Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, primeragt είπε

Στο θέμα κατανάλωση παίζει τεράστιο ρόλο ο τρόπος οδήγησης. Αν είσαι νευρικός στο Γκάζι τελείωσαν όλα. Επίσης τι τεράστια μπαρουφα το ντίζελ =πραγματικές καταναλώσεις ενώ η νεζινη όχι. Απλά όσο μεγαλύτερο το μοτέρ τόσο το δουλεύουμε σε ήρεμες και ιδανικές συνθήκες και ως εκ θαύματος τα περισσότερα ντίζελ έχουν κατά μέσο όρο μεγαλύτερα μοτέρ από τα αντίστοιχα βενζίνης οπότε πλησιάζουν ευκολότερα στις ευνοϊκές ανακοινομενες τιμές.

Καλα, καλα, κλειστε κανενα κυλινδρο εσεις με τις βενζινες μπας και....

Ο τροπος λειτουργιας του diesel και το πως διαχειριζεται την δοσολογια αερα, καυσιμο δεν μπορει να τον πιασει κατι. 

 

 

Επεξ/σία από SeriesX
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

2 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Μάλλον σου διαφεύγει ότι η τεχνολογία των ηλεκτρικών δεν μένει στάσιμη, συνεχώς εξελίσσεται, σε αντίθεση με τα ντίζελ που οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αρχίζουν σιγά σιγά να τα εγκαταλείπουν.

Αν κάποιος διαβάζει "μέχρι 24" και αγνοεί το "μέχρι", το μόνο πρόβλημα είναι στην αντίληψη του.

Έτσι ακριβώς και ο φίλος παραπάνω, δεν του φταίει ο κατασκευαστής αν είδε "έως 425 km (WLTP)" και φαντάστηκε ότι τόση αυτονομία θα έχει σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Δες τι καταναλώσεις έχει βάση WLTP ένα αυτοκίνητο που έχουμε στην οικογένεια, yaris hybrid 2018:

image.png.92c742343ecb4c437906ef432fd1c7d6.png

με δεδομένο ότι το ρεζερβουάρ είναι 36 λίτρα η μέγιστη αυτονομία είναι 950km. Εμένα όμως στις συνθήκες και με τον τρόπο που εγώ οδηγώ μου βγάζει μόνο 800 με μέση κατανάλωση 4,5km/100km, άρα η toyota που ισχυρίζεται ότι η αυτονομία είναι έως 950km με κορόιδεψε?

Όχι φίλε μου, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την αντίληψη κάποιου που διαβάζει το "μέχρι 24 Mbps" και θεωρεί ότι αυτό είναι εφικτό σε ιδανικές προφανώς συνθήκες.  Το πρόβλημα είναι το ψέμα φόρα παρτίδα που δίνουν οι βιομηχανίες/πάροχοι με μετρήσεις που δεν τις πιάνεις ΠΟΤΕ, όχι έτσι όπως το αναφέρεις εσύ. Αυτές οι μετρήσεις WLTP δίνουν αποτελέσματα ανέφικτα για οποιοδήποτε κινητήρα σε αυτοκίνητο. Πάντα οι πραγματικές καταναλώσεις είναι προς τα πάνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

20 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Η διαφορά στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι πως την αυτονομία των 330km δεν την έδωσε ο κατασκευαστής, την έδωσε ο υπολογιστής ταξιδίου, η οποία προκύπτει με βάση την κατανάλωση που είχε στα τελευταία χλμ χρήσης. Αν τα τελευταία χλμ τα είχε κάνει μέσα σε πόλη με χαμηλό μέσο όρο ταχύτητας λογικό είναι που έδειχνε 330, όπως λογικό είναι στην εθνική ταξιδεύοντας με 130 να βγάλει αρκετά λιγότερα. Ο οδηγός ή είναι ή κάνει τον άσχετο.

Επίσης αυτό που μειώνει κατά πολύ την αυτονομία των ηλεκτρικών είναι οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, όχι οι υψηλές, στις υψηλές η χρήση του A/C ανεβάσει την κατανάλωση σε όλα, δλδ και στα θερμικά. Η Ελλάδα έχει πλεονέκτημα σε αυτό έναντι της βόρειας Ευρώπης.

Στα θερμικά και η ιδιαίτερα diesel το AC ανεβάζει ελάχιστα την καταναλωση αρχηγε. παιζει να μην ξεπερναει καν τα 0.5l/100 αυτη η αύξηση.

Επεξ/σία από NTC Labs
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, NTC Labs είπε

 

Στα θερμικά και η ιδιαίτερα diesel το AC ανεβάζει ελάχιστα την καταναλωση αρχηγε. παιζει να μην ξεπερναει καν τα 0.5l/100 αυτη η αύξηση.

σε ταξιδι το δικο μου το εχω υπολογισει κατα 0.2l/100.... ανουσια διαφορα. 

Στη πολη παραπανω καθως ψιλο ακυρωνει το start/stop  

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Παιδιά τα πράγματα είναι απλά. 

Θέλω να πάω 1-2 ταξίδια. Θα πρέπει να είμαι μόνιμα με το άγχος της αυτονομίας και το pre-planning για το πού/πώς/πότε θα φορτίσω.
Αν θέλω να πάω σε κάποιο από τα άπειρα νησιά μας δε θα μπορώ καν.

Με καλή συντήρηση, οποιοδήποτε αυτοκίνητο αποδίδει ακριβώς το ίδιο μετά από 10 και 15 και 20 χρόνια. Στο ηλεκτρικό μου δίνει εγγύηση 70% απόδοσης μετά από 8 έτη. Όλοι ξέρουμε πως η απόδοση των μπαταριών πέφτει εκθετικά μετά από ένα σημείο, άρα στα 10 χρόνια μπορεί να μην έχω ούτε το 50% της ήδη μικρής αρχικής αυτονομίας. 

Σχετικό με το παραπάνω, τι μεταπωλητική αξία θα έχει ένα ηλεκτρικό σε 5-10 έτη με πεσμένη/ελάχιστη αυτονομία, συν το πόσο πίσω θα είναι τεχνολογικά σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό της τότε εποχής;

Για εμένα το καθημερινό ''άγχος'' της αυτονομίας, σε συνδυασμό με το ότι μπορώ να βρω ένα βενζινάδικο στη μέση του πουθενά και σε 5 λεπτά να είμαι up and running με ολόκληρη την αυτονομία ξανά διαθέσιμη είναι αξεπέραστο.

Υπάρχουν συνδυαστικά 4 προβλήματα:
1) Αυτονομία
2) Πτώση απόδοσης
3) Ταχύτητα φόρτισης
4) Πλήθος σημείων ανεφοδιασμού

Αν δεν καταφέρουν να λύσουν τουλάχιστον τα 3 από τα 4, για εμένα δεν μπορεί να αποτελέσει ο ηλεκτρισμός μία σοβαρή πρόταση αυτοκίνησης, για να μην αναφέρουμε και επιπλέον προβλήματα όπως το εξαιρετικά αυξημένο βάρος, αδράνεια, οδική συμπεριφορά κλπ και πάει μακριά η βαλίτσα.

Όσο εξακολουθούν να ισχύουν όλα αυτα, το ηλεκτρικό θα αποτελεί για πάντα μία niche κατηγορία για κάποιον που το θέλει για δεύτερο αυτοκίνητο (ή του περισσεύουν χρήματα για 4 αυτοκίνητα και είπε να πάρει 2 ή 3, το 1 ηλεκτρικό) ή/και θέλει να φανεί ότι ενδιαφέρεται για το περιβάλλον (τάση των καιρών μας) κλπ...

Ναι, είναι τόσο απλό... Δεν μπορώ να διανοηθώ γιατί προωθούνται τόσο σθεναρά τα ηλεκτρικά, ειλικρινά.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, SeriesX είπε

σε ταξιδι το δικο μου το εχω υπολογισει κατα 0.2l/100.... ανουσια διαφορα. 

Στη πολη παραπανω καθως ψιλο ακυρωνει το start/stop  

οταν εδωσα 35.000 ευρω το 2014 και αγορασα το παρακατω (οπως το βλεπετε στη photo)

τελη κυκλοφοριας = 89 ευρω

service ανα 30.000 χλμ / 2 χρονια

1380 χλμ αυτονομια με ενα γεμισμα 50 λιτρα με 60 ευρω

ουτε μπαταρια δεν εχω αλλαξει! 🙃

Εχω κανει 150.000 χλμ με μεση καταναλωση 4,5 λιτρα οποτε 1500 x 4.5 x 1.15 μεση τιμη = 7.500 ευρω για καυσιμα μεχρι σημερα

bmw-1-series-sport-a-49.jpg.787c93e3756c384062dad04cc220fcaf.jpg

 

Το 2021 με 35.000 ευρω αγοραζεις ID3 😂 για γελια η κατασταση! 

Ποσο εχουν οι μπαταριες του ID3 ειπαμε ? 😂

Επεξ/σία από SeriesX
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, telis είπε

Όχι φίλε μου, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την αντίληψη κάποιου που διαβάζει το "μέχρι 24 Mbps" και θεωρεί ότι αυτό είναι εφικτό σε ιδανικές προφανώς συνθήκες.  Το πρόβλημα είναι το ψέμα φόρα παρτίδα που δίνουν οι βιομηχανίες/πάροχοι με μετρήσεις που δεν τις πιάνεις ΠΟΤΕ, όχι έτσι όπως το αναφέρεις εσύ. Αυτές οι μετρήσεις WLTP δίνουν αποτελέσματα ανέφικτα για οποιοδήποτε κινητήρα σε αυτοκίνητο. Πάντα οι πραγματικές καταναλώσεις είναι προς τα πάνω.

Φίλε μου όσον αφορά τους παρόχους adsl 24Mbps ψέμα φόρα παρτίδα θα ήταν αν έλεγαν "εγγυημένα 24", δεν λένε έτσι όμως, λένε "έως 24", το οποίο ΔΕΝ είναι ψέμα. Όταν κάποιος αγνοεί το "έως" και θεωρεί δεδομένο το 24, και μετά του κακοφαίνεται που πιάνει πολύ λιγότερα επειδή το dslam είναι μακριά και οι καλωδιώσεις είναι χάλια, ε για αυτό δεν φταίει ο πάροχος, η αντίληψη του (ή έστω ή άγνοια του) φταίει, πως να το κάνουμε? Εκτός βέβαια και αν κολλάς στο δεν είναι εφικτό το ακριβώς 24, πως ακόμα και δίπλα από το dslam να είσαι πάνω από 23,5 δεν θα πιάσεις, σε αυτό έχεις ένα δίκιο.

Όσον αφορά τα αυτοκίνητα, οι καταναλώσεις που βγαίνουν από τις μετρήσεις με βάση το πρότυπο WLPT σίγουρα δεν είναι η απόλυτη αλήθεια, είναι όμως πάρα πολύ κοντά στην πραγματικότητα. Ίσως μπερδεύεσαι με το παλαιότερο πρότυπο NEDC που όντως οι μετρήσεις του όντως είναι μακριά από την πραγματικότητα.

58 λεπτά πριν, NTC Labs είπε

Στα θερμικά και η ιδιαίτερα diesel το AC ανεβάζει ελάχιστα την καταναλωση αρχηγε. παιζει να μην ξεπερναει καν τα 0.5l/100 αυτη η αύξηση.

Δεν διαφωνώ, όμως το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα ηλεκτρικά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

53 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε

Παιδιά τα πράγματα είναι απλά. 

Θέλω να πάω 1-2 ταξίδια. Θα πρέπει να είμαι μόνιμα με το άγχος της αυτονομίας και το pre-planning για το πού/πώς/πότε θα φορτίσω.
Αν θέλω να πάω σε κάποιο από τα άπειρα νησιά μας δε θα μπορώ καν.

Με καλή συντήρηση, οποιοδήποτε αυτοκίνητο αποδίδει ακριβώς το ίδιο μετά από 10 και 15 και 20 χρόνια. Στο ηλεκτρικό μου δίνει εγγύηση 70% απόδοσης μετά από 8 έτη. Όλοι ξέρουμε πως η απόδοση των μπαταριών πέφτει εκθετικά μετά από ένα σημείο, άρα στα 10 χρόνια μπορεί να μην έχω ούτε το 50% της ήδη μικρής αρχικής αυτονομίας. 

Σχετικό με το παραπάνω, τι μεταπωλητική αξία θα έχει ένα ηλεκτρικό σε 5-10 έτη με πεσμένη/ελάχιστη αυτονομία, συν το πόσο πίσω θα είναι τεχνολογικά σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό της τότε εποχής;

Για εμένα το καθημερινό ''άγχος'' της αυτονομίας, σε συνδυασμό με το ότι μπορώ να βρω ένα βενζινάδικο στη μέση του πουθενά και σε 5 λεπτά να είμαι up and running με ολόκληρη την αυτονομία ξανά διαθέσιμη είναι αξεπέραστο.

Υπάρχουν συνδυαστικά 4 προβλήματα:
1) Αυτονομία
2) Πτώση απόδοσης
3) Ταχύτητα φόρτισης
4) Πλήθος σημείων ανεφοδιασμού

Αν δεν καταφέρουν να λύσουν τουλάχιστον τα 3 από τα 4, για εμένα δεν μπορεί να αποτελέσει ο ηλεκτρισμός μία σοβαρή πρόταση αυτοκίνησης, για να μην αναφέρουμε και επιπλέον προβλήματα όπως το εξαιρετικά αυξημένο βάρος, αδράνεια, οδική συμπεριφορά κλπ και πάει μακριά η βαλίτσα.

Όσο εξακολουθούν να ισχύουν όλα αυτα, το ηλεκτρικό θα αποτελεί για πάντα μία niche κατηγορία για κάποιον που το θέλει για δεύτερο αυτοκίνητο (ή του περισσεύουν χρήματα για 4 αυτοκίνητα και είπε να πάρει 2 ή 3, το 1 ηλεκτρικό) ή/και θέλει να φανεί ότι ενδιαφέρεται για το περιβάλλον (τάση των καιρών μας) κλπ...

Ναι, είναι τόσο απλό... Δεν μπορώ να διανοηθώ γιατί προωθούνται τόσο σθεναρά τα ηλεκτρικά, ειλικρινά.

Το εχουμε αναφερει και σε αλλα post. Τα ηλεκτρικα δεν θα αντικαταστήσουν τα οχηματα με κινητηρες εσωτερικης καυσης, θα προστεθουν και αυτα στις επιλογες. Οταν τα ηλεκτρικα αυξηθουν σε σημαντικο βαθμο, θα φορολογηθουν αναλογα.

Σχετικα με το κοστος, οι early adopters θα πληρωσουν την αναπτυξη της τεχνολογιας. Αυτοι που περιμενουν θα καρπωθουν τα οφελει. Στο χωριο μου λενε "στην υγεια των κοροιδων" τωρα σε ποια κατηγορια ανηκει ποιος..... ο χρονος θα δειξει.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Φίλε μου όσον αφορά τους παρόχους adsl 24Mbps ψέμα φόρα παρτίδα θα ήταν αν έλεγαν "εγγυημένα 24", δεν λένε έτσι όμως, λένε "έως 24", το οποίο ΔΕΝ είναι ψέμα. Όταν κάποιος αγνοεί το "έως" και θεωρεί δεδομένο το 24, και μετά του κακοφαίνεται που πιάνει πολύ λιγότερα επειδή το dslam είναι μακριά και οι καλωδιώσεις είναι χάλια, ε για αυτό δεν φταίει ο πάροχος, η αντίληψη του (ή έστω ή άγνοια του) φταίει, πως να το κάνουμε? Εκτός βέβαια και αν κολλάς στο δεν είναι εφικτό το ακριβώς 24, πως ακόμα και δίπλα από το dslam να είσαι πάνω από 23,5 δεν θα πιάσεις, σε αυτό έχεις ένα δίκιο.

Όσον αφορά τα αυτοκίνητα, οι καταναλώσεις που βγαίνουν από τις μετρήσεις με βάση το πρότυπο WLPT σίγουρα δεν είναι η απόλυτη αλήθεια, είναι όμως πάρα πολύ κοντά στην πραγματικότητα. Ίσως μπερδεύεσαι με το παλαιότερο πρότυπο NEDC που όντως οι μετρήσεις του όντως είναι μακριά από την πραγματικότητα.

Οι μετρήσεις WLPT  που διαβάζω στα τεστ όλων των καινούργιων μοντέλων, απέχουν αρκετά από τις πραγματικές. Άν σου λέει 4,5 λτ/100 και έχεις πραγματικά 5,5 λ/100 είναι 20% διαφορά. Το βρίσκεις λίγο σε ποσοστό;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

 

Δεν διαφωνώ, όμως το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα ηλεκτρικά.

Καταρχιν τα ηλεκτρικα χανουν 15-20% της αυτονομιας με την θερμανση ανοικτη! Κατι που στα αμαξια diesel (με θερμικο μοτερ) ειναι ΤΣΑΜΠΑ! 

Οσο για το clima εδω και παλι υπερεχουν τα diesel σαφως, καθως εχουν απεριοριστη αυτονομια. Δεν δινεις βαση σε αστεια ποσοστα. Κατι που στο ηλεκτρικο μονο αστειο δεν ειναι ενα ποσοστο της ταξης 10% για παραδειγμα

Επεξ/σία από SeriesX
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, telis είπε

Οι μετρήσεις WLPT  που διαβάζω στα τεστ όλων των καινούργιων μοντέλων, απέχουν αρκετά από τις πραγματικές. Άν σου λέει 4,5 λτ/100 και έχεις πραγματικά 5,5 λ/100 είναι 20% διαφορά. Το βρίσκεις λίγο σε ποσοστό;

Σε σχέση με τις διαφορές έως και 50% που είχαμε με τις μετρήσεις NEDC, λίγο είναι.

 

Πάντως και οι μετρήσεις των δημοσιογράφων για το ίδιο μοντέλο δεν είναι σπάνιο να έχουν διαφορές άνω του 20% μεταξύ τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Σε σχέση με τις διαφορές έως και 50% που είχαμε με τις μετρήσεις NEDC, λίγο είναι.

 

στα μουφοβενζινης ναι. Και παραπανω.... ειχε πεσει κλαμα!

....και βενζινη και λαδακι συμπληρωμα! 😂

Επεξ/σία από SeriesX
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Σε σχέση με τις διαφορές έως και 50% που είχαμε με τις μετρήσεις NEDC, λίγο είναι.

 

Μα τώρα αυτό δεν είναι λογική. Το θέμα είναι ότι οι μετρήσεις ΔΕΝ είναι αξιόπιστες για την πραγματική χρήση και μάλιστα σε μεγάλο ποσοστό >20%

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, telis είπε

Μα τώρα αυτό δεν είναι λογική. Το θέμα είναι ότι οι μετρήσεις ΔΕΝ είναι αξιόπιστες για την πραγματική χρήση και μάλιστα σε μεγάλο ποσοστό >20%

Όπως επίσης είναι εντελώς παράλογο να υποθέτεις ότι η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες είναι κάτι στάνταρ και μετρήσιμο.

Κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες είναι και όταν το yaris στα δικά μου χέρια σε μικτό κύκλο καταναλώνει 4,5l/100km, κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες είναι και όταν το οδηγεί η γυναίκα που σε μικτό κύκλο καταναλώνει 5,5l/100km.

Ε πες μου τώρα με ποια λογική δεν είναι αξιόπιστη η μέτρηση βάση WLTP που δίνει σε μικτό κύκλο 4,8l/100km.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οταν μιλαω για απεριοριστη αυτονομια τα diesel.  (50 λιτρα πετρελαιο, αξιας 60 ευρω)

Καλοκαιρακι με κλιματισμο

Κανουμε τα πρωτα 313 χλμ με clima (109.333 χλμ το αμαξι)

165149718_484617805902229_513223715123970774_n.jpg.776457c1f592233cc1cf86e48a4952d3.jpg

 

κανουμε και τα υπολοιπα 377 χλμ με clima (109.710 - 109.330)

 

165807262_202539201211590_2245054701256782099_n.jpg.549f1a21724337b5237e912031396744.jpg

 

Αυτο ειναι αυτονομια, μετα απο 686 χλμ. δειτε που ειναι ο μετρητης πετρελαιου! 

 

 

Επεξ/σία από SeriesX
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...