Προς το περιεχόμενο

ΕΑΠ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

44 minutes ago, Tasos said:

Μόνο που στις αμιγείς εταιρίες πληροφορικής (και στο εξωτερικό) δεν έχει νόημα το ΙΤ dept.

Δεν χρειάζεται να είναι εταιρία Ι.Τ για να έχεις devs, solution architects και engineers. Μεγάλες εταιρίες με 10k+ κόσμο συνήθως έχουν μεγάλα Ι.Τ departments. Όσο και να το θέλουν, δεν μπορούν να γίνουν όλα outsource.

Από τα λίγα που τσέκαρα, έχουμε και στην Ελλάδα κάποιες αρκετά μεγάλες (Σκλαβενίτης πχ 35.000 υπάλληλοι) μόνο το ERP τους φαντάζομαι θα απασχολεί μπόλικο κόσμο. Όποτε φαντάζομαι έχουν και αντίστοιχα μεγάλα Ι.Τ departments.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 230
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

13 λεπτά πριν, Sugizo είπε

Από τα λίγα που τσέκαρα, έχουμε και στην Ελλάδα κάποιες αρκετά μεγάλες (Σκλαβενίτης πχ 35.000 υπάλληλοι) μόνο το ERP τους φαντάζομαι θα απασχολεί μπόλικο κόσμο. Όποτε φαντάζομαι έχουν και αντίστοιχα μεγάλα Ι.Τ departments.

Ειδικά αυτή που ανέφερες... όχι (γνωρίζω).  Λίγους, κακή οργάνωση και άστοχη λειτουργία. Τώρα καλό είναι να σταματήσουμε το κάπως off-topic,  μιας και το θέμα ειναι το προπτυχιακό ΠΛΗ του ΕΑΠ

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάντως, σε μερικά νήματα, διακρίνω μια "ευκολία" υποβάθμισης της αξίας που περικλύει και τεκμαίρει η ολοκλήρωση ενός προπτυχιακού πληροφορικής (όχι μόνο του ΕΑΠ αλλά και των υπολοίπων) έναντι των διαφόρων πιστοποιήσεων κλπ.

Εάν ορισμένοι νομίζετε ότι τα μαθηματικά είναι έκφανση σαδομαζοχισμού στις διάφορες σχολές, απλά πλανάστε πλάνην οικτρά. Αλγόριθμοι και πολυπλοκότητα δεν θα διδαχτείτε σε κάποιο σεμινάριο και εάν δουλέψετε σε κάποια σοβαρή δουλειά όπου ο εργοδότης εχει απαιτήσεις από εσάς και εσείς από τον τελευταίο, τότε θα τα βρείτε μπροστά σας....

εκτός και εάν σκοπός είναι να φτιάχνετε ιστοσελίδες.........

Επεξ/σία από zape
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 minutes ago, zape said:

και εάν δουλέψετε σε κάποια σοβαρή δουλειά

29 minutes ago, zape said:

εκτός και εάν σκοπός είναι να φτιάχνετε ιστοσελίδες.........

Κι εσύ βλέπω αρκετά εύκολα υποβαθμίζεις τη δουλειά αρκετών ανθρώπων εκεί έξω. Το τι είναι σοβαρή δουλειά/εταιρία για τον καθένα, διαφέρει.

Επίσης, δε νομίζω να υποβάθμισε κανείς την αξία ενός προπτυχιακού. Ο κλάδος της πληροφορικής έχει αρκετό εύρος. Όπως δεν φτιάχνουν όλοι ιστοσελίδες, έτσι δεν ασχολούνται κι όλοι με αλγόριθμους και πολυπλοκότητα.

 

Υ.Γ.: Ας μείνουμε στο θέμα όμως. Κρίμα να γεμίζει με άσχετα posts (βάζω και το δικό μου φυσικά μέσα).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, zape είπε

Πάντως, σε μερικά νήματα, διακρίνω μια "ευκολία" υποβάθμισης της αξίας που περικλύει και τεκμαίρει η ολοκλήρωση ενός προπτυχιακού πληροφορικής (όχι μόνο του ΕΑΠ αλλά και των υπολοίπων) έναντι των διαφόρων πιστοποιήσεων κλπ.

Εάν ορισμένοι νομίζετε ότι τα μαθηματικά είναι έκφανση σαδομαζοχισμού στις διάφορες σχολές, απλά πλανάστε πλάνην οικτρά. Αλγόριθμοι και πολυπλοκότητα δεν θα διδαχτείτε σε κάποιο σεμινάριο και εάν δουλέψετε σε κάποια σοβαρή δουλειά όπου ο εργοδότης εχει απαιτήσεις από εσάς και εσείς από τον τελευταίο, τότε θα τα βρείτε μπροστά σας....

εκτός και εάν σκοπός είναι να φτιάχνετε ιστοσελίδες.........

Η ολοκλήρωση ενός προπτυχιακού πληροφορικής είναι πολύ επίπονη και χρονοβόρα, 
και ελάχιστοι είναι διατεθειμένοι να μπουν σε αυτή τη διαδικασία.
Οι περισσότεροι δεν θέλουν να δαπανήσουν χρόνο και δυνάμεις, 
ούτε τους ενδιαφέρει να αποκτήσουν ουσιαστικό υπόβαθρο.
Απλώς τους γυάλισε ο κλάδος και θέλουν κάτι του στυλ "γίνετε καριερίστες στην πληροφορική σε δυο-τρεις μήνες".
Τα μαθηματικά είναι αντίθετα σε αυτή τη νοοτροπία καθώς απαιτούν επισταμένη μελέτη, προσπάθεια κατανόησης και δεν εμπεδώνονται εύκολα. Κι επειδή όλοι αυτοί οι επίδοξοι έχουν συνηθίσει ή περιμένουν να διαβάσουν στο γόνατο, δυσκολεύονται.
Και σε άλλους κλάδους/σχολές συμβαίνει το ίδιο, αλλά στην πληροφορική είναι πολύ εντονότερο το φαινόμενο καθώς συχνά εισέρχονται άτομα με εντελώς ανύπαρκτο υπόβαθρο....

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης στο ΕΑΠ κατευθύνονται συνήθως άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας απο τα συμβατικά ΑΕΙ και είναι πιο προβληματισμένοι, απαιτητικοί και δυστυχώς πιο απαισιόδοξοι απο τους μικρούς. Γι' αυτό και βλέπεις τα αναρίθμητα αρνητικά σχόλια στο νετ. Φυσικά γι' αυτά ευθύνονται δυο συγκεκριμένα προπτυχιακά του ΕΑΠ (ΕΠΟ & ΕΛΠ) και ο διακαής καημός κάποιων ότι τους κορόιδεψαν και δεν μπορούν να διοριστούν στο δημόσιο (ειδικά όταν ανακάλυψαν οτι τα δυο αυτά προγράμματα στήθηκαν για μετατάξεις ΔΕ -> ΠΕ συμφοιτητών τους που ειναι ήδη διορισμένοι)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, jimmy213 είπε

Κι εσύ βλέπω αρκετά εύκολα υποβαθμίζεις τη δουλειά αρκετών ανθρώπων εκεί έξω. Το τι είναι σοβαρή δουλειά/εταιρία για τον καθένα, διαφέρει.

Επίσης, δε νομίζω να υποβάθμισε κανείς την αξία ενός προπτυχιακού. Ο κλάδος της πληροφορικής έχει αρκετό εύρος. Όπως δεν φτιάχνουν όλοι ιστοσελίδες, έτσι δεν ασχολούνται κι όλοι με αλγόριθμους και πολυπλοκότητα.

 

Υ.Γ.: Ας μείνουμε στο θέμα όμως. Κρίμα να γεμίζει με άσχετα posts (βάζω και το δικό μου φυσικά μέσα).

 

Jimmy

δέχομαι ότι σίγουρα δεν ασχολούνται όλοι με αλγορίθμους και πολυπλοκότητα (από τα πιο δύσκολα μαθήματα στο ΕΑΠ), όμως μαθηματικά είναι και πίσω από την ανάλυση απαιτήσεων, τον σχεδιασμό λογισμικού ή τις βάσεις δεδομένων. Ένας πίνακας που θα κληθείς να υλοποιήσεις στην πληροφορική, μαθηματικά έχει από πίσω του. Και αυτά σου τα γράφει ένας που δεν εχει και την καλύτερη σχέση, πλέον, με τα μαθηματικά. όμως η αλήθεια να λέγεται. Και στο κάτω-κάτω, δεν είναι αναγκαίο κάποιος να έχει άριστες επιδόσεις στα αυστηρώς μαθηματικά μαθήματα. απλά να περνά τα μαθήματα, να τριφτεί με αυτά, να διαπλάσει τον τρόπο σκέψης του και μέσα από την όλη διαδικασία του προπτυχιακού να ανακαλύψει τι τον ελκύει περισσότερο ή θεωρεί ότι έχει καλύτερη επγγελματική αποκατάσταση ώστε να εμβαθύνει στη συνέχεια εάν το επιθυμεί.

Από την άλλη μεριά, δεν νομίζω ότι είναι και τόσο εκτός θέματος οι απόψεις που ανταλλάσουμε για αυτά τα θέματα εδώ, αφού εν μέρει διασαφηνίζουν το εάν κάποιος πρέπει να ολοκληρώσει (ή/και) το ΕΑΠ όπως και το πόσο δύσκολο ή εφικτό είναι αυτό.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να συμπληρώσω πως αν κάποιος θελήσει να "δοκιμάσει την τύχη του" σε συνέντευξη κάποιας πολυεθνικής εταιρίας λογισμικού, χωρίς γνώσεις μαθηματικών και αλγορίθμους, δοκιμασίες δεν...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, V.I.Smirnov είπε

Η ολοκλήρωση ενός προπτυχιακού πληροφορικής είναι πολύ επίπονη και χρονοβόρα, 
και ελάχιστοι είναι διατεθειμένοι να μπουν σε αυτή τη διαδικασία.
Οι περισσότεροι δεν θέλουν να δαπανήσουν χρόνο και δυνάμεις, 
ούτε τους ενδιαφέρει να αποκτήσουν ουσιαστικό υπόβαθρο.
Απλώς τους γυάλισε ο κλάδος και θέλουν κάτι του στυλ "γίνετε καριερίστες στην πληροφορική σε δυο-τρεις μήνες".
Τα μαθηματικά είναι αντίθετα σε αυτή τη νοοτροπία καθώς απαιτούν επισταμένη μελέτη, προσπάθεια κατανόησης και δεν εμπεδώνονται εύκολα. Κι επειδή όλοι αυτοί οι επίδοξοι έχουν συνηθίσει ή περιμένουν να διαβάσουν στο γόνατο, δυσκολεύονται.
Και σε άλλους κλάδους/σχολές συμβαίνει το ίδιο, αλλά στην πληροφορική είναι πολύ εντονότερο το φαινόμενο καθώς συχνά εισέρχονται άτομα με εντελώς ανύπαρκτο υπόβαθρο....

-

Κατά τη γνώμη μου απλοποιείς και μειώνεις τους ανθρώπους που δείχνουν εδιαφέρον σε αυτόν τον κλάδο. 

Είναι εξαιρετικά δύσκολο να συμμετέχεις σε ένα προπτυχιακό πρόγραμμα ως ενήλικος με πενθήμερη εργασία, commuting, οικογένεια και υποχρεώσεις. Συνήθως όταν βρίσκεσαι σε αυτήν την θέση και δεν υπάρχουν διαθέσιμα προγράμματα προπτυχιακών που να μπορούν να τρέχουν παράλληλα με την εργασία, ή και σε συνεργασία με εταιρείες, είσαι αναγκασμένος να βρεις τον συντομότερο δρόμο προς τον στόχο σου.

Αυτός ο δρόμος μπορεί να είναι και πολύ πιο δύσκολος από το να μελετάς πληροφορική ενώ οι γονείς πληρώνουν για τα πάντα και δεν έχεις υποχρεώσεις. 

Δεν είναι όλοι τυχεροί να έχουν γραμμική επαγγελματική κατεύθυνση και είναι τραγικό το ότι αντί να επενδύουμε στο retraining και στην υποστήριξη των ενηλίκων αρκούμαστε στο να έχουμε στρατειές ηττημένων ανθρώπων που μπορεί να διαθέτουν την ευφυία ή και το πάθος, αλλά να βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα σφιχτό εκπαιδευτικό σύστημα με τσιφλικάδες και πορτιέρηδες παντού να σου κουνάνε το δάχτυλο. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, SlickNick είπε

Κατά τη γνώμη μου απλοποιείς και μειώνεις τους ανθρώπους που δείχνουν εδιαφέρον σε αυτόν τον κλάδο. 

Είναι εξαιρετικά δύσκολο να συμμετέχεις σε ένα προπτυχιακό πρόγραμμα ως ενήλικος με πενθήμερη εργασία, commuting, οικογένεια και υποχρεώσεις. Συνήθως όταν βρίσκεσαι σε αυτήν την θέση και δεν υπάρχουν διαθέσιμα προγράμματα προπτυχιακών που να μπορούν να τρέχουν παράλληλα με την εργασία, ή και σε συνεργασία με εταιρείες, είσαι αναγκασμένος να βρεις τον συντομότερο δρόμο προς τον στόχο σου.

Αυτός ο δρόμος μπορεί να είναι και πολύ πιο δύσκολος από το να μελετάς πληροφορική ενώ οι γονείς πληρώνουν για τα πάντα και δεν έχεις υποχρεώσεις. 

Δεν είναι όλοι τυχεροί να έχουν γραμμική επαγγελματική κατεύθυνση και είναι τραγικό το ότι αντί να επενδύουμε στο retraining και στην υποστήριξη των ενηλίκων αρκούμαστε στο να έχουμε στρατειές ηττημένων ανθρώπων που μπορεί να διαθέτουν την ευφυία ή και το πάθος, αλλά να βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα σφιχτό εκπαιδευτικό σύστημα με τσιφλικάδες και πορτιέρηδες παντού να σου κουνάνε το δάχτυλο. 

Σπουδές και εργασία ταυτόχρονα είναι πολύ κακός συνδυασμός, προσωπικά είμαι εντελώς αντίθετος σ' αυτό.
Η μάθηση και η ενασχόληση με δύσκολους κλάδους απαιτεί αφοσίωση και διάθεση αποκλειστικού χρόνου.
Όποιος δεν μπορεί να το κάνει σωστά, απλώς να μην το κάνει. 
Όχι να προβάλλει τις άλλες υποχρεώσεις και την έλλειψη χρόνου και δυνάμεων ως δικαιολογία για τις ανεπαρκείς επιδόσεις και τη λανθασμένη ή ελλιπή του προσπάθεια.
Αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη, όσο αποτρεπτική και οδυνηρή κι αν ακούγεται.

Όποιος θέλει "retraining", να το κάνει σωστά, και να αναλαμβάνει τις συνέπειες των προγενέστερων επιλογών του ή\και την έλλειψη μυαλού να πάρει την απόφαση στη σωστή ώρα της. Η "ευφυία και το πάθος", και οι οικογενειακές ή επαγγελματικές υποχρεώσεις ΔΕΝ μπορεί να αποτελούν δικαιολογίες για να αποφύγει κάποιος την μαθησιακά σωστή οδό.
Π.χ., αν κάποιος θέλει περισσότερο χρόνο για τις σπουδές του, ας παντρευτεί ή ας κάνει παιδί πέντε χρόνια μετά.
Ή το ένα ή το άλλο, διαλέγεις τι θέλεις περισσότερο. Τόσο απλό είναι.

Επί προσωπικού, έχω τηρήσει απαρέγκλιτα τις παραπάνω αρχές στον εαυτό μου, 
κι ως εκ τούτου είμαι απόλυτος και δεν δέχομαι καμιά έκπτωση σε αυτό το ζήτημα, ότι και να λέτε κάποιοι.

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θέλω να θίξω ότι ξεκίνησα τις σπουδές στο ΕΑΠ στα 45+ μου και τελειώνω τωρα στα 50+, με όλο το πακέτο που αναφέρθηκε. Απλά είχα την τύχη ( ? ) να κάνω ενα παιδί σε πολυ μικρή ηλικία (είμαι παππούς τώρα - όχι κακοήθη σχόλια, δεν είμαι μπάρμπας 😁). Στα χρόνια που πέρασαν, έχω κάνει δύο ακόμα προπτυχιακά, ένα σε ΤΕΙ ένα BEng σε Βρετανικό ΑΕΙ (στο εξωτερικό) και ένα MSc. Ολα αυτά ταυτόχρονα με εργασία. Θεωρώ πως δεν ήταν κάτι το εξαιρετικά απαιτητικό κανένα από αυτά, παρόλα αυτά κοιτάζοντας πίσω στο χρόνο, απορώ πως τα κατάφερα.
Θεωρώ πως τα νέα παιδιά που τελειώνουν το σχολείο, βρίσκονται σε χειρότερη κατάσταση απο εμένα. Εμείς κάπως βρήκαμε το δρόμο μας, σε εποχές που έβρεχε δουλειές. Αυτά ζούνε με το άγχος: τι θα κάνω στη ζωή μου και η γύρω πραγματικότητα δε συνηγορεί στην αισιοδοξία. Εμείς η γενιά Χ καλό είναι να βοηθήσουμε τις νέες γενιές να βρούνε το δρόμο τους, με όποιο τρόπο μπορούμε

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, V.I.Smirnov είπε

Σπουδές και εργασία ταυτόχρονα είναι πολύ κακός συνδυασμός, προσωπικά είμαι εντελώς αντίθετος σ' αυτό.
Η μάθηση και η ενασχόληση με δύσκολους κλάδους απαιτεί αφοσίωση και διάθεση αποκλειστικού χρόνου.
Όποιος δεν μπορεί να το κάνει σωστά, απλώς να μην το κάνει. 
Όχι να προβάλλει τις άλλες υποχρεώσεις και την έλλειψη χρόνου και δυνάμεων ως δικαιολογία για τις ανεπαρκείς επιδόσεις και τη λανθασμένη ή ελλιπή του προσπάθεια.
Αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη, όσο αποτρεπτική και οδυνηρή κι αν ακούγεται.

Όποιος θέλει "retraining", να το κάνει σωστά, και να αναλαμβάνει τις συνέπειες των προγενέστερων επιλογών του ή\και την έλλειψη μυαλού να πάρει την απόφαση στη σωστή ώρα της. Η "ευφυία και το πάθος", και οι οικογενειακές ή επαγγελματικές υποχρεώσεις ΔΕΝ μπορεί να αποτελούν δικαιολογίες για να αποφύγει κάποιος την μαθησιακά σωστή οδό.
Π.χ., αν κάποιος θέλει περισσότερο χρόνο για τις σπουδές του, ας παντρευτεί ή ας κάνει παιδί πέντε χρόνια μετά.
Ή το ένα ή το άλλο, διαλέγεις τι θέλεις περισσότερο. Τόσο απλό είναι.

Επί προσωπικού, έχω τηρήσει απαρέγκλιτα τις παραπάνω αρχές στον εαυτό μου, 
κι ως εκ τούτου είμαι απόλυτος και δεν δέχομαι καμιά έκπτωση σε αυτό το ζήτημα, ότι και να λέτε κάποιοι.

-

Αναφέρεσαι σε επιλογές ενώ εγώ αναφέρομαι σε περιστάσεις που δεν μπορεί να ελέγξει κάποιος. 

Επίσης, δεν αντιτέθηκα ποτέ στην σωστή μάθηση. Στην Ελλάδα όμως, απ' όσο γνωρίζω, δεν υπάρχει κανένα πρόγραμμα που να είναι δομημένο για ενηλίκους. Αυτό είναι θέμα διάθεσης και δομής, όχι έκπτωσης στην μάθηση. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 hours ago, V.I.Smirnov said:

Σπουδές και εργασία ταυτόχρονα είναι πολύ κακός συνδυασμός, προσωπικά είμαι εντελώς αντίθετος σ' αυτό.
Η μάθηση και η ενασχόληση με δύσκολους κλάδους απαιτεί αφοσίωση και διάθεση αποκλειστικού χρόνου.
Όποιος δεν μπορεί να το κάνει σωστά, απλώς να μην το κάνει. 
Όχι να προβάλλει τις άλλες υποχρεώσεις και την έλλειψη χρόνου και δυνάμεων ως δικαιολογία για τις ανεπαρκείς επιδόσεις και τη λανθασμένη ή ελλιπή του προσπάθεια.
Αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη, όσο αποτρεπτική και οδυνηρή κι αν ακούγεται.

Όποιος θέλει "retraining", να το κάνει σωστά, και να αναλαμβάνει τις συνέπειες των προγενέστερων επιλογών του ή\και την έλλειψη μυαλού να πάρει την απόφαση στη σωστή ώρα της. Η "ευφυία και το πάθος", και οι οικογενειακές ή επαγγελματικές υποχρεώσεις ΔΕΝ μπορεί να αποτελούν δικαιολογίες για να αποφύγει κάποιος την μαθησιακά σωστή οδό.
Π.χ., αν κάποιος θέλει περισσότερο χρόνο για τις σπουδές του, ας παντρευτεί ή ας κάνει παιδί πέντε χρόνια μετά.
Ή το ένα ή το άλλο, διαλέγεις τι θέλεις περισσότερο. Τόσο απλό είναι.

Επί προσωπικού, έχω τηρήσει απαρέγκλιτα τις παραπάνω αρχές στον εαυτό μου, 
κι ως εκ τούτου είμαι απόλυτος και δεν δέχομαι καμιά έκπτωση σε αυτό το ζήτημα, ότι και να λέτε κάποιοι.

-

Ανά πάσα στιγμή στη ζωή μας έχουμε διάφορους ρόλους. Τέκνα, γονείς, φοιτητές, εργαζόμενοι, ερωτικοί σύντροφοι, αθλητές, εθελοντές, ερασιτέχνες YouTubers, whatever.

Το να επιλέξεις μια διάσταση στη ζωή σου (οποία κι αν είναι αυτή) και να αποκλείεις πολλές άλλες παραπέμπει περισσότερο σε εξάρτηση παρά σε εξέλιξη (οποία κι αν είναι αυτή). 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, SlickNick είπε

Αναφέρεσαι σε επιλογές ενώ εγώ αναφέρομαι σε περιστάσεις που δεν μπορεί να ελέγξει κάποιος.

Οι περιστάσεις (κάμποσες φορές) είναι αποτέλεσμα επιλογών. Νομίζω ότι ο Smirnov θέλει να πει ότι κάποιος πρέπει να είναι εστιασμένος στον σκοπό του. Και με βάση αυτό, κάνουμε επιλογές.

 

18 ώρες πριν, SlickNick είπε

Επίσης, δεν αντιτέθηκα ποτέ στην σωστή μάθηση. Στην Ελλάδα όμως, απ' όσο γνωρίζω, δεν υπάρχει κανένα πρόγραμμα που να είναι δομημένο για ενηλίκους. Αυτό είναι θέμα διάθεσης και δομής, όχι έκπτωσης στην μάθηση. 

Αυτό το δεύτερο, ομολογώ πως δεν κατάλαβα πως ακριβώς το εννοείς...

Κάποτε υπήρχε ένα παράρτημα αγγλικού πανεπιστημίου που έλεγε "μεταπτυχιακό βάσει εμπειρίας" δηλ εσύ δουλεύεις στην δουλεία που απασχολήσε τώρα και εμείς κάπως σου δίνουμε ένα μεταπτυχιακό. Κάτι τέτοιο εννοείς? γιατί αυτό είναι φυσικά για γέλοια και απέχει από τη "σωστή μάθηση". Από τη άλλη μεριά, το ΕΑΠ νομίζω ότι καλύπτει ακριβώς τις ανάγκες ενηλίκων... Σπουδάζεις με το ρυθμό που μπορείς να ανταποκριθείς. Τώρα, εάν εννοείς ότι επειδή είσαι μεγάλος σε ηλικία, θα σου δώσουν πτυχίο με λιγότερη προσπάθεια ή θα μειώσουν την ύλη και τις προϋποθέσεις, τότε μάλλον κάτι αντιλαμβάνεσαι λάθος...

Και σε σχέση με αυτό που γραφείς παραπάνω για την γραμμική επαγγελματική εξέλιξη, θα πω και γω σαν τον Τάσο, ότι ξεκίνησα την ΠΛΗ του ΕΑΠ στα 36, τελείωσα σε 4 χρόνια (13 ΘΕ) και στα 49 έκανα το 2ο μεταπτυχιακό (και τα δύο σε άσχετους τομείς από την ΠΛΗ).

 

3 ώρες πριν, Μακιαβέλλι είπε

Ανά πάσα στιγμή στη ζωή μας έχουμε διάφορους ρόλους. Τέκνα, γονείς, φοιτητές, εργαζόμενοι, ερωτικοί σύντροφοι, αθλητές, εθελοντές, ερασιτέχνες YouTubers, whatever.

Το να επιλέξεις μια διάσταση στη ζωή σου (οποία κι αν είναι αυτή) και να αποκλείεις πολλές άλλες παραπέμπει περισσότερο σε εξάρτηση παρά σε εξέλιξη (οποία κι αν είναι αυτή). 

Από την δική μου οπτική πάλι, μπορεί να αποδεικνύει πόσο εστιασμένος είσαι σε κάτι και πόσο πολύ το θέλεις

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 ώρες πριν, zape είπε

Αυτό το δεύτερο, ομολογώ πως δεν κατάλαβα πως ακριβώς το εννοείς...

Κάποτε υπήρχε ένα παράρτημα αγγλικού πανεπιστημίου που έλεγε "μεταπτυχιακό βάσει εμπειρίας" δηλ εσύ δουλεύεις στην δουλεία που απασχολήσε τώρα και εμείς κάπως σου δίνουμε ένα μεταπτυχιακό. Κάτι τέτοιο εννοείς? γιατί αυτό είναι φυσικά για γέλοια και απέχει από τη "σωστή μάθηση". Από τη άλλη μεριά, το ΕΑΠ νομίζω ότι καλύπτει ακριβώς τις ανάγκες ενηλίκων... Σπουδάζεις με το ρυθμό που μπορείς να ανταποκριθείς. Τώρα, εάν εννοείς ότι επειδή είσαι μεγάλος σε ηλικία, θα σου δώσουν πτυχίο με λιγότερη προσπάθεια ή θα μειώσουν την ύλη και τις προϋποθέσεις, τότε μάλλον κάτι αντιλαμβάνεσαι λάθος...

Όχι, δεν αναφέρομαι σε κάτι τέτοιο. 

Σκέφτομαι περισσότερο ένα πρόγραμμα που τα μαθήματα και οι εξετάσεις (εφόσον πρέπει να γίνουν δία ζώσης) θα γίνονται τα Σαββατοκύριακά, ή/και βραδινές ώρες. Σχετικά με το ΕΑΠ, είναι επί πληρωμή, οπότε δεν παρέχεται ως μέρος της δωρεάν παιδείας. Με τα ίδια χρήματα μπορείς να ακολουθήσεις online πανεπιστήμιο μέσω Coursera που βρίσκεται και ψηλότερα στα rankings από το ΕΑΠ και είναι αποκλειστικά online. 

Σχετικά με τις επιλογές: Μην κρίνετε μόνο από την δική σας εμπειρία. Δεν έχουν όλοι την ίδια ζωή με εσάς και αυτό όχι από επιλογή αλλά εκ των συνθηκών. Δεν επιλέγουν οι άνθρωποι πως θα τους κάτσουν τα οικονομικά, οι γονείς, η υγεία και άλλοι παράγοντες. Ναι οκ, μπορεί το συμπέρασμα σε αυτό να είναι "Πρόβλημα σου μπρο" αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι στην Ελλάδα παρέχονται σοβαρές ευκαιρίες επανεκπαίδευσης σε ενηλίκους ή ότι το σύστημα που υπάρχει είναι τόσο καλό που οποιαδήποτε κριτική προς αυτό αποτελεί ξεκάθαρο ψεγάδι στην προσωπικότητα αυτού που ασκεί την κριτική. 

 

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...