Προς το περιεχόμενο

Η Google σχεδιάζει το δικό της αυτόνομο αυτοκίνητο


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τη στιγμή που εξαιρετικά πιο πολύπλοκες μηχανές όπως τα αεροπλάνα ή τα διαστημόπλοια ελέγχονται από υπολογιστές, έχοντας περιορίσει τον ανθρώπινο παράγοντα στο ελάχιστο (και μάλιστα με μεγαλύτερη ακρίβεια και ασφάλεια από το να έκανε τις αντίστοιχες διαδικασίες άνθρωπος), είναι νομίζω άτοπο να συζητάμε για το αν μπορεί να γίνει στα αυτοκίνητα.

 

Δείτε εδώ π.χ. 

 αυτόματη προσγείωση (ILS CAT IIIc http://en.wikipedia.org/wiki/Autoland). Φυσικά σε άλλες, πιο απλές φάσεις της πτήσης η χρήση αυτόματου πιλότου είναι χωρίς συζήτηση η συνήθης πρακτική.

 

Το μόνο αντεπιχείρημα θα ήταν ότι στα αεροδρόμια υπάρχει υποδομή για να καθοδηγήσει το αεροπλάνο, ενώ στους δρόμους όχι. Όμως το πρόβλημα λύνεται, είτε βάζοντας αντίστοιχη υποδομή στους δρόμους, είτε κάνοντας πιο "έξυπνα" τα αυτοκίνητα. Φανταζόταν π.χ. κανείς πριν 10 χρόνια ότι το αυτοκίνητο θα αναγνωρίζει τις πινακίδες ορίων ταχύτητας ή τις λωρίδες κυκλοφορίας και θα σε προειδοποιεί αν ξεπερνάς το όριο ή αλλάζεις λωρίδα χωρίς φλας; Φανταζόταν κανείς τεχνολογίες όπως το autobreaking σε χαμηλές ταχύτητες, αν κοκκαλώσει το μπροστινό αυτοκίνητο ή βγει κάποιος πεζός; Φανταζόταν το adaptive cruise control που δεν κρατάει απλά σταθερή την ταχύτητα, αλλά αν πλησιάζεις πολύ το μπροστινό αυτοκίνητο διατηρεί σταθερή απόσταση (θυσιάζοντας την ταχύτητα); Κι όμως, αυτές οι τεχνολογίες είναι πια διαθέσιμες σε ένα τυπικό αυτοκίνητο (π.χ. ford focus) και δεν είναι καν ακριβές.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 90
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Επίσης τα αεροπλάνα δε πετάνε ξυστά το ένα από το άλλο όπως και δεν πετάγονται σκυλιά, παιδιά και παπιά ντελιβεραδων στον αέρα

 

Όταν υπάρχουν απαιτητικές συνθήκες όπως στα μαχητικά ή προσγείωση σε κάποιο αεροπλανοφόρο τη δουλειά συνεχίζει να τη κάνει ο άνθρωπος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Επίσης τα αεροπλάνα δε πετάνε ξυστά το ένα από το άλλο όπως και δεν πετάγονται σκυλιά, παιδιά και παπιά ντελιβεραδων στον αέρα

Eπαναλαμβανομαι αλλα οπως ειπα και πριν, το εχουν ηδη προβλεψει το συγκεκριμενο προβλημα.

Το αυτοκινητο αντιδρα ειτε με μειωση της ταχυτητας/ολικη διακοπη της πορειας του, ειτε με αποφυγη του εμποδιου, αναλογα παντα με τις συνθηκες που επικρατουν σε καθε περιπτωση, χαρη στους ουκ ολιγους αισθητηρες, καμερες, κλπ που το περιβαλουν και το software που τρεχει απο κατω. Κατι αναλογο με μια φυσιολογικη ανθρωπινη αντιδραση μ αλλα λογια.

Εαν το καλοσκεφτεις, αυτο δεν ειναι και απο τα πλεον σημαντικα προβληματα που εχει να αντιμετωπισει με τον εξοπλισμο που κουβαλαει και με το δεδομενο πως πληρει κατα 100% τα ορια ταχυτητας.

φαινονται μερικα τετοια παραδειγματα. Συγκεκριμενα στο 0.55 μπορεις να παρεις μια ιδεα του πως βλεπει το αυτοκινητο τον κοσμο τριγυρω του on the fly (θεωρω τον εαυτο μου τυπικο οδηγο και οταν στριβω δεν διαθετω τετοια επιγνωση του περιβαλλοντος) και να δεις πως ξεχωριζει τα αντικειμενα με τα οποια υπαρχει πιθανοτητα να αλληλεπιδρασει. Στο συγκεκριμενο, με μωβ πλαισιο ξεχωριζει του πεζους και ροζ τα υπολοιπα οχηματα. Στο υπολοιπο βιντεο υπαρχουν περιπτωσεις που σταματα για πεζους που περνανε απο μπροστα του, ενα ελαφι, κλπ.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τη στιγμή που εξαιρετικά πιο πολύπλοκες μηχανές όπως τα αεροπλάνα ή τα διαστημόπλοια ελέγχονται από υπολογιστές, έχοντας περιορίσει τον ανθρώπινο παράγοντα στο ελάχιστο (και μάλιστα με μεγαλύτερη ακρίβεια και ασφάλεια από το να έκανε τις αντίστοιχες διαδικασίες άνθρωπος), είναι νομίζω άτοπο να συζητάμε για το αν μπορεί να γίνει στα αυτοκίνητα.

 

Δείτε εδώ π.χ. 

 αυτόματη προσγείωση (ILS CAT IIIc http://en.wikipedia.org/wiki/Autoland). Φυσικά σε άλλες, πιο απλές φάσεις της πτήσης η χρήση αυτόματου πιλότου είναι χωρίς συζήτηση η συνήθης πρακτική.

 

Το μόνο αντεπιχείρημα θα ήταν ότι στα αεροδρόμια υπάρχει υποδομή για να καθοδηγήσει το αεροπλάνο, ενώ στους δρόμους όχι. Όμως το πρόβλημα λύνεται, είτε βάζοντας αντίστοιχη υποδομή στους δρόμους, είτε κάνοντας πιο "έξυπνα" τα αυτοκίνητα. Φανταζόταν π.χ. κανείς πριν 10 χρόνια ότι το αυτοκίνητο θα αναγνωρίζει τις πινακίδες ορίων ταχύτητας ή τις λωρίδες κυκλοφορίας και θα σε προειδοποιεί αν ξεπερνάς το όριο ή αλλάζεις λωρίδα χωρίς φλας; Φανταζόταν κανείς τεχνολογίες όπως το autobreaking σε χαμηλές ταχύτητες, αν κοκκαλώσει το μπροστινό αυτοκίνητο ή βγει κάποιος πεζός; Φανταζόταν το adaptive cruise control που δεν κρατάει απλά σταθερή την ταχύτητα, αλλά αν πλησιάζεις πολύ το μπροστινό αυτοκίνητο διατηρεί σταθερή απόσταση (θυσιάζοντας την ταχύτητα); Κι όμως, αυτές οι τεχνολογίες είναι πια διαθέσιμες σε ένα τυπικό αυτοκίνητο (π.χ. ford focus) και δεν είναι καν ακριβές.

Πες μου οτι τα λες για πλακα ρε συ...plz? Δηλαδη κυκλοφορυν 3 μυρια αεροπλανα σε μια πολη 5 μυριων οπως τα αυτοκινητα και κανουμε τις συγκρουσεις? Μηπως πετανε και πολιτες γυρω γυρω? Μηπως υπαρχουν τοιχοι, ζωα, στροφες, λαδια, γλιστερο οδοστρωμα λακουβες και αλλα τετοια πολλα στον αερα και δεν το ξερουμε? Ορισμενοι κανετε κατι συγκρισεις, μα κατι συγκρισεις...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eπαναλαμβανομαι αλλα οπως ειπα και πριν, το εχουν ηδη προβλεψει το συγκεκριμενο προβλημα.

Το αυτοκινητο αντιδρα ειτε με μειωση της ταχυτητας/ολικη διακοπη της πορειας του, ειτε με αποφυγη του εμποδιου, αναλογα παντα με τις συνθηκες που επικρατουν σε καθε περιπτωση, χαρη στους ουκ ολιγους αισθητηρες, καμερες, κλπ που το περιβαλουν και το software που τρεχει απο κατω. Κατι αναλογο με μια φυσιολογικη ανθρωπινη αντιδραση μ αλλα λογια.

Εαν το καλοσκεφτεις, αυτο δεν ειναι και απο τα πλεον σημαντικα προβληματα που εχει να αντιμετωπισει με τον εξοπλισμο που κουβαλαει και με το δεδομενο πως πληρει κατα 100% τα ορια ταχυτητας.

φαινονται μερικα τετοια παραδειγματα. Συγκεκριμενα στο 0.55 μπορεις να παρεις μια ιδεα του πως βλεπει το αυτοκινητο τον κοσμο τριγυρω του on the fly (θεωρω τον εαυτο μου τυπικο οδηγο και οταν στριβω δεν διαθετω τετοια επιγνωση του περιβαλλοντος) και να δεις πως ξεχωριζει τα αντικειμενα με τα οποια υπαρχει πιθανοτητα να αλληλεπιδρασει. Στο συγκεκριμενο, με μωβ πλαισιο ξεχωριζει του πεζους και ροζ τα υπολοιπα οχηματα. Στο υπολοιπο βιντεο υπαρχουν περιπτωσεις που σταματα για πεζους που περνανε απο μπροστα του, ενα ελαφι, κλπ.

παρκάρισμα σε καράβι στο πατάρι κάτω από τη σκάλα που πάρκαρα προχθές θα μου κάνει; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

παρκάρισμα σε καράβι στο πατάρι κάτω από τη σκάλα που πάρκαρα προχθές θα μου κάνει; 

Να φανταστω οτι σταματησες να κανεις συζητηση μαζι μου?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οκ συγγνώμη για το ύφος μου, απλά μου ακούγονται υπερβολικά όλα αυτά, εδώ η google δε μπορεί να φτιάξει εφαρμογές που δουλεύουν σωστά και θα καταφέρει να κάνει σωστά ένα τόσο πολύπλοκο πράγμα όπως είναι η οδήγηση;

 

προσωπικά είμαι υπέρ των διαφόρων τεχνολογιών σε σχέση με τα αυτοκίνητα ειδικά με οποιοδήποτε βοήθημα σε κάνει να κινείσαι με μεγαλύτερη ασφάλεια και αποτελεσματικότητα (=ταχύτητα ), αλλά το να αναθέσουμε όλη την οδήγηση σε υπολογιστές μου φαίνεται από υπερβολικό έως γραφικό και δε μπορώ να κάνω κάτι για να αλλάξω γνώμη.

 

επίσης μου κακοφαίνεται που για πολλούς είναι αναγκαίο κακό να οδηγούν και περιμένουν πώς και πώς να βγει κάτι τέτοιο και να γίνει ο κανόνας. επίσης μου κακοφαίνεται και το επιθετικό και ειρωνικό ύφος που έχουν και δεν μπορούν να καταλάβουν ότι αρκετοί όχι μόνο δεν έχουμε πρόβλημα να κυκλοφορούμε στους δρόμους, αλλά το απολαμβάνουμε κιόλας και αρχίζουν τα περί καγκουρισμού και υπερεκτίμησης των δυνατοτήτων μας λες και στη τελική μιλάμε για κάτι τόσο φοβερό και δύσκολο.. 

 

τελοσπάντων, η ιστορία θα δείξει πώς θα εξελιχθεί το ζήτημα.. μέσα από τη συζήτηση που κάναμε και παρά τις διαφωνίες μας σκέφτηκα κάποια πράγματα, ειδικά με το κατά πόσο μπορεί να είναι εμπορική μια τέτοια κίνηση μιας και αν δεν πρόκειται να βγει κέρδος δεν πρόκειται να γίνει τίποτα από όλα αυτά 

 

ενώ μπορώ να σκεφτώ αμέτρητα άτομα που δε θα το ανέχονταν ποτέ, μπορώ να σκεφτώ και τουλάχιστον άλλους τόσους κουλούς που θα τους βόλευε και θα έδιναν τα λεφτά τους για κάτι τέτοιο

 

αυτή τη στιγμή μου φαίνεται παράξενο να κυκλοφορώ στο δρόμο και να υπάρχουν τέτοια αυτοκίνητα(γιατί να κυκλοφορήσω με τέτοιο αποκλείεται)  , ελπίζω να μη το δω ποτέ , αλλά αν τελικά γίνει θα έχει αρκετό ενδιαφέρον 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης τα αεροπλάνα δε πετάνε ξυστά το ένα από το άλλο όπως και δεν πετάγονται σκυλιά, παιδιά και παπιά ντελιβεραδων στον αέρα

 

Όταν υπάρχουν απαιτητικές συνθήκες όπως στα μαχητικά ή προσγείωση σε κάποιο αεροπλανοφόρο τη δουλειά συνεχίζει να τη κάνει ο άνθρωπος

 

Προσγείωση σε άσχημο καιρο με ανέμους είναι πιο δύσκολο και επικίνδυνο από το να πετάγονται σκυλιά στο δρόμο. Το να χειρίζεσαι αεροσκάφος επίσης είναι πολύ πιο δύσκολο από το να οδηγείς ένα αυτοκίνητο. Μόνο τις διαδικασίες, την πολυπλοκότητα, τις γνώσεις και τις εξετάσεις που κάποιος πρέπει να περάσει για να γίνει πιλότος καταλαβαίνεις την διαφορά.

 

Αν η τεχνολογία είναι ικανή να προσγειώσει ένα επιβατικό αεροσκάφος με 600 ζωές με ασφάλεια τότε είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα μπορέσει να πάει και τον Μήτσο ή την Δήμητρα από τη δουλειά στο σπίτι. Η ένστασή σου είναι αν κατάλαβα καλά ότι αυτή τη στιγμή δεν λειτουργεί 100% η τεχνολογία; Η τεχνολογία όμως υπάρχει και εξελίσεται μέρα με τη μέρα ώσπου κάποια στιγμή μπορεί να βγει στην αγορά. Και όταν βγει είναι σίγουρο ότι θα μειώσει τα ατυχήματα καθώς δεν επηρεάζεται από όλους αυτούς τους παραγοντες που επηρεάζονται οι ανθρωποι, και η ασφάλεια, οι αντιδράσεις και ικανότητα που θα παρέχουν θα είναι πολύ πάνω του μέσου όρου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πες μου οτι τα λες για πλακα ρε συ...plz? Δηλαδη κυκλοφορυν 3 μυρια αεροπλανα σε μια πολη 5 μυριων οπως τα αυτοκινητα και κανουμε τις συγκρουσεις? Μηπως πετανε και πολιτες γυρω γυρω? Μηπως υπαρχουν τοιχοι, ζωα, στροφες, λαδια, γλιστερο οδοστρωμα λακουβες και αλλα τετοια πολλα στον αερα και δεν το ξερουμε? Ορισμενοι κανετε κατι συγκρισεις, μα κατι συγκρισεις...

α) Έχεις προσγειωθεί ποτέ π.χ. σε αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης για να δεις τι σημαίνει κίνηση;

β) Έχεις υπόψη σου τι σημαίνει wind-shear στο final approach για να δεις τι σημαίνει απρόβλεπτοι παράγοντες;

γ) Έχεις υπόψη σου ποιες είναι οι ταχύτητες; Ποιες είναι οι ανοχές λάθους θέσης π.χ. σε αεροδρόμια με παράλληλους διαδρόμους όπως το San Francisco;

δ) Αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά πολυπλοκότητας να ελέγξεις κάτι στις 2 διαστάσεις με το να ελέγξεις κάτι στις 3 διαστάσεις;

ε) Ξέρεις τι σημαίνει fly by wire; Στα σύγχρονα αεροσκάφη ακόμα και όταν τον έλεγχο τον έχει ο άνθρωπος, ο άνθρωπος απλά δίνει εντολές στον υπολογιστή, ο οποίος τελικά παίρνει τις τελικές αποφάσεις. Έτσι αποφεύγεται το ενδεχόμενο να οδηγήσει ο άνθρωπος το αεροσκάφος εκτός των παραμέτρων λειτουργίας του.

στ) Ξέρεις ότι υπάρχουν αεροσκάφη (μαχητικά) που είναι αδύνατο να ελεγχθούν αν δεν είναι fly by wire, λόγω της εγγενούς τους αστάθειας;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

οκ συγγνώμη για το ύφος μου, απλά μου ακούγονται υπερβολικά όλα αυτά, εδώ η google δε μπορεί να φτιάξει εφαρμογές που δουλεύουν σωστά και θα καταφέρει να κάνει σωστά ένα τόσο πολύπλοκο πράγμα όπως είναι η οδήγηση;

Δεν ζηταω να απολογηθεις, απλα μου φανηκε πολυ περιεργος ο τροπος σου απο τη στιγμη που σου απευθυνομαι χωρις ιχνος ειρωνιας απο την πρωτη στιγμη και απλα παραθετω τις γνωσεις μου επι του θεματος.

Σχετικα με το ερωτημα σου. Ριξε μια ματια εαν θελεις στο Darpa Challenge στο οποιο βγηκε ο 2ος ο Thrun με την ομαδα του και θα καταλαβεις. Οχι απλα θα καταφερει να τα βγαλει περα με την οδηγηση, αλλα το εχει κανει ηδη εδω και μια 6ετια πια.

προσωπικά είμαι υπέρ των διαφόρων τεχνολογιών σε σχέση με τα αυτοκίνητα ειδικά με οποιοδήποτε βοήθημα σε κάνει να κινείσαι με μεγαλύτερη ασφάλεια και αποτελεσματικότητα (=ταχύτητα ), αλλά το να αναθέσουμε όλη την οδήγηση σε υπολογιστές μου φαίνεται από υπερβολικό έως γραφικό και δε μπορώ να κάνω κάτι για να αλλάξω γνώμη.

Προσωπικα δεν προσπαθω να σου αλλαξω γνωμη, δεν μ απασχολει να σου αλλαξω γνωμη και δεν εχω να κερδισω κατι απο αυτο. Παραθετω αποψεις και επιχειρηματα, τιποτα παραπανω.

επίσης μου κακοφαίνεται που για πολλούς είναι αναγκαίο κακό να οδηγούν και περιμένουν πώς και πώς να βγει κάτι τέτοιο και να γίνει ο κανόνας. επίσης μου κακοφαίνεται και το επιθετικό και ειρωνικό ύφος που έχουν και δεν μπορούν να καταλάβουν ότι αρκετοί όχι μόνο δεν έχουμε πρόβλημα να κυκλοφορούμε στους δρόμους, αλλά το απολαμβάνουμε κιόλας και αρχίζουν τα περί καγκουρισμού και υπερεκτίμησης των δυνατοτήτων μας λες και στη τελική μιλάμε για κάτι τόσο φοβερό και δύσκολο..

Σε γενικα πλαισια ειμαι ενας απο αυτους που αναφερεις (σημειωνω ξανα πως δεν σε ειπα πουθενα καγκουρα κλπ). Δεν μου κακοφαινεται να οδηγω, αλλα δεν μου κανει και καποια ιδιαιτερη αισθηση. Χρησιμοποιω το αυτοκινητο καθαρα σαν εργαλειο.

Ο λογος που θεωρω ευλογια το αυτονομο αυτοκινητο ειναι αυτοι οι καγκουρες που αναφερεις. Αυτοι που υπερεκτιμουν τις δυνατοτητες τους, αυτοι που φαντασιωνονται τον Vin Diesel, που κυκλοφορουν στο δρομo ως wannabe Schumacher στο Monaco. Και ειναι πολλοι και πολυ επικινδυνοι. Προφανως δεν μ απασχολει εαν θα φανε το κεφαλι τους, αλλα ποιους θα παρουν μαζι τους.

αλλά αν τελικά γίνει θα έχει αρκετό ενδιαφέρον

Agreed

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Gio δεν ειναι μονο οι καγκουρες.Πιστεψε με αυτοι ειναι οι πιο ακινδυνοι.

Ειναι αυτοι που τους περνει ο υπνος απο την κουραση,ειναι αυτοι που μιλανε στο κινητο,ειναι αυτοι που πινουν τον κ@λ@ τους και νιωθουν ικανοι για οδηγηση,ειναι αυτοι που δεν βλεπουν το STOP και το κοκκινο φαναρι,ειναι αυτοι που νομιζουν οτι ο δρομος τους ανηκει,ειναι οι παππουδες κι οι γιαγιαδες που τους αφηνουν να κυκλοφορουν σαν χαροι,ειναι αυτοι που δεν ειναι καν ικανοι για οδηγηση κτλ.

Τα βλεπω καθε μερα λογω δουλειας.

 

Τουλαχιστον σε αυτη τη χωρα κανεις δεν εχει παιδεια στην οδηγηση.Λαδωνει κι εχει διπλωμα και ειναι ετοιμος να βγει στους δρομους...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...