Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

13 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Αν προσέξεις λίγο καλύτερα θα διαπιστώσεις πως πάνω κάτω τα ίδια έγραψα και εγώ, συγκεκριμένα "μικρότερες απώλειες μετάδοσης λόγω έλλειψης κιβωτίου ταχυτήτων", και "άμεση ροπή των ηλεκτροκινητήρων από πολύ χαμηλά".

Η απόδοση ενός ηλεκτροκινητήρα όμως μια και το ανέφερες κάθε άλλο παρά "οριζόντια" είναι, ούτε στην ιπποδύναμη ούτε στην ροπή. Όσα διαγράμματα έχω δει όλα έχουν καμπύλες, έχεις δει εσύ ποτέ κανένα με οριζόντιες γραμμές?

Όσο για το κιβώτιο σκέψου πρώτα τις αστείες - σε σχέση με θερμικά αντίστοιχης απόδοσης - τελικές ταχύτητες, σκέψου πόσο απίστευτα μειώνεται η αυτονομία μετά τα 90km/h, και πες μου μετά αν το έχουν ανάγκη ή όχι.

Για τις ανάγκες ενος καθημερινού αυτοκινήτου σε κανονικές συνθήκες (και οχι πίστας) ειναι σχεδόν οριζόντια. Η απόδοση στα ελαστικά ειναι σχεδόν σταθερή. Η αποδοτικότητα (efficiency) στις υψηλές ταχύτητες είναι άλλο και δεν παίζει ρόλο μονο το ηλεκτρικό μοτέρ. Οι μεγαλύτερες απώλειες είναι απο τις αεροδυναμικές τριβές.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

3 λεπτά πριν, Vagosman είπε

Για τις ανάγκες ενος καθημερινού αυτοκινήτου σε κανονικές συνθήκες (και οχι πίστας) ειναι σχεδόν οριζόντια. Η απόδοση στα ελαστικά ειναι σχεδόν σταθερή. Η αποδοτικότητα (efficiency) στις υψηλές ταχύτητες είναι άλλο και δεν παίζει ρόλο μονο το ηλεκτρικό μοτέρ. Οι μεγαλύτερες απώλειες είναι απο τις αεροδυναμικές τριβές.

Άστο δεν το σώζεις με τίποτα, η απόδοση ενός ηλεκτροκινητήρα ΔΕΝ είναι "οριζόντια" όπως έγραψες, κάθε άλλο.

Επίσης η αντίσταση του αέρα στις υψηλές ταχύτητες δεν είναι προνόμιο μόνο των ηλεκτρικών, και τα θερμικά την ίδια αντίσταση βρίσκουν, οπότε άστη στην άκρη. Εγώ μιλάω για την εσωτερική αντίσταση των ηλεκτροκινητήρων (φαινόμενο back-EMF), αυτός είναι ο λόγος που η αυτονομία των ηλεκτρικών μειώνεται απίστευτα όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, αυτός είναι ο λόγος που τα ηλεκτρικά έχουν αστείες τελικές ταχύτητες σε σχέση με αντίστοιχης ιπποδύναμης θερμικά. Για αυτό ακριβώς τα ηλεκτρικά έχουν ανάγκη από κιβώτιο ταχυτήτων, θα μπορούσε να μετριάσει κάπως το πρόβλημα, άλλο που δεν βάζουν επειδή κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα από όσα θα έλυνε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωρε @Thanar αφου εχεις μετοχες στην Τεσλα ρε παιδι μου τι κανεις ακομα στην Κοζανη; Βεβαια οκ θα ελεγα τι κανεις και με τον κουβα που εχεις για αυτοκινητο και νομιζεις πως ειναι το μελλον αλλα αυτο το αφηνω στην ακρη. Εγω ρωταω πολυ απλα καποιος που μας τα εχει κανει φαρινα Γιωτης με τα ηλεκτρικα, καποιος που εχει μετοχες στην Τεσλα και και και, τι κανει ακομα οχι μονο στην Ελλαδιτσα αλλα σε ενα χωριο........

Εγω προσωπικα λεω να αρχισουμε petition να σε στειλουμε για αρχη California και μετα γιατι οχι στην Σεληνη.....Χαραμιζεσαι εδω.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Salvation81 είπε

Εγω προσωπικα λεω να αρχισουμε petition να σε στειλουμε για αρχη California και μετα γιατι οχι στην Σεληνη.....Χαραμιζεσαι εδω.....

κοντά είναι , ας πάει στον Άρη μαζί με τον Μασκ

Λες και οι υπόλοιποι έχουνε διυλιστήρια και δε θα γουστάραμε (και εγώ δηλαδή) ένα αξιόπιστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε κανονική τιμή , με νορμάλ αυτονομία και 5 λεπτά φόρτισης

Πάντως σοβαρά ,ο φανατισμός που δείχνει ,έχει ξεφύγει και πλέον οδηγεί σε άλλα συμπεράσματα . Θα δείξει στην πορεία .
 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, korakios είπε

κοντά είναι , ας πάει στον Άρη μαζί με τον Μασκ

Λες και οι υπόλοιποι έχουνε διυλιστήρια και δε θα γουστάραμε (και εγώ δηλαδή) ένα αξιόπιστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε κανονική τιμή , με νορμάλ αυτονομία και 5 λεπτά φόρτισης

Πάντως σοβαρά ,ο φανατισμός που δείχνει ,έχει ξεφύγει και πλέον οδηγεί σε άλλα συμπεράσματα . Θα δείξει στην πορεία .
 

Μα δεν βλεπεις πως μπηκε μεσα να διαφημισει το τιποτα με μπολικο καθολου που νομιζει οτι κανει; Ισως να φανταζεται πως καποια μερα ο Musk θα τον καλεσει να του πει μπραβο επειδη προωθουσε την ηλεκτροκινηση στο Ελλαντα (και φυσικα ισως και να βγαλει και κατι απο ολο αυτο).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Joshua21 είπε

Εγώ μιλάω για την εσωτερική αντίσταση των ηλεκτροκινητήρων (φαινόμενο back-EMF), αυτός είναι ο λόγος που η αυτονομία των ηλεκτρικών μειώνεται απίστευτα όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, αυτός είναι ο λόγος που τα ηλεκτρικά έχουν αστείες τελικές ταχύτητες σε σχέση με αντίστοιχης ιπποδύναμης θερμικά. Για αυτό ακριβώς τα ηλεκτρικά έχουν ανάγκη από κιβώτιο ταχυτήτων, θα μπορούσε να μετριάσει κάπως το πρόβλημα, άλλο που δεν βάζουν επειδή κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα από όσα θα έλυνε.

Δεν ξέρεις τι λες. Το back-EMF σε σχέση με τις αεροδυναμικές τριβές είναι το 5%! Οι αστείες τελικές είναι καθαρά για περιορισμό της κατανάλωσης, και δεν είναι αδυναμία του μοτέρ. Όταν οδηγήσεις Ηλεκτρικό θα το καταλάβεις και μόνος σου. Πιάνει την τελική άνετα, και με το που θα την πιάσει κόβει μαχαίρι. Αν ήταν θέμα αδυναμίας του μοτέρ, θα αργούσε να την πιάσει.

12 ώρες πριν, NT1G είπε

που είναι οριζόντια;

15540798_365958447105973_4740173890201300517_o.png.54ea0c2d9343f81c5662e33becf76345.png

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

33 λεπτά πριν, Thanar είπε

Δεν ξέρεις τι λες. Το back-EMF σε σχέση με τις αεροδυναμικές τριβές είναι το 5%! Οι αστείες τελικές είναι καθαρά για περιορισμό της κατανάλωσης, και δεν είναι αδυναμία του μοτέρ. Όταν οδηγήσεις Ηλεκτρικό θα το καταλάβεις και μόνος σου. Πιάνει την τελική άνετα, και με το που θα την πιάσει κόβει μαχαίρι. Αν ήταν θέμα αδυναμίας του μοτέρ, θα αργούσε να την πιάσει.

15540798_365958447105973_4740173890201300517_o.png.54ea0c2d9343f81c5662e33becf76345.png

Από το ροζ και μετά κάποιο σχόλιο;

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Thanar είπε

Δεν ξέρεις τι λες. Το back-EMF σε σχέση με τις αεροδυναμικές τριβές είναι το 5%! Οι αστείες τελικές είναι καθαρά για περιορισμό της κατανάλωσης, και δεν είναι αδυναμία του μοτέρ. Όταν οδηγήσεις Ηλεκτρικό θα το καταλάβεις και μόνος σου. Πιάνει την τελική άνετα, και με το που θα την πιάσει κόβει μαχαίρι. Αν ήταν θέμα αδυναμίας του μοτέρ, θα αργούσε να την πιάσει.

Βρε καλώς τον...

Αλήθεια, γιατί όταν δεν σου αρέσει η ερώτηση κάνεις την πάπια? Ακόμα περιμένω να μου πεις αν το VW e-UP του 2018-2019 με τον εσωτερικό φορτιστή των 3,6 KW το θεωρείς σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο... δλδ από αυτά που "σχεδόν όλα" φορτίζουν σε AC με 11KW! :D

Επίσης το back-EMF σε σχέση με τις αεροδυναμικές τριβές δεν είναι μόνο το 5%, στα περισσότερα ηλεκτρικά ήδη από τα 70km/h είναι πολύ παραπάνω, και η διαφορά αυτή όσο αυξάνεται η ταχύτητα μεγαλώνει με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό από όσο η αντίσταση του αέρα.

Και ναι, δεν είπα πως είναι θέμα αδυναμίας του ηλεκτροκινητήρα, είναι θέμα κατανάλωσης, μπορεί και παραπάνω αλλά με ασύλληπτη κατανάλωση. Το leaf 40KWh για παράδειγμα που έχει τελική 145km/h, αν δεν υπήρχε περιορισμός τελικής και το πήγαινες με 160 η μπαταρία θα άδειαζε σε λιγότερο από 20 λεπτά, αν βέβαια άντεχε με τέτοιο ρυθμό εκφόρτισης.

Και τέλος άσε τις υποθέσεις για το τι έχω ή δεν έχω οδηγήσει εγώ, άλλωστε δεν έχει σημασία μια και το youtube είναι γεμάτο με βίντεο από τα οποία μπορείς να καταλάβεις και το ότι ΔΕΝ πιάνουν την τελική τόσο άνετα όσο λες, και το ότι η κατανάλωση κυριολεκτικά εκτοξεύεται όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, korakios είπε

κοντά είναι , ας πάει στον Άρη μαζί με τον Μασκ

Λες και οι υπόλοιποι έχουνε διυλιστήρια και δε θα γουστάραμε (και εγώ δηλαδή) ένα αξιόπιστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε κανονική τιμή , με νορμάλ αυτονομία και 5 λεπτά φόρτισης

Πάντως σοβαρά ,ο φανατισμός που δείχνει ,έχει ξεφύγει και πλέον οδηγεί σε άλλα συμπεράσματα . Θα δείξει στην πορεία .
 

Τι...εσύ δηλαδή δεν έχεις ούτε διυλιστήρια, ούτε τανκερς;

 

Επεξ/σία από agnostos13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Τι...εσύ δηλαδή δεν έχεις ούτε διυλιστήρια, ούτε τανκερς;

 

Αν εχεις Τανκ (και οχι ηλεκτροκινητο) πιανει;

114_rd.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω δεν εχω καταλαβει γιατι πηγε ολη η υποθεση προς ηλεκτρικο και προς υδρογονο μερια. ΕΙναι πιο δυσκολο; στοιχιζει περισσοτερο; 

Στις αρχες του 2000 ειχε ανακοινωθει ενα πανευρωπαϊκο project για αγωγους που θα περνουσαν απο ολες τις ευρωπαϊκες χωρες και θα μετεφεραν υδρογονο. Εργο που θα ολοκληρωνοταν σε βαθος δεκαετιων. Μετα δεν ξανακουσα τιποτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
34 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Επίσης το back-EMF σε σχέση με τις αεροδυναμικές τριβές δεν είναι μόνο το 5%, στα περισσότερα ηλεκτρικά ήδη από τα 70km/h είναι πολύ παραπάνω, και η διαφορά αυτή όσο αυξάνεται η ταχύτητα μεγαλώνει με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό από όσο η αντίσταση του αέρα.

Επειδή εγώ έχω τις πηγές μου (μόλις μιλούσα με αρχιμηχανικό εταιρείας που κάνει αυτή τη δουλειά, θα σ' αφήσω να υποθέσεις με ποιον), επιμένω σ' αυτό που λέω. Οι απώλειες λόγω ηλεκτρονικών χαρακτηριστικών και λειτουργιών σε ένα Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο (σ' αυτές περιλαμβάνονται ΚΑΙ οι απώλειες λόγω του φαινομένου back-EMF), σε σχέση με τις συνολικές απώλειες (incl. rolling, air, gearbox, etc), είναι κάτω του 5%, ενώ όσο αυξάνεται η ταχύτητα, αυτές μειώνονται ακόμα περισσότερο.

9 λεπτά πριν, vastegial_74 είπε

Μετα δεν ξανακουσα τιποτα (για υδρογόνο).

Δεν ξανάκουσες γιατί το υδρογόνο δεν χρειάζεται, από τη στιγμή που θα φτηνήνουν αρκετά οι μπαταρίες. Η χρήση των οποίων για αποθήκευση κάθε μορφής είναι ήδη πιο φτηνή από τη χρήση υδρογόνου. Οπότε δεν θα ακούσεις. Μόνο από κάποιους ξεχασμένους. Πάντα θα βρίσκεις τέτοιους.

DB2020NR00104_overfull.jpg.76286a250ebd13f33cefebefe3e62d6e.jpg

Επεξ/σία από Thanar
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Thanar είπε
13 ώρες πριν, NT1G είπε

 

15540798_365958447105973_4740173890201300517_o.png.54ea0c2d9343f81c5662e33becf76345.png

Με δεδομένο ότι το πρώτο leaf είχε τελική ταχύτητα 144km/h οριζόντια είναι μέχρι να πιάσεις τα 37km/h, μετά κάθε άλλο παρά οριζόντια το λες.

2 λεπτά πριν, Thanar είπε

Επειδή εγώ έχω τις πηγές μου (μόλις μιλούσα με αρχιμηχανικό εταιρείας που κάνει αυτή τη δουλειά, θα σ' αφήσω να υποθέσεις με ποιον), επιμένω σ' αυτό που λέω. Οι απώλειες λόγω ηλεκτρονικών χαρακτηριστικών και λειτουργιών σε ένα Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο (σ' αυτές περιλαμβάνονται ΚΑΙ οι απώλειες λόγω του φαινομένου back-EMF), σε σχέση με τις συνολικές απώλειες (incl. rolling, air, gearbox, etc), είναι κάτω του 5%, ενώ όσο αυξάνεται η ταχύτητα, αυτές μειώνονται ακόμα περισσότερο.

Η επιμονή σου και ο ισχυρισμός σου "έτσι μου είπε ένας αρχιμηχανικός" ΔΕΝ είναι επιχειρήματα, sorry.

Επίσης πες του "αρχιμηχανικού" σου να ενημερωθεί για τον νόμο του Lorentz.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

ΔΕΝ είναι επιχειρήματα, sorry

Αφού ΔΕΝ είναι επιχειρήματα, θα σε αφήσω να πιστεύεις ότι θέλεις. Κάνε τη δική σου έρευνα και ό,τι συμπέρασμα βγάλεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...