Προς το περιεχόμενο

Microsoft Flight Simulator 2020 [PC]


nzeppos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στις 23/1/2021 στις 2:20 ΠΜ, nzeppos είπε

Στο παραπάνω post ξέχασα να βάλω το manual του Cj4 για το WT v0.9. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να το βρει εδώ: https://www.msfs2020.it/wp-content/uploads/wpforo/default_attachments/1610070051-Working-Title-CJ4-User-Guide-v090.pdf

Σήμερα έβγαλε τα λεφτά του (που λέει ο λόγος, αφού είναι δωρεάν). Έκανα δρομολόγιο ρουτίνας Curitiba-Rio στη Βραζιλία, είχε πιάσει βραδάκι, ήμουν έτοιμος για το TOD, είχα ήδη προγραμματίσει STAR και approach στο FMS, έπινα ήρεμος την γκαζόζα μου, χάζευα έξω από το παράθυρο μπας και δω κανα πρασινοκόκκινο φωτάκι γιατί είχε αρκετή κίνηση η περιοχή και ξαφνικά συνδέονται από το πουθενά δύο γειτονικά Approach ATCs και αλλάζουν τις προσεγγίσεις και τους διαδρόμους.

Στα μισά του descent αρχίζουν τα πήγαινε direct στο ένα και direct στο άλλο, πιάσε διαφορετικό ILS για τον διπλανό κάθετο διάδρομο κλπ. Μέσα σε τρία λεπτά και εν μέσω καθόδου έπρεπε να πετάξω όλες τις σημειώσεις που είχα μαζέψει, να σβήσω τα legs από το FMS δευτερόλεπτα πριν φτάσω σε αυτά, να προγραμματίσω καινούρια, να ψάξω στα Navigraph charts για το νέο approach και τα minimums, να αλλάξω altitudes στον ΑΡ κλπ. Συνηθισμένο μεν για έμπειρους πιλότους, εγώ όμως δεν είχε τύχει να το ξανακάνω ποτέ υπό τέτοιες συνθήκες και κάτω από τέτοια πίεση. Σκέφτηκα να πω του controller μήπως μπω σε κανα hold μέχρι να βρω τι γίνεται ή να μου δώσει έστω vectors, αλλά υπήρχε τόση κίνηση στην περιοχή που δεν νομίζω να προλάβαινε να μου εξηγήσει αργά και σταθερά.

Τελικά το κατέβασα έστω κι αν κατάφερα να πιάσω σωστά το glide slope μόλις 2-3 μίλια πριν το διάδρομο. Το μόνο μείον μια μικρή ποινή που έφαγα στο OnAir, λόγω οριακού overspeed 250+ ακριβώς κάτω από τα 10000. Πρέπει να ήταν στο σημείο που κάθιδρος έψαχνα να δω γιατί το ρημάδι δεν στρίβει στο νέο waypoint και ο λόγος ήταν ότι είχα ξεχάσει να πατήσω το EXEC...

Το επόμενο στοίχημα είναι να μάθω πως ακριβώς δουλεύει το VNAV, γιατί αρχικά το προσπάθησα λίγο μετά την απογείωση και κόντεψα να το ρίξω στο βουνό.

Χαχαχα! Τα ειδες ολα! Γι' αυτο υπαρχει και ο co-pilot!

Χτες πηγα για πρωτη φορα KJFK με το  A320neo. Ευχαριστηθηκα traffic, αν και το seperation μου φανηκε πολυ μικρο απο αεροσκαφος σε αεροσκαφος. Κατεβηκα με την ελαχιστη ταχυτητα που μπορουσα για να προλαβει ο προπορευομενος να καθαρισει το διαδρομο και να μην ακουσω "go around".

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...και πάνω που νομίζεις ότι μετά από τόσο διάβασμα, πέταγμα (sic), ευλαβική παρακολούθηση youtube videos κλπ έχεις φτάσει σε ένα σχετικά αξιοπρεπές επίπεδο, πετυχαίνεις ένα quiz σαν αυτό και καταλαβαίνεις πως εν οίδες, ότι ουδέν οίδες. Ή μάλλον ότι όσο πιστό και να είναι ένα flight sim, είναι τεράστια η διαφορά σε σχέση με τις πρόσθετες γνώσεις που απαιτείται να έχει κάποιος στην πραγματικότητα. Με την επανάληψη όμως θα μάθω, που θα πάει.

Κατά τ' άλλα αν κατάλαβα καλά το World Update 3 (δηλαδή το μεγάλο upgrade για το UK) ήταν για σήμερα αλλά αναβάλλεται για την επόμενη εβδομάδα, ενώ το Sim Update 3 παραμένει για 23 Φεβρουαρίου.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θα ηθελα να βρώ ενα λίγο πιο Advanced οδηγό σχετικά με τις επικοινωνίες με τον πύργο, τους αεροδιαδρόμους, πως ορίζεται το ύψος που πετάω πάνω απο κάθε περιοχή κτλ .

Ξεκίνησα με το Cessna C172 πιο δυνατό φυσικά απο το 152, και μόλις εμπεδώσω κάποια πράγματα λιγο καλύτερα θα πάω στο επόμενο μεγαλύτερο που δεν εχω ιδέα ποιο θα ηταν ιδανικά.

 

 

 

Επεξ/σία από Prof_Chaos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για μεγαλύτερο εγώ προτείνω είτε το Cessna 208 Caravan, είτε το TBM930 (κατά προτίμηση τη μονταρισμένη έκδοση του github και όχι τη μαμήσια της Asobo). Αλλά είναι και θέμα γούστου. Εμένα πχ. αν και δεν ήμουν ποτέ των turboprops, για κάποιο λόγο μου έκανε κλικ το King Air 350 και έγραψα πάμπολλες ώρες με αυτό χωρίς να έχει κανένα ιδιαίτερα καλό flight model ή τεράστια ακρίβεια στο cockpit. Άλλοι προτιμούν ελαφρά αεροπλάνα general aviation, άλλοι θέλουν jets, άλλοι επιμένουν σε steam gauges, άλλοι δεν μπορούν χωρίς οθόνες και glass cockpit κ.ο.κ.

Τώρα για advanced οδηγούς που λες, εκτός κι αν θέλεις να διαβάσεις γενικά κι αόριστα τα άπειρα guides που κυκλοφορούν δωρεάν (ή όχι) στο Internet, αλλά ακόμα κι έτσι δεν νομίζω να βρεις κάποιο που να τα περιλαμβάνει όλα και να απευθύνεται σε flight simmers (και όχι αληθινούς πιλότους). Το καλύτερο νομίζω είναι να ψάχνεις για συγκεκριμένα πράγματα που σε απασχολούν το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και μπορείς να εφαρμόσεις άμεσα στην πράξη. 

Να δώσω παραδείγματα:

Αναφορά σε κείμενο

πως ορίζεται το ύψος που πετάω πάνω απο κάθε περιοχή

Για VFR, μπορείς να ψάξεις για τους γενικούς περιορισμούς που αφορούν στις κάθετες/οριζόντιες αποστάσεις από σύννεφα, από το έδαφος (μάλλον από το υψηλότερο σημείο της περιοχής), από κατοικημένες ή μη ζώνες, από το πόσο μπορείς να απομακρυνθείς από τη στεριά αν πετάς πάνω από νερό και φυσικά τι παίζει με τους περιορισμούς των διαφόρων airspaces (που μπορείς να μπεις χωρίς άδεια, που χρειάζεσαι άδεια από ATC, που χρειάζεται απλώς να ενημερώσεις το ATC, που απαγορεύεται κλπ). Παράλληλα θα πρέπει να γνωρίζεις καλά και τις δυνατότητες του ίδιου σου του αεροπλάνου, άρα θα πρέπει να ψάξεις για performance charts, συνήθη cruising flights ανά περίπτωση (όχι απαραίτητα το μέγιστο που μπορεί να φτάσει) κλπ.

Λογικά θα βοηθήσει κάτι σαν το https://skyvector.com/ με τους VFR χάρτες του και τα low-altitude airways. Επίσης οι παραπάνω κανονισμοί συχνά αλλάζουν από χώρα σε χώρα (και ειδικά στη βόρεια Αμερική), οπότε σε αυτή τη φάση δεν είναι ρεαλιστικό σενάριο να φας τα νιάτα σου για να μάθεις τα πάντα αλλά μόνο τα βασικά.

Για το IFR θεωρώ πως είναι must να καταλάβεις πως δουλεύουν τα high-altitude airways και τι min/max έχει το κάθε segment, να βρεις οπωσδήποτε STAR/SID charts για τα αεροδρόμια που σε ενδιαφέρουν (είτε δωρεάν μέσω γκουγκλαρίσματος, είτε από Navigraph με συνδρομή), να φτιάχνεις σωστό flight plan μέσω Simbrief ή άλλης εφαρμογή (και να το τηρείς!) και τέλος σε τι ύψος πρέπει να πετάς με το συγκεκριμένο αεροσκάφος ανάλογα την απόσταση του δρομολογίου, τον άνεμο σε κάθε flight level κλπ.

Πιθανώς έχω ξεχάσει (ή απλά αγνοώ) καμια δεκαριά ακόμα παραμέτρους, που δείχνει πόσο ψωμί υπάρχει σε μια φαινομενικά απλή ερώτηση του στιλ "ποιο είναι το min/max ύψος σε κάθε περιοχή". Όσο σκαλίζεις, τόσο θα μαθαίνεις. Απλώς για τη δική μου περίπτωση φαίνεται ότι δουλεύει καλύτερα να μην προσπαθώ να τα μάθω όλα μονορούφι, αλλά να κάθομαι ανά πάσα στιγμή να ψάχνω μόνο ό,τι με απασχολεί άμεσα και να χτίζω πάνω σε προηγούμενες γνώσεις.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 26/1/2021 στις 4:20 ΜΜ, nzeppos είπε

...και πάνω που νομίζεις ότι μετά από τόσο διάβασμα, πέταγμα (sic), ευλαβική παρακολούθηση youtube videos κλπ έχεις φτάσει σε ένα σχετικά αξιοπρεπές επίπεδο, πετυχαίνεις ένα quiz σαν αυτό και καταλαβαίνεις πως εν οίδες, ότι ουδέν οίδες. Ή μάλλον ότι όσο πιστό και να είναι ένα flight sim, είναι τεράστια η διαφορά σε σχέση με τις πρόσθετες γνώσεις που απαιτείται να έχει κάποιος στην πραγματικότητα. Με την επανάληψη όμως θα μάθω, που θα πάει.

Ακριβως! Οσο πιστο και να ειναι το FS, προφανως ποτε δεν θα ειναι real world experience. Η απουσια συγκυβερνητη (που σε τμηματα της πτησης αυξανει σε μη ρεαλιστικο βαθμο το φορτο εργασιας, οπως προανεφερες), η απουσια αισθησης επιταχυνσης-επιβραδυνσης, η απουσια πραγματικων controls δε νομιζω οτι μπορουν να αναπληρωθουν σε οικιακο επιπεδο. Προσωπικα, η καλυτερη εξομοιωση που εχω συναντησει ηταν οταν επισκεφθηκα (προ κορονοϊου) το pilot center στην Ηλιουπολη. Αν και σε γραφικα το FS2020 "το τρωει", μιλαμε για πληρες κοκπιτ, με συγκυβερνητη real life pilot. Δυστυχως κοστιζει!

Επεξ/σία από stcp
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ναι, το Pilot Center νομίζω είναι κάπου 60-100 ευρώ η ώρα μαζί με το briefing (ή κάτι τέτοιο). Σαν ιδέα προφανώς είναι εξαιρετική και ιδανική για δώρο σε κάποιον που ασχολείται ή  θέλει να ασχοληθεί με το άθλημα. Σαν υλοποίηση δεν γνωρίζω, γιατί δεν έχω περάσει ούτε απ' έξω αλλά φαντάζομαι για να είναι τόσο μερακλήδες οι τύποι θα κάνουν εξαιρετική δουλειά. Οι κριτικές που έχουν στο Google είναι διθυραμβικές.

Εγώ μιλούσα επίσης και για τις θεωρητικές γνώσεις που απαιτούνται στο general aviation (έστω για να πετάξεις solo ένα ταπεινό Cessna σε VFR), εκτός από το πόσο περισσότερο πρέπει να εμβαθύνει κάποιος ώστε να γίνει commercial pilot ή/και να μάθει τα συστήματα και τις διαδικασίες ενός μεγάλου airliner. Πρακτικά είναι κάτι που δεν τελειώνει ποτέ.

Σε άλλα νέα η Aerosoft μου έστειλε πιθανή ημερομηνία αποστολής για το Honecomb Bravo (αρχές Μάρτη), οπότε περιμένω να έρθει η άγια μέρα. Επίσης βγήκε το 0.10 του Cessna CJ4 Working Title με αρκετές σελίδες changelog και βελτιώσεις/προσθήκες. Είναι εκπληκτικό το πόση δουλειά έχει βγάλει η ομάδα που το αναπτύσσει.

ps: Ο Νίκος θα χαρεί σίγουρα να μάθει ότι χθες βράδυ επιτέλους έκανα την πρώτη μου ομαδική με OAV στο δρομολόγιο Φινλανδία-Εσθονία και μπορώ να πω ότι το καταευχαριστήθηκα. Εξαιρετικός ο Φινλανδός controller αλλά ακόμα καλύτερη η παρέα. Πρώτη φορά που είμαι μιάμιση ώρα στον αέρα χωρίς να κάνω σχεδόν τίποτα (πρακτικά ήταν μια ευθεία χωρίς καιρό) και δεν βαρέθηκα ούτε ένα δευτερόλεπτο.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταπληκτικό sim, αλλά μετά το τελευταίο update, έχει άλλος πρόβλημα με περιοδικά microstutters? Εκεί δηλ που έχεις 25-30 FPS και είναι όλα smooth, αρχίζει κάθε δευτερόλεπτο μικροπαύσεις σχεδόν με σταθερό περιοδικό ρυθμό. Συνήθως απενεργοποιώντας το online functionality, επανέρχεται...Και αρκετά περισσότερα CTD πλέον...Πριν το update δεν είχα πρόβλημα 😕 Παραδόξως τρέχει αξιοπρεπώς σε medium  i3 3.7ghz, 16gb ram, GTX1060 3gb.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Martin_05 είπε

Καταπληκτικό sim, αλλά μετά το τελευταίο update, έχει άλλος πρόβλημα με περιοδικά microstutters? Εκεί δηλ που έχεις 25-30 FPS και είναι όλα smooth, αρχίζει κάθε δευτερόλεπτο μικροπαύσεις σχεδόν με σταθερό περιοδικό ρυθμό. Συνήθως απενεργοποιώντας το online functionality, επανέρχεται...Και αρκετά περισσότερα CTD πλέον...Πριν το update δεν είχα πρόβλημα 😕 Παραδόξως τρέχει αξιοπρεπώς σε medium  i3 3.7ghz, 16gb ram, GTX1060 3gb.

Σε εμένα έχει γίνει το αντίθετο βασικά, μετά το τελευταίο update (δηλ. το 1.12.13 που είχε βγει πριν ενάμιση μήνα και βάλε) έχουν σταματήσει τα CTD τόσο ξαφνικά όσο άρχισαν. Για τα microstutters όμως δεν μπορώ να πω, λόγω bottleneck από αρχαία κάρτα γραφικών (R9 290X 4GB). Τα είχα από την αρχή σε τυχαίες φάσεις (όχι περιοδικά) και μπορούσαν να φτάσουν ακόμα και τα 1-2" κόλλημα σε σπάνιες περιπτώσεις. Μετά την αναβάθμιση του PC νομίζω τα βλέπω τόσο σπάνια που δεν τους δίνω καν σημασία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν γιατί στο επίσημο φόρουμ γίνονται πάμπολλες αναφορές και προτείνονται διάφορα workarounds άσχετα μεταξύ τους. Άρα ίσως υπάρχουν παραπάνω από ένας λόγοι.

Γενικά το online functionality ακόμα λένε ότι δημιουργεί αρκετά προβλήματα στο performance. Εγώ το έχω κλείσει εδώ και καιρό λόγω VATSIM, οπότε ίσως να είναι κι αυτός ένας λόγος που πλέον δεν βλέπω stuttering.

Από την άλλη είδα πολύ μεγάλη αλλαγή στο framerate όταν έβαλα το render scaling από 100 στα 80, με native ανάλυση 2560x1440. Εκεί που συχνά έπαιζα στα 15-20fps (ειδικά στο έδαφος), τώρα είμαι σταθερά 30-35fps με μοναδικό μειονέκτημα μια μικρή θολούρα στις ενδείξεις του cockpit, η οποία συνηθίζεται μετά από 5 λεπτά χρήσης. Ακόμα και στο C172 G1000 που παραδοσιακά ρίχνει πολύ τα fps λόγω glass cockpit. Νομίζω θα το αφήσω έτσι μέχρι να πάρω επιτέλους GPU (σωστότερα: να γίνουν διαθέσιμες κάρτες γραφικών σε λογικές τιμές και όχι να πληρώνω τον κούκο αηδόνι στον κάθε scalper/επιτήδειο για νέα κάρτα ή στον κάθε πονηρό για μεταχειρισμένη κάρτα που πωλείται πιο ακριβά από την αρχική τιμή της).

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, nzeppos είπε

Σε εμένα έχει γίνει το αντίθετο βασικά, μετά το τελευταίο update (δηλ. το 1.12.13 που είχε βγει πριν ενάμιση μήνα και βάλε) έχουν σταματήσει τα CTD τόσο ξαφνικά όσο άρχισαν. Για τα microstutters όμως δεν μπορώ να πω, λόγω bottleneck από αρχαία κάρτα γραφικών (R9 290X 4GB). Τα είχα από την αρχή σε τυχαίες φάσεις (όχι περιοδικά) και μπορούσαν να φτάσουν ακόμα και τα 1-2" κόλλημα σε σπάνιες περιπτώσεις. Μετά την αναβάθμιση του PC νομίζω τα βλέπω τόσο σπάνια που δεν τους δίνω καν σημασία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν γιατί στο επίσημο φόρουμ υπάρχουν πάμπολλες αναφορές.

Γενικά το online functionality δημιουργεί ακόμα αρκετά προβλήματα στο performance. Εγώ το έχω κλείσει εδώ και καιρό λόγω VATSIM, οπότε ίσως να είναι κι αυτός ένας λόγος που πλέον δεν βλέπω stuttering.

Από την άλλη είδα πολύ μεγάλη αλλαγή στο framerate όταν έβαλα το render scaling από 100 στα 80, με native ανάλυση 2560x1440. Εκεί που συχνά έπαιζα στα 15-20fps (ειδικά στο έδαφος), τώρα είμαι σταθερά 30-35fps με μοναδικό μειονέκτημα μια μικρή θολούρα στις ενδείξεις του cockpit, η οποία συνηθίζεται μετά από 5 λεπτά χρήσης. Ακόμα και στο C172 G1000 που παραδοσιακά ρίχνει πολύ τα fps λόγω glass cockpit. Νομίζω θα το αφήσω έτσι μέχρι να πάρω επιτέλους GPU (σωστότερα: να γίνουν διαθέσιμες κάρτες γραφικών σε λογικές τιμές και όχι να πληρώνω ο κούκος αηδόνι τον κάθε scalper/επιτήδειο για νέα κάρτα ή τον κάθε πονηρό για μεταχειρισμένη κάρτα).

Βίοι αντίθετοι :D Θα δοκιμάσω και το render scaling. Δυσκολεύομαι να αποχωριστώ το online functionality, όλες οι λεπτομέρειες του terrain που διαρκώς κατεβάζει το FS, εξαφανίζονται offline😕 Ακόμα και σε σύγκριση με το μόνιμο cache, παραμένει καλύτερο οπτικά με streaming. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Α μισό, δεν το κατάλαβα καλά. Δεν εννοούσα ότι έχω απενεργοποιήσει όλο το online, αλλά μόνο το multiplayer. Το ίδιο το MSFS εννοείται ότι πρέπει να είναι online, διαφορετικά χάνει πάρα πολύ. Αν δεν το έχεις ήδη κάνει, μου φαίνεται καλύτερα άρχισε το σκάψιμο σε συζητήσεις σαν την παρακάτω μήπως βρεθεί κάποιο workaround που να σε βοηθήσει: https://forums.flightsimulator.com/t/solution-for-stutters-pauses/198328/1

Btw χθες έτυχε να κάνω μια υπέροχη πτήση με C172 (μέσω OAV και VATSIM), κάτω στα νότια σύνορα Χιλής-Αργεντινής. Βάζω το δρομολόγιο εδώ για όποιον ενδιαφέρεται να το δοκιμάσει:

https://skyvector.com/?ll=-40.91392770335538,-72.10217284484997&chart=301&zoom=7&fpl=A090 SCTE CALBU ALGIL SAZY

Το route είναι με IFR waypoints αλλά στην πράξη η πτήση είναι περισσότερο VFR, καθώς τόσο το SID όσο και το STAR βασίζονται σε inbound/outbound radials από VOR και στο ενδιάμεσο απλώς πιάνεις βορειοανατολική πορεία μιας ώρας. Flight level αναγκαστικά με μίνιμουμ τα 9-10 χιλιάδες πόδια, γιατί στο ενδιάμεσο έχει θεόρατα βουνά και νομίζω και έναν μεγάλο εθνικό δρυμό. Προορισμός ένα αεροδρόμιο σε υψόμετρο 2500 ποδιών, από την πίσω μεριά της οροσειράς, χαμένο μέσα στην ομίχλη και τις δυτικές πλαγιές (θυμάται κανένας την ιστορία του Καρλ Μπαρκς με τον Ντόναλντ και τα κοτόπουλα της Μονοτονίας που έκαναν τετράγωνα αυγά;)

Ξεκίνησα γύρω στα μεσάνυχτα (ως συνήθως), άρα απόγευμα τοπική ώρα και προφανώς κάπου στα μισά χαζεύοντας τα υπέροχα οροπέδια με πήρε ο ύπνος στο πηδάλιο στην καρέκλα χωρίς να το καταλάβω. Κάποια στιγμή ξύπνησα λίγο πριν το ALGIL και έβλεπα απ' έξω μόνο ένα γκρίζο εντελώς ομοιόμορφο πράγμα. Μέσα στη ζαλάδα η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι το ελαφρύ overlock που μόλις είχα κάνει στην GPU τα έπαιξε και χάλασαν τα γραφικά. Τζάμπα η μια ώρα πτήσης που είχα γράψει μέχρι τότε.

Μετά κατάλαβα ότι ήταν πυκνή και πηχτή ομίχλη, η οποία με τη δύση του ηλίου από γκρι άρχισε να φέρνει προς το αραχνοΰφαντο φαιοπορτοκαλί (!) και να ανοίγει σε χαμηλότερα υψόμετρα, καλύπτοντας τα πάντα και δημιουργώντας ένα σκηνικό με ατμόσφαιρα που παρέπεμπε περισσότερο στην Αφροδίτη παρά σε γήινο τοπίο.

Με τα πολλά έφτασα στο VOR για το (τρόπον τινά) circle to land, πέταξα το outbound 138, γύρισα στο inbound 306 και κατέβαινα αργά αλλά σταθερά όπως δείχνει το παρακάτω approach της Navigraph. Ευτυχώς δεν είχε δυνατό αέρα άρα ήταν σχετικά εύκολο να κρατήσω σταθερά το radial με 80 κόμβους ground speed και 400fpm descent rate. Κατάφερνα να περνάω πάνω από κάθε checkpoint οριακά στα μίνιμουμ (πρώτη φορά τόση ακρίβεια σε vertical navigation) αλλά ο καιρός δεν άνοιγε. Όταν έφτασα στο DA 4200' στα 2,1 μίλια από το VOR (εκεί που έχω βάλει το κυκλάκι) έπρεπε να στρίψω αριστερά. Έλα μου όμως που ούτε ο διάδρομος ήταν εν όψει, ούτε τίποτα. Με την ώρα να κοντεύει δύο το βράδυ (στην Ελλάδα) και τον ήλιο να πλησιάζει στη δύση του (στην Αργεντινή) έστριψα στις 240 μοίρες, είπα στα γρήγορα το Πάτερ Ημών, άρχισα την κάθοδο και ό,τι γίνει έγινε, δεν ήμασταν για go around, missed approach ή hold (ευθεία μπροστά όπως έχει στο chart).

1611934607517.jpg.e50d8d50a01b2477e599391e17aa9d62.jpg

Εκτός από τον καιρό, το πρόβλημα επίσης ήταν ότι δεν είχα ξανακάνει ποτέ τέτοια προσέγγιση με ελιγμό της τελευταίας στιγμής πόσω μάλλον χωρίς ορατότητα. Τελικά αυτό που έμαθα ήταν ότι δεν στρίβεις ακριβώς μετά από τα 2,1 μίλια αλλά με την ησυχία σου μέχρι να ευθυγραμμιστείς με τον αεροδιάδρομο (άσχετα που δεν τον έβλεπα). Θα μου πείτε:

- Ευχαριστώ πολύ καπετάνιε, αφού φαίνονται στο παραπάνω chart εκείνα τα ρημάδια τα βελάκια μετά τα 2,1 μίλια, άρα ρε θείο μην στρίψεις πολύ απότομα.

Θα απαντήσω:

- Σώπα, εδώ για μισή ώρα με είχε πάρει ο ύπνος στο cockpit και το αεροπλάνο πήγαινε μόνο του, από τύχη ξύπνησα λίγο πριν την προσέγγιση, νόμιζα είχαν χαλάσει τα γραφικά ή/και ότι ήμουν σε άλλο πλανήτη κι εσύ μου λες αν είδα καλά τα καραγκιοζάκια στον χάρτη...

Τώρα πάει το έμαθα. Μετά από κάθε πτήση όλο και κάτι μαθαίνω, γι' αυτό δεν βαριέμαι ποτέ. Γιατί όπως τα καταφέρνω κάθε φορά, τελικά κάθε πτήση είναι διαφορετική.

Για την ιστορία κάπου στα 500 πόδια AGL το είδα το αεροδρόμιο στα δεξιά μου (αφού είχα πάρει κλειστή στροφή και ήμουν πιο νότια) και ενώ θα ήταν ίσως πιο σωστό να πετάξω παράλληλα (σαν upwind), να γυρίσω στο downwind και να ξαναδοκιμάσω προσγείωση με δεξί base leg, τελικά αποφάσισα να κάνω ένα γύρο αναστροφή-με-όπισθεν-ανάποδα-σε-μονόδρομο κοντά στο threshold του 24 και το κατέβασα αξιοπρεπώς, χάνοντας ίσως λίγο το centerline. Πάλι καλά που δεν είχε κίνηση στην περιοχή εκεί στο πουθενά που βρισκόμουν.

Αν υπήρχε αεροπορική τροχαία θα με είχε γράψει, αλλά σε εκείνα τα βουνά το μόνο που υπάρχει εδώ και χιλιάδες χρόνια είναι ομίχλη, κατσίκια και ένα ξεχασμένο αεροδρόμιο βγαλμένο από τα άπαντα του H.P. Lovecraft.

Το MSFS μας χαρίζει στιγμές συγκίνησης, ακόμα κι όταν το βανδαλίζουμε με τον πιο αισχρό τρόπο.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 6
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ερωτηση!! οταν βαζω μια διαδρομη και πατω fly παντα με βαζει στην πρωτη διαδρομη που ειχα παιξει στο παιχνιδι!!!μονο αν πριν πατησω fly και κανω save την διαδρομη που επελεξα και μετα load ,και διαλεξω την διαδρομη που εσωσα,με βγαζει στην σωστη διαδρομη!!ετσι γινεται;;δεν θα επρεπε οταν επιλεγεις σημειο αναχωρησης-αφιξης,αεροπλανο και κλπ πατωντας fly να σου βγαζει την διαδρομη  που βαζεις εκεινη την στιγμη;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εν αναμονή του update #3 που θα κυκλοφορήσει σήμερα έχουμε άλλο ένα υπέροχο δίωρο video για το καταπληκτικό CJ4 Working Title, πιθανώς το καλύτερο αεροπλάνο του MSFS αυτή τη στιγμή. Το video είναι των developers του CJ4 WT και όχι κάποιου τυχαίου youtuber, οπότε ξέρουν ακριβώς για τι πράγμα μιλάνε (το διευκρινίζω γιατί τους τελευταίους μήνες έχω δει άπειρη σαβούρα ή γενικά μέτρια πράγματα, από simmers που το παίζουν επιστήμη και μαζεύουν views αλλά στην πράξη γνωρίζουν ή τελοσπάντων μοιράζονται μόνο τα βασικά).

Έχοντας παρακολουθήσει ευλαβικά το αρχικό presentation του K20017 (κρατώντας άφθονες σημειώσεις) και λογκάρει σχεδόν 20 ώρες σε αυτό τον τύπο (αλωνίζοντας κυρίως Νότια Αμερική και Καραϊβική), δεν μπορώ να περιμένω να δω ολόκληρο το παραπάνω video αργότερα το απόγευμα.

Στις 6/2/2021 στις 12:16 ΠΜ, gkarapiper είπε

ερωτηση!! οταν βαζω μια διαδρομη και πατω fly παντα με βαζει στην πρωτη διαδρομη που ειχα παιξει στο παιχνιδι!!!μονο αν πριν πατησω fly και κανω save την διαδρομη που επελεξα και μετα load ,και διαλεξω την διαδρομη που εσωσα,με βγαζει στην σωστη διαδρομη!!ετσι γινεται;;δεν θα επρεπε οταν επιλεγεις σημειο αναχωρησης-αφιξης,αεροπλανο και κλπ πατωντας fly να σου βγαζει την διαδρομη  που βαζεις εκεινη την στιγμη;

Αν το καταλαβαίνω καλά, εννοείς ότι σετάρεις στον παγκόσμιο χάρτη κάποιο flight plan με departure και destination, αλλά όταν φορτώνει το παιχνίδι το αεροπλάνο βγαίνει σε άσχετο αεροδρόμιο και έχει ρυθμισμένη άσχετη διαδρομή; Αν ναι, μάλλον για bug ακούγεται αλλά δεν έχει τύχει να το ξαναδιαβάσω κάπου.

Το σωστό και το αναμενόμενο είναι αυτό που λες στο τέλος: ορίζεις αεροδρόμιο αναχώρησης, σημείο εκκίνησης (parking ή απευθείας runway) και προαιρετικά αεροδρόμιο άφιξης. Oμοίως προαιρετικά είναι τα departure/arrival procedures (εδώ προσοχή γιατί αν αρχίσεις να τα σκαλίζεις μπορεί να σου κάνει περίεργα και να απορυθμιστούν). Πατάς fly και είσαι έτοιμος. Στο απλούστερο σενάριο δεν χρειάζεται ούτε save, ούτε load (άσχετα αν στις περισσότερες περιπτώσεις είναι must να φορτώσεις flight plan από SimBrief/Little Navmap κλπ αν θέλεις να πετάξεις IFR). Δεν μπορώ να φανταστώ τι να φταίει. Αν συνεχίσει να στο κάνει ίσως θα ήταν καλή ιδέα να τραβήξεις το όλο συμβάν σε video και να το ανεβάσεις κάπου μήπως πάρουμε μια ιδέα τι γίνεται.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, nzeppos είπε

Εν αναμονή του update #3 που θα κυκλοφορήσει σήμερα έχουμε άλλο ένα υπέροχο δίωρο video για το καταπληκτικό CJ4 Working Title, πιθανώς το καλύτερο αεροπλάνο του MSFS αυτή τη στιγμή. Το video είναι των developers του CJ4 WT και όχι κάποιου τυχαίου youtuber, οπότε ξέρουν ακριβώς για τι πράγμα μιλάνε (το διευκρινίζω γιατί τους τελευταίους μήνες έχω δει άπειρη σαβούρα ή γενικά μέτρια πράγματα, από simmers που το παίζουν επιστήμη και μαζεύουν views αλλά στην πράξη γνωρίζουν ή τελοσπάντων μοιράζονται μόνο τα βασικά).

Έχοντας παρακολουθήσει ευλαβικά το αρχικό presentation του K20017 (κρατώντας άφθονες σημειώσεις) και λογκάρει σχεδόν 20 ώρες σε αυτό τον τύπο (αλωνίζοντας κυρίως Νότια Αμερική και Καραϊβική), δεν μπορώ να περιμένω να δω ολόκληρο το παραπάνω video αργότερα το απόγευμα.

Αν το καταλαβαίνω καλά, εννοείς ότι σετάρεις στον παγκόσμιο χάρτη κάποιο flight plan με departure και destination, αλλά όταν φορτώνει το παιχνίδι το αεροπλάνο βγαίνει σε άσχετο αεροδρόμιο και έχει ρυθμισμένη άσχετη διαδρομή; Αν ναι, μάλλον για bug ακούγεται αλλά δεν έχει τύχει να το ξαναδιαβάσω κάπου.

Το σωστό και το αναμενόμενο είναι αυτό που λες στο τέλος: ορίζεις αεροδρόμιο αναχώρησης, σημείο εκκίνησης (parking ή απευθείας runway) και προαιρετικά αεροδρόμιο άφιξης. Oμοίως προαιρετικά είναι τα departure/arrival procedures (εδώ προσοχή γιατί αν αρχίσεις να τα σκαλίζεις μπορεί να σου κάνει περίεργα και να απορυθμιστούν). Πατάς fly και είσαι έτοιμος. Στο απλούστερο σενάριο δεν χρειάζεται ούτε save, ούτε load (άσχετα αν στις περισσότερες περιπτώσεις είναι must να φορτώσεις flight plan από SimBrief/Little Navmap κλπ αν θέλεις να πετάξεις IFR). Δεν μπορώ να φανταστώ τι να φταίει. Αν συνεχίσει να στο κάνει ίσως θα ήταν καλή ιδέα να τραβήξεις το όλο συμβάν σε video και να το ανεβάσεις κάπου μήπως πάρουμε μια ιδέα τι γίνεται.

Φιλε μου καταρχας ευχαριστω για την βοηθεια σου!!ναι καλα καταλαβες!(βασικα μου κραταει την προηγουμενη πτηση και μου την βγαζει)βρηκα μια λυση..πριν κανω flight plan παω load και βρισκω το φακελο missions/custom/custom flight/ και εκει εχει κρατημενα τα αρχεια της προηγουμενης πτησης CUSTOMFLIGHT.FLT και CUSTOMFLIGHT.PLN αν σβησω το CUSTOMFLIGHT.FLT και ξαναπαω στον χαρτη,κανω flight plan και πατησω fly μου το παιρνει κανονικα χωρις να εχω κανει save

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...