Προς το περιεχόμενο

Κινεζικό το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο φορτηγό πλοίο


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το Tesla Semi και γιατί δέν πρόκειται να κάνει αυτά που υπόσχεται το έχω αναλύσει μέχρι θανάτου στο άλλο topic

 

Ήρθε ο πουθενάς από την Ελλάδα να κάνει ανάλυση του κ@λου με ό,τι να 'ναι νούμερα και να καταλήξει στο συμπέρασμα που βολεύει τον μικρόκοσμό του.

Και το διαφημίζει και σε άκυρα posts από πάνω παρουσιάζοντάς το και ως δεδομένο.

 

Έχεις χάσει κάθε ίχνος σοβαρότητας fubar και νομίζω ότι περνάς σιγά σιγά και στο συνωμοσιολογικό στρατόπεδο που είναι ακόμα χειρότερο.

 

Άσε να περάσει ο καιρός, να βγουν τα τελικά νούμερα στην φόρα, να κάνουν και τις δοκιμές τους οι τόσες εταιρίες που έχουν προπαραγγείλει εκατοντάδες φορτηγά και βλέπουμε αν συμφέρει ή όχι.

 

Το σίγουρο πάντως είναι ότι αν το έκτρωμα που αποκαλείς ανάλυση ήταν σωστό θα το είχαν ήδη κάνει και οι εταιρίες που έχουν τμήματα ολόκληρα αφιερωμένα στην βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

 

 

---------------------

 

Στα περί του πλοίου, τέτοιες χρήσεις είναι ότι πρέπει για μπαταρίες και ηλεκτρικά μοτέρ καθώς τα δρομολόγια και οι χρόνοι είναι στάνταρ και οι μπαταρίες/φορτιστές μπορούν να σχεδιαστούν ώστε να καλύπτουν ακριβώς τις ανάγκες χωρίς περιττά κόστη.

 

Οι Σκανδιναβοί έχουν ήδη ξεκινήσει με τα ferry boats και σιγά σιγά θα περάσουν την τεχνογνωσία και στους υπόλοιπους.

 

Η περίοδος 2025-2035 θα είναι πολύ ενδιαφέρουσα για την ναυτιλία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 69
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Παπαριες λες συνήθως εσύ. Δεν θα σταματάει στα νησιά για να φορτίσει, αλλα για να ξεφορτώσει και επί ευκαιρίας θα φορτίζει και τις μπαταριες του

αν δεν είναι παπαριά αυτό που λες κάθε 80km να σταματάει για 2 ώρες οκ πάω πάσο και ζω σε άλλο πλανήτη, έκατσα με το google maps και είδα για τα 80km maximum αυτονομίας και πρέπει να κάνεις χοντρικά 15 στάσεις σε νησιά και παραλιακά της τουρκίας για να πας κύπρο δηλαδή 2 ώρες επί 15 στάσεις 30 ώρες  μόνο στις στάσεις όταν το ταξίδι για κύπρο με καράβι στους 14 κόμβους είναι κάπου 36 ώρες δηλαδή διπλασιάζεις τον χρόνο για να φτάσεις ωραίος ρε πάνω απο όλα λογική η σκέψη σου,κατα τα άλλα εμείς λέμε τις παπαριές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ηλεκτροκίνηση είναι "λουκούμι" για τα επιβατικά πλοία της Ελλάδας.

Αυτά που πάνε Κρήτη για παράδειγμα τις περιόδους αιχμής κάνουν δυο δρομολόγια και μένουν ένα 4ωρο στο λιμάνι για επιβίβαση/αποβίβαση.

 

Ένας ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ πιο απλός και μικρός από τους diesel και τα πλοία έχουν αρκετό χώρο για τις μπαταρίες...

Οι οποίες ακριβώς επειδή θα χρησιμοποιούνται 200-500 φορές ετησίως σε λίγα χρόνια θα έχουν ξεπληρώσει το κόστος της μετατροπής από την εξοικονόμηση στα καύσιμα!

Φοβάμαι πως πήρες την πιο δύσκολη περίπτωση εφαρμογής. Τεράστια πλοία με πολύ μεγάλες ταχύτητες και σε μεγάλη απόσταση χωρίς λιμάνι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το σίγουρο πάντως είναι ότι αν το έκτρωμα που αποκαλείς ανάλυση ήταν σωστό θα το είχαν ήδη κάνει και οι εταιρίες που έχουν τμήματα ολόκληρα αφιερωμένα στην βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Και να φανταστώ ότι εσύ ώς κάτοχος των συγκεκριμένων πληροφοριών, γνωρίζεις οτι δεν το έχουν κάνει.

 

Ακόμα ονειρεύεσαι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@grayden, απο περιέργεια, ποιά είναι η άποψη σου για το hyperloop και τα τούνελ κάτω απο τις πόλεις που σκοπεύει να κατασκευάσει ο Musk?

Προθέρμανση για τον Άρη με pushαρισμα του R&D.

 

Εσένα ποια είναι η γνώμη σου για τα ιπτάμενα αυτοκίνητα;

Και να φανταστώ ότι εσύ ώς κάτοχος των συγκεκριμένων πληροφοριών, γνωρίζεις οτι δεν το έχουν κάνει.

 

Ακόμα ονειρεύεσαι;

Όταν έχεις μια ντουζίνα εταιρίες του χώρου με στόλους χιλιάδων φορτηγών η κάθε μία να ρίχνουν λεφτά, όχι μόνο για 1-2 κομμάτια (δλδ. marketing) αλλά για 5-10-20-50-100 με ορίζοντα 2+ χρόνια να είσαι σίγουρος ότι δεν τους ήρθε απλά η ιδέα να τα κάψουν τα ρημάδια τα λεφτά τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προθέρμανση για τον Άρη με pushαρισμα του R&D.

 

Εσένα ποια είναι η γνώμη σου για τα ιπτάμενα αυτοκίνητα;

 

Όταν έχεις μια ντουζίνα εταιρίες του χώρου με στόλους χιλιάδων φορτηγών η κάθε μία να ρίχνουν λεφτά, όχι μόνο για 1-2 κομμάτια (δλδ. marketing) αλλά για 5-10-20-50-100 με ορίζοντα 2+ χρόνια να είσαι σίγουρος ότι δεν τους ήρθε απλά η ιδέα να τα κάψουν τα ρημάδια τα λεφτά τους.

 

 

Δέν συμμερίζομαι την αισιοδοξία σου ούτε στο ελάχιστο.

 

Παρακάτω είναι η προσωπική μου εκτίμηση. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να κάνω λάθος, άλλωστε όσο μεγαλώνω γίνομαι πιό κυνικός και συντηρητικός, οπότε μπορεί κάτι πραγματικά καινοτόμο να μήν καταφέρω να το εντοπίσω έγκαιρα.

 

Αλλά όσο και αν προσπαθώ, το μόνο καινοτόμο που βλέπω γύρω απο την Tesla και το Musk είναι η ικανότητα του να ανεβάζει το hype στα ύψη και να απομυζά λεφτά απο τους επενδυτές.

 

Αυτό που ήθελε να κάνει ο Musk ήταν (υποθέτω) πολύ γρήγορη επέκταση στον τομέα των φωτοβολταικών, μπαταριών και EV, ακόμα και με χασούρα, έτσι ώστε να πιάσει γρήγορα μεγάλο τμήμα της αγοράς, και στη συνέχεια θα οδηγούσε την τεχνολογία σε αυτούς τους τομείς μπροστά, οπότε σαν πρωτοπόρος θα άρχιζε να βγάζει και μεγάλα κέρδη.

 

Όμως η προυπόθεση για να βγεί αυτό το σχέδιο ήταν να υπάρξει ραγδαία βελτίωση στις παραπάνω τεχνολογίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, του στύλ 10 φορές μεγαλύτερη απόδοση και 10 φορές μικρότερο κόστος. Αυτό δέν έγινε, ούτε ήταν αναμενόμενο να γίνει, καθώς όλες οι παραπάνω τεχνολογίες είναι mature.

 

Και φυσικά δέν υπολογίζει οτι θα είναι και άλλοι ανταγωνιστές με παραπλήσια τεχνολογία. Έτσι, ήδη η Solarcity ουσιαστικά φαλήρισε και διασώθηκε απο την Tesla.

 

Να θυμίσω οτι το αρχικό σχέδιο για τους Superchargers ήταν οτι η φόρτιση θα ήταν δωρεάν για πάντα ή έστω με πολύ μικρό τίμημα, καθώς οι σταθμοί θα γίνονταν αυτοτροφοδοτούμενοι με Φ/Β και μπαταρίες. Περίμεναν δηλαδή οτι οι τιμές σε ΦΒ και μπαταρίες θα πέσουν τόσο πολύ και παράλληλα θα πουλούσαν τόσα πολλά αυτοκίνητα, που θα έβγαζε το κόστος των εγκαταστάσεων απο την τιμή πώλησης των αυτοκινήτων.

 

Η πραγματικότητα είναι οτι τίποτα απο αυτά δέν έγινε και αυτή τη στιγμή το δίκτυο των φορτιστών είναι μια τεράστια οικονομική πληγή για την εταιρία.

 

Και απο τη στιγμή που δέν κατάφεραν να υλοποιήσουν την αυτοτροφοδότηση μέχρι σήμερα στους απλούς σταθμούς των επιβατικών, τώρα ο Musk θέλει να το κάνει στους Megachargers των φορτηγών, οπού μιλάμε για 100πλάσια ποσά ενέργειας και ισχύος.

 

Το δέ hyperloop είναι καθαρά επιστημονική φαντασία. Ενώ θα παράγει ελάχιστο επιβατικό και μεταφορικό έργο σε σχέση με μια σιδηροδρομική γραμμή, και τα κόστη εγκατάστασης και συντήρησης θα είναι στα ύψη, και θα απαιτεί τεχνολογία που δέν υπάρχει σήμερα, παρόλα αυτά με κάποιο μαγικό τρόπο θα έχει και εισητήριο ανα επιβάτη στο 1/3 σε σχέση με του τρένου.

 

Και όπως όλα τα υπόλοιπα project του Musk, θα αυτοτροφοδοτείται και αυτό με φωτοβολταικά!

 

Τα τούνελ το ίδιο. Φαραωνικά κόστη κατασκευής για πολύ μικρές χρηματικές αποδώσεις στο πολύ βαθύ μέλλον.

 

Τα solar roofs ακόμα τα περιμένουμε. Και εκτός αυτού είναι χαζή ιδέα απο πολλές απόψεις, ήδη έχει δοκιμαστεί παλιότερα απο άλλους κατασκευαστές και έχει αποτύχει.

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Οπότε αυτό που βλέπω εγώ είναι μία εταιρία που συστηματικά βασίζει το μέλλον της σε μία υπερβολική εκτίμηση των μελλοντικών δυνατοτήτων της τεχνολογίας, αλλά και υπερεκτίμηση της αγοράς των EV, Φ/Β κτλ. Το αποτέλεσμα είναι οτι όταν αυτές οι αναμενόμενες εξελίξεις δέν έρχονται, να μένει με το π@@λί στο χέρι.

 

 

Δέν είναι τυχαίο που οι legacy ( :-D) κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι διστακτικοί να μπούν στα χωράφια των EV. Πολύ απλά τα EV δέν είναι έτοιμα για prime time και δέν μπορούν να τα πουλήσουν με κέρδος. Αναλυτές πιστεύουν οτι η GM για παράδειγμα πουλάει το Bolt με χασούρα. Και μιλάμε για μια εταιρία με απίστευτα streamlined και αποδοτικές δυνατότητες παραγωγής.

 

Η Tesla δέν μπορώ να φανταστώ πόσο κάτω του κόστους πουλάει τα δικά της αυτοκίνητα. Ηδη χάνει λεφτά με τη σέσουλα απο παντού και όπως πάει δέν έχει καμία προοπτική για κερδοφορία.

 

Επίσης είναι περίεργο αυτό που γίνεται με την παραγωγή του Model 3. Στα πολύ πιό πολύπλοκα και ακριβότερα Roadster, S και X δέν είχαν τόσο αργούς ρυθμούς παραγωγής. Υποτίθεται οτι τώρα έχουν πολύ μεγαλύτερη εμπειρία στην κατασκευή, το 3 θα έπρεπε να βγαίνει με πολύ πιό γρήγορους ρυθμούς.

 

Ο κυνικός μέσα μου λέει οτι το πραγματικό πρόβλημα έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση, πχ οι προμηθευτές έχουν σταματήσει να τους προμηθεύουν με ανταλλακτικά επι πιστώσει ή κάτι τέτοιο. Το Semi και το νεο Roadster, και τα εξωφρενικά ποσά που ζητούν για προκαταβολές μάλλον δείχνει πόσο απελπισμένοι είναι για χρήματα.

 

Και υπάρχουν και άλλες 100άδες μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες που δέν κάνουν νόημα σχετικά με την Tesla και θα πρέπει να γράψω βιβλίο ολόκληρο για τις αναλύσω.

 

 

Όσο για τους επενδυτές, παρουσιάζουν στοιχεία συμπεριφοράς που έχω δέι σε προηγούμενες φούσκες. Για παράδειγμα, λένε οτι τα άσχημα οικονομικά οφείλονται στο οτι η εταιρεία επεκτείνεται συνεχώς, στο οτι δέν έχει σκοπό την κερδοφορία(!) αλλά την εξέλιξη της τεχνολογίας, και οτι δεν πρέπει να την κρίνουμε με παραδοσιακά οικονομικά κριτήρια, γιατι είναι εντελώς διαφορετική απο τους "legacy" κατασκευαστές.

 

Τα ίδια ακριβώς θυμάμαι και απο το dotcom bubble. Όποιος τολμούσε να αμφισβητήσει τα στοιχεία ήταν Λουδίτης και άνθρωπος των σπηλαίων που δέν καταλαβαίνει απο τεχνολογία. Τελικά αυτό που αποδυκνύεται κάθε φορά είναι οτι δέν υπάρχει "θαυματουργή" εταιρία, μπορεί για μικρά χρονικά διαστήματα να δουλεύει με απώλειες, αλλά στο τέλος θα πρέπει τα έσοδα να είναι μεγαλύτερα απο τα έξοδα.

 

Οπότε αν στο ενδιάμεσο δέν γίνει κάποιο θαύμα ή κάποια τρομερή εξέλιξη στην τεχνολογία, προβλέπω οτι η κατάρευση της Tesla είναι ζήτημα το πολύ 1-2 χρόνων.

 

Και τότε θα βγούν πολλά άπλυτα στην φόρα, γιατι είναι πολλά τα σημεία που αυτή τη στιγμή δέν βγάζουν νόημα.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

 

Και κλείνοντας, να σημειώσω οτι δέν έχω κάτι με τα αυτοκίνητα της Tesla. Ναί μέν έχουν κάποια θεματάκια και παιδικές ασθένειες, εν μέρει επειδή η Tesla βιάζεται να τα βγάλει στο εμπόριο χωρίς αρκετές δοκιμές (τα warranty claims είναι άλλη μια μεγάλη πληγή) αλλά αυτά μπορόυν να διορθωθούν. Σαν βάση είναι πολύ ενδιαφέροντα και ιδιαίτερα, και αν είχα τα λεφτά και εγώ θα αγόραζα ένα.

 

Το πρόβλημα πολλών επενδυτών είναι οτι θαμπώνονται απο τις δυνατότητες του αυτοκινήτου που όντως είναι φοβερές και δέν βλέπουν οτι το οικονομικό μοντέλο της εταιρίας δέν βγαίνει.

 

Υπάρχει θέση για μικρές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά αυτή δέν είναι του στύλ οτι όλοι οι άλλοι είναι legacy και θα τους φάμε λάχανο και ταυτόχρονα θα σώσουμε τον πλανήτη και όλα αυτά σε λιγότερο απο δεκαετία.

 

Άλλωστε τα EV έχουν ακόμα πολλά άλυτα ζητήματα και εκ των πραγμάτων δέν εξυπηρετούν πολύ μεγάλο ποσοστό του αγοραστικού κοινού. Οπότε τα εκατομμύρια αυτοκίνητα που φαντάζονται κάθε χρόνο δέν είναι ρεαλιστικό αυτή τη στιγμή.

 

Ένα πιό σωστό πλάνο θα ήταν να στοχεύει να πουλήσει λίγα κομμάτια αλλά αποκλειστικά στην πολύ ακριβη κατηγορία που υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, καθώς δέν έχει τις οικονομίες κλίμακας που έχουν οι μεγάλοι κατασκευαστές.

 

Με αυτό τον τρόπο θα είναι επικερδής αλλά με πολύ μικρότερους τζίρους φυσικά.

 

Και να μή χάνει λεφτά άσκοπα στο να επεκτείνει το δίκτυο των superchargers ή σε άλλα χαζά side projects.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέτοιες αναλύσεις θυμίζουν foxnews με τα σορταροκοράκια και τους λομπίστες. Αυτοί τουλάχιστον βγάζουν και κάτι τις για τον κόπο τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέτοιες αναλύσεις θυμίζουν foxnews με τα σορταροκοράκια και τους λομπίστες. Αυτοί τουλάχιστον βγάζουν και κάτι τις για τον κόπο τους.

 

Η ανάλυσή μου δέν βασίζεται τόσο στα οικονομικά, στα οποία ετσι κι αλλιώς δέν έχω και πολλές γνώσεις, αλλά στο τεχνικό κομμάτι του θέματος που το γνωρίζω καλά.

 

Ακόμα και αν τα οικονομικά της Tesla πήγαιναν περίφημα, πάλι τα ίδια θα έλεγα, γιατι πολύ απλά απο απο άποψη engineering κάποια πράγματα δέν στέκουν, οπότε είναι δεδομένο οτι σε βάθος χρόνου και τα οικονομικά θα ακολουθήσουν. Το οτι τα οικονομικά της Tesla ήδη πάνε τόσο χάλια είναι απλά μια επιπλέον ένδειξη οτι κάτι δέν πάει καλά.

 

Φαντάσου αύριο να έβγαινε ο CEO της Mercedes και να ανακοίνωνε οτι θα αρχίσουν έρευνες πάνω στο αεικίνητο. Η να βγεί ο CEO της Pfizer και να πεί για ομοιοπαθητική.

 

Στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος είναι και οι ανακοινώσεις του Musk σχετικά με το Hyperloop ή τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Semi.

 

 

Καταλαβαίνω οτι αυτή τη στιγμή σχεδόν το σύνολο των media και του κόσμου βλέπουν το Musk σαν το νέο μεσσία, οπότε οι απόψεις μου δέν είναι δημοφιλείς. Όμως και εγώ δέν μπορώ να μήν επισημάνω κάποια πράγματα, που στα μάτια μου φαίνονται ως ο απόλυτος παραλογισμός.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν έχεις μια ντουζίνα εταιρίες του χώρου με στόλους χιλιάδων φορτηγών η κάθε μία να ρίχνουν λεφτά, όχι μόνο για 1-2 κομμάτια (δλδ. marketing) αλλά για 5-10-20-50-100 με ορίζοντα 2+ χρόνια να είσαι σίγουρος ότι δεν τους ήρθε απλά η ιδέα να τα κάψουν τα ρημάδια τα λεφτά τους.

Ποιές εταιρίες του χώρου έριξαν (αποδεδειγμένα) λεφτά και για πόσα φορτηγά;

 

Δηλαδή μου λες οτι οι "εταιρίες του χώρου" δέσμευσαν 200.000$*Χ (φορτηγά) η κάθε μια, για κάτι που θα παραλάβουν (μάλλον) σε δύο χρόνια από τώρα. ΟΚ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποιές εταιρίες του χώρου έριξαν (αποδεδειγμένα) λεφτά και για πόσα φορτηγά;

 

Δηλαδή μου λες οτι οι "εταιρίες του χώρου" δέσμευσαν 200.000$*Χ (φορτηγά) η κάθε μια, για κάτι που θα παραλάβουν (μάλλον) σε δύο χρόνια από τώρα. ΟΚ.

https://www.reuters.com/article/pepsico-tesla-orders/pepsico-makes-biggest-public-pre-order-of-tesla-semis-100-trucks-idUSL1N1OB1YR

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

O‘Connell* declined to say how much PepsiCo paid to reserve its trucks, when it placed its pre-orders, or whether it plans to lease the trucks or buy them outright.                                                                                                                                                                                                                            *Mike O‘Connell, the senior director of North American supply chain for PepsiCo subsidiary Frito-Lay.

OK δε λέω, καλό το publicity stunt για δήθεν environmental awareness, αλλά μέχρι να είναι έτοιμα προς παράδοση έχουμε πολύ δρόμο.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ειμαι ειδικος και δεν διαβασα ολα τα σχολια(τα μισα σιγουρα) αλλα μου κανει εντυπωση ενα πραγμα και αυτο ειναι ο μηδενισμος και το  οτι ξαφνικα θα φτασουμε απο το σημειο Α τεχνολογικα, στο Ω χωρις να περασουμε τα ενδιαμεσα σταδια.

 

Μου αρεσει ο Musk αλλα αν αποτυχει ή πετυχει οικονομικα , δεν με απασχολει μιας και δεν ειμαι μετοχος των εταιριων του. Αλλα σιγουρα του βγαζω το καπελο οχι μονο για το r&d που εχουν φερει οι εταιριες του αλλα και για το οτι εκανε των τομεα της ηλεκτροκινησης & των Απε γενικοτερα πρωτο θεμα σε ολα τα ΜΜΕ στο κοσμο. Και απο αυτο επωφελουνται και οι υπολοιποι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

OK δε λέω, καλό το publicity stunt για δήθεν environmental awareness, αλλά μέχρι να είναι έτοιμα προς παράδοση έχουμε πολύ δρόμο.

Ωραίες κωλοτούμπες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

OK δε λέω, καλό το publicity stunt για δήθεν environmental awareness, αλλά μέχρι να είναι έτοιμα προς παράδοση έχουμε πολύ δρόμο.

 

Τιμ σχέση έχει αυτό τώρα με αυτό που ρώτησες και πήρες απάντηση

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...