Προς το περιεχόμενο

Η Νορβηγία θα ξοδέψει σχεδόν $1 δισεκατομμύριο για ποδηλατόδρομους υψηλής ταχύτητας


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

 

 

Nope, seriously not trolling. Μέχρι να βρεθεί τρόπος να παράγεται κρέας και γαλακτοκομικά πιο αποδοτικά (πχ. in vitro meat) η παραγωγή φαγητού θα είναι υπερβολικά σπάταλη και ρυπογόνα. Εγώ το κρέας δεν το αφήνω οπότε δεν λέω ότι βοηθάω το περιβάλλον. 

 

Αν κάποιος μη vegan ποδηλάτης τρώει 4000 θερμίδες την μέρα και νομίζει ότι βοηθάει το περιβάλλον κοροιδεύει τον εαυτό του.

 

 

Το ξερεις οτι απλα μπορεις να βαλεις ενα μοτερ 500w και να φορτιζεις την μπαταρια μεχρι και με ηλιακη ενεργεια; Απο εκει και περα ετσι και αλλιως οι περισσοτεροι καταναλωνουν τροφη υπερμετρα, οπως επισης καταναλωνουν και αερα, οπως ακριβως ενα αυτοκινητο στο ρελαντι, αρα πρεπει να υπολογισεις στην πραξεις σου, και στο αυτοκινητο, ακομα και στο λεωφορειο οσοι ειναι μεσα ακομα και να μην κανουν τιποτα καινε θερμιδες και εκπεμπουν διοξειδιο του ανθρακα, μονο και μονο για να δουλευει ο εγκεφαλος τους και να κραταει το σωμα τους την θερμοκρασια του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 146
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

δηλαδη εσυ λες οτι η μολυνση του περιβαλλοντος εχει να κανει με την κτηνοτροφια, και οχι με τους ρυπους των εργοστασιων, και τη μη ελεγχωμενη μολυνση αερος, εδαφους και υδατων απο τις βιομηχανικες διαδικασιες...οκ ενταξει...

 

70 δις ο αριθμός των ζώων στις κτηνοτροφικές μονάδες. 18% των ρύπων είναι από την κτηνοτροφία.

 

Source: http://www.fao.org/agriculture/lead/themes0/climate/en/

 

Κάνεις το λάθος να θεωρείς πως κάποιος θα φάει απαραίτητα επιπλέον εάν κάνει ποδήλατο. Συχνά δεν ισχύει αυτό, όπως στη δική μου περίπτωση. Μπορεί πλέον ως ποδηλάτης απλά να καις περισσότερες θερμίδες από αυτές που ήδη κατανάλωνες. Ετσι και αλλιώς ως άνθρωποι έχουμε την ανάγκη να ασκούμε το σώμα μας. Και η ποδηλασία είναι από τους πιο οικολογικούς τρόπους να γυμναστεί κανείς. Οπότε στις εξισώσεις σου ξέχασες να υπολογίσεις και τι κατανάλωση αναλογεί σε αυτούς που αντί για το ποδήλατο επέλεξαν να γυμναστούν σε γυμναστήρια, κολυμβητήρια και άλλους κλειστούς χώρους που καίνε ρεύμα, θέρμανση, απαιτούν προσωπικό κλπ.

 

Σύμφωνοι, το θέμα είναι πως κάποιος που υποστηρίζει ότι βοηθάει το περιβάλλον δεν είναι υπερκαταναλωτής και δεν χρησιμοποιεί παραπάνω πόρους από ότι χρειάζεται. Δεν είμαι ενάντια στην ποδηλασία, τον μύθο ότι είναι 100% green θέλω να κάνω debunk.

 

 

Το ξερεις οτι απλα μπορεις να βαλεις ενα μοτερ 500w και να φορτιζεις την μπαταρια μεχρι και με ηλιακη ενεργεια; Απο εκει και περα ετσι και αλλιως οι περισσοτεροι καταναλωνουν τροφη υπερμετρα, οπως επισης καταναλωνουν και αερα, οπως ακριβως ενα αυτοκινητο στο ρελαντι, αρα πρεπει να υπολογισεις στην πραξεις σου, και στο αυτοκινητο, ακομα και στο λεωφορειο οσοι ειναι μεσα ακομα και να μην κανουν τιποτα καινε θερμιδες και εκπεμπουν διοξειδιο του ανθρακα, μονο και μονο για να δουλευει ο εγκεφαλος τους και να κραταει το σωμα τους την θερμοκρασια του.

 

Νομίζω ξεφεύγεις από το point. Το θέμα μας είναι αν η ποδηλασία είναι greener από το λεωφορείο/ αμάξι. Είναι υπό την προυπόθεση να μην τρώει ο ποδηλάτης μεγάλες ποσότητες κρέατος και γαλακτοκομικών. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σύμφωνοι, το θέμα είναι πως κάποιος που υποστηρίζει ότι βοηθάει το περιβάλλον δεν είναι υπερκαταναλωτής και δεν χρησιμοποιεί παραπάνω πόρους από ότι χρειάζεται. Δεν είμαι ενάντια στην ποδηλασία, τον μύθο ότι είναι 100% green θέλω να κάνω debunk.

 

Οκ, τίποτα δεν είναι 100% πράσινο, ούτε καν οι χορτοφάγοι. Εσύ όμως πήγες να μας βγάλεις το αυτοκίνητο πιο οικολογικό από το ποδήλατο...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μίλησα για carpooling, δηλαδή την περίπτωση που είναι 4 επιβάτες στο αμάξι. Τα αυτοκίνητα πάντως είναι πιο αποδοτικά από ότι φανταζόμαστε, αν δεν ήταν θα είχαμε ακόμα άλογα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή έχουν λύσει όλα τα αλλά τους προβλήματα σαν χώρα;

 

Ναι, οταν στο Δημοσιο Επενδυτικο Ταμειο της Νορβηγιας εχεις πανω απο 600 δις ευρω (προερχομενα απο τα κερδη του πετρελαιου), ξεχωρα απο τους φορους σου, νομιζω οτι εχουν λυσει ολα τα αλλα τους προβληματα...

 

δηλαδη εσυ λες οτι η μολυνση του περιβαλλοντος εχει να κανει με την κτηνοτροφια, και οχι με τους ρυπους των εργοστασιων, και τη μη ελεγχωμενη μολυνση αερος, εδαφους και υδατων απο τις βιομηχανικες διαδικασιες...οκ ενταξει...

 

Η σημερινη πτηνο-κτηνο τροφια, δεν ειναι 10 προβατακια και 5 κοτουλες στον κηπο του σπιτιου σου, αλλα τεραστιες βιομηχανικες μοναδες και εργοστσια, για τα οποια βεβαια και σαφως αναφερεσαι.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

michael92 αυτά που λες είναι ανυπόστατα. 

Το commuting για 2-5χλμ (που είναι το πιο σύνηθες στις βόρειες χώρες) σε χαμηλές ταχύτητες (15-20χλμ/ω) δεν σε κάνει να καις πάρα πολλές θερμίδες για να υποστηρίζεις ότι το ποδήλατο είναι λιγότερο πράσινο από το αυτοκίνητο. 

Π.χ. 20 λεπτά commuting σε τέτοιες ταχύτητες ισοδυναμούν με 140 θερμίδες. 140 θερμίδες είναι περίπου μια μπανάνα ή ένα μήλο. Μην ακούω υπερβολές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα αυτοκίνητα πάντως είναι πιο αποδοτικά από ότι φανταζόμαστε, αν δεν ήταν θα είχαμε ακόμα άλογα.

 

Όχι οτι είναι πιο γρήγορα π.χ;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μίλησα για carpooling, δηλαδή την περίπτωση που είναι 4 επιβάτες στο αμάξι. Τα αυτοκίνητα πάντως είναι πιο αποδοτικά από ότι φανταζόμαστε, αν δεν ήταν θα είχαμε ακόμα άλογα.

 

Ναι, τα αυτοκίνητα τα έχουμε επειδή είναι αποδοτικά, όχι επειδή και καλά είναι πιο οικολογικά από άλλα μέσα. Η ενέργεια για τη κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία ενός αυτοκινήτου ξεφεύγει στα ύψη.  Δε συγκρίνεται καν με το τι καταναλώνει ένας μέσος ποδηλάτης πόλης - ο οποίος δεν είναι και καμιά ακούραστη μηχανή για να μπορεί να ποδηλατεί για ώρες και να καταβροχθίζει μερικά κοτόπουλα το ένα μετά το άλλο...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

michael92 αυτά που λες είναι ανυπόστατα. 

Το commuting για 2-5χλμ (που είναι το πιο σύνηθες στις βόρειες χώρες) σε χαμηλές ταχύτητες (15-20χλμ/ω) δεν σε κάνει να καις πάρα πολλές θερμίδες για να υποστηρίζεις ότι το ποδήλατο είναι λιγότερο πράσινο από το αυτοκίνητο. 

Π.χ. 20 λεπτά commuting σε τέτοιες ταχύτητες ισοδυναμούν με 140 θερμίδες. 140 θερμίδες είναι περίπου μια μπανάνα ή ένα μήλο. Μην ακούω υπερβολές.

 

Εξαρτάται από που προέρχονται οι θερμίδες αυτές. Για να παράξεις ένα κιλό κρέατος πρέπει να ταίσεις το ζώο 20 κιλά ζωοτροφών.

 

Όχι οτι είναι πιο γρήγορα π.χ;

 

Κυρίως επειδή είναι πιο αποδοτικά. Ένα άλογο ήθελε φροντίδα και τροφή σε 24ωρη βάση. Πχ http://factually.gizmodo.com/in-1893-2-5-million-pounds-of-horse-manure-filled-nyc-1603208434 :lol:

 

Άλλωστε τα πρώτα αμάξια ήταν εκνευριστικά αργά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

40χλμ/ω? Μόνο χομπίστες και επαγγελματίες ποδηλάτες μπορούν να διατηρήσουν σταθερά 40χλμ/ω, και χρειάζεται να έχεις κούρσα για να φτάσεις τέτοιες ταχύτητες.

 

Ο μέσος αστικός ποδηλάτης τρέχει με 15-20χλμ/ω.

Ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί το σχέδιο της Νορβηγίας.

Η μέση νορβηγίδα νοικοκυρά οδηγεί γαμ**ντας στην ανηφόρα με 5 τσάντες σουπερμάρκετ περασμένες γύρω από το τιμόνι. Μιλάμε για απίστευτες ταχύτητες, αν δεν το δεις, δεν θα το πιστέψεις...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντάξει,τώρα πιασαμε χώρες 50 χρόνια μπροστά.

Εδώ μπλοκάρουν τις ραμπες αναπήρων για να πιούνε φραπέ,και μιλάνε στο κινητό ενώ στρίβουν.......

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαρτάται από που προέρχονται οι θερμίδες αυτές. Για να παράξεις ένα κιλό κρέατος πρέπει να ταίσεις το ζώο 20 κιλά ζωοτροφών.

 

 

Κυρίως επειδή είναι πιο αποδοτικά. Ένα άλογο ήθελε φροντίδα και τροφή σε 24ωρη βάση. Πχ http://factually.gizmodo.com/in-1893-2-5-million-pounds-of-horse-manure-filled-nyc-1603208434  :lol:

 

Άλλωστε τα πρώτα αμάξια ήταν εκνευριστικά αργά.

 

Ένα άλογο θέλει και ξεκούραση, οπότε το Αθήνα Θεσσαλονίκη θα γινόταν σε 5 μέρες και όχι σε 5 ώρες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα χιλιόμετρο ποδηλασίας καίει περίπου 30 θερμίδες. Το κόστος μεταφοράς του φαγητού είναι το 10% του βάρους σε πετρέλαιο, δηλαδή πάμε στο ελάχιστο στις 33 θερμίδες (αν η τροφή είναι αποξηραμένη και δεν έχει νερό). 

 

Το 30% των θερμίδων αυτών συνήθως είναι κρέας/ γαλακτοκομικά, οπότε οι θερμίδες αυτές 20πλασιάζονται, καθώς για την παραγωγή ενός κιλού κρέατος σπαταλούνται 20 κιλά φυτικών ζωοτροφών. Συνεπώς πάμε στις 33*20/3 + 33*2/3 = 220 + 22 = 242 θερμίδες ανά χλμ. Ένα λίτρο πετρελαίου είναι 9000 θερμίδες. 

 

Ένα αμάξι χρησιμοποιεί 5-7 λίτρα ανά 100χλμ, δηλαδή 630 θερμίδες ανά χλμ. Εάν είναι 4 οι επιβάτες του αμαξιού το κόστος πέφτει στις 157 θερμίδες!

 

Ένα λεωφορείο καίει 40-50 λίτρα ανά 100χλμ, δηλαδή 4500 θερμίδες ανά χλμ. Συνήθως έχει 30-100 επιβάτες. Δηλαδή κατανάλωση 45-150 θερμίδες ανά χλμ ανά επιβάτη.

 

Το συμπέρασμα; Η ποδηλασία βοηθάει το περιβάλλον μόνο όταν ο ποδηλάτης είναι vegan και πολύ αυστηρός για το από που λαμβάνει το φαγητό του.

 

Εχει 3-4 βασικα προβληματα ο συλλογισμος σου.

Ενδεικτικα:

α) δεν υπολογιζεις τις θερμιδες που καιει καποιος οδηγωντας ή οταν ειναι επιβατης σε ΜΜΜ, οπως κ του περπατηματος απο τη σταση/θεση παρκινγκ προς το χωρο που θα παει τελικα. Το ποδηλατο συνηθως το αφηνει ακριβως απο εξω.

Με λιγα λογια, ψαχνουμε να βρουμε την διαφορα θερμιδων μεταξυ αυτων των λυσεων commuting(ποδηλατο vs ΜΜΜ vs αυτοκινητο), οχι σκετο το ποσες θερμιδες καις οταν κανεις ποδηλατο.(αυτο που εγραψες για 30 θερμιδες ανα χιλιομετρο)

β) εκανες την παραδοχη οτι επειδη εκαψε παραπανω θερμιδες, θα φαει και παραπανω. Μπορει να μην ισχυει αυτο, δεν ειναι τυχαιο οτι οι bike commuters ειναι πιο σπανια υπερβαροι κλπ.

γ) καποιοι εντασσουν το commuting σαν μερος της ασκησης τους. Ετσι το απογευμα πχ δεν θα πανε στο γυμναστηριο, οπως μπορει να πηγαινε αυτος που το πρωι πηγε με αυτοκινητο στη δουλεια και θα ξαναχρησιμοποιησει το αυτοκινητο(αρα ξανα καυσιμο) για να παει γυμναστηριο και θα καψει και εξτρα θερμιδες, αρα συμφωνα με το σκεπτικο σου θα φαει κ παραπανω...

δ) εκανες την παραδοχη οτι θα γινεται carpooling (θα χρησιμοποιουν το αυτοκινητο 4 ατομα) , κατι που δεν ειναι συνηθες, αντιθετα ειναι σπανιο. Επισης 5-7 λιτρα/100χλμ δεν ειναι συνηθης καταναλωση, ειδικα για rush hours και μικρες αποστασεις με κρυα μηχανη.(πχ εγω με ενα απλο 1400αρι, εκαψα 9λιτρα/100χλμ σημερα το πρωι για αποσταση 5χλμ)

ε) επισης, ξεχασες να υπολογισεις το ενεργειακο κοστος παραγωγης και μεταφορας του καυσιμου.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξανακάνω comment γιατί το πρώτο πήρε 3 Likes και την είδα κάπως. 

 

Είναι αλήθεια ότι το μεγαλύτερο μέρος της οικολογικής καταστροφής οφείλεται στην κτηνοτροφία και όχι στις παλιές λάμπες και αυτοκίνητα! 

 

Αν θες να είσαι πράσινος μείωσε την κατανάλωση κρέατος και άσε τις ορθοπεταλιές για τα πιτσιρικια.

 

Τρολάρουν απίστευτα με τους ποδηλατόδρομους αυτοί. Εκτός και αν το κάνουν για να μειώσουν την ανεργία στους πολιτικους μηχανικούς.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η πρωτοβουλία προάγει έναν άλλο τρόπο ζωής. Δεν θα ρίξει απαραίτητα τις εκπομπές ρύπων, αλλά μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλη εξοικονόμηση κονδυλίων από την υγεία.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...