Προς το περιεχόμενο

DSLR vs smartphone III


nickolas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

7 ώρες πριν, RTW4ever είπε

Αφιερωμένο στον @nickolas και στα κινητά του με πολύ αγάπη...

IMG-9403-small.jpg

...

...

Ο γλάρος πραγματοποίησε από το πουθενά μια χαμηλή υπερπτήση πάνω από το κεφάλι μου. Σχεδόν δεν πρόλαβα να βάλω το μάτι μου στο σκόπευτρο. Απλά σήκωσα την υπεραγαπημένη μου 80D και πυροβόλησα...

    Η εικόνα είναι εξαιρετική , δυστυχώς ένα smartphone θα είχε μια σειρά από μικροθεματα , από το να εστιάσει γρήγορα έστω και γυρνώντας γρήγορα προς κάποιο σημείο , όπως η παραπάνω εικόνα , σύν το γεγονός ότι ο τρόπος που μπορεί κάποιος να το κρατάει και να πιέζει το εικονικό shutter button θα δημιουργούσε ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση , οπότε η σκηνή θα πήγαινε περίπατο . 

  Παρόλαυτα , εξακολουθεί να είναι μια κάποιου είδους λύση , με παρενέργειες και φυσικά όχι στον βαθμό που εκθειάζεται από συγκεκριμένους υποστηρικτές .

  Αυτή την λύση και την ορθολογιστική της χρήση , θα ήθελα να την παρουσιάσουμε , συνοδεύοντας την με εικόνες . Κατά πόσο δλδ ένα smartphone μπορεί να υποκαταστήσει ένα φωτογραφικό σύνολο , σε ποιο βαθμό , μέχρι ποιο σημείο . Με την λογική πως , κάποιος που δεν θέλει να εμπλακεί με τα φωτογραφικά παραφερναλια και για όποιο λόγο , ακόμη και οικονομικό , πως λοιπόν θα μπορούσε να πετύχει κάποια αξιοπρεπή αποτελέσματα σε ότι αφορά την φωτογραφία .

  

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 2,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

13 ώρες πριν, nickolas είπε

Στο IPhone με raw δεν μπορείς (συχνά) να φτάσεις το jpeg του. 

Είναι ίσως η 1η συσκευή όπου το raw σε πολλές καταστάσεις παύει να έχει νόημα.

Δεν θα πίστευα ποτέ πως σε φωτογραφικό νήμα (όπου υποτίθεται υπάρχει η στοιχειώδης γνώση του αντικειμένου) θα διάβαζα ότι το raw παύει να έχει νόημα :blink:

Α ρε Νικόλα και είσαι και συνονόματος του γιού μου...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδια μη το αποκλείετε εαν δεν έχετε την συσκευη , έγραψα παραπάνω αναλογα το app έχω καταλάβει παίζει το θεμα raw .

Στο htc u ultra της gcam ειναι ..... άχρηστο , της μαμάς διαμάντι , λογος να εχεις την συσκευή μονο για αυτο!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 28/6/2020 στις 9:13 ΠΜ, nickolas είπε

Στο IPhone με raw δεν μπορείς (συχνά) να φτάσεις το jpeg του. 

Είναι ίσως η 1η συσκευή όπου το raw σε πολλές καταστάσεις παύει να έχει νόημα.

Ακόμα και τέλεια να είναι τα χρώματα ενός JPEG, ακόμα και θεωρητικά τέλειο να είναι το τονικό εύρος, πάλι έχει νόημα το RAW.

Μπορείς να μεταβαλλεις όχι μόνο παραμέτρους όπως White Balance, κορεσμό κλπ αλλά και γεωμετρικές παραμορφώσεις που δεν προέρχονται απαραίτητα από το φακό (όπως τα barrel / pincusion) αλλά από το κάδρο. Και δεν μιλάμε μόνο για διόρθωση ορίζοντα αλλά και για διορθώσεις Vertical distortions (συνηθέστατες στην αρχιτεκτονική) κλπ. Μπορείς επίσης να διορθώσεις χρωματικές εκτροπές που ακόμα και οι καλύτεροι φακοί σε ορισμένες συνθήκες παρουσιάζουν.

22 ώρες πριν, RTW4ever είπε

Αφιερωμένο στον @nickolas και στα κινητά του με πολύ αγάπη...

IMG-9403-small.jpg

...

...

Ο γλάρος πραγματοποίησε από το πουθενά μια χαμηλή υπερπτήση πάνω από το κεφάλι μου. Σχεδόν δεν πρόλαβα να βάλω το μάτι μου στο σκόπευτρο. Απλά σήκωσα την υπεραγαπημένη μου 80D και πυροβόλησα...

Έξοχη!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε

Ακόμα και τέλεια να είναι τα χρώματα ενός JPEG, ακόμα και θεωρητικά τέλειο να είναι το τονικό εύρος, πάλι έχει νόημα το RAW.

Μπορείς να μεταβαλλεις όχι μόνο παραμέτρους όπως White Balance, κορεσμό κλπ αλλά και γεωμετρικές παραμορφώσεις που δεν προέρχονται απαραίτητα από το φακό (όπως τα barrel / pincusion) αλλά από το κάδρο. Και δεν μιλάμε μόνο για διόρθωση ορίζοντα αλλά και για διορθώσεις Vertical distortions (συνηθέστατες στην αρχιτεκτονική) κλπ. Μπορείς επίσης να διορθώσεις χρωματικές εκτροπές που ακόμα και οι καλύτεροι φακοί σε ορισμένες συνθήκες παρουσιάζουν.

Ολα αυτα (οπως και αλλα πολλα) ειναι αδιαφορα. Για να βγαλεις τη τελεια duckface για το insta θες super-sharpened φατσα, τρελο τεχνιτο bokeh  και αντε καμια καρδουλα η κανα αυτακι. Η τελεια φωτο.

 

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 28/6/2020 στις 2:08 ΜΜ, RTW4ever είπε

Αφιερωμένο στον @nickolas και στα κινητά του με πολύ αγάπη...

IMG-9403-small.jpg

...

...

Ο γλάρος πραγματοποίησε από το πουθενά μια χαμηλή υπερπτήση πάνω από το κεφάλι μου. Σχεδόν δεν πρόλαβα να βάλω το μάτι μου στο σκόπευτρο. Απλά σήκωσα την υπεραγαπημένη μου 80D και πυροβόλησα...

Αντε να βαλω κι εγω την γλαροαφιερωσή μου

Στα 580mm απο το καραβι

spacer.png

 

Και μια πορτρετο. Αυτες δεν τις πετυχαινεις απο κοντα με το κινητό στα μουτρα του αλλου. Καθεσαι μακρια και zoomαρεις την απολυτα φυσικη στιγμη του αλλου. Στα 430mm. Και κανε μου οσο ψηφιακο zoom θελεις απο τα 60-100mp του κινητου. Δεν θα την παρεις την φωτο, το βλεμα, το focus.

spacer.png

 

Ουτε το παγωμα αυτης της στιγμης αυτο θα το παρεις

spacer.png

 

Αντε να γλυκανω και τον petit Nicolas. Με iPhone 5s με χαλασμένο το AF και πηγαινοντας manual το τηλεφωνο εμπρος και πισω για να εχω focus. Παρολα αυτα η φωτο βγηκαν. Και σε αυτο θα πω ΝΑΙ στις καλες καμερες κινητων μιας και τα εχουμε παντα πανω μας. Εως εκει ομως.

spacer.png

spacer.png

 

Διοτι αυτο το ελαφρως cropαρισμενο πλανο απο την κερκίδα στην τερμα αριστερή πισω γωνια του τερεν της πισινας (στην δευτερη φωτο) δεν θα το παρω ουτε με 100mp αναλυση σε κινητο.

spacer.png

spacer.png

 

Αν και ειμαι του action η ηρεμια σε αυτη την φωτο μου αρεσει

spacer.png

 

Ααααα, και σε φωτο οπως αυτη, δεν θελω HDR. Δεν θελω την λεπτομερεια στις σκιες. Θα μου χαλασουν την φωτο. Τις σκιες τις αγαπω κατα βαση.

spacer.png

 

Σας κουρασα. Sorry. Ειπα μπας και καταλαβει τιποτε ο petit Nicolas.

Γενικα παντως στις φωτο που μου αρεσουν (οποιουδηποτε) σαν θεμα, σαν γωνια, σαν ατμοσφαιρα δεν καθομαι ποτε να κανω pixel peeping ουτε ψαχνω να βρω τις τεχνικες αστοχιες. Εαν κατι σου τραβηξει το ματι και θελεις να συνεχισεις να το βλεπεις τοτε για εμενα αυτο ειναι η επιτυχια του φωτογραφου και οχι το ποσο τεχνικα καταρτισμενος ειναι. Η τεχνικη σε βοηθαει βεβαιως να τραβηξεις την φωτογραφια που εχεις ηδη φανταστει ότι θελεις.

Επεξ/σία από SeNNinhA
  • Like 7
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

Μπορείς να μεταβαλλεις όχι μόνο παραμέτρους όπως White Balance, κορεσμό κλπ αλλά και γεωμετρικές παραμορφώσεις που δεν προέρχονται απαραίτητα από το φακό (όπως τα barrel / pincusion) αλλά από το κάδρο. Και δεν μιλάμε μόνο για διόρθωση ορίζοντα αλλά και για διορθώσεις Vertical distortions (συνηθέστατες στην αρχιτεκτονική) κλπ. Μπορείς επίσης να διορθώσεις χρωματικές εκτροπές που ακόμα και οι καλύτεροι φακοί σε ορισμένες συνθήκες παρουσιάζουν.

Αυτά γίνονται και στο jpg. Δεν νομίζω να έχει πρόβλημα. Εννοείται ότι θα χάσεις λίγη ανάλυση αφού θα γίνει crop. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Αυτά γίνονται και στο jpg. Δεν νομίζω να έχει πρόβλημα. Εννοείται ότι θα χάσεις λίγη ανάλυση αφού θα γίνει crop. 

Και η διόρθωση τονικού εύρους γίνεται στο JPEG, η ανάδειξη λεπτομερειών από τα shadows, κλπ. Αλλά όταν το JPEG παράγεται από JPEG η πληροφορία δε μπορεί να είναι περισσότερη από ότι όταν παράγεται απευθείας από RAW.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα τελευταία (τωρινά) IPhone το jpeg είναι αποτέλεσμα πολλών διαφορετικών raw αρχείων/εκθέσεων τα οποία από όσο ξέρω δεν υπάρχει τρόπος να σου τα δώσει η συσκευή. 
Οποτε για παράδειγμα με το raw σε σκληρό φως θα έχεις καμμενο τον ουρανό η λίγη πληροφορία στις σκιές (που σηκώνοντας τες θα έχεις θόρυβο/artifacts) ενώ το jpeg σε σεβαστό ποσοστό περιπτώσεων θα είναι «άψογο». 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 27/6/2020 στις 10:32 ΜΜ, Dr_73 είπε

Οι αρχαίες μηχανές έχουν πολύ ζωή. insomnia.jpg.d7d82c625c01be5c0f56672bff2959b3.jpg

Η φωτογραφία βγήκε πρόσφατα με canon t70 του 1984, και φακό ανατολικής γερμανίας Beroflex 28-70 f/3.5 - 4.5 , με fujifilm c200. 

Το φιλμ το σκάναραν στο filmora, με  Flextight X5  Hasselblad .

Πραγματικά όμως για τους νεους στην φωτογραφια λογικα θα πρέπει να φαινεται αδιανόητο το γεγονός ότι στην εποχή του φιλμ:

  • Δεν είχες preview της φωτο πριν την τραβήξεις
  • Ειχες μόλις 36 στάσεις στο φιλμ και έπρεπε καθε κλικ να το μετρας διπλα και τριπλα πριν πατησεις το κουμπι γιατι μετα ειχες και κοστος εμφανισης και εκτυπωσης σε καθε μια και δεν ειχες και αλλο φιλμ...
  • Δεν ήξερες τι τραβηξες μεχρι να τυπωσεις την φωτο. Εαν επρεπε να πας για ενα ακομη κλικ και να αλλαξεις ρυθμίσεις ή εαν το focus ηταν οκ.
  • Δεν ηξερες εαν τα ειχες καταφερει ή απλα πεταξες ενα ακομη φιλμ που κοστιζε τριπλα (αγορα, εμφανιση, εκτυπωση).
  • Δεν είχες HDR ουτε εβλεπες την φωτο μετα. Αρα επρεπε πριν το κλικ να ξέρεις τι κανεις. Να ξερεις τι εχεις υπολογισει και τι εχεις σεταρει. Γενικα επρεπε να ξερεις ή να κατσεις να μαθεις.
  • Δεν ειχες κατα βαση AUTO αν και εμφανιστηκε και αυτο καποια στιγμη.
  • Μοναδικος βοηθος το ενσωματωμενο φωτομετρο (δεν μιλαω για επαγγελματιες)
  • Το focus ήταν κατα βάση manual. Επρεπε να εχεις καλο ματι. Το AF ηταν καποτε για τα top μοντελα μονο.
  • Δεν υπήρχε image stabilization σε φακους και σωμα. Το σταθερο χερι μετρουσε πολυ.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, SeNNinhA είπε

Πραγματικά όμως για τους νεους στην φωτογραφια λογικα θα πρέπει να φαινεται αδιανόητο το γεγονός ότι στην εποχή του φιλμ:

  • Δεν είχες preview της φωτο πριν την τραβήξεις
  • Ειχες μόλις 36 στάσεις στο φιλμ και έπρεπε καθε κλικ να το μετρας διπλα και τριπλα πριν πατησεις το κουμπι γιατι μετα ειχες και κοστος εμφανισης και εκτυπωσης σε καθε μια και δεν ειχες και αλλο φιλμ...
  • Δεν ήξερες τι τραβηξες μεχρι να τυπωσεις την φωτο. Εαν επρεπε να πας για ενα ακομη κλικ και να αλλαξεις ρυθμίσεις ή εαν το focus ηταν οκ.
  • Δεν ηξερες εαν τα ειχες καταφερει ή απλα πεταξες ενα ακομη φιλμ που κοστιζε τριπλα (αγορα, εμφανιση, εκτυπωση).
  • Δεν είχες HDR ουτε εβλεπες την φωτο μετα. Αρα επρεπε πριν το κλικ να ξέρεις τι κανεις. Να ξερεις τι εχεις υπολογισει και τι εχεις σεταρει. Γενικα επρεπε να ξερεις ή να κατσεις να μαθεις.
  • Δεν ειχες κατα βαση AUTO αν και εμφανιστηκε και αυτο καποια στιγμη.
  • Μοναδικος βοηθος το ενσωματωμενο φωτομετρο (δεν μιλαω για επαγγελματιες)
  • Το focus ήταν κατα βάση manual. Επρεπε να εχεις καλο ματι. Το AF ηταν καποτε για τα top μοντελα μονο.
  • Δεν υπήρχε image stabilization σε φακους και σωμα. Το σταθερο χερι μετρουσε πολυ.

   Η μηχανιστική σε λειτουργία φιλμ απέχει από την αντίστοιχη σε ψηφιακό μέσο και όχι μόνον για τα τεχνικά , τα οποία αρχικά μπορεί να μοιάζουν με τρομακτικές ελλείψεις , όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει . Ούτε αποτελεί εμπόδιο ο αριθμός των διαθέσιμων στάσεων , συνήθως 24 η 36 σε 35αρι καρέ . Σημ. σε σώματα με απλό ενσωματωμένο μοτέρ προώθησης προτιμάται το 24αρι , το 36αρι πέφτει λίγο βαρύ .

  Είστε αναγκασμένος να σκέφτεστε περισσότερο πριν πατήσετε κάποιο shutter button . Όπως να ψάχνετε γωνίες γύρω από κάποιο θέμα με ενδιαφέρον . Ο αριθμός των στάσεων δεν είναι μειονέκτημα . Θα διαπιστώσετε ότι δύσκολα θα εξαντλήσετε ένα 24αρι σε έναν κλασσικό φωτογραφικό περίπατο . Ίσως χρειαστεί και δεύτερη η τρίτη μέρα . Η έλλειψη επεμβάσεων και ρυθμίσεων σε μενού θα σας αναγκάσει να αποκτήσετε περισσότερη κριτική σκέψη , όπως επίσης θα σας δώσει άπλετο χρόνο για να αφοσιωθείτε στο πλάνο . Άλλωστε έχετε να ασχοληθείτε μόνον με ένα διάφραγμα και μια εστίαση και τίποτε άλλο . Η απέξω γνώση του Sunny 16 rule μόνο κακό δεν θα κάνει .

   Με τον ίδιο τρόπο θα ανακαλύψετε πόσο περισσότερο χρόνο καταναλώνετε λειτουργώντας με ένα ψηφιακό μέσο , προσπαθώντας να ρυθμίσετε κι' αυτό κι' εκείνο και το άλλο , αφαιρώντας σας πολύτιμο χρόνο από το να αφιερωθειτε στην σκηνή , κάτι που θα σας βάλει ΙΣΩΣ σε σκέψεις για την αξία που μπορεί να κρύβεται πίσω κάτι τέτοιο . 

  Εννοείται πως δεν προσπαθώ να εκθειασω το φιλμ και την λειτουργία του , άλλοι έως και μπορεί να το μίσησαν . Παραμένει όμως ένα σκαλοπάτι , ένα βήμα που μόνον όφελος έχει αν κάποιος που λειτουργεί με ψηφιακή μηχανή το δοκιμάσει , αν δεν το έκανε ποτέ του . Κάποιος που ενδιαφέρεται για την φωτογραφία αυτή καθεαυτή και όχι απλά για το γκατζετ μέρος της υπόθεσης . 

   Τα περί αυξημένου κόστους σε αγορά φιλμ , εμφάνισης κλπ ναι μεν , έχουν δόση αλήθειας , όμως όχι στον βαθμό που παρουσιάζεται το ζήτημα . Μπορεί να  τραβάτε και δύο χιλιάδες εικόνες ετησίως για να βγουν τελικά πόσες αξιόλογες , που μπορούν να σταθούν τεχνικά και αισθητικά . 

   

   

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

48 λεπτά πριν, babisskg είπε

   Η μηχανιστική σε λειτουργία φιλμ απέχει από την αντίστοιχη σε ψηφιακό μέσο και όχι μόνον για τα τεχνικά , τα οποία αρχικά μπορεί να μοιάζουν με τρομακτικές ελλείψεις , όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει . Ούτε αποτελεί εμπόδιο ο αριθμός των διαθέσιμων στάσεων , συνήθως 24 η 36 σε 35αρι καρέ . Σημ. σε σώματα με απλό ενσωματωμένο μοτέρ προώθησης προτιμάται το 24αρι , το 36αρι πέφτει λίγο βαρύ .

  Είστε αναγκασμένος να σκέφτεστε περισσότερο πριν πατήσετε κάποιο shutter button . Όπως να ψάχνετε γωνίες γύρω από κάποιο θέμα με ενδιαφέρον . Ο αριθμός των στάσεων δεν είναι μειονέκτημα . Θα διαπιστώσετε ότι δύσκολα θα εξαντλήσετε ένα 24αρι σε έναν κλασσικό φωτογραφικό περίπατο . Ίσως χρειαστεί και δεύτερη η τρίτη μέρα . Η έλλειψη επεμβάσεων και ρυθμίσεων σε μενού θα σας αναγκάσει να αποκτήσετε περισσότερη κριτική σκέψη , όπως επίσης θα σας δώσει άπλετο χρόνο για να αφοσιωθείτε στο πλάνο . Άλλωστε έχετε να ασχοληθείτε μόνον με ένα διάφραγμα και μια εστίαση και τίποτε άλλο . Η απέξω γνώση του Sunny 16 rule μόνο κακό δεν θα κάνει .

   Με τον ίδιο τρόπο θα ανακαλύψετε πόσο περισσότερο χρόνο καταναλώνετε λειτουργώντας με ένα ψηφιακό μέσο , προσπαθώντας να ρυθμίσετε κι' αυτό κι' εκείνο και το άλλο , αφαιρώντας σας πολύτιμο χρόνο από το να αφιερωθειτε στην σκηνή , κάτι που θα σας βάλει ΙΣΩΣ σε σκέψεις για την αξία που μπορεί να κρύβεται πίσω κάτι τέτοιο . 

  Εννοείται πως δεν προσπαθώ να εκθειασω το φιλμ και την λειτουργία του , άλλοι έως και μπορεί να το μίσησαν . Παραμένει όμως ένα σκαλοπάτι , ένα βήμα που μόνον όφελος έχει αν κάποιος που λειτουργεί με ψηφιακή μηχανή το δοκιμάσει , αν δεν το έκανε ποτέ του . Κάποιος που ενδιαφέρεται για την φωτογραφία αυτή καθεαυτή και όχι απλά για το γκατζετ μέρος της υπόθεσης . 

   Τα περί αυξημένου κόστους σε αγορά φιλμ , εμφάνισης κλπ ναι μεν , έχουν δόση αλήθειας , όμως όχι στον βαθμό που παρουσιάζεται το ζήτημα . Μπορεί να  τραβάτε και δύο χιλιάδες εικόνες ετησίως για να βγουν τελικά πόσες αξιόλογες , που μπορούν να σταθούν τεχνικά και αισθητικά . 

Δεν λεω κατι διαφορετικο. Ακριβως αυτο. Οτι με το φιλμ ξοδευες πολυ χρονο και σκεψη πριν να πατησεις το καθε κλικ. Και γυρνουσες πισω ακριβως ετσι. Με ελαχιστα κλικ στην μηχανη σου τα οποια ειχες θωρησει αξιολογα. Χωρις βεβαιως να εισαι ποτε σιγουρος εαν τελικα εβγαλες αυτο που ηθελες. Ειχες κοστος ομως. Τωρα εχεις μηδενικο. Τραβας 2.000 φωτο και δεν κρατας καμια χωρις να εχεις ξοδεψει δραχμη (ευρω ηθελα να πω) κι αν σου κατσει σου εκατσε.. Και αυτο που ειπες. Η φωτο δεν ειναι απλα τεχνικη αρτιοτητα. Ειναι πρωτίστως καλλιτεχνικη αρτιοτητα. Κατι που με το φιλμ αναγκαστικα το εβαζες στο λογαριασμο περισσοτερο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, SeNNinhA είπε

Δεν λεω κατι διαφορετικο. Ακριβως αυτο. Οτι με το φιλμ ξοδευες πολυ χρονο και σκεψη πριν να πατησεις το καθε κλικ. Και γυρνουσες πισω ακριβως ετσι. Με ελαχιστα κλικ στην μηχανη σου τα οποια ειχες θωρησει αξιολογα. Χωρις βεβαιως να εισαι ποτε σιγουρος εαν τελικα εβγαλες αυτο που ηθελες. Ειχες κοστος ομως. Τωρα εχεις μηδενικο. Τραβας 2.000 φωτο και δεν κρατας καμια χωρις να εχεις ξοδεψει δραχμη (ευρω ηθελα να πω) κι αν σου κατσει σου εκατσε.. Και αυτο που ειπες. Η φωτο δεν ειναι απλα τεχνικη αρτιοτητα. Ειναι πρωτίστως καλλιτεχνικη αρτιοτητα. Κατι που με το φιλμ αναγκαστικα το εβαζες στο λογαριασμο περισσοτερο. 

     Ήταν συμπλήρωμα σ' αυτά που ήδη έγραψες , όσο για το ότι τράβηξες 2.000 φωτό χωρίς να έχεις ξοδέψει ευρώ ......... κάποτε θα έπαιρνες ΜΙΑ μηχανή και στην συνέχεια θα αγόραζες φιλμ για να τραβάς . Τώρα λίγο πολύ αγοράζεις και κάνα δυο τρεις τέσσερις πέντε ........ ψηφιακές και για όποιους λόγους !!!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, babisskg είπε

     Ήταν συμπλήρωμα σ' αυτά που ήδη έγραψες , όσο για το ότι τράβηξες 2.000 φωτό χωρίς να έχεις ξοδέψει ευρώ ......... κάποτε θα έπαιρνες ΜΙΑ μηχανή και στην συνέχεια θα αγόραζες φιλμ για να τραβάς . Τώρα λίγο πολύ αγοράζεις και κάνα δυο τρεις τέσσερις πέντε ........ ψηφιακές και για όποιους λόγους !!!

Σωστο κι αυτο! Αλλα τοτε ουτως ή αλλως η διαφορες αναμεσα στα μοντελα δεν ηταν μεγαλες. Οποτε δεν ειχε και νοημα να αναβαθμιστεις σε σωμα.

Μην ξεχναμε ομως οτι εκεινες τις εποχες τα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικα δεν τα αγοραζες ευκολα.

1 ψυγειο, 1 τηλεοραση, 1 αυτοκινητο, 1 φωτογραφικη, 1 στεροφωνικο αγοραζες για ολη σου την ζωή και για τους περισσοτερους ηταν και ειδη πολυτελειας πολλα απο αυτα.

Δεν ειναι λοιπον και απολυτα δικαιη η συγκριση.

Απλα να μην ξεχναμε τα βασικα. Για εμενα η φωτογραφια ειναι πρωτα καλλιτεχνια και μετά τεχνικη αρτιοτητα (ακομη κι οταν μιλαμε για επαγγελματικες φωτογραφισεις).

Επεξ/σία από SeNNinhA
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, SeNNinhA είπε

Σωστο κι αυτο! Αλλα τοτε ουτως ή αλλως η διαφορες αναμεσα στα μοντελα δεν ηταν μεγαλες. Οποτε δεν ειχε και νοημα να αναβαθμιστεις σε σωμα.

Μην ξεχναμε ομως οτι εκεινες τις εποχες τα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικα δεν τα αγοραζες ευκολα.

1 ψυγειο, 1 τηλεοραση, 1 αυτοκινητο, 1 φωτογραφικη, 1 στεροφωνικο αγοραζες για ολη σου την ζωή και για τους περισσοτερους ηταν και ειδη πολυτελειας πολλα απο αυτα.

Δεν ειναι λοιπον και απολυτα δικαιη η συγκριση.

Απλα να μην ξεχναμε τα βασικα. Για εμενα η φωτογραφια ειναι πρωτα καλλιτεχνια και μετά τεχνικη αρτιοτητα (ακομη κι οταν μιλαμε για επαγγελματικες φωτογραφισεις).

Στα παραπάνω - με τα οποία συμφωνώ κατά βάση - να προσθέσω πως η κατάργηση του φιλμ έχει πολλά θετικά.

Διαφορετικά, είναι σαν να νοσταλγουμε τις αμαξες και τα κάρα έναντι των αυτοκινήτων. 

Το φιλμ μοιάζει με την άμαξα που μπορεί να νοικιάσουμε για μια ρομαντική βόλτα ενα βράδυ του Αυγούστου. 

=====

 Ένα διαφωτιστικό - για μένα - βίντεο παρουσίασης & σύγκρισης για το One Plus 8 pro. Μετά από 3 λεπτά, συνειδητοποίησα ότι το Mate 20pro καλά κρατεί, και ας είναι... παλιό (🤔... 18 μηνών). 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...