Προς το περιεχόμενο

Θεωρία φωτογραφίας και θέματα αυτής προς συζήτηση και κατανόηση τους


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γενικά, ο κανόνας των τρίτων αφορά στην τοποθέτηση του ενδιαφέροντος στο καρέ στα σημεία που συναντιούνται οι νοητές γραμμές που χωρίζουν το καρέ σε τρεις οριζόντιες και τρεις κάθετες περιοχές. Ο ορίζοντας, όντας σπάνια το αντικείμενο ενδιαφέροντος στο καρέ, δεν παίζει πάντα τον πρώτο ρόλο ώστε να τοποθετηθεί στα σημεία ενδιαφέροντος του κανόνα των τρίτων. Αν θα τον βάλεις χαμηλά, στο επάνω μέρος θα πρέπει να έχεις κάτι που θα τραβήξει τη προσοχή του θεατή. Αν τον βάλεις ψηλά, αντίστοιχα θα πρέπει το έδαφος, ή η θάλασσα να έχει κάτι που να μπορεί να τραβήξει το βλέμμα. Αυτό που πιστεύεις πως θα τραβήξει το βλέμμα είναι αυτό που συνήθως "πρέπει" να τοποθετήσεις σύμφωνα με τον "κανόνα" των τρίτων.

Τα πρέπει και κανόνας μπαίνουν σε εισαγωγικά γιατί στα εικαστικά δύσκολα μπορεί κανείς να είναι απόλυτος.

Γενικά, υπόψη πως το ανθρώπινο μάτι είναι ιδιαίτερα επιλεκτικό και ευαίσθητο στις παραμορφώσεις σε μια εικόνα. Έτσι, όταν για παράδειγμα χρησιμοποιείς ευρυγώνιους φακούς, τον ορίζοντα αποφεύγεις να τον βάλεις ψηλά ή χαμηλά στο καρέ κι αυτό γιατί συνήθως ο καμπυλωμένος και παραμορφωμένος ορίζοντας κάθεται άσχημα στο μάτι.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 414
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

4 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε

Εδώ η άποψη του Thomas Finkler για τον ορίζοντα:

fine-art-photography-black-and-white-landscape-vision-minimal-wall-art-stunning-spectacular-trees-cloudscape-prints-for-sale.jpg

     Στην προηγούμενη ερώτηση σχετικά με τον ορίζοντα και την θέση του όταν πρόκειται για φωτογραφία τοπίου , όπως η παραπάνω . 

    Η μοιρασιά γίνεται σύμφωνα με το ενδιαφέρον που υπάρχει μπροστά μας , όπου αν το έδαφος έχει περισσότερα σημεία που θα τραβήξουν το μάτι , τότε η ζυγαριά γέρνει προς το έδαφος . Σε αντίθεση περίπτωση , όπως στην εικόνα παραπάνω , φαίνεται ξεκάθαρα που υπάρχει ενδιαφέρον και που δόθηκε η βαρύτητα στην μοιρασιά .

4 λεπτά πριν, babisskg είπε

     Στην προηγούμενη ερώτηση σχετικά με τον ορίζοντα και την θέση του όταν πρόκειται για φωτογραφία τοπίου , όπως η παραπάνω . 

    Η μοιρασιά γίνεται σύμφωνα με το ενδιαφέρον που υπάρχει μπροστά μας , όπου αν το έδαφος έχει περισσότερα σημεία που θα τραβήξουν το μάτι , τότε η ζυγαριά γέρνει προς το έδαφος . Σε αντίθεση περίπτωση , όπως στην εικόνα παραπάνω , φαίνεται ξεκάθαρα που υπάρχει ενδιαφέρον και που δόθηκε η βαρύτητα στην μοιρασιά .

 

IMG_20210124_102008_314.jpg

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, babisskg είπε

     Στην προηγούμενη ερώτηση σχετικά με τον ορίζοντα και την θέση του όταν πρόκειται για φωτογραφία τοπίου , όπως η παραπάνω . 

    Η μοιρασιά γίνεται σύμφωνα με το ενδιαφέρον που υπάρχει μπροστά μας , όπου αν το έδαφος έχει περισσότερα σημεία που θα τραβήξουν το μάτι , τότε η ζυγαριά γέρνει προς το έδαφος . Σε αντίθεση περίπτωση , όπως στην εικόνα παραπάνω , φαίνεται ξεκάθαρα που υπάρχει ενδιαφέρον και που δόθηκε η βαρύτητα στην μοιρασιά .

 

IMG_20210124_102008_314.jpg

Προσωπικά εδώ θα έβαζα τον ορίζοντα ακόμα πιο πάνω. Γιατί το μάτι αναζητά την παραλία στη φωτό αυτή. Και ακόμα θα ήθελα λίγο μικρότερη έκθεση.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε

Προσωπικά εδώ θα έβαζα τον ορίζοντα ακόμα πιο πάνω. Γιατί το μάτι αναζητά την παραλία στη φωτό αυτή. Και ακόμα θα ήθελα λίγο μικρότερη έκθεση.

    Ότι θέλει ο πελάτης ....... 

IMG_20190505_073756.jpg

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βλέπετε στις παραπάνω πολύ καλές φωτογραφίες πως το που θα τοποθετήσεις τον ορίζοντα δεν έχει πολύ σημασία, τουλάχιστον όχι τόσο όσο τα θέματα πάνω του ή στον χώρο που δημιουργείται από την τοποθέτηση αυτή.

Για παράδειγμα, στη φωτό του φίλου μας @Cntrl+X το μάτι, το δικό μου τέλος πάντων, πάει στα δέντρα πάνω στον ορίζοντα και στο σύννεφο πάνω από αυτόν. Όμοια δουλεύει και η φωτό του φίλου μας @babisskg όπου το μάτι ελκύεται από την βάρκα και λιγότερο από τον ορίζοντα πέρα μακρυά.

Ο ορίζοντας ποτέ δεν ήταν αντικείμενο. Έχει να κάνει περισσότερο με το σημείο αφανισμού σε μια εικόνα και απλά η παρουσία του είναι χρηστική για το μάτι και όχι αισθητική, π.χ. ποιο κομμάτι είναι ουρανός και ποιο έδαφος, κλίση του καρέ, κλπ. Άλλωστε δεν φαντάζομαι να έχετε ακούσει κανέναν να αναφωνεί "άχου ένας ωραίος ορίζοντας!". :)

Να μια φωτό που δεν έχει τον ορίζοντα σε αρμονία με τον κανόνα των τρίτων, αλλά δουλεύει:

spacer.png

Να και άλλη μια, όπου ο ορίζοντας είναι στο κέντρο. Δεν φαίνεται λόγω του στηθαίου, αλλά το μάτι τον αντιλαμβάνεται εκεί:

spacer.png

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, spectaculator είπε

Βλέπετε στις παραπάνω πολύ καλές φωτογραφίες πως το που θα τοποθετήσεις τον ορίζοντα δεν έχει πολύ σημασία, τουλάχιστον όχι τόσο όσο τα θέματα πάνω του ή στον χώρο που δημιουργείται από την τοποθέτηση αυτή.

Για παράδειγμα, στη φωτό του φίλου μας @Cntrl+X το μάτι, το δικό μου τέλος πάντων, πάει στα δέντρα πάνω στον ορίζοντα και στο σύννεφο πάνω από αυτόν. Όμοια δουλεύει και η φωτό του φίλου μας @babisskg όπου το μάτι ελκύεται από την βάρκα και λιγότερο από τον ορίζοντα πέρα μακρυά.

Ο ορίζοντας ποτέ δεν ήταν αντικείμενο. Έχει να κάνει περισσότερο με το σημείο αφανισμού σε μια εικόνα και απλά η παρουσία του είναι χρηστική για το μάτι και όχι αισθητική, π.χ. ποιο κομμάτι είναι ουρανός και ποιο έδαφος, κλίση του καρέ, κλπ. Άλλωστε δεν φαντάζομαι να έχετε ακούσει κανέναν να αναφωνεί "άχου ένας ωραίος ορίζοντας!". :)

Να μια φωτό που δεν έχει τον ορίζοντα σε αρμονία με τον κανόνα των τρίτων, αλλά δουλεύει:

spacer.png

Να και άλλη μια, όπου ο ορίζοντας είναι στο κέντρο. Δεν φαίνεται λόγω του στηθαίου, αλλά το μάτι τον αντιλαμβάνεται εκεί:

spacer.png

 

     Ο ορίζοντας ήταν το σημείο αναφοράς , ώστε να μην μπερδευτεί κανείς όπως πολύ σωστά είπες ότι δεν είναι το κυρίως ζητούμενο και σίγουρα δεν θα αναφωνήσει κανείς " τι ωραίος ορίζοντας " .

    Το πώς μοιράζεται μια εικόνα στο πάνω και κάτω μέρος της , όταν υπάρχει σαν φόντο και ένας ορίζοντας , όπως και πάλι σωστά επισημαίνεις ότι είναι χρηστική η παρουσία του , ένα εργαλείο δλδ .

   Σε περίπτωση που κάποιος δεν γνώριζε πως να το χειριστεί , θα βοηθηθεί από τέτοιες και περισσότερες οδηγίες και θα βελτιώσει τις τεχνικές του .

   Αυτή είναι και η ουσία του νήματος , να μάθει κάποιος περισσότερα .

  • Like 2
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να μην ανοίγω νέο θέμα..

 

Οσοι ασχολούνται με πτηνά και λοιπά ας μας πει δυο τρία ετσι βασικά! Εγω δει διάφορα περι του θέματος αλλα ας γραψουμε και εδω.

Θελω να βάλω στη μια απο τις δυο θέσεις των "προεπιλεγμενων" ρυθμίσεων (σε Nikon: U1 & U2) κάποια βασικά για πουλιά ας πούμε εν πτήση να υπάρχει, να το γυρναω εκει γρήγορα.

Τωρα εχω το ενα στο Sutter priority, Caf και 9 σημεία εστίασης.

Σε αρκετά tutorials η αλήθεια βλεπω πως μιλάνε για Aperture priority (κατι που το βλεπω και σε διαφορες σχετικες φωτογραφίες στο Flickr)

Σε οτι προσπάθεια εχω κανει ειναι αν τύχει και δω κάτι (ενω ειμαι σε M) το μονο που προλαβαίνω να αλλαξω είναι τη ταχύτητα, ας πουμε πχ σε 1/1000 -1/1500 και auto iso. Το focus παραμένει Saf και ενα σημείο εστίασης.

Φυσικα και δεν εχω καταφέρει ουτε γλάρο να πιασω σωστά.

 

Επεξ/σία από Ntinlanden
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 26/2/2021 στις 5:11 ΜΜ, Ntinlanden είπε

Να μην ανοίγω νέο θέμα..

 

Οσοι ασχολούνται με πτηνά και λοιπά ας μας πει δυο τρία ετσι βασικά! Εγω δει διάφορα περι του θέματος αλλα ας γραψουμε και εδω.

Θελω να βάλω στη μια απο τις δυο θέσεις των "προεπιλεγμενων" ρυθμίσεων (σε Nikon: U1 & U2) κάποια βασικά για πουλιά ας πούμε εν πτήση να υπάρχει, να το γυρναω εκει γρήγορα.

Τωρα εχω το ενα στο Sutter priority, Caf και 9 σημεία εστίασης.

Σε αρκετά tutorials η αλήθεια βλεπω πως μιλάνε για Aperture priority (κατι που το βλεπω και σε διαφορες σχετικες φωτογραφίες στο Flickr)

Σε οτι προσπάθεια εχω κανει ειναι αν τύχει και δω κάτι (ενω ειμαι σε M) το μονο που προλαβαίνω να αλλαξω είναι τη ταχύτητα, ας πουμε πχ σε 1/1000 -1/1500 και auto iso. Το focus παραμένει Saf και ενα σημείο εστίασης.

Φυσικα και δεν εχω καταφέρει ουτε γλάρο να πιασω σωστά.

 

Είναι βέβαιο ότι άλλοι χρήστες θα σε κατατοπίσουν περισσότερο από μένα, αλλά από τη μικρή εμπειρία που έχω με το ζήτημα, εκτιμώ ότι για πουλιά σε πτήση μικρό έως κανένα όφελος έχεις με το Shutter Priority έναντι του P (ο αδερφός μου θα με κορόϊδευε τώρα, γιατί θεωρεί πως το μόνο πρόγραμμα που υπάρχει είναι το M - manual mode 😃 ), ειδικά αν το φως είναι καλό. Αυτό που είναι πιο σημαντικό για Nikon είναι ο συνδυασμός AF-C και 3D tracking και φωτογράφιση από σκόπευτρο.

PPP.png

PPP.png

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 4
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Βάζω κάποια βίντεο που είδα χθες και δείχνουν στην πράξη τη δύναμη που προσφέρουν στις φωτoγραφίες οι υφες, επαναλήψεις, φόρμες, γραμμές, αντανακλάσεις, αντίθεση κλπ.

 

 

 

 

 

 

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 3
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Θα πρότεινα να αποφεύγετε να ποστάρετε πράγματα μου υπάρχουν αλλού, έχουν χιλιοπαιχτεί και δεν προσφέρουν ουσία. Π.χ. για το "Street photography with eskylabs", πρώτον δεν είναι street photography (ούτε καν με την ευρεία έννοια του όρου), δεύτερον είναι απλά σχήματα και γραμμές που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα έστω το καλλιτεχνικό.

Δεν θέλω να πικάρω κανέναν, αλλά θα βγουν περισσότερα από αυτό το νήμα αν ποστάρουμε τη δική μας δουλειά και κάνουμε σχόλια πάνω σε αυτή. Το να επαναλαμβάνει κανείς αυτά που μπορεί απλά να ψάξει και να βρει έτοιμα στο youtube δεν προσφέρει και πολλά.

Απλά σχολιάζω, δεν κοντράρω, δεν πικάρω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 λεπτά πριν, spectaculator είπε

Θα πρότεινα να αποφεύγετε να ποστάρετε πράγματα μου υπάρχουν αλλού, έχουν χιλιοπαιχτεί και δεν προσφέρουν ουσία. Π.χ. για το "Street photography with eskylabs", πρώτον δεν είναι street photography (ούτε καν με την ευρεία έννοια του όρου), δεύτερον είναι απλά σχήματα και γραμμές που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα έστω το καλλιτεχνικό.

Δεν θέλω να πικάρω κανέναν, αλλά θα βγουν περισσότερα από αυτό το νήμα αν ποστάρουμε τη δική μας δουλειά και κάνουμε σχόλια πάνω σε αυτή. Το να επαναλαμβάνει κανείς αυτά που μπορεί απλά να ψάξει και να βρει έτοιμα στο youtube δεν προσφέρει και πολλά.

Απλά σχολιάζω, δεν κοντράρω, δεν πικάρω.

     

IMG_20210313_191414_577.jpg

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, spectaculator είπε

Θα πρότεινα να αποφεύγετε να ποστάρετε πράγματα μου υπάρχουν αλλού, έχουν χιλιοπαιχτεί και δεν προσφέρουν ουσία. Π.χ. για το "Street photography with eskylabs", πρώτον δεν είναι street photography (ούτε καν με την ευρεία έννοια του όρου), δεύτερον είναι απλά σχήματα και γραμμές που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα έστω το καλλιτεχνικό.

Δεν θέλω να πικάρω κανέναν, αλλά θα βγουν περισσότερα από αυτό το νήμα αν ποστάρουμε τη δική μας δουλειά και κάνουμε σχόλια πάνω σε αυτή. Το να επαναλαμβάνει κανείς αυτά που μπορεί απλά να ψάξει και να βρει έτοιμα στο youtube δεν προσφέρει και πολλά.

Απλά σχολιάζω, δεν κοντράρω, δεν πικάρω.

Ο κάθε ένας μας έχει την άποψη του.

 Δεν έβαλα τα παραπάνω περί street για να δείξω πως γίνεται το street ούτε για να δείξω τι είναι τέχνη παρά μόνο για να δείξω το πως βοηθούν η γραμμές, φόρμες, αντίθεση, αντανάκλαση κλπ τη σύνθεση.

ΥΓ: κανένα θέμα παρεξήγησης, όλα καλά. 
 

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Λερωνω το νημα αλλα λύστε μου μια απορία...

SD καρτα 32GB (29.7GB)

Raw αρχεία απο 22 μεχρι 27MB

Ας πουμε μέσο όρο 25MB

Χοντρικά:

30.000MB δια 25MB = 1200 (φωτογραφίες)

Γιατι μου γράφει ότι απομένουν αλλες 679 σε αδεια καρτα; 

Μονο εγγραφή raw, οχι +jpeg 

Nikon 7500

Πάντα το αυτο έλεγε, τι δεν υπολογιζω σωστα;

🤔

Αλλαζει ο αριθμός εαν αλλαξω format αν επιλεξω πχ συμπιεση στο raw ή jpeg κλπ κλπ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...