα οχήματα που θα εξοπλιστούν με τη θύρα NACS θα είναι ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό SUV με μπαταρία που θα συναρμολογείται στις εγκαταστάσεις της Toyota στο Κεντάκι, το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως. Η Tesla ανακοίνωσε την απόφαση της Toyota με μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέγοντας: "Καλωσορίστε τους ιδιοκτήτες Toyota και Lexus στους Superchargers σε όλη τη Βόρεια Αμερική".

Οι εξελίξες όμως για το NACS δεν τελειώνουν εδώ αφού μετά τη Mercedes-Benz, και η BMW, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να υιοθετήσει το πρότυπο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της Tesla για τα μελλοντικά της EV. Σύμφωνα με τη διάσημη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και μητρική εταιρεία των Mini και Rolls-Royce, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων με πρίζα του συστήματος φόρτισης (CCS), θα αποκτήσουν πρόσβαση στο δίκτυο Supercharger της Tesla στις αρχές του 2025, πιθανότατα και εδώ μέσω της χρήσης ενός προσαρμογέα. Η BMW θα αρχίσει επίσης να παράγει EVs με το πρότυπο φόρτισης της Tesla ενσωματωμένο στο όχημα την ίδια χρονιά.

Η τρέχουσα γκάμα EV της BMW περιλαμβάνει τα iX, i4 και i7, καθώς και τα ηλεκτρικά μοντέλα Mini Cooper και την υπερπολυτελή Rolls-Royce Spectre. Όλα διατίθενται επί του παρόντος με το βύσμα CCS.

Μέχρι πρόσφατα, οι υπερφορτιστές της Tesla ήταν αποκλειστικά για τους ιδιοκτήτες ενός αυτοκινήτου της εταιρείας. Στην πραγματικότητα, ήταν ένα από τα κύρια σημεία πώλησης της Tesla: συνεπής, αποκλειστική και άφθονη φόρτιση EV. Όμως αυτό ξεκίνησε να αλλάζει πριν από αρκετά χρόνια, όταν η εταιρεία άρχισε να προσφέρει πρόσβαση σε ηλεκτρικά οχήματα άλλων εταιρειών, πρώτα στην Ευρώπη και στη συνέχεια στις ΗΠΑ. Ο κύριος λόγος ήταν ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν δήλωσε ότι κάτι τέτοιο αποτελούσε προϋπόθεση για να αξιοποιήσει η εταιρεία μέρος των 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη φόρτιση EV σε νόμο περί υποδομών.

Το δίκτυο Supercharger της Tesla αναγνωρίζεται ευρέως ως ανώτερο από πολλούς σταθμούς φόρτισης EV τρίτων εταιρειών, οι περισσότεροι από τους οποίους διαθέτουν βύσματα CCS και το λιγότερο χρησιμοποιούμενο πρότυπο φόρτισης CHAdeMO. Η εταιρεία αναφέρει ότι διαθέτει 45.000 Superchargers παγκοσμίως, 12.000 εκ των οποίων βρίσκονται στις ΗΠΑ.

  • Like 2