Προς το περιεχόμενο

Το στέκι των Micro Four Thirds (MFT - M4/3)


highpriest

Προτεινόμενες αναρτήσεις

3 λεπτά πριν, highpriest είπε

Κλασικά χρώματα Olympus 😉

    Ψάχνω να βρώ τι άλλο μπορεί να γίνει σ' αυτό το επίπεδο , φυσικά για να δικαιολογήσω σε μένα πρώτα την οριστική απόφαση στον 4/3 αισθητήρα ........... 😉

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Ψάχνω να βρώ τι άλλο μπορεί να γίνει σ' αυτό το επίπεδο , φυσικά για να δικαιολογήσω σε μένα πρώτα την οριστική απόφαση στον 4/3 αισθητήρα ........... 😉

Μπορείς να πάρεις σοβαρούς native φακούς για το σύστημα
Θα δεις πολύ διαφορετικές εικόνες απο ότι με αυτούς που βάζεις με αντάπτορες
Προτείνω τους μακρο της olympus, όχι απαραίτητα για τους δουλεύεις σαν μακρο, αλλά σαν prime. Επίσης ο 45mm f/1.8 είναι κορυφαίος και τζάμπα, ενώ αν θέλεις έναν all round ποιοτικό ζουμ, πας σε 12-40mm f/2,8 pro και καθάρισες.

Ελαφρύ σύνολο, τρομερή ευκρίνεια, σωστή απόδοση χρωμάτων, αλλά και αυτόματες διορθώσεις σε παραμορφώσεις (επειδή στους δικούς της φακούς θα διορθώνει μόνη της)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, highpriest είπε

Μπορείς να πάρεις σοβαρούς native φακούς για το σύστημα
Θα δεις πολύ διαφορετικές εικόνες απο ότι με αυτούς που βάζεις με αντάπτορες
Προτείνω τους μακρο της olympus, όχι απαραίτητα για τους δουλεύεις σαν μακρο, αλλά σαν prime. Επίσης ο 45mm f/1.8 είναι κορυφαίος και τζάμπα, ενώ αν θέλεις έναν all round ποιοτικό ζουμ, πας σε 12-40mm f/2,8 pro και καθάρισες.

Ελαφρύ σύνολο, τρομερή ευκρίνεια, σωστή απόδοση χρωμάτων, αλλά και αυτόματες διορθώσεις σε παραμορφώσεις (επειδή στους δικούς της φακούς θα διορθώνει μόνη της)

     Περιμένω κάτι σήμερα , έναν φακό δλδ σε 4/3 , αν προκύψει το γλυκό θα γείρει οριστικά την ζυγαριά , οπότε πάω για τις σχετικές ανταλλαγές στο mpb κλπ .

    Οι καλοί φακοί ναι μεν , αλλά ....... θα δούμε στην συνέχεια όμως πως θα προχωρήσουμε ...... ο 45αρης δε λέω όχι σαν 90αρης καλό ακούγεται ..... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, highpriest είπε

Εγώ να δουμε τι θα κάνω, τώρα που έγινε η ζημιά και γλυκάθηκα με την FF....😄

    Την κρατάς για επαγγελματική χρήση , αφού έχει δεδομένη αξία και χρήση και τέλος . 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Την κρατάς για επαγγελματική χρήση , αφού έχει δεδομένη αξία και χρήση και τέλος . 

Όχι η συγκεκριμένη FF. Αυτή εφυγε, πάει...
Το μικρόβιο έμεινε όμως!😄

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

38 λεπτά πριν, highpriest είπε

Όχι η συγκεκριμένη FF. Αυτή εφυγε, πάει...
Το μικρόβιο έμεινε όμως!😄

    Δεν σε ήθελε ........ 🤣🤣🤣 ...... σε έδιωχνε ........ ΟΚ , συμβαίνουν κι' αυτά ........ υγεία πάνω απ' όλα ....... 

http://wrotniak.net/photo/m43/gx9.html

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 26/4/2023 στις 9:35 ΠΜ, highpriest είπε

Έτσι προς συζήτηση και απόκτηση συγκριτικής γνώσης σε πραγματικές συνθήκες για το πόσο μπορεί να υπολείπονται οι Μ4/3 λόγο μικρότερου σένσορα.
Δύο κάμερες με ίδιο αριθμό μεγαπίξελ, αλλά της FF 4 φορές πιο μεγάλος σένσορας.
Η μια φώτο με Μ4/3 G9 και κιτ φακό 12-60mm f/3,5-f/5,6
H άλλη φώτο με FF 5D ii και tamron 28-75mm f/2,8 σταθερό
equivelant photos σε ότι αφορά εστιακό μήκος και διάφραγμα. Ίδιο WB. Και οι δύο στο native iso τους(100 η FF και 200 η Μ4/3). Με τεχνητό φωτισμό flash, οπότε περίπου αντίστοιχο exposure παρά τα διαφορετικά διαφράγματα, επειδή άλλαζα ένταση φωτός.
Πάνω σε τρίποδο και λήψη μέσω υπολογιστή για να μην υπάρχει κούνημα σε καμία απο τις δύο κάμερες (στην FF βασικά που δεν έχει σταθεροποίηση)

Δεν γράφω ποια είναι ποια. 
Οι φώτο είναι τραβηγμένες περίπου 72-74mm σε FF και 36-37mm σε Μ4/3 απο το ίδιο σημείο.


 

1τεστ (Large).jpg

2τεστ (Large).jpg

Χωρίς να κάνω pixel peeping και ακριβώς στο μέγεθος που τις βλεπω στο κινητο->

Ο 28-75 είναι ένας πολύ μέτριος φακός, και 5dii είναι αρκετά παλιά.

Εάν όλα μείνανε απολύτως σταθερά, θα έλεγα ότι η πάνω είναι με την 5d για 2 λόγους

Α)φαινετε να έχει λιγότερο contrast/sharpening

Β)Το τσαντάκι φαινετε ελάχιστα λιγότερο "φουσκωμένο" οπότε θα υποθέσω πως έγινε η λήψη με πιο tele φακό

Επιπλέον θα υπέθετα πως οι περισσότεροι θα προτιμούσαν την δεύτερη εικόνα.

Το κάθε σύστημα έχει + και -.

Εχοντας δουλέψει και 3/4, dx και fx θα έλεγα για δουλειά studio (όχι τρομερα high end, τύπου φυλλαδίου/e-shop) θα προτιμούσα 3/4 λόγω πολλών ευκολιων,μεγάλο βάθος πεδίου και που δεν χρειάζετε να δουλεύεις τα flash 2 stop πάνω.

Επίσης σε συνθήκες "ρεπορτάζ/αθλητικα" πάλι 3/4 και αυτό λόγο όγκου συνολικού εξοπλισμού και του πλεονεκτήματος που έχει στο tele κομμάτι.

Σε ότι έχει να κάνει με ανθρώπους θα προτιμούσα fx.

Σε αρχιτεκτονικό πάλι θα προτιμούσα fx.

Στο τέλος της μέρας πολύ περισσότερο ρόλο παίζει ο φωτογράφος και προφανώς το φως παρά το μέγεθός του αισθητήρα.

Επεξ/σία από @topos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, @topos είπε

Χωρίς να κάνω pixel peeping και ακριβώς στο μέγεθος που τις βλεπω στο κινητο->

Ο 28-75 είναι ένας πολύ μέτριος φακός, και 5dii είναι αρκετά παλιά.

Εάν όλα μείνανε απολύτως σταθερά, θα έλεγα ότι η πάνω είναι με την 5d για 2 λόγους

Α)φαινετε να έχει λιγότερο contrast/sharpening

Β)Το τσαντάκι φαινετε ελάχιστα λιγότερο "φουσκωμένο" οπότε θα υποθέσω πως έγινε η λήψη με πιο tele φακό

Επιπλέον θα υπέθετα πως οι περισσότεροι θα προτιμούσαν την δεύτερη εικόνα.

Το κάθε σύστημα έχει + και -.

Εχοντας δουλέψει και 3/4, dx και fx θα έλεγα για δουλειά studio (όχι τρομερα high end, τύπου φυλλαδίου/e-shop) θα προτιμούσα 3/4 λόγω πολλών ευκολιων,μεγάλο βάθος πεδίου και που δεν χρειάζετε να δουλεύεις τα flash 2 stop πάνω.

Επίσης σε συνθήκες "ρεπορτάζ/αθλητικα" πάλι 3/4 και αυτό λόγο όγκου συνολικού εξοπλισμού και του πλεονεκτήματος που έχει στο tele κομμάτι.

Σε ότι έχει να κάνει με ανθρώπους θα προτιμούσα fx.

Σε αρχιτεκτονικό πάλι θα προτιμούσα fx.

Στο τέλος της μέρας πολύ περισσότερο ρόλο παίζει ο φωτογράφος και προφανώς το φως παρά το μέγεθός του αισθητήρα.

Η κάτω είναι με την 5d ii.
Εκει που κάνει μπαμ η διαφορά είναι στις πληροφορίες στις σκιές. Πχ κάτω απο τα bits κατσαβιδιών. Επειδή το βλέπεις απο κινητό μάλλον χάνεται αυτή η λεπτομέρια λόγο μικρής οθόνης.


Για τον φακό 28-75mm θα συμφωνήσω, αλλά αυτός έλαχε, και για να κάνω όσο πιο "δίκαιη" την σύγκριση δεν χρησιμοποίησα στην G9 κάποιον απο τους έξτρα sharp prime μου, αλλά τον κιτ φακό της 12-60 f/3.5-5.6

Για την 5d ii θα συμφωνήσω ως προς την παλιότητα, αλλά μεταξύ μας οι σένσορες στις DSLR ειδικά δεν έχουν κάνει και εξωπραγματικά άλματα προόδου. Σε σύγκριση με οποιαδήποτε "σύγχρονη" DSLR η 5d ii εξακολουθεί να είναι μάχιμη, ως προς τον σένσορα τουλάχιστον (σε features είναι η μέρα με την νυχτα σε σχέση με την G9). Το σύγχρονη σε εισαγωγικά μιας και πρακτικά σταμάτησαν (πλην Πένταξ) να εξελίσσονται εδώ και χρόνια.

Για τα υπόλοιπα (και αφου δούλεψα αρκετά και την 5d ii και κάποιες δανεικές FF, ενώ Μ4/3 δουλεύω σχεδόν αποκλειστικά ως τώρα) συμφωνούμε. Για φυλλάδιο και e-shop προτιμώ κι εγώ Μ4/3. Λιγότερες κινήσεις και χρόνος. Περισσότερο φως με καλύτερο βάθος πεδίου και τα φλας να δουλεύουν σε μισή δύναμη ή και παρακάτω. Ειδικά όταν έρχεται και στακάρισμα μετά είναι μεγάλο το κέρδος σε χρόνο.

Αρχιτεκτονικό και ανθρώπους εκδηλώσεις επίσης συμφωνούμε. Χρειάζεται FF για ποιοτικό αποτέλεσμα. Και καλό φακό θα συμπληρώσω.

Για αθλητικό/ρεπορτάζ, διατηρώ τις επιφυλλάξεις μου ωστόσο. Νομίζω μια FF κάνει καλύτερη δουλειά. Ειδικά σε κλειστά γήπεδα όπως του μπάσκετ πχ. Αλλά αν το πάμε χρηματικά, ναι. Με 1500-2000 ευρώ μπορείς να πάρεις ναυαρχίδα Μ4/3 + γρήγορο τηλεφακό και να καλύψεις ποδοσφαιρικό αγώνα πχ. Σε FF θέλεις σίγουρα τα διπλάσια χρήματα για μια μηχανη με πολλά fps και έναν γρήγορο 70-200mm

Πάντα βέβαια με γνώμονα για όλα τα παραπάνω πως εκεί που υπερτερει η Μ4/3 δεν πάμε για την τέλεια ποιότητα εικόνας με pixel peeping στο 200%.
 

Επεξ/σία από highpriest
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, highpriest είπε

Η κάτω είναι με την 5d ii.
Εκει που κάνει μπαμ η διαφορά είναι στις πληροφορίες στις σκιές. Πχ κάτω απο τα bits κατσαβιδιών. Επειδή το βλέπεις απο κινητό μάλλον χάνεται αυτή η λεπτομέρια λόγο μικρής οθόνης.


Για τον φακό 28-75mm θα συμφωνήσω, αλλά αυτός έλαχε, και για να κάνω όσο πιο "δίκαιη" την σύγκριση δεν χρησιμοποίησα στην G9 κάποιον απο τους έξτρα sharp prime μου, αλλά τον κιτ φακό της 12-60 f/3.5-5.6

Για την 5d ii θα συμφωνήσω ως προς την παλιότητα, αλλά μεταξύ μας οι σένσορες στις DSLR ειδικά δεν έχουν κάνει και εξωπραγματικά άλματα προόδου. Σε σύγκριση με οποιαδήποτε "σύγχρονη" DSLR η 5d ii εξακολουθεί να είναι μάχιμη, ως προς τον σένσορα τουλάχιστον (σε features είναι η μέρα με την νυχτα σε σχέση με την G9). Το σύγχρονη σε εισαγωγικά μιας και πρακτικά σταμάτησαν (πλην Πένταξ) να εξελίσσονται εδώ και χρόνια.

Για τα υπόλοιπα (και αφου δούλεψα αρκετά και την 5d ii και κάποιες δανεικές FF, ενώ Μ4/3 δουλεύω σχεδόν αποκλειστικά ως τώρα) συμφωνούμε. Για φυλλάδιο και e-shop προτιμώ κι εγώ Μ4/3. Λιγότερες κινήσεις και χρόνος. Περισσότερο φως με καλύτερο βάθος πεδίου και τα φλας να δουλεύουν σε μισή δύναμη ή και παρακάτω. Ειδικά όταν έρχεται και στακάρισμα μετά είναι μεγάλο το κέρδος σε χρόνο.

Αρχιτεκτονικό και ανθρώπους εκδηλώσεις επίσης συμφωνούμε. Χρειάζεται FF για ποιοτικό αποτέλεσμα. Και καλό φακό θα συμπληρώσω.

Για αθλητικό/ρεπορτάζ, διατηρώ τις επιφυλλάξεις μου ωστόσο. Νομίζω μια FF κάνει καλύτερη δουλειά. Ειδικά σε κλειστά γήπεδα όπως του μπάσκετ πχ. Αλλά αν το πάμε χρηματικά, ναι. Με 1500-2000 ευρώ μπορείς να πάρεις ναυαρχίδα Μ4/3 + γρήγορο τηλεφακό και να καλύψεις ποδοσφαιρικό αγώνα πχ. Σε FF θέλεις σίγουρα τα διπλάσια χρήματα για μια μηχανη με πολλά fps και έναν γρήγορο 70-200mm

Πάντα βέβαια με γμώμονα για όλα τα παραπάνω πως εκεί που υπερτερει η Μ4/3 δεν πάμε για την τέλεια ποιότητα εικόνας με pixel peeping στο 200%.
 

Κοίτα το point από το "συγκριτικό" σίγουρα βγήκε και πρακτικά διυλιζουμε τον κονωπα για να βρεθούν οι διαφορές και πιστεύω πως εάν του έδινα χρόνο σε οθόνη θα έβρισκα την σωστή.Αλλα η αφορμή μου ήταν να την δω "περαστικά" όπως και οποιοσδήποτε άλλος που θα έβλεπε μια φωτό στο fb π.χ.

Και παρόλο που δεν είμαι ο εμπειροτεροτερος  μετραω ~30.000+ φωτό σε 3/4 και ~300.000+ σε fx οπότε κάτι λέει και αυτό που κ γω το μαντεψα λάθος.(σε 3/4 ομολογώ όμως  πως δεν έχω δουλέψει καποιο ιδιαίτερα κακό/Κιτ φακό)

Υ.γ Το τσαντάκι δεν σου φαινετε πιο "φουσκωτό" στην κάτω φωτό η τα δικά μου μάτια κάνουν 'πουλάκια"?

Να έχει να κάνει ότι η κάμερα "έκατσε" λίγο πιο ψηλά στο τρίποδο λόγο όγκου της DSLR?

Επεξ/σία από @topos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, @topos είπε

Κοίτα το point από το "συγκριτικό" σίγουρα βγήκε και πρακτικά διυλιζουμε τον κονωπα για να βρεθούν οι διαφορές και πιστεύω πως εάν του έδινα χρόνο σε οθόνη θα έβρισκα την σωστή.Αλλα η αφορμή μου ήταν να την δω "περαστικά" όπως και οποιοσδήποτε άλλος που θα έβλεπε μια φωτό στο fb π.χ.

Και σίγουρα μετραω ~30.000+ φωτό σε 3/4 και ~300.000+ σε fx οπότε κάτι λέει και αυτό που κ γω το μαντεψα λάθος.(σε 3/4 ομολογώ όμως  πως δεν έχω δουλέψει καποιο ιδιαίτερα κακό/Κιτ φακό)

Υ.γ Το τσαντάκι δεν σου φαινετε πιο "φουσκωτό" στην κάτω φωτό η τα δικά μου μάτια κάνουν 'πουλάκια"?

Να έχει να κάνει ότι η κάμερα "έκατσε" λίγο πιο ψηλά στο τρίποδο λόγο όγκου της DSLR?

Συμφωνούμε , οι διαφορές είναι μικρές.

Επίσης συμφωνούμε για τους φακούς. Το σύστημα Μ4/3 έχει οξύτατους φακούς και πολύ οικονομικούς. Δύσκολα θα βρεις κάποιον που δεν κάνει δουλειά ή που θα πεις κακός φακός.

Για το κάδρο μην δίνεις βάση. Έπεσε "σιδέρωμα" προοπτικής στο photoshop για να γίνουν πανομοιότυπες. Τα raw αρχεία σε M4/3 δεν διορθώνονται αυτόματα. Μόνο σε jpeg. Οπότε παίρνοντας μια εικόνα στα 37mm είχα παραμορφώσεις 37mm. ;)

Είναι και ο λόγος που πηγαίνω και σε FF αναγκαστικά στο στούντιο. Επειδή όταν θέλω να τραβήξω κάτι με 85-90mm (πχ πορτραίτο) για να έχω τo compression του 85άρη ή 90άρη, πρέπει να τραβηχτώ σε απόσταση 180mm αντίστοιχη σε FF, κάτι αδύνατο, επειδή ξεμένω απο χώρο να κινηθώ.;)
Ή να τραβήξω με τον 45άρη  και μετά να φέρω την φώτο στο photoshop (κάτι πολύ πολύ κουραστικό)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, highpriest είπε

Επειδή όταν θέλω να τραβήξω κάτι με 85-90mm (πχ πορτραίτο) για να έχω τo compression του 85άρη ή 90άρη, πρέπει να τραβηχτώ σε απόσταση 180mm αντίστοιχη σε FF

Αυτό που λες δεν ισχύει. Η προοπτική, το compression που λες, εξαρτάται μόνο από την απόσταση από το θέμα. 

Για να έχεις το ίδιο κάδρο με τα 90mm FF, χρησιμοποιώντας 45mm 4/3, θα στηθείς ακριβώς στην ίδια απόσταση, λόγω του 2x crop factor. Συνεπώς η προοπτική θα είναι ακριβώς ίδια. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, RTW4ever είπε

Αυτό που λες δεν ισχύει. Η προοπτική, το compression που λες, εξαρτάται μόνο από την απόσταση από το θέμα. 

Για να έχεις το ίδιο κάδρο με τα 90mm FF, χρησιμοποιώντας 45mm 4/3, θα στηθείς ακριβώς στην ίδια απόσταση, λόγω του 2x crop factor. Συνεπώς η προοπτική θα είναι ακριβώς ίδια. 

Θα ήταν πολύ καλά να ίσχυε αυτό που λες, παρόλα αυτά δεν ισχύει.
Ίδιο κάδρο παίρνεις, ίδια εικόνα δεν παίρνεις. 

Οι Μ4/3 διορθώνουν το distortion σε jpeg (σε έναν βαθμό) αλλά στο raw αρχείο όχι.
Έτσι έχουμε το φαινόμενο όσο κοιτάζουμε προς τα άκρα της εικόνας να διακρίνουμε περισσότερο την καμπυλότητα του φακού. Φαίνονται τα αντικείμενα να γέρνουν δεξιά και αριστερά.

Όσο πιο wide o Μ4/3 φακός που χρησιμοποιούμε, τόσο πιο έντονο το φαινόμενο.

Ένας 45άρης φακός θα σου δώσει εικόνα 45άρη. Σε ότι κροπ  και να τον βάλεις. Το κάδρο μονο μεταβάλλεται, σαν να κάνεις κροπ την φωτογραφία χειροκίνητα σε κάποιο πρόγραμμα. Αλλά η παραμόρφωση των ιδιοτήτων κάθε εστιακής απόστασης παραμένει.

Μιλάω πάντα για raw αρχεία. Σε jpeg το διορθώνει μονη της η μηχανη.

http://m43photo.blogspot.com/2011/03/geometric-distortion-correction.html

 

Επεξ/σία από highpriest
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, highpriest είπε

Θα ήταν πολύ καλά να ίσχυε αυτό που λες, παρόλα αυτά δεν ισχύει.
Ίδιο κάδρο παίρνεις, ίδια εικόνα δεν παίρνεις. 

Οι Μ4/3 διορθώνουν το distortion σε jpeg (σε έναν βαθμό) αλλά στο raw αρχείο όχι.
Έτσι έχουμε το φαινόμενο όσο κοιτάζουμε προς τα άκρα της εικόνας να διακρίνουμε περισσότερο την καμπυλότητα του φακού. Φαίνονται τα αντικείμενα να γέρνουν δεξιά και αριστερά.

Όσο πιο wide o Μ4/3 φακός που χρησιμοποιούμε, τόσο πιο έντονο το φαινόμενο.

Ένας 45άρης φακός θα σου δώσει εικόνα 45άρη. Σε ότι κροπ  και να τον βάλεις. Το κάδρο μονο μεταβάλλεται, σαν να κάνεις κροπ την φωτογραφία χειροκίνητα σε κάποιο πρόγραμμα. Αλλά η παραμόρφωση των ιδιοτήτων κάθε εστιακής απόστασης παραμένει.

Μιλάω πάντα για raw αρχεία. Σε jpeg το διορθώνει μονη της η μηχανη.

    Ένας fisheye φακός ....... όπου και να μπει fisheye παραμένει ....... αφού έτσι φτιάχτηκε . 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...