Προς το περιεχόμενο

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου - Γνώμες, απόψεις για νέα μοντέλα


chek2fire

Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 hours ago, gbras said:

Στον Πειραια μενω ποσο νομιζεις οτι πιανει το καλοκαιρι εδω? Επισης μετα απο 3 χρονια η μπαταρια εξακολουθει να ειναι στο 100%..

Καλα εκανες την ερευνα σου αλλα ακου και καποιον που ξερει και απο την εμπειρια του.

.

 

Δεν θυμάμαι ποτέ καλοκαίρι στον Πειραιά να μην μπορώ να αναπνεύσω.

Ή να κυκλοφορω με κοντομανικο στους -10.

Μοιράσου την εμπειρία σου,αλλά μην επιμένεις.

Άλλη χώρα,άλλο κλίμα,άλλη αίσθηση.

Για αυτό βγαίνουν συσκευές με διαφοροποιήσεις ανάλογα την κλιματικη ζώνη,ότι τωρα γινεται beta testing και ψάχνεται οποιος θελει να εχει μια ιδεα για το πως λειτουργει το ηλ.αυτοκινητο και δεν βρίσκει τι παίζει,δεν αλλαζει το γεγονός πως οι μπαταρίες με τη πολυ ζεστη και το πολυ κρυο δε τα πανε καλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 451
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 minutes ago, chek2fire said:

γιαυτό ακριβώς λέω να δείτε το reddit για τέτοια θέματα. Δεν νομίζω το Μαϊάμι να έχει καλύτερο κλίμα από την Κύπρο :P 

Και εγω δεν πίστευα πως ο χειμώνας στην Ισλανδία με -10 θα μπορουσε να ειναι αισθητα καλύτερος απο την Αθήνα με 0,αλλά οποία εκπληξις.

Ασε που το Μαιαμι παιζει να ειναι μεγαλυτερο απο τη Κύπρο 😅

Επεξ/σία από NeraBlack
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, chek2fire είπε

γιαυτό ακριβώς λέω να δείτε το reddit για τέτοια θέματα. Δεν νομίζω το Μαϊάμι να έχει καλύτερο κλίμα από την Κύπρο :P 

Κι όμως η Κύπρος είναι χειρότερη στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 λεπτά πριν, Maurikycli είπε

Κι όμως η Κύπρος είναι χειρότερη στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού

κολαση επι γης. οποιος δεν εχει παει εκει με καυσωνα δεν ξερει τι σημαινει ζεστη καταραμένη

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 hours ago, chek2fire said:

Κοίτα σε 10 χρόνια οι μπαταρίες της τωρινής γενιάς θα ειναι τουλάχιστον στην μισή τιμή μη πω παρακάτω με τόσο μεγάλη ανάπτυξη που έχει ο συγκεκριμένος τομές συν ότι σταδιακά δείχνει ότι τουλάχιστον μέσα στις πόλεις θα υποχρεωθούμε όλη για αυτοκίνηση με ηλεκτρισμό.

Για σένα ιδίως που έχεις και φωτοβολταϊκά νομίζω είναι μονόδρομος η αγορά ηλεκτρικού. Οπως και στην περίπτωση μου που το 90% των μετακινήσεων μου είναι σε κάτω από 20 χιλιόμετρα την μέρα συν ότι έχω και εγώ στην υπολογισμό μου να βάλω φωτοβολταϊκά. 

Σε πια αντιπροσωπεία της MG πήγες? 

Σαφεστατα και θα ειναι μιση τιμη οι μπαταριες σε 10 χρονια, αυτο το βλεπουμε σε leaf 1ης και 2η γενιας στο εξωτερικο οπου  λογο παθητικης ψυξης, εχουν σχεδον ολα ενα degredation στο Θεο και καποια μαστορια εκει εξω μπαινουν στα διαδικασια να αλλαξουν τα προβληματικα modules και οχι ολη τη μπαταρια.
Αυτη η λογικη του "θα πρεπει να αλλαξω τη μπαταρια" δεν ξερω πως εχει εδραιωθεί. Ισως αυτο παθαινει οταν διαβαζει καποιος φανατικα newsauto (γενικα αναφερομαι).

Στη πραξη εαν αγορασεις ενα συγχρονο ηλεκτρικο οχημα δεν θα χρειαστει καμια αλλαγη μπαταριας επειτα απο 10 χρονια. 
Στο δικο μου επειτα απο 30.000χλμ εχω degradation στο 3% (μεσα απο το σουπερ αξιοπιστο τεστ της aviloo). 
Και να μην εχεις φωτοβολταικα, εφοσον κανεις χλμ ειναι no brainer η επιλογη ηλεκτρικου οχηματος εφοσον εχεις τη δυνατοτητα να το αποκτησεις. 
Και ασε καθε κοριακο να γελαει με το σχολιο σου οταν ο ιδιος σε μερικα χρονια απο τωρα θα ψαχνει να βρει καποιο μεταχειρισμενο ηλεκτρικο οχημα  επειδη αυτη ειναι η φυσικη τροπη των πραγματων στην αυτοκίνηση. Ή μαλλον θα ψαχνει για οχημα υδρογονου.

Επεξ/σία από CptBill
  • Like 6
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3% σε 30.000 χιλιόμετρα δεν είναι λίγο, δεν είναι πολύ. Αλλά το degradation δεν είναι γραμμικό. Συνήθως ξεκινάει η πτώση γρήγορα και μετά αρχίζει και σταθεροποιείται. Θα πιθανολογούσα ότι στα 100.000 θα είσαι στο 7%-8%

Για το αν αξίζει το ηλεκτρικό, επειδή το μελετάω μήνες τώρα, έκανα το spreadsheet μου, με όλα τα έξοδα και τα μαθηματικά λένε τα ακόλουθα:

1) Το ηλεκτρικό συμφέρει αν θέλεις να αγοράσεις καινούργιο αυτοκίνητο και έχεις δικά σου φωτοβολταϊκά, με πλεόνασμα παραγωγής. Πραγματικά μονόδρομος.

2) Το ηλεκτρικό συμφέρει αν έχεις δικά σου φωτοβολταϊκά, έχεις πλεόνασμα παραγωγής και θέλεις να αγοράσεις μεταχειρισμένο όχημα αξίας άνω των 10.000 ευρώ και αντί αυτού πάς στο φθηνότερο ηλεκτρικό.

3) Το ηλεκτρικό δεν συμφέρει αν έχεις ήδη αξιόπιστο όχημα και δεν υπάρχει ανάγκη αγοράς νέου οχήματος. Το ηλεκτρικό θα θέλει άνω των 10 ετών για να σου δώσει τα λεφτά της επένδυσης πίσω, και αυτό αν φορτίζεις αποκλειστικά με μηδενικό κόστος από δική σου παραγωγή. Εκτός και αν το υφιστάμενο όχημα πωληθεί σε πολύ καλή τιμή και καλύψει ένα 30%-50% της επένδυσης για ηλεκτρικό.

Όλα τα παραπάνω όμως ανατρέπονται αν χρειαστεί στα 10 χρόνια αλλαγή μπαταρίας. Αναλόγως του κόστους αλλαγής, συνολικά το κόστος του EV μπορεί να έρθει στα ίδια με το να είχες καινούργιο ICE.

Για αυτό το λόγο, και καθότι διαμένω Κύπρο, και τα καλοκαίρια είναι πραγματική κόλαση, οι μπαταρίες στέκονται 10 εκατοστά πάνω από οδόστρωμα που έχει θερμοκρασίες 70 βαθμών, και επειδή σχεδόν κάθε μέρα είμαι θάλασσα και το αυτοκίνητο τρώει όλη τη ζέστη και το αλάτι, αν η μπαταρία δεν αντέχει τέτοιες καταστάσεις, τότε την πατήσαμε.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά, δεν είναι απαραίτητο να κάνεις απόσβεση για να πάρεις ηλεκτρικό ή και οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο.

Εγώ ήθελα ένα αυτοκίνητο για μικρές αποστάσεις κυρίως και λίγα χιλιόμετρα το χρόνο αλλά το ήθελα καινούριο, αυτόματο και υβριδικό. Επειδή τα πιο πολλά στο τέλος έβγαιναν πιο ακριβά απο το Tesla (με επιδότηση) πήγα σε αυτό, που μου άρεσε κιόλας γιατί είμαι gadgetάκιας.

Το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα κάνω ποτέ απόσβεση αλλά οδηγάω κάτι που μου αρέσει και με ευχαριστεί.

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

κολαση επι γης. οποιος δεν εχει παει εκει με καυσωνα δεν ξερει τι σημαινει ζεστη καταραμένη

Εχω παει μαλτα τελος Ιουλιου.

Ειναι χειροτερα.

Βγηκα να πεταξω τα σκουπδια στο απεναντι πεζοδρομιο, και οταν γυρισα εκανα ντουζ για να φυγει η ιδρωτσιλα που απεκτησα.

15 ώρες πριν, chek2fire είπε

Μόλις γύρισα από το test drive του EV6. Ηταν οι 4x4 έκδοση με τα 400 κάτι άλογα. Δεν υπάρχει το αμάξι. Τέτοιο κράτημα τέτοια αίσθηση οδήγησης. Μου έκανε φοβερή εντύπωση ότι παρά τον όγκο του πόσο έλεγχο είχες στο αμάξι και ότι δεν σε τρόμαζε καθόλου αυτός ο όγκος του οδηγικα ακόμα και για μένα που δεν έχω συνηθίσει τόσο μεγάλα αμάξια.

Στην οδήγηση οι αναρτήσεις του μου φάνηκαν λίγο πιο σκληρές από τι έχω συνηθίσει, στις στροφές έμπαινε τραίνο αλλά αυτό είναι από το 4x4, φοβερή αίσθηση γκαζιού η επιτάχυνση είναι σχεδόν στιγμιαία, μεγάλη δύναμη, και τέλος επειδή ήταν ενεργοποιημένα όλα αυτά τα αυτόματα συστήματα το σύστημα για να σε κρατάει στην γραμμή στα λίγα χιλιόμετρα δεν το ένιωσα και ήταν τελείως ανεπαίσθητο αλλά στα πολλά χιλιόμετρα ένιωσα το τράβηγμα του τιμονιού.

To ταμπλό του είχε όλες τις πληροφορίες που μπορεί κάποιος να θέλει με άπειρες ρυθμίσεις. Μου άρεσε ότι και ο χάρτης του μπορούσε να γίνει στο 2/3 και στο υπόλοιπο να εμφανίσεις και άλλες πληροφορίες. Είναι ευκρινέστατος και φοβερά λειτουργικό το ταμπλό του. Το ίδιο και αυτό για το aircodition καθώς αλλάζει αυτόματα σε δύο με αρκετές επιλογές και εκεί.

Το αμάξι γεμάτο αυτοματισμούς η πιο μεγάλη έκδοση μου άρεσε που είχε αυτόματες ρυθμίσεις του τιμονιού, καθίσματος που το φαίρνεις τελείως στα μέτρα σου. Αυτό μόνο στην GT γιατί στις απλές είναι χειροκίνητα.

Tώρα να πω ότι το έκλεισα και τελικά κατέληξα στην λευκή πέρλα καθώς και αυτό που οδήγησα ήταν το μαύρο ενώ απέξω είχε και ένα σε σκούρο γκρι και είδα ότι το αμάξι δεν δείχνει τόσο καλά σε αυτά τα σκούρα χρώματα. Τώρα σίγουρα το ματ γκρί που έχει είναι το καλύτερο χρώμα για το συγκεκριμένο αμάξια αλλά είναι ιδιαίτερο που θέλει μεγάλη προσοχή γιαυτό δεν πήγα σε αυτή την επιλογή. 

H παράδοση για τα μοντέλα που είναι ήδη στην Ελλάδα και όπως είπα είναι σε προσφορά με 10 χιλιάδες ευρώ μείον είναι σε 20 μέρες, τον άλλο μήνα θα το έχω το αυτοκίνητο. 

 

Αψογη επιλογη.

Τελικα ποια εκδοση πηρες και ποσο πηγε? (πηρες και την επιδοτηση?)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

27 λεπτά πριν, harderos είπε

Το EV6 το φέρνεις και από Γερμανία με 30.000χμ και ~33.000 ευρώ άμα έχεις αξιόπιστο έμπορο να σε βοηθήσει.

Τρομερή τιμή για τέτοιο αυτοκίνητο.

Υπάρχει όντως αυτή η τιμή; δεν την βλέπω κάπου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=385250225&dam=0&isSearchRequest=true&ms=13200%3B52%3B%3B&od=up&ref=srp&refId=0989b255-e0b4-6b34-60f1-110df4b0440d&s=Car&sb=p&searchId=0989b255-e0b4-6b34-60f1-110df4b0440d&vc=Car

Με 5.000χμ μάλλον εκθεσιακό. Που να δεις το Ioniq 5 πόσο το πουλάνε!

Τα φέρνουν εδώ και τα βάζουν αγγελία στη διπλάσια τιμή, νομίζουν ότι θα τα πουλήσουν αλλά ξέρει πλέον ο κοσμάκης τι παίζει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 ώρες πριν, panther_512 είπε

Το ότι είσαι κάτοχος EV τρία χρόνια θα ήταν υπερπολύτιμο για μένα αν μου έλεγες "Μένω Κύπρο, το αμάξι έβγαλε 3 καλοκαίρια, η μπαταρία μου έχει τόσο % υγεία μετά από τόσα χιλιόμετρα, και η αυτονομία το καλοκαίρι είναι τόσο, το χειμώνα τόσο"

Αν δεν μένεις σε συνθήκες Κύπρου, τότε δεν με πείθεις, όταν όλη η έρευνα που έκανα μήνες τώρα λέει διαφορετικά πράγματα, και ο αντιπρόσωπος όταν τον ρώτησα, που ήταν η δουλειά του να ξέρει δεν είχε ιδέα.

Δεν έχω διάθεση για debate. Αν μπορείς να με πείσεις να πάρω το MG4EV, γιατί μέχρι εκεί είναι το budget μου, πρώτον θα σε ευχαριστήσω και δεύτερον θα σε προτείνω να πάρεις τη θέση του αντιπροσώπου.

Μιά υποσημείωση για LFP vs NMC μπαταρίες. Οι LFP αντέχουν περισσότερο σε κλιματολογικές συνθήκες με υψηλές θερμοκρασίες, ενώ παράλληλα έχουν πολλαπλάσια διάρκεια ζωής σε κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης, ενώ δεν επηρεάζονται αν φορτίζονται καθημερινά στο 100%. 

1-3 βαθμούς διαφορά έχει η αθήνα απ'την Λευκωσία τα τελευταία 30 χρόνια πάντως. Τώρα αν αυτό κάνει αισθητή διαφορά στην ζωή της μπαταρίας δεν ξέρω, αλλά αμφιβάλω.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 hours ago, Silverage said:

Καλά, δεν είναι απαραίτητο να κάνεις απόσβεση για να πάρεις ηλεκτρικό ή και οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο.

Εγώ ήθελα ένα αυτοκίνητο για μικρές αποστάσεις κυρίως και λίγα χιλιόμετρα το χρόνο αλλά το ήθελα καινούριο, αυτόματο και υβριδικό. Επειδή τα πιο πολλά στο τέλος έβγαιναν πιο ακριβά απο το Tesla (με επιδότηση) πήγα σε αυτό, που μου άρεσε κιόλας γιατί είμαι gadgetάκιας.

Το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα κάνω ποτέ απόσβεση αλλά οδηγάω κάτι που μου αρέσει και με ευχαριστεί.

Nαί, ο καθένας με ότι τον εξυπηρετεί και όσο αντέχει η τσέπη του και οι προσωπικές του καταστάσεις.

Για μένα το αυτοκίνητο είναι πρωτίστως εργαλείο, να μεταφέρει εμένα και την κόρη μου με ασφάλεια πάνω κάτω σε όλη την Κύπρο. Το χειμώνα κάνω 350 χιλιόμετρα την εβδομάδα. Το καλοκαίρι στις παραλίες φτάνουμε τα 500. Τα αμάξια σε μένα τρώνε πάρα πολύ ήλιο, άμμο και αλάτι.

Η αγορά πρέπει να είναι απόλυτα δικαιολογημένη και εξορθολογισμένη, διότι μιλάμε για αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Η αγορά του ηλεκτρικού για μένα έχει νόημα μόνο όταν συμφέρει πραγματικά και ουσιαστικά σε βάθος τουλάχιστον 10ετίας έναντι του ICE.

Στην περίπτωσή μου, με 3000KWh πλεόνασμα ενέργειας το χρόνο (μιλάμε για σχεδόν 1 free γέμισμα μπαταρίας την εβδομάδα) η αγορά ενός EV με αυτονομία μίνιμουμ 350-400Km είναι no brainer. Το πρόβλημά μου είναι οι ανησυχίες περί αξιοπιστίας του EV και αντοχής στο χρόνο. Στο test drive ο αντιπρόσωπος δεν με έπεισε καθόλου, και μία σίγουρη αγορά έγινε αμφίβολη. Έτσι ξεκίνησε η συμμετοχή μου εδώ, και απλά εκφράζω τις ανησυχίες μου.

Τώρα στο παρών τόπικ δεν θα βγεί άκρη. Διότι από τη μιά δεν έχουμε τα δεδομένα που χρειαζόμαστε, από την άλλη έχουμε την ψυχολογία του καταναλωτή, ο οποίος όταν έχει αγοράσει κάτι, θα υποστηρίζει για το σωστό της αγοράς του, διότι με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνει τον εαυτό του. Οπότε αν έρθει κάποιος άλλος με κάποια αντίρρηση ή κάτι αρνητικό για το εν λόγω προϊόν, ο ιδιοκτήτης συνήθως κλοτσάει και ανεβαίνουν τα αίματα.

Δεν φταίει κάποιος, έτσι λειτουργούμε όλοι μας.

Οπότε σας αφήνω, και θα δώ το θέμα μόνος μου. Δεν το απέκλεισα το MG4EV, οπότε μπορεί και να κάνω την αγορά.

Επεξ/σία από panther_512
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, harderos είπε

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=385250225&dam=0&isSearchRequest=true&ms=13200%3B52%3B%3B&od=up&ref=srp&refId=0989b255-e0b4-6b34-60f1-110df4b0440d&s=Car&sb=p&searchId=0989b255-e0b4-6b34-60f1-110df4b0440d&vc=Car

Με 5.000χμ μάλλον εκθεσιακό. Που να δεις το Ioniq 5 πόσο το πουλάνε!

Τα φέρνουν εδώ και τα βάζουν αγγελία στη διπλάσια τιμή, νομίζουν ότι θα τα πουλήσουν αλλά ξέρει πλέον ο κοσμάκης τι παίζει.

170 ίππους το πολύ μικρό μοντέλο είναι και του 22 που νομίζω είχαν και πρόβλημα τους φορτιστές τους. Εδώ στην Ελλάδα δεν το φέρνουν καν αυτό. 

5 ώρες πριν, panther_512 είπε

Nαί, ο καθένας με ότι τον εξυπηρετεί και όσο αντέχει η τσέπη του και οι προσωπικές του καταστάσεις.

Για μένα το αυτοκίνητο είναι πρωτίστως εργαλείο, να μεταφέρει εμένα και την κόρη μου με ασφάλεια πάνω κάτω σε όλη την Κύπρο. Το χειμώνα κάνω 350 χιλιόμετρα την εβδομάδα. Το καλοκαίρι στις παραλίες φτάνουμε τα 500. Τα αμάξια σε μένα τρώνε πάρα πολύ ήλιο, άμμο και αλάτι.

Η αγορά πρέπει να είναι απόλυτα δικαιολογημένη και εξορθολογισμένη, διότι μιλάμε για αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Η αγορά του ηλεκτρικού για μένα έχει νόημα μόνο όταν συμφέρει πραγματικά και ουσιαστικά σε βάθος τουλάχιστον 10ετίας έναντι του ICE.

Στην περίπτωσή μου, με 3000KWh πλεόνασμα ενέργειας το χρόνο (μιλάμε για σχεδόν 1 free γέμισμα μπαταρίας την εβδομάδα) η αγορά ενός EV με αυτονομία μίνιμουμ 350-400Km είναι no brainer. Το πρόβλημά μου είναι οι ανησυχίες περί αξιοπιστίας του EV και αντοχής στο χρόνο. Στο test drive ο αντιπρόσωπος δεν με έπεισε καθόλου, και μία σίγουρη αγορά έγινε αμφίβολη. Έτσι ξεκίνησε η συμμετοχή μου εδώ, και απλά εκφράζω τις ανησυχίες μου.

Τώρα στο παρών τόπικ δεν θα βγεί άκρη. Διότι από τη μιά δεν έχουμε τα δεδομένα που χρειαζόμαστε, από την άλλη έχουμε την ψυχολογία του καταναλωτή, ο οποίος όταν έχει αγοράσει κάτι, θα υποστηρίζει για το σωστό της αγοράς του, διότι με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνει τον εαυτό του. Οπότε αν έρθει κάποιος άλλος με κάποια αντίρρηση ή κάτι αρνητικό για το εν λόγω προϊόν, ο ιδιοκτήτης συνήθως κλοτσάει και ανεβαίνουν τα αίματα.

Δεν φταίει κάποιος, έτσι λειτουργούμε όλοι μας.

Οπότε σας αφήνω, και θα δώ το θέμα μόνος μου. Δεν το απέκλεισα το MG4EV, οπότε μπορεί και να κάνω την αγορά.

 

Επεξ/σία από chek2fire
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...