Προς το περιεχόμενο

Σπαζοκεφαλιά με Nikon


Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 λεπτό πριν, KAKADI είπε

Σε ενα m4/3 αισθητηρα ισως χρειαζονται λιγο παραπανω οι πιο φωτεινοι φακοι..

 

Το φως που παίρνει ο σένσορας σε ίδιο άνοιγμα διαφράγματος, είναι ίδιο.

Δηλαδή ένας f1,8 σε FF και ένας f1,8 σε M4/3 θα στείλουν ακριβώς το ίδιο φως στον σένσορα τέρμα ανοικτοί. Αυτό που θα έχει διαφορά είναι η εστιακή απόσταση και το βάθος πεδίου που θα είναι επι δύο. 

Κοινώς, αν ψάχνεις για πολύ θολό μποκέ, ναι, όσο πιο φωτεινός τόσο καλύτερα, μιας και ακόμη και f1,2 να έχεις, το μποκέ σου θα είναι ανάλογο του f2,4 μιας FF. 

Αλλά αν ψάχνεις φωτεινότητα και δυνατότητες στο σκοτάδι; Το f1,8 είναι ίδιο τόσο σε FF όσο και Aps-c και M4/3. 

Και μην ξεχνάμε την σταθεροποίηση. Με μια μηχανή χωρίς καλή σταθεροποίηση στο σώμα ή τον φακό και f1,8 θα έχεις χειρότερο αποτέλεσμα απο μια άλλη με άριστη σταθεροποίηση σε χαμηλότερες ταχύτητες και πάλι στο f1,8 😉

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 392
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

2 λεπτά πριν, KAKADI είπε

Σε ενα m4/3 αισθητηρα ισως χρειαζονται λιγο παραπανω οι πιο φωτεινοι φακοι..

Σε μια ff προσωπικα ειμαι happy και στο f/1.8.

Συμφωνω οτι καποιος μπορει να λεει, ε οκ θα βαλω λιγο νερο στο κρασι μου το βραδυ. Σιγα.

Αλλος ομως οχι.. Σου λεει αφου θα μου στοιχησει που θα μου στοιχησει εστω μακροπροθεσμα ενα συστημα 2κ - 3κ τουλαχιστον να παρω το καλυτερο που μπορω στα λεφτα αυτα..

Και οι 2 δικιο εχουν, απ την οπτικη του ο καθενας..

Καταλαβαινω πως το λες.. Και πως μιλαει ο @babisskg μερικες φορες. Ολα αυτα εχουν νοημα και μαλιστα πολυ.

Θα μπορουσα και εγω να πουλησω την D610 με το grip και τους 2 f/2,8 ζουμ φακους μου και να παρω μια μεταχειρισμενη D810.

Θα ημουν οκ να κανω τη δουλεια μου με prime φακους μονο, και πιο ελαφρυς θα ημουν και καλυτερο af το βραδυ θα ειχα και χρηματα στη τσεπη θα μενανε..

Ουτε επαγγελματιας ειμαι ουτε τιποτα να κινηγαω τα πουλια και το βιντεο και να προσπαθω να ακολουθω την τεχνολογια απο πισω..

Ισως τελικα αυτο να ειναι πιο σωστο..

    Αυτό που με χαροποιεί , είναι πως τα γραπτά γίνονται αφορμή για προβληματισμό και μελέτη . Οι ταμπέλες , βλέπε " μάρκες / εταιρείες / μοντέλα ..... δεν μου λένε τίποτε . Το ζητούμενο είναι πάντα να πάει κάποιος πέρα από το προφανές , αισθητικά πρωτίστως αλλά και τεχνικά , αφού το ένα πάει μοιραία χέρι χέρι με το άλλο . Ακόμη τυραννιέμαι να μάθω που στα κομμάτια πρέπει να φωτομετρήσουμε κάνοντας χρήση του spot metering ...... όχι τεχνικά όμως . 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, KAKADI είπε

Ισως τελικα αυτο να ειναι πιο σωστο..

Κάποιοι καταγράφουν τεχνοκρατικά τις σκέψεις/συμβουλές τους. Κάποιοι σαν κατασταλαγμένοι φιλόσοφοι. Κάποιοι προσπαθούν να βοηθήσουν, αλλά τελικά σε μπερδεύουν περισσότερο. Ένα συντριπτικό ποσοστό των φωτογραφικών μηχανών που έχουν αναφερθεί εδώ μέσα καλύπτουν ένα συντριπτικό ποσοστό των αναγκών του συνόλου των χρηστών. Επικεντρώσου σε 2-3 πραγματικά deal-breakers (π.χ. θέλω in-body focus stacking, θέλω 4Κ βίντεο, θέλω ενσωματωμένο φλας, θέλω να υπάρχει native fast zoom φακός) και, εντός ενός 5ετούς budget, κάνε το κέφι σου, όσο είσαι όρθιος, γερός και ορεξάτος. Το πιο σωστό από όλα ίσως είναι να μην έχουμε απωθημένα.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, highpriest είπε

Το φως που παίρνει ο σένσορας σε ίδιο άνοιγμα διαφράγματος, είναι ίδιο.

Δηλαδή ένας f1,8 σε FF και ένας f1,8 σε M4/3 θα στείλουν ακριβώς το ίδιο φως στον σένσορα τέρμα ανοικτοί. Αυτό που θα έχει διαφορά είναι η εστιακή απόσταση και το βάθος πεδίου που θα είναι επι δύο. 

Κοινώς, αν ψάχνεις για πολύ θολό μποκέ, ναι, όσο πιο φωτεινός τόσο καλύτερα, μιας και ακόμη και f1,2 να έχεις, το μποκέ σου θα είναι ανάλογο του f2,4 μιας FF. 

Αλλά αν ψάχνεις φωτεινότητα και δυνατότητες στο σκοτάδι; Το f1,8 είναι ίδιο τόσο σε FF όσο και Aps-c και M4/3. 

Και μην ξεχνάμε την σταθεροποίηση. Με μια μηχανή χωρίς καλή σταθεροποίηση στο σώμα ή τον φακό και f1,8 θα έχεις χειρότερο αποτέλεσμα απο μια άλλη με άριστη σταθεροποίηση σε χαμηλότερες ταχύτητες και πάλι στο f1,8 😉

Και εχεις απολυτο δικο.. Εν μερη ομως!! 

Γτ αυτο ειναι το ενα κομματι του φωτος..

Το αλλο κομματι ειναι τι ss θα χρησιμοποιησεις και πολυ σωστα αναφερεις τη σταθεροποιηση αλλα το τελευταιο κομματι ειναι το iso. Που οσο θεωρητικο και να ειναι, παιζει εξισου μεγαλο ρολο το βραδυ.

Bottom line ενας μεγαλος αισθητηρας ειναι ενας μεγαλος αισθητηρας.. Στα ιδια χρηματα και παρομοιο βαρος σωματος μονο θετικα δινει.... Στο σωμα... Στους φακους μπλεκεις με αντιστοιχο βαρος.

Προσωπικα ειναι λες και εχω τρια ποτηρια μπροστα μου με κρασι.. Που θα πεσει το περισσοτερο νερο?? 🤣🤣

FF? Aps-c? MFT? 

1 λεπτό πριν, TouPia είπε

Κάποιοι καταγράφουν τεχνοκρατικά τις σκέψεις/συμβουλές τους. Κάποιοι σαν κατασταλαγμένοι φιλόσοφοι. Κάποιοι προσπαθούν να βοηθήσουν, αλλά τελικά σε μπερδεύουν περισσότερο. Ένα συντριπτικό ποσοστό των φωτογραφικών μηχανών που έχουν αναφερθεί εδώ μέσα καλύπτουν ένα συντριπτικό ποσοστό των αναγκών του συνόλου των χρηστών. Επικεντρώσου σε 2-3 πραγματικά deal-breakers (π.χ. θέλω in-body focus stacking, θέλω 4Κ βίντεο, θέλω ενσωματωμένο φλας, θέλω να υπάρχει native fast zoom φακός) και, εντός ενός 5ετούς budget, κάνε το κέφι σου, όσο είσαι όρθιος, γερός και ορεξάτος. Το πιο σωστό από όλα ίσως είναι να μην έχουμε απωθημένα.

Σωστος σε ολα... Απωθημενα ομως δυσκολα να μην εχουμε..

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, KAKADI είπε

Και εχεις απολυτο δικο.. Εν μερη ομως!! 

Γτ αυτο ειναι το ενα κομματι του φωτος..

Το αλλο κομματι ειναι τι ss θα χρησιμοποιησεις και πολυ σωστα αναφερεις τη σταθεροποιηση αλλα το τελευταιο κομματι ειναι το iso. Που οσο θεωρητικο και να ειναι, παιζει εξισου μεγαλο ρολο το βραδυ.

Bottom line ενας μεγαλος αισθητηρας ειναι ενας μεγαλος αισθητηρας.. Στα ιδια χρηματα και παρομοιο βαρος σωματος μονο θετικα δινει.... Στο σωμα... Στους φακους μπλεκεις με αντιστοιχο βαρος.

Προσωπικα ειναι λες και εχω τρια ποτηρια μπροστα μου με κρασι.. Που θα πεσει το περισσοτερο νερο?? 🤣🤣

FF? Aps-c? MFT? 

Σωστος σε ολα... Απωθημενα ομως δυσκολα να μην εχουμε..

    Ζύγισε την σταθεροποίηση στα 9 μποφόρ ...... στον Ινδικό κατά προτίμηση ........ μετά πούλα το στο YouTube ...... η εναλλακτικά μπορείς να τούς πείσεις να σου δώσουν τζάμπα τις μηχανές τους για evaluation ....... σε ειδικές συνθήκες ....... 😎😎😎 ...... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, babisskg είπε

    Ζύγισε την σταθεροποίηση στα 9 μποφόρ ...... στον Ινδικό κατά προτίμηση ........ μετά πούλα το στο YouTube ...... η εναλλακτικά μπορείς να τούς πείσεις να σου δώσουν τζάμπα τις μηχανές τους για evaluation ....... σε ειδικές συνθήκες ....... 😎😎😎 ...... 

Ξερεις ποσες φορες εχω με τα ματια μου την ιδανικη φωτο??

Που να την βγαλεις ετσι ομως??

Ουτε gimbal δε σε σωζει.. 😂😂

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, babisskg είπε

    Ζύγισε την σταθεροποίηση στα 9 μποφόρ ...... στον Ινδικό κατά προτίμηση ........ μετά πούλα το στο YouTube ...... η εναλλακτικά μπορείς να τούς πείσεις να σου δώσουν τζάμπα τις μηχανές τους για evaluation ....... σε ειδικές συνθήκες ....... 😎😎😎 ...... 

    ..... εκεί που το βαπόρι θα φάει το στρες της αρκούδας ....... και καλά ναναι φτιαγμένο στην Ολλανδία ....... μην είναι κάνα Κινέζικο ...... δες και την σταθεροποίηση όταν ρίχνεις κλειδιά στην καδένα ....... άντε , εγώ θα σου ανοίγω τα μάτια ....... 🤣🤣🤣 ........ 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, KAKADI είπε

Το αλλο κομματι ειναι τι ss θα χρησιμοποιησεις και πολυ σωστα αναφερεις τη σταθεροποιηση αλλα το τελευταιο κομματι ειναι το iso. Που οσο θεωρητικο και να ειναι, παιζει εξισου μεγαλο ρολο το βραδυ.

Από ένα σημείο και μετά , όταν θέλουμε να βγάζουμε σε μαύρα σκοτάδια , χρειάζεται το βαρύ ακούνητο τρίποδο , που εκμηδενίζει οποιοδήποτε iso .

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Dr_73 είπε

Από ένα σημείο και μετά , όταν θέλουμε να βγάζουμε σε μαύρα σκοτάδια , χρειάζεται το βαρύ ακούνητο τρίποδο , που εκμηδενίζει οποιοδήποτε iso .

     Άψογος ...... να τα λέμε κι' αυτά ..... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, babisskg είπε

    ..... εκεί που το βαπόρι θα φάει το στρες της αρκούδας ....... και καλά ναναι φτιαγμένο στην Ολλανδία ....... μην είναι κάνα Κινέζικο ...... δες και την σταθεροποίηση όταν ρίχνεις κλειδιά στην καδένα ....... άντε , εγώ θα σου ανοίγω τα μάτια ....... 🤣🤣🤣 ........ 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, KAKADI είπε

 

    Εσένα δεν σε πήρε χαμπάρι ο πρώτος που τρως άσκοπα την ώρα σου ....... αντί να κάνεις κάνα φράγκο δουλειά ....... μισό λεπτό να δώ ....... 🤣🤣🤣 ....... χώρια που βλέπεις και παλιατζούρες βίντεο με τα Φιλιππινέζικα πληρώματα ....... και τις ασχετοσύνες τους ....... 🤣🤣🤣 ...... αυτό δεν πρέπει να είναι βαρύ βαπόρι ....... πιάνεις αργά ντόκο και δεν σκοτιζεσαι .......  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Εσένα δεν σε πήρε χαμπάρι ο πρώτος που τρως άσκοπα την ώρα σου ....... αντί να κάνεις κάνα φράγκο δουλειά ....... μισό λεπτό να δώ ....... 🤣🤣🤣 ....... χώρια που βλέπεις και παλιατζούρες βίντεο με τα Φιλιππινέζικα πληρώματα ....... και τις ασχετοσύνες τους ....... 🤣🤣🤣 ...... αυτό δεν πρέπει να είναι βαρύ βαπόρι ....... πιάνεις αργά ντόκο και δεν σκοτιζεσαι .......  

Δεν γινεται να σε παρει χαμπαρι ο πρωτος.... οταν εισαι ο πρωτος...

image.jpeg

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

45 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Αυτό που με χαροποιεί , είναι πως τα γραπτά γίνονται αφορμή για προβληματισμό και μελέτη . Οι ταμπέλες , βλέπε " μάρκες / εταιρείες / μοντέλα ..... δεν μου λένε τίποτε . Το ζητούμενο είναι πάντα να πάει κάποιος πέρα από το προφανές , αισθητικά πρωτίστως αλλά και τεχνικά , αφού το ένα πάει μοιραία χέρι χέρι με το άλλο . Ακόμη τυραννιέμαι να μάθω που στα κομμάτια πρέπει να φωτομετρήσουμε κάνοντας χρήση του spot metering ...... όχι τεχνικά όμως . 

Το spot είναι ζορικο και σε ένα βαθμό έχει να κάνει και με τη μηχανή πόσο καλά και γρήγορα το δουλεύει. Ορισμένοι φωτογραφίζουν αποκλειστικά με spot και παίζουν με το exposure compensation για να κάτσει σωστά. Σίγουρα θέλει εξάσκηση και δεν αρκεί πάντα να το βάλεις να μετρήσει στο πιο φωτεινό σημείο. Το χρησιμοποιώ μαζί με το center weighted  το βράδυ κυρίως σε φωτεινά σημεία π.χ. μια λάμπα η έναν φωτεινό τοίχο πάντα μαζί με το exposure compensation και πάντα με το σκεπτικό ότι στο raw θα ανεβάσω λίγο τις σκιές μετά. 

 

Ο κορυφαίος για μένα που φωτογραφίζει αποκλειστικά με spot (κορυφαίος και στο ασπρόμαυρο γενικότερα πέραν της τεχνικής) είναι ο Alan Schaller. 

https://www.flickr.com/photos/alanschaller/

 

Και Instagram που είναι λίγο πιο χρηστικό 

https://instagram.com/alan_schaller?igshid=YmMyMTA2M2Y=

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, KAKADI είπε

Δεν γινεται να σε παρει χαμπαρι ο πρωτος.... οταν εισαι ο πρωτος...

 

image.jpeg

    Έτσι κι' έρθω εκεί ........ 🤣🤣🤣 ......... θα πας με το λοστρόμο για μεταλυκειακά ...... πήγε που λες ο λοστρόμος να κάνει την ανάγκη τα τσίσα του ο άνθρωπος ..... μεγάλος σε ηλικία ...... καραβόσκυλο του κερατά δλδ ...... ( ζητώ συγγνώμη εκ των προτέρων για κάποια Γαλλικά που είναι απαραίτητα βάσει του πρωτοκόλλου ) ...... την αμολάει να κάνει τα τσίσα του ..... μπαίνει εκείνη την ώρα το τζόβενο ........ για τον ίδιο λόγο ....... 🤣🤣🤣 ...... πέφτει το μάτι του στο τέτοιο του λοστρόμου ...... 🤣🤣🤣 ...... το οποίο παρεμπιπτόντως είχε επάνω ένα τατουάζ ....... το οποίο με το ζόρι φαινόταν τι έγραφε ....... του τράβηξε την προσοχή και προσπαθούσε να διαβάσει τι έγραφε ........ ο λοστρόμος ...... παλιό κουμάσι ....... πήρε χαμπάρι το τζόβενο που κοιτούσε ....... καπως ..... το πήρε λοξά φυσικά ....... τι κοιτάς ρε χαμένε ..... γιατί πήγε και αλλού το μυαλό του ....... 🤣🤣🤣 ....... όχι λοστρόμε ..... μην με παρεξηγείς ........ αλλά είδα πως κάτι γράφει εκεί επάνω και δεν φαίνεται καλά ....... τατουάζ έκανες ....... και τι έγραψες ....... σαν να γράφει " ξύδι " μου φαίνεται ...... α βρε μούλικο ...... αφού κατάλαβε ο λοστρόμος ότι το τζόβενο δεν κατάλαβε ........ τώρα που γέρασα βλέπεις να φαίνεται πως γράφει " Ξύδι " ........ άμα με έβλεπες στα νιάτα μου ..... θα διάβαζες πως γράφει ....... " Καλό ταξίδι " ......... 🤣🤣🤣 ....... 

   Καλά βρες μούλικο ..... επάνω στη γέφυρα ποιός είναι τέτοια ώρα ...... ο Θεός ........ 🤣🤣🤣 ..... 

17 λεπτά πριν, pifilos είπε

Το spot είναι ζορικο και σε ένα βαθμό έχει να κάνει και με τη μηχανή πόσο καλά και γρήγορα το δουλεύει. Ορισμένοι φωτογραφίζουν αποκλειστικά με spot και παίζουν με το exposure compensation για να κάτσει σωστά. Σίγουρα θέλει εξάσκηση και δεν αρκεί πάντα να το βάλεις να μετρήσει στο πιο φωτεινό σημείο. Το χρησιμοποιώ μαζί με το center weighted  το βράδυ κυρίως σε φωτεινά σημεία π.χ. μια λάμπα η έναν φωτεινό τοίχο πάντα μαζί με το exposure compensation και πάντα με το σκεπτικό ότι στο raw θα ανεβάσω λίγο τις σκιές μετά. 

 

Ο κορυφαίος για μένα που φωτογραφίζει αποκλειστικά με spot (κορυφαίος και στο ασπρόμαυρο γενικότερα πέραν της τεχνικής) είναι ο Alan Schaller. 

https://www.flickr.com/photos/alanschaller/

 

Και Instagram που είναι λίγο πιο χρηστικό 

https://instagram.com/alan_schaller?igshid=YmMyMTA2M2Y=

 

     Ο μόνος άνθρωπος που μου έδωσε κάπως να καταλάβω ....... το εκτιμώ ιδιαίτερα ....... είναι ο Bryan F. Peterson ....... και μου έδωσε να καταλάβω το τεχνικό μέρος ....... σε όλες αυτές τις διαδικασίες , η ευκολία / δυσκολία βρίσκεται στον τρόπο που αντιλαμβάνεται καθένας τα πράγματα ....... αισθητικά όμως ..... παλεύω ακόμη ..... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...