Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

28 minutes ago, plasTOST said:

Η όψη έχει 2 πλευρές στα ταξίδια. Η νοοτροπία η οποία έχουμε είναι ότι γεμίζουμε και κάνουμε Χ χιλιόμετρα στα ταξίδια μας και γεμίζουμε σε 5 λεπτά. Με την στροφή σε ηλεκτροκίνηση όλο αυτή η νοοτροπία (με την υπάρχουσα τεχνολογία) αλλάζει και σου λέει ανά 200 -250 χλμ στάση 10 λεπτά για ανεφοδιασμό.

Αυτό λέμε και εμείς, ότι με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση βάζεις έναν ακόμα μπελά στο κεφάλι σου, αυτόν των συνεχών και χρονοβόρων στάσεων για ανεφοδιασμό.

Επίσης το ανά 200-250 χλμ στάση 10 λεπτών για ανεφοδιασμό που αναφέρεις είναι εφικτό με πάρα πολλές προϋποθέσεις, να διαθέτεις ΗΟ με πολύ καλή διαχείρηση ενέργειας και μεγάλη μπαταρία, να υπάρχουν παντού ταχυφορτιστές αρκετά ισχυροί ώστε να μπορούν να δίνουν τουλάχιστον 200KW (και φυσικά σε λειτουργία και ελεύθεροι), να μπορεί το ΗΟ σου να δεχτεί τόση ισχύ στο εύρος φόρτισης από 20-80%, η ταχύτητα ταξιδιού να μην ξεπερνά τα 110χαω, κτλ κτλ κτλ.

Όπως και να το περιγράψεις, όσο και να προσπαθείς να πείσεις ότι είναι απλά θέμα νοοτροπίας, γεγονός παραμένει ότι τα ταξίδια με ΗΟ είναι μεγάλος μπελάς, εφικτά είναι μόνο με πολύ καλό προγραμματισμό και πολλούς συμβιβασμούς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

6 λεπτά πριν, Speculoos είπε

Συμφωνώ στα υπόλοιπα εκτός από τα bold. Θα κάνουμε κάποιο καιρό ακόμα να δούμε τόσο γρήγορους ανεφοδιασμούς ηλεκτρικών. Αυτή τη στιγμή στους σταθμούς του Βελγίου και της Ολλανδίας θες περίπου μία ώρα για 25% φόρτιση. Φαντάσου να έχεις και μπροστά σου άλλο αυτοκίνητο. Η δε τιμή είναι αντίστοιχη του να έβαζες βενζίνη. Στο Βέλγιο με τιμή οικιακής κιλοβατώρας τα 0,15 ευρώ, στους σταθμούς στοιχίζει 0,80. Μόλις την περασμένη βδομάδα είχε βγει ρεπορτάζ στο κρατικό κανάλι του Βελγίου όπου δοκιμάσαν με ένα Kona να κάνουν μια μικτή διαδρομή (πόλη/περιφέρεια/εθνική) 300 χιλιομέτρων με εξωτερική θερμοκρασία 0 βαθμών έχοντας ανοιχτή θέρμανση στους 20 βαθμούς και ραδιόφωνο. Τους πήρε 5 ώρες, μιάμιση ώρα παραπάνω απ' ότι με θερμικό και με το ίδιο κόστος ενέργειας.

Τα ηλεκτρικά στην εθνική έχουν βέλτιστη κατανάλωση όταν κινούνται με 100χαω και όχι με 110, 120 ή 130, αρκετά κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια κίνησης στους αυτοκινητοδρόμους. Δε χρειάζεται να είσαι γκαζοφονιάς ή κάποιος τρελός κάγκουρας για να καταλάβεις ότι υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ 100 και 120 ή 130.

Φωτογραφίες απο Βέλγιο από Polestar 2 long range. Ταχύτητα φόρτισης σε ταχυφορτιστη και αυτονομία με 78% μπαταρία και 10 βαθμούς. 

Χρόνος φόρτισης στο 90% κράτησε 25 λεπτά με την ολη διαδικασία. Αν το έβγαζε στο 80% ήταν στα 17 λεπτά απο 10%. 

5:30 ώρες τι φόρτιζε και σε τι φορτιστή 😂

IMG_20240118_120514_737.jpg

IMG_20240118_120500_210.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η εμπειρία μου με το ηλεκτρικό ένα εξάμηνο και 10.000 χλμ. Οδήγηση στη πόλη και Σ/Κ 350 χλμ ταξίδι. Φόρτιση πάντα με νυχτερινό στο γκαραζ. (απαραίτητο κατά τη γνώμη μου). Έκανα και ένα ταξίδι στα Γιάννενα με μισή ώρα στάση για φόρτιση.

Η οικονομία είναι τεράστια. Από την άλλη οδηγώ ένα πολύ ωραίο αυτοκίνητο με πολλά καλούδια, ακριβό βέβαια. Δεν μετανιώνω.

  • Like 10
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, plasTOST said:

Φωτογραφίες απο Βέλγιο από Polestar 2 long range. Ταχύτητα φόρτισης σε ταχυφορτιστη και αυτονομία με 78% μπαταρία και 10 βαθμούς. 

Χρόνος φόρτισης στο 90% κράτησε 25 λεπτά με την ολη διαδικασία. Αν το έβγαζε στο 80% ήταν στα 17 λεπτά απο 10%. 

5:30 ώρες τι φόρτιζε και σε τι φορτιστή 😂

IMG_20240118_120514_737.jpg

IMG_20240118_120500_210.jpg

Δε φορτίζαν 5.30 ώρες😅, 5 ώρες ήταν το συνολικό ταξίδι μαζί με την φόρτιση.

Στο Βέλγιο πάντως σε αντίθεση με την Ολλανδία που είναι πολύ πιο εξελιγμένη σε αυτό το κομμάτι δεν έχει παντού τόσο γρήγορους φορτιστές. Από Βρυξέλλες για Αμβέρσα έναν σταθμό πριν το Μέχελεν έχω βρει (που είναι συνήθως φίσκα αλλά τσουλάει αρκετά γρήγορα).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Αυτό λέμε και εμείς, ότι με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση βάζεις έναν ακόμα μπελά στο κεφάλι σου, αυτόν των συνεχών και χρονοβόρων στάσεων για ανεφοδιασμό.

Επίσης το ανά 200-250 χλμ στάση 10 λεπτών για ανεφοδιασμό που αναφέρεις είναι εφικτό με πάρα πολλές προϋποθέσεις, να διαθέτεις ΗΟ με πολύ καλή διαχείρηση ενέργειας και μεγάλη μπαταρία, να υπάρχουν παντού ταχυφορτιστές αρκετά ισχυροί ώστε να μπορούν να δίνουν τουλάχιστον 200KW (και φυσικά σε λειτουργία και ελεύθεροι), να μπορεί το ΗΟ σου να δεχτεί τόση ισχύ στο εύρος φόρτισης από 20-80%, η ταχύτητα ταξιδιού να μην ξεπερνά τα 110χαω, κτλ κτλ κτλ.

Όπως και να το περιγράψεις, όσο και να προσπαθείς να πείσεις ότι είναι απλά θέμα νοοτροπίας, γεγονός παραμένει ότι τα ταξίδια με ΗΟ είναι μεγάλος μπελάς, εφικτά είναι μόνο με πολύ καλό προγραμματισμό και πολλούς συμβιβασμούς.

Πολλές προϋποθέσεις δεν υπάρχουν. Υπάρχουν επιλογές με το αντίστοιχο βαλάντιο. 

 

1 λεπτό πριν, Speculoos είπε

Δε φορτίζαν 5.30 ώρες😅, 5 ώρες ήταν το συνολικό ταξίδι μαζί με την φόρτιση.

Στο Βέλγιο πάντως σε αντίθεση με την Ολλανδία που είναι πολύ πιο εξελιγμένη σε αυτό το κομμάτι δεν έχει παντού τόσο γρήγορους φορτιστές. Από Βρυξέλλες για Αμβέρσα έναν σταθμό πριν το Μέχελεν έχω βρει (που είναι συνήθως φίσκα αλλά τσουλάει αρκετά γρήγορα).

Ναι αλλά έχουν και φορτιστές σε πρατήρια υγρών καυσίμων δίπλα στις άλλες αντλίες (πρατήρια ESSO).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είναι όλα θέμα αναγκών.

Υπάρχουν μεταβλητές.

Άλλος πάει κάθε βδομάδα Αθήνα - Θεσσαλονική, άλλος πάει μια φορά το χρόνο.

Άλλος μπορεί να φορτίζει σπίτι του, άλλος όχι.

Άλλος ζει σε νησί άλλος στην βόρεια Ευρώπη.

Δεν υπάρχει σωστό και λάθος ο καθένας πρέπει να δει τι είδους μετακινήσεις κάνει, αν υπάρχει βολικός τρόπος ανεφοδιασμού κ.ο.κ.

Κάνεις την άσκηση και υπολογίζεις.

Τα ηλεκτρικά αν ζεις στην Ελλάδα (ζεστό κλίμα), μπορείς να τα φορτίζεις το βράδυ που κοιμάσαι και συνήθως κάνεις αποστάσεις μικρότερες των 300km είναι τα πιο συμφέροντα αυτή την στιγμή απ όλες τις απόψεις.

Επεξ/σία από dimitris_dimos
  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, plasTOST said:

Ναι αλλά έχουν και φορτιστές σε πρατήρια υγρών καυσίμων δίπλα στις άλλες αντλίες (πρατήρια ESSO).

Type 2 είναι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, σαν αυτούς που βρίσκεις στον δρόμο στις Βρυξέλλες. Καμία σχέση με τα CCS των Fastned.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Just now, plasTOST said:

Πολλές προϋποθέσεις δεν υπάρχουν. Υπάρχουν επιλογές με το αντίστοιχο βαλάντιο. 

Οπότε και εσύ ο ίδιος καταλαβαίνεις πόσο άκυρος ήταν ο ισχυρισμός σου "ανά 200 -250 χλμ στάση 10 λεπτά για ανεφοδιασμό".

6 minutes ago, plasTOST said:

Ναι αλλά έχουν και φορτιστές σε πρατήρια υγρών καυσίμων δίπλα στις άλλες αντλίες (πρατήρια ESSO).

Από τους οποίους μπορείς να πάρεις πόσο ρεύμα μέσα σε 10 λεπτά? Αρκετό για 11 χλμ ας πούμε, και αυτό με την προϋπόθεση ότι έξω έχει 23 βαθμούς και δεν θα ανάψεις καθόλου κλιματισμό?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Dinos1973 είπε

για να σου βγαλει το SUV 200 αλογων 400χλμ θα πρεπει να το οδηγεις σαν παππους η γιαγια, και οχι στα κρυα γιατι η μπαταρια δεν.....

Καλά δεν χρειάζεται να πηγαίνεις και με 60km/h. Αν οδηγάς με ομαλό γκάζι και τα 100 να πιάσεις, τα παραπάνω αυτοκίνητα έχουν κατανάλωση 14-17kw/100km

Τα παραπάνω αυτοκίνητα έχουν  58KW μπαταρία η οποία μπορεί να σου βγάλει 340km μέχρι 420km. Στο model 3 που έχω ψάξει περισσότερο ο υπολογιστής όταν πιάσεις σταθερά 130km/h δείχνει κάπου στα 14.5kw/100km οπότε το 2ο νούμερο μπορεί να επιτευχθεί. Έστω όμως και 340km range να καταφέρουμε να βγάλουμε, με 8€ πάλι δεν υπάρχει SUV και γενικά όχημα που να σου βγάζει 340km. Και υγραέριο να βάλεις με 8€ αν στην τιμή των 0,70€ θα βάλεις γύρω στα 11.5 λίτρα. Για να φτάσεις τα 340km θα πρέπει το αμάξι σου να καίει 3.2lt/100km. Δεν ξέρω αν υπάρχει αμάξι με υγραέριο και τόσο χαμηλή κατανάλωση.

Για τους περισσότερους ωστόσο από εμάς, ένα αμάξι που έχει range τα 150km είναι υπέρ αρκετό μιας και μεγαλύτερα ταξίδια μπορεί να κάνουμε 1 με 2 φορές τον χρόνο. Δεν έχει σημασία αν είναι θερμικό η ηλεκτρικό, αλλά πρέπει κανείς να αναρωτηθεί πολλές φορές αν αξίζει να δώσει κανείς την διαφορά για να αγοράσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο γι αυτές τις 2 φορές και όχι να καλύψει αυτές τις σπάνιες ανάγκες του με κάποιο άλλο τρόπο, πχ ενοικίαση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  

5 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Οπότε και εσύ ο ίδιος καταλαβαίνεις πόσο άκυρος ήταν ο ισχυρισμός σου "ανά 200 -250 χλμ στάση 10 λεπτά για ανεφοδιασμό".

Καταλαβαίνω ότι δεν μπορείς να κατανοήσεις το πως δουλεύει το όλο σύστημα της ηλεκτροκίνησης. Ο ισχυρισμός μου δεν είναι άκυρος καθόλου. Είναι ρεαλιστικός και υλοποιήσιμος. Πιστεύω ότι υπάρχουν κάτοχοι που μπορούν να επιβεβαιώσουν την ταχύτητα φόρτισης κλπ αλλά συνήθως δεν μπαίνουν στην διαδικασία. 

7 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Από τους οποίους μπορείς να πάρεις πόσο ρεύμα μέσα σε 10 λεπτά? Αρκετό για 11 χλμ ας πούμε, και αυτό με την προϋπόθεση ότι έξω έχει 23 βαθμούς και δεν θα ανάψεις καθόλου κλιματισμό?

Εξαρτάται τον φορτιστή και με πόσο μπορεί να φορτίσει ένα όχημα. Αν μπορεί να φορτίζει με 100 ή 150 ή 180 κλπ   κάνε τους υπολογισμούς σου. Δεν είναι θερμικό γεμίζω στο 100% και φεύγω και ούτε φτάνω με 0%. Κάνε μία έρευνα να έχεις μία ολοκληρωμένη εικόνα.

22 λεπτά πριν, Speculoos είπε

Type 2 είναι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, σαν αυτούς που βρίσκεις στον δρόμο στις Βρυξέλλες. Καμία σχέση με τα CCS των Fastned.

Πάντως οι Allego είναι μακράν οι πιο αξιόπιστοι στην περιοχή.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 21/12/2023 στις 7:19 ΜΜ, nvel είπε

ξανά γιατί μάλλον την πρώτη φορά δεν το κατάλαβες, η γνώμη σου ότι δεν υπάρχουν συστήματα πυρόσβεσης δεν έχει κάποια βαρύτητα.

Ποια ήταν τα ονόματα των τριών πλοίων που βούλιαξαν από φωτιές που άρχισαν από ηλεκτρικά οχήματα;

Titanic

Brittanic

Olympic

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

31 λεπτά πριν, Speculoos είπε

Δε φορτίζαν 5.30 ώρες😅, 5 ώρες ήταν το συνολικό ταξίδι μαζί με την φόρτιση.

Στο Βέλγιο πάντως σε αντίθεση με την Ολλανδία που είναι πολύ πιο εξελιγμένη σε αυτό το κομμάτι δεν έχει παντού τόσο γρήγορους φορτιστές. Από Βρυξέλλες για Αμβέρσα έναν σταθμό πριν το Μέχελεν έχω βρει (που είναι συνήθως φίσκα αλλά τσουλάει αρκετά γρήγορα).

Που να δεις Γαλλία στα Carrefour στο Amien συστοιχίες με ταχυφορτιστές (Jusqu'a)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
51 minutes ago, plasTOST said:

Καταλαβαίνω ότι δεν μπορείς να κατανοήσεις το πως δουλεύει το όλο σύστημα της ηλεκτροκίνησης. Ο ισχυρισμός μου δεν είναι άκυρος καθόλου. Είναι ρεαλιστικός και υλοποιήσιμος. Πιστεύω ότι υπάρχουν κάτοχοι που μπορούν να επιβεβαιώσουν την ταχύτητα φόρτισης κλπ αλλά συνήθως δεν μπαίνουν στην διαδικασία. 

Επιχείρημα απ'τα Lidl...

Αυτά που λέω εγώ βασίζονται σε πραγματικά νούμερα και μετρήσεις, όχι από υποθέσεις όπως κάνεις εσύ. Με minimum κατανάλωση στην εθνική 15KWh/100km, η οποία όπως λένε οι κάτοχοι tesla είναι εφικτή χωρίς AC, με ταχύτητα 110km/h και ιδανική εξωτερική θερμοκρασία, χρειάζονται ~35KWh για να διανυθούν τα 200-250km που ανέφερες. Kαι για να πάρεις 35KWh μέσα σε 10 λεπτά πρέπει όχι μόνο ο φορτιστής να έχει ισχύ τουλάχιστον 210KW, αλλά και το αυτοκίνητο να μπορεί να δεχθεί για 10 λεπτά συνεχόμενα τουλάχιστον 210KW, ε τέτοια δυνατότητα δεν έχει κανένα tesla, σε κανένα γράφημα φόρτισης δεν έχω δει κάτι τέτοιο, συνεπώς ο ισχυρισμός σου είναι άκυρος.

image.png.951ae2560bdec76eb69e175709c79a36.png

Κανα σοβαρό επιχείρημα, πέρα από το χαριτωμένο "καταλαβαίνω πως δεν μπορείς να κατανοήσεις", έχεις να παραθέσεις;

51 minutes ago, plasTOST said:

Εξαρτάται τον φορτιστή και με πόσο μπορεί να φορτίσει ένα όχημα. Αν μπορεί να φορτίζει με 100 ή 150 ή 180 κλπ   κάνε τους υπολογισμούς σου. Δεν είναι θερμικό γεμίζω στο 100% και φεύγω και ούτε φτάνω με 0%. Κάνε μία έρευνα να έχεις μία ολοκληρωμένη εικόνα.

Εγώ τους έχω κάνει τους υπολογισμούς μου, σου παρουσίασα και τα αποτελέσματα, σε αντίθεση με σένα που πετάς απλά κάποια νούμερα συνδευόμενα από το "δεν ξέρεις εσύ".

59 minutes ago, manolis940 said:

. Στο model 3 που έχω ψάξει περισσότερο ο υπολογιστής όταν πιάσεις σταθερά 130km/h δείχνει κάπου στα 14.5kw/100km

Στην πραγματικότητα όταν πιάσεις σταθερά 130km/h η κατανάλωση του θα είναι κάπου στις 20KW/100km, το autobild συγκεκριμένα το μέτρησε 20,66KWh/100km με αυτή τη ταχύτητα χωρίς να διευκρινίζει τις υπόλοιπες συνθήκες.

Κοντά στο νούμερο που γράφεις θα πάει όταν πιάσεις σταθερά 110km/h, για την ακρίβεια θα καταναλώσει 15,6 KWh/100km, και αυτό φυσικά με προϋποθέσεις (εξωτερική θερμοκρασία κοντά στους 23 και χωρίς χρήση A/C).

Επεξ/σία από Joshua21
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...