Προς το περιεχόμενο

H Ολλανδία κάνει κινήσεις για να απαγορεύσει την κυκλοφορία μη-ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως στο 2025


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 78
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

 

 

Για ΜΙΑ μέρα του Ιουλίου ειχε τοσο πολύ και βολικό άνεμο που έπιασαν παραγωγή 140% της ζήτησης. Τις υπολοιπες ημέρες καίνε κάρβουνο και ψωνίζουν ρεύμα απο τις γειτονικές χώρες

 

 

 

Το αιολικό ρεύμα ειναι κουτουρου παραγωγή. Επισης αν φυσά πάρα πολύ οι ανεμογεννήτριες κλειδώνουν γιατί χαλάνε. Διεθνώς έχει μετρηθεί οτι τα αιολικά δίνουν το πολύ 10% παραγωγή της ονομαστικής ισχύς και αυτό σε ιδανικές συνθήκες. 

 

Το ακριβό ρεύμα είναι λόγω των επιδοτήσεων για τα αιολικά, τα οποία κοστίζουν τρελά. Όσο δεν υπάρχουν αξιόπιστες μπαταρίες αποθηκευσης ενέργειας τα αιολικά/φωτοβκα ειναι μια απάτη που το μονο που εξασφαλίζει ειναι θέσεις εργασίας σε εργοστάσια της Γερμανιας/Ισπανιας/Κίνας (εκει που παράγονται τα ανεμιστήρια). Ο απλός κοσμάκης βέβαια πληρώνει το λογαριασμό. Αν τωρα γίνονταν παραγωγή, ναι να ακριβοπληρώσω κάτι πιο οικολογικό, αλλά να ακριβοπληρώνω και να συνεχίζει να καιει το κάρβουνο/πετρέλαιο, οχι, γιατί τοτε ειμαι απλά λακαμας. 

 

Χωρις πρισματα και συναισθηματισμους, διαβασε το παρακατω για το τι πραγματικα συμβαίνει στη Δανία. Αν και του 2011, περιγραφει μια χαρά την πραγματικότητα. Το site το παρακολουθώ καιρό. Σε κάποια διαφωνώ, αλλά σε γενικές γραμμές τα λεει άψογα. 

 

http://archaeopteryxgr.blogspot.gr/2011/04/blog-post_04.html

 

Επειδή δεν έκανες τον κόπο να διαβάσεις το λινκ ή να ψαχτείς λίγο θα τα επαναλάβω μια τελευταία φορά:

 

  1. Η παραγωγή ξεπερνά την κατανάλωση περίπου 2 μήνες τον χρόνο και καλύπτει παραπάνω από 40% της ετήσιας κατανάλωσης,αυτά από τα επίσημα στατιστικά του Κράτους,όχι από μπλογκ-θεωρίες-γνώμες και λοιπούς πράσινους ίππους.
  2. Επειδή πληρώνω το εν λόγω και δεν το είδα απλά κάπου, το 60% είναι φορολογία και κάπου 10% (εάν θυμάμαι καλά) είναι για τις κυκλικές επιδοτήσεις που ξαναρίχνονται σε τοπικές επενδύσεις,κανένας δεν τα κλέβει ούτε δίνονται σε ημέτερους τοπικούς προύχοντες να φτιάσουν καριέρα.
  3. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανεμογεννητριών, της τεχνολογίας αυτών και των σχετικών θέσεων καλύπτεται από εταιρείες που δρουν-παράγουν στην Δανία ή είναι δανέζικες(κρατικές και ιδιωτικές).Έχω επισκεφτεί-συνεργαστεί κατά καιρούς και με την Vestas και με την S.Wind και σε διαβεβαιώ ότι παράγουν εδώ όλα σχεδόν τα απάρτια και οι επενδύσεις μένουν στην χώρα.Μάλιστα Κίνες και Γερμανίες στέλνουν εδώ δικούς τους για να μάθουν και όχι το αντίθετο.
  4. Η παραγωγή και κατανάλωση fossil fuels στην χώρα(και οι εισαγωγές ενέργειας γενικότερα) πέφτει γραμμικά την τελευταία εικοσαετία και μάλιστα με επιταχυνόμενο βαθμό,εάν περίμενες να καλύψουν σε 20 χρόνια όλες τις ανάγκες τότε μάλλον δεν ξέρεις πως έχει το πράγμα. 

 

Άλλο λίγες μέρες του χρόνου, άλλο όλος ο χρόνος. Άλλο 140%, άλλο 40%. Άλλο 140% με υψηλή ζήτηση, άλλο 140% με χαμηλή. Άλλη απόδοση σε χρονιά με ευνοϊκούς ανέμους, άλλη σε χρονιά με λιγότερους ανέμους.

 

Με λίγα λόγια, με μισές αλήθειες, λές υπέροχα ψέματα.

 

Εντάξει, χέσε τα επίσημα στατιστικά του Δανέζικου κράτους και πίστεψε ότι θέλεις.Όταν δεν έχει πολύ αέρα σβήνουν τα φώτα...

Ελεύθερος είσαι, για όσους πάλι θέλουν να ψαχτούν τα στοιχεία είναι διαθέσιμα ελεύθερα και στα αγγλικά.

 

 

 

Γενικότερα, το πιστεύετε ή όχι εδώ έχουν καταφέρει να αξιοποιήσουν τον αγέρα για κάλυψη των τοπικών αναγκών σε πολύ μεγάλο βαθμό και συνεχώς επενδύουν στον τομέα.Αυτά από προσωπική εμπειρία στον χώρο και χώρα.

 

Μπορεί να μην συνάδει με τις κοσμοθεωρίες σας και τις ιδέες σας,αλλά είναι η (πικρή) αλήθεια.

Τέλος το off topic.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Εντάξει, χέσε τα επίσημα στατιστικά του Δανέζικου κράτους και πίστεψε ότι θέλεις.Όταν δεν έχει πολύ αέρα σβήνουν τα φώτα...

Ελεύθερος είσαι, για όσους πάλι θέλουν να ψαχτούν τα στοιχεία είναι διαθέσιμα ελεύθερα και στα αγγλικά.

 

Ισχυρίστηκες ένα συγκεκριμένο πράγμα, το οποίο δεν ισχύει. Και δεν ισχύει ακριβώς για τον λόγο που τώρα επικαλείσαι, τα επίσημα στατιστικά του δανέζικου κράτους, όπου πουθενά δεν αναφέρεται τέτοιο πράγμα. Μία συγκεκριμένη μέρα του χρόνου έπιασαν 140%, κι αυτό πρωινή ώρα που η ζήτηση ρεύματος από τα νοικοκυριά ήταν χαμηλή. Δεν πιάνουν 140% στην καθισιά τους, τι να κάνουμε τώρα. Στόχος τους είναι πολύ μικρότερα ποσοστά στις επόμενες δεκαετίες, και το ονειρικό 100% μέχρι το... 2050.

 

Γενικότερα, το πιστεύετε ή όχι εδώ έχουν καταφέρει να αξιοποιήσουν τον αγέρα για κάλυψη των τοπικών αναγκών σε πολύ μεγάλο βαθμό και συνεχώς επενδύουν στον τομέα.Αυτά από προσωπική εμπειρία στον χώρο και χώρα.

 

Σίγουρα είναι πολύ μπροστά στον συγκεκριμένο τομέα, πρωτοπόροι παγκοσμίως. Και λοιπόν; Είναι λόγος αυτός να δίνεις στρεβλή εικόνα; Γιατί;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παλι τσακωνεστε για το αν ειναι πιο αποδοτικο/φτηνο/πρασινο η παραγωγη ενεργειας με υδρογονανθρακες ή με τις εναλλακτικες πηγες, ενω το προβλημα ειναι αλλου και εχει ενα ονομα:

 

ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ !!

 

Η τεχνολογια εχει κανει αλματα σε ολα τα επιπεδα και στο θεμα των μπαταριων ειμαστε ακομα στο 1920. Δεν μπορω να καταλαβω γιατι δεν αναγνωριζουν αυτο το τεχνολογικο bottleneck που εχουν πεσει και επηρεαζει απο μικρες συσκευες οπως τηλεφωνα και υπολογιστες μεχρι ηλεκτροκινηση μεταφορικων μεσων και ενεργειακες αναγκες πολεως.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ισχυρίστηκες ένα συγκεκριμένο πράγμα, το οποίο δεν ισχύει. Και δεν ισχύει ακριβώς για τον λόγο που τώρα επικαλείσαι, τα επίσημα στατιστικά του δανέζικου κράτους, όπου πουθενά δεν αναφέρεται τέτοιο πράγμα. Μία συγκεκριμένη μέρα του χρόνου έπιασαν 140%, κι αυτό πρωινή ώρα που η ζήτηση ρεύματος από τα νοικοκυριά ήταν χαμηλή. Δεν πιάνουν 140% στην καθισιά τους, τι να κάνουμε τώρα. Στόχος τους είναι πολύ μικρότερα ποσοστά στις επόμενες δεκαετίες, και το ονειρικό 100% μέχρι το... 2050.

 

 

Σίγουρα είναι πολύ μπροστά στον συγκεκριμένο τομέα, πρωτοπόροι παγκοσμίως. Και λοιπόν; Είναι λόγος αυτός να δίνεις στρεβλή εικόνα; Γιατί;

Ναι το 140% είναι για μια ημέρα,σε αυτό είχα λάθος γιατί δεν είδα καλά αυτό που έκανες quote.

Η κάλυψη των αναγκών είναι όμως στο 100% για το 1/6 του έτους και αυξάνεται με αρκετές ποσοστιαίες μονάδες/έτος.

Στρεβλή εικόνα επειδή μόνο καλύπτουν και δεν υπερκαλύπτει;

Γιατί;

Επειδή δεν μπορούν να εξάγουν ακόμη 24/7; 

 

Μέχρι το 2020 θα έχουν σίγουρα το 50% μόνο από τον αγέρα,ίσως και αρκετά περισσότερο δεδομένου του ρυθμού αύξησης του ποσοστού.

Καλύπτουν το 40+% των αναγκών ήδη,αυτό είναι δεδομένο.

Την τελευταία δεκαετία αύξησαν κατακόρυφα την επάρκεια, αυτό είναι δεδομένο.

Τώρα εάν φτάσουν το 2050 το 100% από τον αγέρα δεν ξέρω,αλλά πολύ πιο πριν θα καλύψουν όλες σχεδόν τις ανάγκες από ανανεώσιμες.Έτσι πάει το πράγμα και οι αριθμοί δεν ψεύδονται,ούτε λένε τις μισές αλήθειες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παλι τσακωνεστε για το αν ειναι πιο αποδοτικο/φτηνο/πρασινο η παραγωγη ενεργειας με υδρογονανθρακες ή με τις εναλλακτικες πηγες, ενω το προβλημα ειναι αλλου και εχει ενα ονομα:

 

ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ !!

 

Η τεχνολογια εχει κανει αλματα σε ολα τα επιπεδα και στο θεμα των μπαταριων ειμαστε ακομα στο 1920. Δεν μπορω να καταλαβω γιατι δεν αναγνωριζουν αυτο το τεχνολογικο bottleneck που εχουν πεσει και επηρεαζει απο μικρες συσκευες οπως τηλεφωνα και υπολογιστες μεχρι ηλεκτροκινηση μεταφορικων μεσων και ενεργειακες αναγκες πολεως.

γιατί πουλάει σαν τρελό με πολύ χαμηλό κόστος και κανέναν κατασκευαστή δεν συμφέρει να βγάλει άλλου είδους μπαταρίες,να στο πω λαικά ελληνικά σαν να πουλάς σε ταβέρνα τηγανιτή πατάτα με 3 ευρώ την μερίδα και να αλλάξεις και να πουλάς μπριζόλα με 3 ευρώ,δεν είναι το ίδιο κέρδος σε καμία περίπτωση.

 

Δεν είναι τόπο απλό. Εχει να κάνει με απόδοση γεννήτριας, ροή, υψομετρική διαφορα, διάμετρο σωλήνα, κλπ

άμα μπείς σε βιβλία για ΑΠΕ σε τμήματα μηχανολογίας βρήσκεις μπούσουλα υπολογισμών και για ανεμογενήτριες και για υδροηλεκτρικά και για όλα τα σχετικά αλλά πάντα είναι ενδεικτικά καθώς το περιβάλλον δεν είναι προβλέψιμο ποτέ για να πεις ότι θα πέσεις μέσα με ακρίβεια.

δεν είναι πχ κινητήρας να πεις ότι μπορείς να προβλέψεις τα πάντα,ακόμα και στα φωτοβολταικά τα πάντα είναι υπο διακύμανση γιατί έχουμε σύννεφα,αλλαγές στην συμπεριφορά του ήλιου κλπ,φαντάσου στα υδροηλεκτρικά που έχει να κάνει με το φεγγάρι,με το αν έχει λάσπες μέσα,αν έχει φαγωθεί το ποτάμι και ρέει αλλιώς το νερό  και πάει λέγοντας.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και εγω την γουσταρω,για τους ολλανδους δεν ξερω.. μπορεί να ημουν ατυχος σε τι συνάντησα.

 

Καθόλου άτυχος. Μονόχνωτοι και βαρετοί.

 

Αλλά αυτό με την κατάργηση μου κάθεται κάπως. Ρε παιδιά! Τη Ferrari μου που θα την πηγαίνω βόλτα; :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

γιατί πουλάει σαν τρελό με πολύ χαμηλό κόστος και κανέναν κατασκευαστή δεν συμφέρει να βγάλει άλλου είδους μπαταρίες,να στο πω λαικά ελληνικά σαν να πουλάς σε ταβέρνα τηγανιτή πατάτα με 3 ευρώ την μερίδα και να αλλάξεις και να πουλάς μπριζόλα με 3 ευρώ,δεν είναι το ίδιο κέρδος σε καμία περίπτωση.

 

 

Οταν φτανεις σε τεχνολογικο bottleneck , που επηρεαζει ενα σωρο αλλες και διαφορετικες τεχνολογιες , δεν κοιτας το μεσοπροθεσμο κερδος αλλα το μακροπροθεσμο , ΑΛΛΙΩΣ κινδυνευουν να καουν ολες οι αλλες τεχνολογιες.

 

Ετσι συγκεκριμενα στο θεμα μας , τα ηλεκτροκινητα αμαξια αν δεν γινει κατι συντομα με την αυτονομια τους και την φορτιση τους , μολις περασει το hype τους , θα αποτυχουν σαν νεο προιον.

 

Και μην ακουσω οτι να τα καινουρια τεσλα εχουν αυτονομια 400χλμ , γιατι οποιοσδηποτε λογικος καταλαβαινει οτι αφορα αυτονομια στα χαρτια και οχι σε πραγματικη χρηση, οπως πχ η "6.0 λ/100χλμ" καταναλωση που δηλωνει το Χ βενζινοκινητο με 200 αλογα, που στην πραξη ειναι διπλασια...

Και στην περιπτωση με τις μπαταριες ολοι ξερουμε απο το πρωτο εξαμηνο κιολας, αυτη η θεωρητικη αυτονομια θα πεφτει ακομα περισσοτερο, λογω της μειουμενης αποδοσης των μπαταριων.

 

Σιγουρα τετοιες μεταβατικες τεχνολογιες θελουν καμια 20ετια για να επικρατησουν , αλλα οπως ειπες επειδη οι εταιριες δεν εχουν πια υπομονη και θελουν αμεσα κερδη , δεν νομιζω να δωσουν τον απαιτουμενο χρονο στην ηλεκτροκινηση, εκτος αν γινει καποιο τεχνολογικο θαυμα αμεσα στις μπαταριες...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

άμα μπείς σε βιβλία για ΑΠΕ σε τμήματα μηχανολογίας βρήσκεις μπούσουλα υπολογισμών και για ανεμογενήτριες και για υδροηλεκτρικά και για όλα τα σχετικά αλλά πάντα είναι ενδεικτικά καθώς το περιβάλλον δεν είναι προβλέψιμο ποτέ για να πεις ότι θα πέσεις μέσα με ακρίβεια.

δεν είναι πχ κινητήρας να πεις ότι μπορείς να προβλέψεις τα πάντα,ακόμα και στα φωτοβολταικά τα πάντα είναι υπο διακύμανση γιατί έχουμε σύννεφα,αλλαγές στην συμπεριφορά του ήλιου κλπ,φαντάσου στα υδροηλεκτρικά που έχει να κάνει με το φεγγάρι,με το αν έχει λάσπες μέσα,αν έχει φαγωθεί το ποτάμι και ρέει αλλιώς το νερό  και πάει λέγοντας.

 

Λίγο δύσκολο να βρω τέτοια βιβλία, αναφέρθηκε ότι για το μοντέλο της αποθήκευσης ενέργειας με την μέθοδο του ανεβάζω νερά κλπ το παρακάτω: "Αν το μοντέλο θες να το εφαρμόσεις σε νησί με μεγάλη κατανάλωση (π.χ. Κρήτη) θες νερα που να γεμίζουν Γκραντ κανυον. Αντε βρες τα.", οπότε υποθέτω ότι αυτός που το λέει έχει ένα νούμερο στο νου του. Για μια δεδομένη υψομετρική διαφορά πόσο είναι το νερό που χρειάζεται για να παραχθεί μια mwh; Δεν ζητάω ένα συγκεκριμένο νούμερο, ένα εύρος ζητάω. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λίγο δύσκολο να βρω τέτοια βιβλία, αναφέρθηκε ότι για το μοντέλο της αποθήκευσης ενέργειας με την μέθοδο του ανεβάζω νερά κλπ το παρακάτω: "Αν το μοντέλο θες να το εφαρμόσεις σε νησί με μεγάλη κατανάλωση (π.χ. Κρήτη) θες νερα που να γεμίζουν Γκραντ κανυον. Αντε βρες τα.", οπότε υποθέτω ότι αυτός που το λέει έχει ένα νούμερο στο νου του. Για μια δεδομένη υψομετρική διαφορά πόσο είναι το νερό που χρειάζεται για να παραχθεί μια mwh; Δεν ζητάω ένα συγκεκριμένο νούμερο, ένα εύρος ζητάω. 

Είχα διαβάσει κάποιο paper πριν καιρό για μια περιοχή περιπου μισή από την Κρήτη και οι ποσότητες ήταν τεράστιες, χωρια τα κόστη για χωματουργικά, φράγματα και λειτουργικά κόστη. Εκεί είχε τύπους, μελέτες και περιθώρια. Ουτε καν θυμάμαι τίτλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άρα μιλάς για μια τεχνολογία αποθήκευσης για την οποία είσαι αρνητικός χωρίς να ξέρεις κάτι ουσιώδες αν ισχύει ή όχι όπως το βλέπω εγώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

λοιπον η τεχνολογια ηλεκτρικων αυτοκινητων ειναι απλα ανεπαρκης με φακτς.Ακομα και να μην εχεις σκοπο να κανεις ταξιδια συχνα ειναι δυνατον να αγορασεις αυτοκινητο το οποιο στην ουσια να σου απαγορευει να κανεις πανω απο 400χλμ?(αν τα βγαλει αυτα τα χιλιομετρα γιατι οντως η αυτοδυναμια μετριεται "ιδανικες συνθηκες" οι οποιες δεν υπαρχουν ποτε).

Με το παραπανω και μονο απο μενα τρωει Χ για την ωρα οταν βελτιωθει η τεχνολογια ξαναμιλαμε για την ωρα απλα αποτελει αστειο.

Παλιοτερα που ειχα δει παρουσιαση ηθελαν φορτιση ολο το βραδυ αλλο ενα μεγαλο αρνητικο.

Εχουμε πολυ πολυ ακριβοτερο ρευμα απο τις ΗΠΑ οποτε το κοστος ισως να διαφερει αρκετα.

 

Οσον αφορα την μπαταρια

 

Analysts estimate battery cost to be around 21–22% of the car cost.[82] List price for a replacement battery was US$44,000 in February 2015.[83]

The battery is guaranteed for eight years or 125,000 miles (200,000 km in metric countries) for the base model with the 60 kWh battery pack. The 85 kWh battery pack is guaranteed for eight years and unlimited miles.[84] A poll among drivers indicate that accumulated battery loss steadies around 5% after 30,000 miles (50,000 km),[85] decreasing further about 1% per additional 30,000 miles. Unlike Nissan, Tesla does not specify a limit for battery loss, but some early battery packs have been replaced.[83][86]

A separate battery replacement guarantee takes effect after the eighth year at a cost of US$10,000 for the 60 kWh battery and US$12,000 for the 85 kWh battery.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λίγο δύσκολο να βρω τέτοια βιβλία, αναφέρθηκε ότι για το μοντέλο της αποθήκευσης ενέργειας με την μέθοδο του ανεβάζω νερά κλπ το παρακάτω: "Αν το μοντέλο θες να το εφαρμόσεις σε νησί με μεγάλη κατανάλωση (π.χ. Κρήτη) θες νερα που να γεμίζουν Γκραντ κανυον. Αντε βρες τα.", οπότε υποθέτω ότι αυτός που το λέει έχει ένα νούμερο στο νου του. Για μια δεδομένη υψομετρική διαφορά πόσο είναι το νερό που χρειάζεται για να παραχθεί μια mwh; Δεν ζητάω ένα συγκεκριμένο νούμερο, ένα εύρος ζητάω. 

μεγάλε για να υπολογιστεί αυτό θεωρείς ότι το νερό θα ρέει απο ένα ύψος για να έχει μια πίεση και όταν θα περνάει μέσα απο μια υδρογεννήτρια θα παράγει ρεύμα.....αυτό που ζητάς πρέπει να γίνουν υπολογισμοί και ψάξιμο για να στο πω σαν μηχανικός αν κάνω έρευνα αλλιώς μιλάμε στον αέρα και το εύρος είναι σχετικό γιατί πχ μπορείς να δεις στην βραζιλία ένα υδατόφραγμα με υδροηλεκτρικά και να πάρεις μια εικόνα ενδεικτικά.

επίσης δεν υπάρχει ποσότητα νερού που να λες ότι βγάζει ισχύ,είναι παροχή νερού που θα βγάζει μια ισχύ σε watt.

βιλία βρίσκεις σε βιβλιοπολία η σε βιβλιοθήκες τει-πανεπιστημίων για να τα διαβάσεις εκεί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από την φυσική του σχολείου θυμάμαι ότι ένα σώμα αναλόγως της θέσης του έχει δυναμική ενέργεια, οπότε φαντάζομαι μια συγκεκριμένη ποσότητα νερού και με μια συγκεκριμένη υψομετρική διαφορά έχει αποθηκευμένη συγκεκριμένη ενέργεια, η παροχή του νερού λογικά διαφοροποιεί πόση ισχύ μπορεί να παράξει.

Αναφέρθηκε,λοιπόν ότι η αποθήκευση ενέργειας με αυτόν τον τρόπο είναι ασύμφορη κλπ, ρωτάω απλώς αν αυτό ισχύει ή όχι και με τι νούμερα, αλλιώς μιλάμε με λόγια του αέρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...