Προς το περιεχόμενο

DSLR vs smartphone III


nickolas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 2,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

13 λεπτά πριν, MAFAKA είπε

...και εντελώς για χαβαλέ, Full Frame vs smartphone night fight 😄😄😄

 

iPEeZXl.jpg

PdISMnV.jpg

Από το τάμπλετ δεν ξεχωρίζω. Η 2η θα υπέθετα ότι είναι φωτογραφική μηχανή. 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, DVaderLa είπε

Από το τάμπλετ δεν ξεχωρίζω. Η 2η θα υπέθετα ότι είναι φωτογραφική μηχανή. 

...να ξανατραβήξω με f/1.4 Zeiss; 😛

...βαριέμαι να ξαναστήνω τρίποδα για να τραβάω τα ντουβάρια  😄😄😄

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, MAFAKA είπε

...να ξανατραβήξω με f/1.4 Zeiss; 😛

...βαριέμαι να ξαναστήνω τρίποδα για να τραβάω τα ντουβάρια  😄😄😄

Τόσο έξω έπεσα;  Η 1η φαίνεται να έχει περισσότερο θόρυβο. Αυτός ήταν ο λόγος της υπόθεσής μου.

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, DVaderLa είπε

Τόσο έξω έπεσα;  Η 1η φαίνεται να έχει περισσότερο θόρυβο. Αυτός ήταν ο λόγος της υπόθεσής μου.

Όχι, σωστός είσαι 👍

Το iPhone σε night mode με το stock camera app δέν επιτρέπει να επιλέξεις ISO χειροκίνητα, οπότε η πρώτη φωτό είναι τραβηγμένη με ISO 1.250 αναγκαστικά.

Είπαμε, just for kicks  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θελει pc για να εκτιμησεις την καμερα , δηλαδη κ του κινητου τα σπαει .

εγω ειμαι φανατικα υπερ του raw στα κινητα , μεσο αυτου σωζεις τα μοτιβα του ανθρωπινου δερματος που τα κινητα σαν jpeg τα κανουν πλαστελινη , κ γενικα αφηνω τον κοκο , τον θορυβο , δεν τον σπατουλαρω , μισω την σπατουλα , χιλιες φορες ο κοκος ! φθανει φυσικα να εχω σοβαρη εικονα , οχι μεσα στον κακο θορυβο , εκει την πεταω , εκτος εαν μεσα εχει κατι που αγαπω , οποτε στα @@@@@@ μου και ο κοκος και ολα .

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ θα έλεγα να αφήσεις τα τρίποδα και να τραβήξεις στο χέρι smartphone vs fullframe.

Ξεκίνα με διάφραγμα κιτ φακού, ας πούμε f/4 και μετά πέσε σε ό,τι πιο ανοικτό έχεις.

Από τις υπάρχουσες φώτο η full frame φαίνεται από τα "κουνημένα" αστέρια, που δημιουργεί η μεγάλη έκθεση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, nickolas είπε

Εγώ θα έλεγα να αφήσεις τα τρίποδα και να τραβήξεις στο χέρι smartphone vs fullframe.

Για πιο λογο ? Ειναι σα να μου λες οτι εχεις τρακτερ αλλα θα σκαψεις με τη τσαπα...

2 ώρες πριν, nickolas είπε

Ξεκίνα με διάφραγμα κιτ φακού, ας πούμε f/4 και μετά πέσε σε ό,τι πιο ανοικτό έχεις.

Για πιο λογο? Παντα χρησιμοποιουμε το καλυτερο εργαλειο για μια δουλεια. Ξερεις γιατι? Γιατι μπορουμε.

2 ώρες πριν, nickolas είπε

Από τις υπάρχουσες φώτο η full frame φαίνεται από τα "κουνημένα" αστέρια, που δημιουργεί η μεγάλη έκθεση.

Star trails λεγονται ημιμαθη και υπαρχουν και στη φωτογραφια του κινητου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμπεράσματα από τις πρώτες ημέρες χρήσης του πιο πολυδιαφημισμένου φωτοκινητου της χρονιάς :

- το κινητό για γενική φωτογραφική χρήση σε "totally noob" mode σκοτώνει. Απλά πατώντας ενα κουμπί, μέρα ή νύχτα, με ήλιο/χωρίς (ή και κόντρα σε αυτόν) δεν υπάρχει περίπτωση να πάρεις έστω και μέτρια φωτογραφία. Ξεχάστε τις εποχές που για βραδυνή χρήση χρειαζόσουν σταθερό χέρι και έστω επιδερμική γνώση για τη ρύθμιση του night mode, εδώ ακόμα και πολύ μετά τη δύση του ηλίου το Pro Max απλά αποφεύγει να το ενεργοποιήσει και δίνει προτεραιότητα στην πλήρη αξιοποίηση του μεγαλύτερου αισθητήρα και του IBIS προτού καταφύγει σε χρόνους έκθεσης πάνω απο 1sec (πολλές φορές ενεργοποιούσα το night mode χειροκίνητα απλά για να δω τις δυνατότητες της συσκευής ενώ τελικά δεν χρειαζόταν). Λήψη κινούμενων θεμάτων σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού (πχ μικρά παιδιά ή κατοικίδια) με πολύ καλά αποτελέσματα είναι 100% εφικτή χωρίς γνώσεις απο τον καθένα.

- το ProRAW είναι η χαρά του landscape photographer. Διατηρεί το πλήρες δυναμικό εύρος του αισθητήρα (14 stop!) συνδυάζοντας όλα τα καλούδια που προσφέρει το computational photography (multi frame noise reduction/deep fusion/auto HDR κλπ) με τον απόλυτο δημιουργικό έλεγχο ενός αρχείου RAW. Άν δεν σε τρομάζει το post processing (ειδικά στην οθόνη του υπολογιστή) το τελικό αποτέλεσμα είναι χάρμα οφθαλμών.

- είναι η πρώτη φορά που είδα με έκπληξη ανθρώπους να προτιμούν τη φωτογραφία που έβγαλε το iPhone νύχτα από αυτήν που έβγαλα με μηχανή (και με περισσότερο κόπο) στις ίδιες συνθήκες. Ο συνδυασμός πραγματικά χαμηλού θορύβου και των "crowd pleasing" χρωμάτων του Pro Max σε συνθήκες ημίφωτος είναι πλέον προτιμητέος απο αρκετούς ανθρώπους που δεν ασχολούνται συστηματικά με τη φωτογραφία. Για αυτούς, ένα snapshot απο το συγκεκριμένο κινητό δεν είναι "good enough" αλλά "better than" σε σχέση με μία φωτογραφική μηχανή. Δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα, αλλά φαντάζομαι οτι με χρήση 3rd party app που αξιοποιεί το ProRAW στο έπακρο δίνοντας έλεγχο και στο ISO (πχ Halide II) οι περισσότεροι χομπίστες θα ζορίζονταν πολύ να ξεχωρίσουν τα αρχεία του κινητού χωρίς να καταφύγουν σε ακραίο pixel peeping.

Συνοψίζοντας, δεν προτίθεμαι να πετάξω τον εξοπλισμό μου επειδή αγόρασα νέο κινητό με "ουάου" κάμερα...έχω όμως στη τσέπη μου ένα ακόμα εργαλείο (με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα όπως όλα τα υπόλοιπα) αντάξιο των προσδοκιών μου για πρώτη φορά. 

Καλά Χριστούγεννα σε όλους

(handheld με μόνη πηγή φωτισμού τα λαμπάκια του δέντρου)

2kAFE0Y.jpg

  • Like 4
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ένα ακόμη παράδειγμα του τι μπορείς να πετύχεις στο 12 Pro Max με βασικές γνώσεις λήψης και επεξεργασίας (+ την ευελιξία/ευκολία του ProRAW). Είχε αρχίσει να σκοτεινιάζει για τα καλά. Λήψη στο χέρι. Πεντακάθαρο και εντυπωσιακό το JPEG αρχείο, αλλά over the top η επεξεργασία, κάνει μπαμ οτι τραβήχτηκε απο κινητό ακόμα και σε μέγεθος thumbnail.

Out-of-camera JPEG vs ProRAW edited to taste :

 

LvK1KHs.jpg

 

H2uRVJV.jpg

Επεξ/σία από MAFAKA
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δύσκολες συνθήκες είναι σε σκοτάδι , με φωτισμένα κομμάτια στο ίδιο κάδρο και μέσα στο σκοτάδι , έντονα φώτα.

 

 

 

 

 

Επεξ/σία από Dr_73
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Δύσκολες συνθήκες είναι σε σκοτάδι , με φωτισμένα κομμάτια στο ίδιο κάδρο και μέσα στο σκοτάδι , έντονα φώτα.

Αυτό που περιγράφεις είναι ακριβώς το σενάριο όπου το computational των κινητών διαπρέπει απέναντι σε κλασικές «χαζές» κάμερες. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, alexokanenas είπε

canon 200d vs iphone 12

 

 

 

Παραθέτω επίσης ένα βίντεο από το Youtube, στο οποίο ο φωτογράφος δε συγκρίνει ευθέως μόνο την ποιότητα εικόνας, αλλά και την ευχρηστία μιας μηχανής με ένα κινητό, τονίζοντας τη διαφορά ενός εξειδικευμένου εργαλείου με κάτι που κάνει λίγο απ' όλα.

 

 

Στις 25/12/2020 στις 9:06 ΠΜ, MAFAKA είπε

Συμπεράσματα από τις πρώτες ημέρες χρήσης του πιο πολυδιαφημισμένου φωτοκινητου της χρονιάς :

- το κινητό για γενική φωτογραφική χρήση σε "totally noob" mode σκοτώνει. Απλά πατώντας ενα κουμπί, μέρα ή νύχτα, με ήλιο/χωρίς (ή και κόντρα σε αυτόν) δεν υπάρχει περίπτωση να πάρεις έστω και μέτρια φωτογραφία. Ξεχάστε τις εποχές που για βραδυνή χρήση χρειαζόσουν σταθερό χέρι και έστω επιδερμική γνώση για τη ρύθμιση του night mode, εδώ ακόμα και πολύ μετά τη δύση του ηλίου το Pro Max απλά αποφεύγει να το ενεργοποιήσει και δίνει προτεραιότητα στην πλήρη αξιοποίηση του μεγαλύτερου αισθητήρα και του IBIS προτού καταφύγει σε χρόνους έκθεσης πάνω απο 1sec (πολλές φορές ενεργοποιούσα το night mode χειροκίνητα απλά για να δω τις δυνατότητες της συσκευής ενώ τελικά δεν χρειαζόταν). Λήψη κινούμενων θεμάτων σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού (πχ μικρά παιδιά ή κατοικίδια) με πολύ καλά αποτελέσματα είναι 100% εφικτή χωρίς γνώσεις απο τον καθένα.

- το ProRAW είναι η χαρά του landscape photographer. Διατηρεί το πλήρες δυναμικό εύρος του αισθητήρα (14 stop!) συνδυάζοντας όλα τα καλούδια που προσφέρει το computational photography (multi frame noise reduction/deep fusion/auto HDR κλπ) με τον απόλυτο δημιουργικό έλεγχο ενός αρχείου RAW. Άν δεν σε τρομάζει το post processing (ειδικά στην οθόνη του υπολογιστή) το τελικό αποτέλεσμα είναι χάρμα οφθαλμών.

- είναι η πρώτη φορά που είδα με έκπληξη ανθρώπους να προτιμούν τη φωτογραφία που έβγαλε το iPhone νύχτα από αυτήν που έβγαλα με μηχανή (και με περισσότερο κόπο) στις ίδιες συνθήκες. Ο συνδυασμός πραγματικά χαμηλού θορύβου και των "crowd pleasing" χρωμάτων του Pro Max σε συνθήκες ημίφωτος είναι πλέον προτιμητέος απο αρκετούς ανθρώπους που δεν ασχολούνται συστηματικά με τη φωτογραφία. Για αυτούς, ένα snapshot απο το συγκεκριμένο κινητό δεν είναι "good enough" αλλά "better than" σε σχέση με μία φωτογραφική μηχανή. Δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα, αλλά φαντάζομαι οτι με χρήση 3rd party app που αξιοποιεί το ProRAW στο έπακρο δίνοντας έλεγχο και στο ISO (πχ Halide II) οι περισσότεροι χομπίστες θα ζορίζονταν πολύ να ξεχωρίσουν τα αρχεία του κινητού χωρίς να καταφύγουν σε ακραίο pixel peeping.

Συνοψίζοντας, δεν προτίθεμαι να πετάξω τον εξοπλισμό μου επειδή αγόρασα νέο κινητό με "ουάου" κάμερα...έχω όμως στη τσέπη μου ένα ακόμα εργαλείο (με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα όπως όλα τα υπόλοιπα) αντάξιο των προσδοκιών μου για πρώτη φορά. 

Καλά Χριστούγεννα σε όλους

(handheld με μόνη πηγή φωτισμού τα λαμπάκια του δέντρου)

2kAFE0Y.jpg

Το μυστικό είναι στην έκφραση crowd pleasing. Για τους περισσότερους ο συνδυασμός ευκολίας στη χρήση και αποτελέσματος είναι πραγματικά καλός. Δεν έχω δοκιμάσει το iphone 12 πόσο μάλλον το pro, αλλά ήδη οι φωτογραφίες με το iphone 11 που έχω είναι αρκετά καλές, για όταν δεν κουβαλάω φωτογραφική μηχανή.

Όταν όμως με τα ίδια χρήματα πια παίρνεις τελευταίας γενιάς FF camera, αν σου αρέσει η φωτογραφία για μένα είναι no brainer. 

  • Like 1
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσπαθώ να θυμηθώ αν τα έβγαλα με τη μηχανή ή το κινητό αλλά δε θυμάμαι ρε γμτ, έχει αρχίσει να συγκλίνει και η τεχνολογία...

Καμιά βοήθεια από τους γνώστες;

 

Larus rudibundus.png

Passer domesticus.jpg

Προσπαθώ ακόμα να θυμηθώ αν η παρακάτω βγήκε με το κινητό ή την ταπεινή Lumix GM1 με τον σκοτεινό φακό f3.5-5.6 12-60mm. Έχει κανείς καμιά ιδέα με τι πρέπει να βγήκε; Η τεχνολογική σύγκλιση με δυσκολεύει να τα διακρίνω τελευταία...

 

Trithemis annulata.png

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σίγουρα με ταπεινή μηχανή και σκοτεινό φακό, γιατί τους λείπει ευκρίνεια...

2YMHcG0.jpg

 

...οι εξυπνάδες δεν βοηθάνε στην κουβέντα, την μετατρέπουνε σε παράλληλους μονόλογους.

Για δείξε μας και μία υποβρύχια φωτογραφία με τον ίδιο εξοπλισμό να τη θαυμάσουμε...αλλά ξέχασα, χωρίς θήκη η reflex σου δεν δουλεύει κάτω απο το νερο, όπως ένα κινητό (εκτός και αν σου βρίσκεται πρόχειρη καμια Nikonos V).

Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι τα σενάρια χρήσης στα οποία ένα κινητό δεν μπορεί να υποκαταστήσει αξιοπρεπώς μια μηχανή μειώνονται χρόνο με το χρόνο. Βεβαίως, πάντα θα υπάρχει η ανάγκη για χρήση dedicated φωτογραφικών μηχανών και παρελκομένων όταν ο πελάτης πληρώνει για την απολύτως καλύτερη ποιότητα.

Εργαλεία λήψης εικόνων είναι και οι φωτογραφικές μηχανές και τα φωτοκινητά. Όπως δεν θα πήγαινα στον πελάτη με το iPhone, έτσι δεν θα κουβαλούσα και Sinar στις διακοπές μου. 

Horses for courses που λένε στο χωριό μου. Και ευτυχώς, πλέον οι επιλογές ειναι περισσότερες απο ποτέ, ξεκλειδώνοντας το μαγικό κόσμο της φωτογραφίας στον καθένα. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...