Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

46 λεπτά πριν, Thanar είπε

όχι, δεν θα χρειαστεί...

Πότε πιστεύεις θα χρειαστεί;

Κάποια πηγή; Κάποιος υπολογισμός; Τόσο κείμενο έγραψα εγώ, και παρέθεσα και τις πηγές, δεν γίνεται να δεχτώ μια τέτοια απάντηση. Φιλικά πάντα, νομίζω καταλαβαινομαστε 🙂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

3 ώρες πριν, korakios είπε

Ήσουν λίγο άγριος με τα νούμερα , προσπάθησα να τα μαγειρέψω λίγο γιατί δε θα ξαναποστάρει .

Ετοιμάσου να ακούσεις οτι δεν παθαίνουν τίποτα και οτι είναι πάμφθηνες (8000Ε στη Μάλτα μεταχειρισμένη για το leaf του και 24000E εδώ αντιπροσωπία)

Αλλά δε παθαίνουν τίποτα, αφου ο ίδιος δίνει εγγύηση σε όλους όσους πάρουν ηλεκτρικό....!

Μην ασχολειστε αλλο,τσαμπα κουραζεστε.Οταν τα ηλεκτρικα θα εχουν αυτονομια 800-1000 χλμ(οσο δλδ φουλαρισμα ενος diesel) και θα φορτιζουν σε 45-60 λεπτα,εννοειτε οτι θα το βαλω φωτια το θερμικο.Μεχρι τοτε δεν εξιζουν ουτε τσαμπα,οχι να δωσω και 42.000€.Παντως παλι καλα να λεμε που υπαρχουν και αγοραστες-beta testers.Θα χρυσοπληρωσουν αυτοι για να παρουμε εμεις μετα απο καμια 10ετια φθηνο ηλεκτρικο σε κανονικη τιμη.Μην τους στεναχωρειτε ρε παιδια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, manos08 είπε

Πότε πιστεύεις θα χρειαστεί;

Κάποια πηγή; Κάποιος υπολογισμός; Τόσο κείμενο έγραψα εγώ, και παρέθεσα και τις πηγές, δεν γίνεται να δεχτώ μια τέτοια απάντηση. Φιλικά πάντα, νομίζω καταλαβαινομαστε 🙂

8 Χρόνια είναι η εγγύηση, η ΤΟΥΟΤΑ βγαίνει με 10 χρόνια (Κινα C-HR full electric) οπότε οχι στη δεκαετία δεν θα αλλάξεις μπαταρία.

https://www.greencarreports.com/news/1128101_first-lexus-electric-car-battery-covered-by-10-year-600-000-mile-warranty

Γιατι χαλάτε τη ζαχαρένια σας με τευτέρια μολύβια και calculator, υπάρχει και η πιθανότητα ο μόνος λόγος για αλλαγή προς την ηλεκτροκίνηση, να είναι αποκλειστικά και μόνον η απόλαυση.-

 

Επεξ/σία από engelo
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, LouCi4er είπε

Μην ασχολειστε αλλο,τσαμπα κουραζεστε

Μα γιατί? Αφού ρώτησε ο άνθρωπος

7 ώρες πριν, Thanar είπε

Πόσα θα δίνεις το χρόνο με το Corsa για καύσιμα και service, αν κάνεις 70-80χλμ εντός πόλης ημερησίως;

Να μην τον ενημερώσω για την απόσβεση σε 8 χρόνια μετά απο 200000χλμ ? Ή 20ετία με νορμάλ χρήση ? Επειδή δεν τα ξέρει καλά από ότι φαίνεται , κρίμα είναι.

 

23 λεπτά πριν, engelo είπε

Γιατι χαλάτε τη ζαχαρένια σας με τευτέρια μολύβια και calculator, υπάρχει και η πιθανότητα ο μόνος λόγος για αλλαγή προς την ηλεκτροκίνηση, να είναι αποκλειστικά και μόνον η απόλαυση.

Είναι προσπάθεια για να αλλάξει άποψη ο @Thanar οτι δε συμφέρει οικονομικά η ηλεκτροκίνηση . Με τεκμηρίωση .

Για απόλαυση , χόμπι , εννοείται , δεν είπε κάτι κακό κάποιος

Για τη ζωή της μπαταρίας ,αν δε μιλήσω αυτοπροσώπως με άτομα που χρησιμοποιούν επαγγελματικό ηλεκτροκίνητο ( ξεζούμισμα-ταχυφόρτιση ) δεν εκφέρω άποψη. Όλοι οι ταξιτζίδες CNG έχουν ή πετρέλαιο ακόμα

Ερώτηση : τι παίζει με την ανακύκλωση των μπαταριών λιθίου ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για έμενα που δεν έχω γκαράζ και παρκάρω έξω βρήκα λυση για το ηλεκτρικό θα πηγαίνω στο εξοχικό κάθε 2 εβδομάδες (80+80χμ) και θα το φορτίζω εκεί😁 αλλά θα πρέπει να ξεχάσω τα γκάζια και να με προσπερνάνε οι άλλοι

Επεξ/σία από fragsp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 ώρες πριν, manos08 είπε

Λοιπόν, επειδή απεχθάνομαι τα λόγια του αέρα....πάμε!

Αρχικά , και για να είμαστε δίκαιοι , θα συγρίνουμε το Golf με το id3 family ( το απλό θα πρέπει να συγκριθεί με polo), ιδία εταιρία λοιπόν και ίδιο επίπεδο @mechpanos ! Από τον κατάλογο της ελλινηκης αντιπροπώπίας , το golf ξεκινάει στα € 20.152 , κατανάλωση 5.3L/km και τέλη 0€. Αντίστοιχα το ID3 family ξεκινάει στα € 41.200, με την επιδότηση (  15% με όριο τα €6.000 που το ξεπερνάει) αρα 41.200-6.000=35.200€ . Κατανάλωση 15,7 kWh/100 km , πάντα σύμφωνα με την εταιρεία, τέλη φυσικά δεν έχει!

image.png.f48e852791b60c81f70679bef7e96a4a.png

image.png.af7be863d04d61d4d42ca886074f1bf7.png

Ας ξεκινήσουμε με το Golf

70-80km, θα πάρω την μέση τιμή, 75!

27.000 χιλιόμετρα τον χρόνο λοιπόν, τέλεια γιατί έτσι χρειάζομαι ένα σερβις τον χρόνο, ακριβώς.

Η κατανάλωση είναι 27000Κm*5,3L/100Km=1431L τον χρόνο. Χρησιμοποιώντας το fuelGR , βλέπουμε πως η μέση τιμή βενζίνης σήμερα είναι 1,478€/L . Άρα τον χρόνο θέλω 2115€ + ένα γενναιόδωρο 100αρικο για το σέρβις του. Τελικός απολογισμός 2215€ τον χρόνο!

 

ID3 family

27000Κm*15,7kWh/100Km=4239kWh ετησίως. Ο λογαριασμός όμως είναι τετράμηνος, διά 3 λοιπόν και έχουμε 1413kWh/4 μήνες. Θα χρησιμοποιήσω αυτό το υπολογιστικό φύλλο ( δημιουργήθηκε για bitcoin mining, αλλά στο κόστος κατανάλωσης δεν μας ενδιαφέρει το που καταναλώθηκε η ενέργεια). Βάζουμε το 1413kWh και έχουμε 247,34 € το τετράμηνο , τον χρόνο δηλαδή 742€.

Και για να σε προλάβω, ναι δεν έβαλα νυχτερινό, ΑΛΛΑ δεν έβαλα τπτ σε σερβις του ID3 τακάκια κάπια στιγμή δεν θα χρειαστεί? Μία επισκόπιση? κατι? ΟΥΤΕ το γεγονός πως με το την κατανάλωση ρεύματος στο υπόλοιπο σπίτι, έχονας εξαντλίσει μεγάλο μέρος τις χαμηλές κλήμακες για το αυτοκίνητο , η KWH κοστολογούντε στην ΥΨΗΛΗ κλίμακα.

 

διαφορά κόστους απόκτησης : 35200-20152 πές 15000€ υπέρ του golf. Διαφορά κόστους χρήσης 2215-742=1473€ τον χρόνο,υπέρ του ID3.

Απόσβεση σε.... 15000/1473 περίπου μία δεκαετία (270000 χιλιάδες χιλιόμετρα).

Αλήθεια στην δεκαετία καμιά αλλαγή μπαταρίας δεν θα χρειαστεί? Πόσο πάνε οι τιμές άραγε?🤔

Δηλαδή δεν μας ενδιαφέρει αν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από φωτοβολταϊκά ή από ορυκτά καύσιμα?

Εξήγησε μου το σκεπτικό σου σε παρακαλώ 😅

Έλα καλημέρα , το Golf με τα παραπανήσια άλογα , όπως GTI , GTD , και τα plug in , είναι 35.000+ ευρώ , άρα το Golf με τα 110 άλογα θα το διαλέξεις αν δεν θες να δώσεις παραπάνω. Αν όμως πας πιο πάνω , να είναι δηλαδή παρόμοιες οι επιδόσεις , οι τιμές εξομοιώνονται και κερδίζει το ηλεκτρικό λόγω χρήσης

 

Το πόσο θα πάνε οι μπαταρίες σε 10 χρόνια , άγνωστο , κανένας δεν μπορεί να πει.

 

Το θέμα με τα ορυκτά καύσιμα είναι γεωπολιτικό , οπότε θα γίνουν πολλά και διάφορα ακόμα. Την σύντηξη περιμένει ο επιστημονικός κόσμος.

 

Το σκέφτομαι πολύ το θέμα με το ηλεκτρικό , δεν έχω ιδιαίτερες απαιτήσεις , θα με  καλύψει άψογα ένα Corsa με 130 άλογα και αυτόματο με τιμή γύρω στα 18.000 , το αντίστοιχο ηλεκτρικό είναι με την επιδότηση γύρω στα 27.

Αν όμως πάμε στην Peugeot , η ψαλίδα κλείνει έντονα , αφού το 208 ξεκινάει από 22.000 και το ηλεκτρικό πάλι γύρω στα 27. Πάντα αυτόματο και ίδιες επιδόσεις.

Παρομοια αποτελέσματα βγαίνουν και στα υπόλοιπα ηλεκτρικά , εξαίρεση τα κορεάτικα όπου με 27000 παίρνεις 1.6T 200+ άλογα. Τα κορεάτικα έχουν την πιο έντονη διαφορά προς το παρόν.

Αν όμως φτάσεις στις 32.000 ευρώ , το βλέμα πέφτει πάρα πολύ έντονα στο plug in του Seat Leon. Και επιδόσεις , και χώροι , και μπαταρία για 45 χλμ , και βενζίνη για ταξίδι. Πριν μερικές μέρες έβλεπα τα plug in να κυμαίνονται πάνω από τα 40.000 , και έλεγα ότι σε σχέση με το ηλεκτρικό, κερδίζουν σε ταξίδι. 

Πάνω από 50.000 ευρώ , προσφέρονται ηλεκτρικά με μεγάλη αυτονομία πχ Tesla model 3 Long Range , οπότε αν η διαδρομή σου είναι μεγαλύτερη από 400 και υπάρχει ταχυφορτιστής κάπου στο ενδιάμεσο ή στο τέλος της διαδρομής , και σε ενδιαφέρει να κρατήσεις το κόστος χρήσης χαμηλά, πας σε ηλεκτρικό

 

Επειδή όμως μπαταρία και όρια δεν πάνε μαζί , προτιμώ το πετρέλαιο ή το φυσικό αέριο , αν η καθημερινή διαδρομή ξεπερνάει τα 250χλμ. Πολύ ακραία περίπτωση τα 250 χλμ σε καθημερινή βάση ( εκτός αν πρόκειται για logistics ) , οπότε από τα 100 εως τα 200 χλμ , μάλλον νικητής είναι το ηλεκτρικό.

Και μια τελευταία σύγκριση

Mercedes Vito Tourer με 102 άλογα 38.011,95

Mercedes Vito Tourer Long ( είναι πιο μεγάλο ) με 237 άλογα 60.308,83

Mercedes E-Vito Tourer Long με 204 άλογα 72.033,14

υπάρχουν και ενδιάμεσες εκδόσεις όπως υπάρχει και extra long και σε ηλεκτρικό.

Εκτός από το πιο αδύναμο μοντέλο , όλα τα άλλα περνάνε τα 54.000 ευρώ

Με 300 χλμ ημερησίως , πετρέλαιο με 7 ευρώ ( αν πιστεύετε ότι γίνεται πιο χαμηλά , πολύ πιθανό ) είναι 21 ευρώ ημερησίως

Το ηλεκτρικό , να πούμε ότι είναι 25kw για 100 χλμ ; Είναι 90άρι , άρα καλύπτει τα 300 χλμ , κόστος με 0,2 ευρώ , 15 ευρώ την μέρα. Με νυχτερινό που είναι σίγουρη επιλογή στον επαγγελματία , πάει 0,1 , άρα 7,5 ευρώ.

Όλα αυτά μπαίνουν σε ένα αλγόριθμο που έχει ή θα έχει κάθε λογιστής και φυσικά έχουν στις εταιρίες leasing, και βλέπουμε ότι η ηλεκτροκίνηση σε μερικά σενάρια είναι εδώ και δηλώνει παρόν. Λίγα σενάρια όμως. 

Τέλος το Dacia Sandero θα προσφέρεται από 9.000 ευρώ , αν πραγματικά δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω , εδώ είναι η λύση σου , καινούριο με μητέρα εταιρία την Renault.

Τέλος για όσους κουράστηκαν , το Opel Corsa με τα 130 άλογα και αυτόματο , είναι μάλλον η χρυσή λύση για μένα , εκτός άμα αλλάξουν δραματικά οι τιμές.

 

 

Επεξ/σία από Jos3ph
διπλο ποστ
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, engelo είπε

8 Χρόνια είναι η εγγύηση, η ΤΟΥΟΤΑ βγαίνει με 10 χρόνια (Κινα C-HR full electric) οπότε οχι στη δεκαετία δεν θα αλλάξεις μπαταρία.

https://www.greencarreports.com/news/1128101_first-lexus-electric-car-battery-covered-by-10-year-600-000-mile-warranty

Γιατι χαλάτε τη ζαχαρένια σας με τευτέρια μολύβια και calculator, υπάρχει και η πιθανότητα ο μόνος λόγος για αλλαγή προς την ηλεκτροκίνηση, να είναι αποκλειστικά και μόνον η απόλαυση.-

 

Η απόλαυση είναι προσωπικό ζήτημα, ο,τι αρέσει στον καθέναν , κανείς δεν μίλησε για αυτό. Προσωπικά λατρεύω τα ηλεκτρικά , πιστεύω πως είναι το μέλλον, αλλά βλέπω πως στα στα οικονομικά μοντέλα, δεν υπάρχει αξιόλογο ηλεκτρικό!

Κατά τα άλλα, συγνώμη κιόλας , αλλά τι λες;

Πια Toyota? Αυτή η Toyota?

Τώρα έβγαλε ηλεκτρικό ( αναγκάστηκε) και δεν έχει έρθει καν Ευρώπη ακόμα ,δεν έχει εμπειρία στα ηλεκτρικά ακόμα ( άλλο τα υβριδικά). Επίσης το άρθρο που παραθέτεις λέει για ένα μοντέλο της lexus...στο οποίο δίνει εγγύηση, πως μέσα στη δεκαετία η χωρητικότητα της μπαταρίας, δεν θα έχει πέσει κάτω από το 70% της αρχικής...wow!  ( Τονίζω, η Lexus, όχι π κάποιο φθηνό πόλης που θα συγκριθεί με polo / Corsa/ golf κτλ). Μετά την δεκαετία τι γίνεται; Γιατί εγώ έδειξα πως πάνω κάτω στη δεκαετία κάνεις απόσβεση. Αν το ηλεκτρικό το αλλάξεις πιο νωρίς μπήκες μέσα δηλαδή. Στα 15 χρόνια που το κέρδος σου θα είναι 7500€ περίπου, δεν θες αλλαγή ? Ούτε τότε?

Στα κινητά σε 3χρονια η μπαταρίες αρχίζουν να έχουν θέματα, λόγο υδροψυξης κτλ , στα αυτοκίνητα πες 10-15 χρόνια. Πόσο παραπάνω δηλαδή;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ολες οι εγγυήσεις έτσι λένε το 70% ...

Πάλι για αποσβέσεις μιλάμε? Λογιστήρια γίναμε..😯

Δε μ'ενδιαφέρει το κόστος, η αποσβεση και όλα τα άλλα... Δε μ' ενδιαφέρει το περιβάλλον. 

Γουστάρω και μπορώ να έχω το ηλεκτρικό. Σαν εμπειρία. Μ αρέσει που δεν ασχολούμαι με σωληνάκια, ιμάντες σασμαν βενζίνες βρωμιά κλπ. Γουστάρω να ταξιδευω και να μην ακουω τίποτε, να πατάω το start το πρωί και να φευγω με τη μία και να βρισκω την καμπίνα στην θερμοκρασία που έχω ορίσει, να έχω την ροπή των 40κιλών άμεσα και να κάνω ΑΝΕΤΑ ένα ταξίδι 350 τουλάχιστον χιλιομέτρων με 120 σταθερή ταχύτητα και κλιματισμό στο φούλ. 

Φέτος θα αλλάξω και θα πάω για Nissan ARIYA ή Ioniq 5 ή ότι άλλο τετρακίνητο θα βγεί, ψηλό πάντα για να κάνω την αγαπημένη εκδρομούλα στη φύση. Αυτά ζητάω, τίποτε άλλο.

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, engelo είπε

Ολες οι εγγυήσεις έτσι λένε το 70% ...

Πάλι για αποσβέσεις μιλάμε? Λογιστήρια γίναμε..😯

Δε μ'ενδιαφέρει το κόστος, η αποσβεση και όλα τα άλλα... Δε μ' ενδιαφέρει το περιβάλλον. 

Γουστάρω και μπορώ να έχω το ηλεκτρικό. Σαν εμπειρία. Μ αρέσει που δεν ασχολούμαι με σωληνάκια, ιμάντες σασμαν βενζίνες βρωμιά κλπ. Γουστάρω να ταξιδευω και να μην ακουω τίποτε, να πατάω το start το πρωί και να φευγω με τη μία και να βρισκω την καμπίνα στην θερμοκρασία που έχω ορίσει, να έχω την ροπή των 40κιλών άμεσα και να κάνω ΑΝΕΤΑ ένα ταξίδι 350 τουλάχιστον χιλιομέτρων με 120 σταθερή ταχύτητα και κλιματισμό στο φούλ. 

Φέτος θα αλλάξω και θα πάω για Nissan ARIYA ή Ioniq 5 ή ότι άλλο τετρακίνητο θα βγεί, ψηλό πάντα για να κάνω την αγαπημένη εκδρομούλα στη φύση. Αυτά ζητάω, τίποτε άλλο.

Τόση ώρα η κουβέντα περιστρεφόταν γύρο από το θέμα " οικονομικό πόλης και εάν αξίζει".

Ναι υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν να αγοράσουν αμάξι 50Κ και δεν έχουν και γκαράζ...

Σοβαρά τώρα, εάν θέλουμε να μιλήσουμε για την προοπτική της ηλεκτροκίνησης, πρέπει να κοιτάξουμε τις χαμηλές κατηγορίες! Αν θέλουμε να μιλήσουμε γενικά για ηλεκτρικά ναι, ειδικά το τελευταίο διάστημα έχουν έρθει πολλά και ωραία μοντέλα , η ψαλίδα ειδικά στις πιο μεγάλες κατηγορίες κλείνει!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμβόλιμα να προσθέσω για κάποια που διάβασα. 

Για το ότι θα οι μπαταρίες θα είναι φτηνότερες μελλοντικά, δεν νιώθω καμιά αισιοδοξία.

Αν σκεφτόμαστε τις πρώτες ύλες, αυτές στην καλή περίπτωση μένουν σταθερές στο κόστος για κάποια χρόνια μέχρι να ανέβουν. 

Αν σκεφτόμαστε νέα τεχνολογία, νέα ίσως αποδοτικότερη, αλλά νέα σπάνια συνεπάγεται φτηνότερη - γενική εμπειρία. 

Αν σκεφτόμαστε κόστος παραγωγής, ήδη παράγονται σε "εύκολες χώρες".

Επιπλέον γράφω διαφορετικά αυτό που πολύ εύστοχα αναφέρθηκε περιπαικτικά κάπου, όταν κάτι διογκώνεται και δημιουργεί έτερες επιπτώσεις πάντα έπονται κινήσεις περιορισμού από τις κυβερνήσεις. Παράδειγμα, μη θεωρείτε πως κίνητρα τύπου αποφυγής τελών ή φόρων καυσίμων θα υφίστανται σε μια επικρατούσα ηλεκτροκίνηση. Όλα αυτά θα υφίστανται ξανά, με διαφορετική μέθοδο ή μέσο υπολογισμού. ΑΝ και όταν επικρατήσει η ηλεκτροκίνηση, θα σας πρότεινα να αναμένετε το ίδιο κόστος ανά χλμ. Χαρείτε όσο προλαβαίνετε. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, Jos3ph είπε

Τέλος το Dacia Sandero θα προσφέρεται από 9.000 ευρώ , αν πραγματικά δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω , εδώ είναι η λύση σου , καινούριο με μητέρα εταιρία την Renault.

Στην Ουγγαρία μόνο με επιδότηση και 10000Ε (edit: νόμιζα το Spring το ηλεκτρικό!)

Ελλάδα θα δείξει , απλά θα είναι φθηνότερο απο e-up ,e-citigo

8 ώρες πριν, Jos3ph είπε

Επειδή όμως μπαταρία και όρια δεν πάνε μαζί , προτιμώ το πετρέλαιο ή το φυσικό αέριο , αν η καθημερινή διαδρομή ξεπερνάει τα 250χλμ

Με φυσικό αέριο και 30χλμ καθημερινά δεν κάνει ποτέ απόσβεση κάποιος προς το παρών με ένα ηλεκτρικό, μπορούμε να το αναλύσουμε αν θες

7 ώρες πριν, manos08 είπε

Επίσης το άρθρο που παραθέτεις λέει για ένα μοντέλο της lexus...στο οποίο δίνει εγγύηση, πως μέσα στη δεκαετία η χωρητικότητα της μπαταρίας, δεν θα έχει πέσει κάτω από το 70% της αρχικής...wow! 

Μην πας μακρυά, το e208 ,στο προηγούμενο παράδειγμα που ανάλυσα γιατί δε συμφέρει , δίνει 160000χλμ 8 χρόνια και 70%, κλάιν

7 ώρες πριν, engelo είπε

Γουστάρω και μπορώ να έχω το ηλεκτρικό. Σαν εμπειρία. Μ αρέσει που δεν ασχολούμαι με σωληνάκια, ιμάντες σασμαν βενζίνες βρωμιά κλπ. Γουστάρω να ταξιδευω και να μην ακουω τίποτε, να πατάω το start το πρωί και να φευγω με τη μία και να βρισκω την καμπίνα στην θερμοκρασία που έχω ορίσει, να έχω την ροπή των 40κιλών άμεσα και να κάνω ΑΝΕΤΑ ένα ταξίδι 350 τουλάχιστον χιλιομέτρων με 120 σταθερή ταχύτητα και κλιματισμό στο φούλ. 

Ναι , αλλά είναι πολύ λίγα τα άτομα που το κάνουν και με τον τίτλο του θέματος "προοπτική ηλεκτροκίνησης" , δε φτάνουν ωστε να γίνει mainstream

Γιαυτό και

7 ώρες πριν, engelo είπε

Πάλι για αποσβέσεις μιλάμε? Λογιστήρια γίναμε..😯

 

Επεξ/σία από korakios
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, PCharon είπε

Εμβόλιμα να προσθέσω για κάποια που διάβασα. 

Για το ότι θα οι μπαταρίες θα είναι φτηνότερες μελλοντικά, δεν νιώθω καμιά αισιοδοξία.

Αν σκεφτόμαστε τις πρώτες ύλες, αυτές στην καλή περίπτωση μένουν σταθερές στο κόστος για κάποια χρόνια μέχρι να ανέβουν. 

Αν σκεφτόμαστε νέα τεχνολογία, νέα ίσως αποδοτικότερη, αλλά νέα σπάνια συνεπάγεται φτηνότερη - γενική εμπειρία. 

Αν σκεφτόμαστε κόστος παραγωγής, ήδη παράγονται σε "εύκολες χώρες".

Επιπλέον γράφω διαφορετικά αυτό που πολύ εύστοχα αναφέρθηκε περιπαικτικά κάπου, όταν κάτι διογκώνεται και δημιουργεί έτερες επιπτώσεις πάντα έπονται κινήσεις περιορισμού από τις κυβερνήσεις. Παράδειγμα, μη θεωρείτε πως κίνητρα τύπου αποφυγής τελών ή φόρων καυσίμων θα υφίστανται σε μια επικρατούσα ηλεκτροκίνηση. Όλα αυτά θα υφίστανται ξανά, με διαφορετική μέθοδο ή μέσο υπολογισμού. ΑΝ και όταν επικρατήσει η ηλεκτροκίνηση, θα σας πρότεινα να αναμένετε το ίδιο κόστος ανά χλμ. Χαρείτε όσο προλαβαίνετε. 

Θα πέσουν οι τιμές! Ο λόγος είναι τα logistics και το manufacturing ( βελτιστοποίηση στη γραμμή παραγωγής, στην τεχνολογία δηλ χρήση λιγότερων υλικών, και όσο πιο μαζική παραγωγή τόσο το καλύτερο).

Φυσικά και μόλις γίνουν mainstream τα ηλεκτρικά ,οι επιδοτήσεις θα τελειώσουν και σειρά θα πάρουν οι φορολογίες. Γενικά το ρεύμα δεν θα το ανεβάσουν, θα ξεσηκωθούν όλοι, μπορεί να ανεβάσουν όμως συντελεστές στη τιμή της κιλοβατώρας ανάλογα με το εάν έχεις ηλεκτρικό και πιο έχεις, τέλη κυκλοφορίας θα αρχίσουν να έχουν και τα ηλεκτρικά κάποια στιγμή. Φορολογίες όσες θες και όπου θες σου βρίσκουν μην αγχώνεσαι.

Πάντως επειδή ηλεκτρική ενέργεια παράγεις και μόνος σου, πιστεύω στο τέλος θα επικρατήσει το υδρογόνο, δεν μπορείς να το παράξεις σπίτι σου, και πέρα από αυτό έχει μεγάλη πυκνότητα ενέργειας + γεμίζεις το τεποζιτο σε ένα λεπτό και είναι και καθαρό/οικολογικό ( εάν παράγεται από ΑΠΕ), γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίες, μόνο οικολογικά δεν είναι!

  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 ώρες πριν, manos08 είπε

Λοιπόν, επειδή απεχθάνομαι τα λόγια του αέρα....πάμε!

Αρχικά , και για να είμαστε δίκαιοι , θα συγρίνουμε το Golf με το id3 family ( το απλό θα πρέπει να συγκριθεί με polo), ιδία εταιρία λοιπόν και ίδιο επίπεδο @mechpanos ! Από τον κατάλογο της ελλινηκης αντιπροπώπίας , το golf ξεκινάει στα € 20.152 , κατανάλωση 5.3L/km και τέλη 0€. Αντίστοιχα το ID3 family ξεκινάει στα € 41.200, με την επιδότηση (  15% με όριο τα €6.000 που το ξεπερνάει) αρα 41.200-6.000=35.200€ . Κατανάλωση 15,7 kWh/100 km , πάντα σύμφωνα με την εταιρεία, τέλη φυσικά δεν έχει!

image.png.f48e852791b60c81f70679bef7e96a4a.png

image.png.af7be863d04d61d4d42ca886074f1bf7.png

Ας ξεκινήσουμε με το Golf

70-80km, θα πάρω την μέση τιμή, 75!

27.000 χιλιόμετρα τον χρόνο λοιπόν, τέλεια γιατί έτσι χρειάζομαι ένα σερβις τον χρόνο, ακριβώς.

Η κατανάλωση είναι 27000Κm*5,3L/100Km=1431L τον χρόνο. Χρησιμοποιώντας το fuelGR , βλέπουμε πως η μέση τιμή βενζίνης σήμερα είναι 1,478€/L . Άρα τον χρόνο θέλω 2115€ + ένα γενναιόδωρο 100αρικο για το σέρβις του. Τελικός απολογισμός 2215€ τον χρόνο!

 

ID3 family

27000Κm*15,7kWh/100Km=4239kWh ετησίως. Ο λογαριασμός όμως είναι τετράμηνος, διά 3 λοιπόν και έχουμε 1413kWh/4 μήνες. Θα χρησιμοποιήσω αυτό το υπολογιστικό φύλλο ( δημιουργήθηκε για bitcoin mining, αλλά στο κόστος κατανάλωσης δεν μας ενδιαφέρει το που καταναλώθηκε η ενέργεια). Βάζουμε το 1413kWh και έχουμε 247,34 € το τετράμηνο , τον χρόνο δηλαδή 742€.

Και για να σε προλάβω, ναι δεν έβαλα νυχτερινό, ΑΛΛΑ δεν έβαλα τπτ σε σερβις του ID3 τακάκια κάπια στιγμή δεν θα χρειαστεί? Μία επισκόπιση? κατι? ΟΥΤΕ το γεγονός πως με το την κατανάλωση ρεύματος στο υπόλοιπο σπίτι, έχονας εξαντλίσει μεγάλο μέρος τις χαμηλές κλήμακες για το αυτοκίνητο , η KWH κοστολογούντε στην ΥΨΗΛΗ κλίμακα.

 

διαφορά κόστους απόκτησης : 35200-20152 πές 15000€ υπέρ του golf. Διαφορά κόστους χρήσης 2215-742=1473€ τον χρόνο,υπέρ του ID3.

Απόσβεση σε.... 15000/1473 περίπου μία δεκαετία (270000 χιλιάδες χιλιόμετρα).

Αλήθεια στην δεκαετία καμιά αλλαγή μπαταρίας δεν θα χρειαστεί? Πόσο πάνε οι τιμές άραγε?🤔

Δηλαδή δεν μας ενδιαφέρει αν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από φωτοβολταϊκά ή από ορυκτά καύσιμα?

Εξήγησε μου το σκεπτικό σου σε παρακαλώ 😅

 Όοοοχι...Για να είσαι δίκαιος, δεν θα μου συγκρίνεις με το entry golf των 1000cc με τα 110ps, θα μου πας και θα μου συγκρίνεις ένα Golf με ίδια απόδοση κινητήρα και ίδιο πακέτο εξοπλισμού, με το id3 που σου έρχεται σε τελική τιμή στα 32.
Επίσης, πού το είδες το γενναιόδωρο 100ρικο για σέρβις;;; Μάλλον δεν έχεις περάσει από αντιπροσωπεία της VW! 120€ το 1ο service (λάδι, φ. λαδιού, φ. βενζίνης), 260€ το 2ο στα 30.000km (λάδι, φ. λαδιού, φ. βενζίνης, φ. αέρος, φ. καμπίνας)... Μπουζί όταν χρειάστηκε δεν ξέρω γιατί είχε περάσει η 4ετής εγγύηση και δεν τα χρυσοπλήρωσα στην VW, 65€ τα NGK πλατίνας...(edit: 65€ τα αγόρασα εγώ από το εμπόριο και τα πήγα στον τεχνικό μου και τα πέρασε, στην VW δεν ξέρω πόσο τα χρεώνουν, ούτε καν αν βάζουν ποιότητας NGK)...
Στο 4ο έτος χρήσης αλλαγή δίσκο - πλατώ 250€...ελαττωματικός από το εργοστάσιο αλλά θεωρείται αναλώσιμο :( (πήγα και το έκανα εκτός επίσημης αντιπροσωπείας και ήρθε τόσο, μέσα θα πήγαινε +€€€ αλλά δεν είχε νόημα πλέον να το κάνω μέσα - πήγα και έβαλα SACHS και ησύχασα)... 
Στο 10 έτος χρήσης καρέ συμπλέκτη το οποίο είναι μια παπαριά (μετά συγχωρήσεως !) που δεν κάνει τίποτα άλλο παρά θόρυβο αλλά πρέπει να λυθεί δίσκος - πλατώ πάλι για να αλλαχθεί, δεν είμαστε για τέτοια, όοοοταν (και αν) με αφήσει ο SACHS θα το φτιάξω.
2-3 μπαταρίες στην 10ετία, δεν θα αλλάξεις...
...καδένες, μαδένες, βαλβίδες ν75 κλπ μικροεπισκευές που έχουν σημαντικό ποσοστό εμφάνισης...

Για βάλε τα να δεις...πόσο θα σου φτάσει... Απλά, αυτά τα πληρώνεις λίγα λίγα, και δεν σου φαίνεται!

Σε ένα ηλεκτρικό, απλά τα ξεχνάς.

Ναι τακάκια και λάστιχα, και ένα φίλτρο aircondition, εννοείται θα αλλάξεις! Η μόνη έννοια που μπορεί να έχεις, είναι το όποιο degradation στην μπαταρία το οποίο δεν είναι ότι θα σε αφήσει, απλά θα σου βγάζει ξέρω 'γω, 30-40 λιγότερα km λιγότερα στην 10ετία (όταν όλος ο τόπος θα έχει γεμίσει ταχυφορτιστές, δηλαδή)...κλάιν...

Προσοχή δεν λέω ότι τα ηλεκτρικά είναι για όλους... αλλά για κάποιους ναι είναι λύση ΚΑΙ στο οικονομικό κόμμάτι...

Αυτάααα... Μην με βάλεις να σου γράψω νούμερα και βγάλω Εξέλ τώρα έχουμε και δουλειές :)

Επεξ/σία από mechpanos
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, mechpanos είπε

αλλά για κάποιους ναι είναι λύση ΚΑΙ στο οικονομικό κομμάτι...

Αυτάααα... Μην με βάλεις να σου γράψω νούμερα και βγάλω Εξέλ τώρα έχουμε και δουλειές

Τώρα συγκρίνεις όμως ένα πολύ μικρό κομμάτι αγοράς ,για άτομα που είναι διατεθειμένα να έχουν περιορισμούς στη μετακίνηση και διαθέτουν γκαραζ.

Και αν πάνε με οικονομικά κριτήρια πρέπει να καλύψουν πάλι χάσμα τιμής του ακριβότερου golf με το φθηνότερο id3. Αυτόματα σημαίνει και οτι θα είναι κύριο αμάξι φυσικά.

Off-topic περίπου

Για τα service κρίμα που τα έσκαγες στην αντιπροσωπία . Πάνω απο δεκαετία πας όπου θες και ισχύει η εγγύηση αρκεί να βάζεις ίδιων προδιαγραφών.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...