Προς το περιεχόμενο

XCOM: Enemy Unknown


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

[...]

 

Kαι μήν προσπερνάμε ότι το παιχνίδι αυτό αποσκοπεί πρώτα από όλα στους fans των UFO:Enemy Unknown και Terror from the deep.

 

Διαφωνώ. Αν αποσκοπούσε πρώτα από όλα στους fans, δε θα έβγαινε σε κονσόλες (με τη λογική του gamepad να χαρακτηρίζει το χειρισμό), με αλλαγμένα στοιχεία, μειωμένο μέγεθος ομάδων, κτλ. Θα επιχειρούσαν κάτι στο στυλ των Xenonauts.

 

Το παιχνίδι προσπαθεί να πατήσει στη φόρμουλα των παλιών παιχνιδιών, αλλά να έρθει στα μέτρα της σύγχρονης εποχής, είναι φανερό αυτό από την αισθητική, τα κοντρόλ, την "action camera" (απενεργοποιείται μεν, αλλά έχει παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στα trailer και την όλη καμπάνια προώθησης).

 

Σε πάρα πολλές συζητήσεις βλέπω ανθρώπους που δεν έχουν καν ακουστά τα πρώτα παιχνίδια, αλλά ενδιαφέρονται για το νέο XCOM. Αυτούς, δεν μπορείς να τους κερδίσεις ζητώντας τους να υπολογίζουν πόσα action points πρέπει να φυλάξουν για να έχουν reaction shot στη διάθεσή τους, ούτε να τους γοητεύσεις λέγοντάς τους πως, με το που φτάνεις στο πεδίο της μάχης και κάνεις την πρώτη κίνηση, σκάει βολή μέσα στο σκάφος, ανατινάζεται το τανκ που έχεις φέρει και παίρνει μαζί του τη μισή σου ομάδα πριν καν προλάβεις να αποβιβαστείς.

 

Το X-Com είχε σχεδιαστικές αδυναμίες τέτοιου τύπου, που όμως το μεγαλείο της όλης σύλληψης, του σχεδιασμού και της τελικής εκτέλεσης τις εκμηδένιζε. Σε κάτι αντίστοιχο ελπίζω κι αυτή τη φορά, με το XCOM. Και φιλοσοφικά να το δει κανείς, και πρακτικά, κάτι να επικρίνουμε θα βρούμε παντού, σε οποιοδήποτε παιχνίδι. Το θέμα είναι τα θετικά να είναι τέτοια και τόσα που να δίνουν μια καλή εμπειρία. Και, μην ξεχνάμε, επιχειρούν να επικαιροποιήσουν μια παλιά ιδέα, άρα δε θα έχουν το πλεονέκτημα της καινοτομίας, συν του ότι θα έχουν το βάρος των συγκρίσεων με τα παλιά.

 

Θα επαναλάβω, αν κάποιος θέλει ένα πολύ πιστό remake του παλιού X-Com, με κάποιες βελτιώσεις και νέες ιδέες (στις αερομαχίες, λ.χ.) αλλά ουσιαστικά το ίδιο παιχνίδι φτιαγμένο τώρα, με κάπως βελτιωμένη αισθητική, για μένα πρέπει να στρέψει την προσοχή του στο Xenonauts (το οποίο, αν θυμάμαι σωστά, μπαίνει σε launch beta ταυτόχρονα με την κυκλοφορία του XCOM).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 959
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία της ατμόσφαιρας των πρώτων παιχνιδιών, ήταν αυτό της εξερεύνησης. Με χάρτες το 1/5 ή 1/10 των παλιών στο νέο παιχνίδι, δεν ξέρω πόσο μπορεί να δώσει αυτή την ατμόσφαιρα.

 

Επίσης, το να προδιαγράψεις τη διάρκεια της ιστορίας, με προδιαγεγραμμένες αποστολές, αποτελεί τεράστιο φάουλ, όταν τα παλιά παιχνίδια τα παίζαμε για πάνω από 100 ώρες. Ευτυχώς τα παιχνίδια των 100 ωρών και πάνω δεν αποτελούν παρελθόν στις μέρες μας, και αν μή τι άλλο, η ίδια η Firaxis μας έχει καλομάθει σε αυτό το τομέα με τα άλλα της παιχνίδια.

 

Η σμύκρινση της κλίμακας των χαρτών και η προδιαγεγραμμένη ιστορία αποτελούν επιλογές της Firaxis και όχι βελτίωση.

 

Απο κεί και πέρα δεν μπορώ να βγάλω συμπεράσματα για το παιχνίδι, διότι η Firaxis δεν επιτρέπει να μάθουμε περισσότερα πρίν από τη κυκλοφορία του. Αλλά τα παραπάνω 2 θέματα με αναγκάζουν να περιμένω να μάθω περισσότερα, αντί να το αγοράσω πρώτη μέρα, όπως ήθελα.

 

Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει να δώ πιστό remake.

 

Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να δώ ένα παιχνίδι που θα με συνεπάρει το ίδιο όπως τα πρώτα games της σειράς. Οι ίδιοι οι developers, με τις συνεντεύξεις τους, μας πέρασαν ότι είναι fans των πρώτων παιχνιδιών και ότι ξέρουν τί είναι αυτά που μας άρεσαν.

 

Συνεπώς έχω υψηλές προσδοκίες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Δε θυμάμαι σχόλια για το σκέλος της εξερεύνησης, για να είμαι ειλικρινής. Σαφώς οι χάρτες είναι μικρότεροι (αυτοί που έχω δει) αλλά έτσι προκύπτει ένα πιο σφιχτό σκέλος στις μάχες που, εφόσον οι αντίπαλοι είναι αξιόλογοι, πιστεύω ότι θα δώσει καλό αποτέλεσμα.

 

Λόγου χάρη, οι αποστολές terror στο νέο XCOM μου μοιάζουν πολύ πιο "λογικές" (ανάγκη να ισορροπήσεις την ασφάλεια των στρατιωτών σου με τη διάσωση όσο περισσότερων πολιτών) από ό,τι στο παλιό XCOM. Σε ορισμένα βίντεο οι αντιδράσεις των εξωγήινων είναι από αρκετά έως πολύ καλές, το "πυρ και κίνηση" το χρησιμοποιούν καλά (ειδικά οι Muttons που έχω δει), το flanking επίσης το προσπαθούν.

 

Για την προδιαγεγραμμένη ιστορία, δεν ξέρω τι να πω, δεν έχω διαβάσει κάτι σχετικό. Αυτό που θυμάμαι τον Salomon να λέει είναι πως, αν μείνεις πίσω στην έρευνα (ας πούμε επειδή τινάζεις τα πάντα στον αέρα με ρουκέτες, άρα δε συγκεντρώνεις αρκετά weapon fragments και alien corpses) θα σε "πνίξει" ο αντίπαλος, κι αυτό δεν το βρίσκω κακό, στα παλιά X-Com υπήρχαν playthroughs που οι εξωγήινοι μου έδιναν την αίσθηση ότι περίμεναν να βρω τις τεχνολογίες για να εντοπίσω τα λημέρια τους, δεν ασκούσαν πίεση.

 

Πρώτος εγώ θα γράψω αν το αποτέλεσμα είναι φτωχό (ειδικά όταν θα έχω δώσει και κάπου 40 ευρώ...) αλλά με βάση τα όσα είδα, και παρά το επιεικώς μέτριο demo, αισιοδοξώ: τα βασικά μαθαίνονται εύκολα, έχεις κίνητρο να προφυλάσσεις τους στρατιώτες, δεν μπορείς να σώσεις τους πάντες και να χτίσεις τα πάντα, αργά ή γρήγορα θα προκύψουν απώλειες, ο χρόνος πιέζει. Καλό θα ήταν να έχει μεγαλύτερους χάρτες, σαφώς, αλλά όχι στο σημείο να ψάχνουμε το sectoid που κόλλησε πίσω από ένα μαντρότοιχο 20 turns.

 

Θα το ξαναγράψω, με κίνδυνο να γίνω κουραστικός, όσοι ανησυχείτε πως θα προκύψει ένα πολύ "light" παιχνίδι, παρακολουθείστε το Xenonauts, στα γραφικά υστερεί, αλλά το προσπαθούν πολύ και από τα λίγα που έχω δει έχει καλά στοιχεία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και παρά το επιεικώς μέτριο demo, αισιοδοξώ

από πείρα μόνο να αναφέρω ότι τα σημερινά demo αντικατοτροπτίζουν σχεδόν πλήρως το τελικό παιχνίδι. Οπότε μην τρέφετε big expectations (ή τουλάχιστον bigger expectation) εν συγκρίσει με το demo.

 

εγώ πάντως το έχω τσιμπήσει το παιχνιδάκι μόλις βγει σε steam sales, όχι γιατί αξίζει τιμή προσφοράς, άλλα γιατί έχω τόσα παιχνίδια που ακόμη περιμένουν, οπότε δεν έχει νόημα να το τσιμπήσω day 1 για να το παίξω 1 χρόνο μετά. Αν δεν είχα λίστα αναμονής, με βάσει αυτά που είδα, ένα 30αρι το αξίζει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Snoob το Xenonauts έχει γραφικά κάτω του μετρίου.Τόσο άσχημα γραφικά δρουν πλέον απωθητικά.Δεν είμαστε στη δεκαετία του 90.Αντίθετα είμαι γοητευμένος από τα γραφικά που είδα στα βιντεάκια με το που βγήκε το demo.Αν έχει και multiplayer το xcom, τότε αυξάνει πολύ το replayability του παιχνιδιού.

 

Εδώ στα 30 ευρώ παιδιά! (http://uk.gamesplanet.com/buy-download-pc-games/XCOM:-Enemy-Unknown-3503-43.html)

Από ότι λένε στο thread με τις προσφορές , το site είναι αξιόπιστο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να μην ξεχνιόμαστε υπάρχει και αυτό http://www.ufo2extraterrestrials.com/ , αν και παίρνει συνέχεια αναβολές. Το πρώτο πάντως ήταν πολύ αξιόλογο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

από πείρα μόνο να αναφέρω ότι τα σημερινά demo αντικατοτροπτίζουν σχεδόν πλήρως το τελικό παιχνίδι. Οπότε μην τρέφετε big expectations (ή τουλάχιστον bigger expectation) εν συγκρίσει με το demo.

 

[...]

 

Το demo είναι δύο αποστολές (μία εντελώς scripted και μια δεύτερη με προαποφασισμένη ομάδα), χωρίς καμία ουσιώδη αλληλεπίδραση με τις λειτουργείες της βάσης (πλην ενός promotion στον επιζώντα των ανοησιών που σε αναγκάζει να κάνεις η πρώτη αποστολή), χωρίς R&D. Σε αυτά τα θέματα, έχω δει ότι το παιχνίδι μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα, απλά το demo έκριναν ότι έπρεπε να έχει τη μορφή ενός πολύ σύντομου interactive story, με αποτέλεσμα να αδικήσουν τη δουλειά τους.

 

Δεν είναι θέμα προσδοκιών εδώ, είναι θέμα άστοχης (για μένα) αξιολόγησης του τι έπρεπε να δείξουν, χωρίς να χαλάσουν τις "εκπλήξεις" όταν κυκλοφορήσει το κυρίως παιχνίδι. Είμαι της γνώμης, τουλάχιστον τώρα, με αυτά που έχω δει, πως το παιχνίδι είναι πολύ ανώτερο από αυτό που φάνηκε.

 

Αδυναμίες έχει (το μέγεθος των χαρτών είναι μια πολυσυζητημένη, το μέγεθος της ομάδας μια δεύτερη -αν και 6 στρατιώτες δε μου φαίνονται λίγοι, νομίζω ότι είναι θέμα συγκρίσεων με τα παλιά X-Com) αλλά έχει και καλές ιδέες. Για μένα, θα κριθεί στο πόσο ισορροπημένη θα είναι η πρόκληση που θα δίνει στον παίκτη, και δευτερευόντως στη διάρκεια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

To θέμα του multi για αρκετό διάστημα δε συζητιόταν καν από τους devs (με την έννοια, δεν ήθελαν να μπουν στη συζήτηση αυτή, όχι ότι το απέκλειαν εξ αρχής).

 

Σε ένα βίντεο όπου έδειξαν κάποιες μάχες (μία terror και μία assault mission) υπήρχε σαφώς επιλογή multiplayer στην αρχική οθόνη, το σχολίασαν μάλιστα, αλλά δεν ξέρω κάτι περισσότερο γι' αυτό -oύτε στο σχετικό wiki είδα κάτι συγκεκριμένο, αλλά θυμάμαι χαρακτηριστικά το βίντεο.

 

edit: το θυμήθηκα, το είχα ξαναποστάρει.

 

http://www.youtube.com/watch?v=1VP4YmExQAE

 

Δες στα 3 λεπτά και κάτι, φαίνεται καθαρά στην αρχική οθόνη η επιλογή και το σχολιάζουν, αλλά δεν αναλύουν τι και πώς ακριβώς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...