Προς το περιεχόμενο

MMORPG (Αγαπημένα, Προτάσεις, Απορίες)


giorgos147

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Btw δεν θεωρώ το steam αντιπροσωπευτικό όσο αφορά στα ΜΜΟ γιατί πολύ μικρό ποσοστό των παιχτών των περισσότερων ΜΜΟ το χρησιμοποιεί.

 

Παρόλαυτά Fulgore ξανακοίταξα κάποια διαγράμματα και παρατήρησα ότι, από την αρχή που βγήκαν στο steam μέχρι σήμερα, το ESO και το FFXIV έχουν ουσιαστικά σημειώσει μια μικρή αύξηση στους παίχτες και όχι το αντίθετο.

 

FFXIV - http://steamcharts.com/app/39210#All

Elder Scrolls Online - http://steamcharts.com/app/306130#All

 

Αυτό φυσικά δεν λέει πολλά, απλά το αναφέρω ως κάτι ενδιαφέρον. Όταν κοιτάτε τέτοια charts πάντα να κοιτάτε σε μάκρος χρόνου ή χρόνων.

Επεξ/σία από Gilmaru
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1.2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Για να μην ξεχασουμε αγαπητε και αυτα τα λιγα που ξερουμε MMO= Massively multiplayer online

 

Ναι αν δεν ειναι τεραστιο οπως λεει και το ειδος του το mmo rpg τοτε δεν ειναι mmo αλλα σκετο rpg.

 

Αρα προφανως και λεξεις ''νεκρο'',''παρατημενο'' κλπ μια χαρα στεκουν. Προφανως και αυτο δεν σημαινει οτι δεν μπορει καποιος να βρει ενα να περασει την ωρα του,αλλα χανεται το ολο νοημα τους οταν βλεπουμε να εχουν φτασει να εχουν τοσο χαμηλα νουμερα.

 

Δλδ και 6.000 άτομα να έχει ενα mmo (που είναι πολύ μικρό νούμερο) αυτό σημαίνει ότι χάνεται η εμπειρία του mmo?

 

Αν σε κάθε event έχεις 100-200 άτομα αυτό δεν είναι mmo και είναι σκέτο rpg?? Εγώ πάλι μόνο νεκρό και παρατημένο δεν το βλέπω το είδος.

 

Παλία υπήρχαν ελάχιστοι τίτλοι (WoW, Lineage, Everquest, DAoC και το Guild Wars αργότερα) ενώ τώρα πέρα απο τα κλασσικά υπάρχουν καμιά δεκαριά ακόμα και περιμένουμε και άλλα. Το mmo απευθύνεται σε ανθρώπους που είναι διατεθιμένοι να ξοδέψουν εκατοντάδες ή χιλιάδες ώρες σε βάθος χρόνου. Tην εποχή του vanilla WoW πχ δεν υπήρχε και κάτι άλλο στην αγορά εκτός απο το lineage 2. Οπότε διάλεγες ένα και έπαιζες για χρόνια. Πλέον, με τόσες επιλογές είναι δύσκολο κάθε τίτλος να κρατήσει όλους τους παίκτες και έχουμε φαινόμενα WoW, δλδ σε κάθε expansion να γίνεται της μουρλής για κανα τρίμηνο και μετά οι μισοί και βάλε να εξαφανίζονται πάλι. Και λογικό είναι.

 

Eκτός αυτού δύσκολα θα βγεί κάτι τελειως καινοτόμο γιατί δεν υπάρχει και κάτι που δεν έχει ήδη γίνει σε τίτλους που είναι εδώ και μια δεκαετία στην αγορά, οπότε άλλος ένας λόγος ώστε ο κόσμος να σταματάει και να επιστρέφει σε κάθε xp.

 

Το θέμα είναι όλος αυτός ο πληθυσμός που πάει? Το γυρνάει σε CS και Dota? Προφανώς όχι. Αν σου αρέσουν τα mmo παίζεις mmo. Κατά την γνώμη μου ο κόσμος πλέον δοκιμάζει πολλά απο τα καινούργια Mmo που βγαίνουν και σε κάθε expansion/ νεα κυκλοφορία ξαναγυρνάει στους κλασσικούς τίτλους. Άρα ο πληθυσμός μοιράζεται, δεν το παράτησε το είδος. Ίσως παράτησε το κάψιμο με ένα συγκεκριμένο τίτλο λόγω των πολλών επιλογών.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλτατε Stathis συμφωνώ με τα περισσότερα που λες, αλλά σε σχέση με αυτό που λες για τους παίχτες ΜΜΟ: δεν είναι τόσο ότι παρατάνε τα ΜΜΟ όσοι παίζανε και παίζουν άλλα παιχνίδια (συμβαίνει κι αυτό βέβαια κάποιες φορές), αλλά είναι περισσότερο ότι οι νεότερες γενιές δεν τα προτιμούν τόσο πολύ σε σχέση με αυτό που συνέβαινε παλιότερα, ενώ παράλληλα μερικοί από τους παλιούς μεγάλωσαν και δεν έχουν τον χρόνο που είχαν παλιά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλτατε Stathis συμφωνώ με τα περισσότερα που λες, αλλά σε σχέση με αυτό που λες για τους παίχτες ΜΜΟ: δεν είναι τόσο ότι παρατάνε τα ΜΜΟ όσοι παίζανε και παίζουν άλλα παιχνίδια (συμβαίνει κι αυτό βέβαια κάποιες φορές), αλλά είναι περισσότερο ότι οι νεότερες γενιές δεν τα προτιμούν τόσο πολύ σε σχέση με αυτό που συνέβαινε παλιότερα, ενώ παράλληλα μερικοί από τους παλιούς μεγάλωσαν και δεν έχουν τον χρόνο που είχαν παλιά.

Εγώ στα 32 μου πάντως είμαι απο τους μεγαλύτερους ηλικιακά στο guild μου στο gw2

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν νέοι που παίζουν ΜΜΟ, απλά το ποσοστό των νέων που προτιμά τα ΜΜΟ έναντι άλλων online games δεν είναι τόσο μεγάλο όσο ήταν παλιότερα. Moba και FPS έχουν κυριαρχήσει στο online gaming σε μεγαλύτερο βαθμό.

 

Οι παλιοί έχουν έλλειψη χρόνου και οι νέοι που παίζουν ΜΜΟ δεν είναι τόσο πολλοί όσοι ήταν κάποτε. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδη προσφατα αρχισα να παιζω ESO, σκαει το Morrowind σε 1 μηνα περιπου, νεο content και νεα κλασση, παρα το κλαμα πολλω βετερανων για αρκετα nerfs, αναμενεται παρα πολυ καλο. Το παιχνιδι τα σπαει και δεν ειναι και τρελος με τα ES. Το θεμα με το wow τελειωσε οταν εβγαλα Lich King Heroic,, δεν εχει να προσφερει πραγματα. Η χαρα του καζουαλ εγινε lfr etc,οταν για να στησουμε Zul'Aman και Black Temple καναμε αμαν 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα είναι όλος αυτός ο πληθυσμός που πάει? Το γυρνάει σε CS και Dota? Προφανώς όχι. Αν σου αρέσουν τα mmo παίζεις mmo. Κατά την γνώμη μου ο κόσμος πλέον δοκιμάζει πολλά απο τα καινούργια Mmo που βγαίνουν και σε κάθε expansion/ νεα κυκλοφορία ξαναγυρνάει στους κλασσικούς τίτλους. Άρα ο πληθυσμός μοιράζεται, δεν το παράτησε το είδος. Ίσως παράτησε το κάψιμο με ένα συγκεκριμένο τίτλο λόγω των πολλών επιλογών.

Και ομως ο πληθυσμος σε cs,moba παιχνιδια,Overwatch και Hearthstone πηγε τι προφανως οχι. Τα νουμερα μιλανε απο μονα τους.

 

Οταν απο ολα τα mmo εχει φυγει ο κοσμος,ειναι λογικο να στρεφονται σε αλλα.

Το mmo απευθύνεται σε ανθρώπους που είναι διατεθιμένοι να ξοδέψουν εκατοντάδες ή χιλιάδες ώρες σε βάθος χρόνου.

Και εδω διαφωνω. Εχεις δει τι ωρες εχει κλεισει συνολικα κοσμος σε moba παιχνιδια(αυτοι που ασχολουνται)και σε fps τυπου overwatch και counter? Μιλαμε για χιλιαδες ωρες αυτοι που ασχολουνται.

 

Και το ξαναλεω(ο συμφορουμιτης galanos θα τα ξερει αυτα που γραφω και απο τα αλλα θεματα που γραφω).

 

Ειναι αληθεια οτι υπαρχει ποικιλια στα mmo σε σχεση με παλια. Αλλα ειναι επισης γεγονος οτι υπαρχει γενικα ποικιλια πλεον στο pc gaming αυτο δεν καταλαβαινεις μαλλον γιατι ασχολεισαι περισσοτερο με mmo παιχνιδια.

Ε τώρα με συγχωρείς, αλλά αυτό είναι κάπως φτωχό επιχείρημα. Μιλάω για τον κόσμο που έχει ένα παιχνίδι συνολικά, ενώ εσύ μιλάς για τον κόσμο που βλέπεις σε ένα server μια δεδομένη στιγμή. Για να μην ξεχάσουμε λοιπόν αυτά που ξέρουμε, σε κάθε παιχνίδι υπάρχουν πολλοί server. Αν ένα παιχνίδι έχει λίγο κόσμο, απλά θα έχει π.χ. 5 server και όχι 50 και ο κόσμος που βλέπεις γύρω σου μπορεί να είναι και περισσότερος από ένα server χαμηλού πληθυσμού ενός παιχνιδιού με 50 server.  

 

Ακόμη και σε παιχνίδια που θεωρούνται "νεκρά" υπάρχει συνήθως υπέρ-αρκετός κόσμος για να έχεις μερικούς σέρβερ με καλό πληθυσμό. Και κάποια παιχνίδια όπως το ESO, θα μου επιτρέψεις να πω, ότι κάνουν καλύτερη διαχείριση και κατανομή του πληθυσμού από το WoW με αποτέλεσμα να βλέπεις κόσμο και στα πιο άκυρα σημεία.

 

Να στο πάω αντίστροφα. Κάποιες "χρυσές" εποχές του wow που χτυπούσε 10 εκατομμύρια, που δεν υπήρχε cross-realm και έπαιζα στον Genjuros, είχε λιγότερο κόσμο από ότι έχει ο server του Archeage που είμαι τώρα. Τι σημαίνει αυτό; Δεν ήταν ΜΜΟ το WoW τότε επειδή δεν είχε κόσμο ο server; 

Δεν ειναι τοσο θεμα κοσμου. Και στο wow υπαρχουν αρκετοι οι οποιοι παιζουν σε private servers δεν λεει κατι αυτο.

 

Το θεμα ειναι οτι αν εχεις ασχοληθει πιο παλια με Mmo παιχνιδια απο ενα σημειο και μετα δεν σε ενθουσιαζει εν μερη οτιδηποτε και να βγει γιαυτο και ο κοσμος δεν μενει.

 

Δηλαδη θυμαμαι πιο παλια που διαβαζα σχεδον σε καθε mmo που εβγαινε για wow killer και οτι χαμος θα γινει καθε φορα τα ιδια και τα ιδια. Aion,Rift,Tera,wildstar,guild wars 2. Πραγματικα εχοντας λιωσει τοσο καιρο στο wow κανενα mmo που επαιζα δεν μπορουσε να με γεμισει και να με κρατησει για καιρο.

 

Αρχικα το rift με τραβηξε λιγακι και μετα κυριως το Final Fantasy,αλλα δυστηχως το δευτερο ειχε συνδρομη κατι που την παρουσα χρονικη στιγμη δεν ηθελα να δωσω ειδικα απο την στιγμη που δεν θα ασχολιομουν σοβαρα με raids.

Παιδια ο κοσμος που αγοραζει νεο pc,νεα καρτα γραφικων ή ακριβα περιφερειακα δεν τα αγοραζει επειδη λιωνει στα mmo,αλλα κυριως επειδη λιωνει σε fps και Moba παιχνιδια οπως ειπε σωστα ο Gilmaru πιο πανω.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαχαχα χαχαχα έλα ρε παίδες... Θα κάτσουμε τώρα 3 σελίδες να αναλύουμε αν έχει πεθαίνει το mmo rpg? Και ο fullgore έχει δίκαιο και ο glimaru..

Συμφωνώ fullgore καταρχήν ότι δεν θέλει μόνο το mmo άπειρες ώρες... Δες overwatch δες counter δες Dota 2 δες H1z1, 2ον το steam Π λες όντως δεν είναι καλό κριτήριο να βλέπει κανείς mmo κίνηση... 3ον αν συνεχίσουν της αρπαχτές.. Θα πεθάνει σίγουρα το mmo ο κόσμος πια είναι ξεκάθαρο νομίζω τι θέλει.... Θέλει ένα mmo να κάτσει, 5 χρονάκια.. Να μην έχει p2w. Να μην θέλει να παίζεις 15 ώρες την μέρα για να μην μήνες πίσω.. Κ μετά το pvp k pve concept ειναι σχετικό... Είναι απλή η συνταγή απλά δνε τη ακολουθεί κάνεις

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαχαχα χαχαχα έλα ρε παίδες... Θα κάτσουμε τώρα 3 σελίδες να αναλύουμε αν έχει πεθαίνει το mmo rpg? Και ο fullgore έχει δίκαιο και ο glimaru..

Συμφωνώ fullgore καταρχήν ότι δεν θέλει μόνο το mmo άπειρες ώρες... Δες overwatch δες counter δες Dota 2 δες H1z1, 2ον το steam Π λες όντως δεν είναι καλό κριτήριο να βλέπει κανείς mmo κίνηση... 3ον αν συνεχίσουν της αρπαχτές.. Θα πεθάνει σίγουρα το mmo ο κόσμος πια είναι ξεκάθαρο νομίζω τι θέλει.... Θέλει ένα mmo να κάτσει, 5 χρονάκια.. Να μην έχει p2w. Να μην θέλει να παίζεις 15 ώρες την μέρα για να μην μήνες πίσω.. Κ μετά το pvp k pve concept ειναι σχετικό... Είναι απλή η συνταγή απλά δνε τη ακολουθεί κάνεις

Το ιδιο πραγμα λεμε. Για να δεις σοβαρο pve και pvp(οσο μπορει να γινει)θες σοβαρη εταιρεια στον χωρο του gaming να βγαλει κατι αξιολογο σε σχεση με την κορυφη του ειδους(κορυφη υπο την εννοια οτι εχει συνθεθει το παιχνιδι της με το ειδος αυτο).

 

Και δυστηχως πλεον δυσκολα μπορεις να ικανοποιησεις τον κοσμο.

Οσο για το παραπανω Ashes βλεποντας και κανοντας. Εχω απογοητευτει πιο παλια αρκετες φορες με αρκετα νεα mmorpg που ηταν να βγουν και δεν θελω να ξαναπερασω μια απο τα ιδια αρα κραταω μικρο καλαθι και περιμενω το τελικο αποτελεσμα,ειδικα μιας και μιλαμε για kickstarter.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το είδος δεν πρόκειται να έρθει στη προηγούμενη κατάσταση. Η αγορά έχει αλλάξει ανεπιστρεπτί. Δεν τραβά πλέον το μοντέλο του WoW, ο κόσμος θέλει άλλα πράγματα τώρα από ότι το 2004.

 

Πρέπει να καταλάβετε ότι η εμπορική επιτυχία έχει να κάνει με ένα σύνολο παραγόντων και όχι μόνο με το πόσο "καλό" είναι ένα παιχνίδι. Το WoW βγήκε την κατάλληλη εποχή, στην κατάλληλη συγκυρία και τράβηξε το μεγάλο κομμάτι της αγοράς. 

 

Ο λόγος που ακόμη παίζει πολύς κόσμος WoW είναι επειδή έχει μείνει η φήμη και το όνομα και υπάρχει και συναισθηματικό δέσιμο από πολλούς. Και πάλι, αν εξαιρέσουμε μικρές περιόδους μετά από κάθε expansion, έχει χάσει πάνω από τον μισό του κόσμο. Δεν είναι τυχαίο που η Blizzard σταμάτησε να δημοσιοποιεί στοιχεία σε σχέση με τον αριθμό των συνδρομητών, όπως έκανε τακτικά παλιά.

 

Όταν λοιπόν ο "πρώτος" και καθιερωμένος εκπρόσωπος του είδους έχει χάσει το μισό του player base και έχει αναγκαστεί να βασίζεται εν μέρη και σε tokens και ένα είδος soft-p2w, δεν μπορεί πλέον να θεωρείται πρότυπο. Φανταστείτε ένα παιχνίδι να έβγαινε τώρα και να ακολουθούσε το μοντέλο του WoW και ας ήταν όσο "καλό" όσο είναι το WoW σε όλα, αλλά χωρίς την φήμη, χωρίς να υπάρχει χρόνια στον χώρο, και χωρίς τον αέρα του leader της αγοράς που το wow έχει. Θα πάτωνε σας το εγγυώμαι. Άντε να υπήρχε hype στην αρχή αν είχε καλά γραφικά και marketing, μετά τίποτα.

 

Εκεί είναι που διαφωνώ λοιπόν. Αντιμετωπίζετε το WoW σαν το πρότυπο MMO, ενώ είναι προφανές ότι κυρίως είναι αυτό το μοντέλο που πλέον δεν τραβάει. Αν τα βάλεις κάτω, θα δεις ότι η μεγαλύτερη διαρροή παιχτών από τον χώρο των ΜΜΟ, οφείλεται στην χασούρα που έχει το WoW. Τα άλλα παιχνίδια ποτέ δεν είχαν πολύ κόσμο (μόνο προσωρινά) και αυτά που υπάρχουν πλέον κάποιο καιρό, τα περισσότερα έχουν μεγαλύτερη σταθερότητα.

 

Και, ας είμαστε ειλικρινής, τώρα ζητάμε παπάδες από ένα καινούργιο ΜΜΟ, αλλά όταν το WoW πρωτοβγήκε δεν υπήρχαν αυτές οι απαιτήσεις. Αν το κρίνουμε με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν ήταν και καμιά παιχνιδάρα όταν βγήκε, μην τρελαθούμε. Έπαιξα πρόσφατα σε vanilla private server, είχε την γοητεία του δεν λέω, πολύ καλό για την εποχή. αλλά αν έβγαινε παιχνίδι τώρα όπως ήταν το WoW όταν βγήκε θα έφευγε άκλαυτο και ούτε που θα το 'παιρνε χαμπάρι κανείς. :D

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 μήνες μετά...

όποιος δεν έχει τι να παίξει (κυριολεκτικά) και του αρέσουν τα side scroll games ας τσεκάρει dungeon fighter online 
παίζω κανα 2 μέρες κ είναι αρκετά εθιστικό.  Φυσικά δεν μιλάμε για main game, παίζω περιμένοντας να βγει κάτι άλλο ή έστω να βγει το expansion του poe
Το είχα δοκιμάσει πριν 2 χρόνια αλλα η ανάλυση ήταν τραγική και πόναγαν τα μάτια μου , αλλα βλέπω του έβαλαν full hd ανάλυση κ είναι κομπλέ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα προσπεράσω το Albion Online δεν μου λέει κάτι, περιμένουμε για Crowfall soft-launch τελος του χρόνου και Camelot Unchained και Pantheon το 2018. Το Ashes of Creation δεν το βλέπω ούτε για 2019.. και αν το ολοκληρώσουν..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...