Προς το περιεχόμενο

ΕΑΠ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 15/4/2024 στις 11:05 ΠΜ, mpass είπε

Μια ερωτηση απο εμενα γιατι ενδιαφερομαι για την πληροφορικη του ΕΑΠ. Πως θα την κρινατε συγκριτικα με αλλες σχολες πληροφορικης , πχ της κρητης η του εκπα ? 

Μια σχολή ανοικτού πανεπιστημίου δεν μπορεί να συγκριθεί εύκολα με σχολές συμβατικού πανεπιστημίου, γιατί χρησιμοποιεί διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανέφερες δυο απο τις κορυφαίες σχολές της Ελλάδας. Ας πούμε όμως κάπως γενικόλογα, οτι η ΠΛΗ του ΕΑΠ εστιάζει στην επάρκεια γνώσεων πληροφορικής ενώ αυτή του ΕΚΠΑ είναι περίπου μια 4ετής σχολή πληροφορικής με πρόγραμμα σπουδών παραπλήσιο μιας 5ετής σχολής μηχανικών υπολογιστών  και αυτή του Κρήτης, ότι πιο κοντα γίνεται στο concept της επιστήμης υπολογιστών. Ονομαστικά το πρόγραμμα της ΠΛΗ μοιάζει αρκετά με του Κρήτης, με τη διαφορά οτι η τελευταία είναι απο τις δυσκολότερες της Ελλάδας, αλλά και η δυσκολία της ΠΛΗ είναι μη ευκαταφρόνητη, για άλλους όμως λόγους.

Πάντως αν σε ενδιαφέρουν οι αναγνωρισμένες σπουδές εξ αποστάσεως στην Πληροφορική, ειδικά σε Ελληνόφωνο τμήμα, η ΠΛΗ είναι μονόδρομος. Για τις άλλες δυο (ή όποια άλλη) θα το σκεφτόμουνα με πανελλαδικές ή κατατακτήριες, μόνο όμως αν έμενα στην ίδια πόλη. Ειδικά για την Αθήνα, μόνο αν δεν είχα θέμα μετάβασης απο το σπίτι μου, για το γνωστό πρόβλημα του κυκλοφοριακού. Στην πράξη, καμία σχολή δεν σε εφοδιάζει επαρκώς για την πλειονότητα των θέσεων εργασίας (ειδικά αυτών της Ελλάδας), αλλά απαιτείται πολύ μεγάλη προσωπική ενασχόληση με το αντικείμενο που θα επιλέξεις. Οπότε θα διάλεγα μια σχετικά εύκολη για να την τελειώσω γρήγορα.

Επεξ/σία από Tasos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 230
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

Στις 16/4/2024 στις 11:12 ΠΜ, Tasos είπε

Μια σχολή ανοικτού πανεπιστημίου δεν μπορεί να συγκριθεί εύκολα με σχολές συμβατικού πανεπιστημίου, γιατί χρησιμοποιεί διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανέφερες δυο απο τις κορυφαίες σχολές της Ελλάδας. Ας πούμε όμως κάπως γενικόλογα, οτι η ΠΛΗ του ΕΑΠ εστιάζει στην επάρκεια γνώσεων πληροφορικής ενώ αυτή του ΕΚΠΑ είναι περίπου μια 4ετής σχολή πληροφορικής με πρόγραμμα σπουδών παραπλήσιο μιας 5ετής σχολής μηχανικών υπολογιστών  και αυτή του Κρήτης, ότι πιο κοντα γίνεται στο concept της επιστήμης υπολογιστών. Ονομαστικά το πρόγραμμα της ΠΛΗ μοιάζει αρκετά με του Κρήτης, με τη διαφορά οτι η τελευταία είναι απο τις δυσκολότερες της Ελλάδας, αλλά και η δυσκολία της ΠΛΗ είναι μη ευκαταφρόνητη, για άλλους όμως λόγους.

Πάντως αν σε ενδιαφέρουν οι αναγνωρισμένες σπουδές εξ αποστάσεως στην Πληροφορική, ειδικά σε Ελληνόφωνο τμήμα, η ΠΛΗ είναι μονόδρομος. Για τις άλλες δυο (ή όποια άλλη) θα το σκεφτόμουνα με πανελλαδικές ή κατατακτήριες, μόνο όμως αν έμενα στην ίδια πόλη. Ειδικά για την Αθήνα, μόνο αν δεν είχα θέμα μετάβασης απο το σπίτι μου, για το γνωστό πρόβλημα του κυκλοφοριακού. Στην πράξη, καμία σχολή δεν σε εφοδιάζει επαρκώς για την πλειονότητα των θέσεων εργασίας (ειδικά αυτών της Ελλάδας), αλλά απαιτείται πολύ μεγάλη προσωπική ενασχόληση με το αντικείμενο που θα επιλέξεις. Οπότε θα διάλεγα μια σχετικά εύκολη για να την τελειώσω γρήγορα.

Το υλικο (βιβλια , βιντεο , slides κλπ) που δινει το ΕΑΠ πως ειναι? Αρκει για να μαθει καποιος στο βαθος που απαιτειται? Επισης μου φαινεται περιεργο που δεν εχει λογισμο πολλων μεταβλητων και  διαφορικες εξισωσεις το προγραμμα  .

Επεξ/σία από mpass
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, mpass είπε

Το υλικο (βιβλια , βιντεο , slides κλπ) που δινει το ΕΑΠ πως ειναι? Αρκει για να μαθει καποιος στο βαθος που απαιτειται? Επισης μου φαινεται περιεργο που δεν εχει λογισμο πολλων μεταβλητων και  διαφορικες εξισωσεις το προγραμμα  .

Οχι. Τα βιβλία γράφτηκαν με συγκεκριμένα κονδύλια (βλ. ΕΣΠΑ) πριν απο 25 και 15 χρόνια και θεωρούνται ακατάλληλα σήμερα. Επίσης ένα επίσημο οπτικοακουστικό υλικό, μία απο τα ίδια. Δίνονται φυσικά σημειώσεις (αρκετές), πολλές φορές εξαρτάται απο τον καθηγητή που διδάσκει στο τμήμα σου, δίνονται κάποια (λίγα) συγγράμματα του εμπορίου, κάποια ηλεκτρονικά βιβλία του εμπορίου (επίσημα) και σε παραπέμπουν σε ανεπίσημα βιβλία, συγγράμματα, σημειώσεις, βιντεοδιαλέξεις άλλων ΑΕΙ (αυτών που είναι ΔΕΠ οι ΣΕΠ που εχουν τα τμήματα) κλπ.

Γενικά γίνεται ο κακός χαμός απο εκπαιδευτικό υλικό και δεδομένου οτι δεν υπάρχει διδασκαλία αλλά αυτοδιδασκαλία, το γνωστό "τράβα μάθε μόνος σου την x ύλη και μετά έλα να μας αποδείξεις οτι την έμαθες (όπως λέω συχνά), πολλοί ξενερώνουν και φεύγουν μετά τις πρώτες ΘΕ. Θεωρώ οτι είναι απαράδεκτοι σε αυτό το κομμάτι και δυστυχώς δεν βλέπω να τους ενδιαφέρει να το αλλάξουν, μιας και η πελατεία πάντα θα έρχεται και θα τα ακουμπάει, η μηχανή που λέγεται ΕΑΠ θα συνεχίσει να δουλεύει και να συντηρεί όλο το κηφηναριό που το έχει στήσει. Τα λέω κάπως χύμα μερικές φορές ξέρεις, γιατί πιστεύω στην ειλικρίνεια.

Λογισμό πολλών μεταβλητών έκαναν αρχικά στην ΠΛΗ όταν ξεκίνησε για καμιά 10ετία (απ' όσο μας είχανε πει), μετά τον αφαίρεσαν γιατί όντως δεν απαιτείται για το βασικό πρόγραμμα σπουδών. Ετσι κι αλλιώς στα μαθηματικά της πλη12 έχουν στριμώξει γραμμική άλγεβρα, ανάλυση Ι & ΙΙ και πιθανότητες, συν κάποια επανάληψη της λυκειακής ύλης κατεύθυνσης (λογικό γιατί γράφονται και φοιτητές που δεν εχουν ιδέα απο μαθηματικά γενικά), οπότε ο όγκος για τις εξετάσεις αν και δεν είναι δύσκολες, είναι τρομακτικός.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 23/4/2024 στις 8:27 ΠΜ, Tasos είπε

Οχι. Τα βιβλία γράφτηκαν με συγκεκριμένα κονδύλια (βλ. ΕΣΠΑ) πριν απο 25 και 15 χρόνια και θεωρούνται ακατάλληλα σήμερα. Επίσης ένα επίσημο οπτικοακουστικό υλικό, μία απο τα ίδια. Δίνονται φυσικά σημειώσεις (αρκετές), πολλές φορές εξαρτάται απο τον καθηγητή που διδάσκει στο τμήμα σου, δίνονται κάποια (λίγα) συγγράμματα του εμπορίου, κάποια ηλεκτρονικά βιβλία του εμπορίου (επίσημα) και σε παραπέμπουν σε ανεπίσημα βιβλία, συγγράμματα, σημειώσεις, βιντεοδιαλέξεις άλλων ΑΕΙ (αυτών που είναι ΔΕΠ οι ΣΕΠ που εχουν τα τμήματα) κλπ.

Γενικά γίνεται ο κακός χαμός απο εκπαιδευτικό υλικό και δεδομένου οτι δεν υπάρχει διδασκαλία αλλά αυτοδιδασκαλία, το γνωστό "τράβα μάθε μόνος σου την x ύλη και μετά έλα να μας αποδείξεις οτι την έμαθες (όπως λέω συχνά), πολλοί ξενερώνουν και φεύγουν μετά τις πρώτες ΘΕ. Θεωρώ οτι είναι απαράδεκτοι σε αυτό το κομμάτι και δυστυχώς δεν βλέπω να τους ενδιαφέρει να το αλλάξουν, μιας και η πελατεία πάντα θα έρχεται και θα τα ακουμπάει, η μηχανή που λέγεται ΕΑΠ θα συνεχίσει να δουλεύει και να συντηρεί όλο το κηφηναριό που το έχει στήσει. Τα λέω κάπως χύμα μερικές φορές ξέρεις, γιατί πιστεύω στην ειλικρίνεια.

Λογισμό πολλών μεταβλητών έκαναν αρχικά στην ΠΛΗ όταν ξεκίνησε για καμιά 10ετία (απ' όσο μας είχανε πει), μετά τον αφαίρεσαν γιατί όντως δεν απαιτείται για το βασικό πρόγραμμα σπουδών. Ετσι κι αλλιώς στα μαθηματικά της πλη12 έχουν στριμώξει γραμμική άλγεβρα, ανάλυση Ι & ΙΙ και πιθανότητες, συν κάποια επανάληψη της λυκειακής ύλης κατεύθυνσης (λογικό γιατί γράφονται και φοιτητές που δεν εχουν ιδέα απο μαθηματικά γενικά), οπότε ο όγκος για τις εξετάσεις αν και δεν είναι δύσκολες, είναι τρομακτικός.

Να σου πω την αληθεια πιο πολυ με ανησυχει το οτι δεν βλεπω διαφορικες εξισωσεις πουθενα στο προγραμμα. Προσωπικα θελω να ασχοληθω στο μελλον με θεματα που σιγουρα τις χρειαζονται. Βλεπω πχ την ΘΕ 44 και την 22 που με ενδιαφερουν  ιδιαιτερα και αναρωτιεμαι πως μπορουν να διδαχτουν  χωρις διαφορικες εξισωσεις. Φανταζομαι τις διδασκουν στην 44 η στην 22 λιγο, βεβαια μπορει επισης να μην χρειαζονται απαραιτητα και να κανω εγω λαθος.

Επεξ/σία από mpass
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 24/4/2024 στις 3:13 ΜΜ, mpass είπε

Να σου πω την αληθεια πιο πολυ με ανησυχει το οτι δεν βλεπω διαφορικες εξισωσεις πουθενα στο προγραμμα. Προσωπικα θελω να ασχοληθω στο μελλον με θεματα που σιγουρα τις χρειαζονται. Βλεπω πχ την ΘΕ 44 και την 22 που με ενδιαφερουν  ιδιαιτερα και αναρωτιεμαι πως μπορουν να διδαχτουν  χωρις διαφορικες εξισωσεις. Φανταζομαι τις διδασκουν στην 44 η στην 22 λιγο, βεβαια μπορει επισης να μην χρειαζονται απαραιτητα και να κανω εγω λαθος.

Αν σε ενδιαφέρουν αυτά τα αντικείμενα, μάλλον η ΠΛΗ δεν είναι για σένα. Θα πρότεινα πανελλαδικές/κατατακτήριες για κάποια πολυτεχνική σχολή ΗΜΜΥ. Παρόλα αυτά οι διαφορικές εξισώσεις δεν είναι τίποτα, μια εξίσωση είναι που έχει μέσα παραγώγους και ολοκληρώματα και στα βασικά είδη υπάρχει από μια στάνταρ μεθοδολογία επίλυσης. Στην 22 πάντως, δεν συναντήσαμε πουθενά διαφορικές και στην 44 επίσης δεν νομίζω οτι κάνουν. Αυτές είναι άλλωστε κυρίως για μοντελοποίηση με συνεχή μεγέθη, εδώ έχουμε διακριτά

Επεξ/σία από Tasos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ότι αφορά τις διαφορικές, οι συνήθεις διαφορικές (ΣΔΕ), πέραν των βασικών τους εννοιών, γενικά δεν χρειάζονται πολύ καθώς τις λύσεις τις παίρνεις έτοιμες - εκτός αν ασχοληθείς με συγκεκριμένες περιοχές της φυσικής όπου για διάφορους λόγους χρειάζεται να ξέρεις και πώς προκύπτουν. Π.χ., τα δυναμικά συστήματα και τα συναφή τους,

Αντίθετα, είναι πολύ σπουδαιότερες οι έννοιες των μερικών διαφορικών εξισώσεων (ΜΔΕ) καθώς εμπλέκονται σε πολλά φαινόμενα, παντού. Η μοντέρνα μελέτη των ΜΔΕ εμπλέκει αναπόφευκτα πολλές έννοιες από τη συναρτησιακή ανάλυση, και κυρίως τους χώρους Sobolev. Γενικά, στα υπολογιστικά τη σήμερον ημέρα χωρίς θεωρία χώρων Sobolev φτάνεις γρήγορα σε τοίχο !  Και δυστυχώς προπτυχιακά διδάσκονται λίγα τέτοια πράγματα. 
Για το ΕΑΠ ούτε λόγος να γίνεται. Για το ότι δεν κάνουν καν λογισμό πολλών μεταβλητών ας μην το σχολιάσουμε καλύτερα... 

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, V.I.Smirnov είπε

Για το ΕΑΠ ούτε λόγος να γίνεται. Για το ότι δεν κάνουν καν λογισμό πολλών μεταβλητών ας μην το σχολιάσουμε καλύτερα... 

Σε αυτό το σημείο όντως υπάρχει θέμα, μιας και οι μερικές παράγωγοι θίγονται σε διάφορες ενότητες, πχ σε αλγορίθμους νευρωνικών δικτύων στην πλη31, και οι φοιτητές απλά παραπέμπονται να τις "διαβάσουν μόνοι τους αν έχουν απορίες", όπως φυσικά και πολλά άλλα αντικείμενα. Ο λόγος φυσικά είναι οτι το ΕΑΠ δέχεται ανθρώπους χωρίς βασικές γνώσεις μαθηματικών και προκειμένου να στριμώξει την λυκειακή ύλη κατεύθυνσης (μην πω και αρκετά άλλα), αφήνει εκτός σημαντικά κομμάτι ύλης...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, Tasos είπε

Αν σε ενδιαφέρουν αυτά τα αντικείμενα, μάλλον η ΠΛΗ δεν είναι για σένα. Θα πρότεινα πανελλαδικές/κατατακτήριες για κάποια πολυτεχνική σχολή ΗΜΜΥ. Παρόλα αυτά οι διαφορικές εξισώσεις δεν είναι τίποτα, μια εξίσωση είναι που έχει μέσα παραγώγους και ολοκληρώματα και στα βασικά είδη υπάρχει από μια στάνταρ μεθοδολογία επίλυσης. Στην 22 πάντως, δεν συναντήσαμε πουθενά διαφορικές και στην 44 επίσης δεν νομίζω οτι κάνουν. Αυτές είναι άλλωστε κυρίως για μοντελοποίηση με συνεχή μεγέθη, εδώ έχουμε διακριτά

Ναι το εχω σκεφτει και αυτο αλλα θελω να τις αποφυγω τις πανελληνιες.  Για το αγγλικο Open εχεις καποια  αποψη? Το προγραμμα των μαθηματικων κοιταω κυριως. Βεβαια το θεμα εκει ειναι οτι κοστιζει μια περιουσια αλλα αναρωτιεμαι τι αναγνωριση εχει στην Ελλαδα . Σε ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, mpass είπε

Ναι το εχω σκεφτει και αυτο αλλα θελω να τις αποφυγω τις πανελληνιες.  Για το αγγλικο Open εχεις καποια  αποψη? Το προγραμμα των μαθηματικων κοιταω κυριως. Βεβαια το θεμα εκει ειναι οτι κοστιζει μια περιουσια αλλα αναρωτιεμαι τι αναγνωριση εχει στην Ελλαδα . Σε ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σου.

Κατ' αρχήν είναι το καλύτερο ανοικτό στο κόσμο, είναι φυσικά και το πρώτο που ανοιξε το δρόμο. Μίλια μπροστά απο το ΕΑΠ και γενικά θεωρείται καλύτερο σχεδόν απο τα περισσότερα ΑΕΙ της Ελλάδας (δες τα διεθνή rankings). Θεωρώ οτι τα λεφτά που θα δώσεις τα αξίζει (είναι τριπλά της ΠΛΗ).

Στα αρνητικά τώρα: σύμφωνα με αυτά που ξέρουμε, κανένα πτυχίο του δεν αναγνωρίζεται στην Ελλάδα, για κάποιους περίεργους λόγους. Θεωρούμε οτι το σαμποτάρει η μαφία των Ελληνικών ΑΕΙ. Παρόλα αυτά, επειδή μπορεί να κάνω και λάθος και να έχουμε νέα δεδομένα, πρέπει να ρωτήσεις στον ΔΟΑΤΑΠ να δεις τι θα πούνε.

Επίσης, για τα προγράμματα σπουδών της πληροφορικής του, ξέρω ότι έχουν την ίδια άποψη με αυτούς του ΕΑΠ και κάνουν τα ίδια (ίσως και λιγότερα) μαθηματικά. Είναι η Αγγλοσαξονική οπτική αυτή, ειδικά για τις σχολές που δεν έχουν ακαδημαϊκό προσανατολισμό.

Επεξ/σία από Tasos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 hours ago, Tasos said:

Κατ' αρχήν είναι το καλύτερο ανοικτό στο κόσμο, είναι φυσικά και το πρώτο που ανοιξε το δρόμο. Μίλια μπροστά απο το ΕΑΠ και γενικά θεωρείται καλύτερο σχεδόν απο τα περισσότερα ΑΕΙ της Ελλάδας (δες τα διεθνή rankings). Θεωρώ οτι τα λεφτά που θα δώσεις τα αξίζει (είναι τριπλά της ΠΛΗ).

Στα αρνητικά τώρα: σύμφωνα με αυτά που ξέρουμε, κανένα πτυχίο του δεν αναγνωρίζεται στην Ελλάδα, για κάποιους περίεργους λόγους. Θεωρούμε οτι το σαμποτάρει η μαφία των Ελληνικών ΑΕΙ. Παρόλα αυτά, επειδή μπορεί να κάνω και λάθος και να έχουμε νέα δεδομένα, πρέπει να ρωτήσεις στον ΔΟΑΤΑΠ να δεις τι θα πούνε.

Επίσης, για τα προγράμματα σπουδών της πληροφορικής του, ξέρω ότι έχουν την ίδια άποψη με αυτούς του ΕΑΠ και κάνουν τα ίδια (ίσως και λιγότερα) μαθηματικά. Είναι η Αγγλοσαξονική οπτική αυτή, ειδικά για τις σχολές που δεν έχουν ακαδημαϊκό προσανατολισμό.

Πλέον αναγνωρίζονται κανονικά τα πτυχία του Open UK, είναι στο Εθνικό μητρώο αναγνωρισμενων πανεπιστημιων του ΔΟΑΤΑΠ.

2024-04-26 23_48_57-Εθνικό Μητρώο Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης της αλλοδαπής - ΔΟΑΤ.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το έχουμε ξαναπεί αυτό: το ότι ίδρυμα OU παρουσιάζεται στη λίστα του ΔΟΑΤΑΠ δε σημαίνει ότι σου αναγνωρίζουν και το συγκεκριμένο πτυχίο που θέλεις να αποκτήσεις. Για να γίνει αυτό πρέπει να πάρεις ισοτιμία και αντιστοιχία. Αν δεν υπάρχει αντίστοιχη σχολή της Ελλάδας, θα πρέπει να σου βάλουν να δώσεις μαθήματα. Γι' αυτό πρέπει να πάει κάποιος στον ΔΟΑΤΑΠ να μιλήσει με κάποιον υπεύθυνο και να σιγουρέψει οτι δεν θα την πατήσει, όπως την πάτησαν πάρα πολλοί με τον ΔΙΚΑΤΣΑ (σαν κι εμένα). Για παράδειγμα, το OU μπορεί να βρίσκεται στη λίστα, επειδή κάποτε αναγνωρίστηκε ένα MSc η ένα PhD του μόνο.Προσοχή επίσης, αναφέρομαι σε ακαδημαϊκή ισοτιμία και όχι σε επαγγελματική, που στην τελική δεν έχει και νόημα στην πληροφορική.

Επεξ/σία από Tasos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 26/4/2024 στις 10:50 ΠΜ, V.I.Smirnov είπε

Σε ότι αφορά τις διαφορικές, οι συνήθεις διαφορικές (ΣΔΕ), πέραν των βασικών τους εννοιών, γενικά δεν χρειάζονται πολύ καθώς τις λύσεις τις παίρνεις έτοιμες - εκτός αν ασχοληθείς με συγκεκριμένες περιοχές της φυσικής όπου για διάφορους λόγους χρειάζεται να ξέρεις και πώς προκύπτουν. Π.χ., τα δυναμικά συστήματα και τα συναφή τους,

Αντίθετα, είναι πολύ σπουδαιότερες οι έννοιες των μερικών διαφορικών εξισώσεων (ΜΔΕ) καθώς εμπλέκονται σε πολλά φαινόμενα, παντού. Η μοντέρνα μελέτη των ΜΔΕ εμπλέκει αναπόφευκτα πολλές έννοιες από τη συναρτησιακή ανάλυση, και κυρίως τους χώρους Sobolev. Γενικά, στα υπολογιστικά τη σήμερον ημέρα χωρίς θεωρία χώρων Sobolev φτάνεις γρήγορα σε τοίχο !  Και δυστυχώς προπτυχιακά διδάσκονται λίγα τέτοια πράγματα. 
Για το ΕΑΠ ούτε λόγος να γίνεται. Για το ότι δεν κάνουν καν λογισμό πολλών μεταβλητών ας μην το σχολιάσουμε καλύτερα... 

-

Γενικα με ενδιαφερει να εχω καλη κατανοηση των μαθηματικων , και για να μπορω θεωρητικα να δουλεψω σε κατι που ισως χρειαζεται περισσοτερα μαθηματικα αλλα και επειδη με ενδιαφερουν. Πως θα μπορουσα ισως να καλυψω αυτη την ελλειψη στην ΠΛΗ  ?Να τα μαθω μονος μου μπορω σιγουρα γιατι ηδη εχω καποια  γνωση μαθηματικων ( δηλαδη ηδη ειμαι σε επιπεδο να μαθω λογισμο πολλων μεταβλητων σχετικα ανετα) αλλα θα μπορει αυτο να αναγνωριστει απο καποιον εργοδοτη η απο καποιο μελλοντικο μεταπτυχιακο? Θα μετραγε αν επαιρνα καποια modules μαθηματικων απο το αγγλικο OU ωστε να εχω τα credits και να μπορω κανονικα να τα βαλω στο βιογραφικο μου? Τι θα μου προτεινες?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, mpass είπε

Γενικα με ενδιαφερει να εχω καλη κατανοηση των μαθηματικων , και για να μπορω θεωρητικα να δουλεψω σε κατι που ισως χρειαζεται περισσοτερα μαθηματικα αλλα και επειδη με ενδιαφερουν. Πως θα μπορουσα ισως να καλυψω αυτη την ελλειψη στην ΠΛΗ  ?Να τα μαθω μονος μου μπορω σιγουρα γιατι ηδη εχω καποια  γνωση μαθηματικων ( δηλαδη ηδη ειμαι σε επιπεδο να μαθω λογισμο πολλων μεταβλητων σχετικα ανετα) αλλα θα μπορει αυτο να αναγνωριστει απο καποιον εργοδοτη η απο καποιο μελλοντικο μεταπτυχιακο? Θα μετραγε αν επαιρνα καποια modules μαθηματικων απο το αγγλικο OU ωστε να εχω τα credits και να μπορω κανονικα να τα βαλω στο βιογραφικο μου? Τι θα μου προτεινες?

Εγώ δεν θα σταθώ στο πώς μπορείς να πάρεις τα credits (καθώς δεν ξέρω τις διαδικασίες) αλλά στη σημασία να έχεις αυτές τις γνώσεις.
Γενικά ο λογισμός πολλών μεταβλητών είναι απολύτως ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ.
Δεν νοείται να μην ξέρεις το θεώρημα Taylor, το θ. πλεγμένων συναρτήσεων, τι είναι το επιφανειακό και το επικαμπλυλιο ολοκλήρωμα, την κλίση, απόκλιση και στροφή των πεδίων, τα θεωρ. Gauss, Stokes. Χωρίς αυτά δεν πας πουθενά, καθώς σχεδόν με ότι φυσικό πρόβλημα ασχοληθείς θα τα βρεις μπροστά σου. Γι αυτά τα θέματα (λογισμός πολλών μεταβλητών & διανυσματική ανάλυση) υπάρχουν πολλά εξαιρετικά βιβλία, κυρίως ξένα (αλλά και ελληνικά), και θα βρεις εύκολα μια μεγάλη ποικιλία. Και με αφετηρία τις λυκειακές γνώσεις διαβάζονται σχετικά εύκολα και είναι και απολαυστικά.


Αλλά για πιο σοβαρό υπόβαθρο (π.χ. στα αριθμητικά και στη μοντελοποίηση) αυτά δεν αρκούν, και πολύ γρήγορα θα σκοντάψεις. Για να αντιληφθείς τους λόγους, ας πω ένα παράδειγμα.
Αν έχεις μια διαφορική εξίσωση, κατά την κλασσική θεωρία η λύση της πρέπει να είναι τόσες φορές παραγωγίσιμη όση είναι η τάξη της διαφορικής. Π.χ., για μια διαφορική 2ης τάξης η λύση της πρέπει να είναι δυο φορές παραγωγίσιμη για να την ικανοποεί.
Έστω λοιπόν η κυματική εξίσωση σε μια διάσταση, με χωρική μεταβλητή το x και χρονική το t.
Αν θέσεις ως αρχική συνθήκη μια αρχική τριγωνική παραμόρφωση σε μια χορδή (κάτι πολύ σύνηθες), η οποία λόγω της κορυφής είναι ασυνεχής, τότε τι είναι αυτή η λύση που βρίσκεις και πώς/πότε είναι σωστή μαθηματικά; 
Με την συμβατική αντιμετώπιση είσαι στον αέρα. Πώς είναι δυνατόν να έχεις ως λύση μια συνάρτηση με χαμηλότερη τάξη συνέχειας από την απαιτούμενη;
Για να καταλάβεις τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις - που είναι και οι πιο κοινότοπες στην πράξη - είναι απαραίτητη η συναρτησιακή ανάλυση, οι χώροι σναρτήσεων (Lp, Sobolev κ.α.), η θεωρία κατανομών και άλλα συναφή θέματα.
Το παραπάνω είναι μόνον ένα παράδειγμα γιατί αυτοί (και άλλοι) κλάδοι που φαίνονται θεωρητικοί και μακρινοί από τις εφαρμογές είναι τόσο σημαντικοί : αποτελούν το θεμέλιο και τα εργαλεία για την κατανόηση και τον χειρισμό όλων αυτών των περιπτώσεων. Και αυτά για κάποιον που έχει δει μόνον λυκειακά μαθηματικά δεν είναι εύκολα. Ωστόσο, όταν κάποιος δεν ξέρει ακόμη λογισμό πολλών μεταβλητών, είναι πρόωρο να πιάσει τέτοια πράγματα.

Πάντως, ειδικά για κάποιο μελλοντικό μεταπτυχιακό, μην ανησυχείς και πολύ.
Σε αρκετές περιπτώσεις (π.χ. στο ΕΜΠ) , αν κρίνουν ότι σου λείπουν πράγματα, θα σε δεχτούν υπό την προϋπόθεση να δώσεις εξετάσεις ή να παρακολουθήσεις επιπλέον μαθήματα.

-
 

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Εγώ δεν θα σταθώ στο πώς μπορείς να πάρεις τα credits (καθώς δεν ξέρω τις διαδικασίες) αλλά στη σημασία να έχεις αυτές τις γνώσεις.
Γενικά ο λογισμός πολλών μεταβλητών είναι απολύτως ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ.
Δεν νοείται να μην ξέρεις το θεώρημα Taylor, το θ. πλεγμένων συναρτήσεων, την έννοια του επιφανειακού και επικαμπυλίου ολοκληρώματος, την κλίση, απόκλιση, στροφή των πεδίων, τα θεωρ. Gauss, Stokes. Χωρίς αυτά δεν πας πουθενά, καθώς σχεδόν με ότι φυσικό πρόβλημα ασχοληθείς θα τα βρεις μπροστά σου. Γι αυτά τα θέματα (λογισμός πολλών μεταβλητών & διανυσματική ανάλυση) υπάρχουν πολλά εξαιρετικά βιβλία, κυρίως ξένα (αλλά και ελληνικά), και θα βρεις εύκολα μια μεγάλη ποικιλία. Και ναι, με αφετηρία τις λυκειακές γνώσεις διαβάζονται σχετικά εύκολα και είναι και απολαυστικά.


Αλλά για πιο σοβαρό υπόβαθρο (π.χ. στα αριθμητικά και στη μοντελοποίηση) αυτά δεν αρκούν, πολύ γρήγορα θα σκοντάψεις. Για να αντιληφθείς τους λόγους, ας πω ένα παράδειγμα.
Αν έχεις μια διαφορική εξίσωση, κατά την κλασσική θεωρία η λύση της πρέπει να είναι τόσες φορές παραγωγίσιμη όση είναι η τάξη της διαφορικής.
Π.χ., για μια διαφορική 2ης τάξης η λύση της πρέπει να είναι δυο φορές παραγωγίσιμη για να την ικανοποεί.
Έστω λοιπόν η κυματική εξίσωση σε μια διάσταση, με χωρική μεταβλητή το x και χρονική το t.
Αν θέσεις ως αρχική συνθήκη μια αρχική τριγωνική παραμόρφωση σε μια χορδή (κάτι πολύ σύνηθες), η οποία λόγω της κορυφής είναι ασυνεχής, τότε τι είναι αυτή η λύση που βρίσκεις και πώς/πότε είναι σωστή μαθηματικά; 
Με την συμβατική αντιμετώπιση είσαι στον αέρα. Πώς είναι δυνατόν να έχεις ως λύση μια συνάρτηση με χαμηλότερη τάξη συνέχειας από την απαιτούμενη;
Για να καταλάβεις τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις - που είναι και οι πιο κοινότοπες στην πράξη - είναι απαραίτητη η συναρτησιακή ανάλυση, οι χώροι σναρτήσεων (Lp, Sobolev κ.α.), η θεωρία κατανομών και άλλα συναφή θέματα.
Το παραπάνω είναι μόνον ένα παράδειγμα γιατί αυτοί (και άλλοι) κλάδοι που φαίνονται θεωρητικοί και μακρινοί από τις εφαρμογές είναι τόσο σημαντικοί : αποτελούν το θεμέλιο και τα εργαλεία για την κατανόηση και τον χειρισμό όλων αυτών των περιπτώσεων.

Και αυτά για κάποιον που έχει δει μόνον λυκειακά μαθηματικά δεν είναι εύκολες έννοιες.
Ωστόσο, όταν κάποιος έχει μπροστά του τον λογισμό πολλών μεταβλητών, καλύτερα ας ασχοληθεί μ' αυτό κι ας τα αφήσει αυτά για μετά.

Πάντως, ειδικά για κάποιο μελλοντικό μεταπτυχιακό, μην ανησυχείς και πολύ.
Σε αρκετές περιπτώσεις (π.χ. στο ΕΜΠ) , αν κρίνουν ότι σου λείπουν πράγματα, θα σε δεχτούν υπό την προϋπόθεση να δώσεις εξετάσεις ή να παρακολουθήσεις επιπλέον μαθήματα.

-
 

Τα credits θα μπορουσα να τα παρω γιατι στο αγγλικο OU μπορεις να παρεις μαθηματα μονα τους , χωρις δηλαδη να κανεις ενα ολοκληρο πτυχιο, απλα τα λεφτα δεν ειναι καθολου  ασημαντα ( τα 15 ects ειναι καπου στα 2000 ευρω) οποτε δεν ξερω στην τελικη αν αξιζει.Βεβαια με τα 15 ects ειναι ενα συγκεκριμενο module που διδασκει και λογισμο πολλων μεταβλητων και διαφορικες εξισωσεις (και μερικες) και διαφορα αλλα οποτε  ισως δεν ειναι κακο vfm . Σχετικα με την συναρτησιακη αναλυση , ειναι κατι που σπανια γινεται σε προπτυχιακο πληροφορικης η ακομα και μηχανικων ε? Γιαυτο οπως ειπες δεν ανησυχω που δεν υπαρχει στην ΠΛΗ του ΕΑΠ προφανως , ελπιζω να μπορεσω να  το μαθω πιο μελλοντικα. Αρα ετσι οπως τα ακουω φανταζομαι τα πανεπιστημια δεχονται την πληροφορικη του ΕΑΠ σε μεταπτυχιακα και δεν θα ειναι μεγαλο θεμα? Σε ευχαριστω πολυ για την βοηθεια σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, γίνεται σπάνια ή δεν υπάρχει, διότι στην πληροφορική ο προσανατολισμός είναι άλλος.
Αν μείνεις στα παραδοσιακά αντικείμενα της πληροφορικής δεν θα σου χρειαστεί πιθανόν ποτέ.

Αλλά αν πας κατά τις αριθμητικές μεθόδους και τη μοντελοποίηση (επειδή ανάφερες τις διαφορικές το έγραψα), κάποια στιγμή θα πέσεις πάνω της. Ίσως όχι σε πρώτο στάδιο αλλά σίγουρα στο δεύτερο. Π.χ., η μέθοδος των πεπερασμένων στοιχείων έχει ως αφετηρία την ασθενή διατύπωση των διαφορικών εξισώσεων.

Πέραν αυτού πάντως, ο λογισμός πολλών μεταβλητών είναι απαραίτητη γενική γνώση με ότι κι αν ασχοληθείς...

-

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...