Προς το περιεχόμενο

Τι πρωτότυπο; Αγορά πρώτης dslr!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

6 ώρες πριν, babisskg είπε

    Η πρόκληση είναι να φτιάχνεις εικόνες εκεί που αρχικά τα πράγματα φαίνονται αδιάφορα πχ ένα δεμένο μπαλόνι φορώντας του μάσκα για προστασία από τον Covid - 10 με ζωγραφισμένα μάτια επάνω του , να κάθεται στο τσιμεντένιο πεζούλι που τράβηξες , λέω τώρα .

Θεωρώ ότι υπεισέρχεται μεγάλος βαθμός υποκειμενικότητας στο τι είναι αδιάφορο και τι ενδιαφέρον. Αυτό που μου κέντρισε το  ενδιαφέρον ήταν το κίτρινο χρώμα (οπαδός vivid καταστάσεων) αλλά και τα φώτα από πίσω.

Πάντως δε με ενθουσίασε ιδιαίτερα ο 18-55. Δε μου φαίνεται ιδιαίτερα οξύς και γενικά  περίμενα περισσότερα. Βέβαια τώρα τον μαθαίνω όπως και τη φωτογραφική οπότε  προς το παρόν δεν απογοητεύομαι. Στο ηλιοβασίλεμα, σχεδόν σε όλα τα modes (manual, προτεραιότητα κλείστρου ή  διαφράγματος και στις σκηνές που έχει, μόνο στο τοπίο μου έβγαζε τον ήλιο. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις έκαιγε τον ήλιο και τον ουρανό κάτι  που δε  γινόταν με τη Sony (δεν αναφέρω τα κινητά για εκεί υπάρχει και ο παράγοντας του computational photography). Θα δοκιμάσω και αύριο διάφορες  παραλλαγές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 238
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

19 ώρες πριν, ostvarivanje είπε

Θεωρώ ότι υπεισέρχεται μεγάλος βαθμός υποκειμενικότητας στο τι είναι αδιάφορο και τι ενδιαφέρον. Αυτό που μου κέντρισε το  ενδιαφέρον ήταν το κίτρινο χρώμα (οπαδός vivid καταστάσεων) αλλά και τα φώτα από πίσω.

Πάντως δε με ενθουσίασε ιδιαίτερα ο 18-55. Δε μου φαίνεται ιδιαίτερα οξύς και γενικά  περίμενα περισσότερα. Βέβαια τώρα τον μαθαίνω όπως και τη φωτογραφική οπότε  προς το παρόν δεν απογοητεύομαι. Στο ηλιοβασίλεμα, σχεδόν σε όλα τα modes (manual, προτεραιότητα κλείστρου ή  διαφράγματος και στις σκηνές που έχει, μόνο στο τοπίο μου έβγαζε τον ήλιο. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις έκαιγε τον ήλιο και τον ουρανό κάτι  που δε  γινόταν με τη Sony (δεν αναφέρω τα κινητά για εκεί υπάρχει και ο παράγοντας του computational photography). Θα δοκιμάσω και αύριο διάφορες  παραλλαγές.

Κάτι κάνεις λάθος προφανώς. Έχω βγάλει άπειρα ηλιοβασιλέματα με τον πρόγονο της δικής σου, την 500D και τον 18-55. Ίσως έχεις λανθασμένη τη ρύθμιση φωτομέτρησης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

58 λεπτά πριν, RTW4ever είπε

Κάτι κάνεις λάθος προφανώς. Έχω βγάλει άπειρα ηλιοβασιλέματα με τον πρόγονο της δικής σου, την 500D και τον 18-55. Ίσως έχεις λανθασμένη τη ρύθμιση φωτομέτρησης.

Ωραία, εγώ την έχω λανθασμένη. Και στο αυτόματο είναι λανθασμένη; Επίσης οι φωτογραφίες που παίρνω είναι σαν να έχω τη φωτεινότητα στο +. Δηλαδή θάλασσα και ουρανός βγαίνουν κάπως ξεθωριασμένα. Αν βάλουν στο μείον τη φωτεινότητα βγαίνουν καλά αλλά αν βγάζω σε σκιά βγαίνουν σκοτεινές. 

Ίσως να φταίει και η φωτομέτρηση, δεν ξέρω. Για να είμαι απόλυτα σίγουρος, η ρύθμιση φωτομέτρησης είναι το awb;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 λεπτά πριν, ostvarivanje είπε

Ωραία, εγώ την έχω λανθασμένη. Και στο αυτόματο είναι λανθασμένη; Επίσης οι φωτογραφίες που παίρνω είναι σαν να έχω τη φωτεινότητα στο +. Δηλαδή θάλασσα και ουρανός βγαίνουν κάπως ξεθωριασμένα. Αν βάλουν στο μείον τη φωτεινότητα βγαίνουν καλά αλλά αν βγάζω σε σκιά βγαίνουν σκοτεινές. 

Ίσως να φταίει και η φωτομέτρηση, δεν ξέρω. Για να είμαι απόλυτα σίγουρος, η ρύθμιση φωτομέτρησης είναι το awb;

Δεν ξέρω τι απαιτήσεις έχεις από τη φωτογραφία. Οι μηχανές, σε αντίθεση με τα κινητά, έχουν σκοπό την αποτύπωση της πραγματικότητας και όχι την παραγωγή εικόνας που θα αρέσει στον χρήστη. Δείχνουν αυτό που υπάρχει και όχι αυτό που θα μας άρεσε να υπάρχει / βλέπουμε.

Τα κινητά έχουν κάνει τον κόσμο να νομίζει ότι σωστή φωτογραφία είναι η υπολογιστική (computational). Αν θες τέτοιο στυλ, πρέπει να τραβάς σε raw και μετά να της αλλάζεις... τα φώτα στο pc.

Αυτό που λες είναι η ισορροπία λευκού (white balance). Η φωτομέτρηση είναι η ρύθμιση evaluative - center weighted - spot κλπ.

Επεξ/σία από RTW4ever
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

52 λεπτά πριν, RTW4ever είπε

Δεν ξέρω τι απαιτήσεις έχεις από τη φωτογραφία. Οι μηχανές, σε αντίθεση με τα κινητά, έχουν σκοπό την αποτύπωση της πραγματικότητας και όχι την παραγωγή εικόνας που θα αρέσει στον χρήστη. Δείχνουν αυτό που υπάρχει και όχι αυτό που θα μας άρεσε να υπάρχει / βλέπουμε.

Τα κινητά έχουν κάνει τον κόσμο να νομίζει ότι σωστή φωτογραφία είναι η υπολογιστική (computational). Αν θες τέτοιο στυλ, πρέπει να τραβάς σε raw και μετά να της αλλάζεις... τα φώτα στο pc.

Αυτό που λες είναι η ισορροπία λευκού (white balance). Η φωτομέτρηση είναι η ρύθμιση evaluative - center weighted - spot κλπ.

Όχι, όχι, δεν έχω εξωπραγματικές απαιτήσεις σου τους φωτογραφίες. Γνωρίζω για το computational photography και δεν αναφέρομαι σε και τέτοιο. Παίζει να έχω μπερδευτεί και εγώ, αλλά λίγο πολύ κρίνω από την Nex-3n. Αυτό ακριβώς θέλω, ό,τι βλέπω να αποτυπώνεται και δε θέλω κάτι παραπάνω. Επειδή έμεινε από μπαταρία η 800d σήμερα το μεσημέρι (από τι ψαχουλεμα που έκανα στις ρυθμίσεις), το απόγευμα χρησιμοποίησα τη nex και προς το ηλιοβασίλεμα και εκεί είδα κάτι παρόμοιο. Άσε που μετά το ηλιοβασίλεμα στο Λουτράκι που είχε ο ουρανός ένα κόκκινο χρώμα ή nex μου το εμφάνιζε κιτρινο. 

Παίζει τη φωτομέτρηση να την πείραξα μέσα σε όλες τις ρυθμίσεις που πείραξα για να δω τη φταίει. Τι τα που θα την πιάσω τη μηχανή θα το κοιτάξω. Για μεγαλύτερη πιστότητα χρωμάτων στο evaluative πρέπει να την έχω;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, ostvarivanje είπε

Όχι, όχι, δεν έχω εξωπραγματικές απαιτήσεις σου τους φωτογραφίες. Γνωρίζω για το computational photography και δεν αναφέρομαι σε και τέτοιο. Παίζει να έχω μπερδευτεί και εγώ, αλλά λίγο πολύ κρίνω από την Nex-3n. Αυτό ακριβώς θέλω, ό,τι βλέπω να αποτυπώνεται και δε θέλω κάτι παραπάνω. Επειδή έμεινε από μπαταρία η 800d σήμερα το μεσημέρι (από τι ψαχουλεμα που έκανα στις ρυθμίσεις), το απόγευμα χρησιμοποίησα τη nex και προς το ηλιοβασίλεμα και εκεί είδα κάτι παρόμοιο. Άσε που μετά το ηλιοβασίλεμα στο Λουτράκι που είχε ο ουρανός ένα κόκκινο χρώμα ή nex μου το εμφάνιζε κιτρινο. 

Παίζει τη φωτομέτρηση να την πείραξα μέσα σε όλες τις ρυθμίσεις που πείραξα για να δω τη φταίει. Τι τα που θα την πιάσω τη μηχανή θα το κοιτάξω. Για μεγαλύτερη πιστότητα χρωμάτων στο evaluative πρέπει να την έχω;

    Το evaluative η matrix metering η όπως αλλιώς μπορεί να το ονομάζουν άλλες εταιρείες , κάνει φωτομέτρηση σε πολλά σημεία μέσα στην εικόνα και στην συνέχεια την συγκρίνει με βάση δεδομένων η οποία είναι φορτωμένη στο λογισμικό της μηχανής . Αυτή η αντιστοίχιση καταλήγει να δίνει μια μέση ? φωτομέτρηση κατά κάποιο τρόπο , αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την λέξη μέση φωτομέτρηση . Είναι η επέμβαση του λογισμικού που έχει φορτώσει η εταιρεία στο τελικό αποτέλεσμα . Στο λογισμικό η κάθε εταιρεία χωριστά χρησιμοποιεί διαφορετικά κριτήρια κάτι που καταλήγει στο να λέμε πως η Canon έχει πιο ζωντανά χρώματα ας πούμε , η Nikon πιο θερμά κλπ . 

    Δεν είναι κακός τρόπος φωτομέτρησης , είναι όμως νωρίς να εμπλακεί κάποιος με κάτι τέτοιο . Το λέω με την λογική πως προέχει ας πούμε η εξοικείωση με την λειτουργία / λειτουργίες ενός φωτογραφικού συνόλου . Αργότερα ναι , μπορεί κάποιος να πάει πιο πέρα , όχι όμως την στιγμή που τα δάχτυλα του δεν έχουν ακόμη συνηθίσει να βρίσκουν από μόνα τους το sub command dial . 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, babisskg είπε

    Το evaluative η matrix metering η όπως αλλιώς μπορεί να το ονομάζουν άλλες εταιρείες , κάνει φωτομέτρηση σε πολλά σημεία μέσα στην εικόνα και στην συνέχεια την συγκρίνει με βάση δεδομένων η οποία είναι φορτωμένη στο λογισμικό της μηχανής . Αυτή η αντιστοίχιση καταλήγει να δίνει μια μέση ? φωτομέτρηση κατά κάποιο τρόπο , αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την λέξη μέση φωτομέτρηση . Είναι η επέμβαση του λογισμικού που έχει φορτώσει η εταιρεία στο τελικό αποτέλεσμα . Στο λογισμικό η κάθε εταιρεία χωριστά χρησιμοποιεί διαφορετικά κριτήρια κάτι που καταλήγει στο να λέμε πως η Canon έχει πιο ζωντανά χρώματα ας πούμε , η Nikon πιο θερμά κλπ . 

    Δεν είναι κακός τρόπος φωτομέτρησης , είναι όμως νωρίς να εμπλακεί κάποιος με κάτι τέτοιο . Το λέω με την λογική πως προέχει ας πούμε η εξοικείωση με την λειτουργία / λειτουργίες ενός φωτογραφικού συνόλου . Αργότερα ναι , μπορεί κάποιος να πάει πιο πέρα , όχι όμως την στιγμή που τα δάχτυλα του δεν έχουν ακόμη συνηθίσει να βρίσκουν από μόνα τους το sub command dial . 

Σε ευχαριστώ πολύ Μπάμπη και  εννοείται ότι συμφωνώ μαζί σου σε ότι λες, απλά το ρώτησα επειδή πείραξα πολλές ρυθμίσεις, πείραξα και αυτό. Ναι, matrix metering το είχα συναντήσει σε ένα βιντεάκι και έλεγε ότι εκτός από εξειδικευμένες περιπτώσεις ότι ήταν καλύτερο να είναι εκεί ρυθμισμένη η μηχανή και έτσι έκανα  και εγώ.

Μάλλον το πρόβλημα που εξέφρασα δεν υφίσταται και ο λόγος είναι ότι (μάλλον επαναλαμβάνω) έπεσα θύμα της οθόνης της συσκευής  που κάτω από τον ήλιο, αν και σε  φουλ φωτεινότητα, εμφάνιζε τα χρώματα ξεθωριασμένα. Τις κοίταξα πάλι τις  φωτογραφίες εχτές το βράδυ και ήταν φυσιολογικές.  Το είχα πάθει και παλιότερα με τη Sony αλλά υπέθεσα ότι μετά από τόσα χρόνια θα είχε λυθεί, αλλά τέτοια ζητήματα δε λύνονται τόσο εύκολα γιατί και στο κινητό που έχει πολύ καλύτερη οθόνη, κάτω από τον ήλιο είναι λίγο ξεθωριασμένα τα χρώματα. Αυτά προς το παρόν κι ελπίζω σήμερα να επιβεβαιώσω την υποψία μου.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, ostvarivanje είπε

Σε ευχαριστώ πολύ Μπάμπη και  εννοείται ότι συμφωνώ μαζί σου σε ότι λες, απλά το ρώτησα επειδή πείραξα πολλές ρυθμίσεις, πείραξα και αυτό. Ναι, matrix metering το είχα συναντήσει σε ένα βιντεάκι και έλεγε ότι εκτός από εξειδικευμένες περιπτώσεις ότι ήταν καλύτερο να είναι εκεί ρυθμισμένη η μηχανή και έτσι έκανα  και εγώ.

Μάλλον το πρόβλημα που εξέφρασα δεν υφίσταται και ο λόγος είναι ότι (μάλλον επαναλαμβάνω) έπεσα θύμα της οθόνης της συσκευής  που κάτω από τον ήλιο, αν και σε  φουλ φωτεινότητα, εμφάνιζε τα χρώματα ξεθωριασμένα. Τις κοίταξα πάλι τις  φωτογραφίες εχτές το βράδυ και ήταν φυσιολογικές.  Το είχα πάθει και παλιότερα με τη Sony αλλά υπέθεσα ότι μετά από τόσα χρόνια θα είχε λυθεί, αλλά τέτοια ζητήματα δε λύνονται τόσο εύκολα γιατί και στο κινητό που έχει πολύ καλύτερη οθόνη, κάτω από τον ήλιο είναι λίγο ξεθωριασμένα τα χρώματα. Αυτά προς το παρόν κι ελπίζω σήμερα να επιβεβαιώσω την υποψία μου.  

Όπως έχω γράψει πολλές φορές, τις φωτογραφίες τις βλέπουμε σε σωστή οθόνη υπολογιστή. Ούτε σε κινητά, ούτε σε τηλεοράσεις, ούτε στην οθόνη της μηχανής.

Τόση ώρα αναλύουμε θέμα που δεν υφίσταται. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@ostvarivanje παίξε λίγο με τη μηχανή σε matrix φωτομετρηση  και θα μάθεις προς τα που τείνει. Άλλες μάρκες/σώματα τείνουν προς υπερεκθεση άλλα  προς υποεκθεση αλλά συνήθως μιλαμε για μια απόκλιση 1/2 με 1 στοπ, μην φανταστείς τρελές διαφορές. 

 

Επισης τα raw αρχεία πάντα δείχνουν πιο "ξεπλυμενα" επειδή ακριβώς είναι αυτό που βλέπει ο αισθητήρας. Μια μικρή επεξεργασία είναι για μένα απαραίτητη αλλά από κει και πέρα αν θες να παίξεις με κάδρο που έχει πολύ μεγάλες αποκλίσεις σε φως πρέπει να κάνεις blend τραβώντας 2-3 καρε και μετά να τα συνδυάσεις στο pc.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, RTW4ever είπε

Όπως έχω γράψει πολλές φορές, τις φωτογραφίες τις βλέπουμε σε σωστή οθόνη υπολογιστή. Ούτε σε κινητά, ούτε σε τηλεοράσεις, ούτε στην οθόνη της μηχανής.

Τόση ώρα αναλύουμε θέμα που δεν υφίσταται. :)

     Με ποιον τρόπο έβγαλες συμπέρασμα πως χρειάζεται να αδειοδοτηθουμε από τον οποιονδήποτε για να αναλύουμε ότι θέλουμε μόνον εσύ καταλαβαίνεις . 

    Ο άνθρωπος με τον οποίο έχω τηλ επικοινωνία βρίσκεται σε διακοπές , κάτι που φυσικά είναι αδύνατον να γνωρίζεις . Τώρα για το ποιος κουβαλάει τέτοιου είδους οθόνη στις διακοπές του , αυτό ας μην το πάω πιο πέρα .

    Χωρίς να γνωρίζεις λοιπόν , γράφεις πως καλό είναι ( κάτι το οποίο δεν αρνούμαι ούτε αμφισβητώ με κανέναν τρόπο ) πως πρέπει να βλέπουμε τις εικόνες με το συγκεκριμένο μέσο . Αυτό φαίνεται πως είναι για σένα το σημαντικό και όχι να κατανοήσεις τι ακριβώς δεν κατάλαβε ο άνθρωπος ώστε να βοηθηθεί σ' αυτό που αντιμετωπίζει και για τον οποίο είναι πρόβλημα .

   Επίσης σημαντικό είναι να καταλάβεις πως ο άνθρωπος δεν έχει την εμπειρία άλλων ώστε να γνωρίζει πως η οθόνη στην πλάτη μιας μηχανής δεν είναι το κατάλληλο μέσο για να βγουν συμπεράσματα για μια εικόνα , λόγω κατηγορίας οθόνης , ανάλυσης κλπ . Συν το γεγονός πως είναι μαθημενος να βλέπει εικόνες από άλλη μάρκα μηχανής .

   Αντί να ρωτήσεις τις λεπτομέρειες , ώστε να μάθεις τι ακριβώς συμβαίνει , θεωρησες πως πρέπει να αναφερθεις στο ζήτημα της θέασης μιας εικόνας σε συγκεκριμένο τύπο οθόνης . ΟΚ !

   Η ίδια ακριβώς λογική κρύβεται πίσω από την τοποθέτηση πως αν δεν τραβάς φωτογραφίες με Nikon D850 σε συνδυασμό με τον Nikkor 28 - 70 f 2.8 ( έτσι για να το χοντρυνω ) είναι άσκοπο και τζάμπα τυρανιόμαστε . Τώρα για το πόσοι εδώ μέσα η οπουδήποτε αλλού στον κόσμο , είναι ιδιοκτήτες τέτοιου η περεμφερούς φωτογραφικού συνόλου ......  Άρα λοιπόν όσοι δεν έχουν οθόνη τάδε και φωτογραφικό σύνολο τάδε αναλύουν θέματα που δεν υφίστανται . Είναι στην διακριτική ευχέρεια του καθενός να εκτιμήσει την λογική πίσω από τέτοιου είδους τοποθετήσεις .

   Δεν δήλωσα με κανέναν τρόπο , γραπτό η άλλο πως δεν θα ασχοληθώ ξανά με τα γραπτά σου η τις θέσεις σου οπότε δεν δεσμευομαι από κάτι τέτοιο . 

  Αν λοιπόν γνωρίζεις πραγματικά τα ωφέλη από την χρήση θέασης ψηφιακών αρχείων εικόνας σε συγκεκριμένο μέσο , δεν έχεις παρά να ανοίξεις ένα θέμα , όπου μπορείς να παρουσιάσεις το ζήτημα , να δείξεις μεθοδολογίες , τρόπους χρήσης , ακόμη και να προτείνεις εναλλακτικές λύσεις . 

   Το μόνο βέβαιο είναι πως κανείς δεν κουβαλάει την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών του μαζί του τέτοια οθόνη , χωρίς να αποκλείω τίποτε !!! 

   Συνεχίζουμε να μαθαίνουμε , παραμένουμε ερασιτέχνες με σκοπό και λογική να μοιραζόμαστε εμπειρίες και γνώσεις . Σε μια τέτοια διαδικασία οι εμμονές πάσης φύσεως και μορφής δεν βοηθάνε στο ελάχιστο . 

  Αν ποτέ χρειαστεί κανείς να μάθει τον τρόπο να φορτώνει φιλμ σε Zenit σειράς B , E έως και 12xp η SD συν τα επόμενα βήματα , μπορεί να απευθυνθεί σε μένα αφού γνωρίζω και μπορώ να το δείξω .

  Δεν αναλύουμε θέματα που δεν υφίστανται , ρωτάμε , κατανοούμε και εφόσον γνωρίζουμε τον τρόπο , δείχνουμε το επόμενο βήμα . Οτιδήποτε άλλο παραμένει χάσιμο χρόνου .

  

  

  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν, ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα για να μην υπάρχουν αμφιβολίες. 

Τις φωτογραφίες βασικά γνωρίζω πολύ καλά πού να τις δω και πώς πρέπει να τις δω. Όμως παρόλα αυτά και η οθόνη της φωτογραφικής, μπορεί να μην έχει τα προτερήματα μίας οθόνης, αλλά σίγουρα το άσπρο δεν μπορεί να το κάνει μαύρο. Επίσης έγραψα "μάλλον" (και δύο φορές κιόλας) γιατί δεν ήμουν σίγουρος. Για να λυθεί η οποιαδήποτε αμφιβολία ανέβασα 3 φωτογραφίες στο flikr. Σήμερα περάσαμε από το Μυστρά και εκεί έβγαλα αρκετές φωτογραφίες. Παρατήρησα ότι όταν ο Ήλιος ήταν μπροστά ή πλάγια, "καιγόταν" ο ουρανός, ενώ όταν ήταν πίσω, έβγαινε κανονικά. Βέβαια στις δύο που κάηκε ο ουρανός και στη μία (από τις τρεις που ανέβασα) που έχει σχετικά ζωντανό χρώμα ο ουρανός, υπήρχαν διάφορες διαβαθμίσεις χρωματικές του ουρανού.

Αυτές οι δύο είναι με καμένο τον ουρανό  και  αυτήν είναι που βγήκε κανονικά. Οπότε όπως βλέπετε, δεν είναι ζήτημα παραπλάνησης από την οθόνη της κάμερας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, ostvarivanje είπε

Αυτές οι δύο είναι με καμένο τον ουρανό  και  αυτήν είναι που βγήκε κανονικά. Οπότε όπως βλέπετε, δεν είναι ζήτημα παραπλάνησης από την οθόνη της κάμερας

Καλημέρα! Προφανώς στις 2 πρώτες το σφάλμα είναι του φωτογραφου (ή εντέλει, τα όρια της φωτογραφικής μηχανής) . Πιθανώς βέβαια να διορθώνεται (σε κάποιο βαθμό) στο lightroom αν έχεις τραβήξει raw (κατεβάζοντας στο tone τα highlights + whites και ανεβάζοντας αντίστοιχα shadows + blacks +- exposure) 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, ostvarivanje είπε

Αυτές οι δύο είναι με καμένο τον ουρανό  και  αυτήν είναι που βγήκε κανονικά. Οπότε όπως βλέπετε, δεν είναι ζήτημα παραπλάνησης από την οθόνη της κάμερας.

Όταν μπαίνει ο ήλιος στο κάδρο οι κλασσικές φωτογραφικές δυσκολεύονται, είτε από αντανακλάσεις του φακού είτε γιατί απλά δεν μπορούν να πιάσουν το dynamic range που απαιτείται. Αν βέβαια υπάρχει mode που δεν καίει τον ουρανό (τοπίο) τότε είναι θέμα ρυθμίσεων (και επιπλέον ρυθμίσεων μετά για να έχεις τη φωτεινότητα που θέλεις στο θέμα σου και τα υπόλοιπα τμήματα της φωτογραφίας).

Λύση είναι ένα ND φίλτρο και ιδιαίτερα ένα "μισό" ND φίλτρο που είναι μαυρισμένο μόνο το πάνω τμήμα του.

Λύση είναι (για τις φώτο που παραθέτεις) να πάρεις ένα κινητό τύπου Iphone.  Προσωπικά νομίζω ότι επένδυση σε κιτ DSLR/Mirrorless δεν έχει και πολύ νόημα σήμερα αν και οφείλω να πω πως με τις τιμές κοντά στα 200 ευρώ το κόστος είναι μικρό.

Επίσης να τονίσω ότι άλλο η φώτο το ηλιοβασίλεμα και άλλο η φώτο με τον ήλιο ψηλά, ειδικά στην Ελλάδα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, ostvarivanje είπε

Λοιπόν, ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα για να μην υπάρχουν αμφιβολίες. 

Τις φωτογραφίες βασικά γνωρίζω πολύ καλά πού να τις δω και πώς πρέπει να τις δω. Όμως παρόλα αυτά και η οθόνη της φωτογραφικής, μπορεί να μην έχει τα προτερήματα μίας οθόνης, αλλά σίγουρα το άσπρο δεν μπορεί να το κάνει μαύρο. Επίσης έγραψα "μάλλον" (και δύο φορές κιόλας) γιατί δεν ήμουν σίγουρος. Για να λυθεί η οποιαδήποτε αμφιβολία ανέβασα 3 φωτογραφίες στο flikr. Σήμερα περάσαμε από το Μυστρά και εκεί έβγαλα αρκετές φωτογραφίες. Παρατήρησα ότι όταν ο Ήλιος ήταν μπροστά ή πλάγια, "καιγόταν" ο ουρανός, ενώ όταν ήταν πίσω, έβγαινε κανονικά. Βέβαια στις δύο που κάηκε ο ουρανός και στη μία (από τις τρεις που ανέβασα) που έχει σχετικά ζωντανό χρώμα ο ουρανός, υπήρχαν διάφορες διαβαθμίσεις χρωματικές του ουρανού.

Αυτές οι δύο είναι με καμένο τον ουρανό  και  αυτήν είναι που βγήκε κανονικά. Οπότε όπως βλέπετε, δεν είναι ζήτημα παραπλάνησης από την οθόνη της κάμερας.

Δεν είναι καμμένος ο ουρανός. Έχει συννεφιά. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι οι σκιές στις φωτογραφίες είναι από ανύπαρκτες έως πολύ μαλακές. Όπως ακριβώς συμβαίνει όταν η φωτεινή πηγή είναι διάχυτη (softbox, συννεφιασμένος ουρανός κλπ). Αντίθετα με την τρίτη φωτογραφία που εκτός του ότι είχες σημειακή φωτεινή πηγή (ήλιος) και άρα σκληρές σκιές, η θέση του ηλίου (δεξιά και πίσω από το φωτογράφο) είχε σαν αποτέλεσμα αυτά τα κορεσμένα χρώματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...