Προς το περιεχόμενο

Wii U Topic


privateer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εσυ ξερεις τοτε.Εφοσον ειναι φιλος σου,τον γνωριζεις καλυτερα και ξερεις αν μετραει η αποψη του.

 

Εγω το μονο που μπορω να σου πω ειναι οτι θα εβαζα στο Resistance1 7.5/10(αντε επειδη ηταν launch game 8),στο Resistance 2 6/10 και στο Resistance3 8.5(ισως μετρησε και το γεγονος οτι περιμενα λιγοτερα πραγματα).

 

OK..!

 

Για να γυρίσω λίγο στα περί Nintendo και Wii / Wii U.

 

Έχει δει κανένας τα Conduit 1 και 2 και επίσης γνωρίζουμε αν η εταιρεία που τα έφτιαξε θα βγάλει κάποια συνέχεια στο Wii U ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8.9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δεν με ενδιαφερουν στο ελαχιστο τα FPS (εκτος και αν το project το αναλαμβανει καμια free radical οπου εκει ισως να εχει ενα καποιο ενδιαφερον). Αυτο που με ενδιαφερει ειναι παιχνιδια σαν και αυτα.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Mr4D4YZQ9uY

 

http://www.youtube.com/watch?v=OtyZJ2MQk74

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O Reggie μιλάει για achievements, για καλύτερα friend codes και για την αντίθεσή τους στη φημολογούμενη τακτική των anti-used games:

 

Reggie talks about achievements, new friends codes and much more

 

 

Επίσης, τελευταία specs rumors από το Neo-Gaf που ήταν από τα πρώτα που είχε μιλήσει για το επερχόμενο Wii U με integrated screen στον controller από τον Απρίλιο του 2011:

 

"

CPU

 

The Wii U's CPU is a three-core, dual-threaded, out-of-order IBM Power ISA processor with 3MB of eDRAM L2 cache. Superficially it looks pretty similar to the Xenon CPU in the XBox 360, but it's a completely new CPU, and there are a number of important differences from Xenon:

 

- Firstly, it supports out-of-order execution. Roughly speaking, this means that the processor can alter the order it executes instructions to operate more efficiently. The benefit of this depends on the kind of code being run. Physics code, for example, wouldn't see much benefit from an out-of-order processor, whereas AI code should run significantly better. Out-of-order execution also generally improves the processor's ability to run poorly optimized code.

 

- Secondly, we have the larger cache (3MB vs 1MB). The Xenon's cache was actually pretty small for a processor running 6 threads at 3.2.GHz, causing a lot of wasted cycles as threads wait for data to be fetched from main memory. The Wii U CPU's larger cache should mean code runs much more efficiently in comparison, particularly when combined with the out-of-order execution.

 

- The Xenon processor used the VMX128 AltiVec unit (or SIMD unit), which was a modified version of IBM's then-standard VMX unit, with more gaming-specific instructions. It appears that the Wii U's CPU will feature a highly customized AltiVec unit itself, possibly based off the newer VSX unit. This should substantially increase the efficiency of a lot of gaming-specific code, but the important thing is that, unlike the out-of-order execution and large cache, developers have to actively make use of the new AltiVec unit, and they have to really get to know how it operates to get the most out of it.

 

- The Wii U has a dedicated DSP for audio and a dedicated I/O processor. These relieve the CPU of a lot of work, for instance there are XBox 360 games which require an entire core to handle audio.

 

The CPU should have quite a bit less raw power than the PS3's Cell, although the same will most likely be true for both the PS4 and next XBox. It will, however, be significantly easier to program for, and should be more effective at running a lot of code, for instance AI.

 

There aren't any reliable sources on the CPU's clock speed, but it's expected to be around 3.2Ghz or so.

 

GPU

 

The GPU is likely to be VLIW-based, with a pretty modern feature-set and 32MB of eDRAM. We don't have any reliable numbers on either SPU count or clock speed, but in bullshit multiplier comparisons to the Xenos (XBox 360's CPU), most indications are that it's closer to 2 or 3 times the raw power of Xenos, as opposed to the 1.5 times quoted in the OP. There are a few things we do know about the GPU though:

 

- The 32MB of eDRAM is the only hard number we have about the GPU. This is more than three times the size of the eDRAM framebuffer on Xenos, and should allow games to achieve either 720p with 4x AA or 1080p with no AA, without having to do tiling (the need to tile AA'd HD images on the Xenos's framebuffer made its "free" AA a lot less free). It's also possible (although unconfirmed) that the eDRAM is on-die with the GPU, as opposed to on-chip (and hence on another die). If true, this means that the eDRAM will have much lower latency and possibly much higher bandwidth than the XBox 360's set-up. Developers will have to actively make use of the eDRAM to get the most out of it, though.

 

- The GPU features a tesselator. However, we have no idea whether it's a 4000-series tesselator (ie not very good) or perhaps a more modern 6000-series tesselator (a lot better). Again, developers would have to actively make use of this in their game engines.

 

- The GPU is heavily customized and features some unique functionality. Although we don't have any reliable indications of what sort of functionality Nintendo has focused on, it's been speculated that it's related to lighting. Apparently games which make good use of this functionality should see substantial improvements in performance. More than any other feature of the console, though, developers really need to put in the effort to optimize their engines for the GPU's customizations to get the most out of them.

 

- The GPU has a customized API, based on OpenGL. Regular OpenGL code should run, but won't run very well and won't make any use of the GPU's custom features. Developers will need a good understanding of the GPU's API to get the most out of it.

 

RAM

 

It seems the console will have either 1.5GB or 2GB of unified RAM, with indications that Nintendo were targeting 1.5GB with earlier dev-kits and later increased that to 2GB. We don't know the kind of RAM being used, but most expect DDR3, probably with a 128-bit interface and clock speed somewhere in the 750MHz to 1Ghz range, resulting in a bandwidth somewhat, but not significantly, higher than the XBox360 and PS3. It's worth noting that the large CPU cache and GPU eDRAM somewhat mitigate the need for very high bandwidths. It's possible, but quite unlikely, that they're using GDDR5, which would mean a much higher bandwidth. "

 

 

 

Τα παραπάνω specs είναι αρκετά inline με τα specs που έδωσα.

Να αναφέρω εδώ πως το 5ης γενιάς devkit δόθηκε στους developers λίγες βδομάδες πριν, και ό,τι είδαμε στην Ε3 προφανώς είναι φτιαγμένο με το προηγούμενo devkit.

 

Οπότε αν οι διάφορες φήμες επαληθευτούν μιλάμε για μία αρκετά ισχυρή κονσόλα, σαφέστατα πιο δυνατή από 360/ps3 και σίγουρα θα είναι ευχάριστη έκπληξη από τη Nintendo. Αν η κονσόλα κάνει δυνατό launch, έχει τα φόντα να πάει ψηλά.

 

Και σκεφτείτε εδώ και το streaming του περιεχομένου στον controller και τα unique features του controller και το καλύτερο online.

 

Nintendo πάμε γερά! Ναι είμαι hyped! :D :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Πολύ καλό φαίνεται. Κρίμα που δεν μας δείχνουν και τις ενέργειες στο χειριστήριο γιατί βλέπουμε το μισό παιχνίδι.

 

Α, και : Αίματα σε launch παιχνίδι. Ευχαριστημένοι μερικοί; ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πραγματικά αν ένα τέτοιο παιχνίδι έχει co-op με 2 Wii U gamepads θα με κάνει να αγοράσω την κονσόλα!

 

Τα launch games του Wii U δε θα έχουν υποστήριξη 2 Wii U tablet gamepads.

Μπορεί όμως να έχει co-op με 2 Wii U Pro gamepad. Ποτέ δεν ξέρεις .. ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξερω παιδια εγω παρατηρω την ιδια προχειροτητα των γραφικων στο ZombieU οπως και και με -ολα- τα αλλα "μοντερνα" παιχνιδια της μαμας ubisoft.

 

Από γραφικά ναι και εγώ αυτό παρατήρησα αλλά ξέχασα να το αναφέρω. Δεν δείχνουν να ασχοληθήκαν πολύ τουλάχιστον με το Zombi U.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από γραφικά ναι και εγώ αυτό παρατήρησα αλλά ξέχασα να το αναφέρω. Δεν δείχνουν να ασχοληθήκαν πολύ τουλάχιστον με το Zombi U.

Ούτε με το όνομα του παιχνιδιού ασχολήθηκαν, αλλά οκ, τι να πείς...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με κάθε επιφύλαξη η είδηση καθώς μιλάμε για ενδεικτική τιμή του Γερμανικού Amazon...

 

http://www.gamespot.com/news/amazon-lists-wii-u-for-december-21-6383438

 

Με λίγα λόγια κυκλοφορία στις 21 Δεκεμβρίου στα 399 €

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...