Προς το περιεχόμενο

DSLR vs smartphone III


nickolas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

54 λεπτά πριν, udroxoos είπε

Αυτό το σχόλιο αναφερόταν σε μένα να υποθέσω;

 

Οχι. Δεν ειχα στο μυαλο μου καποιον συγκεκεριμενα ουτε μονο αυτο εδώ το thread.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 2,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

2 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Βέβαια μην ξεχνάς ότι μπορεί να γίνει και η αντίθετη διαδικασία και μάλλον πιο εύκολα. Δηλαδή να αρχίσουν να βάζουν soc κινητών σε φωτογραφίκες και να υπάρχει ai και εκεί σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι τώρα (μάλιστα η sony το απίθανο autofocus της στα τελευταία μοντέλα το έχει πετύχει με τέτοιο τρόπο). Οπότε η ψαλίδα πάλι θα ανοίξει... Πάντα το πλεονέκτημα θα το έχουν οι μηχανές σε αυτό τον τομέα. Στο κινητό δεν υπάρχει χώρος για γυαλί, ακόμη και πολλούς φακούς να βάζουν μέσα πλαστικό είναι. Μην το κουράζουμε. 🙂

Μπορεί να κάνω και λάθος, διόρθωσε με , αλλά έχω την εντύπωση πως μια κάμερα την θες για τις δυνατότητες που έχει να προσφέρει καλά αποτελέσματα χωρίς " εσωτερική " επεξεργασία , σε raw αρχεία , που μετά μπορείς να τα επεξεργαστείς όσο θες.

Επίσης και στα κινητά μπορεί να μπει γυαλί , δεν αξίζει γιατί η διαφορά στο αποτέλεσμα λόγο καθαρότητας θα είναι ανεπαίσθητη για τον αισθητήρα τους και μόνο το κόστος θα ανεβάσει. Επιπλέον κάθε επεξεργασία και ΑΙ , αυξάνει τον θόρυβο. Δηλαδή θα έχω πληρώσει τόσα λεφτά για έναν full frame καλής ποιότητας αισθητηρα , και για φακούς που μου προσφέρουν πολύ καλή καθαρότητα , ότι πρέπει για ένα αποτέλεσμα με ελάχιστο θόρυβο , και θα θέλω να επεξεργάζεται η κάμερα μου αλλοιώνοντας το;

Τουλάχιστον στο lightroom τονίζω εγώ τις λεπτομέρειες που θέλω και βλέπω το τελικό αποτέλεσμα αν με ικανοποιεί ή όχι.

 

Είναι αντίστοιχο με το auto mode , ποιός από εσάς που έχει καλή κάμερα την αφήνει στο auto όλη την ώρα και αφήνει αυτή να επιλέξει παραμετοθς αντί για αυτόν;

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
49 λεπτά πριν, manos08 είπε

Είναι αντίστοιχο με το auto mode , ποιός από εσάς που έχει καλή κάμερα την αφήνει στο auto όλη την ώρα και αφήνει αυτή να επιλέξει παραμετοθς αντί για αυτόν;

Προσωπικά χρησιμοποιώ σε Nikon όλα σχεδόν τα προγράμματα. Για φωτογραφία πορτραίτου Α ή Μ, για συνήθη ταξιδιωτική φωτογραφία P ή και εντελώς αυτόματο, για macro A ή Μ. Παλιότερα χρησιμοποιούσα το S λίγο περισσότερο. Και τώρα τελευταία, μια κάμερα που τη χρησιμοποιούσα συνήθως στο αυτόματο ή στο P λόγω άβολων χειριστηρίων (Panasonic GM1) τη χρησιμοποιώ με εντελώς manual φακό (55mm f1.4) χάρη στο focus peaking που έχει.

49 λεπτά πριν, manos08 είπε

έχω την εντύπωση πως μια κάμερα την θες για τις δυνατότητες που έχει να προσφέρει καλά αποτελέσματα χωρίς " εσωτερική " επεξεργασία , σε raw αρχεία , που μετά μπορείς να τα επεξεργαστείς όσο θες.

Κυρίως, για τις δυνατότητες που έχει, λόγω επεκτασιμότητας και εργονομίας να σου δώσει εικόνες που αλλοιώς δε θα έβγαιναν. Ένα απλό παράδειγμα: η εύκολη προσάρτηση φίλτρων. Με το πολωτικό φίλτρο κόβεις τις άμεσες ανακλάσεις και μπορείς να δεις καθαρότερα μια επιφάνεια. Π.χ. στην φωτογραφία πορτραίτου, αφαιρεί τις ανεπιθύμητες γυαλάδες, εξισορροπεί καλύτερα σκοτεινά με φωτεινά σημεία και αυξάνει το τονικό εύρος. Σε φωτογράφηση προϊόντων ή έργων τέχνης τοποθετημένων σε επιφάνειες όπου οι γωνίες ανάκλασης είναι άβολες, το πολωτικό φίλτρο είναι αναντικατάστατο. Μετά: εύκολη προσάρτηση σε τρίποδο (όπου μπορείς εκ των υστέρων και με απόλυτα σταθερό κάδρο να ενεργοποιήσεις τη μηχανή εξ' αποστάσεως και αφού αλλάζεις τις ρυθμίσεις, πάλι εξ αποστάσεως π.χ. για να αποφύγεις το ελάχιστο κούνημά της κατά τη διαρκή αλλαγή ρυθμίσεων), δυνατότητα ταχείας αλλαγής ρυθμίσεων όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν, καλύτερη όραση λόγω σκόπευτρου ειδικά σε συνθήκες ηλιοφάνειας, καλύτερες γωνίες λήψης (π.χ. από το επίπεδο του δρόμου) λόγω ανακλινόμενης οθόνης, ακριβέστερη ρύθμιση του βάθους πεδίου,  ευκολώτερη παρακολούθηση κινούμενου στόχου, προσθήκη φλας αλλά και diffuser στο φλας, έλεγχος εξωτερικών μονάδων flash με trigger. Το δε εξωτερικό φλας μπορεί να αλλάζει γωνία (π.χ. στον τοίχο πίσω από το φωτογράφο για λιγότερο έντονες σκιές) ή να βοηθά, λόγω του μεγάλου ύψους του σε σχέση με το επίπεδο του φακού να αποφευχθούν προβλήματα όπως τα κόκκινα μάτια. Όποιος συνηθίσει σε ένα καλό φλας δε βολεύεται με παπάτζες buind-in που έχουν μηχανές όπως η δική μου mirrorless ή μια Sony που επίσης χρησιμοποιώ, πόσο μάλλον με του smartphone. Έχω ένα Godox V860II που μπορεί να κάνει μέρα μια ολόκληρη παραλία σε απόσταση πολλών δεκάδων μέτρων. Κάντο αυτό με το κινητό. Μετά. Δοκίμασε να βγάλεις φωτογραφία με το ένα χέρι με το κινητό και με μηχανή και αμέσως βλέπεις τη διαφορά λόγω του οφέλους όχι μόνο του grip, αλλά και της θέσης του κουμπού απελευθέρωσης κλείστρου σε σχέση με το κινητό. Και το νήμα δεν εχει θίξει τίποτα από όλα αυτά.

Επεξ/σία από Cntrl+X
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με λίγα λόγια η κάμερα είναι εργαλείο, φυσικά ποτέ ένα κινητό δεν θα τα έχει όλα αυτά γιατί το κινητό δεν είναι κάμερα!

Εγώ σχολίασα απλά τις δυνατότητες που έχεις με τη χρήση 2 αισθητήρων ταυτόχρονα , και πως οι τεχνολογίες λογισμικού καταφέρνουν να καμουφλάρουν όλο και καλύτερα τις αδυναμίες του κινητού, σε βαθμό που ένας απλός χρήστης δεν έχει ανάγκη κάτι άλλο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, nickolas είπε

Αφού έχεις και τα δυο γιατί δεν ποστάρεις μια απευθείας σύγκριση;

Κατα προτίμηση με τον κιτ φακό της Ολυμπους. 
 

Ας πούμε μια χερατη βράδυ και μια τοπίο ημέρα.

Ανέβασα μια εικόνα που έχω πρόχειρη στο κινητό. Omd em10 mark1 με 14  42 κιτ. Out of camera jpeg με συμπίεση για το μέγεθος. Η κάμερα αυτή εδώ στο insomnia πωλείται κατά καιρούς και κάτω από 200 ευρώ και οι δυνατότητες που σου δίνει είναι ατέλειωτες.

Νομίζω δεν υπάρχει κάτι άλλο να πούμε από ευκρίνεια, από χρώματα ακόμη και bokeh.

4B8F700A-D1C0-46DA-9668-C2C1670D21EC.jpeg

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ορίστε, για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης, την συμπίεσα αρκετά και έκανα και crop,  από Xiaomi m9t pro , δεν θέλω σχόλια για το " ταλέντο " μου , είπα δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα, το παραθέτω μόνο και μόνο για να έχουμε τεχνικά κάτι.

Φυσικά και δεν συγκρίνεται με μια κάμερα που έχει φτιαχτεί με σκοπό να παίρνει φωτογραφίες και μόνο για αυτό. Αλλά σαν απλός χρήστης είμαι μια χαρά ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα είναι  και επίσης δεν μπορώ να μην θαυμάσω το πώς με μια τόσο μικρή συσκευή έχω ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Αν έδειχνες πριν 20 χρόνια ένα σύγχρονο κινητό , θα νόμιζαν όλοι πως ήρθες σε επαφή με εξωγήινους και δεν είναι ανθρώπινο δημιούργημα.

Επίσης νομίζω γενικά η σύγκριση είναι άσκοπη γενικά και εξηγούμε. Οι κάμερες έχουν ένα και μόνο σκοπό. Ένα κινητό όχι, όμως ακολουθεί τα Τρεντ τις εποχής. Στις αρχές ήταν selling point ο πιο γρήγορος επεξεργαστής , πιο μεγάλη οθόνη κτλ . Πλέον είναι η κάμερες και μέχρι να ξεπεραστεί θα συνεχίσουν να εξελίσσονται σε αυτό το κομμάτι. Αντιθέτως, αν " μόδα " της εποχής δεν ήταν τα special media , αλλά το να ακούς μουσική πχ , τα κινητά θα είχαν δύο η τρία ηχεία, μπορεί να χρησιμοποιούσαν όλη την οθόνη για να παράγουν μπάσο και γενικά να σε " ξεγελούν " πως μπορούν να κοντραρουν ένα καλό ηχοσυστήματα. Και φυσικά εδώ θα ανοίγαμε αντίστοιχο θέμα 😛

Επίσης σκέφτεται πως δεν είναι τυχαίο για παράδειγμα πόσο ακριβό laptop για να πάρεις η κάμερα του κατά 99% θα είναι κάτω του μετρίου. Υπάρχει λόγος για αυτό.

 

Που θέλω να καταλήξω... Είναι άδικη η σύγκριση κινητού και φωτογραφικής μηχανής, τόσο για τα κινητά, όσο και για τις μηχανές.

IMG_20200725_141727.jpg

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, manos08 είπε

Μπορεί να κάνω και λάθος, διόρθωσε με , αλλά έχω την εντύπωση πως μια κάμερα την θες για τις δυνατότητες που έχει να προσφέρει καλά αποτελέσματα χωρίς " εσωτερική " επεξεργασία , σε raw αρχεία , που μετά μπορείς να τα επεξεργαστείς όσο θες.

Επίσης και στα κινητά μπορεί να μπει γυαλί , δεν αξίζει γιατί η διαφορά στο αποτέλεσμα λόγο καθαρότητας θα είναι ανεπαίσθητη για τον αισθητήρα τους και μόνο το κόστος θα ανεβάσει. Επιπλέον κάθε επεξεργασία και ΑΙ , αυξάνει τον θόρυβο. Δηλαδή θα έχω πληρώσει τόσα λεφτά για έναν full frame καλής ποιότητας αισθητηρα , και για φακούς που μου προσφέρουν πολύ καλή καθαρότητα , ότι πρέπει για ένα αποτέλεσμα με ελάχιστο θόρυβο , και θα θέλω να επεξεργάζεται η κάμερα μου αλλοιώνοντας το;

Τουλάχιστον στο lightroom τονίζω εγώ τις λεπτομέρειες που θέλω και βλέπω το τελικό αποτέλεσμα αν με ικανοποιεί ή όχι.

Είναι αντίστοιχο με το auto mode , ποιός από εσάς που έχει καλή κάμερα την αφήνει στο auto όλη την ώρα και αφήνει αυτή να επιλέξει παραμετοθς αντί για αυτόν;

Ένας ισχυρότερος επεξεργαστής, που τον έχουν όλα τα mid range κινητά και επάνω βοηθάει και σε πολύ μεγαλύτερο burst rate, σε πολύ καλύτερο auto focus, σε bracketing mode in camera όπως κάποιες Olympus, σε καλύτερη διαχείριση του θορύβου σε υψηλά iso κλπ. Όταν λοιπόν όλοι οι κατασκευαστές αρχίσουν να χρησιμοποιούν ακόμη και σε entry level μηχανές τέτοιους επεξεργαστές άντε γεια πάλι η διαφορά θα ανοίξει. Γιατί και στις φωτογραφικές γίνεται μια επεξεργασία στην φωτογραφία, δεν ξέρω πόση στα raw, αλλά στα jpeg γίνεται μια χαρά. Και μην αρχίσουμε ότι οι σοβαροί με την φωτογραφία τραβάνε μόνο raw. Εγώ στην fuji μου τραβάω στο 80% σχεδόν μόνο jpeg και δίνει πολύ καλά αποτελέσματα. Οκ κάποιες φορές θα θελήσω να παίξω με το raw αλλά τότε γυρνάω σε raw και είμαστε οκ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα οι κάμερες δεν χρειάζονται τόσο ισχυρό επεξεργαστή, έχουν τα κυβικά ( μέγεθος) να πορευτούν χωρίς. Ένας μεγάλος και ποιοτικός αισθητήρας από μόνος τους δίνει αποτέλεσμα με χαμηλό θόρυβο. Το κινητό χρειάζεται την επεξεργασία. Επισης ένας επεξεργαστής με την ισχύ που έχουν τα κινητά δεν νομίζω πως θα χρησιμεύει ιδιαίτερα σε μια κάμερα. Τέλος έχω δεί σώματα που κάνουν 1κ 1.5κ κτλ...  Δε νομίζω πως οι εταιρείες τσιγκουνευτικαν έναν καλό επεξεργαστή και ανεπτυγμένο λογισμικό σε αυτές τις κάμερες. Πιστεύω, με τις λίγες γνώσεις που έχω, και τονίζω το πιστεύω, δεν το ξέρω... Πως οι ακριβές κάμερες δεν χρειάζονται ισχυρότερο επεξεργαστή από αυτόν που έχουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Ένας ισχυρότερος επεξεργαστής, που τον έχουν όλα τα mid range κινητά και επάνω βοηθάει και σε πολύ μεγαλύτερο burst rate, σε πολύ καλύτερο auto focus, σε bracketing mode in camera όπως κάποιες Olympus, σε καλύτερη διαχείριση του θορύβου σε υψηλά iso κλπ. Όταν λοιπόν όλοι οι κατασκευαστές αρχίσουν να χρησιμοποιούν ακόμη και σε entry level μηχανές τέτοιους επεξεργαστές άντε γεια πάλι η διαφορά θα ανοίξει. Γιατί και στις φωτογραφικές γίνεται μια επεξεργασία στην φωτογραφία, δεν ξέρω πόση στα raw, αλλά στα jpeg γίνεται μια χαρά. Και μην αρχίσουμε ότι οι σοβαροί με την φωτογραφία τραβάνε μόνο raw. Εγώ στην fuji μου τραβάω στο 80% σχεδόν μόνο jpeg και δίνει πολύ καλά αποτελέσματα. Οκ κάποιες φορές θα θελήσω να παίξω με το raw αλλά τότε γυρνάω σε raw και είμαστε οκ.

Θα περιμένεις πολύ να συμβεί κάτι τετοιο.

Οι φωτογραφικές δυνατότητες των κινητών κάνουν άλματα κάθε 1-1,5 χρόνια το πολύ. Μιλάμε για διάφορες της τάξης του 1/3-1/2 stop στη συμπεριφορά στα νυχτερινά απο γενιά σε γενιά.

Την ίδια στιγμή μια crop sensor μηχανή πενταετίας είναι το πολύ 1/2 stop χειρότερη στα ψηλά ISO απο ένα φετεινό αντίστοιχο μοντέλο.

Ο λόγος απλός: όλο το χρήμα έχει πέσει στην φρενήρη εξέλιξη των κινητών επειδή εκεί υπάρχει υψηλό περιθώριο κέρδους (ακόμα...). 

Τα περισσότερα τμήματα imaging των παραδοσιακων κατασκευαστών φωτογραφικών μηχανών καταγράφουν ζημιές ή οριακή κερδοφορία.

Δυστυχώς το κλείσιμο του τμήματος imaging της Olympus δεν θα είναι το μοναδικό που θα απασχολήσει τον κλάδο.

Οι CEO των εταιριών δεν θα κρατάνε εσαεί ανοικτά τμήματα imaging που πλέον φυτοζωούν, αντλώντας κεφάλαια απο άλλους ενδοεταιρικούς τομείς με υψηλή κερδοφορία.

Και το innovation τροφοδοτείται με κεφάλαια για R&D.

Υπάρχουν και οι εταιρίες που για λόγους κύρους ή δεσπόζουσας θέσης στην αγορά θα αντέξουν. 'Άλλωστε πάντα θα υπάρχει ανάγκη για φωτογραφικά συστήματα ικανά να καλύψουν "ειδικές" απαιτήσεις (με το αντίστοιχο τίμημα). Η πλειοψηφία τους όμως θα παρασυρθεί από το τσουνάμι της αδυσώπητης προόδου σε mobile software και hardware.

 

 

Στιγμιότυπο 2020-07-25, 15.57.15.png

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
36 λεπτά πριν, MAFAKA είπε

Θα περιμένεις πολύ να συμβεί κάτι τετοιο.

Οι φωτογραφικές δυνατότητες των κινητών κάνουν άλματα κάθε 1-1,5 χρόνια το πολύ. Μιλάμε για διάφορες της τάξης του 1/3-1/2 stop στη συμπεριφορά στα νυχτερινά απο γενιά σε γενιά.

Την ίδια στιγμή μια crop sensor μηχανή πενταετίας είναι το πολύ 1/2 stop χειρότερη στα ψηλά ISO απο ένα φετεινό αντίστοιχο μοντέλο.

Ο λόγος απλός: όλο το χρήμα έχει πέσει στην φρενήρη εξέλιξη των κινητών επειδή εκεί υπάρχει υψηλό περιθώριο κέρδους (ακόμα...). 

Τα περισσότερα τμήματα imaging των παραδοσιακων κατασκευαστών φωτογραφικών μηχανών καταγράφουν ζημιές ή οριακή κερδοφορία.

Δυστυχώς το κλείσιμο του τμήματος imaging της Olympus δεν θα είναι το μοναδικό που θα απασχολήσει τον κλάδο.

Οι CEO των εταιριών δεν θα κρατάνε εσαεί ανοικτά τμήματα imaging που πλέον φυτοζωούν, αντλώντας κεφάλαια απο άλλους ενδοεταιρικούς τομείς με υψηλή κερδοφορία.

Και το innovation τροφοδοτείται με κεφάλαια για R&D.

Υπάρχουν και οι εταιρίες που για λόγους κύρους ή δεσπόζουσας θέσης στην αγορά θα αντέξουν. 'Άλλωστε πάντα θα υπάρχει ανάγκη για φωτογραφικά συστήματα ικανά να καλύψουν "ειδικές" απαιτήσεις (με το αντίστοιχο τίμημα). Η πλειοψηφία τους όμως θα παρασυρθεί από το τσουνάμι της αδυσώπητης προόδου σε mobile software και hardware.

Στιγμιότυπο 2020-07-25, 15.57.15.png

Ξαναλέω ότι το θέμα με τους ισχυρότερους επεξεργαστές δεν βοηθάει μόνο στο iso... Εδώ η rx 100vii έχει πάνω από 30 frames per second σε burst mode με continuous focus αν δεν κάνω λάθος!!! Ποιο κινητό το έχει αυτό; Μάλιστα οι τελευταίες rx100 αλλά και κάποιες apsc και micro 4/3 είναι πραγματικά πολυβόλα σε burst mode ξαναλέω με continuous autofocus.

Αυτό με τις εταιρείες φωτογραφικών μηχανών και τις πωλήσεις τους είναι λυπηρό δυστυχώς τα τελευταία χρόνια... Πραγματικά κρίμα γιατί θεωρώ ότι κομμάτι της γοητείας της φωτογραφίας είναι και όλη η διαδικασία της φωτογραφικής μηχανής, των φακών, των διακοπτών, των φίλτρων κλπ.κλπ. Ένα μέρος αυτής της όμορφης διαδικασίας θα χαθεί όπως πάνε τα πράγματα μαζί με εταιρείες θρύλους στον τομέα της φωτογραφίας. 🤔

Επεξ/σία από dimoskoutr
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έτσι όπως το βλέπω, η αγορά θα μοιραστεί ανάμεσα σε χρήστες κινητών και επαγγελματιών/enthusiast φωτογράφων με εξοπλισμό υψηλών προδιαγραφών (και ανάλογου κόστους).

Τα κινητά θα γίνονται όλο και καλύτερα. Και οι μηχανές με μεγάλου μεγέθους αισθητήρα όλο και πιο προσιτές.

Αυτό θα συμπιέσει και θα εξαφανίσει τελικά τις όποιες in-between λύσεις (compact/entry level και crop sensor φωτογραφικές με πλαστικούς κιτ zoom).

Οι εταιριες κινητών θα πάρουν το κομμάτι του casual χρήστη και οι παραδοσιακοί φωτογραφικοί οίκοι που θα απομείνουν τους επαγγελματίες και τους "μερακλήδες" με βαθιές τσέπες (που θα τα "χώνουν" σε φακούς και αξεσουάρ).

Δεν υπάρχει καλύτερη και χειρότερη επιλογή κατα τη γνώμη μου. Μόνο κατάλληλη να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες.

Όπως δεν θα τολμούσα να εμφανιστώ σε paid job με...κινητό, έτσι δεν θα κουβαλούσα μια Sinar (!) στις διακοπές μου.

Επεξ/σία από MAFAKA
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαφωνώ, είναι σα να λες πως με την αλματώδη ανάπτυξη των SOCs σε λίγα χρόνια τα κινητά θα είναι το ίδιο ή και πιο δυνατά από ένα PC. Προφανώς κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει ποτέ! Όσο και να προχωρήσει η τεχνολογία , η μία συσκευή έχει CPU του 1W πχ , ένα PC μπορει να έχει των 200. Φυσικά εξέλιξη υπάρχει και τα κινητά κλέβουν χρήστες που θέλουν απλά πράγματα, αλλά υπάρχει ένα όριο.

Αντίστοιχα και στις κάμερες , κάθε τεχνολογία που εφαρμόζεται στα κινητά ( διπλές/τριπλές κάμερες, software κτλ) έχει σκοπό το κινητό να πλησιάσει μια φωτογραφική μηχανή. Το όριο εδώ, ενώ για την CPU είναι ενεργειακο κυρίως, είναι φυσικό. Είναι τεχνικά αδύνατον να έχεις full frame αισθητηρα και αντίστοιχο φακό σε διαστάσεις κινητού. Δεν μπορεί να αλλάξει αυτό.

Εκτός άμα πας να φτιάξεις κάτι σαν την Yongnuo YN450M , όπου χάνετε τελείως η έννοια του smartphone.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Χαιρετώ τους μπατμαν της φωτογραφίας , τους κομάντο της νύχτας ,τους κατασκόπους!!!

Ενας φιλος προσπαθούσε να βγαλει σε έναν εσωτερικό χωρο σε αρκετό σκοτάδι την γυναικα του .

Να βαλω night mode ;

Nα βαλεις flash mode ανταποκρίθηκα την ωρα που ηθελα να του κοψω φαπα και το κατάλαβε και χαμογέλασε!!!

Εν τάχει τι θελω να πω στα πέρα ταρζανιλικια της νύχτας λες και μενουμε στο μεγάλο μηλο οπου οι ουρανοξύστες σε καλούν να βγάζεις τακτικά φωτό νύχτα .

Σε φωτογραφία ημέρας και ανθρώπων ενα galasy s3 ειναι πολυ πιο κοντά σε ενα ultra xperia 1 p40 που έχω κοντινές εντυπώσεις παρα αυτα στην nikon 1 j5 με nikkor 10.5 f1.8 που έχω .

Επειδή μιλαμε για ποιότητα .

Κατα τα αλλα τραβάτε φωτογραφίες με ότι κρατάτε .

Αυτο ειναι το παν.

Κλειστε το νημα , δεν έχει πλάκα .

 

Επεξ/σία από georgerapp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, manos08 είπε

Διαφωνώ, είναι σα να λες πως με την αλματώδη ανάπτυξη των SOCs σε λίγα χρόνια τα κινητά θα είναι το ίδιο ή και πιο δυνατά από ένα PC. Προφανώς κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει ποτέ! Όσο και να προχωρήσει η τεχνολογία , η μία συσκευή έχει CPU του 1W πχ , ένα PC μπορει να έχει των 200. Φυσικά εξέλιξη υπάρχει και τα κινητά κλέβουν χρήστες που θέλουν απλά πράγματα, αλλά υπάρχει ένα όριο.

Αντίστοιχα και στις κάμερες , κάθε τεχνολογία που εφαρμόζεται στα κινητά ( διπλές/τριπλές κάμερες, software κτλ) έχει σκοπό το κινητό να πλησιάσει μια φωτογραφική μηχανή. Το όριο εδώ, ενώ για την CPU είναι ενεργειακο κυρίως, είναι φυσικό. Είναι τεχνικά αδύνατον να έχεις full frame αισθητηρα και αντίστοιχο φακό σε διαστάσεις κινητού. Δεν μπορεί να αλλάξει αυτό.

Εκτός άμα πας να φτιάξεις κάτι σαν την Yongnuo YN450M , όπου χάνετε τελείως η έννοια του smartphone.

 

30+ χρόνια πίσω, τρεις συνάδελφοι κάθονται και χαζεύουν το νέο απόκτημα φωτογράφου της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών. Μια Nikon F501.

"Κοίτα ρε, νετάρει μόνη της!!!" λέει ο ιδιοκτήτης.

Οι υπόλοιποι, μετά από μια σύντομη δοκιμή, δεν δείχνουν ιδιαίτερα εντυπωσιασμένοι : "Σιγά ρε μαλ...κα, μια εστιάζει σωστά και δυο είναι φλου. Χώρια το θόρυβο."

Λιγότερο από 5 χρόνια μετά, ένας απο την παρέα των τριών βγαίνει  από το χώρο παραλαβής του Δαμκαλίδη με το τιμολόγιο και μια μεγάλη σακούλα στο χέρι. Είχε μέσα δύο σώματα F90. Οι FM2 με τα MD-12 είχαν πουληθεί σε παθιασμένο χομπίστα φωτογράφο λίγες μέρες πριν. 

Fast forward μερικά χρόνια και δυο φίλοι γελάνε με το εξώφυλλο του περιοδικού HiTech (το θυμάστε;). Υποστήριζε οτι η ολοκαίνουργια και απαστράπτουσα EOS-1D (...νομίζω) έχει πλέον ξεπεράσει σε ανάλυση το 135 φιλμ. 'Εχοντας βρεθεί παλιότερα σε Photokina (τη θρυλική διεθνή έκθεση φωτογραφικών και imaging προϊόντων, εκεί που όλες οι εταιρίες παρουσίαζαν ό,τι καλύτερο διέθεταν) είχαν περιεργαστεί κάποια μοντέλα "still video" (έτσι έλεγαν τότε τους "παππούδες" των τωρινών ψηφιακών φωτογραφικών) της Sony που πειραματιζόταν με το concept, και γνώριζαν πόσο πολύ υπολείπονταν του φιλμ...

...καταλαβαίνεις που το πάω, έτσι;

ΥΓ - κάθε ομοιότητα με πραγματικά πρόσωπα και καταστάσεις δεν είναι συμπτωματική.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προχθές προσπάθησα με κινητό πολύ δυνατό να βγαλω βραδυνή, long exposure πάνω από 15" σε Raw για να παίξω μετά.

Η mirorless μου θα μου έδινε παρόμοια αποτελέσματα βγάζοντας μόνο με τον αισθητήρα χωρίς το φακό επάνω :)))

Για σοβαρή τεχνικα φωτογραφία γιατί ωραία φωτό δεν είναι αποκλειστικά σωστή τεχνικά μόνο φωτογραφικές μηχανές και τίποτε άλλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...