defacer Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Δεν μπορω να πιστεψω πως υπαρχει καποιος που εντελως νηφαλια κρινει και λεει "Λοιπον Δημητρακη, ηταν κακο αυτο που εκανες, λυπαμαι, αλλα για να μαθεις σωστη διαπαιδαγωγηση θα πρεπει να σου ριξω σφαλιαρα τωρα, ειναι καθαρα για το καλο σου ομως". Λοιπόν το έχω σκεφτεί αυτό και έχω καταλήξει στο εξής. Αν το παιδί (μιας κάποιας ηλικίας) κάνει κάτι που είναι διαπροσωπικά τελείως φάουλ. Και πέρα από κάθε αμφιβολία το ξέρει ήδη ότι είναι τελείως φάουλ (αλλά ζμπούτσαμ ξερωγω). Και αυτό που έκανε θα οδηγούσε σε σφαλιάρα αν το έκανε σε κάποιον εκτός οικογένειας. Τότε, δίνεις σφαλιάρα. Το βλέπω σαν "δε σε προστατεύω πλέον από τέτοια για να μάθεις αφού δεν έμαθες μέχρι τώρα" παρά σα ξύλο. Δεν ξέρω αν θα διατηρήσω αυτή την άποψη μέχρι να έρθει η ώρα που θα μπορεί να εφαρμοστεί, αλλά καθαρά φιλοσοφικά τι λες; 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Lilith19 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Λοιπόν το έχω σκεφτεί αυτό και έχω καταλήξει στο εξής. Αν το παιδί (μιας κάποιας ηλικίας) κάνει κάτι που είναι διαπροσωπικά τελείως φάουλ. Και πέρα από κάθε αμφιβολία το ξέρει ήδη ότι είναι τελείως φάουλ (αλλά ζμπούτσαμ ξερωγω). Και αυτό που έκανε θα οδηγούσε σε σφαλιάρα αν το έκανε σε κάποιον εκτός οικογένειας. Τότε, δίνεις σφαλιάρα. Το βλέπω σαν "δε σε προστατεύω πλέον από τέτοια για να μάθεις αφού δεν έμαθες μέχρι τώρα" παρά σα ξύλο. Δεν ξέρω αν θα διατηρήσω αυτή την άποψη μέχρι να έρθει η ώρα που θα μπορεί να εφαρμοστεί, αλλά καθαρά φιλοσοφικά τι λες; Καπως σαν προετοιμασία για όταν θα έρθει σε επαφή με την "κοινωνία" το εννοείς ; Τι είδους συμπεριφορά έχεις στο μυαλό σου; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Moderators stormrain Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Moderators Share Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Λοιπόν το έχω σκεφτεί αυτό και έχω καταλήξει στο εξής. Αν το παιδί (μιας κάποιας ηλικίας) κάνει κάτι που είναι διαπροσωπικά τελείως φάουλ. Και πέρα από κάθε αμφιβολία το ξέρει ήδη ότι είναι τελείως φάουλ (αλλά ζμπούτσαμ ξερωγω). Και αυτό που έκανε θα οδηγούσε σε σφαλιάρα αν το έκανε σε κάποιον εκτός οικογένειας. Τότε, δίνεις σφαλιάρα. Το βλέπω σαν "δε σε προστατεύω πλέον από τέτοια για να μάθεις αφού δεν έμαθες μέχρι τώρα" παρά σα ξύλο. Δεν ξέρω αν θα διατηρήσω αυτή την άποψη μέχρι να έρθει η ώρα που θα μπορεί να εφαρμοστεί, αλλά καθαρά φιλοσοφικά τι λες; Κοιτα, ετσι οπως το θετεις εχει μια βαση και πιθανολογω πως θα λειτουργουσε ενδεχομενως με βαση το οτι θα γνωριζε οτι ηταν φαουλ κλπ. Αν και προσωπικα δε μπορω να σου πω πως θα το εφαρμοζα ποτε και θελει μεγαλο φιλτραρισμα της καταστασης. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
defacer Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Καπως σαν προετοιμασία για όταν θα έρθει σε επαφή με την "κοινωνία" το εννοείς ; Τι είδους συμπεριφορά έχεις στο μυαλό σου; Ναι, βασικά δηλαδή ότι μεγαλώνοντας το παιδί συνειδητά σταματάω να αντιμετωπίζω κάποιες λάθος συμπεριφορές προστατευτικά και αφήνω τις συνέπειες που θα είχε αν το έκανε αλλού. Για μπάτσα θα μπορούσε να είναι κάτι του επιπέδου "γαμώ το σπίτι σου". Ή ας πούμε, έκανες μαλακία και προκάλεσες σοβαρή ζημιά => θα φροντίσω να καταλάβεις ακριβώς πόσο κοστίζει για να αποκατασταθεί. Κοιτα, ετσι οπως το θετεις εχει μια βαση και πιθανολογω πως θα λειτουργουσε ενδεχομενως με βαση το οτι θα γνωριζε οτι ηταν φαουλ κλπ. Αν και προσωπικα δε μπορω να σου πω πως θα το εφαρμοζα ποτε και θελει μεγαλο φιλτραρισμα της καταστασης. Ναι έτσι το σκέφτομαι και γω. Απλά μου αρέσουν τα thought experiments πολύ πριν φτάσει η ώρα της πρακτικής εφαρμογής τους. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Mau-Maus Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Σφαλιάρα σε μικρο παιδί για διαπαιδαγώγηση η για οποιονδήποτε άλλον λόγο δικαιολογείτε μόνο από αυτόν.. Ολα τα άλλα ειναι απλά γελοιότητες .. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Super Moderators Thresh Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Super Moderators Share Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2016 Πέρα από το θέμα αρχής, αν έριχνες εσύ θα έφευγε μονόhito... 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
pournaras Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Κοιτα, ετσι οπως το θετεις εχει μια βαση και πιθανολογω πως θα λειτουργουσε ενδεχομενως με βαση το οτι θα γνωριζε οτι ηταν φαουλ κλπ. Αν και προσωπικα δε μπορω να σου πω πως θα το εφαρμοζα ποτε και θελει μεγαλο φιλτραρισμα της καταστασης. Μα δε νομιζω να μιλα κανεις για σφαλιαρα σε ενα παιδι 3-4-5 ετων, αλλα για ενα παιδι που εχει αρχισει και καταλαβαινει πολυ καλα ποιο ειναι το σωστο και ποιο το λαθος, και παρολα αυτα συνεχισει ακαθεκτο να κανει το δικο του, γιατι; ετσι. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Lilith19 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Ναι, βασικά δηλαδή ότι μεγαλώνοντας το παιδί συνειδητά σταματάω να αντιμετωπίζω κάποιες λάθος συμπεριφορές προστατευτικά και αφήνω τις συνέπειες που θα είχε αν το έκανε αλλού. Για μπάτσα θα μπορούσε να είναι κάτι του επιπέδου "γαμώ το σπίτι σου". Ή ας πούμε, έκανες μαλακία και προκάλεσες σοβαρή ζημιά => θα φροντίσω να καταλάβεις ακριβώς πόσο κοστίζει για να αποκατασταθεί. Ναι έτσι το σκέφτομαι και γω. Απλά μου αρέσουν τα thought experiments πολύ πριν φτάσει η ώρα της πρακτικής εφαρμογής τους. Συμφωνώ με την σταδιακή απόσυρση της προστασίας,αν και αυτό έρχεται αυτοματα έτσι κι αλλιως στο παιδί ως αυτορύθμιση, εφόσον στα πιο κρίσιμα χρόνια του(0-5), έχουν ικανοποιηθεί οι βασικές αναπτυξιακές του ανάγκες. Μα δε νομιζω να μιλα κανεις για σφαλιαρα σε ενα παιδι 3-4-5 ετων, αλλα για ενα παιδι που εχει αρχισει και καταλαβαινει πολυ καλα ποιο ειναι το σωστο και ποιο το λαθος, και παρολα αυτα συνεχισει ακαθεκτο να κανει το δικο του, γιατι; ετσι. Το γιατί έτσι δεν μπορεί να είναι ικανοποιητικός λόγος για καμία συμπεριφορά. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
pournaras Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Το γιατί έτσι δεν μπορεί να είναι ικανοποιητικός λόγος για καμία συμπεριφορά. Το "γιατι; ετσι" ειναι ομως πολυ ικανοποιητικος λογος για οποιοδηποτε παιδι που ως παιδι μεχρι εκει φτανει το μυαλο του και δεν εχει καμμια ικανοποιητικη απαντηση να δωσει για ποιο λογο κανει επανελλημενως την ιδια μαλακια παρολο που ξερει και το ιδιο οτι ειναι λαθος. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
defacer Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 αλλα για ενα παιδι που εχει αρχισει και καταλαβαινει πολυ καλα ποιο ειναι το σωστο και ποιο το λαθος Απλά παραθέτω για να πω (το προφανές? I wish) ότι αν το παιδί για οποιονδήποτε λόγο δεν καταλαβαίνει ότι το λάθος είναι λάθος και για ποιό λόγο, η τιμωρία οποιασδήποτε μορφής είναι τραγική συμπεριφορά. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Norone92 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Οικογενειακοί άγραφοι κανόνες λέει και απ'το πρώτο post ως εδώ γράφετε για το ξύλο που τρώγατε και για το πόσο σωστό ήταν ή όχι. Οκ, φαίνεται πως οι σφαλιάρες είναι ο πιο δυνατός κανόνας. Ερώτηση: Είναι σύνηθες σε ελληνικές οικογένειες αυτό; Διότι το έχω ακούσει από πάρα πολλούς. Να ξέρω αν είμαι τυχερός που δεν είναι και οι 2 γονείς μου από Ελλάδα δηλαδή... Sorry αλλά το ξύλο είτε είναι για βία είτε για διαπαιδαγώγηση (ναι, ακόμα και μια σφαλιαρίτσα) είναι η μέθοδος και η λύση του ηλιθίου. Και ντροπή σε όποιον θεωρεί ότι είναι σωστό διότι αυτό το πρόβλημα θα το διαιωνίσει. Αν δε μπορεί να σου εμπνεύσει σεβασμό και να σου μεταφέρει το τί είναι σωστό και τί όχι με λόγια και παραδείγματα, τότε κάτι κάνει λάθος. Τους γονείς μου από μικρός τους σεβόμουνα άπειρα, δε θυμάμαι τον εαυτό μου να μην τους βλέπω σαν πρότυπα. Προφανώς υπήρχαν πολλές διαφωνίες αλλά δε μου έβγαινε ούτε να βρίσω μπροστά τους, όπως δεν κάνανε και οι ίδιοι, ούτε να τους πω ψέματα ούτε να συνεχίσω να κάνω κάτι που τους ενοχλεί. Είμαι ευγνώμων γιατί μου μάθανε τί θα πει σεβασμός, διότι δεν έχω σηκώσει ποτέ χέρι σε κανέναν, διότι πλέον μπορώ να λύνω τα προβλήματα μου με ανθρώπους είτε δίνοντας το σωστό παράδειγμα, είτε εμπνέοντας, είτε μιλώντας σωστά. Tο βασικότερο, με αφήσανε να βρω το δρόμο μου μόνος μου. Και trust me, έχω σχηματίσει τελείως διαφορετικές απόψεις από αυτούς σε βασικά ζητήματα. Και για να μη φύγω κι εγώ εντελώς offtopic (αν και πάει τώρα), μια πολύ βασική συνήθεια που είχαμε ήταν Τρίτη-Τετάρτη Champions League και Πανάθα με τον πατέρα μου, κάθε Παρασκευή απόγευμα ταινία και οι 3 και κάπως είχε έρθει να είμαι πάντα εγώ υπεύθυνος να φέρνω τα μαχαιροπίρουνα στο τραπέζι. 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Lilith19 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Το "γιατι; ετσι" ειναι ομως πολυ ικανοποιητικος λογος για οποιοδηποτε παιδι που ως παιδι μεχρι εκει φτανει το μυαλο του και δεν εχει καμμια ικανοποιητικη απαντηση να δωσει για ποιο λογο κανει επανελλημενως την ιδια μαλακια παρολο που ξερει και το ιδιο οτι ειναι λαθος. α) βαριέται β) θέλει να τραβήξει την προσοχή γ) αντιδράει δ) δοκιμάζει τα όρια σου ε) εκτονώνεται «Τα παιδιά δεν χρειάζονται να κερδίσουν την ανθρωπιά τους. Τα παιδιά δεν είναι άνθρωποι υπό εκπαίδευση, είναι άνθρωποι αυτή τη στιγμή. Δεν περιμένουν να ζήσουν τη ζωή τους, αυτό είναι μέρος της ζωής τους σε αυτήν τη στιγμή. Η κοινωνία αντιμετωπίζει τα παιδιά σαν να προετοιμάζονται για μια μελλοντική χρονική στιγμή, όπου τους επιτρέπεται σεβασμός -. και όχι πριν. Μέχρι εκείνη τη στιγμή είναι αποδεκτό να τα αντιμετωπίζουν ως υπ-άνθρωπους υπό το πρόσχημα της ανατροφής και της εκπαίδευσης. Για πολλούς, η ανατροφή των παιδιών είναι συνώνυμη με την τιμωρία και η μάθηση είναι. συνώνυμη με την ιδρυματοποιημένη σχολική εκπαίδευση που είναι και οι δύο τόσο εκτός πραγματικότητας " http://www.racheous.com/respectful-parenting/the-dehumanisation-of-children/ Έχουμε φύγει αρκετά off όμως αξίζει να διαβαστεί 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
bedazzled Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Συγγνώμη που θα στο χαλάσω αλλά δεν έκανες και τίποτα πιό επικίνδυνο από πολλά παιδιά της πόλης. Κι εμείς παίζαμε σαν κατσίκια στις παιδικές χαρές και τα πάρκα, κυκλοφορούσαμε νύχτα σε κακόφημες περιοχές, κλέβαμε από όπου μπορούσαμε και ενίοτε τα πουλάγαμε στο Μοναστηράκι, κάναμε ταρζανιές (κάτι που έκανα συχνά και το θεωρούσα φυσιολογικό ήταν από την εξωτερική σκάλα να σκαρφαλώνω στο μπαλκόνι του δεύτερου ορόφου και το ανάποδο) κλπ. Τι πράγματα κλέβατε και από ποιούς; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
ikaruga24 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Το "κουμπί" του παιδιού δεν είναι η βία. Η έλλειψη μπάτσας σίγουρα δεν εξασφαλίζει ότι το παιδί θα μεγαλώσει και θα γίνει "σωστός" άνθρωπος. Αλλά το αντίθετο ΣΙΓΟΥΡΑ δεν διασφαλίζει ότι θα γίνει. Πιο πιθανό είναι ότι θα γίνει ένας ενήλικας με βίαια ξεσπάσματα... Επίσης, αν ποτέ καταλάβω ότι κάποιος γνωστός μου θεωρεί ως "κουμπί" του παιδιού του τη μπάτσα, θα του κάνω μια ωραιότατη καταγγελία για κακοποίηση ανηλίκου. Μια μέρα στο τμήμα και δεν θα ξανασηκώσει χέρι στο παιδί του Συμφωνούμε ότι διαφωνούμε τότε. Όσες πιθανότητες έχει να βγει ένα παιδί "σωστό" μην τρώγοντας από καμιά μπατσα, τόσες επίσης έχει και αν τις φάει κιόλας. Από τη στιγμή που δεν μπορεί να αποδειχθεί τι είναι καλύτερο και από τη στιγμή που είναι εμφανέστατο το γεγονός ότι έχει από όλους, καλούς και κακούς, και από τις δύο πλευρές τότε είναι στο χέρι του γονέα να δει τι είναι καλύτερο για το παιδί του. P.s. Ξεκίνα τις καταγγελίες εναντίον των γυφτων, το έχουν επάγγελμα να γεννάνε και να σακατευουν τα παιδιά τους για επιδόματα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Lilith19 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Share Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2016 Από τη στιγμή που δεν μπορεί να αποδειχθεί τι είναι καλύτερο και από τη στιγμή που είναι εμφανέστατο το γεγονός ότι έχει από όλους, καλούς και κακούς, και από τις δύο πλευρές τότε είναι στο χέρι του γονέα να δει τι είναι καλύτερο για το παιδί του. Έχει αποδειχθεί τι επιφέρει η παιδική κακοποίηση κάθε μορφής Site: Σελ. 11 '''Τα τελευταία χρόνια υπήρξε έκρηξη της έρευνας σχετικά με την ανάπτυξη του εγκεφάλου και τις επιπτώσεις της κακοποίησης στην ανάπτυξή του κατά τη νηπιακή και πρώιμη παιδική ηλικία. Αυτή η έρευνα αρχίζει να δίνει σαφείς ενδείξεις ότι κατά τα πρώτα χρόνια ενός παιδιού η ανάπτυξη του εγκεφάλου μπορεί να μεταβληθεί από κάποιο παρατεταμένο, σοβαρό ή απρόβλεπτο στρες, περιλαμβανομένης της κακοποίησης. Μια τέτοια μεταβολή στην ανάπτυξη του εγκεφάλου μπορεί με τη σειρά της να επηρεάσει αρνητικά το παιδί, στη σωματική, γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική του ανάπτυξη. Διαφορετικά μέρη του εγκεφάλου αναπτύσσονται από την διέγερση που προκαλεί η δραστηριότητα κάθε περιοχής. Με την πάροδο του χρόνου, ο εγκέφαλος μεγαλώνει και πυκνώνει, φθάνοντας σχεδόν το 90% του ενήλικου μεγέθους κατά τα 3 έτη. Αν η διέγερση και η γαλούχηση λείπει - για παράδειγμα, αν οι γονείς ή φροντιστές είναι εχθρικοί ή αδιάφοροι στο παιδί - η ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού μπορεί να διαταραχθεί. Δεδομένου ότι ο εγκέφαλος τείνει να προσαρμόζεται ανάλογα με τα περιβαλλοντικά ερεθίσματα, θα προσαρμοστεί σε ένα αρνητικό περιβάλλον εξίσου εύκολα, όπως θα συνέβαινε σε ένα θετικό. Το χρόνιο στρες ευαισθητοποιεί τις νευρικές οδούς και υπεραναπτύσσει εκείνες τις περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ανησυχία και το φόβο. Ταυτόχρονα, μπορεί να οδηγήσει στην υπανάπτυξη άλλων νευρικών οδών και περιοχών του εγκεφάλου. Οι εγκέφαλοι των παιδιών που δοκιμάζουν στρες - υπό μορφή σωματικής ή σεξουαλικής κακοποίησης ή χρόνιας παραμέλησης - θα στρέψουν τους πόρους τους στην επιβίωση και την απάντηση των απειλών του περιβάλλοντος. Αυτός ο χρόνιος ερεθισμός με την απάντηση του εγκεφάλου στο φόβο οδηγεί κάποιες συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου να ενεργοποιούνται συχνότερα. Επομένως αυτές οι περιοχές θα είναι πιθανό να υπεραναπτυχθούν εις βάρος άλλων περιοχών που δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν στον ίδιο χρόνο, όπως για παράδειγμα αυτές που ενέχονται στη σύνθετη σκέψη. Το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να είναι οι περιοχές του εγκεφάλου που δεν συνδέονται με την απάντηση στο φόβο, να μην είναι «διαθέσιμες» στο παιδί για τη διαδικασία της μάθησης΄΄ Ελπίζω πως κανείς εδώ μέσα δεν έχει πρόθεση να σαπακιάζει το παιδί του στο ξύλο και έτσι μοιάζει λίγο ακραίος ο όρος παιδική κακοποίηση, στην ευρεία του έννοια περιλαμβάνει όμως: όλες τις μορφές σωματικής, συναισθηματικής, σεξουαλικής κακοποίη- σης, παραμέλησης ή αμελούς διαπαιδαγώγησης ή εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης, που γίνονται στα πλαίσια κάποιας σχέσης ευθύνης , εμπιστοσύνης ή δύναμης με το παιδί, με αποτέλεσμα την πραγματική ή δυνητική βλάβη στην υγεία του παιδιού, στην επιβίωση, στην ανάπτυξη ή στην αξιοπρέπεια του 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα