Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

35 minutes ago, Vasilisxd said:

Οσο υπάρχουν οι επιδοτήσεις μια χαρά προσιτά είναι. Το θέμα ήταν πάντα να έχεις δικό σου μέρος φόρτισης.

Δηλαδή, με το "Κιν.Ηλ.3" ένα ξερωγώ Volvo Ex30 κοστίζει 28.000€ και ο "ανταγωνιστής", του ένα Yaris Cross κάπου στα 24.000€. Απο την μια έχεις ένα εντελώς σύγχρονο αμάξι 270 αλόγων χωρίς σέρβις και από την άλλη ένα μέτριο hybrid. 

Το ένα φουλάρει με 6€ και θα σου βγάλει 350χλμ και το άλλο θα σου βγάλει τα ίδια με 30€. Είναι θέμα χρόνου να βγεις κερδισμένος οικονομικά με το ηλεκτρικό. 

* Αντίστοιχο παράδειγμα, ένα Peugeot 3008/Huyndai Tucson κλπ πάνε 30.000€ ενώ ένα ηλεκτρικό SUV π.χ Model Y πάει 36.000€.

* Ενα MG4 πάει 24.000€. Ξέρεις πολλά αμάξια σε αυτή την τιμή με 170 άλογα ?  

1) Γιατί είναι θέμα οι μπαταρίες ? Δεν σου φτάνουν 20 χρόνια ζωής/500.000χλμ απόστασης ?

2) Είναι πιο απλά γιατί δεν έχουν τίποτα μέσα. Δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων, ψυγείο, κινητήρας, σύστημα εξάτμισης, δεν υπάρχει τίποτα για να του κάνεις σέρβις.  

20 χρονια ζωης; Δεν νομιζω καν να φτανουν τα 10....και αυτο το δεδομενο τα αλλαζει ολα...δεν αγοραζω αυτοκινητο με τη σκεψη οτι στη 10ετια πρεπει να παρω καινουριο, γιατι η αλλαγη μπαταριας μπορει να παει οσο το κοστος του αυτοκινητου τοτε...

  • Like 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

1 minute ago, mindreader said:

20 χρονια ζωης; Δεν νομιζω καν να φτανουν τα 10....και αυτο το δεδομενο τα αλλαζει ολα...δεν αγοραζω αυτοκινητο με τη σκεψη οτι στη 10ετια πρεπει να παρω καινουριο, γιατι η αλλαγη μπαταριας μπορει να παει οσο το κοστος του αυτοκινητου τοτε...

Ρεεεε μεγάλε 10 χρόνια είναι μόνο η εγγύηση που σου δίνει η αντιπροσωπεία.  

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, Doubt είπε

Αυτά είναι μόνο στο μοτέρ χωρίς μίζα, ψυγεία, σασμάν, κολάρα, εγκεφάλους, αισθητήρες, λάδια, ξύδια, παραφλού κλπ κλπ

Ναι δεν διαφωνώ στην πολυπλοκότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά ούτε οι μπαταρίες ούτε τα ηλεκτρικά μοτέρ είναι απλά. Μπορείς να ψάξεις αντίστοιχες αναλύσεις σε κομμάτια για να το εξακριβώσεις. Δεν λεω ότι υπάρχει κάτι κακό βέβαια, απλά μην περιμένουμε μειώσεις σε τιμές λόγο απλούστερων συστημάτων.

 

37 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

1) Γιατί είναι θέμα οι μπαταρίες ? Δεν σου φτάνουν 20 χρόνια ζωής/500.000χλμ απόστασης ?

2) Είναι πιο απλά γιατί δεν έχουν τίποτα μέσα. Δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων, ψυγείο, κινητήρας, σύστημα εξάτμισης, δεν υπάρχει τίποτα για να του κάνεις σέρβις.  

1) Είναι θέμα γιατί αυτή τη στιγμή κρατάνε "πίσω" τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αν είχαμε την τέλεια μπαταρία δεν θα υπήρχε καν λόγος σύγκρισης. Τα νούμερα που αναφέρεις πάντως δεν μου λένε τίποτα προσωπικά (μια και ρωτάς αν μου κάνουν), δεν μενω σε πόλη και η χρήση που κάνω στο αυτοκίνητο μου δεν γίνεται σε κανένα ηλεκτρικό, ακόμα και εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.

2) Υπάρχουν όμως άλλα συστήματα όμως που και αυτα χρίζουν συντήρησης, service μια χαρά θα κάνεις και στο ηλεκτρικό δηλαδή ( κινητήρες, κιβώτιο και σύστημα ψύξης υπάρχουν και στα ηλεκτρικά), απλά όχι τόσο συχνά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, newlynx είπε

@Vasilisxd Αν αύριο το πρωί με "μαγικό τρόπο" αποκτήσουν ΟΛΟΙ μέρος φόρτισης θα αυξηθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Δηλαδή υπάρχει κόσμος με 30 και 40Κ (στο χέρι ή/και δόσεις) και απλά περιμένει ευκολότερη πρόσβαση σε φόρτιση;
Tο 2023 πωλήθηκαν συνολικά 134.465 νέα αυτοκίνητα, έναντι 105.219 το 2022 (πηγή Gocar) σε σύνολο 2.5 - 3.000.000 οικογενειών, με το leasing (έκανα μια πρόχειρη αναζήτηση) να είναι στο 55%. Αυτό είναι και  απόδειξη του γερασμένου στόλου στην Ευρώπη (17 χρόνια).
Τα 24.000€ μπορεί και να είναι το μόνο ρεαλιστικό νούμερο - ταβάνι για τη μέση οικογένεια, τα 28 ή 30 ή 36 απέχουν πολύ από τις δυνάμεις του Έλληνα αυτή τη χρονική στιγμή στη χώρα.

Διόρθωση - To ID7 ξεκινά από τα 58.900 € (χωρίς επιδότηση)

Δεν εχει ιδιαιτερη σημασια ο τροπος αποκτησης του αυτοκινητου. Ειτε leasing , ειτε μετρητα , είτε δάνειο, το θέμα ειναι οτι αγοράζονται.
Αν αυριο το πρωι εξαφανιζοντουσαν τα leasing, αυτοματα ουσιαστικα αυτη η παροχη προς τον εργαζομενο θα γινοταν μισθος ή θα γινοταν ιδιοκτητος εταιρικός στόλος αν μιλάμε για αμειγώς επαγγελματικό αυτοκινητο (πχ το φορτηγο που παραδιδει τα προιοντα).
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

1) Ναι πιστεύω θα αυξηθούν πάρα πολύ. Κάνω τον χρόνο πάνω από 20.000χλμ και γλυτώνω κάπου 2.000€ από καύσιμα.

Εάν πάρεις ένα π.χ Yaris Cross των 24.000€ και βάλεις δόση 300€ τον μήνα, υπολόγισε ακόμα και 150€ σε καύσιμο. Γιατί να μην βάλεις δόση 400€ τον μήνα και 50€ σε καύσιμο, θα σου βγει το ίδιο και θα έχεις πάρει ένα πολύ καλύτερο αμάξι.   

2) Eχει γεμίσει ο τόπος μεγάλα SUV των 30.000€ 

Προσωπικά θέλω να πάμε σε ηλεκτρικά, δεν είμαι αρνητικός, τις καλύτερες τιμές περιμένω. Ποιο μοντέλο έχεις;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 minutes ago, newlynx said:

Προσωπικά θέλω να πάμε σε ηλεκτρικά, δεν είμαι αρνητικός, τις καλύτερες τιμές περιμένω. Ποιο μοντέλο έχεις;

Skoda Enyaq 60kWh, κάπου στα 36Κ με την επιδότηση. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, newlynx είπε

To μεγάλο πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι οι τιμές των ηλεκτρικών, που δεν απευθύνονται στον μέσω Έλληνα αλλά οδηγούν σε γκρίνια (τεκμηριωμένη πολλές φορές) για όλα τα θέματα της ηλεκτροκίνησης (δίκτυο, σέρβις, αυτονομία, ζωή μπαταρίας κ.α).
Το θέμα της φόρτισης θα λυθεί σταδιακά, της απόκτησης όμως μου φαίνεται αξεπέραστο τα επόμενα χρόνια. Όποιος δει τις πωλήσεις αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια θα διαπιστώσει πως ένα τεράστιο μέρος (δεν θυμάμαι αν είναι η πλειοψηφία) αφορά "αγορές" μέσω leasing, επομένως ο πήχης του μέσου Έλληνα είναι ήδη χαμηλά ως προς την ικανότητα να αγοράσει. Το Passat το 2014 ξεκινούσε από τα 20Κ€ και το ID7 το 2024 από τα 51Κ€ (χωρίς επιδότηση). 


 

Οσοι δεν μπορουν να αγορασουν καινουριο, απλα θα περιμενουν 3-4 χρονια να το παρουν μεταχειρισμενο.

Οπως ακριβως κανουν οσοι παιρνουν μεταχειρισμενα συμβατικα.

Δεν ειναι αναγκη να εχουμε ολοι καινουριο ηλεκτρικο.

Βασικα δεν ειναι αναγκη να εχουμε ολοι αυτοκινητο, ειδικα αν μενουμε στο παγκρατι :P

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

58 minutes ago, Vasilisxd said:

Ρεεεε μεγάλε 10 χρόνια είναι μόνο η εγγύηση που σου δίνει η αντιπροσωπεία.  

ναι αλλά η εγγύηση δίνεται με όρους,

να μην χτυπήσει το εξωτερικό κέλυφος της μπαταρίας, να μην γίνουν σημάδια εξωτερικά στο κέλυφος της μπαταρίας, να μην αλλοιωθούν τα προστατευτικά σημάδια για το κέλυφος, κλπ

Πήρε γνωστός μου Hyundai IONIQ 5 δεν λογάριασε τους όρους, το έβαλε σε χαμηλό παρκινγκ με ράμπα που κατεβαίνει απότομα του χτυπήθηκε το ένα πλαστικό προστασίας απο κάτω, εγγύηση off επίσημα. κόστος αντικατάστασης μπαταρίας όσο το αυτοκίνητο πολλά τα μηδενικά. Ψάξτε το 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, hyperlost είπε

ναι αλλά η εγγύηση δίνεται με όρους,

να μην χτυπήσει το εξωτερικό κέλυφος της μπαταρίας, να μην γίνουν σημάδια εξωτερικά στο κέλυφος της μπαταρίας, να μην αλλοιωθούν τα προστατευτικά σημάδια για το κέλυφος, κλπ

Πήρε γνωστός μου Hyundai IONIQ 5 δεν λογάριασε τους όρους, το έβαλε σε χαμηλό παρκινγκ με ράμπα που κατεβαίνει απότομα του χτυπήθηκε το ένα πλαστικό προστασίας απο κάτω, εγγύηση off επίσημα. κόστος αντικατάστασης μπαταρίας όσο το αυτοκίνητο πολλά τα μηδενικά. Ψάξτε το 

Αμα χτυπησεις θερμικο απο κατω και σπασεις κατι αντιστοιχο δε θα βγει εκτος εγγυησης?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 minutes ago, hyperlost said:

ναι αλλά η εγγύηση δίνεται με όρους,

να μην χτυπήσει το εξωτερικό κέλυφος της μπαταρίας, να μην γίνουν σημάδια εξωτερικά στο κέλυφος της μπαταρίας, να μην αλλοιωθούν τα προστατευτικά σημάδια για το κέλυφος, κλπ

Πήρε γνωστός μου Hyundai IONIQ 5 δεν λογάριασε τους όρους, το έβαλε σε χαμηλό παρκινγκ με ράμπα που κατεβαίνει απότομα του χτυπήθηκε το ένα πλαστικό προστασίας απο κάτω, εγγύηση off επίσημα. κόστος αντικατάστασης μπαταρίας όσο το αυτοκίνητο πολλά τα μηδενικά. Ψάξτε το 

μάλιστα

Εγώ πάλι και οχι γνωστός μου έκανα το ίδιο στο Model 3 , βασικά το ξέσκισα στη ράμπα απο κατω , καμία εγγύηση δε βγήκε off.

με εκνευρίζει που είναι τόσο χαμηλό. 

 

Επεξ/σία από sndev
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, CorsarioJoao είπε

Ναι δεν διαφωνώ στην πολυπλοκότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά ούτε οι μπαταρίες ούτε τα ηλεκτρικά μοτέρ είναι απλά. Μπορείς να ψάξεις αντίστοιχες αναλύσεις σε κομμάτια για να το εξακριβώσεις. Δεν λεω ότι υπάρχει κάτι κακό βέβαια, απλά μην περιμένουμε μειώσεις σε τιμές λόγο απλούστερων συστημάτων.

Καμία σχέση, μήλα με πορτοκάλια.

Αν ξαφνικά άλλαζαν οι γραμμές παραγωγής σε αμιγώς ηλεκτρικά, το κόστος θα έπεφτε κατακόρυφα. Έλα όμως που όλα αυτά τα parts του θερμικού δίνουν δουλειά και τζίρο σε ένα σωρό προμηθευτές που δεν γίνεται να βάλουν λουκέτο σε μια νύχτα. Στην Ελλάδα πχ στα "τέτοια μας", δεν έχουμε τέτοιες παραγωγικές μονάδες, σε Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία όμως θα γίνει ξεσηκωμός.

Είναι και πολιτικό το θέμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 minutes ago, hyperlost said:

Πήρε γνωστός μου Hyundai IONIQ 5 δεν λογάριασε τους όρους, το έβαλε σε χαμηλό παρκινγκ με ράμπα που κατεβαίνει απότομα του χτυπήθηκε το ένα πλαστικό προστασίας απο κάτω, εγγύηση off επίσημα. κόστος αντικατάστασης μπαταρίας όσο το αυτοκίνητο πολλά τα μηδενικά. Ψάξτε το

Αυτο που λες δεν ισχυει , ΑΛΛΑ η hyundai ειναι απο τις χειροτερες εταιριες στο θεμα υποστηριξη πελατων . Ωραια αυτοκινητα καλα αυτοκινητα αλλα μην σου τυχει προβλημα . Οχι στα ηλεκτρικα , σε ΟΛΑ τα αυτοκινητα της. Δεν θα απορησω αν πηγε σε αντιπροσωπο και του ειπε αυτο.
Οσον αφορα την μπαταρια μια 64αρα την χρεωνει στα 14κ . Προσοχη δεν κοστιζει πραγματικα τοσο η μπαταρια, τοσο την χρεωνει η Hyundai. Ακομα και ετσι δεν κοστιζει οσο το αυτοκινητο. Το αυτοκινητο κοστιζει περιξ των 50000 ευρω.
Αν δεν ξερετε πραγματικα τι κοστιζει και τι συμβαινει μην γραφετε οτι φανταζεστε.
Με το Κονα εχω περασει πανω απο πετρες, με εχουν χτυπησει δυο φορες απο πισω κλπ. Δεν τεθηκε θεμα εγγυησης ποτε. Μαλλον ετυχε σε μ@@@. Εχω πετυχει και εγω τετοιους.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, gbras said:

Οσον αφορα την μπαταρια μια 64αρα την χρεωνει στα 14κ

ειναι μαζί με τα εργατικά και φπα? εχεις ρωτήσει? 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Just now, sndev said:

ειναι μαζί με τα εργατικά και φπα? εχεις ρωτήσει? 

 

με την φαπα χωρις εργατικα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρακτικό μέρος μετράει. Ας περάσουν 8-9 χρόνια να αρχίσουν τα προβλήματα με τις μπαταρίες και τότε θα δούμε τι λένε οι εγγυήσεις.

Μπορεί να σου λέει π.χ. ναι τώρα βγάζεις 250 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση ενώ καινούργια πιθανώς έβγαζες 400 όπως μας  λες , αλλά η μπαταρία μια χαρά δουλεύει άρα δεν δικαιούσαι αλλαγή εντός εγγύησης.😜

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...