Προς το περιεχόμενο

Το στέκι των Micro Four Thirds (MFT - M4/3)


highpriest

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Ένας fisheye φακός ....... όπου και να μπει fisheye παραμένει ....... αφού έτσι φτιάχτηκε . 

Ακριβώς.
Βέβαια είναι ένα τεχνικό θέμα που αφορά κυρίως όσους επεξεργάζονται αρχεία σε raw και πρέπει να αποφύγουν οποιαδήποτε παραμόρφωση στην εικόνα.
Τραβούσα προχτές μια σύνθεση με κάτι κουτιά με τον 45άρη και έγερναν σαν τον πύργο της Πίζας. 


απλά ίσως θα έπρεπε να διευκρινίσω στο πρώτο ποστ, πως μιλάω για το compression σε σχέση με το distortion που δίνει το κάθε εστιακό μήκος.

Επεξ/σία από highpriest
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, highpriest είπε

Ακριβώς.
Βέβαια είναι ένα τεχνικό θέμα που αφορά κυρίως όσους επεξεργάζονται αρχεία σε raw και πρέπει να αποφύγουν οποιαδήποτε παραμόρφωση στην εικόνα.
Τραβούσα προχτές κάτι κουτιά με τον 45άρη και έγερναν σαν τον πύργο της Πίζας.

 

    Χρησιμοποίησα τον fisheye σαν ακραίο αλλά αναγκαστικό παράδειγμα . Λίγο πάνω κάτω στο οριζόντιο επίπεδο μπορεί να επιφέρει κάποια ισορροπία για αισθητικούς λόγους , επιτηδευμένα δλδ , όμως τα οπτικά χαρακτηριστικά του φακού παραμένουν ακλόνητα σαν βράχος ......... όπως παρακάτω από τον 9αρη της Olympus ( όχι Zuiko ) επάνω στην πάλαι πότε em10 mark ii . 

   Άλλωστε πρόκειται για συνειδητή επιλογή , άρα κάποιος ήθελε κάτι τέτοιο σαν κάδρο ακριβώς γι' αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά . Εκεί που ένας άλλος φακός δεν θα χωρούσε ούτε τα μισά πράγματα , ένας τέτοιος χωράει το σύμπαν ολάκερο . 

ShadowPic_9388.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, highpriest είπε

Θα ήταν πολύ καλά να ίσχυε αυτό που λες, παρόλα αυτά δεν ισχύει.
Ίδιο κάδρο παίρνεις, ίδια εικόνα δεν παίρνεις. 

Οι Μ4/3 διορθώνουν το distortion σε jpeg (σε έναν βαθμό) αλλά στο raw αρχείο όχι.
Έτσι έχουμε το φαινόμενο όσο κοιτάζουμε προς τα άκρα της εικόνας να διακρίνουμε περισσότερο την καμπυλότητα του φακού. Φαίνονται τα αντικείμενα να γέρνουν δεξιά και αριστερά.

Όσο πιο wide o Μ4/3 φακός που χρησιμοποιούμε, τόσο πιο έντονο το φαινόμενο.

Ένας 45άρης φακός θα σου δώσει εικόνα 45άρη. Σε ότι κροπ  και να τον βάλεις. Το κάδρο μονο μεταβάλλεται, σαν να κάνεις κροπ την φωτογραφία χειροκίνητα σε κάποιο πρόγραμμα. Αλλά η παραμόρφωση των ιδιοτήτων κάθε εστιακής απόστασης παραμένει.

Μιλάω πάντα για raw αρχεία. Σε jpeg το διορθώνει μονη της η μηχανη.

http://m43photo.blogspot.com/2011/03/geometric-distortion-correction.html

 

Επιμένω. Μιλάς τώρα για παραμόρφωση της εικόνας εξαιτίας του φακού, barrel or pincushion distortion. Όλοι οι φακοί έχουν, ακόμη και οι FF, άλλοι πολύ λίγο, άλλοι πάρα πολύ. Δες τους καινούριους RF φθηνούς φακούς της Canon, barrel distortion στο Θεό στο wide, και το διορθώνει η κάμερα στο jpeg, μάλιστα δε σε αφήνει να απενεργοποιήσεις τη διόρθωση. 

Μάλιστα επειδή στην Canon είναι τζιμάνια, οι φακοί αυτοί στην πραγματικότητα είναι λίγο πιο wide από το ονομαστικό τους, ακριβώς για να έρθουν στο ονομαστικό τους μετά το αναγκαίο crop που γίνεται κατά τη διόρθωση της παραμόρφωσης. 

Αυτό δεν έχει καμία σχέση με την προοπτική, το compression που είπες στην αρχή, που εξαρτάται μόνο από την απόσταση από το θέμα.

Επειδή ο φακός 45mm σε 4/3 έχει Χ2 crop factor, θα μετακινηθείς πίσω Χ2 για να πάρεις ίδιο κάδρο με 90mm FF, δηλαδή ακριβώς στο ίδιο σημείο που θα ήσουν με FF 90mm, άρα η προοπτική θα είναι ακριβώς ίδια. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, RTW4ever είπε

Επιμένω. Μιλάς τώρα για παραμόρφωση της εικόνας εξαιτίας του φακού, barrel or pincushion distortion. Όλοι οι φακοί έχουν, ακόμη και οι FF, άλλοι πολύ λίγο, άλλοι πάρα πολύ. Δες τους καινούριους RF φθηνούς φακούς της Canon, barrel distortion στο Θεό στο wide, και το διορθώνει η κάμερα στο jpeg, μάλιστα δε σε αφήνει να απενεργοποιήσεις τη διόρθωση. 

Μάλιστα επειδή στην Canon είναι τζιμάνια, οι φακοί αυτοί στην πραγματικότητα είναι λίγο πιο wide από το ονομαστικό τους, ακριβώς για να έρθουν στο ονομαστικό τους μετά το αναγκαίο crop που γίνεται κατά τη διόρθωση της παραμόρφωσης. 

Αυτό δεν έχει καμία σχέση με την προοπτική, το compression που είπες στην αρχή, που εξαρτάται μόνο από την απόσταση από το θέμα.

Επειδή ο φακός 45mm σε 4/3 έχει Χ2 crop factor, θα μετακινηθείς πίσω Χ2 για να πάρεις ίδιο κάδρο με 90mm FF, δηλαδή ακριβώς στο ίδιο σημείο που θα ήσουν με FF 90mm, άρα η προοπτική θα είναι ακριβώς ίδια. 

Συμπλήρωσα πάνω πως αναφέρομαι στο compression σε σχέση με το distortion που δίνει το κάθε εστιακό μήκος.
 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, highpriest είπε

απλά ίσως θα έπρεπε να διευκρινίσω στο πρώτο ποστ, πως μιλάω για το compression σε σχέση με το distortion που δίνει το κάθε εστιακό μήκος

Χρησιμοποιείς εσφαλμένα τη λέξη compression, συμπίεση, η οποία αναφέρεται αποκλειστικά στην προοπτική. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το distortion, παραμόρφωση λόγω οπτικών ιδιοτήτων του φακού. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, highpriest είπε

Συμπλήρωσα πάνω πως αναφέρομαι στο compression σε σχέση με το distortion που δίνει το κάθε εστιακό μήκος.
 

     Ένας fisheye παραμένει συνειδητή επιλογή , για ότι χαρακτηριστικά διαθέτει . Αλλιώς , αλλάζεις απλά φακό .

ShadowPic_9601.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, RTW4ever είπε

Χρησιμοποιείς εσφαλμένα τη λέξη compression, συμπίεση, η οποία αναφέρεται αποκλειστικά στην προοπτική. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το distortion, παραμόρφωση λόγω οπτικών ιδιοτήτων του φακού. 

Μα αλλάζει και η προοπτική λόγο του distortion. Μπορεί να μην αλλάζει στον βαθμό που βλέπεις άλλο κάδρο, αλλά δεν παίρνεις ίδια εικόνα

jpeg sooc.Οι φώτο πριν την επεξεργασία σε αντίστοιχα mm στα raw τους. Βλέπεις ίδιo compression;
Δεν υπάρχει διάκριση πως η μια φώτο είναι ελαφρώς πιο συμπιεσμένη; 

 

1α.jpeg

1β.jpeg

 

Όπως και να χει δεν θα τα χαλάσουμε στην λέξη. Αυτό που εννοώ είναι πως θέλω το compression ενός 90άρη, με το distortion ενός 90άρη και με την Μ4/3 αυτή την στιγμή δεν μπορώ να το έχω

Επεξ/σία από highpriest
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, highpriest είπε

Μα αλλάζει και η προοπτική λόγο του distortion. Μπορεί να μην αλλάζει στον βαθμό που βλέπεις άλλο κάδρο, αλλά δεν παίρνεις ίδια εικόνα

jpeg sooc.Οι φώτο πριν την επεξεργασία σε αντίστοιχα mm στα raw τους. Βλέπεις ίδιo compression;
Δεν υπάρχει διάκριση πως η μια φώτο είναι ελαφρώς πιο συμπιεσμένη; 

 

1α.jpeg

1β.jpeg

Είσαι σίγουρος ότι γνωρίζεις σωστά τις ορολογίες; Χωρίς καμία διάθεση προσβολής αυτό, για να μην παρεξηγηθώ. 

Πριν μίλησες για 90 και 180mm, FF και 4/3, και compression, πράγματα που παραπέμπουν στην προοπτική

Τώρα μιλάς για τη συμπίεση του αρχείου jpeg, λόγω του αλγόριθμου συμπίεσης jpeg; Αυτό πάλι είναι τελείως διαφορετικό, πρέπει να χρησιμοποιείς σωστά τους όρους για να συνεννοηθούμε. 

Η συμπίεση της εικόνας στην προοπτική αναφέρεται στο πόσο πλησιάζει το background στο foreground, λόγω της μεταβολής της απόστασης από το θέμα. 

https://www.photoreview.com.au/tips/shooting/perspective-and-focal-length/

Perspective distortion assumes two forms: extension distortion, which is associated with wide-angle lenses; and compression distortion, which is produced by telephoto lenses. In both cases the degree of distortion is related directly to the angle of view of the lens

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν είμαι σίγουρος αν εννοείτε το ίδιο καθώς η μία συζήτηση είναι συγκριτικά μεταξύ δύο συστημάτων και η άλλη γενικά για τη συμπίεση του φακού που όντως δεν υπάρχει.

Εν πάση περιπτώσει με αφορμή αυτό και για όσους άλλους δουν το thread ένα ωραίο βίντεο είναι το παρακάτω. 

 

 

Επεξ/σία από pifilos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, RTW4ever είπε

Είσαι σίγουρος ότι γνωρίζεις σωστά τις ορολογίες; Χωρίς καμία διάθεση προσβολής αυτό, για να μην παρεξηγηθώ. 

Πριν μίλησες για 90 και 180mm, FF και 4/3, και compression, πράγματα που παραπέμπουν στην προοπτική

Τώρα μιλάς για τη συμπίεση του αρχείου jpeg, λόγω του αλγόριθμου συμπίεσης jpeg; Αυτό πάλι είναι τελείως διαφορετικό, πρέπει να χρησιμοποιείς σωστά τους όρους για να συνεννοηθούμε. 

Η συμπίεση της εικόνας στην προοπτική αναφέρεται στο πόσο πλησιάζει το background στο foreground, λόγω της μεταβολής της απόστασης από το θέμα. 

https://www.photoreview.com.au/tips/shooting/perspective-and-focal-length/

Perspective distortion assumes two forms: extension distortion, which is associated with wide-angle lenses; and compression distortion, which is produced by telephoto lenses. In both cases the degree of distortion is related directly to the angle of view of the lens

 

 

 

Δεν προσβάλλομαι όταν ο συνομιλητής είναι ευγενικός, μην ανησυχείς.


Τώρα για το compression, δεν εννοώ το compression του jpeg αλλά του φακού. Η jpeg συμπίεση είναι άσχετη με το θέμα μας. Απλά έβαλα τα δύο jpeg για να φανεί πως βγαίνει ακόμη και διορθωμένο υποτίθεται κατευθείαν απο την κάμερα, πριν πειράξω εγώ οτιδήποτε στο raw.

Από εκει και πέρα, επειδή μάλλον έχει γίνει κάποιο μπέρδεμα με τις λέξεις και μπορεί ίσως να φταίω κι εγώ για αυτό, επειδή δεν το επικοινώνησα σωστά.

Ας πιάσω απο τα βασικά. Γνωρίζω τι σημαίνει compression φακού και πως αλλάζει σε κάθε εστιακό μήκος. Πόσο φέρνει το backround πιο κοντά και πόσο το μαζεύει η το απλώνει κατα περίσταση. Κι εκεί είναι και το σημείο που θέλω να καταλήξω ως προς το κομπρέσιον . Το "μάζεμα και το άπλωμα" όσο βλέπουμε προς το backround.

Εμένα με ενδιαφέρει λοιπόν σε μια εικόνα να πάρω σε raw το compression και το distortion ενός 90άρη FF φακού. Aυτό είναι το τελικό ζητούμενο
Στο Compresion αυτών των mm και ως προς το distortion που δίνει ένας 45άρης Μ4/3 δεν έχω το αποτέλεσμα που θέλω. Ο φακός δεν βλέπει τα ίδια αν είναι 45άρης M4/3 αντί για 90άρη FFμετά τις απαραίτητες διορθώσεις ως προς το distortion απο το raw

Πχ κοίταξε μεταξύ πορτοκαλί κουτιού, και κράνους, το σημείο του τραπεζιού που είναι εμφανές στο μπακράουντ. Θα δεις ότι στην μια φαίνεται λίγο περισσότερο τραπέζι απο την άλλη. Σε απόλυτη μέτρηση όχι, μιας και διορθώθηκε, αλλά είναι εμφανές στα νερά που κάνει το ξύλο. Είναι ελαφρώς πιο απλωμένα στην μια. Για να την φέρω λοιπόν σε distortion ενός 90άρη φακού, αναγκαστικά πειράζω και το compression. Και έρχονται τα νερά συμπιεσμένα πλέον. Είτε το κάνω εγώ στο photoshop, είτε η μηχανή μονη της θα δεις πως οι εικόνες είναι διαφορετικές. Ίδιες μεν σαν κάδρο, αλλά παρόλα αυτά με διαφορές που άλλες φορές έχουν σημασία, άλλες όχι. Παίζει ρόλο τι θα βρίσκεται πάνω στο σημείο που θα είναι τόσο εμφανές στην διόρθωση. Όσο πιο έξω απο το κέντρο, τόσο χειρότερα. Αν πχ είναι προιόν και πέσει πάνω σε λογότυπο, είναι πρόβλημα. Αν είναι τοπίο, ουδέν πρόβλημα. Βλέπεις όμως πως οι δύο φακοί βλέπουν ελαφρώς διαφορετική εικονα αρχικά.

Αυτό που με ενοχλεί λοιπόν και στο οποίο αναφέρομαι είναι το compression ως προς το distortion , ή και αντίθετα αν το θες, το distortion ως προς το compression του εστιακού μήκους που θέλω να τραβάω. Δηλαδή τα 90mm. Εκεί οι διαφορές 90mm σε FF και 45mm σε Μ4/3 είναι χαοτικές στο raw.

 


 

Επεξ/σία από highpriest
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
48 λεπτά πριν, highpriest είπε

Δεν προσβάλλομαι όταν ο συνομιλητής είναι ευγενικός, μην ανησυχείς.


Τώρα για το compression, δεν εννοώ το compression του jpeg αλλά του φακού. Η jpeg συμπίεση είναι άσχετη με το θέμα μας. Απλά έβαλα τα δύο jpeg για να φανεί πως βγαίνει ακόμη και διορθωμένο υποτίθεται κατευθείαν απο την κάμερα, πριν πειράξω εγώ οτιδήποτε στο raw.

Από εκει και πέρα, επειδή μάλλον έχει γίνει κάποιο μπέρδεμα με τις λέξεις και μπορεί ίσως να φταίω κι εγώ για αυτό, επειδή δεν το επικοινώνησα σωστά.

Ας πιάσω απο τα βασικά. Γνωρίζω τι σημαίνει compression φακού και πως αλλάζει σε κάθε εστιακό μήκος. Πόσο φέρνει το backround πιο κοντά και πόσο το μαζεύει η το απλώνει κατα περίσταση. Κι εκεί είναι και το σημείο που θέλω να καταλήξω ως προς το κομπρέσιον . Το "μάζεμα και το άπλωμα" όσο βλέπουμε προς το backround.

Εμένα με ενδιαφέρει λοιπόν σε μια εικόνα να πάρω σε raw το compression και το distortion ενός 90άρη FF φακού. Aυτό είναι το τελικό ζητούμενο
Στο Compresion αυτών των mm και ως προς το distortion που δίνει ένας 45άρης Μ4/3 δεν έχω το αποτέλεσμα που θέλω. Ο φακός δεν βλέπει τα ίδια αν είναι 45άρης M4/3 αντί για 90άρη FFμετά τις απαραίτητες διορθώσεις ως προς το distortion απο το raw

Πχ κοίταξε μεταξύ πορτοκαλί κουτιού, και κράνους, το σημείο του τραπεζιού που είναι εμφανές στο μπακράουντ. Θα δεις ότι στην μια φαίνεται λίγο περισσότερο τραπέζι απο την άλλη. Σε απόλυτη μέτρηση όχι, μιας και διορθώθηκε, αλλά είναι εμφανές στα νερά που κάνει το ξύλο. Είναι ελαφρώς πιο απλωμένα στην μια. Για να την φέρω λοιπόν σε distortion ενός 90άρη φακού, αναγκαστικά πειράζω και το compression. Και έρχονται τα νερά συμπιεσμένα πλέον. Είτε το κάνω εγώ στο photoshop, είτε η μηχανή μονη της θα δεις πως οι εικόνες είναι διαφορετικές. Ίδιες μεν σαν κάδρο, αλλά παρόλα αυτά με διαφορές που άλλες φορές έχουν σημασία, άλλες όχι. Παίζει ρόλο τι θα βρίσκεται πάνω στο σημείο που θα είναι τόσο εμφανές στην διόρθωση. Όσο πιο έξω απο το κέντρο, τόσο χειρότερα. Αν πχ είναι προιόν και πέσει πάνω σε λογότυπο, είναι πρόβλημα. Αν είναι τοπίο, ουδέν πρόβλημα. Βλέπεις όμως πως οι δύο φακοί βλέπουν ελαφρώς διαφορετική εικονα αρχικά.

Αυτό που με ενοχλεί λοιπόν και στο οποίο αναφέρομαι είναι το compression ως προς το distortion , ή και αντίθετα αν το θες, το distortion ως προς το compression του εστιακού μήκους που θέλω να τραβάω. Δηλαδή τα 90mm. Εκεί οι διαφορές 90mm σε FF και 45mm σε Μ4/3 είναι χαοτικές στο raw.

 


 

Μη με παρεξηγήσεις, αλλά εξακολουθείς να χρησιμοποιείς εσφαλμένα τη λέξη compression. Δεν τη χρησιμοποιούμε για αυτό που θέλεις να πεις.

Όπως σωστά υποπτεύθηκα, αναφέρεσαι στη διόρθωση του έντονου barrel distortion που έχει ο φακός σου στα 4/3 και στο αναγκαστικό crop που πρέπει να γίνει, ώστε να έρθει το κάδρο και οι γραμμές στα ίσια τους. Αυτό δεν είναι compression, είναι απλά lens distortion correction, και όπως σου είπα υπάρχει σε όλους τους φακούς. Στους κορυφαίους L φακούς της Canon απειροελάχιστο, οπότε δεν ασχολείσαι, στους καινούριους φθηνούς RF, πολύ, αλλά η μηχανή αναλαμβάνει, όπως σου εξήγησα αναλυτικά παραπάνω.

Για παράδειγμα, δες τι γίνεται με τον καινούριο Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, στα 15mm (Πληροφορίες από το κορυφαίο "The Digital Picture"):

The geometric distortion is strong enough that Canon forces the correction in camera and in DPP, regardless of the lens corrections settings. Processing the distortion test images for this lens with third-party software results in off-the-chart framing that shows the true image captured.

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM Lens 15mm Distortion

For reference, the squares in the test chart filled the viewfinder during capture. At 15mm, there is a LOT of extra subject in the frame, and the straight line at the top of the chart is rendered as a strong curve — akin to what a fisheye lens would produce. The geometric distortion is reduced as the focal length increases until slight pincushion distortion shows at 30mm.

https://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-RF-15-30mm-F4-5-6-3-IS-STM-Lens.aspx

Αυτό το διορθώνει η κάμερα στο jpeg, και μετά κάνει crop. Ο φακός στην πραγματικότητα είναι πιο ευρύς από τα 15mm, π.χ. 14mm, αλλά δηλώνεται ως 15, διότι η εικόνα που παίρνεις τελικά είναι των 15mm.

Πιστεύω ότι ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στον δικό σου φακό και ακριβώς το ίδιο περιγράφεις. Αυτό λοιπόν δεν είναι compression, αλλά lens distortion & lens correction μαζί με crop. Για αυτό τον λόγο αλλάζει λίγο το πλάνο σου στο τέλος, αλλά φυσικά δεν αλλάζει η προοπτική, δηλαδή το compression λόγω της απόστασης από το θέμα, η οποία παραμένει φυσικά η ίδια.

Υ.Γ. Ελπίζω να ξέρεις Αγγλικά, έτσι; Αν όχι, πες μου να προσπαθήσω να μεταφράσω.

Επεξ/σία από RTW4ever
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, RTW4ever είπε

 

Πιστεύω ότι ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στον δικό σου φακό και ακριβώς το ίδιο περιγράφεις. Αυτό λοιπόν δεν είναι compression, αλλά lens distortion & lens correction μαζί με crop. Για αυτό τον λόγο αλλάζει λίγο το πλάνο σου στο τέλος, αλλά φυσικά δεν αλλάζει η προοπτική, δηλαδή το compression λόγω της απόστασης από το θέμα, η οποία παραμένει φυσικά η ίδια.

 

 

Επεiδή δεν αφορούσε μόνο το lens distortion, αλλά όπως γράφεις σε συνδυασμό με lens correction και crop, το ανέφερα ως compression ως προς distrortion.
Anyway, παίρνω τον λάθος ορισμό πάνω μου, δεν τρέχει κάτι. Το θετικό είναι πως βρήκαμε για τι πράγμα μιλάμε.;)

Αρα καταλαβαίνεις για ποιον λόγο με ενοχλεί και τι θέλω να εξαλείψω πηγαίνοντας για την ώρα και σε FF.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, highpriest είπε

 

Επεiδή δεν αφορούσε μόνο το lens distortion, αλλά όπως γράφεις σε συνδυασμό με lens correction και crop, το ανέφερα ως compression ως προς distrortion.
Anyway, παίρνω τον λάθος ορισμό πάνω μου, δεν τρέχει κάτι. Το θετικό είναι πως βρήκαμε για τι πράγμα μιλάμε.;)

Αρα καταλαβαίνεις για ποιον λόγο με ενοχλεί και τι θέλω να εξαλείψω πηγαίνοντας για την ώρα και σε FF.

ΟΚ, όλα καλά! :)

Δε γνωρίζω και πολλά για το 4/3 σύστημα, αλλά προκύπτει από την κουβέντα ότι είναι θέμα φακού και όχι αισθητήρα - συστήματος.

Θες να πεις ότι όλοι οι φακοί έχουν εγγενώς ζητήματα οπτικής παραμόρφωσης στο 4/3 σύστημα; Κουλό μου φαίνεται να είναι έτσι. Μήπως απλά πρέπει/έπρεπε να πάρεις καλύτερο - πιο ακριβό φακό; Ή μήπως δεν αξίζει η επένδυση και είπες, αφού θα δίνω που θα δίνω πολλά λεφτά σε φακούς, γιατί να μην πάω σε FF οπότε να έχω και τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα του FF;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οχι, δεν εννοώ κάτι τέτοιο. Οι φακοι είναι μια χαρα στα εστιακά τους μήκη ο καθένας. Γραφω και παραπάνω ποιο είναι το θέμα που έχω

Αλλά τώρα θα με κάνεις να το ξαναγράψω σαν compression ως προς distortion, επειδή δεν ξέρω πως αλλιώς να το εξηγήσω.😁

Λοιπόν, πάμε να σου πω τι πάω να κάνω και βρες μου εσύ τον σωστό ορισμό.

Θέλω να πάρω μια εικόνα αντίστοιχη με μιας 90mm full frame. Τόσο ως προς compression όσο και ως προς distortion. Για αυτό και το ονόμασα (αυθαίρετα ίσως) compression ως προς distortion

Εχω μια Μ4/3.

Η λύση η πρώτη και η πιο σωστή είναι να πάρω έναν 90άρη που όπου και να τον βάλεις θα είναι 90άρης. Θα σου δώσει compression 90άρη και distortion 90άρη (σε κοινά πλαίσια με άλλους 90άρηδες, λίγο πάνω λίγο κάτω). Είτε τον βάλεις σε aps-c είτε σε Μ4/3 είτε σε FF θα πάρεις τα χαρακτηριστικά του 90άρη.
Για να το κάνω όμως αυτό σε Μ4/3 πρέπει βάζοντας τον 90άρη πάνω να τραβηχτώ σε απόσταση 180άρη FF. Κάτι που δεν μπορώ να κάνω λόγο χώρου.

Άρα η άλλη λύση (και αυτή που χρησιμοποιώ ως τώρα) για να πάρω το ίδιο κάδρο αλλά όχι και την ίδια εικόνα αρχικά, αλλά με σκοπό να την πειράξω (όπως έγραψα) είναι να τραβήξω απο την απόσταση του 90άρη FF με 45άρη M4/3. Αλλά εκει για να έρθει το compression και το distortion σε επίπεδα που θα έπαιρνα με 90άρη FF θέλουν δουλειά στο photoshop. Δεν μπορώ να πάρω distortion 90άρη FF παρότι παίρνω κάδρο 90άρη με τον 45άρη. 

Οπότε, διορθώνοντας το distrotion ως προς το compression αλλάζει και το compression σε κάποιον βαθμό.
 

Δεν μπορώ με έναν 45άρη να πάρω το distortion που θα έπαιρνα με τον equivalent 90αρη αν δεν πειράξω και το compression σε κάποιον βαθμό. Είναι δύο διαφορετικά εστιακά μήκη.

Το γράφω και στο ποστ που πρωτοδιαφώνησες
 

15 ώρες πριν, highpriest είπε



Είναι και ο λόγος που πηγαίνω και σε FF αναγκαστικά στο στούντιο. Επειδή όταν θέλω να τραβήξω κάτι με 85-90mm (πχ πορτραίτο) για να έχω τo compression του 85άρη ή 90άρη, πρέπει να τραβηχτώ σε απόσταση 180mm αντίστοιχη σε FF, κάτι αδύνατο, επειδή ξεμένω απο χώρο να κινηθώ.;)
Ή να τραβήξω με τον 45άρη  και μετά να φέρω την φώτο στο photoshop (κάτι πολύ πολύ κουραστικό)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, highpriest είπε

Οχι, δεν εννοώ κάτι τέτοιο. Οι φακοι είναι μια χαρα στα εστιακά τους μήκη ο καθένας. Γραφω και παραπάνω ποιο είναι το θέμα που έχω

Αλλά τώρα θα με κάνεις να το ξαναγράψω σαν compression ως προς distortion, επειδή δεν ξέρω πως αλλιώς να το εξηγήσω.😁

Λοιπόν, πάμε να σου πω τι πάω να κάνω και βρες μου εσύ τον σωστό ορισμό.

Θέλω να πάρω μια εικόνα αντίστοιχη με μιας 90mm full frame. Τόσο ως προς compression όσο και ως προς distortion. Για αυτό και το ονόμασα (αυθαίρετα ίσως) compression ως προς distortion

Εχω μια Μ4/3.

Η λύση η πρώτη και η πιο σωστή είναι να πάρω έναν 90άρη που όπου και να τον βάλεις θα είναι 90άρης. Θα σου δώσει compression 90άρη και distortion 90άρη (σε κοινά πλαίσια με άλλους 90άρηδες, λίγο πάνω λίγο κάτω). Είτε τον βάλεις σε aps-c είτε σε Μ4/3 είτε σε FF θα πάρεις τα χαρακτηριστικά του 90άρη.
Για να το κάνω όμως αυτό σε Μ4/3 πρέπει βάζοντας τον 90άρη πάνω να τραβηχτώ σε απόσταση 180άρη FF. Κάτι που δεν μπορώ να κάνω λόγο χώρου.

Άρα η άλλη λύση (και αυτή που χρησιμοποιώ ως τώρα) για να πάρω το ίδιο κάδρο αλλά όχι και την ίδια εικόνα αρχικά, αλλά με σκοπό να την πειράξω (όπως έγραψα) είναι να τραβήξω απο την απόσταση του 90άρη FF με 45άρη M4/3. Αλλά εκει για να έρθει το compression και το distortion σε επίπεδα που θα έπαιρνα με 90άρη FF θέλουν δουλειά στο photoshop. Δεν μπορώ να πάρω distortion 90άρη FF παρότι παίρνω κάδρο 90άρη με τον 45άρη. 

Οπότε, διορθώνοντας το distrotion ως προς το compression αλλάζει και το compression σε κάποιον βαθμό.
 

Δεν μπορώ με έναν 45άρη να πάρω το distortion που θα έπαιρνα με τον equivalent 90αρη αν δεν πειράξω και το compression σε κάποιον βαθμό. Είναι δύο διαφορετικά εστιακά μήκη.

Το γράφω και στο ποστ που πρωτοδιαφώνησες
 

 

Ε η συζήτηση ανακυκλώνεται τώρα. 😉 Αυτά είναι ακριβώς τα ίδια από την αρχή 😉

Με μαθηματικούς όρους αυτό που περιγράφεις δεν ισχύει. Απλά ο 45άρης σου έχει έντονη γεωμετρική παραμόρφωση (lens distortion) που για να τη διορθώσεις χρειάζεσαι όπως λες επεμβάσεις στο photoshop (lens correction filter).

Σε ιδανικούς φακούς, το πλάνο (κάδρο, εικόνα) των 45mm 4/3 είναι ακριβώς το ίδιο με το πλάνο (κάδρο, εικόνα) των 90mm FF, όταν η μηχανή και το θέμα έχουν ακριβώς την ίδια απόσταση. Θεωρητικά δε χρειάζεται να αλλάξεις σύστημα, απλά χρειάζεσαι φακό χωρίς οπτικές παραμορφώσεις, δηλαδή πανάκριβο ποιότητας L εάν μιλούσαμε για Canon.

Φυσικά δε λαμβάνουμε υπόψη στην όλη συζήτηση το διάφραγμα, F. Εκεί επίσης πρέπει να υπολογιστεί ο crop factor για το βάθος πεδίου (θόλωμα του background). Στο 4/3 σύστημα για το ίδιο F θα έχεις διπλάσιο βάθος πεδίου λόγω του Χ2 crop factor. Εκεί όντως υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των δύο συστημάτων, αλλά νομίζω δεν τίθεται αυτό το ζήτημα στην παρούσα συζήτηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...