Προς το περιεχόμενο

4'33"


Toufas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

και στην τελική αν είναι τόσο μεγάλος συνθέτης και ιδιοφυΐα τι το θέλει το χρονόμετρο - στο μυαλό του δεν μπορεί να κρατήσει χρόνο;; το οποίο χρονόμετρο το κοιτάει κάθε λίγο και λιγάκι που μου έρχεται να του σκάσω μια και να κουτουλήσει στο πιάνο.

 

EDIT: αυτό πάει προς τους λάτρεις της τέχνης που συνήθως την πληρώνουν για να την απολαύσουν (και πλουτίζει ο δημιουργός) ...θα πληρώνατε για να πάτε να παρακολουθήσετε κονσέρτο (καμιά-δυό ώρες) του cage σε αυτό το στύλ; 2 ώρες ησυχία όπου ο "συνθέτης" θα κοιτάει ένα χρονόμετρο;;;;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 177
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Ο ίδιος ίσως να μπορεί να κρατήσει χρόνο με το μυαλό του. Οι ακροατές όμως μπορούν; Ίσως να το κάνει για να δείξει σε όλους τους υπόλοιπους τις πράξεις του έργου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλοί είπατε ότι δεν γίνεται να οριστεί η τέχνη,ότι δεν έχει σύνορα, ότι δεν μπαίνει σε καλούπια, ότι την αντιλαμβάνεται διαφορετικά ο καθένας, ότι πολλοί έχουν την ευαισθησία-γνώση-κτλ να την κατανοήσουν ενώ άλλοι την κοιτούν σαν την αγελάδα το τρένο και πολλά άλλα..Στην προκειμένη περίπτωση όχι μόνο έχει όρια άλλα μπορούν να τα διακρίνουν όλοι και είναι το διάστημα (0,0).

Ενα είναι μόνο σίγουρο..ότι όλοι αυτοί εκεί μέσα παίζουν το θέατρο του παραλόγου, είναι οι άρχοντες της υποκρισίας, δουλεύουν τους εαυτούς τους και προσπαθούν να δουλέψουν όλους εμάς ψιλό γαζί..Αν αυτό ήταν που προσπάθησε να πετύχει ο Page να δημιουργήσει, να φτάσει το απόλυτο μηδέν και να δουλέψει όσους πλήρωσαν για να το δουν, τότε ας του δώσουν το Νόμπελ φυσικής και το βραβείο απάτης, μην μου λέτε όμως ότι αυτό είναι τέχνη..

Και όπως λέει και το avatar της garnele "I am art admire me"..Ε όχι..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλοί είπατε ότι δεν γίνεται να οριστεί η τέχνη,ότι δεν έχει σύνορα, ότι δεν μπαίνει σε καλούπια, ότι την αντιλαμβάνεται διαφορετικά ο καθένας, ότι πολλοί έχουν την ευαισθησία-γνώση-κτλ να την κατανοήσουν ενώ άλλοι την κοιτούν σαν την αγελάδα το τρένο και πολλά άλλα..Στην προκειμένη περίπτωση όχι μόνο έχει όρια άλλα μπορούν να τα διακρίνουν όλοι και είναι το διάστημα (0,0).

Ενα είναι μόνο σίγουρο..ότι όλοι αυτοί εκεί μέσα παίζουν το θέατρο του παραλόγου, είναι οι άρχοντες της υποκρισίας, δουλεύουν τους εαυτούς τους και προσπαθούν να δουλέψουν όλους εμάς ψιλό γαζί..Αν αυτό ήταν που προσπάθησε να πετύχει ο Page να δημιουργήσει, να φτάσει το απόλυτο μηδέν και να δουλέψει όσους πλήρωσαν για να το δουν, τότε ας του δώσουν το Νόμπελ φυσικής και το βραβείο απάτης, μην μου λέτε όμως ότι αυτό είναι τέχνη..

Και όπως λέει και το avatar της garnele "I am art admire me"..Ε όχι..

 

+1 (και +2 να σου πωω.. )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι πως συγκινήθηκα με το έργο, ούτε με έβαλε σε βαθιές αναζητήσεις. 4'33'' σιωπής γίνονται "έργο" επειδή ο John Cage τα κάνει να δείχνουν έτσι. Δείχνεις πχ όπως ένας φίλος πιο πάνε μια λευκή σελίδα και λες αυτό είναι τέχνη. Θα μπορούσες ανα πάσα στιγμή όμως να γυρίσεις τη σελίδα, να τους δείξεις κάτι που θα συνδέεται άμεσα με την λευκή και να δακρύσουν όλοι;

 

Αμα εισαι επωνυμος οπως ο Cage δεν χρειαζεται καν να βρεις αυτη τη "συνδεση". Θα τη βρουν αλλοι για σενα. Μπορει να αφεθει και ως ασκηση για το ακροατηριο. Ενω απειδη ακριβως εισαι επωνυμος θα δημιουργηθει ντορος γυρω απο το "ριζοσπαστικο" εργο, κανοντας την επιτυχια δεδομενη

Οποτε συμφωνω μονο με το πρωτο μερος της απαντησης σου. Δεν ειναι 4:33 σιωπης. Ειναι 4:33 σιωπης απο τον Cage. Αν ησουν ενας ασημος καλλιτεχνης και εκανες ακριβως το ιδιο, εδινες ακριβως την ιδια ερμηνεια στο εργο σου και ολες τις απαραιτητες "συνδεσεις" για να συγκινησεις, θα σε ελεγαν βλακα και δεν θα υπηρχε κανεις να πει οτι εισαι "απο τους μεγαλυτερους συνθετες του 20ου αιωνα, γι'αυτο προσεχτε τα λογια σας"

 

Δυστυχως αυτο συμβαινει σε οποιαδηποτε εκφραση τεχνης. Πχ το ταδε ασημο συγκροτημα βγαζει ενα κομματι που θα μπορουσε να γινει χιτ γιατι ειναι οντως πολυ καλο αλλα ελαχιστοι το ξερουν. Μετα απο χρονια ακουγεται σε μια διαφημιση και ξαφνικα ολοι ψαχνουν να το βρουν. Αντιστοιχα, εντελως μετρια κομματια γινονται επιτυχιες για τον ιδιο λογο. Τεχνη και επωνυμια ειναι αρρηκτα συνδεδεμενα. Τουλαχιστον απο τη δικη μου οπτικη γωνια.

Παραδειγμα το Inside των Stiltskin που εγινε γνωστο χρονια μετα την κυκλοφορια του album τους επειδη επαιξε σε μια διαφημιση Levis. Μετα το Album μπηκε στα charts!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξαιρετικό έργο, με εντυπωσίασε θα τολμούσα να πω.. σαφώς εππηρεασμένο απο τον μέγα καλλιτέχνη Μαέβιους Παχατουρίδη ε? Ευγε!

 

Sorry παιδιά αλλά ο μόνος λόγος που με κράτησε και είδα όλο το βίντεο ήταν η περιέργεια και όχι η κατανόηση του "βαθυστόχαστου νοήματος" που ήθελε να περάσει ο καλλιτέχνης.. whatever όμως..

 

....Φαρμάκι έχω στην Ψυχή Φέρνει μαυρίλα θολερή Στα στήθια μου

Νύχτα αξημέρωτη ξανά Με το πιοτό της με κερνά Εβίβα μου

Σκοτάδι πίνω για πιοτό Πω πω πω πω πω πω πω πω

Νέφη της Νύχτας μου κρατώ Πω πω πω πω πω πω πω πω

Και το Μυαλό μου είναι θολό Πω πω πω πω πω πω πω πω.... Πω!

 

Και το μυαλό σου είναι θολό και το δικό τους πιο λειψό σας εθολόσαν τα λεφτά γεια σου Φανφάρα Φαφλατά!!!!

Κοκορίκοοοοοοοοοοο....

 

πες μια σε ποιο εργο το ελεγε αυτο ο κωνσταντινου

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδιά δεν κατάλαβα; Τι δείχνει το βίντεο;

 

Είναι ένα μουσικό πρελουδιο , σε κοινό κώδικα, απολυτο , απεριόριστο , βαθύ ....τέλειο. Είναι η κορυφαία στιγμή του ανθρώπου , αφταστος , ανυπερβλητος , φαίνεται να διάγει σε τέλμα , δεν υπάρχει τέλμα , δεν υπάρχει ....τίποτα, δεν ακούει τίποτα , ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ (λολ), δεν περιηγείται στο φάσμα συχνοτήτων , το ξεπέρασε, ουτε φως , ουτε ήχος , ουτε παλμός, αφθαρτο , αθανατο, κενό.. δεν καταγραφεται , δεν αποτυπώνεται ,δεν διαδίδεται , συνυπάρχει απο πάντα.

 

"Δεν υπάρχει μουσική σαν του μικρού πηγαδιού. Παίζει τον ίδιο σκοπό ξανά και ξανά, κι όμως δεν τον βαριέσαι, όπως βαριέσαι, και τον καλύτερο βιολιστή."

 

 

να και μια παρτιτουρα που εγραψα

1176690527639.jpg

θαυμάσιο , απλά θαυμάσιο ....

 

PS 1. To 4'33" ==> 273 second που συνεπάγεται στο -273 Κελσίου που είναι το απόλυτο 0, δλδ η απόλυτη ανυπαρξία, το alter ego της ύπαρξης, του θορύβου και της ζωής γενικότερα...

 

Οχι όχι , oh god it is so clear , can't you see it my brother ! Ανύπαρκτο δεν είναι , μηδεν δεν είναι , ήχος δεν είναι και όλα αυτά ,...ΕΙΝΑΙ !

 

Ωραίο το νόημα του, πραγματικά υπαρξιακό, αλλά το ζήτημα είναι πως εδώ πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την τέχνη.

Ο τσοπάνος κάθεται και σκαλίζει τη γκλίτσα του, όχι για να την κάνει σταθερότερη, αλλά ομορφότερη. Τούτο το " περιττό" που προστίθεται στο αναγκαίο είναι η τέχνη. Όλοι, ακόμα κι οι πρωτόγονοι θα 'θελαν τα πράγματα που χρησιμοποιούν, εκτός από χρήσιμα, να είναι κι όμορφα.

Β. Ραφαηλίδης

 

Αλήθεια ρε παιδιά, γιατί προσπαθείτε να ορίσετε την τέχνη? (...)

 

(μετα απο κανα δυό σειρές του ίδιου μέλους στο ίδιο ποστ ;;;)

 

Δικιά μου ταπεινή γνώμη είναι ότι αυτό που ονομάζουμε τέχνη είναι απλά ένα ανθρώπινο μέσο έκφρασης. Μέσο έκφρασης όμως είναι...

Τέχνη λοιπον είναι ο τρόπος να μην την ορίζεις χωρίς να παραλήψεις να πεις για τι ακριβώς πρόκειται.

Έλεος ρε παιδιά με την τέχνη.Δηλαδή αν κάτσω εγώ και κλάνω επί μία ώρα και έχω και ακροατήριο αυτό θα θεωρηθεί τέχνη??

ΝΑΙ

 

....Φαρμάκι έχω στην Ψυχή Φέρνει μαυρίλα θολερή Στα στήθια μου

Νύχτα αξημέρωτη ξανά Με το πιοτό της με κερνά Εβίβα μου

Σκοτάδι πίνω για πιοτό Πω πω πω πω πω πω πω πω

Νέφη της Νύχτας μου κρατώ Πω πω πω πω πω πω πω πω

Και το Μυαλό μου είναι θολό Πω πω πω πω πω πω πω πω.... Πω!

 

Και το μυαλό σου είναι θολό και το δικό τους πιο λειψό σας εθολόσαν τα λεφτά γεια σου Φανφάρα Φαφλατά!!!!

Κοκορίκοοοοοοοοοοο....

 

ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή αυτό το "εργο" πως το κατοχυρώνεις; Πως το διανέμεις; Πως μπορεί κάποιος που δεν είναι παρόν σε ζωντανή παρουσίαση να το θαυμάσει;

 

Μήπως κάθε φορά που πατάω το play στο άδειο cd-player "ακούω" το 4'33''? Μήπως είναι παράνομο αυτό που "ακούω"; Μήπως αν κατεβάσω ένα κενό mp3 διάρκειας 4'33'' έχω κατεβάσει παράνομα το "εργο" του Cage?

 

Συγνώμη αλλά εγώ τέτοια "κόλπα" δεν τα θεωρώ τέχνη και ούτε τα αποδέχομαι. Αν κάποιοι θεωρούν το απόλυτο τίποτα, τα τετράγωνα σε ένα πίνακα κα τέχνη, δικό τους θέμα.

 

Πιο πολύ "τέχνη" χρειάζεται για να κλάνεις επι μια ώρα όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, παρά αυτό!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο βιβλίο Man's Rage for Chaos του Morse Peckham υπάρχει ένας ορισμός της τέχνης που έχει χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει τη δουλειά του Cage. Ο Peckham ορίζει την τέχνη ως "κάθε πεδίο αντίληψης που χρησιμοποιεί ένα άτομο ως αφορμή για να παίξει το ρόλο του αποδέκτη της τέχνης." Για κάποιους,το 4'33'' επιτελεί αυτό το σκοπό. Για πολλούς περισσότερους,η θεατρική υπερβολή του είναι εκνευριστική.

 

Δηλαδή αυτό το "εργο" πως το κατοχυρώνεις; Πως το διανέμεις; Πως μπορεί κάποιος που δεν είναι παρόν σε ζωντανή παρουσίαση να το θαυμάσει;

 

Προς απογοήτευσή σου, :-D ,έχει κυκλοφορήσει σε δίσκους/cd του Cage.Είναι 4'33'' που δεν ακούγεται τίποτα απ'το δίσκο,προφανώς.Η επιφάνεια του βινυλίου,ο θόρυβος μέσα και έξω απ'το σπίτι,όλα,ακόμα και οι σκέψεις μας,είναι που δομούν το έργο. O Cage δημιούργησε αυτό το πράγμα για να δηλώσει την αντίληψή του πως όλα αποτελούν μουσική,και πως η σιωπή δεν είναι καθόλου σιωπή.

 

Και επειδή αυτή είναι η πραγματικότητα του Cage,και όχι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίζεται αισθητικά (μ'αρέσει/δε μ'αρέσει),προσωπικά δε βρίσκω λόγο να το κατακρίνω,έστω και αν βαριέμαι την εφαρμογή του. :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ντάξει μην κάνετε έτσι, όλα σχετικά είναι μέχρι το σημείο που εξαπατάς τον εαυτό σου από ανάγκη.Η αφαίρεση έχει και τους κινδύνους της, έχει και της χαρές της.Το περιεχόμενο είναι πάντα σχεσιακή έννοια νομίζω.Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι μερικές κλανιές την κατάλληλη στιγμή και στο κατάλληλο περιβάλλον θα βάφτιζαν το καλύτερο συγκρότημα ψυχεδελικού και σπέης ροκ στην ιστορία.Όλοι κλάνουμε αλλά ο Νικ Τέρνερ έκανε την διαφορά στην συγκεκριμμένη περίπτωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης η παύση δεν είναι μουσική.

Σου παραθέτω σκόρπιες φράσεις και στο τέλος κάποιους συνδέσμους.

 

Αν ο ήχος και η παύση ήταν χρώματα, ο χρόνος θα ήταν ο καμβάς πάνω στον οποίο θα δημιουργούσαμε.
Για τον συνθέτη ο μόνος τρόπος να υποδηλώσει το απροσπέλαστο είναι η παύση. Oχι η κοινή παύση που παίζει τον ρόλο του κόμματος ανάμεσα σε δύο μουσικές φράσεις, αλλά αυτή που κόβει την ανάσα του ακροατή και τον φέρνει σε πλήρη αδυναμία να προβλέψει τι έπεται, αν υποτεθεί ότι μετά απ' όσα άκουσε εξακολουθεί να πιστεύει ότι κάτι έπεται.
Γιατί η παύση είναι μουσική που αν όμως της προσθέσεις μερικές λέξεις γίνεται ποίηση.

 

Και προσπαθώ να θυμηθώ ποιος μεγάλος κλασικός είχε πει πως και η παύση είναι μουσική. Θα το θυμηθώ και θα το ποστάρω γιατί ο τρόπος σου ήταν λίγο ερριστικός.

 

Σύνδεσμοι:

Link 1

Link 2

Link 3

Link 4

Link 5

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προς απογοήτευσή σου, :-D ,έχει κυκλοφορήσει σε δίσκους/cd του Cage.Είναι 4'33'' που δεν ακούγεται τίποτα απ'το δίσκο,προφανώς.

 

Έχω μείνει άφωνος. (Θα ήταν δύσκολη η ηχογράφηση.... :-D)

 

Η επιφάνεια του βινυλίου,ο θόρυβος μέσα και έξω απ'το σπίτι,όλα,ακόμα και οι σκέψεις μας,είναι που δομούν το έργο.

 

Αχα! Με δικό μας κόπο δηλαδή, ο Cage πάει να καρπωθεί προς όφελος του το "έργο" μας.

 

O Cage δημιούργησε αυτό το πράγμα για να δηλώσει την αντίληψή του πως όλα αποτελούν μουσική,και πως η σιωπή δεν είναι καθόλου σιωπή.

 

Αυτό το "έργο" αυτό πρέπει να είναι το μοναδικό που δεν χρειάζεται τον δημιουργό του! Απο την άλλη, ο δημιουργός του δεν μπορεί να το παρουσιάσει/αναπαράγει αν δεν υπάρχει κοινό!

 

 

Πέρα απο την πλάκα, εκτιμώ την απάντησή σου και όντως αυτό το μύνημα θέλει να περάσει ο Cage. Απλά δεν συμφωνώ με τον τρόπο που το κάνει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σκόρπιες απαντήσεις:

 

Ο Στραβίνσκι έχει γράψει ότι η παύση είναι μουσική. Επίσης έχει γράψει πως όταν οι άνθρωποι μάθουν να ακούν τη μουσική για τη μουσική και όχι για τα πράγματα που τους θυμίζει ή το γαργάλημα του τυμπάνου όπως γράφουν κάποιοι ή την αυθόρμητη συγκίνηση που τους προσφέρει, θα την απολαύσουν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό (και έχει δίκιο, το επιβεβαιώνω γιατί ακολούθησα τη συμβουλή του).

 

Παιδιά, είστε εκτός νοήματος. Διακρίνω συνεχώς μια αντίληψη "Χμφ, και τώρα αυτός μας το παίζει μάγκας και θα βγάλει και λεφτά;"

 

Η μουσική παίζεται στις αίθουσες συναυλιών. Δεν τη βλέπει κανείς στο βίντεο, ούτε την ακούει στο CD, και δεν είναι υποχρεωμένος ο συνθέτης να σκέφτεται τον καθένα που θέλει από τον καναπέ του να συμμετάσχει στη διαδικασία της ακρόασης. Όποιος ενδιαφέρεται για την τέχνη, έξω από το σπίτι του και μέσα στις αίθουσες.

 

Ο ελιτισμός που αναφέρουν μερικοί, δεν υπάρχει στην πραγματικότητα. Απλά ισχύει το παραμύθι που ανέφερα νωρίτερα. Ότι και αν έχει καταλάβει κάποιος από αυτές τις ιστορίες, αδυνατεί να τις "πει" σε κάποιον άλλο, ειδικά όταν ο άλλος προσεγγίζει το θέμα με τη λογική "άντε, πείσε με να δω αν είσαι ιδιοφυΐα". Κανείς δεν ασχολείται και καλά κάνει. Η τέχνη είναι ανθρωπιά, είναι σύνδεση, είναι επικοινωνία, θέλει προσπάθεια μεγάλη ΚΑΙ από τις δύο πλευρές. Είναι σαν μια ερωτική ή φιλική σχέση. Δεν είναι τσίρκο να κάνει επίδειξη ικανοτήτων και μυαλού ο καλλιτέχνης.

 

Ο Μπετόβεν δεν ήταν κουφός από την αρχή. Στην πορεία κουφάθηκε. Και επειδή είχε φτάσει στο επίπεδο να ακούει μουσική για τη μουσική και όχι για το γαργάλημα του τυμπάνου, δεν είχε κανένα πρόβλημα να συνεχίσει να γράφει μουσική και να αντιλαμβάνεται τα νοήματά της, έστω και από το χαρτί. Επίσης, μπορούσε να ακούει ένα πιάνο δαγκώνοντας ένα ξύλο που συνδέεται με το πιάνο και του μεταφέρει τις δονήσεις, με τον ίδιο τρόπο που τις μεταφέρει το τύμπανο στο κέντρο που δέχεται και μεταφράζει τις δονήσεις σε νότες (κοχλίας). Στους πιο πολλούς κουφούς αυτό δε γίνεται, γιατί το χαλασμένο όργανο είναι ο κοχλίας, οπότε δεν υπάρχει καμία λύση. Όταν όμως έχει χαλάσει η λειτουργία του αυτιού, τότε μπορείς να ακούσεις... από το στόμα. Χτυπήστε τα δόντια σας, για να το καταλάβετε. Ο ήχος που ακούτε δεν είναι από τ' αυτιά σας.

 

Το ότι το έργο χλευάστηκε ή το ειρωνεύτηκαν κάποιοι, δεν αφαιρεί καθόλου από την αξία του. Αντιθέτως του δίνει πολύ μεγαλύτερη. Η τέχνη όταν δημιουργεί αντιδράσεις γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και έρχεται πιο κοντά στην πραγματική της φύση.

 

edit: διόρθωσα την πρώτη φράση. Ο Στραβίνσκι έχει πει ότι ΕΙΝΑΙ μουσική, όχι ότι δεν είναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...