Προς το περιεχόμενο

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου - Γνώμες, απόψεις για νέα μοντέλα


chek2fire

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
31 minutes ago, chek2fire said:

To KIA EV6

Να ρωτήσω τώρα μια και θα μου έρθει την άλλη βδομάδα ο σταθμός φόρτισης και σίγουρα θα κάνω κανά δύο βδομάδες για να του κάνω την εγκατάσταση. 

M απλή φόρτιση σε μπρίζα, στο manual το λένε ως φορητός φορτιστής, πόσα amber να του βάλω δηλαδή οι οικιακές μπρίζες από τι ξέρω σηκώνουν μέχρι 16 αμπέρ αλλά σίγουρα θα πρέπει να τους βάζεις πολύ λιγότερα σαν όριο στο φορτιστή έτσι δεν είναι?

13

Εγω το βάζω 11

Οσο χαμηλότερα μεγαλύτερες κ οι απώλειες υπόψην 

Επεξ/σία από sndev
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 516
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

15 hours ago, chek2fire said:

M απλή φόρτιση σε μπρίζα, στο manual το λένε ως φορητός φορτιστής, πόσα amber να του βάλω δηλαδή οι οικιακές μπρίζες από τι ξέρω σηκώνουν μέχρι 16 αμπέρ αλλά σίγουρα θα πρέπει να τους βάζεις πολύ λιγότερα σαν όριο στο φορτιστή έτσι δεν είναι?

ετσι και αλλιως ο φορτιστης που θα ερθει με το αυτοκινητο θα ειναι μεχρι 12-13Α , 16Α υποστηριζουν μονο οι κινεζικοι. Αν η εγκατασταση ειναι καπως καινουργια >2000μχ τοτε μπορεις λογικα να το βαλεις και εκει. Σε παλιοτερα σπιτια εγκαταστασεις που δεν τις ξερουμε το βαζουμε μεχρι 10Α η και 8Α για ασφαλεια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 ώρες πριν, chek2fire είπε

Μόλις παρέλαβα. 

Εντάξει το αμάξι δεν υπάρχει. Τέτοια οδηγική αίσθηση δεν έχω ξανανιώσει συν η σχεδόν στιγμιαία επιτάχυνση που για μένα και σε ότι έχω οδηγήσει μέχρι τώρα με φοβίζει παιδιά. 

Φοβερά στιβαρό τελείως αθόρυβο τόσο πολύ που αν έχει αφήσει τίποτα κλειδιά στις θήκες η αν η ζώνη ασφαλείας δεν είναι στην θέση της ακούς και το παραμικρό. 

Αυτό που με εντυπωσίασε και που το είχα δει και στο test drive είναι πόσο μεγάλο έλεγχο έχεις του αυτοκινήτου παρά τον σχετικά μεγάλο όγκο του. 

Αυτό με την επιτάχυνση και εμένα με φοβίζει. Στο tesla το έχω βάλει στο chill που είναι λίγο πιο ήρεμο το γκάζι. Δες μήπως έχει και αυτό κάτι αντίστοιχο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το αμάξι δεν υπάρχει οδηγικά. Τέτοια αίσθηση δεν έχω νιώσει ποτέ με αμάξι. Tελείως αθόρυβο και μεγάλο έλεγχο στο ίδιο το αμάξι παρά τον όγκο του. Βέβαια το μαθαίνω ακόμα ιδίως στο να περνάω σε στενά σημεία όπως σε parking ktl. Βέβαια έχει αισθητήρες μπροστά και πίσω που σου κάνουν την ζωή εύκολη συν την κάμερα πίσω που είναι τελείως πανοραμική και βλέπεις μεγάλο πεδίο για παρκάρισμα. 

Αυτό το μοντέλο δεν έχει την 3D απεικόνιση που έχουν τα tesla και η mg, το έχει μόνο η GT έκδοση.

Χθές το έβαλα για πρώτη φορά φόρτιση σε απλή μπρίζα με 8 αμπέρ γιατί είχα χρόνο διαθέσιμο και δεν ήθελα να πιέσω το δίκτυο αν και νομίζω και στα 10 αμπέρ μια χαρά θα είναι. Από 69% στο 80 έκανε 7 ώρες με τόσο πολύ χαμηλά amber. Μια χαρά αφού θα το βάζω στο parking και θα το φορτίζω κάθε μέρα. Δεν ξέρω αν κάνει όμως να τα φορτίζεις κάθε μέρα, δεν το έχω ψάξει το θέμα.

Την άλλη βδομάδα λέω να πάω να δοκιμάσω και την φόρτιση στους φορτιστές στα supermarket απλά για να δω την διαδικασία και τις χρεώσεις.

Να πως για τα ψηφιακά του τώρα. Εχει ένα φοβερό app που ελέγχεις τα πάντα, υπάρχει και shop για να αγοράζεις αναβαθμίσεις αλλά δεν νομίζω να το έχουν ενεργοποιημένο εδώ Ελλάδα. 

Οι χάρτες του αμαξιού είναι πάρα πολύ καλοί και υπάρχει και manual διαδικασία αναβάθμισης του navigator σε νέες εκδόσεις που όταν βρω χρόνο θα το κάνω. Το κακό όμως είναι ότι δεν βλέπω να υπάρχει OTA και από τι διαβάζω δεν υπάρχει ούτε στην Αμερική. Δηλαδή τώρα μου βγάζει μήνυμα ότι το λογισμικό του αυτοκινήτου θα πρέπει να αναβαθμιστεί και δεν βλέπω κάποια επιλογή για να το κάνω μόνος μου. Τη δευτέρα λέω να επικοινωνήσω με την ΒΕΛΜΑΡ να δω μήπως όταν πάω να πάρω τον φορτιστή να μου κάνουν και τις αναβαθμίσεις. 

Νομίζω στα ψηφιακά η Tesla είναι μακράν καλύτερη. Τωρα οδηγικά δεν γνωρίζω αλλά έτσι και αλλιώς σε Tesla δεν θα πήγαινε γιατί δεν μου αρέσουν σαν αυτοκίνητα.

update

εδώ βλέπω ότι έχουν διαθέσει την ΟΤΑ αναβάθμιση στην Ευρώπη απλά νομίζω θα πρέπει να κατεβάσω και να αναβαθμισω το λογισμικό η τουλάχιστον να μου το κάνουν στο service

https://press.kia.com/eu/en/home/media-resouces/press-releases/2023/Kia-enables-over-the-air-software-updates.html

Επεξ/σία από chek2fire
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
29 minutes ago, chek2fire said:

Το αμάξι δεν υπάρχει οδηγικά. Τέτοια αίσθηση δεν έχω νιώσει ποτέ με αμάξι. Tελείως αθόρυβο και μεγάλο έλεγχο στο ίδιο το αμάξι παρά τον όγκο του. Βέβαια το μαθαίνω ακόμα ιδίως στο να περνάω σε στενά σημεία όπως σε parking ktl. Βέβαια έχει αισθητήρες μπροστά και πίσω που σου κάνουν την ζωή εύκολη συν την κάμερα πίσω που είναι τελείως πανοραμική και βλέπεις μεγάλο πεδίο για παρκάρισμα. 

Αυτό το μοντέλο δεν έχει την 3D απεικόνιση που έχουν τα tesla και η mg, το έχει μόνο η GT έκδοση.

Χθές το έβαλα για πρώτη φορά φόρτιση σε απλή μπρίζα με 8 αμπέρ γιατί είχα χρόνο διαθέσιμο και δεν ήθελα να πιέσω το δίκτυο αν και νομίζω και στα 10 αμπέρ μια χαρά θα είναι. Από 69% στο 80 έκανε 7 ώρες με τόσο πολύ χαμηλά amber. Μια χαρά αφού θα το βάζω στο parking και θα το φορτίζω κάθε μέρα. Δεν ξέρω αν κάνει όμως να τα φορτίζεις κάθε μέρα, δεν το έχω ψάξει το θέμα.

Την άλλη βδομάδα λέω να πάω να δοκιμάσω και την φόρτιση στους φορτιστές στα supermarket απλά για να δω την διαδικασία και τις χρεώσεις.

Να πως για τα ψηφιακά του τώρα. Εχει ένα φοβερό app που ελέγχεις τα πάντα, υπάρχει και shop για να αγοράζεις αναβαθμίσεις αλλά δεν νομίζω να το έχουν ενεργοποιημένο εδώ Ελλάδα. 

Οι χάρτες του αμαξιού είναι πάρα πολύ καλοί και υπάρχει και manual διαδικασία αναβάθμισης του navigator σε νέες εκδόσεις που όταν βρω χρόνο θα το κάνω. Το κακό όμως είναι ότι δεν βλέπω να υπάρχει OTA και από τι διαβάζω δεν υπάρχει ούτε στην Αμερική. Δηλαδή τώρα μου βγάζει μήνυμα ότι το λογισμικό του αυτοκινήτου θα πρέπει να αναβαθμιστεί και δεν βλέπω κάποια επιλογή για να το κάνω μόνος μου. Τη δευτέρα λέω να επικοινωνήσω με την ΒΕΛΜΑΡ να δω μήπως όταν πάω να πάρω τον φορτιστή να μου κάνουν και τις αναβαθμίσεις. 

Νομίζω στα ψηφιακά η Tesla είναι μακράν καλύτερη. Τωρα οδηγικά δεν γνωρίζω αλλά έτσι και αλλιώς σε Tesla δεν θα πήγαινε γιατί δεν μου αρέσουν σαν αυτοκίνητα.

μια χαρα κανει να το φόρτιζεις καθε μερα. δε θελω να επεκταθώ κ θα στο πω πολυ απλα κ ψαξτο αν έχεις όρεξη

1C είναι το Max για να μη ταλαιπωρείς την μπαταρια. το 1C Aν το πιασεις θα νε σε τρελο supercharger.  τα 8 και 13 ampere είναι χάδι σε ελέφαντα. οποτε βάλτο στα 13 εφόσον αντέχει η καλωδίωση σου.

απο εκει και περα θα φορτίζεις μόλις πηγαίνει στο 40% μέχρι και το 60% ,εφόσον σε καλύπτουν τα km Που δίνει σε αυτό το ποσοστο για καθημερινή χρηση.

ο συνδιασμος αυτος ειναι ο καλυτερος τροπος να μη "φοβασαι" για τη μπαταρια.

degradation θα φάει λόγο φυσικής ειτε κάνεις 50 000 ειτε 10 000 σε ένα ετος. τα παραπάνω τα τηρείς ωστε στη 10ετια αντι να εχεις 12% degratation να έχεις τύπου 8%

εχω κανει διατριβή απο όσο κατάλαβες

 

στο οδηγικο σε καταλαβαίνω ολα τα ηλεκτρικά ετσι είναι και κανένας πετρελαιο βενζινο υγραεριο κίνητος δε μπορεί να το καταλάβει γτ εκστασιάζονται όσοι οδηγούν ηλεκτρικό 

@chek2fire ο καλυτερος τρόπος να μαθεις το αμαξι σου ειναι να πας εκδρομή με αυτο. τελος του μηνα υπαρχει μάζωξη-εκδρομή στα Γιάννενα της ηλεκτροκινησης , αν εχεις χρονο για πσκ καντο, θα ακούσεις πολλές απόψεις

Επεξ/σία από sndev
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

πάντως επειδή το ψάχνω και εγώ από τι διαβάζω στα 7 χρόνια λένε για 4% degratation δεν έχω διαβάσει κάποιον να διαμαρτύρεται για παραπάνω. 

Εγώ διαβάζω πάντως για 80% οτι είναι το safe για καθημερινή φόρτιση. Απλά 100% για ταξίδι.

Tα 8 αμπέρ στην μπρίζα τα έβαλα για να προστατέψω τις ασφάλειες του σπιτιού όχι για το αμάξι. Από την άλλη σε ίδιες μπρίζες πριν καμία δεκαετία έκανα bitcoin mining :D. Θα το ανεβάσω στα 12 να δω.

Επεξ/σία από chek2fire
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, chek2fire said:

πάντως επειδή το ψάχνω και εγώ από τι διαβάζω στα 7 χρόνια λένε για 4% degratation δεν έχω διαβάσει κάποιον να διαμαρτύρεται για παραπάνω. 

Εγώ διαβάζω πάντως για 80% οτι είναι το safe για καθημερινή φόρτιση. Απλά 100% για ταξίδι.

Tα 8 αμπέρ στην μπρίζα τα έβαλα για να προστατέψω τις ασφάλειες του σπιτιού όχι για το αμάξι. Από την άλλη σε ίδιες μπρίζες πριν καμία δεκαετία έκανα bitcoin mining :D. Θα το ανεβάσω στα 12 να δω.

εσυ διαβαζεις τι λενε οι θεωρητικοί που ακούνε παπατζες απο τους ακυρους πωλητες.

Lfp είσαι? αν οχι τοτε, 

Έως 2- 2.5% θα χάσει το πρώτο έτος είτε το κλείσεις το γκαράζ είτε κάνεις 10 000.

Μετά πέφτει σταδιακά κάθε χρόνο κ λιγότερο. Στατιστικά στη 10ετια θα φτάσεις 8-12% αναλογος τη καταπόνηση που θα κάνεις.

για να μη νομίζεις οτι σου λέω τυχαίες μαλακίες σε έμενα λενε επισημα για 0.5% degradation στη διετια

το πραγματικό είναι 3,7-4%.

 

image.png.537320a0ff8a5bde3ada4fedb5747864.png

οπως καταλαβαίνεις εχω κουμπωσει κ τραβάω live data συμπεριφοράς 2+ χρονια. 

αν θες εσυ άκου τους θεωρητικούς στο ιντερνετ :)

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Oταν γράφω "λενε" δεν είναι από τους έμπορους αλλά όλη η πληροφόρηση μου πάντα βγαίνει από συζητήσεις στο reddit. 

Για το 80% που λένε τι γνώμη έχεις?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 minutes ago, chek2fire said:

Oταν γράφω "λενε" δεν είναι από τους έμπορους αλλά όλη η πληροφόρηση μου πάντα βγαίνει από συζητήσεις στο reddit. 

Για το 80% που λένε τι γνώμη έχεις?

Άλλοι άκυροι κ αυτοι στο reddit.

το 80% ειναι οκ αλλα εχω μελετήσει πολλές έρευνες και στατιστικά αναλυτικά και όλα τείνουν οτι η καλύτερη μεθοδος ειναι 40-60%  εχει λιγότερη καταπόνηση από το 60-80% πχ ( μη φανταστείς τρελα πράγματα αλλα εχει. )

η πραγματικότητα στα ηλεκτρικά είναι οτι πιο πολυ ζημία κάνει το να ρίχνεις χαμηλά τη μπαταρία και να μένει εκεί πχ στο 15-20-30 % κ να κοιμάσαι παρα να το αφήνεις 80%  κ την επομένη να το χρησιμοποιείς κ να πεφτει πχ 70% κ να μένεις εκεί. Δεν το λεει κανείς όμως όλοι κολλάνε μέχρι το ΠΟΣΟ γτ εκει πάει το μυαλο μαθημένοι από το "φουλαρο" 

γιαυτο 40-60% εφόσον σε καλύπτουν τα κμ , εμένα πχ αυτο το 20% μου βγαζει 3ς μερες μετακίνησής. αν Θέλω ταξίδι φουλάρω κ ξεκινάω. αν κατι προκύψει έκτακτο υπαρχει αρκετη μπαταρια να με καλυψει σε κμ και στη πολυ χειροτερη στην αττικη εχει παντου "τοτεμ" να το κουμπώσω 20 λεπτά να δωσει αλλα 100κμ. ειναι μια άλλη τελείως φιλοσοφία χρήσης

θα βρεις τις συνήθειες σου κ να προσαρμοστείς. 40-60? 40-70? μικρή σημασία για βάθος 10ετια..40-60% με 11 Αμπερ θες 7.5 ωρες φόρτιση. δλδ όσο κοιμάσαι.

 

image.png.59d3a0be1ef062751a4e3719041bc5e0.png

Επεξ/σία από sndev
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ένα forum δεν υπάρχει το "ολοι άκυροι" γιατί πάντα μέσα σε όλο αυτό το noise μπορείς να βρεις έμπειρες φωνές ιδίως εμείς που έχουμε πάρα πολλά χρόνια σε forum και ψηφιακές συζητήσεις τους βρίσκουμε άνετα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, chek2fire said:

Σε ένα forum δεν υπάρχει το "ολοι άκυροι" γιατί πάντα μέσα σε όλο αυτό το noise μπορείς να βρεις έμπειρες φωνές ιδίως εμείς που έχουμε πάρα πολλά χρόνια σε forum και ψηφιακές συζητήσεις τους βρίσκουμε άνετα

το όλοι με το άλλοι έχει διάφορα

η πλειοψηφία ειδικα εκει μιλάει κυρίως για το τι νομίζει κ τι εχει καταλάβει από άρθρα τύπου αυτο φρίκη ειδικά στο Reddit. δεν παρακολουθηθείς κάποιο εξειδικευμένο νήμα με χρήστες  

Αυτός που θα γράψει για νούμερά κ ερευνα εκει θα ειναι το 1% και αν , οποτε μπαίνει στη πίτα του αμελητέου ποσοστού , αρα το άλλοι μπορει να γινει κ  όλοι τελικα.

anyway παει αλλου η κουβέντα ο καθένας κρατάει οτι νομίζει 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, sndev είπε

εσυ διαβαζεις τι λενε οι θεωρητικοί που ακούνε παπατζες απο τους ακυρους πωλητες.

Lfp είσαι? αν οχι τοτε, 

Έως 2- 2.5% θα χάσει το πρώτο έτος είτε το κλείσεις το γκαράζ είτε κάνεις 10 000.

Μετά πέφτει σταδιακά κάθε χρόνο κ λιγότερο. Στατιστικά στη 10ετια θα φτάσεις 8-12% αναλογος τη καταπόνηση που θα κάνεις.

για να μη νομίζεις οτι σου λέω τυχαίες μαλακίες σε έμενα λενε επισημα για 0.5% degradation στη διετια

το πραγματικό είναι 3,7-4%.

 

image.png.537320a0ff8a5bde3ada4fedb5747864.png

οπως καταλαβαίνεις εχω κουμπωσει κ τραβάω live data συμπεριφοράς 2+ χρονια. 

αν θες εσυ άκου τους θεωρητικούς στο ιντερνετ :)

Like για το ha, grafana Πως κάνεις extract τα δεδομένα από το tesla;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το 20% το εχουμε ως κανονα και για ασφαλεια. Δηλαδη μην υπολογιζεις οτι θα κανεις 400 χιλιομετρα με 100% μπαταρια και θα φτασεις . Υπολογιζεις παντα πως θα φτασεις με ενα 20% ωστε να τυχει κατι να εχεις περιθωρια . Δεν χρειαζεται και πολυ αναλυση παντως. Απλα απολαυσε το αυτοκινητο και μη σε νοιαζει για το degradation.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...