Προς το περιεχόμενο

Το στέκι των Micro Four Thirds (MFT - M4/3)


highpriest

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σκέφτομαι την αγορά της g9 ii αλλά μέχρι τώρα ήμουν πάντα με aps-c σώματα. ( Όχι hi-end ). 

Με τρομάζει λίγο το μέγεθος του αισθητήρα. Αυτή τη στιγμή έχω μια sony ZV-E10 με ένα 35mm 1.4 sigma.

Να το τολμήσω; Την έχει κάποιος να μου δώσει πληροφορίες;

Ευχαριστώ 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, giantzeron είπε

Σκέφτομαι την αγορά της g9 ii αλλά μέχρι τώρα ήμουν πάντα με aps-c σώματα. ( Όχι hi-end ). 

Με τρομάζει λίγο το μέγεθος του αισθητήρα. Αυτή τη στιγμή έχω μια sony ZV-E10 με ένα 35mm 1.4 sigma.

Να το τολμήσω; Την έχει κάποιος να μου δώσει πληροφορίες;

Ευχαριστώ 

Πες μου τι ακριβώς σε τρομάζει για να δω αν μπορώ να σε ξετρομάξω.
Δεν έχω την G9ii αλλά έχω δουλέψει πολύ την G9 πρώτης γενιάς και αρκετές ακόμη Μ4/3
Επίσης έχω εμπειρία και με Full Frame αλλά και APS-C διαφορετικές μεταξύ τους, οπότε έχω μια πλήρη εικόνα για το κάθε μέγεθος αισθητήρα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 minutes ago, highpriest said:

Πες μου τι ακριβώς σε τρομάζει για να δω αν μπορώ να σε ξετρομάξω.
Δεν έχω την G9ii αλλά έχω δουλέψει πολύ την G9 πρώτης γενιάς και αρκετές ακόμη Μ4/3
Επίσης έχω εμπειρία και με Full Frame αλλά και APS-C διαφορετικές μεταξύ τους, οπότε έχω μια πλήρη εικόνα για το κάθε μέγεθος αισθητήρα.

Ο κόκκος που εμφανίζεται αν το iso ξεκινάει από 500 όταν τραβάω v-log... Κάτι τέτοιο έχω ακούσει. Γενικά ο κόκκος υπο συνθήκες όχι και τόσο καλού φωτισμού. Στην δική μου κάμερα πχ που είναι entry level στα 640 iso σε s-log 2 παίρνω αρκετό κόκκο.

Γενικά δλ η απόδοση σε χαμηλό φωτισμό καθώς και κατά πόσο διαφέρει το bokeh σε σχέση με μια crop η full frame 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, giantzeron είπε

Ο κόκκος που εμφανίζεται αν το iso ξεκινάει από 500 όταν τραβάω v-log... Κάτι τέτοιο έχω ακούσει. Γενικά ο κόκκος υπο συνθήκες όχι και τόσο καλού φωτισμού. Στην δική μου κάμερα πχ που είναι entry level στα 640 iso σε s-log 2 παίρνω αρκετό κόκκο.

Γενικά δλ η απόδοση σε χαμηλό φωτισμό καθώς και κατά πόσο διαφέρει το bokeh σε σχέση με μια crop η full frame 

Άρα δεν μιλάμε για φωτογραφία αλλά για βίντεο

Είναι αρκετά εξειδικευμένη η ερώτηση σου και δεν γνωρίζω για την συγκεκριμένη κάμερα αν έχει computational features που εξαλείφουν τον κόκκο. Οπότε θα απαντήσω γενικά για μια ναυαρχίδα Μ4/3 όπως η G9 πρώτης γενιάς.

Σε χαμηλό φωτισμό θα είναι χειρότερη απο την Sony σε ότι αφορά τον κόκκο σε ανεβασμένο iso. 
Είναι καθαρά θέμα φυσικής. Οι FF καλύτερες απο Aps-C και εκείνες με την σειρά τους καλύτερες απο M4/3 με αντίστοιχους φακούς
 

Παρόλα αυτά επειδή μιλάμε για την G9ii που είναι ναυαρχίδα, οι διαφορές δεν θα είναι τόσο εμφανείς.
Το πρόβλημα σου ίσως να είναι στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης σχετικά με το bokeh.

Δεν θα βρεις τεράστιες διαφορές απο την μια κάμερα στην άλλη , αλλά θα πρέπει να έχεις και ανάλογο φακό.
Ενας 35άρης f/1.4 σε κροπ είναι αντίστοιχος με έναν περίπου 52άρη f/2.1 σε FF. 
Αρα σε Μ4/3 θα θέλεις έναν 25άρη αλλά σε f/1.05 για να πάρεις το ίδιο bokeh που παίρνεις τώρα με τον 35άρη f/1.4
Και φακοί περίπου γύρω στο f/1.05 στο Μ4/3 σύστημα είναι συνήθως κάποιοι εξειδικευμένοι ή σχετικά ακριβοί.
Το καλύτερο που μπορεις να φτάσεις σε παρόμοιο bokeh είναι κάποιος pro φακος στο Μ4/3 σύστημα με f/1.2
Τρομεροί φακοί. Καμία σχέση με τους γνωστούς f/1.4 απο sigma. Αλλά και χρηματικά καμία σχέση

Στην θέση σου θα πήγαινα Μ4/3 μόνο αν ήθελα συγκεκριμένα features και τρομερή σταθεροποίηση που θα μου έδινε η G9ii, όπως και μεγάλες επιλογές σε fps λήψης και ποιότητα ανάλυσης, με δεδομένο πως δεν θα κυνηγούσα να τραβήξω πυγολαμπίδες σε σκοτεινά σοκάκια, αλλά θα τραβούσα κατα 90% σε απλές καθημερινές συνθήκες. 


Αν είναι να τραβάς κλασικά σε 24/25/30 fps 4Κ, μένεις και με Sony που έχεις.
Αν είναι να τραβάς στα σκοτάδια, δεν κατεβαίνεις σε μέγεθος αισθητήρα σε M4/3 αλλά ανεβαίνεις σε FF.
 

Πάντως επειδή έχω δει την G9ii σε νυχτερινή λήψη βίντεο με iso 3200, την βρίσκω πάρα πολύ ικανή για βράδυ, δεδομένου του αισθητήρα της. Αλλά εκει μιλάμε υποκειμενικά. Για εμένα είναι οκ, αλλά για εσένα μπορεί να μην είναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 hours ago, highpriest said:

Άρα δεν μιλάμε για φωτογραφία αλλά για βίντεο

Είναι αρκετά εξειδικευμένη η ερώτηση σου και δεν γνωρίζω για την συγκεκριμένη κάμερα αν έχει computational features που εξαλείφουν τον κόκκο. Οπότε θα απαντήσω γενικά για μια ναυαρχίδα Μ4/3 όπως η G9 πρώτης γενιάς.

Σε χαμηλό φωτισμό θα είναι χειρότερη απο την Sony σε ότι αφορά τον κόκκο σε ανεβασμένο iso. 
Είναι καθαρά θέμα φυσικής. Οι FF καλύτερες απο Aps-C και εκείνες με την σειρά τους καλύτερες απο M4/3 με αντίστοιχους φακούς
 

Παρόλα αυτά επειδή μιλάμε για την G9ii που είναι ναυαρχίδα, οι διαφορές δεν θα είναι τόσο εμφανείς.
Το πρόβλημα σου ίσως να είναι στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης σχετικά με το bokeh.

Δεν θα βρεις τεράστιες διαφορές απο την μια κάμερα στην άλλη , αλλά θα πρέπει να έχεις και ανάλογο φακό.
Ενας 35άρης f/1.4 σε κροπ είναι αντίστοιχος με έναν περίπου 52άρη f/2.1 σε FF. 
Αρα σε Μ4/3 θα θέλεις έναν 25άρη αλλά σε f/1.05 για να πάρεις το ίδιο bokeh που παίρνεις τώρα με τον 35άρη f/1.4
Και φακοί περίπου γύρω στο f/1.05 στο Μ4/3 σύστημα είναι συνήθως κάποιοι εξειδικευμένοι ή σχετικά ακριβοί.
Το καλύτερο που μπορεις να φτάσεις σε παρόμοιο bokeh είναι κάποιος pro φακος στο Μ4/3 σύστημα με f/1.2
Τρομεροί φακοί. Καμία σχέση με τους γνωστούς f/1.4 απο sigma. Αλλά και χρηματικά καμία σχέση

Στην θέση σου θα πήγαινα Μ4/3 μόνο αν ήθελα συγκεκριμένα features και τρομερή σταθεροποίηση που θα μου έδινε η G9ii, όπως και μεγάλες επιλογές σε fps λήψης και ποιότητα ανάλυσης, με δεδομένο πως δεν θα κυνηγούσα να τραβήξω πυγολαμπίδες σε σκοτεινά σοκάκια, αλλά θα τραβούσα κατα 90% σε απλές καθημερινές συνθήκες. 


Αν είναι να τραβάς κλασικά σε 24/25/30 fps 4Κ, μένεις και με Sony που έχεις.
Αν είναι να τραβάς στα σκοτάδια, δεν κατεβαίνεις σε μέγεθος αισθητήρα σε M4/3 αλλά ανεβαίνεις σε FF.
 

Πάντως επειδή έχω δει την G9ii σε νυχτερινή λήψη βίντεο με iso 3200, την βρίσκω πάρα πολύ ικανή για βράδυ, δεδομένου του αισθητήρα της. Αλλά εκει μιλάμε υποκειμενικά. Για εμένα είναι οκ, αλλά για εσένα μπορεί να μην είναι.

κυριως τραβαω βιντεο ναι ειτε σε εσωτερικους χωρους αλλα παντα με φωτα - softbox led panels κλπ ειτε εξω σε συνθηκες ιδανικου φωτισμου. Απο φωτογραφια μονο καποια πορτραιτα κανω αλλα σπανιοτερα. Η μεταβαση μου εχει να κανει με την ευελιξια που θα μου δωσει το color grading λογω v-log τα on the fly lut αλλα και το super stabilization που βλεπω οτι εχει η g9ii οποτε δε θα χρειαστω καποιο gimbal..

Γενικα η sony που εχω την κανει την δουλεια της αλλα μου φαινεται καποιες φορες αρκετα περιοριστικη

Επεξ/σία από giantzeron
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 λεπτά πριν, giantzeron είπε

κυριως τραβαω βιντεο ναι ειτε σε εσωτερικους χωρους αλλα παντα με φωτα - softbox led panels κλπ ειτε εξω σε συνθηκες ιδανικου φωτισμου. Απο φωτογραφια μονο καποια πορτραιτα κανω αλλα σπανιοτερα. Η μεταβαση μου εχει να κανει με την ευελιξια που θα μου δωσει το color grading λογω v-log τα on the fly lut αλλα και το super stabilization που βλεπω οτι εχει η g9ii οποτε δε θα χρειαστω καποιο gimbal..

Γενικα η sony που εχω την κανει την δουλεια της αλλα μου φαινεται καποιες φορες αρκετα περιοριστικη

Από την στιγμή που τραβάς πάντα με τεχνητό φως ή με φυσικό, αλλά σε όσο το δυνατόν σε συνθήκες ιδανικού φωτισμού, νομίζω πως η G9ii θα σου κάνει καλύτερη δουλειά απο την Sony που έχεις.
Σε συνθήκες ιδανικού φωτισμού η διαφορά τους σε iso είναι αμελητέα μέχρι και το iso 800 τουλάχιστον (αν κρίνω απο την πρώτη γενιά G9)
Αντίθετα όλα τα extra features της G9ii σε σχέση με την μηχανή που έχεις, θα σου είναι πολύ πολύ χρήσιμα στο βίντεο. 

Θεωρώ την G9ii τον βασιλιά του βίντεο σε υβριδικές μηχανές βάση χαρακτηριστικών, με ανταγωνισμό μονό απο κάποιες FF διπλοτριπλάσιας τιμής. Βέβαια είναι και η δεύτερη ακριβότερη μηχανή του Μ4/3 συστήματος. Δύσκολα κάποιος θα δώσει 2Κ για Μ4/3 αν δεν πάει συνειδητά για να εκμεταλλευτεί όλα αυτά τα χαρακτηριστικά στο βίντεο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 hours ago, highpriest said:

Από την στιγμή που τραβάς πάντα με τεχνητό φως ή με φυσικό, αλλά σε όσο το δυνατόν σε συνθήκες ιδανικού φωτισμού, νομίζω πως η G9ii θα σου κάνει καλύτερη δουλειά απο την Sony που έχεις.
Σε συνθήκες ιδανικού φωτισμού η διαφορά τους σε iso είναι αμελητέα μέχρι και το iso 800 τουλάχιστον (αν κρίνω απο την πρώτη γενιά G9)
Αντίθετα όλα τα extra features της G9ii σε σχέση με την μηχανή που έχεις, θα σου είναι πολύ πολύ χρήσιμα στο βίντεο. 

Θεωρώ την G9ii τον βασιλιά του βίντεο σε υβριδικές μηχανές βάση χαρακτηριστικών, με ανταγωνισμό μονό απο κάποιες FF διπλοτριπλάσιας τιμής. Βέβαια είναι και η δεύτερη ακριβότερη μηχανή του Μ4/3 συστήματος. Δύσκολα κάποιος θα δώσει 2Κ για Μ4/3 αν δεν πάει συνειδητά για να εκμεταλλευτεί όλα αυτά τα χαρακτηριστικά στο βίντεο.

προσφατα τραβηξα με την sony σε s-log το οποιο την κανει να ξεκιναει απο iso 500 και λογω χαμηλου φωτισμου ( δεν ειχα φως καθως δεν εκρινα καλα τις συνθηκες ) το πηγα στα 640 και σαφως εβγαλε κοκο.... η g9ii με v-log profile επιλεγμενο στα ποσο iso ξεκιναει; Και επισης απο οτι βλεπω σε σελιδα του εξωτερικου αυτη τη στιγμη παιζει στα ιδια χρηματα η s5ii ... και εχει καπου προβληματιζομαι ... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, giantzeron είπε

προσφατα τραβηξα με την sony σε s-log το οποιο την κανει να ξεκιναει απο iso 500 και λογω χαμηλου φωτισμου ( δεν ειχα φως καθως δεν εκρινα καλα τις συνθηκες ) το πηγα στα 640 και σαφως εβγαλε κοκο.... η g9ii με v-log profile επιλεγμενο στα ποσο iso ξεκιναει; Και επισης απο οτι βλεπω σε σελιδα του εξωτερικου αυτη τη στιγμη παιζει στα ιδια χρηματα η s5ii ... και εχει καπου προβληματιζομαι ... 

Σου ξαναλέω πως δεν γνωρίζω αυτή την λεπτομέρεια για το iso σε v-log στην G9ii. 
Ισως το βρεις σε κάποιο review στο youtube, αν και νομίζω είναι ευκολότερο να μπεις σε ένα γκρουπ στο Facebook για χρήστες αυτού το μοντέλου και να ρωτήσεις. Λογικά κάποιος θα μπορεί να το τσεκάρει επι τόπου.
Εδω μέσα απο όσο γνωρίζω, απο τους καθημερινούς τουλάχιστον συμμετέχοντες, δεν την έχει κάποιος για να το δει.

Σχετικά με το άλλο που γράφεις, καλή η S5ii αλλά Full Frame. Με όλα τα θετικά αλλά και τα αρνητικά που αυτό συνεπάγεται. Ειδικά για βίντεο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, highpriest said:


Σχετικά με το άλλο που γράφεις, καλή η S5ii αλλά Full Frame. Με όλα τα θετικά αλλά και τα αρνητικά που αυτό συνεπάγεται. Ειδικά για βίντεο.

Ποια ειναι τα αρνητικα μιας FF για βιντεο κατα τη γνωμη σου; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, giantzeron είπε

Ποια ειναι τα αρνητικα μιας FF για βιντεο κατα τη γνωμη σου; 

Βαρύ σύνολο.
Ενας γρήγορος φακός μαζί με μια FF μηχανή ζορίζουν πολύ το gimbal ή και τα χέρια.
Επίσης οι FF δίνουν συνήθως λιγότερες επιλογές σε fps και ποιότητα ανάλυσης, εκτός και αν πας σε πολύ ακριβή FF.
Επιπροσθέτως οι αισθητήρες FF ζεσταίνονται στατιστικά περισσότερο απο τους κροπ, οπότε έχει αντίκτυπο στον χρόνο λειτουργίας σε 4k εγγραφή.
Τέλος, καλά τα σώματα FF, αλλά μόλις πας να κάνεις ένα καλό σετ φακών θα διαπιστώσεςι πως θέλεις περίπου τα διπλάσια λεφτά.

Προσωπικά προτίμησα να πάρω και μια aps-c αποκλειστικά για βιντεο πάνω στο gimbal, παρά να δουλεύω με την FF μου.

Γενικά θεωρώ πως το πλεονέκτημα για βιντεο το έχουν οι κροπ μηχανές (αν συνυπολογιστούν όλα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 hours ago, highpriest said:

Βαρύ σύνολο.
Ενας γρήγορος φακός μαζί με μια FF μηχανή ζορίζουν πολύ το gimbal ή και τα χέρια.
Επίσης οι FF δίνουν συνήθως λιγότερες επιλογές σε fps και ποιότητα ανάλυσης, εκτός και αν πας σε πολύ ακριβή FF.
Επιπροσθέτως οι αισθητήρες FF ζεσταίνονται στατιστικά περισσότερο απο τους κροπ, οπότε έχει αντίκτυπο στον χρόνο λειτουργίας σε 4k εγγραφή.
Τέλος, καλά τα σώματα FF, αλλά μόλις πας να κάνεις ένα καλό σετ φακών θα διαπιστώσεςι πως θέλεις περίπου τα διπλάσια λεφτά.

Προσωπικά προτίμησα να πάρω και μια aps-c αποκλειστικά για βιντεο πάνω στο gimbal, παρά να δουλεύω με την FF μου.

Γενικά θεωρώ πως το πλεονέκτημα για βιντεο το έχουν οι κροπ μηχανές (αν συνυπολογιστούν όλα)

Σου στέλνω p.m 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...