Προς το περιεχόμενο

4'33"


Toufas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 177
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Εξηγώντας τον συλλογισμό : Στα 100 μετρα συμμετέχεις αν πεις ότι συμμετέχεις. Απλά πας πολύ άσχημα . ίσως δεν έχεις τερματίσει ακόμα. ίσως σκάβεις τα 100 μέτρα προς τα κάτω. ίσως περιμένεις το σύμπαν να συστέλλει για να γίνουν τα 100 μέτρα 1 μόριο και έτσι να έχεις πάρει το απόλυτο ρεκόρ του '100 μέτρα σε χρόνο:

Και αν περιμένω το μετάλλιο και ούτε έχω ξεκινήσει τον αγώνα, ούτε σκάβω προς τα κάτω, ούτε περιμένω το σύμπαν να κλάσει τι γίνεται?Το έχω πάρει το μετάλλιο ή όχι?Μήπως κοιμάμαι και ονειρεύομαι ότι αξίζω ένα μετάλλιο για το κόπο που έκανα για να κοιμηθώ όπως κόπο έκανε και ο κλουβής για το 4.33?

Είναι ερωτήματα "σοβαρότατα" που με απασχολούν χρόνια τώρα και θέλω μια λύση.Βέβαια το θρεντ το διάβασα χθες αλλά ποιος μου λέει ότι δεν πέρασαν 50 χρόνια από χθές?(με την υποκειμενική αντίληψη του καθένα)Προτείνω οι επιστήμονες απο εδω μέσα να το αναλύσουν και αυτό.

Έχω ανάγκη να γελάσω λίγο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

χαχαχαχαχα!

 

Πείτε μου τώρα το κορυφαίο, οτι δε βγαίνει "τεχνικά" το 4'33"!!!!

 

Αμα δε βγαίνει τεχνικά τότε δε θεωρείται καν έργο μουσικής!

 

Έργο τέχνης για κάποιους ναι το σέβομαι και δε το σχολιάζω παραπέρα (η αντίδραση μου ήταν στη συμπεριφορά των ειδικών εδω μέσα σε σχέση με αυτούς που "εκτέλεσαν" το έργο).

 

Τότε ο Cage έπρεπε να είχε δηλώσει το έργο του σαν θεατρικό έργο ή κάτι άλλο εκτός μουσικής όμως.

 

ΑΤΤΕΝΣΙΟΝ!!!

 

Αν όμως μου πείτε πως όντως βγαίνει τεχνικά με τις παύσεις το 4'33", τότε το παραδέχομαι και σαν μουσικό κομμάτι!!! :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να δούμε με μια σύντομη ματιά

.-

 

Φίλε μου, αν κοιτάξεις την ώρα που έγιναν τα εν λόγω posts (ξέρεις να μετράς και να συγκρίνεις αριθμούς υποθέτω), καθώς και το ότι ο τύπος 'εξέφρασα' στο πρώτο post είναι αόριστος (ξέρεις γραμματική, υποθέτω), έχεις μόνος σου την απάντηση.

 

Συνεχίζω να μη θεωρούμαι αυθεντία, αλλά νομίζω πως ένα επιχείρημα αντικρούεται μόνο με αντεπιχειρήματα και όχι με ειρωνείες. Έτσι μου λέει η εμπειρία μου από διάφορες συζητήσεις, τουλάχιστον. :-(

 

Γιατί? έχεις εμπλακεί σε έναν συλλογισμό που δεν πιστεύεις καν ο ίδιος για λόγους εντυπωσιασμού και ρητορείας. Sever.

 

Ναι, έχω εμπλακεί σε ένα συλλογισμό που δεν πιστεύω, όχι για λόγους ρητορείας, αλλά: 1. για να πειραματιστώ με το αν μπορεί να καταλήξει κάπου η συζήτηση με αυτού του είδους τα επιχειρήματα (γιατί το "εγώ αυτό θεωρώ τέχνη, εσύ όχι" αν και με βρίσκει σύμφωνο, δε φαίνεται να προωθεί τη συζήτηση - δες τα διάφορα posts σε αυτό το thread που γελοιοποιούν κατάφωρα το θέμα και θα καταλάβεις τι εννοώ) 2. γιατί αναπόφευκτα, αυτός (ο "θετικός" τρόπος) είναι ο τρόπος συλλογισμού μου σε μια συζήτηση... Αφού αρίθμησα ακόμα και τους λόγους που χρησιμοποίησα αυτό το συλλογισμό, όπως μόλις πρόσεξες... :-D

 

Επίσης συμφωνώ και επαυξάνω, αν ο Cage ζούσε και έβλεπε το GIFάκι που πόσταρα, θα είχε πεθάνει σήμερα 10 Νοεμβρίου 2007... Αφού πρώτα είχε πέσει σε κατάθλιψη όμως από την υπόλοιπη συζήτηση...

 

Μπα. Ξεχνάμε πως πρέπει να υπολογιστούν ακριβώς τα 4:33 οπότε μάλλον με παύσεις είναι και με κάποιο χρονικό ορισμό για το τέταρτο,το μισό κτλπ, πχ d=80 .

Οπότε και το ∞/4 που έγραψα δεν μπορεί να ισχύει.

 

Με μια σύντομη ματιά, το άρθρο της Wikipedia για το 4'33'' εξηγεί πως ο Cage δεν το προόριζε για 'fixed' διάρκεια 4:33 (παρά το όνομά του). Βέβαια, στο βιντεάκι που λίνκαρε κάποιος φαίνεται να κρατούσαν το χρόνο με ρολόι, άρα...

 

Υ.Γ.: Το 4'33'', ένα κομμάτι σιωπής, μας έκανε να κάνουμε ΤΟΣΑ posts αναλύοντας αν είναι τέχνη ή όχι. Αυτό από μόνο του, δεν το κάνει τέχνη πιστεύετε; (Για να αφήσω τα 'θετικιστικά' επιχειρήματα και να μη μου φωνάζει ο Helm... :-) )

 

EDIT:

Αν όμως μου πείτε πως όντως βγαίνει τεχνικά με τις παύσεις το 4'33", τότε το παραδέχομαι και σαν μουσικό κομμάτι!!! :D

 

Έχει σημασία; Και το Ghost Love Score των Nightwish δε βγαίνει ποτέ 10:02 στα live τους... Πάει να πει ότι δεν είναι μουσικό κομμάτι; :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί?

Ακυρώνεις τον μετρονόμο με αυτά που λες.

Ο συνθέτης όμως ορίζει ακριβώς πως θέλει να εκτελεστεί το έργο του.

Μπορεί οι ορισμοί να δίνουν ένα γενικό πλαίσιο αλλά δεν είναι πάντα έτσι.

Δυστυχώς δε μπορώ να το εξηγήσω με λόγια αλλά με παρτιτούρα.

Mπορεί ένα κομμάτι να είναι όλο σε lento πχ και ενώ σε καμία κατάληξη δεν έχει κάποιο ritenuto,ο εκτελεστής με γνώμονα το συναίσθημα και την μουσική του κρίση να κάνει κάποια ritenuto στις καταλήξεις.

Αυτό γίνεται γιατί αυτοί οι ορισμοί λειτουργούν σαν γενικές οδηγίες οι οποίες δεν είναι απαραίτητο να εκτελευστούν αυστηρά.

Όμως μπορεί ο συνθέτης να τονίζει στο έργο του πως θέλει οι χρονικές αξίες να εκτελούνται ως έχουν.

Έτσι λοιπόν αυτός έχει υπολογίσει την διάρκεια του κομματιού του με συγκεκριμένη χρονική/ρυθμική αγωγή.

Σίγουρα ο εκτελεστής μπορεί να μην το πετύχει ακριβώς αλλά τουλάχιστον προσπάθησε να εκτελέσει τις οδηγίες του συνθέτη.

Ουφ!

 

Αν όμως μου πείτε πως όντως βγαίνει τεχνικά με τις παύσεις το 4'33", τότε το παραδέχομαι και σαν μουσικό κομμάτι!!! :D

Τους 3 τρόπους τους ανέφερα πριν.Σαφως και υλοποιείται με χρήση παύσεων γιατί απλά η παύση λογίζεται ως νότα χωρίς όμως να έχει τις ίδιες ακουστικές ιδιότητες(όξυνση κτλπ).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υ.Γ.: Το 4'33'', ένα κομμάτι σιωπής, μας έκανε να κάνουμε ΤΟΣΑ posts αναλύοντας αν είναι τέχνη ή όχι. Αυτό από μόνο του, δεν το κάνει τέχνη πιστεύετε;

Αυτό το πιστεύεις πραγματικά?Όχι το πιστεύεις?Τότε και το κλάμα της Ρούλας Βροχοπούλου είναι τέχνη μιας και έχει απασχολήσει τηλεοπτικά κανάλια για μήνες

 

Φίλε μου, αν κοιτάξεις την ώρα που έγιναν τα εν λόγω posts (ξέρεις να μετράς και να συγκρίνεις αριθμούς υποθέτω), καθώς και το ότι ο τύπος 'εξέφρασα' στο πρώτο post είναι αόριστος (ξέρεις γραμματική, υποθέτω), έχεις μόνος σου την απάντηση.

Πάλι αυτοδιαψέυστηκες!!!

Δεν είναι 2 διαφορετικά ποστς αλλά οι δύο προτάσεις σου που σου ανέφερα ανήκουν στο ίδιο ακριβώς ποστ!!!

Τώρα ναι απο υπολογισμούς....

 

 

Συνεχίζω να μη θεωρούμαι αυθεντία, αλλά νομίζω πως ένα επιχείρημα αντικρούεται μόνο με αντεπιχειρήματα

Μα δεν αντέκρουσα κανα επιχείρημα.Για θυμήσου.Απλά έφερα πλάι-πλάι δύο λεγόμενα σου για να δούμε αν είναι αντιφατικά.Ούτε που μίλησα εγώ

 

Και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις νά το

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και αν περιμένω το μετάλλιο και ούτε έχω ξεκινήσει τον αγώνα, ούτε σκάβω προς τα κάτω, ούτε περιμένω το σύμπαν να κλάσει τι γίνεται?Το έχω πάρει το μετάλλιο ή όχι?Μήπως κοιμάμαι και ονειρεύομαι ότι αξίζω ένα μετάλλιο για το κόπο που έκανα για να κοιμηθώ όπως κόπο έκανε και ο κλουβής για το 4.33?

Είναι ερωτήματα "σοβαρότατα" που με απασχολούν χρόνια τώρα και θέλω μια λύση.Βέβαια το θρεντ το διάβασα χθες αλλά ποιος μου λέει ότι δεν πέρασαν 50 χρόνια από χθές?(με την υποκειμενική αντίληψη του καθένα)Προτείνω οι επιστήμονες απο εδω μέσα να το αναλύσουν και αυτό.

Έχω ανάγκη να γελάσω λίγο

 

Σε εμένα μιλάς? Ο τρόπος σου είναι ενοχλητικός. Δεν έχουμε να πούμε τίποτα ημείς οι δυο. Γέλα μόνος σου.

 

Υ.Γ.: Το 4'33'', ένα κομμάτι σιωπής, μας έκανε να κάνουμε ΤΟΣΑ posts αναλύοντας αν είναι τέχνη ή όχι. Αυτό από μόνο του, δεν το κάνει τέχνη πιστεύετε;

 

Το κάνει ένα ενδιαφέρον θέμα συζήτησης. Αν είναι ένα από τα στοιχεία της τέχνης και το ότι πρέπει να γίνεται ενδιαφέρον θέμα συζήτησης, το συζητάμε. Για εμένα είναι σημάδι καλής τέχνης, όχι απλά τέχνης. Το 4:33 το βρίσκω βαρετό (έλα ρε!) αλλά πολύ ενδιαφέρον σε μετά-conceptual επίπεδο.

 

Ακυρώνεις τον μετρονόμο με αυτά που λες.

 

Ο μετρονόμος είναι ένα εργαλείο, δεν κινδυνεύει από εμένα. Όσο strict και να είναι το notation που γράφει πάνω ο συνθέτης στην παρτιτούρα, όταν παίζεται, κάθε φορά που παίζεται (όχι play back, εκτελείται) είναι διαφορετικό. Σε μικρά σημεία, αλλά διαφορετικό. Ας γράψει ο Sibelius πάνω "120.5 bpm ΓΑΜΩ ΤΟ ΚΕΡΑΤΟ ΣΑΣ ΟΥΤΕ .01 παραπάνω" και να δούμε ποιος μπορεί να το παίξει/πάρει σοβαρά αυτό το πράγμα.

 

Ο συνθέτης όμως ορίζει ακριβώς πως θέλει να εκτελεστεί το έργο του.

 

Μπορεί να εκφράσει την θέληση προς κάτι τέτοιο... αλλά αυτό δεν είναι ορισμός.

 

Όμως μπορεί ο συνθέτης να τονίζει στο έργο του πως θέλει οι χρονικές αξίες να εκτελούνται ως έχουν.

 

Αυτό δεν σημαίνει τίποτε επειδή κανένας εκτελεστής στον κόσμο δεν μπορεί να παίξει όσο σταθερά θέλεις, δεν πα να έχεις και 30 μετρονόμους. Είναι αρκετά σταθεροί οι καλοί, αλλά όχι τέλειοι.

 

Σίγουρα ο εκτελεστής μπορεί να μην το πετύχει ακριβώς αλλά τουλάχιστον προσπάθησε να εκτελέσει τις οδηγίες του συνθέτη.

Ουφ!

 

Ναι, εντάξει. οπότε το ακριβώς' σου στο 4:33 πάει περίπατο, that's all I ment. Γράψε 'ΠΟΛY ΑΡΓO TEMPO' και μια ολόκληρη παύση και είσαι μέσα. Η για να είμαστε πιο ακριβολόγοι, δεν υπάρχει και μόνο EΝΑ είδος notation παρτιτούρας, πολλοί μεγάλοι συνθέτες έφτιαξαν δικά τους. Η παρτιτούρα είναι ένα εργαλείο. Αν κάποιος γράψει σε ένα χαρτί 'περίπου 4:33 ησυχίας' είναι μια χαρά παρτιτούρα και κατανοητά. Όσο αυτός που το διαβάζει καταλαβαίνει τι εννοείς είσαι μέσα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο φυσικός ορισμός του θορύβου είναι ένα συμπλεγμα ηχητικών κυμάτων,με ελάχιστη η μηδαμινή περιοδικότητα. Ο φυσικός ορισμός της μουσικής δεν υπάρχει,απ'όσο ξέρω.Ανθρωπολογικά,λέγεται πως είναι η τέχνη του συνδυασμού και οργάνωσης των ήχων. And that is,και των θορύβων.

 

Πάλι γενικεύουμε το ειδικό...

Ο θόρυβος είναι ήχος, η νότα λα είναι ήχος, αρά η λα είναι θόρυβος, αρα και 5η του Μπετόβεν που έχει και αυτή μερικά λα είναι και αυτή θόρυβος....

 

Το παράδειγμά σου είναι πράγματι αυθαίρετη γενίκευση του ειδικού, αλλά το δικό μου επιχείρημα δεν είναι. Αν δεν καταλαβαίνεις γιατί, στο δίνω με μια εικόνα.

 

musicandnumbersef6.gif

 

Πάνω απεικονίζεται η δική μου γενίκευση, κάτω η δική σου. Σου φαίνονται ίδιες;

 

 

Λοιπόν εκεί που έχεις το κουτάκι με το 3 βάλε ποιο πριν ένα ακόμα που να έχει "2+1". Αρα το 2+1 είναι το 5. Εντάξει; (Βλέπε παρακάτω)

 

 

Παράκληση: διαβάστε ξανά το post μου σελίδα 11 γιατι εκανα edit και εσεις απαντούσατε...

post-759-12906295521_thumb.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάλι αυτοδιαψέυστηκες!!!

Δεν είναι 2 διαφορετικά ποστς αλλά οι δύο προτάσεις σου που σου ανέφερα ανήκουν στο ίδιο ακριβώς ποστ!!!

Τώρα ναι απο υπολογισμούς....

 

Κοίτα να δεις που έχει δίκιο ο filos μας... :-D Νόμιζα ότι το δεύτερο quote ήταν από παρακάτω post, αλλά εν πάσει περιπτώσει, θα στο εξηγήσω αυτό που παρέθεσες:

 

Το ότι η παύση είναι κομμάτι της μουσικής δε χρειάζεται να είναι αυθεντία κανείς για να το γνωρίζει, ελπίζω να είναι δεκτό (τις παύσεις τις μαθαίνουμε απ' τα πρώτα μαθήματα ενός μουσικού οργάνου). Το ότι δέχομαι πως οποιοσδήποτε συνδυασμός στοιχείων μουσικής μπορεί να θεωρηθεί μουσική, με κάνει να φαίνομαι αυθεντία; Μάλλον το αντίθετο θα έλεγα... Αυθεντία θα το έπαιζα αν έλεγα ("η μουσική πρέπει να πληροί τα εξής κριτήρια...") πράγμα που όπως θα δεις, δεν το έκανα (αν και παραδέχομαι ότι χρησιμοποίησα ένα παρόμοιο επιχείρημα, "πληροί τα εξής κριτήρια, αρα είναι μουσική", που και πάλι όμως - προσωπικά - δε νομίζω να με κάνει να φαίνομαι αυθεντία).

 

Αυτά περί αυθεντίας... Από εκεί και πέρα, ο τρόπος χρησιμοποίησες το quote μου (με το .- ) δε νομίζω ότι στέκει ιδιαίτερα... Μπορείς αυτό να το κάνεις στο (πρόχειρος υπολογισμός) 70%-90% των posts ενός forum.

 

Εκτός αν απαιτείς κάθε παράγραφος (ή και κάθε πρόταση) να ξεκινάει με μια φράση του τύπου "γνώμη μου είναι ότι...", πιστεύω πως είναι αυτονόητο πως σχεδόν ό,τι postάρουμε αποτελεί υποκειμενική, προσωπική άποψη χωρίς τελεία και παύλα.

 

Φιλικά.- :-)

 

EDIT:

fwtonio, δεν ξέρω ποια εννοείς σελίδα 11 γιατί εγώ χρησιμοποιώ διαφορετική αρίθμηση στις σελίδες (βλέπω να είμαστε στην 4η, για να καταλάβεις). Βλέπω και πάλι το λάθος (έτσι μου φαίνεται) στο επιχείρημά σου, αλλά δε θα μπω στον κόπο να το επισημάνω.

Ο Helm21 έχει απόλυτο δίκιο, με τα επιχειρήματα που χρησιμοποιήσαμε (ή που χρησιμοποίησα, αν θέλεις), βγήκαμε εντελώς εκτός του νοήματος του κομματιού (ή του 4'33'', αν ακόμα δεν το θεωρείς μουσικό κομμάτι), οπότε πιστεύω καλύτερα ας το αφήσουμε εδώ. :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υ.Γ.: Το 4'33'', ένα κομμάτι σιωπής, μας έκανε να κάνουμε ΤΟΣΑ posts αναλύοντας αν είναι τέχνη ή όχι. Αυτό από μόνο του, δεν το κάνει τέχνη πιστεύετε;

 

Οχι φυσικά και δεν το κάνει τέχνη...είχε ειπωθεί και πριν το ίδιο, ότι εμείς οι ίδιοι που το κατακρίνουμε, το ανυψώνουμε προσδίδοντας του μια καλλιτεχνική αξία..φυσικά και θα αντιδράσω ποστάροντας, για όλα αυτά που γράφετε όσοι το υπερασπίζεστε (κατά κάποιον τρόπο)..αν αυτό σημαίνει ότι του δίνω αξία τότε παρακαλώ τους μοδερατορες να σβήσουν όλα μου τα μηνύματα σε αυτό το νήμα..

 

Πάντα μιλάω για μένα και μένα στην δική μου τέχνη το τελευταίο που θα μπορούσε να εισχωρήσει θα ήταν το 4'33''(ως μουσικό κομμάτι πάντοτε)..τα εικαστικά του δεν τα σχολιάζω, το κρίνω πάντα όπως προσπαθεί να το περάσει ο Cage(μουσική)..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Helm21

Το ότι τίποτα δεν μπορεί να παιχτεί με 100% ακρίβεια είναι δεκτό/κατανοητό.

Το ό,τι ο συνθέτης ορίζει πως θέλει να παιχτεί το έργο του δεν καταλαβαίνω γιατί το αρνείσαι; Μα οι ορισμοί freely,adante, d-xx, piano, acceleranto κτλπ αυτό κάνουν.

Ορισμοί είναι που εκτελούνται αλλά με τον ξεχωριστό τρόπο του καθενός.

Δεν μπορεί ο εκτελεστής να αγνοεί τις οδηγίες του συνθετή.

Και επαναλαμβάνω πως υπάρχουν κομμάτια που ο συνθετής ορίζει τη επ ακριβώς σημειολογική εκτέλεση της σύνθεσής του.

Στην κιθάρα που είναι και το όργανό μου δεν έχω δει κάτι τέτοιο είναι η αλήθεια.

Πάντως σε συζητήσεις περί ερμηνείας ένας φίλος οργανίστας μου είχε αναφέρει για ορισμένα τέτοια κομμάτια. Θα ποστάρω με παρτιτούρα για να το δεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειδικά για ορχηστρικά θέματα, αλλά γενικά για βιρτουόζους που εκτελούν, δεν παίζει κανείς με μετρονόμο :) Ακόμα και ο Steve Reich του οποίου η μουσική είναι πολυ rigid χρονικά (πολυμετρα κλπ που πρέπει να 'κλειδώνουν' σε σωστό αριθμό επαναλήψεων) δεν βάζει μετρονόμο πάνω στην σκηνή. Everybody goes by feel.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με βάση τι;

Δηλ υπάρχει κάποια χρονολογική βάση στην μουσική;

Εσύ που υπερασπίζεσαι ότι η μουσική δεν μπαίνει σε όρια, να που θέτεις ένα..

 

Σε σχέση με τις άλλες τέχνες και πάντα με βάση τον αντιληπτικό αποδέκτη (φυσιολογία - ακοή , όραση κ.α.) και τον μυστικισμο στον οποίο σε προδιαθέτει η τέχνη. Δες για παράδειγμα ή μάλλον προσπάθησε νοερά να δεις γιατί ο Rauschenberg ήταν πιο παραστατικός απο τον Cage , προφανώς γιατί είναι ζήτημα ερεθίσματος και όχι ιδεας.

 

Αρα η λέξη "θόρυβος" και "ησυχία" δεν υπάρχουν για εσένα...

Ναι υπάρχουν , αλλα δεν τα διαβαθμίζω σε ορισμούς , η μουσική είναι μουσική και η τέχνη είναι τέχνη.

 

Βλέπετε που θέλοντας και μη, πέφτουμε σε παγίδες, ακριβώς επειδή θεωρήτε μουσική το "εργο" του Cage. Μπορεί η μουσική να ΜΗΝ ακούγεται; Εγω λέω ΟΧΙ. ΠΡΕΠΕΙ να ακούγεται...

Well ας αφήσουμε τον Cage και ας μιλήσουμε κοινοτυπα για τον μπετοβεν ο οποίος ήταν κουφός. Μπορείς να φανταστείς πως ενας συνθετης ακουει την μουσική του , χωρις ...να την ακουει; Δεν ειρωνευομαι αυτήν την φορά , ο συνθετης μπορεί και σχηματίζει ήχους και μελωδίες μέσα στο μυαλό του , όπως ακριβώς ΣΑΝ να τις άκουγε ... και αυτο είναι κάτι που εξηγείται μέσα απο την διαδικασία της ενσυναίθησης , εδώ διαπιστωμένα η νευροφυσιολογία μας λέει πως η όραση μπορεί να μετατραπεί σε ορισμένες περιπτώσεις σε ήχους μέσω των κατάλληλων συνάψεων του εγκεφάλου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Everybody goes by feel.

Συμφωνώ.Άλλωστε περί τέχνης ο λόγος.

Απλά έλα λίγο από τη μεριά του συνθέτη.Του δημιουργού.

Του γλύπτη που θέλει να δώσει συγκεκριμένη μορφή στο γλυπτό του.

Κάπως έτσι.

Τέσπα. Δε διαφωνούμε πάντως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια ραδιοφωνική σειρά είναι τέχνη που δεν βασίζεται στην εικόνα αλλά στον ήχο. Όμως, δεν είναι μουσική. Αυτό επειδή, απ'όσο γνωρίζω τουλάχιστον, η αναπόσπαστο κομμάτι της μουσικής είναι ο ρυθμός. Από τη στιγμή όμως που δεν ακούγεται κάποιος ρυθμός, δεν σημαίνει και πως δεν υπάρχει;

Κάποτε είχα σκεφτεί ένα μουσικό κομμάτι βασισμένο στον ρυθμικό ήχο που έβγαζε ο εκτυπωτής, στον ήχο που έβγαζε ο υπολογιστής την ώρα που άνοιγε και στον ήχο που κάνει η κεραία του κινητού όταν λαμβάνει κάποιο σήμα (ακούγεται καλύτερα αν το κινητό είναι δίπλα στα ηχεία). Αυτό θα ήταν μουσική επειδή θα είχε ρυθμό. Αν κυκλοφορώ με γούνινο καπέλο, μαγιώ και μπότες και ηχογραφώ την αντίδραση των ανθρώπων γύρω μου, ίσως και να είναι τέχνη, αλλά σίγουρα δεν θα είναι μουσική.

 

Κάποτε είχα ακούσει δύο λόγια για την τέχνη από δύο διαφορετικά άτομα. Ακόμα διχάζομαι ανάμεσά τους, μη μπορώντας να επιλέξω μια πλευρά.

 

"Η τέχνη είναι κάτι προσωπικό. Έτσι, πολλές φορές, το απόλυτο αριστούργημα το καταλαβαίνει μόνο ο δημιουργός."

 

"Είναι χαζό. Βλέπουμε κάτι που δεν καταλαβαίνουμε και αμέσως το λέμε τέχνη. Αν εγώ δηλαδή γυρίσω ένα βάζο ανάποδα είμαι καλλιτέχνης; Τότε γιατί δεν βγάζω όσα βγάζουν οι καλλιτέχνες;"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...