Η FAA διέταξε πρόσθετες επιθεωρήσεις σε παλαιότερα αεροσκάφη Boeing 737-900ER ως προληπτικό μέτρο μετά το δραματικό περιστατικό αποκόλλησης πόρτας καμπίνας σε αεροσκάφος 737 Max 9 νωρίτερα αυτό το μήνα.  

Στις 5 Ιανουαρίου, μια μη χρησιμοποιούμενη θύρα αποκολλήθηκε κατά τη διάρκεια της πτήσης σε ένα 737 Max 9 της Alaska Airlines, αφήνοντας μια τεράστια τρύπα, εξέλιξη η οποία υποχρέωσε τον πιλότο σε αναγκαστική προσγείωση. Το συμβάν ώθησε την FAA να καθηλώσει πάνω από 170 αεροσκάφη Max 9 που χρησιμοποιούσαν το συγκεκριμένο σχεδιασμό πόρτας, προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια.

Επικαλούμενη τον πανομοιότυπο μηχανισμό σε θύρα του 737-900ER για το "κλείδωμα" των μη χρησιμοποιούμενων θυρών, η υπηρεσία επιβάλλει τώρα επείγοντες οπτικούς ελέγχους και στο προηγούμενο μοντέλο, παρά το γεγονός ότι δεν έχει παρουσιαστεί κανένα πρόβλημα σε περισσότερες από 11 εκατομμύρια ώρες πτήσης.  

Οι έρευνες της FAA σε 40 καθηλωμένα αεροσκάφη Max 9 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη εν μέσω ευρύτερου ελέγχου των διαδικασιών διασφάλισης της ποιότητας κατασκευής που εφαρμόζει τόσο η Boeing, όσο και ένας εκ των συνεργαζόμενων προμηθευτών της, η Spirit AeroSystems, που συνδέεται με τη συγκεκριμένη θύρα. Παρότι στη σχετική δήλωση υπογραμμίζεται ότι «τα χρονοδιαγράμματα για την ασφάλεια των επιβατών και όχι η ταχύτητα θα καθορίσουν την επιστροφή των Max 9 στην εκτέλεση δρομολογίων», το περιστατικό δεν παύει να προκαλεί σοβαρές ανησυχίες.

Καθώς εστιάζει στις ομοιότητες της διαμόρφωσης και ασφάλισης των θυρών, η FAA φαίνεται πως στόχο έχει να πραγματοποιηθούν έλεγχοι σε όλα τα αεροσκάφη κάποιας ηλικίας, ώστε να προλάβει τυχόν επανάληψη ανάλογου περιστατικού. Η εντολή για διενέργεια οπτικών ελέγχων δείχνει ότι στους κόλπους της FAA καταγράφεται κάποια ανησυχία, η οποία όμως προς το παρόν δεν έχει οδηγήσει στην έκδοση εντολής για την απόσυρση των 737-900ER από τους αιθέρες.

Παρ' όλα αυτά, καθώς οι έρευνες της FAA συνεχίζονται και το περιστατικό της Alaska Airlines παραμένει νωπό στη μνήμη του κοινού, η Boeing αντιμετωπίζει τεράστια πίεση για να παράσχει ισχυρές αποδείξεις ότι έχει βελτιώσει τις διαδικασίες κατασκευής και εποπτείας της ποιότητας συναρμολόγησης των αεροσκαφών της. Γεγονός παραμένει ότι η εμπιστοσύνη της κοινής γνώμης εδράζεται σε πολλούς παράγοντες και δεν αρκούν οι εκ των υστέρων έλεγχοι.
 

  • Like 1
  • Sad 1