Προς το περιεχόμενο

Ποδήλατο


pavl0s

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα, ευχαριστώ για την απάντηση.

Ναι μια πολύ καλή λύση είναι αυτή που προτείνεις και με καλύτερο σύστημα αλλαγών ταχυτήτων από το κλασσικό revoshift. Αλλά όντως αλμυρή η τιμή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 15/10/2023 at 08:37, AfterForever said:

Καλησπέρα, ευχαριστώ για την απάντηση.

Ναι μια πολύ καλή λύση είναι αυτή που προτείνεις και με καλύτερο σύστημα αλλαγών ταχυτήτων από το κλασσικό revoshift. Αλλά όντως αλμυρή η τιμή.

Σιγουρα θα υπάρχουν αλλά το τρεντ ειναι mountain-ιδή

https://www.philippossport.gr/product/clermont-magusta-paidiko-podilato-24-intson/

https://rebike-art.gr/24/trail-40s-24x11-μτβ-21τ-shimano-μαύρο-κόκκινο.html

Δε ξερω περι διαμέτρου, αλλά θα υπαρχουν σιγουρα ΒΜΧ


https://www.e-biker.gr/podilata/podilata-bmx



 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχε υπόψη σου και το εξής: το πρόβλημα με αυτές τις κατηγορίες είναι ότι ναι μεν οι ρόδες είναι π.χ. 24" αλλά το ύψος της σέλας είναι περίπου όσο ενός κανονικού ποδηλάτου 20"

Στο δια ταύτα, όταν το παιδί φτάσει το 1,40 ύψος το 24άρι παιδικό δεν του κάνει. Άρα παίρνεις ποδήλατο για το πολύ 2 χρόνια. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Αναφορά σε κείμενο

Καλησπέρα, επανέρχομαι μετά από αρκετό καιρό έχοντας πια απορρίψει την ιδέα του ηλεκτρικού ποδηλάτου, θέλοντας να αγοράσω κανονικό ποδήλατο αν έχετε φυσικά τη διάθεση και το χρόνο να με συμβουλέψετε.

Οπως είπα αποφάσισα να πάω σε απλό ποδήλατο με το ίδιο concept, να πάρω για μένα και τη γυναίκα μου προκειμένου να κάνουμε άσκηση και βολτες μαζί έχοντας και τα παιδάκια μας σε παιδικά καθίσματα. 

Έχουμε στο μυαλό μας να βγαίνουμε σε ένα βαθμό σε άσφαλτο και αρκετά σε χωματόδρομο από πάρκα κτλ για λόγους ασφαλείας, αλλά και θεας. 

Η 1η ερώτησή μου είναι αν είναι ανοησία να πάω σε ποδήλατο με πίσω ανάρτηση μιας και εγώ και η σύζυγός μου είχαμε θέμα με τη μέση και δε θέλω να απορροφάμε όλους τους κραδασμούς από λακούβες κτλ. 

2η είναι τι παίζει με την αντοχή των ποδηλάτων σε θέμα κιλών μιας και εγώ κυμαίνομαι 103-108 συνήθως και αν προσθέσεις και ένα παιδί που αυτή τη στιγμή είναι σχεδόν 15 κιλά ανεβαίνουμε. Αλλού διαβάζω ότι το όριο των ποδηλάτων είναι 120 κιλά, αλλού 110. 

3η που ίσως έχει να κάνει και με τις δυο πρώτες ερωτήσεις, μήπως είναι καλύτερα να πάω σε fat tire υποθέτοντας ότι αντέχουν σε πιο πολύ βάρος και από όσο διαβάζω απορροφούν κραδασμούς και είναι κατάλληλα για όλα τα εδάφη;

Τέλος να πω ότι σκέφτομαι max 400 ανά ποδήλατο να έφτανα αν και υποθέτω για ανθρώπους που έχουν καλά ποδήλατα ακούγεται αστείο ποσό. 

Η βασική διαφορά του συμβατικού με το ηλεκτρικό, είναι ότι για κάποιον αρχάριο/αγύμναστο θα χρειαστεί εξάσκηση και χρόνος για βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση και να τη διατηρήσει. Το καλό είναι ότι αυτό θα έπρεπε ούτως ή άλλως να είναι στόχος για όλους τους ανθρώπους και ότι στα ίδια specs, το συμβατικό είναι 50-60% φθηνότερο από το ηλεκτρικό.

Στο βάρος είσαι κοντά στα γενικά όρια, δηλαδή ~120 κιλά για αναβάτη, ~20 κιλά για luggage. Βασική προϋπόθεση βέβαια το ποδήλατο να είναι κανονικό, όχι super market στυλ/σπαστό/online κινέζικο ό,τι να'ναι. Τα όρια είναι συντηρητικά, δηλαδή και να τα φτάσεις, υπάρχουν ακόμη περιθώρια και δεν είναι ότι θα διαλυθεί επικίνδυνα, π.χ. στη στροφή να πάθει κάτι ο σκελετός. Απλά η φθορά θα είναι μεγαλύτερη, service ανάρτησης, pinch flats (σκάει η σαμπρέλα βρίσκοντας στη ζάντα σε λακούβα), ακτίνες στον τροχό. Αν το ποδήλατο είναι για χώμα ειδικά, δηλαδή έρχεται με χοντρά λάστιχα (1.8+) τότε είναι ακόμη πιο ικανό για μεγάλο βάρος καθώς έχει υπολογισθεί με τα οριακά βάρη ακόμη και για άλματα που εσύ δεν θα κάνεις οπότε δεν ανησυχείς καθόλου. Στη πορεία έτσι και αλλιώς το πιθανότερο είναι να χάσεις κιλά αν κάνεις ποδήλατο και ακόμη και στο χείριστο σενάριο με τις ακτίνες να έχουν συχνά θέμα, υπάρχει η δυνατότητα αντικατάστασης των τροχών με πιο ανθεκτικούς (π.χ. 36 ακτίνες). 

Ο σκοπός της πίσω ανάρτησης στα κανονικά ποδήλατα (1500€+) δεν έχει να κάνει με την άνεση, αυτή είναι μια συχνή παρανόηση από τα αμάξια/μηχανές που αναγκαστικά δέχεσαι όλες τις λακούβες και από το marketing στον χώρο της ποδηλασίας. Στο ποδήλατο, όταν με ταχύτητα συναντάς λακούβα, πέτρες κτλ., σηκώνεσαι από τη σέλα στηριζόμενος στα πόδια και έτσι οι κραδασμοί διαχέονται σε όλο το σώμα. Ο σκοπός της πίσω ανάρτησης είναι για να κρατάει τη πίσω ρόδα σε επαφή με το ανώμαλο έδαφος και να προσφέρει καλύτερο έλεγχο στον αναβάτη. Το ίδιο ισχύει και για τη μπροστινή ανάρτηση, απλά εκεί το ώφελος της άνεσης είναι πιο ουσιαστικό καθώς δεν μπορείς να αποφύγεις το κράτημα του τιμονιού.

Παρόλαυτα, οι αναρτήσεις είναι απαραίτητες μόνο σε αυτούς που κάνουν μονοπάτια ή κυνηγάνε χρόνους (έξτρα άνεση=καλύτερος χρόνος). Στο 99% των χιλιομέτρων που είναι άσφαλτος/χωματόδρομοι, οι αναρτήσεις όχι απλά δεν είναι απαραίτητες αλλά αντενδείκνυνται (!), δηλαδή είναι καλύτερα χωρίς αυτές καθώς κερδίζεις σε χρήματα, βάρος και μπορείς να βρεις τη επιθυμητή άνεση από άλλους τρόπους (σωστή στάση, χοντρά λάστιχα σε χαμηλή πίεση/tubeless, καλή σέλα (π.χ. Brooks flyer), παλουκόσελο με ανάρτηση (π.χ. suntour ncx), άνετα grips (π.χ. Ergon GP1).

Όσον αφορά το marketing, οι εταιρείες κανονικών ποδηλάτων θέλουν να πουλάνε πιο ακριβά μοντέλα οπότε σπρώχνουν mountain bikes/αναρτήσεις/ηλεκτρικά/fat tires όταν δεν χρειάζονται ή ακόμη και δεν πρέπει. Οι εταιρείες super market στυλ/σπαστό/online κινέζικο κάνουν το ίδιο γιατί οι άσχετοι τσιμπάνε νομίζοντας από τις κανονικές εταιρείες ότι αυτά είναι τα καλά ποδήλατα.

Τα fat tires ενδείκνυνται στο χιόνι και στην άμμο, εκεί τα κανονικά λάστιχα δεν έχουν grip/βουλιάζουν ενώ τα πολύ χοντρά λάστιχα αποδίδουν καλύτερα. Στην Ελλάδα ποδήλατο σε χιόνι/άμμο δεν κάνει σχεδόν κανείς. Προφανώς, τα fat tires είναι ελκυστικά στο μάτι οπότε πουλάνε και για μούρη, πρακτικά όμως κάνει τη ποδηλασία σημαντικά πιο δύσκολη καθώς απαιτεί παραπάνω ενέργεια.

Τα είδη ποδηλάτων που προτείνω είναι τα εξής (η σειρά είναι τυχαία, έχουν διαφορές μεταξύ τους αλλά όλα σε καλύπτουν και είναι τα πιο κατάλληλα για εσένα):

  • mountain bike με μπροστινή ανάρτηση 100mm έως 130mm
  • gravel bikes με λάστιχο 45mm και άνω (όσο μεγαλύτερα τόσο το καλύτερο)
  • mountain/touring bikes με rigid fork (ξερό πιρούνι δηλαδή χωρίς μπροστινή ανάρτηση)

Τέλος, το πιο δύσκολο κομμάτι, το οικονομικό. Καινούρια, αξιόλογα κανονικά ποδήλατα στη καλύτερη να βρεις από 700€. Για να αποφύγεις τις κακές αναρτήσεις τεχνολογίας coil (ελατήριο) και να πάρεις τεχνολογίας τύπου air, στη καλύτερη να βρεις από 900€. Για να αποφύγεις τις entry level μέτριες air αναρτήσεις (Suntour XCR, Rockshox Judy), στη καλύτερη από 1100€. Εγώ έχω ασχοληθεί κυρίως με mountain 100-130mm και air αναρτήσεις στο εύρος τιμών 900-1500€ και τώρα μελετάω ποδήλατα με rigid fork (είτε gravel δηλαδή με τιμόνι κούρσας, είτε touring δηλαδή με τιμόνι mountain).

Δεν ξέρω ύψη για τα μεγέθη αλλά όρισμένες προτάσεις για να πάρεις μια ιδέα:

Η δική μου πρόταση αυτή τη στιγμή είναι το υπογραμμισμένο. Αν το ποδήλατο χρησιμοποιηθεί συστηματικά, θα τα βγάλει τα λεφτά του. Ξέρω ζευγάρι που κάνει συνέχεια ταξίδια οργώνοντας ό,τι βουνό υπάρχει. Πέρα από το αρχικό κόστος των ποδηλάτων, υπάρχει και το σημαντικό κόστος διαφόρων αξεσουάρ αλλά αυτά δεν είναι απαραίτητα στο ξεκίνημα (κράνη, τσάντες, εργαλεία κτλ.).

Γενικά αυτά τα sites έχω καταλήξει να έχω σε εκτίμηση. Για ποδήλατα σε χαμηλότερες τιμές, ξέρω λιγότερα και δεν τα συστήνω. Μπορείς να απευθυνθείς σε ελληνικά καταστήματα αν και δυστυχώς το πιθανότερο είναι να σε εκμεταλλευτούν για διάφορους λόγους. Εναλλακτικά, μπορείς να πας σε μεταχειρισμένα που εμπεριέχουν μεγαλύτερο ρίσκο και θα χρειαστείς κάποιον να ξέρει.

Ό,τι απορία έχεις, ευχαρίστως να βοηθήσω.

Επεξ/σία από batig0al
  • Like 1
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 11/4/2023 στις 7:29 ΜΜ, batig0al είπε

To βάρος εντός συνηθισμένων πλαισίων (έως 110κιλά) δεν παίζει ρόλο, όλα τα ποδήλατα είναι φτιαγμένα για τέτοια βάρη και είναι πολύ ανθεκτικά, δεν μασάνε τίποτα. Αν το βάρος είναι 120+, τότε ναι, τα περισσότερα ποδήλατα τυπικά δεν κάνουν οπότε θέλει ιδιαίτερο ψάξιμο.

Αν εννοείς ότι λόγω αυξημένου βάρους η μπροστινή ανάρτηση του Scott αξίζει, διαφωνώ. Στην αρχή που θα δουλεύει κάπως ok και το σώμα σου θα προσαρμόζεται στη ποδηλασία, κάτι θα κάνει αλλά μετά από λίγο καιρό ποδηλασίας, είτε κούρσα χωρίς ανάρτηση είτε mountain με καλή ανάρτηση είναι πάντα προτιμότερο. Η άνεση αυξάνεται με πολλούς τρόπους πέρα της μπροστινής ανάρτησης: εμπειρία πάνω στο ποδήλατο, χοντρά λάστιχα με χαμήλη πίεση (ή tubeless), καλή σέλα, suspension seatpost, καλά grips στο τιμόνι, έξτρα σημεία στο τιμόνι να βάζεις τα χέρια ή τιμόνι κούρσας. Αυτοί είναι οι εύκολοι/φθηνοί τρόποι, οι δύσκολοι/ακριβοί είναι καλύτερος σκελετός, καλύτεροι τροχοί, πίσω ανάρτηση, χαμηλό βάρος αναβάτη, ακριβά περιφερειακά όπως carbon seatpost, carbon τιμόνι, suspension stem τιμονιού.

Προσωπικά θα έκανα λίγη υπομονή/οικονομία και θα έπαιρνα το gravel Rondo RUUT AL 2 στα ~1250€ ή αν μελλοντικά έβλεπα τον εαυτό μου να ενδιαφέρεται για χώμα, το Ragley Big Al 2 στα ~1050€. Στο Scott τα μισά λεφτά πάνε στη μάρκα και στη προμήθεια του Έλληνα μαγαζάτορα. Παρ'όλαυτά, αν το Scott σου αρέσει, πάρτο. Το καλύτερο ποδήλατο είναι αυτό που σε τραβάει να το καβαλάς περισσότερο.

Καλησπερα batig0al, αναλυτικός και βοηθητικός όπως πάντα!

Σχετικά με το βάρος πραγματικά έχω μπερδευτεί. Άλλοι μαγαζάτορες μου λένε ότι είναι ως 100 άλλοι ως 120. Εγώ είμαι στα 100+ και με παιδί που θέλω να έχω σε καθισματάκι + το κάθισμα υπολογίζω 125. Οι μαγαζάτορες μου λένε ότι δεν θα έχω θέμα με αυτό. Εσύ τι πιστεύεις; Πρέπει να πάω σε κάτι εξειδικευμένο; Επίσης λόγω του ότι ο ατσαλένιος σκελετός είναι πιο βαρύς από αλουμινένιο (carbon δε κοιτάω καν λόγω χρημάτων :) ) είναι και πιο «ανθεκτικός» σε βάρος και καταπονήσεις;

Όσον αφορά τη θέση κτλ, όταν λες χοντρά ελαστικά εννοείς fat tire ή ελαστικά πλάτους όπως τα mountain; Είδα επίσης ότι προτείνεις πίσω ανάρτηση, που και εμένα μου φαίνεται φυσιολογικό ότι θα απορροφάει κραδασμούς λόγω κακού οδοστρώματος στην Αθήνα. Οι μαγαζάτορες και αρκετοί χρήστες εδώ λένε ότι δε προσφέρει τίποτα και πιο πολύ κακό κάνει παρά καλό. 

Βέβαια θυμούμενος τι ποδήλατα έχεις αυτά που σκέφτομαι να πάρω εγώ για μένα και τη σύζυγο δε πρέπει καν να τα αναφέρω στα 300€ περίπου 😋

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Achilles519 είπε

Σχετικά με το βάρος πραγματικά έχω μπερδευτεί. Άλλοι μαγαζάτορες μου λένε ότι είναι ως 100 άλλοι ως 120. Εγώ είμαι στα 100+ και με παιδί που θέλω να έχω σε καθισματάκι + το κάθισμα υπολογίζω 125. Οι μαγαζάτορες μου λένε ότι δεν θα έχω θέμα με αυτό. Εσύ τι πιστεύεις; Πρέπει να πάω σε κάτι εξειδικευμένο; Επίσης λόγω του ότι ο ατσαλένιος σκελετός είναι πιο βαρύς από αλουμινένιο (carbon δε κοιτάω καν λόγω χρημάτων :) ) είναι και πιο «ανθεκτικός» σε βάρος και καταπονήσεις;

Όσον αφορά τη θέση κτλ, όταν λες χοντρά ελαστικά εννοείς fat tire ή ελαστικά πλάτους όπως τα mountain; Είδα επίσης ότι προτείνεις πίσω ανάρτηση, που και εμένα μου φαίνεται φυσιολογικό ότι θα απορροφάει κραδασμούς λόγω κακού οδοστρώματος στην Αθήνα. Οι μαγαζάτορες και αρκετοί χρήστες εδώ λένε ότι δε προσφέρει τίποτα και πιο πολύ κακό κάνει παρά καλό. 

Βέβαια θυμούμενος τι ποδήλατα έχεις αυτά που σκέφτομαι να πάρω εγώ για μένα και τη σύζυγο δε πρέπει καν να τα αναφέρω στα 300€ περίπου 😋

Αν το ποδήλατο είναι κανονικό (700€+) δεν έχεις κάτι να φοβάσαι μέχρι 120+20κιλά. Αν το ποδήλατο είναι super market στυλ/σπαστό/online κινέζικο ό,τι να'ναι, δεν ξέρω τι γίνεται αλλά εγώ δεν θα το ρίσκαρα καθώς υπάρχει αξιόλογος κίνδυνος ασφάλειας. Στο ενδιάμεσο τώρα στα πολύ φθηνά Cube/Cannondale κτλ. δηλαδή κανονικές μάρκες... λογικά δεν θα υπάρχει άμεσο πρόβλημα αλλά πιθανώς η ανάρτηση να τα φτύσει γρήγορα και οι ακτίνες στις ρόδες να χαλάνε συχνά. Και σε αυτά τα ποδήλατα δεν είναι εύκολο να αντικαταστήσεις τα προβληματικά μέρη καθώς οι καλές αναρτήσεις/τρόχοι συχνά δεν είναι συμβατοί ή κοστίζουν όσο το ποδήλατο αρχικά.

Το πιο value for money είναι στην αρχική δαπάνη αγοράζοντας το ποδήλατο ολόκληρο. Με ~800€ μπορείς να πάρεις ένα ποδήλατο ικανό για να διασχίζεις χώρες απροβλημάτιστα, με 300€ παίρνεις κάτι που θα είναι πάντα προβληματικό. Αν σκοπεύεις να το χρησιμοποιήσεις 20 ώρες όλο το χρόνο, πάλι διαφωνώ αλλά οκ. Αυτά τα φθηνά ποδήλατα πάντως συμβάλλουν στην αρνητική άποψη/εμπειρία που έχουν οι περισσότεροι με τα ποδήλατα.

Οι μαγαζάτορες συνήθως δεν ξέρουν ή/και έχουν προτεραιότητα να αγοράσεις από αυτούς. Δεν είναι αξιόπιστοι.

Τα εξειδικευμένα για μεγάλα βάρη 150+κιλά, είναι 1500€+ αλλά δεν τα χρειάζεσαι.

Ατσάλι και αλουμίνιο, στα φθηνά ποδήλατα και με αρχάριους αναβάτες, δεν έχουν αξιόλογη διαφορά. Μια χαρά είναι και τα δυο. Το ατσάλι είναι λίγο πιο βαρύ και μπορεί να κολληθεί αν σπάσει.

Χοντρά ή mountain ελαστικά εννοώ 2-3 ίντσες, fat tires είναι πολύ χοντρά 3++.

Δεν πρότεινα πίσω ανάρτηση, το ακριβώς αντίθετο, πρότεινα όχι ανάρτηση πίσω (που έτσι και αλλιώς είναι εκτός budget καθώς ξεκινάνε από 1500€). Ακόμη και η μπροστινή ανάρτηση είναι προαιρετική στη περίπτωση σου. Μιλάμε για τις αναρτήσεις που είναι κομμάτι του σκελετού και του πιρουνιού. Οπότε σε αυτό συμφωνώ με τους μαγαζάτορες (διάβασε ξανά το προηγούμενο σχόλιο, αν κάποιο σημείο του σε μπερδεύει πες το μου). Σαν aftermarket αν χρειαζεσαι παραπάνω άνεση, υπάρχουν παλουκόσελα και σέλες με ανάρτηση.

Η ικανότητα και η άνεση του ποδηλάτου όταν θα χρησιμοποιηθεί σε άσφαλτο και καλό χωματόδρομο, έγκειται κυρίως στα ελαστικά. Εξού και γιατί όλες μου οι προτάσεις έχουν χοντρά ελαστικά. Αν χωράνε μέχρι 2" ελαστικά, το ποδήλατο είναι πιο κατάλληλο για άσφαλτο αλλά πάει και χωματόδρομο χωρίς πρόβλημα. Αν χωράει μέχρι 2.4" και του βάλεις 2.4", είναι πιο κατάλληλο για χωματόδρομο αλλά πάει και άσφαλτο χωρίς πρόβλημα. Παίζει ρόλο βέβαια και το είδος του ελαστικού (πόλης-ενδιάμεσο-χώμα) αλλά με αυτό ασχολείσαι σε δεύτερο χρόνο.

Ίσως σου φαίνεται περίεργο αλλά το ποδήλατο που αγόρασα στα ~1500€ δεν είναι ακριβό. Τα καλά ποδήλατα ξεκινάνε από τόσο και πάνε πολύ πολύ παραπάνω. Απλά στην Ελλάδα υπάρχει αυτή η νοοτροπία ότι το ποδήλατο έχει μικρή αξία. Εγώ του έχω κάνει ~3500χμ σε 6 μήνες οπότε τα βγάζει τα λεφτά του. Συντήρηση-σέρβις είναι γύρω 100€ χρόνο, ο "κίνδυνος" είναι το κάλεσμα να αγοράζεις συνέχεια νέα εξαρτήματα, εξοπλισμό, νέα ποδήλατα κτλ.

Βάλε αυτα που κοιτάς στα 300€, ίσως κάποιος άλλος φίλος να μπορεί να σε καθοδηγήσει. Γιατί πάντως θες να πάρεις και τα δύο αμέσως; Γιατί δεν κάνεις λίγη υπομονή τα 600€ να γίνουν 900€ και να αγοράσεις πρώτα ένα καλό για τον εαυτό σου, να δεις πως θα πάει μερικούς μήνες και μετά αποφασίζεις αν αξίζει και δεύτερο. Ειδικά αν η γυναίκα σου είναι +-12 εκατοστά από εσένα, μπορεί να το χρησιμοποιεί και αυτή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, batig0al είπε

Αν το ποδήλατο είναι κανονικό (700€+) δεν έχεις κάτι να φοβάσαι μέχρι 120+20κιλά. Αν το ποδήλατο είναι super market στυλ/σπαστό/online κινέζικο ό,τι να'ναι, δεν ξέρω τι γίνεται αλλά εγώ δεν θα το ρίσκαρα καθώς υπάρχει αξιόλογος κίνδυνος ασφάλειας. Στο ενδιάμεσο τώρα στα πολύ φθηνά Cube/Cannondale κτλ. δηλαδή κανονικές μάρκες... λογικά δεν θα υπάρχει άμεσο πρόβλημα αλλά πιθανώς η ανάρτηση να τα φτύσει γρήγορα και οι ακτίνες στις ρόδες να χαλάνε συχνά. Και σε αυτά τα ποδήλατα δεν είναι εύκολο να αντικαταστήσεις τα προβληματικά μέρη καθώς οι καλές αναρτήσεις/τρόχοι συχνά δεν είναι συμβατοί ή κοστίζουν όσο το ποδήλατο αρχικά.

Το πιο value for money είναι στην αρχική δαπάνη αγοράζοντας το ποδήλατο ολόκληρο. Με ~800€ μπορείς να πάρεις ένα ποδήλατο ικανό για να διασχίζεις χώρες απροβλημάτιστα, με 300€ παίρνεις κάτι που θα είναι πάντα προβληματικό. Αν σκοπεύεις να το χρησιμοποιήσεις 20 ώρες όλο το χρόνο, πάλι διαφωνώ αλλά οκ. Αυτά τα φθηνά ποδήλατα πάντως συμβάλλουν στην αρνητική άποψη/εμπειρία που έχουν οι περισσότεροι με τα ποδήλατα.

Οι μαγαζάτορες συνήθως δεν ξέρουν ή/και έχουν προτεραιότητα να αγοράσεις από αυτούς. Δεν είναι αξιόπιστοι.

Τα εξειδικευμένα για μεγάλα βάρη 150+κιλά, είναι 1500€+ αλλά δεν τα χρειάζεσαι.

Ατσάλι και αλουμίνιο, στα φθηνά ποδήλατα και με αρχάριους αναβάτες, δεν έχουν αξιόλογη διαφορά. Μια χαρά είναι και τα δυο. Το ατσάλι είναι λίγο πιο βαρύ και μπορεί να κολληθεί αν σπάσει.

Χοντρά ή mountain ελαστικά εννοώ 2-3 ίντσες, fat tires είναι πολύ χοντρά 3++.

Δεν πρότεινα πίσω ανάρτηση, το ακριβώς αντίθετο, πρότεινα όχι ανάρτηση πίσω (που έτσι και αλλιώς είναι εκτός budget καθώς ξεκινάνε από 1500€). Ακόμη και η μπροστινή ανάρτηση είναι προαιρετική στη περίπτωση σου. Μιλάμε για τις αναρτήσεις που είναι κομμάτι του σκελετού και του πιρουνιού. Οπότε σε αυτό συμφωνώ με τους μαγαζάτορες (διάβασε ξανά το προηγούμενο σχόλιο, αν κάποιο σημείο του σε μπερδεύει πες το μου). Σαν aftermarket αν χρειαζεσαι παραπάνω άνεση, υπάρχουν παλουκόσελα και σέλες με ανάρτηση.

Η ικανότητα και η άνεση του ποδηλάτου όταν θα χρησιμοποιηθεί σε άσφαλτο και καλό χωματόδρομο, έγκειται κυρίως στα ελαστικά. Εξού και γιατί όλες μου οι προτάσεις έχουν χοντρά ελαστικά. Αν χωράνε μέχρι 2" ελαστικά, το ποδήλατο είναι πιο κατάλληλο για άσφαλτο αλλά πάει και χωματόδρομο χωρίς πρόβλημα. Αν χωράει μέχρι 2.4" και του βάλεις 2.4", είναι πιο κατάλληλο για χωματόδρομο αλλά πάει και άσφαλτο χωρίς πρόβλημα. Παίζει ρόλο βέβαια και το είδος του ελαστικού (πόλης-ενδιάμεσο-χώμα) αλλά με αυτό ασχολείσαι σε δεύτερο χρόνο.

Ίσως σου φαίνεται περίεργο αλλά το ποδήλατο που αγόρασα στα ~1500€ δεν είναι ακριβό. Τα καλά ποδήλατα ξεκινάνε από τόσο και πάνε πολύ πολύ παραπάνω. Απλά στην Ελλάδα υπάρχει αυτή η νοοτροπία ότι το ποδήλατο έχει μικρή αξία. Εγώ του έχω κάνει ~3500χμ σε 6 μήνες οπότε τα βγάζει τα λεφτά του. Συντήρηση-σέρβις είναι γύρω 100€ χρόνο, ο "κίνδυνος" είναι το κάλεσμα να αγοράζεις συνέχεια νέα εξαρτήματα, εξοπλισμό, νέα ποδήλατα κτλ.

Βάλε αυτα που κοιτάς στα 300€, ίσως κάποιος άλλος φίλος να μπορεί να σε καθοδηγήσει. Γιατί πάντως θες να πάρεις και τα δύο αμέσως; Γιατί δεν κάνεις λίγη υπομονή τα 600€ να γίνουν 900€ και να αγοράσεις πρώτα ένα καλό για τον εαυτό σου, να δεις πως θα πάει μερικούς μήνες και μετά αποφασίζεις αν αξίζει και δεύτερο. Ειδικά αν η γυναίκα σου είναι +-12 εκατοστά από εσένα, μπορεί να το χρησιμοποιεί και αυτή.

Με παρεξήγησες και έβγαλες χοντρό 😝. Είμαι 103-105 + 15 το παιδί μου + το βάρος του καθίσματος κάπου στα 3-5 κιλά. 

Σκοπός είναι να κάνουμε κάποια ήπια άσκηση με τη σύζυγο και να έχουμε και τα παιδιά μας μαζί ελπίζοντας ότι θα απολαμβάνουν τη βόλτα σε κανένα άλσος κτλ όσο και εμεις θα κάνουμε μια χαλαρή άσκηση. Προς το παρόν δεν έχω στο μυαλό μου ότι θα γράφουμε χιλιόμετρα τρελά. Μακάρι φυσικά γιατί μόνο καλό θα κάνει. Απαντώντας και στο τελευταίο σου ερώτημα γι αυτό πάω άμεσα για δυο και όχι για ένα και μετά άλλο ένα. 
Στο υψος έχουμε 20 εκατοστα διαφορά. 

Για να είμαι ειλικρινής λόγω του ότι τα παιδιά μας είναι μικρά και δε μπορούμε να τα βγάζουμε έξω και να περπατάμε, ώστε να ασκούμαστε και εμείς, έχοντας δει ότι υπάρχουν παιδικά καθίσματα θεώρησα ότι είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος για να κάνουμε και ωραίες βολτες όλη η οικογένεια μαζί και να κάνουμε άσκηση. Βεβαια έχοντας στο μυαλό μου ότι δεν θα διαθέταμε πολλά λεφτά. Περίπου 600€ παίρνοντας οικονομικά ποδήλατα μιας και έχω δει ότι το ποδήλατο είναι πια ακριβό. 
Ο μαγαζάτορας που είδα προχθές μας προτεινε για μένα:

https://www.skroutz.gr/s/40580495/Orient-Steed-27-5-2021-Mayro-Mountain-Bike-me-Tachytites.html
ή

https://www.skroutz.gr/s/29366946/Orient-Raptor-III-27-5-2021-Gri-Mountain-Bike-me-21-Tachytites.html

ή

https://www.skroutz.gr/s/33331071/Orient-Raptor-27-5-2022-Mple-Mountain-Bike-me-21-Tachytites-kai-Ydraylika-Diskofrena.html

και για τη σύζυγό μου:

https://www.skroutz.gr/s/36659901/Orient-Steed-Alu-27-5-Mayro-Mountain-Bike-me-21-Tachytites.html
ή

https://www.skroutz.gr/s/14814966/Orient-Steed-Lady-27-5-Mountain-Bike-me-21-Tachytites.html

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 22/10/2023 στις 10:25 ΜΜ, Achilles519 είπε

Ο μαγαζάτορας που είδα προχθές μας προτεινε για μένα:

Μακριά. Με αυτά τα λεφτά και χωρίς γνώσεις, το Decathlon είναι μονόδρομος κατ'εμέ. Είναι μια τεράστια εταιρεία και τουλάχιστον πάρεχει ποδήλατα που έχουν δοκιμαστεί εκτενώς με άπειρες κριτικές. Είναι λειτουργικά και ασφαλή.

Εγώ προτείνω το Riverside  με το ξερό πιρούνι (δηλαδή χωρίς μπροστινή ανάρτηση) στα 300€. Small για τη γυναίκα, large για εσένα. Ατσαλένιος σκελετός και πιρούνι με lifetime εγγύηση.

Αν θες ντε και καλά mountain, το ανδρικό και το γυναικείο Rοckrider. Στα βασικά είναι ίδια μεταξύ τους αλλά σε κάποια σημεία διαφέρουν όπως γυναικεία σέλα.

Τέλος υπάρχει και αυτό που είναι κάτι ενδιάμεσο με σκελετό σαν το Riverside αλλά με ανάρτηση και δισκόφρενα.

Ό,τι και αν αγοράσεις, έχεις 60 μέρες (μπορεί και 90) δικαίωμα επιστροφής ή αλλαγής, τεράστιο πλεονέκτημα.

Εναλλακτικά, εκτός Decathlon, αυτό εδώ.

Ό,τι θες, ρώτα.

 

Επεξ/σία από batig0al
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, batig0al είπε

Μακριά. Με αυτά τα λεφτά και χωρίς γνώσεις, το Decathlon είναι μονόδρομος κατ'εμέ. Είναι μια τεράστια εταιρεία και τουλάχιστον πάρεχει ποδήλατα που έχουν δοκιμαστεί εκτενώς με άπειρες κριτικές. Είναι λειτουργικά και ασφαλή.

Εγώ προτείνω το Riverside  με το ξερό πιρούνι (δηλαδή χωρίς μπροστινή ανάρτηση) στα 300€. Small για τη γυναίκα, large για εσένα. Ατσαλένιος σκελετός και πιρούνι με lifetime εγγύηση.

Αν θες ντε και καλά mountain, το ανδρικό και το γυναικείο Rοckrider. Στα βασικά είναι ίδια μεταξύ τους αλλά σε κάποια σημεία διαφέρουν όπως γυναικεία σέλα.

Τέλος υπάρχει και αυτό που είναι κάτι ενδιάμεσο με σκελετό σαν το Riverside αλλά με ανάρτηση και δισκόφρενα.

Ό,τι και αν αγοράσεις, έχεις 60 μέρες (μπορεί και 90) δικαίωμα επιστροφής ή αλλαγής, τεράστιο πλεονέκτημα.

Εναλλακτικά, εκτός Decathlon, αυτό εδώ.

Ό,τι θες, ρώτα.

 

Κατ´αρχάς σε ευχαριστώ για το χρόνο σου μιας και δεν είναι και λίγος για να βρεις τα ποδήλατα και να κάνεις όλη την έρευνά σου. 

Πολύ ωραία φαίνονται τα ποδήλατα και οι τιμές τους :) 

Το γυναικείο rockrider δεν είναι διαθεσιμότητα στα καταστήματα 😕. Κρίμα και θα ήθελα να τα δω και τα δυο αν και θα τους πάρω ένα τηλ μήπως και υπάρχει περίπτωση να το φέρουν. Προσωπικά δεν με νοιάζει να είναι mountain, απλά να έχει φαρδιά ελαστικά όπως είχες πει και εσύ και να έχουμε καλή και αναπαυτική στάση (Υποθέτω τα “curved” τιμόνια βοηθούν σε αυτό) πέραν του σκελετού. Η μπροστινή ανάρτηση επίσης υποθέτω βοηθάει αλλά εσύ ξέρεις καλύτερα :)

Τα riverside πολύ ωραία ποδήλατα, αλλά με προβληματίζει το λεπτό ελαστικό. Τα δισκόφρενα που έχει θεωρείς ότι έχουν αξία σε έναν ας πω μέτριο ποδηλάτη που δεν αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες; 

Να προσθέσω ότι επικοινώνησα λίγο με το κατάστημα της decathlon και μου πρότεινε σε 100ε παραπάνω το παρακάτω:

https://www.decathlon.com.gr/el/p/305496-92358-275quote-mountain-bike-st-120-blackslashblue.html?objectID=4266486&queryID=754f9ea4ccb96a27810315cfd1c7b773

Μου είπε ότι είναι κλάσης ανώτερο από το (που μου έστειλες):

https://www.decathlon.com.gr/en/p/192872-19386-mountain-bike-275quote-st-100.html?objectID=2369312&queryID=c65ed6746fa38082087b6f4d0cace1e0

φυσικά λόγω της διαφοράς χρημάτων, αλλά εγώ δε βλέπω διαφορές :). Ίσα ίσα αν εξαιρέσω τα μηχανικά δισκόφρενα, έχουν ίδιο βάρος και αυτό που μου έστειλες έχει 21 ταχύτητες ενώ το άλλο 9.

Τέλος, επέτρεψε τη χαζή ερώτηση προς όποιον γνωστή συμπεριλαμβανομένου και εσένα. Αρχικά, γιατί μακριά από τα orient (εγώ χάρηκα που είναι και ελληνική εταιρεία), όπως επίσης ποιες οι διάφορες μεταξύ του Lombardo και του rockrider και αντίστοιχα του riverside; Υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να κοιτάξω και εγώ για να καταλάβω;

Επεξ/σία από Achilles519
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, batig0al είπε

Μακριά. Με αυτά τα λεφτά και χωρίς γνώσεις, το Decathlon είναι μονόδρομος κατ'εμέ. Είναι μια τεράστια εταιρεία και τουλάχιστον πάρεχει ποδήλατα που έχουν δοκιμαστεί εκτενώς με άπειρες κριτικές. Είναι λειτουργικά και ασφαλή.

Εγώ προτείνω το Riverside  με το ξερό πιρούνι (δηλαδή χωρίς μπροστινή ανάρτηση) στα 300€. Small για τη γυναίκα, large για εσένα. Ατσαλένιος σκελετός και πιρούνι με lifetime εγγύηση.

Αν θες ντε και καλά mountain, το ανδρικό και το γυναικείο Rοckrider. Στα βασικά είναι ίδια μεταξύ τους αλλά σε κάποια σημεία διαφέρουν όπως γυναικεία σέλα.

Τέλος υπάρχει και αυτό που είναι κάτι ενδιάμεσο με σκελετό σαν το Riverside αλλά με ανάρτηση και δισκόφρενα.

Ό,τι και αν αγοράσεις, έχεις 60 μέρες (μπορεί και 90) δικαίωμα επιστροφής ή αλλαγής, τεράστιο πλεονέκτημα.

Εναλλακτικά, εκτός Decathlon, αυτό εδώ.

Ό,τι θες, ρώτα.

 

Γεια.

Σκέφτομαι ν πάρω ένα gravel ποδήλατο κ είμαι μεταξύ αυτού, 

https://www.decathlon.com.gr/el/p/302301-154213-touring-road-bike-disc-cycle-rc120.html?objectID=4241339&queryID=b30eb5087a341d136679f3bb278b3ebc

και του Orient Gravel το οποίο βρίσκω σε παρόμοια τιμή.

https://www.skroutz.gr/s/37213510/Orient-Prime-Gravel-28-2022-Gri-Podilato-Dromou-me-14-Tachytites-kai-Michanika-Diskofrena.html

Ποιά η μεταξύ τους σύγκριση;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Locke_John είπε

Σκέφτομαι ν πάρω ένα gravel ποδήλατο κ είμαι μεταξύ αυτού, 

https://www.decathlon.com.gr/el/p/302301-154213-touring-road-bike-disc-cycle-rc120.html?objectID=4241339&queryID=b30eb5087a341d136679f3bb278b3ebc

και του Orient Gravel το οποίο βρίσκω σε παρόμοια τιμή.

https://www.skroutz.gr/s/37213510/Orient-Prime-Gravel-28-2022-Gri-Podilato-Dromou-me-14-Tachytites-kai-Michanika-Diskofrena.html

Ποιά η μεταξύ τους σύγκριση;

Γεια σου @Locke_John, και εσύ παλιός βλέπω, όταν το Lost έσπερνε!

Το ποδήλατο για να είναι gravel πρέπει να έχει dropbars (τιμόνι κούρσας) και λάστιχα πάχους τουλάχιστον 35mm κατ'εμέ. Όσο πιο χοντρό λάστιχο παίρνει σου αυξάνει τις δυνατότητες για άνεση και αν ο χωματόδρομος έχει πολύ πέτρα, είναι ψίλο απαραίτητο για να μην είναι μαρτύριο η οδήγηση.

Του decathlon έρχεται με ψιλομάπα 28mm λάστιχο αλλά παίρνει έως και 38-40mm που είναι εξαιρετικό χαρακτηριστικό για αυτά τα λεφτά. Το μέγεθος των ελαστικών είναι ενδεικτικό, δηλαδή καθώς αρχίζει να χρησιμοποιείται, μπορεί να αυξηθεί 3-4mm ή το θεωρητικό 35mm μιας μάρκας πρακτικά να είναι όσο το 38mm μιας άλλης. Οπότε στα gravel που συχνά ο χρήστης πάει στο όριο (tire clearance λέγαται αυτό το spec), μετά από τη προσωπική εμπειρία που είναι ακριβή διαδικασία (δοκιμή διαφόρων ελαστικών), το καλύτερο είναι το επίσημο spec του κατασκευαστή σε συνδυασμό με σχόλια άλλων χρηστών. Το Decathlon δίνει 38mm και με μια γρήγορη αναζήτηση βρήκα χρήστες εδώ να επιβεβαιώνουν. Ένας μάλιστα έχει ανεβάσει φωτογραφίες στα τρία κρίσιμα σημεία (πιρούνι και τα δύο σημεία στο πίσω τρίγωνο) από ένα εξαιρετικό gravel ελαστικό (panaracer gravelking+ 38mm) οπότε μπορείς να πάρεις το ίδιο και να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Το λάστιχο σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ακουμπάει σε αυτά τα τρία σημεία καθώς αν βρίσκει, δεν θα πάθει κάτι το λάστιχο αλλά ο σκελετός/πιρούνι που θα φαγωθούν σαν με γυαλόχαρτο. Επίσης το καινούριο λάστιχο με τη χρήση θα φουσκώσει και αν προορίζεται για χώμα, θέλει έξτρα απόσταση για να περνάνε πετρούλες, χόρτα κτλ. Αν προορίζεται και για λάσπη, θέλει ακόμη περισσότερη απόσταση για να μην φρακάρει η λάσπη. 

Στο Orient, ακόμη και στην επίσημη σελίδα, όχι απλά δεν αναγράφει tire clearance (λάθος αλλά το κάνουν εσκεμμένα και σοβαρές εταιρείες) αλλά δεν αναγράφει καν τα λάστιχα που είναι αδιανόητο και κακό σημάδι.

Στα υπόλοιπα, κατ'αρχήν του Decathlon είναι από μια τεράστια εταιρεία, εκτενώς δοκιμασμένο και με άπειρες θετικές κριτικές. Το άλλο είναι από μια πολύ μικρή εταιρεία με ελάχιστες, μέτριες κριτικές. Το Decathlon δεν το παίρνει να σε κοροϊδέψει. Από τη μαζική παραγωγή και κόβοντας μεσάζοντες μπορεί να προσφέρει πολύ καλύτερο value for money, κάτι που φαίνεται και από τη δυνατότητα δωρεάν επιστροφής εντός 60-90 ημέρων, ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Η Orient είναι μια μικρή εταιρεία, το μεσάζων ποδηλατάδικο θα πάρει μερίδιο και είναι πολύ πιο πιθανό να σε κοροϊδέψουν.

Στο πιο πρακτικό του πράγματος, του Decathlon έχει carbon πιρούνι, τέτοιο υλικό χρησιμοποιούν όλα τα ακριβά ποδήλατα. Αυτό δεν σημαίνει πως του Decathlon έχει παρόμοιας ποιότητας πιρούνι με αξίας 5.000 gravel αλλά σίγουρα είναι καλύτερο από του Orient που δεν αναγράφει καν τι πιρούνι έχει. Στο Orient γενικά λείπουν specs, το χειρότερο σημάδι, γιατί δείχνει το επίπεδο της εταιρείας και δίνει περιθώρια να συμπληρώνουν ό,τι να'ναι εξαρτήματα. Π.χ. δεν αναγράφει τη κασέτα, δεν ξέρεις τι γρανάζια έχει. Επίσης το Decathlon έχει 2x8 ταχύτητες έναντι 2x7.

Μην επηρεάζεσαι από τη δήθεν αρχική τιμή και άλλα κόλπα πωλήσεων, αυτά είναι η αλφαβήτα των τσαρλατάνων. Ωραία θα ήταν να υπήρχαν Έλληνες να ανταγωνιστούν αλλά δεν υπάρχουν. Ρίξε μια ματιά στη wikipedia σελίδα του Decathlon, δεκάδες δισεκατομμύρια τζίρο, 100.000 εργαζομένους...

4 ώρες πριν, Achilles519 είπε

Κατ´αρχάς σε ευχαριστώ για το χρόνο σου μιας και δεν είναι και λίγος για να βρεις τα ποδήλατα και να κάνεις όλη την έρευνά σου. 

Πολύ ωραία φαίνονται τα ποδήλατα και οι τιμές τους :) 

Το γυναικείο rockrider δεν είναι διαθεσιμότητα στα καταστήματα 😕. Κρίμα και θα ήθελα να τα δω και τα δυο αν και θα τους πάρω ένα τηλ μήπως και υπάρχει περίπτωση να το φέρουν. Προσωπικά δεν με νοιάζει να είναι mountain, απλά να έχει φαρδιά ελαστικά όπως είχες πει και εσύ και να έχουμε καλή και αναπαυτική στάση (Υποθέτω τα “curved” τιμόνια βοηθούν σε αυτό) πέραν του σκελετού. Η μπροστινή ανάρτηση επίσης υποθέτω βοηθάει αλλά εσύ ξέρεις καλύτερα :)

Τα riverside πολύ ωραία ποδήλατα, αλλά με προβληματίζει το λεπτό ελαστικό. Τα δισκόφρενα που έχει θεωρείς ότι έχουν αξία σε έναν ας πω μέτριο ποδηλάτη που δεν αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες; 

Τέλος, επέτρεψε τη χαζή ερώτηση προς όποιον γνωστή συμπεριλαμβανομένου και εσένα. Αρχικά, γιατί μακριά από τα orient (εγώ χάρηκα που είναι και ελληνική εταιρεία), όπως επίσης ποιες οι διάφορες μεταξύ του Lombardo και του rockrider και αντίστοιχα του riverside; Υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να κοιτάξω και εγώ για να καταλάβω;

Να είσαι καλά. Χαίρομαι να βοηθάω και να μαθαίνω.

Ρίξε μια ματιά και στο παραπάνω σχόλιο μου σε παρόμοιο ερώτημα.

Το ανδρικό rockrider με το γυναικείο είναι σχεδόν ίδια, αλλάζει το χρώμα, γυναικεία σέλα, λίγο πιο κοντά το τιμόνι. Το σημαντικό είναι ότι είναι value for money και μπορείς να το επιστρέψεις. Η εμφάνιση μετράει αλλά εφόσον οι επιλογές είναι περιορισμένες ...θα πρέπει να μπει σε δεύτερη μοίρα.

Τα λάστιχα στο Riverside είναι 38mm, αν δεν ξέρεις, για να πάρεις μια ιδέα, είναι κάτι ενδιάμεσο μεταξύ των λεπτών που έχουν οι κούρσες και των χοντρών που έχουν τα φθηνά mountain. Από τα specs του πιο ακριβού Riverside με την ανάρτηση που φαίνεται να έχει ίδιο σκελετό, το όριο είναι 45-50mm δηλαδή, 1.75-1.95, άρα μπορείς σε δεύτερο χρόνο να βάλεις λάστιχα σχεδόν όσο mountain. Tα 38mm λάστιχα σωστά φουσκωμένα (δηλαδή να πατιούνται αρκετά με το χέρι, να μην είναι σκληρά) θα είναι αξιοπρεπή στην άσφαλτο, μέτρια στο καλό χώμα, λειτουργικά αλλά όχι άνετα σε χώμα με πέτρες. Για αύξηση στην άνεση, υπάρχει aftermarket δυνατότητα με μεγαλύτερα και καλύτερα λάστιχα (~20€x2), Suntour suspension seatpost (70€), Brooks σέλα με ελατήρια (110€), Ergon grips (30€). Όλα αυτά μπορούν να μπουν και στο mountain (εγώ έτσι έχω το δικό μου). Αν σκοπεύεις να κάνεις 65%+ άσφαλτο, καλύτερα το Riverside και αν στη πορεία κάνεις περισσότερο χώμα, κάνεις κάποια aftermarket αλλαγή. Αν σκοπεύεις να κάνεις 40%+ χώμα, καλύτερα τα mountain, ειδικά αν το χώμα δεν είναι smooth και έχει πέτρες. Όχι τόσο για την μπροστινή ανάρτηση αλλά για τα χοντρά λάστιχα.

Ναι, το τιμόνι του Riverside είναι πιο άνετο για άσφαλτο, έχει και ρυθμιζόμενο λαιμό δηλαδή ανεβοκατεβαίνει λίγο το τιμόνι. Τo τιμόνι του mountain προσφέρουν καλύτερο έλεγχο στο χώμα αλλά η διαφορά μεταξύ τους δεν είναι χαοτική.

Το πιο ακριβό Riverside έχει ανάρτηση και δισκόφρενα. Τα δισκόφρενα γενικά είναι ανώτερα για διάφορους λόγους (καλύτερα στη βροχή, καλύτερα σε μεγάλες ταχύτητες) αλλά στη δική σου περίπτωση το όφελος είναι μικρό.

Έχε υπόψη πως οι καλές αναρτήσεις (ποδήλατα €800+) θέλουν τακτική συντήρηση, π.χ. κάθε ένα χρόνο τουλάχιστον 60€ ενώ οι μάπα αναρτήσεις όπως στα παραπάνω ποδήλατα, δουλεύουν οκ στην αρχή αλλά μετά από κάποιο καιρό (μπορεί μήνες, μπορεί 3 χρόνια) σταματάνε να δουλεύουνε σωστά και δεν φτιάχνουν. Αυτό είναι ένα μεγαλό πλεονέκτημα του rigid fork που δεν χαλάει ποτέ και δεν κοστίζει τίποτα.

Για Orient, μίλησα στο άλλο σχόλιο, θα προσθέω και τις κακές κριτικές του ποδηλάτου που έβαλες στο Skroutz.

Lombardo vs Rockrider, παρόμοια specs. Το Lombardo έχει μεγαλύτερες ρόδες (28vs27.5) που είναι καλύτερο στο δικό σου ύψος. Έχει πιo λεπτά λάστιχα 42mm ενω το Rockrider έχει 2"=50mm. Αν πας κυρίως άσφαλτο, είναι καλύτερα τα λεπτά λάστιχα, αν πας χώμα, καλύτερα τα χοντρά. Το Lombardo δεν αναγράφει tire clearance οπότε μπορεί να μην παίρνει πιο χοντρά/mountain λάστιχα οπότε αν μελλοντικά θες να πηγαίνεις πολύ χώμα ή χώμα με πέτρες, θα σε ταλαιπωρεί. Το Rockrider σίγουρα παίρνει ακόμη πιο χοντρά λάστιχα, 2.2, ίσως 2.4. Η σημαντικότερη διαφορά είναι ότι εμπιστεύομαι πολύ παραπάνω το Decathlon σε όλα (σχεδιασμό, εξαρτήματα, after sale support, δυνατότητα επιστροφής) και είναι 90€ φθηνότερο. Αν μπορείς να πας κάπου να κάνεις test drive το Lombardo από κοντά και έχεις χρόνο, δεν χάνεις κάτι. Μην τσιμπάς όμως σε αυτά που λένε οι πωλητές, δεν έχεις τις γνώσεις για να καταλάβεις τι ισχύει και τι είναι παραπλανητικό. Επίσης αυτή η γνώση είναι αποτέλεσμα πολλών ωρών, δεν μπορεί να αποκτηθεί συνοπτικά.

Επεξ/σία από batig0al
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, batig0al είπε

Γεια σου @Locke_John, και εσύ παλιός βλέπω, όταν το Lost έσπερνε!

Το ποδήλατο για να είναι gravel πρέπει να έχει dropbars (τιμόνι κούρσας) και λάστιχα πάχους τουλάχιστον 35mm κατ'εμέ. Όσο πιο χοντρό λάστιχο παίρνει σου αυξάνει τις δυνατότητες για άνεση και αν ο χωματόδρομος έχει πολύ πέτρα, είναι ψίλο απαραίτητο για να μην είναι μαρτύριο η οδήγηση.

Του decathlon έρχεται με ψιλομάπα 28mm λάστιχο αλλά παίρνει έως και 38-40mm που είναι εξαιρετικό χαρακτηριστικό για αυτά τα λεφτά. Το μέγεθος των ελαστικών είναι ενδεικτικό, δηλαδή καθώς αρχίζει να χρησιμοποιείται, μπορεί να αυξηθεί 3-4mm ή το θεωρητικό 35mm μιας μάρκας πρακτικά να είναι όσο το 38mm μιας άλλης. Οπότε στα gravel που συχνά ο χρήστης πάει στο όριο (tire clearance λέγαται αυτό το spec), μετά από τη προσωπική εμπειρία που είναι ακριβή διαδικασία (δοκιμή διαφόρων ελαστικών), το καλύτερο είναι το επίσημο spec του κατασκευαστή σε συνδυασμό με σχόλια άλλων χρηστών. Το Decathlon δίνει 38mm και με μια γρήγορη αναζήτηση βρήκα χρήστες εδώ να επιβεβαιώνουν. Ένας μάλιστα έχει ανεβάσει φωτογραφίες στα τρία κρίσιμα σημεία (πιρούνι και τα δύο σημεία στο πίσω τρίγωνο) από ένα εξαιρετικό gravel ελαστικό (panaracer gravelking+ 38mm) οπότε μπορείς να πάρεις το ίδιο και να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Το λάστιχο σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ακουμπάει σε αυτά τα τρία σημεία καθώς αν βρίσκει, δεν θα πάθει κάτι το λάστιχο αλλά ο σκελετός/πιρούνι που θα φαγωθούν σαν με γυαλόχαρτο. Επίσης το καινούριο λάστιχο με τη χρήση θα φουσκώσει και αν προορίζεται για χώμα, θέλει έξτρα απόσταση για να περνάνε πετρούλες, χόρτα κτλ. Αν προορίζεται και για λάσπη, θέλει ακόμη περισσότερη απόσταση για να μην φρακάρει η λάσπη. 

Στο Orient, ακόμη και στην επίσημη σελίδα, όχι απλά δεν αναγράφει tire clearance (λάθος αλλά το κάνουν εσκεμμένα και σοβαρές εταιρείες) αλλά δεν αναγράφει καν τα λάστιχα που είναι αδιανόητο και κακό σημάδι.

Στα υπόλοιπα, κατ'αρχήν του Decathlon είναι από μια τεράστια εταιρεία, εκτενώς δοκιμασμένο και με άπειρες θετικές κριτικές. Το άλλο είναι από μια πολύ μικρή εταιρεία με ελάχιστες, μέτριες κριτικές. Το Decathlon δεν το παίρνει να σε κοροϊδέψει. Από τη μαζική παραγωγή και κόβοντας μεσάζοντες μπορεί να προσφέρει πολύ καλύτερο value for money, κάτι που φαίνεται και από τη δυνατότητα δωρεάν επιστροφής εντός 60-90 ημέρων, ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Η Orient είναι μια μικρή εταιρεία, το μεσάζων ποδηλατάδικο θα πάρει μερίδιο και είναι πολύ πιο πιθανό να σε κοροϊδέψουν.

Στο πιο πρακτικό του πράγματος, του Decathlon έχει carbon πιρούνι, τέτοιο υλικό χρησιμοποιούν όλα τα ακριβά ποδήλατα. Αυτό δεν σημαίνει πως του Decathlon έχει παρόμοιας ποιότητας πιρούνι με αξίας 5.000 gravel αλλά σίγουρα είναι καλύτερο από του Orient που δεν αναγράφει καν τι πιρούνι έχει. Στο Orient γενικά λείπουν specs, το χειρότερο σημάδι, γιατί δείχνει το επίπεδο της εταιρείας και δίνει περιθώρια να συμπληρώνουν ό,τι να'ναι εξαρτήματα. Π.χ. δεν αναγράφει τη κασέτα, δεν ξέρεις τι γρανάζια έχει. Επίσης το Decathlon έχει 2x8 ταχύτητες έναντι 2x7.

Μην επηρεάζεσαι από τη δήθεν αρχική τιμή και άλλα κόλπα πωλήσεων, αυτά είναι η αλφαβήτα των τσαρλατάνων. Ωραία θα ήταν να υπήρχαν Έλληνες να ανταγωνιστούν αλλά δεν υπάρχουν. Ρίξε μια ματιά στη wikipedia σελίδα του Decathlon, δεκάδες δισεκατομμύρια τζίρο, 100.000 εργαζομένους...

Να είσαι καλά. Χαίρομαι να βοηθάω και να μαθαίνω.

Ρίξε μια ματιά και στο παραπάνω σχόλιο μου σε παρόμοιο ερώτημα.

Το ανδρικό rockrider με το γυναικείο είναι σχεδόν ίδια, αλλάζει το χρώμα, γυναικεία σέλα, λίγο πιο κοντά το τιμόνι. Το σημαντικό είναι ότι είναι value for money και μπορείς να το επιστρέψεις. Η εμφάνιση μετράει αλλά εφόσον οι επιλογές είναι περιορισμένες ...θα πρέπει να μπει σε δεύτερη μοίρα.

Τα λάστιχα στο Riverside είναι 38mm, αν δεν ξέρεις, για να πάρεις μια ιδέα, είναι κάτι ενδιάμεσο μεταξύ των λεπτών που έχουν οι κούρσες και των χοντρών που έχουν τα φθηνά mountain. Από τα specs του πιο ακριβού Riverside με την ανάρτηση που φαίνεται να έχει ίδιο σκελετό, το όριο είναι 45-50mm δηλαδή, 1.75-1.95, άρα μπορείς σε δεύτερο χρόνο να βάλεις λάστιχα σχεδόν όσο mountain. Tα 38mm λάστιχα σωστά φουσκωμένα (δηλαδή να πατιούνται αρκετά με το χέρι, να μην είναι σκληρά) θα είναι αξιοπρεπή στην άσφαλτο, μέτρια στο καλό χώμα, λειτουργικά αλλά όχι άνετα σε χώμα με πέτρες. Για αύξηση στην άνεση, υπάρχει aftermarket δυνατότητα με μεγαλύτερα και καλύτερα λάστιχα (~20€x2), Suntour suspension seatpost (70€), Brooks σέλα με ελατήρια (110€), Ergon grips (30€). Όλα αυτά μπορούν να μπουν και στο mountain (εγώ έτσι έχω το δικό μου). Αν σκοπεύεις να κάνεις 65%+ άσφαλτο, καλύτερα το Riverside και αν στη πορεία κάνεις περισσότερο χώμα, κάνεις κάποια aftermarket αλλαγή. Αν σκοπεύεις να κάνεις 40%+ χώμα, καλύτερα τα mountain, ειδικά αν το χώμα δεν είναι smooth και έχει πέτρες. Όχι τόσο για την μπροστινή ανάρτηση αλλά για τα χοντρά λάστιχα.

Ναι, το τιμόνι του Riverside είναι πιο άνετο για άσφαλτο, έχει και ρυθμιζόμενο λαιμό δηλαδή ανεβοκατεβαίνει λίγο το τιμόνι. Τo τιμόνι του mountain προσφέρουν καλύτερο έλεγχο στο χώμα αλλά η διαφορά μεταξύ τους δεν είναι χαοτική.

Το πιο ακριβό Riverside έχει ανάρτηση και δισκόφρενα. Τα δισκόφρενα γενικά είναι ανώτερα για διάφορους λόγους (καλύτερα στη βροχή, καλύτερα σε μεγάλες ταχύτητες) αλλά στη δική σου περίπτωση το όφελος είναι μικρό.

Έχε υπόψη πως οι καλές αναρτήσεις (ποδήλατα €800+) θέλουν τακτική συντήρηση, π.χ. κάθε ένα χρόνο τουλάχιστον 60€ ενώ οι μάπα αναρτήσεις όπως στα παραπάνω ποδήλατα, δουλεύουν οκ στην αρχή αλλά μετά από κάποιο καιρό (μπορεί μήνες, μπορεί 3 χρόνια) σταματάνε να δουλεύουνε σωστά και δεν φτιάχνουν. Αυτό είναι ένα μεγαλό πλεονέκτημα του rigid fork που δεν χαλάει ποτέ και δεν κοστίζει τίποτα.

Για Orient, μίλησα στο άλλο σχόλιο, θα προσθέω και τις κακές κριτικές του ποδηλάτου που έβαλες στο Skroutz.

Lombardo vs Rockrider, παρόμοια specs. Το Lombardo έχει μεγαλύτερες ρόδες (28vs27.5) που είναι καλύτερο στο δικό σου ύψος. Έχει πιo λεπτά λάστιχα 42mm ενω το Rockrider έχει 2"=50mm. Αν πας κυρίως άσφαλτο, είναι καλύτερα τα λεπτά λάστιχα, αν πας χώμα, καλύτερα τα χοντρά. Το Lombardo δεν αναγράφει tire clearance οπότε μπορεί να μην παίρνει πιο χοντρά/mountain λάστιχα οπότε αν μελλοντικά θες να πηγαίνεις πολύ χώμα ή χώμα με πέτρες, θα σε ταλαιπωρεί. Το Rockrider σίγουρα παίρνει ακόμη πιο χοντρά λάστιχα, 2.2, ίσως 2.4. Η σημαντικότερη διαφορά είναι ότι εμπιστεύομαι πολύ παραπάνω το Decathlon σε όλα (σχεδιασμό, εξαρτήματα, after sale support, δυνατότητα επιστροφής) και είναι 90€ φθηνότερο. Αν μπορείς να πας κάπου να κάνεις test drive το Lombardo από κοντά και έχεις χρόνο, δεν χάνεις κάτι. Μην τσιμπάς όμως σε αυτά που λένε οι πωλητές, δεν έχεις τις γνώσεις για να καταλάβεις τι ισχύει και τι είναι παραπλανητικό. Επίσης αυτή η γνώση είναι αποτέλεσμα πολλών ωρών, δεν μπορεί να αποκτηθεί συνοπτικά.

Για άλλη μια φορά κατατοπιστικότατος. Σε ευχαριστώ πολύ για όλη τη βοήθεια και το χρόνο σου. Επιτέλους κατέληξα στα rockrider που μου είπες! Από στιγμή σε στιγμή θα τα παραγγείλω κιόλας!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ήμουν έτοιμος να πάρω orient, 28'' χωρίς ανάρτηση και δισκόφρενα αλλά το σχόλιο του @batig0al με προβλημάτισε.

Είχα ένα Giant 28'' χωρίς δισκόφρενα κι ανάρτηση για περίπου 10 χρόνια, μέχρι που έκανε φτερά. Σε όλο αυτό το διάστημα είχα αλλάξει αρκετές φορές λάστιχα και ένα χρόνο πριν το κλέψουν τροχούς, αλυσίδα, πετάλια.

Αποτελεί το κύριο μεταφορικό μέσο για εμένα, αλλά εδώ στην Κόρινθο το σύνηθες για μεταφορές είναι περίπου 3-4 χλμ την ημέρα.  Μόλις το πήρα ήταν η κύρια μορφή άσκησης και έκανα περίπου 40 χλμ όσες φορές έβγαινα. Κατόπιν προτίμησα το τρέξιμο και έγινε εναλλακτική μορφή άσκησης.

Θέλω να πάρω πάλι ένα ποδήλατο αλλά δεν έχω κατασταλάξει τι είδους. Ίδιας κατηγορίας με το παλιό ή να πάω σε κούρσα. Στο κατάστημα που πήγα, αν και του ανάφερα ότι το budget είναι υψηλότερο μου πρότεινε το orient με 430€.

Γνώμη τόσο για τον τύπο του ποδηλάτου, όσο και για συγκεκριμένο ποδήλατο;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...