Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Fubar.gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν ουρλιάζει κανείς εκστασιασμένα.

Σε κάθε περίπτωση είναι καλό που μήνα με τον μήνα φαίνεται να είναι η μόνη εταιρεία που έχει πιθανότητες να λύσει τον γρίφο της αυτόνομης οδήγησης.

Επίσης μια χαρά χορταίνω με 12 φορές πάνω τα χρήματα που έβαλα μόλις πριν 2 χρόνια.

Περιμένω μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια από 12 να έχουν πάει 24-36 φορές.

Επεξ/σία από Droulas13
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 5,4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

17 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

 

Σε κάθε περίπτωση είναι καλό που μήνα με τον μήνα φαίνεται να είναι η μόνη εταιρεία που έχει πιθανότητες να λύσει τον γρίφο της αυτόνομης οδήγησης

Αυτό πάντως έχει ήδη λυθεί και το πόσταρα μερικές σελίδες πριν (και δεν υπήρξε κανένας αντίλογος)

Στις 24/7/2021 στις 3:48 ΠΜ, cthulhucarbide είπε

Έπεσε το μάτι μου σε αυτό το βίντεο όπου μιλάει για τα πλήρως αυτόνομα οχήματα της Waymo.

 

Αυτό που βλέπω στο βίντεο φαίνεται πολύ πιο ασφαλές και σίγουρο απότι τα τέσλα, αν και οφείλω να πω πως δεν έχω μελετήσει εξονυχιστικά και τις δύο μάρκες.

Σε 6,1 εκατομμύρια χιλόμετρα που έχουν γράψει αυτά τα οχήματα, είχαν εμπλακεί σε μόλις 8 ατυχήματα, στα οποία απότι κατάλαβα δεν είχαν την ευθύνη ουσιαστικά για κανένα.

Μια τεράστια διαφορά που βλέπω σε σχέση με τα τέσλα είναι το hardware. Κάμερες lydar, φυσικές κάμερες, μικρόφωνα, μεγάλο ραντάρ από πάνω που κάνουν το αμάξι να μοιάζει μεν με playmobil αλλά βλέπουν σχεδόν τα πάντα από τα 300-500 μέτρα.

Όπως τα βλέπω εμπνέουν πολλή περισσότερη εμπιστοσύνη στην αυτόνομη οδήγηση και δείχνουν έτοιμα να το κάνουν εδώ και τώρα

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο αντίλογος είναι το εκτεταμένο mapping που απαιτείται. Η τεσλα το μόνο πρόβλημα που έχει είναι, ότι πρέπει να προσαρμοστεί σε όλες τις παραξενιές (στα σήματα, φανάρια κλπ) της κάθε χώρας. Αν όμως δουλέψει σε μια γειτονιά πχ της Ρωσίας, τότε μπορεί να δουλέψει σε όλη την Ρωσία. Η Waymo πρέπει να πιάσει και να δουλεύει ξεχωριστά γειτονιά με γειτονιά και αν στο ενδιάμεσο κάνεις μια αλλαγή (πχ αλλάξεις μια διασταύρωση σε κυκλικό κόμβο) τότε μπλοκάρει το σύστημα, ενώ της τεσλα δεν θα επηρεαστεί καθόλου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

που θα επρεπε να ειναι αυτονοητο σε καθε δρομο βεβαια...δεν ειναι δηλαδη κάποια τρελή προυπόθεση. Αλλο που στην Ελλαδα η σήμανση ειναι απαραδεκτη. 

και σε άλλες χώρες δεν υπάρχει επαρκή σήμανση , όπως το γνωστό ατύχημα με τα βάρη να ξεγελάνε το τιμόνι , αλλά είχε απενεργοποιηθεί έτσι και αλλιώς το FSD διότι δεν υπήρχαν γραμμές

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Περνουσα μπροστά από τη αντιπροσωπια της Tesla και λέω ας πάω να δω από κοντά το Υ. 

Η έκθεση μεσα ήταν γεμάτη αυτοκίνητα και το πάρκινγκ απ έξω επίσης γεμάτο. Λεω στον υπάλληλο, ήρθα να δω το model Ypsilon. (Στα γαλλικά το Y το λένε Y-grec και στα ολλανδικά το λένε Ypsilon). Μου λέει έχουμε αυτά τα 2 εκεί μπροστά, το γκρι 3 και το άσπρο Υ για να τα δείχνουμε. Όλα τα άλλα εχουν πουληθεί και απο Δευτέρα θα φύγουν. 

Το Υ είναι πολύ πιο ευρύχωρο, στο πίσω κάθισμα η (μονοκόμματη) οροφή απέχει από το κεφάλι μου. Στο 3 το κεφάλι μου βρίσκει στο τζάμι. Και εχει και το διαχωριστικό  της οροφής στη μέση. Στο Υ τα καθίσματα είναι ακριβώς στο ύψος της λεκάνης μου, κάθομαι χωρίς να "κατεβω" προς τα κάτω. Έβγαλα και φωτο δίπλα τους που φαίνεται η διαφορά ύψους, το ένα πάνω από τον ώμο μου και το άλλο κάτω. Νομίζω λίγο με εξέπληξε η διαφορά όγκου, μου φάνηκε μεγαλύτερο από ότι περίμενα. 

Νομίζω θα δικαιωθεί ο Musk που λέει ότι το Υ θα πουλήσει σε τρελές ποσότητες. 

[spoiler]

20210924_160450.jpg

20210924_161605.jpg

20210924_160742.jpg

20210924_160839.jpg

20210924_161118.jpg

20210924_161649.jpg

20210924_161700.jpg

20210924_161754.jpg

20210924_161804.jpg

20210924_162333.jpg

[/spoiler]

 

Επεξ/σία από sattack
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

241.300 πωλήσεις στο φετινό Q3 έναντι 139.300 του περσινού Q3 και 201.250 του φετινού Q2.

627.350 πωλήσεις μέχρι τώρα το 2021 έναντι 318.446 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Το "stock pump" κινέζικο εργοστάσιο ξεπέρασε σε αυτό το τρίμηνο την παραγωγή του fremont με περίπου 126.000 model 3/y έναντι περίπου 103.000 model 3/y (+9.000 model s).

Θα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα οικονομικά αποτελέσματα του τριμήνου γιατί:

- Αυξήθηκαν οι cash πωλήσεις του model 3/y κατά 32.700 χωρίς να αυξηθούν οι leasing (έμειναν στα 13.900).

- Σταμάτησαν οι πωλήσεις από fremont στην Ευρώπη εντελώς (μισά/μισά στο προηγούμενο τρίμηνο) και αντικαταστάθηκαν από την Κίνα, με καλύτερα margin.

- Βελτιώθηκε η παραγωγή του model s από 2.300 σε 8.900.

Την ίδια ώρα για να καταφέρει να ανταποκριθεί στην παραγωγή αναγκάστηκε να κάνει ταρζανιές λόγω των καθυστερήσεων ορισμένων parts των αυτοκινήτων (τα έστελνε ημιτελή και τα προσέθετε αυτά που έλειπαν πριν την παράδοση), κάτι που σίγουρα θα κόστισε σε labour.

Στο Q3 και Q4 2021 (ίσως και στο Q1 2022) πιστεύω θα δούμε τα καλύτερα margins. Μετά θα αρχίσει να προστίθεται η παραγωγή του Τέξας και του Βερολίνου, που μέχρι να σταθεροποιηθούν σε καλά επίπεδα θα στοιχίσουν στα margins.

Όμως με Fremont και Κίνα να παραδίδουν 250.000+ αυτοκίνητα ανά τρίμηνο τα τελικά αποτελέσματα θα παραμείνουν πολύ δυνατά.

137244529_.png.cfb14a02ae0a31c9c45c65d79318c2a1.png

Επεξ/σία από Droulas13
  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτά έγραφα πριν 3 χρόνια:

Στις 4/10/2018 στις 4:42 ΜΜ, Droulas13 είπε

Σχετικά με την long term κερδοφορία της tesla μερικές σκέψεις:

- Το πρόβλημά της δεν είναι, ότι τα αυτοκίνητά της δεν βγάζουν περισσότερα χρήματα από όσα κοστίζουν για να κατασκευαστούν (gross margin). Το πρόβλημά της είναι ότι δεν βγάζουν αρκετά για να καλύψουν δύο βασικές κατηγορίες εξόδων.

- Η μια λέγεται Research and Development Expense. Τι περιλαμβάνει; "Research and development (“R&D”) expenses consist primarily of personnel costs for our teams in engineering and research, manufacturing engineering and manufacturing test organizations, prototyping expense, contract and professional services and amortized equipment expense.". Με λίγα λόγια με τα λεφτά που επενδύει στο RnD ανέπτυξε roadster 1, S, X, 3, autopilot, powerpack και powerwall και αναπτύσσει αυτή τη στιγμή που μιλάμε Semi, Y, pickup, roadster 2, κεραμίδια, και άλλα που δεν γνωρίζουμε καν και παράλληλα συνεχίζει να βελτιώνει όλα τα προηγούμενα προϊόντα. Αν θες να αφήσεις όλους του άλλους πίσω, πρέπει να επενδύσεις πολλά λεφτά στην κατηγορία αυτή. Θα μπορούσε να περιμένει πρώτα να αυξηθούν τα έσοδά της και να ξοδεύει αντίστοιχα, αλλά τότε θα την έτρωγαν τα μεγάλα ψάρια.

- Η δεύτερη λέγεται Selling, General and Administrative Expense. Περιλαμβάνει: "Selling, general and administrative (“SG&A”) expenses consist primarily of personnel and facilities costs related to our stores, marketing, sales, executive, finance, human resources, information technology and legal organizations, as well as fees for professional and contract services and litigation settlements." Με λίγα λόγια, ότι χρειάζεται για να λειτουργεί μια επιχείρηση, καταστήματα  κλπ. Σε αυτή τη κατηγορία πρέπει να επενδύσεις πολλά χρήματα για να λειτουργεί η επιχείρησή σου απροβλημάτιστα και να έχεις τους πελάτες σου ευχαριστημένους.

- Όταν η tesla ξεκίνησε να πουλάει, ουσιαστικά ήταν μόνη της. Για να έχουν λιγότερες ανασφάλειες οι αγοραστές και να αποκτήσει αγοραστές που να μην το θέλουν το αυτοκίνητο μόνο για μέσα στην πόλη, αποφάσισε να αναπτύξει δικό της δίκτυο ταχυφορτιστών. Για μια εταιρεία που ξεκινάει να υπάρχει αυτό είναι τεράστιο έξοδο. Και για να το στήσεις και για να το συντηρείς και για να το λειτουργείς.

- Για όλα τα παραπάνω είχε δύο επιλογές. Είτε θα ξόδευε με μέτρο, όσο της επέτρεπαν οι δυνατότητές της είτε θα ξόδευε πολλά παραπάνω. Στην πρώτη περίπτωση θα είχε λιγότερες ζημίες, ενδεχομένως και κέρδη, αλλά θα είχε προβλήματα ζήτησης. Στην δεύτερη περίπτωση θα είχε ζημίες, σε μερικές περιπτώσεις μεγάλες, αλλά θα είχε ισχυρή ζήτηση. Επέλεξε το δεύτερο και καλά έκανε.

- Το οικοδόμημα που έχει στήσει προϋποθέτει το model 3 για να είναι βιώσιμο. Δεν μπορούσε να μείνει στα X/S ακόμα και αν το ήθελε. Με το model 3 θα ισορροπήσει η κατάσταση και θα είναι και ελαφρώς κερδοφόρα. Ακόμα και αυτό όμως δεν θα κρατήσει για πολύ. Δηλαδή αν έμενε μόνο στο model 3 και στα 500.000 κομμάτια ετησίως θα ήταν κερδοφόρα, το πολύ μέχρι και το 2021. Ίσως και 1-2 χρόνια παραπάνω αν έκοβε πολύ από το RnD.

- Το στοίχημα είναι να αποδείξει με το model 3, ότι μπορεί να είναι κερδοφόρα, ώστε η επενδυτές να την στηρίξουν στα επόμενα 3 εργοστάσια που ετοιμάζει (Ασία, Ευρώπη και Αμερική) και στην συνέχεια του gigafactory 1. Δεν χρειάζεται να δανειστεί το 100% των χρημάτων για τα εργοστάσια αυτά. Αρκεί να γίνουν σε δύο στάδια και να χρηματοδοτηθεί το πρώτο μισό. Μετά με τα χρήματα που θα παράγουν θα αυτοχρηματοδοτοδοτηθούν για το δεύτερο μισό. Και μετά δεν θα χρειαστεί, ενδεχομένως ποτέ ξανά, επιπλέον χρηματοδότηση για επενδύσεις. Τα εργοστάσια που θα έχει φτιάξει μέχρι τότε και θα παράγουν 2 εκ+ αυτοκίνητα θα χρηματοδοτούν την συνέχεια της ανάπτυξής της. Και δεν θα είναι πια οριακά κερδοφόρα και ούτε για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Γιατί τότε τα παραπάνω έξοδα (Research and Development Expense, Selling, General and Administrative Expense και SC) ποσοστιαία θα αντιστοιχούν μικρό κομμάτι των εσόδων της.

 

 

Αυτή ήταν μια νορμάλ απάντηση (υπήρχαν και οι ψεκασμένες).

Τελικά ο Musk είχε δίκιο που "τα ήθελε όλα" και από "την πλήρη οικονομική καταστροφή" κατάληξε στην απόλυτη οικονομική επικράτηση.

Στις 4/10/2018 στις 7:12 ΜΜ, Whargoul είπε

Η Tesla σωστά ξεκίνησε, και με τα chargers και τα marketing περί γρήγορων 0-100 αυτοκινήτων (στις ΗΠΑ πουλά το 0-100 και το 1/4 mile). Αναγκαστικά θα ξόδευε μεγάλα ποσά, και αναγκαστικά θα πουλούσε τα αυτοκίνητα της με ζημιά στην αρχή για να τα υποστηρίξει. 

Το πρόβλημα της Tesla ξεκίνησε με το model X και την πολυπλοκότητα του. Πχ οι πόρτες του δεν εξυπηρετούν κάτι σε σχέση με την πολυπλοκότητα και τα προβλήματα που στη συνέχεια είχαν (φαντασιοπληξία περί απόλυτου φουτουρισμού). Στη συνέχεια το κερασάκι στην τούρτα ήταν το model 3 και οι βλέψεις περί αυτοκρατορίας. Το mass market δεν είναι εύκολο, και ούτε καν τα κατάφερε. Η κατασκευή τους είναι μόνο η αρχή και το πιο μικρό πρόβλημα. Το support είναι όλο το παλούκι και θα φανεί σε 4-5 χρόνια. Το 35k που έτασσε και πλάσαρε τόσα χρόνια δεν φαίνεται ούτε με το Hubble. To model S πάλιωσε, είναι  ήδη 6 χρονών μοντέλο, φέρνει τα περισσότερα κέρδη (όχι απλά έσοδα), και ούτε υπάρχουν σκέψεις περί αλλαγής του. 

Με 2 λόγια, όπως είπα και προηγουμένως, εάν η Tesla δεν έβαζε μεγάλη μπουκιά με το model 3, και έμενε στα High End μοντέλα, σαν την Maserti, σήμερα θα ήταν και κερδοφόρα, και θα είχε και λαμπρό μέλλον, αλλά ο Musk τα ήθελε όλα. Τώρα βρίσκεται αντιμέτωπος με πλήρη οικονομική καταστροφή. Παρά τις υποτίθεται τρελές πωλήσεις και τα πανηγύρια του sattack ότι έφτασε την Toyota και την Honda, η μετοχή της συνέχισε να πέφτει. ~5% σχεδόν μόνο σήμερα.  

Όσο για τα υπόλοιπα εργοστάσια, μην τα παίρνεις για δεδομένα ειδικά στην Κίνα που βρίσκεται σε φουλ οικονομικό πόλεμο με τις ΗΠΑ. Με 2 παπαριές του Λ. Οίκου σε μια νύκτα χάνει το 30% των εσόδων της, και την μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, sndev είπε

btw τα Model 3 k Υ SR ακριβυνανε κατα 2000 $/€

 Nαι, με τη διαφορά ότι στο model3 το "standard range" είναι το "απλό" το  2wd, και υπάρχει και το AWD που δεν άλλαξε τιμή,  ενώ στο model Y δεν υπάρχει "απλο" 2wd,  και Standard range λένε το AWD, το οποίο ακρίβυνε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
30 λεπτά πριν, sattack είπε

 Nαι, με τη διαφορά ότι στο model3 το "standard range" είναι το "απλό" το  2wd, και υπάρχει και το AWD που δεν άλλαξε τιμή,  ενώ στο model Y δεν υπάρχει "απλο" 2wd,  και Standard range λένε το AWD, το οποίο ακρίβυνε.

σωστα, παντως στη πλειονότητα της έχει αυξήσει  είτε λιγο (2κ) ειτε πολύ (10κ ,S) τις τιμες του στολου της απο την αρχη του ετους

αραγε επηρεάζει κ αυτους που παραγγείλανε κ περιμένουν η για νεες παραγγελίες 🙄 

Επεξ/σία από sndev
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

https://www.visualcapitalist.com/comparing-teslas-spending-on-rd-and-marketing-per-car-to-other-automakers/

Καμμια έκπληξη εδώ για όσους καταλάβαιναν τι συμβαίνει.

Η έκπληξη είναι για τους "flatearthers" που νόμιζαν ότι έβλεπαν απατεώνες τύπου theranos....

Αλλά και για κάποιους mainstream σοβαρούς αναλυτές επίσης. Ακόμα γελάω με τον Στουπα που το 2018 έβαζε στο ίδιο τσουβάλι την Tesla με κάτι startup της gig economy και έλεγε ότι όλες αυτές σκορπάνε λεφτα σε προσφορές και εκπτώσεις για να αποκτήσουν πελατεία... 🤣🤣🤣

 

RD-vs-Marketing-DS-Main-1.jpg

Επεξ/σία από sattack
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...