Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 ώρες πριν, mechpanos είπε

Έχω το 6άρι 122ps. Εκτός του συμπλέκτη δεν μου έχει βγάλει καμία άλλη ζημιά. Όπως σου το λέω, στην 4ετια επάνω άρχισε να πατινάρει, κάτι ότι ήταν μειωμένης αντοχής από το εργοστάσιο κάτι η χρήση που του κάνει καθημερινά η γυναίκα μου έγινε πολύ νωρίς η φθορά. Εκείνη την εποχή μάλιστα με είχαν πάρει από την Allianz που έχει συνεργασία η VW για να μου κάνουν επέκταση εγγύησης (επί πληρωμή) και τους λέω το δίσκο πλατώ το αλλάζετε εντός εγγύησης...και η απάντηση ήταν όχι γιατί είναι αναλώσιμο... Οπότε δεν το προχώρησα και το έκανα έξω... Τον δίσκο τον πήρα εγώ ο ίδιος από κατάστημα ανταλλακτικών που συνεργάζομαι, παραγγελία από Sachs με τον Αρ. Πλαισίου. Το βολάν ήταν πεντακάθαρο το προλάβαμε.

Όσο για το 2ο service (30.000km), κι εμένα μου φάνηκε υπερβολικό το ποσό, ρώτησα τι αλλάζουν κι αφού μου τα απαρίθμησαν, πήγα και πήρα τα αντίστοιχα του εμπορίου (mann) και λάδια δικά μου και μου χρέωσαν μόνο εργασία 60€. Για το θέμα εγγύησης που γράφει άλλος φίλος, μου έλεγαν ότι χάνω την εγγύηση αν βάλω φίλτρα εμπορίου (!) και αηδίες, έπεσε email στην Κοσμοκάρ και διευκρινίστηκε ότι μόνο αν αποδειχθεί βλάβη οφειλόμενη στο συγκεκριμένο ανταλλακτικό που θα μπει...αλλά η εργασία έπρεπε να γίνει σε εξουσιοδοτημένο. Τέλος πάντων αυτά το πλάτιασα πολύ με το off topic δεν είναι αυτό το θέμα μας!

Το θέμα μας είναι, ότι στα ηλεκτρικά δεν υπάρχουν ουσιαστικά, σέρβις. Ούτε λάδια, ούτε φίλτρα ούτε τίποτα.

Ένα ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να δουλεύει για χιλιάδες ώρες χωρίς απολύτως κανένα σέρβις!

Εκτιμώ ότι θα υπάρχει ένας τυπικός έλεγχος μπαταρίες και τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, αναλώσιμα τακάκια κλπ, βέβαια, δεν θα είναι και μηδέν! Τακάκια μάλιστα μπορεί να είναι και παραπάνω, λόγω του βάρους των μπαταριών θα φθείρονται πιο εύκολα...

Προσωπικα εχω diesel και κανω service ανα 30.000 χλμ ή 2 χρονια με κοστος αστειο. 

Μπαταρια ? Διπλη, 7 χρονια και αντεχει ακομα, με start stop.

7 χρονια και 160.000 χλμ.

Επεξ/σία από SeriesX
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

12 ώρες πριν, SeriesX είπε

Προσωπικα εχω diesel και κανω service ανα 30.000 χλμ ή 2 χρονια με κοστος αστειο. 

Μπαταρια ? Διπλη, 7 χρονια και αντεχει ακομα, με start stop.

7 χρονια και 160.000 χλμ.

μην μας κρατάς σε αγωνία , πες μας μοντέλο κυβισμό , τρέχουμε να αγοράσουμε !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 3/2/2021 στις 6:52 ΜΜ, agnostos13 είπε

Πρώτον, τα λεγόμενα σου βασίζονται σε κάποιο επίσημο πλάνο συντήρησης από κατασκευαστή κάποιου συγκεκριμένου μοντέλου ή απλά υποθέτεις οτι δεν χρειάζεται τίποτα (σαν το κλισέ για τα Ιαπωνοκορεάτικα "δεν θέλει τίποτα, δε σπάει δεν χαλάει, βάζεις βενζίνα-για την περίπτωση μας ρεύμα-και πάει";

Από το επίσημο manual του model 3 της Tesla...

2094752093_ScreenShot2021-02-05at10_36_23.png.c372ccfde106985b693857bb15386858.png

Συμπέρασμα... Όντως δεν χρειάζονται service τα Ηλεκτρικά... Οι λοιπές εταιρείες απλά δεν το λένε ακόμα, να μη μηδενίσουν με μιας τον τζίρο τους από τη δραστηριότητα αυτή!

Στις 3/2/2021 στις 6:52 ΜΜ, agnostos13 είπε

Δεύτερον, τα συνδρομητικά προγράμματα που θα συνοδεύουν το όχημα στο άμεσο μέλλον, τα οποία θα πρέπει να πληρώνεις αν θες να έχεις διαθέσιμες ορισμένες λειτουργίες του, τα έχεις ακουστά;

Τα συνδρομητικά προγράμματα θα αφορούν και οχήματα με θερμικό powertrain.

Στις 3/2/2021 στις 5:55 ΜΜ, manos08 είπε

Οπότε επέτρεψε μου να επαναδιατυπώσω , εάν θέλω να αγοράσω ένα μικρό αμάξι μέσα στη πόλη ίσα ίσα να κάνω την δουλειά μου, όπως πολύς κόσμος και δεν θέλω να πάρω μεταχειρισμένο, ούτε πενταετίας , καινούργιο μονο. Να κάνει την δουλειά του και να ξοδέψω όσο πιο λίγα λεφτά! Τι θα μου πρότεινες; 

Γι' αυτό που λες, για να κάνεις όσο πιο φτηνά γίνεται τις δουλειές σου μέσα στην πόλη, θα πάρεις ένα e-Up!, ένα citigo, κάτι σε αυτή την κατηγορία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Thanar είπε

Συμπέρασμα... Όντως δεν χρειάζονται service τα Ηλεκτρικά... Οι λοιπές εταιρείες απλά δεν το λένε ακόμα, να μη μηδενίσουν με μιας τον τζίρο τους από τη δραστηριότητα αυτή!

Ευχαριστούμε για την αντικειμενικότητά σας.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 3/2/2021 στις 6:52 ΜΜ, agnostos13 είπε

Τρίτον, τα 30-40km λιγότερα στην 10-ετία τα βασίζεις σε χειροπιαστά δεδομένα ή σε υποθέσεις;

Τα 30-40km λιγότερα τα βασίζουμε στο παρακάτω γράφημα που είναι από τα Tesla Model S/X που κυκλοφόρησαν πριν 6 χρόνια! Λες τώρα οι μπαταρίες να είναι χειρότερες, ή καλύτερες;

510234950_TeslaS-Xbatterydegradation.jpg.0329bfd43011ddfd86ec22e89be25174.jpg

Στις 3/2/2021 στις 11:13 ΜΜ, mechpanos είπε

Τακάκια μάλιστα μπορεί να είναι και παραπάνω, λόγω του βάρους των μπαταριών θα φθείρονται πιο εύκολα...

Τακάκια θα είναι σαφώς λιγότερα, λόγω του regen braking. Μπορεί να μη χρειαστεί να αλλάξεις ποτέ. Εκτός κι αν το λιώνεις συνεχώς.

22 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Το θέμα όμως είναι οι πιθανές βλάβες, στα σύγχρονα θερμικά αυτοκίνητα οι περισσότερες και οι πιο κοστοβόρες αφορούν τα ηλεκτρικά τους, μήπως ένα ηλεκτροκίνητο στη διάρκεια ζωής του επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη με περισσότερα έξοδα βλαβών μια και τα ηλεκτρικά συστήματα που διαθέτει είναι πολύ περισσότερα?

Είσαι σίγουρος πως είναι πολύ περισσότερα; Μήπως τα θερμικά έχουν ένα σωρό αισθητήρες και συστήματα για τον έλεγχο της λειτουργίας του κινητήρα κλπ;

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Thanar είπε

Γι' αυτό που λες, για να κάνεις όσο πιο φτηνά γίνεται τις δουλειές σου μέσα στην πόλη, θα πάρεις ένα e-Up!, ένα citigo, κάτι σε αυτή την κατηγορία.

Ευχαριστούμε για την παραπληροφόρηση .

Με χρόνο απόσβεσης μικρότερο απο 20ετία ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, Thanar είπε

Τα 30-40km λιγότερα τα βασίζουμε στο παρακάτω γράφημα που είναι από τα Tesla Model S/X που κυκλοφόρησαν πριν 6 χρόνια! Λες τώρα οι μπαταρίες να είναι χειρότερες, ή καλύτερες;

510234950_TeslaS-Xbatterydegradation.jpg.0329bfd43011ddfd86ec22e89be25174.jpg

Έχεις πλάκα τελικά, σου λένε για μείωση χωρητικότητας μπαταρίας στο χρόνο και εσύ δείχνεις γράφημα με μείωση χωρητικότητας με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα...

35 λεπτά πριν, Thanar είπε
Στις 3/2/2021 στις 5:55 ΜΜ, manos08 είπε

Οπότε επέτρεψε μου να επαναδιατυπώσω , εάν θέλω να αγοράσω ένα μικρό αμάξι μέσα στη πόλη ίσα ίσα να κάνω την δουλειά μου, όπως πολύς κόσμος και δεν θέλω να πάρω μεταχειρισμένο, ούτε πενταετίας , καινούργιο μονο. Να κάνει την δουλειά του και να ξοδέψω όσο πιο λίγα λεφτά! Τι θα μου πρότεινες; 

Γι' αυτό που λες, για να κάνεις όσο πιο φτηνά γίνεται τις δουλειές σου μέσα στην πόλη, θα πάρεις ένα e-Up!, ένα citigo, κάτι σε αυτή την κατηγορία.

e-up και citigo που έχουν καταργηθεί?

Ότι του φανεί του λολοστεφανή!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

e-up citigo βγαίνουν κανονικά για 2021 . Ελλάδα στο car.gr έχει το e-up δεν γνωρίζω για e-citigo

Και τα 2 είναι 8000 τουλάχιστον πιο ακριβά απο ένα μικρό αμάξι και σε περίπτωση βενζίνης δε συμφέρουν όπως ήδη έχει αναλυθεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Έχεις πλάκα τελικά, σου λένε για μείωση χωρητικότητας μπαταρίας στο χρόνο και εσύ δείχνεις γράφημα με μείωση χωρητικότητας με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα...

Μερικοί είστε περιπτώσεις εδώ μέσα...

tesla-battery-degradation-4.png.bfacd4a7436d489b9789bda79f57f23a.png

(πηγή)

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Thanar είπε

Μερικοί είστε περιπτώσεις εδώ μέσα...

tesla-battery-degradation-4.png.bfacd4a7436d489b9789bda79f57f23a.png

(πηγή)

χάλια μαύρα δηλαδή , άντε να είναι τα "φθηνά" κουβαδάκια των 21000Ε , σε Tesla δεν το περίμενα....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Thanar είπε

Μερικοί είστε περιπτώσεις εδώ μέσα...

tesla-battery-degradation-4.png.bfacd4a7436d489b9789bda79f57f23a.png

(πηγή)

Η μόνη περίπτωση εδώ μέσα είσαι εσύ...

Αλήθεια, παρουσιάζεις το συγκεκριμένο γράφημα ως απόδειξη στο ότι ένα ηλεκτρικό στη δεκαετία θα βγάζει 30-40 χλμ λιγότερα? Εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι ήδη από τον πρώτο χρόνο η μπαταρία του s, που υπόψιν έχει αυτονομία 528 χλμ (85d 2015-2016), έχει μια πτώση της τάξης του ~5%...

Πάντως πάλι καλά που γράφεις και εσύ εδώ και γελάμε και λίγο.

Άσε που το πινακάκι δείχνει κάποιες περιπτώσεις που πάνω στο χρόνο είχαν αύξηση έως και 2% της χωρητικότητας...

Επεξ/σία από Joshua21
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Thanar είπε

Τα 30-40km λιγότερα τα βασίζουμε στο παρακάτω γράφημα που είναι από τα Tesla Model S/X που κυκλοφόρησαν πριν 6 χρόνια! Λες τώρα οι μπαταρίες να είναι χειρότερες, ή καλύτερες;

510234950_TeslaS-Xbatterydegradation.jpg.0329bfd43011ddfd86ec22e89be25174.jpg

Τακάκια θα είναι σαφώς λιγότερα, λόγω του regen braking. Μπορεί να μη χρειαστεί να αλλάξεις ποτέ. Εκτός κι αν το λιώνεις συνεχώς.

Είσαι σίγουρος πως είναι πολύ περισσότερα; Μήπως τα θερμικά έχουν ένα σωρό αισθητήρες και συστήματα για τον έλεγχο της λειτουργίας του κινητήρα κλπ;

Αναφέρει κάπου το συγκεκριμένο γράφημα χρόνο και δεν το έχω εντοπίσει;

2 ώρες πριν, Thanar είπε

Μερικοί είστε περιπτώσεις εδώ μέσα...

tesla-battery-degradation-4.png.bfacd4a7436d489b9789bda79f57f23a.png

(πηγή)

Εδώ σαν να είναι πιο εύστοχο το γράφημα αλλά και πάλι βλέπω οτι εμφανίζει έως 1500 ημέρες (και στοιχεία για 1350) δηλαδή περίπου 4 έτη, η 10-ετία που συζητάμε παραπάνω που είναι;

 

ΥΓ. Σημειωτέον οτι τα παραπάνω γραφήματα περιλαμβάνουν στοιχεία από την Tesla η οποία έχει τη βέλτιστη τεχνολογία στις μπαταρίες και δεν αντιπροσωπεύει σαφώς το μέσο όρο αλλά ας θεωρήσουμε οτι και οι άλλοι θα την φτάσουν στο μέλλον οπότε έχει κάποια-σχετική-ακρίβεια.

Επεξ/σία από agnostos13
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Σημειωτέον οτι τα παραπάνω γραφήματα περιλαμβάνουν στοιχεία από την Tesla η οποία έχει τη βέλτιστη τεχνολογία στις μπαταρίες και δεν αντιπροσωπεύει σαφώς το μέσο όρο αλλά ας θεωρήσουμε οτι και οι άλλοι θα την φτάσουν στο μέλλον οπότε έχει κάποια-σχετική-ακρίβεια.

Αυτό ακριβώς γράφω ως συνοδευτικό στο πρώτο γράφημα, που συσχετίζει ποσοστό με χιλιόμετρα (μια αναγωνγή σε χρόνο θα μπορούσε να γίνει όμως). Το γράφημα είναι από model S/X, η τεχνολογία των μπαταριών των οποίων ήδη θεωρείται παλιά. Στα Ηλεκτρικά που κυκλοφορούν σήμερα, εκτιμώ πως το degradation θα είναι σαφώς καλύτερο σε σχέση με τα προ 6-7 χρόνων Tesla.

Δεν ξέρω για ποιο λόγο δεν κυκλοφορούν πολλά γραφήματα που να συσχετίζουν την υγεία μπαταρίας με το χρόνο, ίσως η συσχέτιση με τα δυανυθέντα χιλιόμετρα να έχει μεγαλύτερη ζήτηση. Σε κάθε περίπτωση, στην πηγή που αναφέρω παραπάνω έχει πολλά πηγαία στοιχεία, και μπορεί ο καθένας να κάνει τις δικές του προβλέψεις.

Επεξ/σία από Thanar
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 2/2/2021 στις 9:29 ΜΜ, manos08 είπε

Λοιπόν, επειδή απεχθάνομαι τα λόγια του αέρα....πάμε!

Αρχικά , και για να είμαστε δίκαιοι , θα συγρίνουμε το Golf με το id3 family ( το απλό θα πρέπει να συγκριθεί με polo), ιδία εταιρία λοιπόν και ίδιο επίπεδο @mechpanos ! Από τον κατάλογο της ελλινηκης αντιπροπώπίας , το golf ξεκινάει στα € 20.152 , κατανάλωση 5.3L/km και τέλη 0€. Αντίστοιχα το ID3 family ξεκινάει στα € 41.200, με την επιδότηση (  15% με όριο τα €6.000 που το ξεπερνάει) αρα 41.200-6.000=35.200€ . Κατανάλωση 15,7 kWh/100 km , πάντα σύμφωνα με την εταιρεία, τέλη φυσικά δεν έχει!

image.png.f48e852791b60c81f70679bef7e96a4a.png

image.png.af7be863d04d61d4d42ca886074f1bf7.png

Ας ξεκινήσουμε με το Golf

70-80km, θα πάρω την μέση τιμή, 75!

27.000 χιλιόμετρα τον χρόνο λοιπόν, τέλεια γιατί έτσι χρειάζομαι ένα σερβις τον χρόνο, ακριβώς.

Η κατανάλωση είναι 27000Κm*5,3L/100Km=1431L τον χρόνο. Χρησιμοποιώντας το fuelGR , βλέπουμε πως η μέση τιμή βενζίνης σήμερα είναι 1,478€/L . Άρα τον χρόνο θέλω 2115€ + ένα γενναιόδωρο 100αρικο για το σέρβις του. Τελικός απολογισμός 2215€ τον χρόνο!

 

ID3 family

27000Κm*15,7kWh/100Km=4239kWh ετησίως. Ο λογαριασμός όμως είναι τετράμηνος, διά 3 λοιπόν και έχουμε 1413kWh/4 μήνες. Θα χρησιμοποιήσω αυτό το υπολογιστικό φύλλο ( δημιουργήθηκε για bitcoin mining, αλλά στο κόστος κατανάλωσης δεν μας ενδιαφέρει το που καταναλώθηκε η ενέργεια). Βάζουμε το 1413kWh και έχουμε 247,34 € το τετράμηνο , τον χρόνο δηλαδή 742€.

Και για να σε προλάβω, ναι δεν έβαλα νυχτερινό, ΑΛΛΑ δεν έβαλα τπτ σε σερβις του ID3 τακάκια κάπια στιγμή δεν θα χρειαστεί? Μία επισκόπιση? κατι? ΟΥΤΕ το γεγονός πως με το την κατανάλωση ρεύματος στο υπόλοιπο σπίτι, έχονας εξαντλίσει μεγάλο μέρος τις χαμηλές κλήμακες για το αυτοκίνητο , η KWH κοστολογούντε στην ΥΨΗΛΗ κλίμακα.

 

διαφορά κόστους απόκτησης : 35200-20152 πές 15000€ υπέρ του golf. Διαφορά κόστους χρήσης 2215-742=1473€ τον χρόνο,υπέρ του ID3.

Απόσβεση σε.... 15000/1473 περίπου μία δεκαετία (270000 χιλιάδες χιλιόμετρα).

Αλήθεια στην δεκαετία καμιά αλλαγή μπαταρίας δεν θα χρειαστεί? Πόσο πάνε οι τιμές άραγε?🤔

Δηλαδή δεν μας ενδιαφέρει αν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από φωτοβολταϊκά ή από ορυκτά καύσιμα?

Εξήγησε μου το σκεπτικό σου σε παρακαλώ 😅

Τα νουμερα σου ειναι αρκετα λαθος.

1ον: συγκρινεις αυτοκινητα διαφορετικης ιπποδυναμης. Ειναι σαν να μου λες οτι το Golf με κινητηρα 110 αλογα θα επρεπε να κοστιζει οσο το golf με τα 150 αλογα
2ον: συγκρινεις αυτοματο με μηχανικο κιβωτιο
3ον: τα κοστη σου για ρευμα δεν ειναι αντιπροσωπευτικα και μαλσιτα θεωρεις λανθασμενα οτι θα ανεβεις σε υψηλη κλιμακα.
Ολα αυτα λυνονται πηγαινοντας σε εναν εναλλακτικο παροχο που εχει αισθητα χαμηλοτερες χρεωσεις (~30% κατω) .

 

Το καπως αντιστοιχο σχετικα golf με αυτοματο κιβωτιο και παρομοια ιπποδυναμη, ερχεται στα 24.989€image.png.0e2310d73a8671565e0b44ca43d8c0b4.png


Και αυτο παλι δεν συγκρινεται σε εξοπλισμο με το iD3 Family που διαλεξες, αλλα τελος παντων.

Εδω αν θελεις να δεις κοστος ρευματος:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ML9TRg1zz4uRlCYchnJoxIMK370iaOrW/edit#gid=962769

Με 4239kWh/ετος, το κοστος ρευματος ειναι γυρω στα ~450€/ετος με ολες τις χρεωσεις μεσα.
 


image.png.acac4df7a63fbce85a7a56b9acb68d85.png



 

"διαφορά κόστους απόκτησης : 35200-25000 πές 1000€ υπέρ του golf. Διαφορά κόστους χρήσης 2215-450=1815€ τον χρόνο,υπέρ του ID3.

Απόσβεση σε.... 10000/1800 περίπου μία 5ετία ."
 

Και ολα αυτα εχοτνας διαλεξει το πιο βασικο επιπεδο εξοπλισμου στο gold ενω στο iD3 δεν διαλεξαμε το πιο βασικο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

59 λεπτά πριν, haHa είπε

Απόσβεση σε.... 10000/1800 περίπου μία 5ετία

Ή ~150000 χλμ στο ιδανικότερο σενάριο . Αν το πάμε και με 10000 χλμ/χρόνο ...άστο καλύτερα ....

ΥΓ. Μη χρησιμοποιείτε τα excel για προώθηση ηλεκτρικών ως οικονομικά παρακαλώ .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...