Προς το περιεχόμενο

Star Citizen - alpha


privateer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

3 λεπτά πριν, Anuminas είπε

Ώπα μεγάλε όχι και 20 χρόνια, που δηλαδη δεν θα πάρει τόσοRpS_tongue.gif

Θρίαμβος μπορεί και να είναιRpS_tongue.gif

Λολ. Μιλάμε για Project που θα συνδυάζει space sim, Role Play και FPS σε MMO environment. Δεν έχει ξαναγίνει. Οπότε δεν ξέρουμε πόσο θέλει για να γίνει .Από ότι βλέπω πάντως το ED το πάει καλύτερα, μαθαίνοντας από τα λάθη στο SC, και πιθανότατα να κόψει το νήμα πρώτο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 2.4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

  • Super Moderators
8 λεπτά πριν, jimarass26 είπε

Μαζί σου, αλλά κρίνε εκ του αποτελέσματος. Όχι εκ της προσμονής. Αν αύριο βγει το game, με 20 χρόνια καθυστέρηση, και γίνει θρίαμβος, τι θα έχουν να πουν όλοι αυτοί που έκριναν? Η κριτική θα εκπέσει στην καλύτερη σε "εντάξει λάθος management έκανε το παιδί". Μήπως να περιμένουμε? Και πάντα όχι εκ προσωπικού. Γιατί ακόμα και αν αποτύχει, εκτός αν κλέψεις, και πάλι κάτι θα μάθουμε από αυτό και θα βοηθήσει στο επόμενο βήμα. 

Κρίνω από τα δεδομένα που έχω ως τώρα.

Όταν μόνος του βγαίνει και λέει "αναπτύσσω το παιχνίδι από το 2011", μόνος του δημοσιεύει οικονομικά στοιχεία, και δεν υπάρχει σεντ δαπάνης το 2011, τι ακριβώς μου λες;

Πως πρέπει να περιμένω να κυκλοφορήσει το παιχνίδι για να κρίνω ένα γεγονός

Όταν μόνος του λέει πως το SC είναι η προσπάθεια να πετύχει αυτό που μόνος του λέει ότι δεν μπόρεσε να πραγματώσει ΠΛΗΡΩΣ στο παρελθόν, τι ακριβώς μου λες;

Πως πρέπει να περιμένω να κυκλοφορήσω το παιχνίδι για να πω ότι κι άλλοτε έταζε πολλά, και δεν του βγήκαν;

Το παιχνίδι έχει τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμη για το πρώτο iteration βασικών πραγμάτων (ακόμη και στοιχειωδών, όπως quest givers). Πρέπει να περιμένω να κυκλοφορήσει για να το επισημάνω αυτό;

Το παιχνίδι δεν έχει, επτά χρόνια μετά το πρώτο έτος για το οποίο έχουμε δαπάνες ανάπτυξης (το 2011 δεν ξέρουμε τι ανέπτυσσε χωρίς κόστος), ορατό ορίζοντα κυκλοφορίας. Πρέπει να περιμένω να κυκλοφορήσει για να το επισημάνω αυτό;

Το βίντεο παραπάνω (με το server meshing) παρουσιάζει μια απογοητευτική εικόνα, με άβαταρ να τρέχουν επιτόπου πάνω σε καρέκλες λες και είναι καρικατούρες. Επτά χρόνια μετά την έναρξη της ανάπτυξης (οκτώ αν πιστέψουμε τον ίδιο το Ρόμπερτς, αλλά... ναι, μην τα ξαναλέμε).

Πρέπει να περιμένω να κυκλοφορήσει το παιχνίδι για να το επισημάνω αυτό;

Αν είναι ποτέ δυνατόν να μη λέμε τίποτε μέχρι να έχουμε "αποτέλεσμα". Ειδικά όταν δεν υπάρχει καν ορίζοντας κυκλοφορίας και ήδη τα ανακοινωμένα builds είναι πίσω.

Παρενθετικά, αν φάει μια δεκαετία και 200+ εκατομμύρια, και αποτύχει, δεν ξέρω τι θα έχουμε μάθει, και τι από αυτά που θα έχει αναπτύξει θα πουληθούν ή θα μεταβιβαστούν σε άλλους (γιατί και άλλα crowd funded projects απέτυχαν, και η τεχνολογία "μεταβιβάστηκε" αλλά την έφαγε η μαρμάγκα, καλή ώρα το Pebble) αλλά μπράβο δεν θα του πω. Και δεν θα χρειαστεί να έχω κάψει κι εγώ 200 εκατομμύρια για να αποκτήσω το δικαίωμα να τον κρίνω...

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
8 λεπτά πριν, ektelion είπε

Κοίταξε, προσωπικά χέστηκα για το ποσοστό στο οποίο θα πληροί το αρχικό όραμα του Ρόμπερτς το SC όταν (αν) κυκλοφορήσει. Αν βγει και είναι καλό, θα το τσιμπήσω και θα το απολαύσω χωρίς κανένα πρόβλημα. Δεν είμαι backer, ούτε μνησίκακος για να ελπίζω να αποτύχει. Θα ήμουν πολύ κομπλεξικός για να προσεύχομαι να πάνε στον κουβά τόσοι άνθρωποι, ειδικά αν αυτό επιφέρει τεράστιο πλήγμα σε μία εναλλακτική πλατφόρμα χρηματοδότησης, όπως είναι το crowd funding.

Αυτά όσον αφορά στην προσωπική μου στάση απέναντι στο πώς διαχειρίζεται ο Ρόμπερτς το project του, η οποία συνοψίζεται στο "χέστηκα". Παρακολουθώ την όλη φάση περισσότερο από morbid curiosity και γιατί τη θεωρώ πρωτοφανή για τη βιομηχανία του gaming, από επιχειρηματικό standpoint. Όσον αφορά τώρα στους οραματιστές, δημιουργούς, πρωτοπόρους κλπ, κρίνω τη στάση σου πολύ "μιλενιαλική", αν μου επιτρέπεις τη λογοπλασία. Αν ήταν όλοι αυτοί τόσο precious snowflakes όσο τους περιγράφεις, τότε δεν θα καθόμασταν να συζητάμε για το αν είναι ΟΚ να πουλάς JPEGS με 1.500 δολάρια έκαστο. Θα προσπαθούσαμε να βρούμε τρόπο να ζεσταθούμε στη σπηλιά μας.

H βασική διαφορά με το "τότε" και το "τώρα" είναι πως "τότε" ο Ρόμπερτς, ο Σέιφερ, ο Γκόλπο, είχαν από πίσω μια Microsoft να τους βάλει χέρι και να ζητήσει λόγο για το τι απέγιναν τα χρήματα.

Στο άναρχο crowd funding όπου οι πλατφόρμες νίπτουν τας χείρας τους, δεν υπάρχει κανείς -ειδικά αν είσαι εκτός ΗΠΑ, κλαφ' τα Χαράλαμπε, πού να στραφείς και τι να διεκδικήσεις; Τα 100 ή και 1000 δολάρια; (όταν, μάλιστα, υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις project που έχουν πάει στα δικαστήρια για να μη δώσουν ακόμη και ποσά λίγων χιλιάδων...)

ΑΥΤΟΣ είναι ο λόγος που ασχολούμαι με το θέμα: πρώτον, γιατί δεν θέλω κανένας Σέιφερ και Ρόμπερτς και Γκόλοπ και Μολινό να κάψει ένα χρήσιμο εργαλείο επειδή βρήκε εύκολη πρόσβαση σε ανεξέλεγκτο χρήμα, και δεύτερον, αν δεν τους κρίνουμε εμείς, οι "μικροί", "καναπεδάτοι", "ανάξιοι", ποιος θα τους κρίνει; Ο Θεός στη Δευτέρα Παρουσία;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, ektelion είπε

Κοίταξε, προσωπικά χέστηκα για το ποσοστό στο οποίο θα πληροί το αρχικό όραμα του Ρόμπερτς το SC όταν (αν) κυκλοφορήσει. Αν βγει και είναι καλό, θα το τσιμπήσω και θα το απολαύσω χωρίς κανένα πρόβλημα. Δεν είμαι backer, ούτε μνησίκακος για να ελπίζω να αποτύχει. Θα ήμουν πολύ κομπλεξικός για να προσεύχομαι να πάνε στον κουβά τόσοι άνθρωποι, ειδικά αν αυτό επιφέρει τεράστιο πλήγμα σε μία εναλλακτική πλατφόρμα χρηματοδότησης, όπως είναι το crowd funding.

Αυτά όσον αφορά στην προσωπική μου στάση απέναντι στο πώς διαχειρίζεται ο Ρόμπερτς το project του, η οποία συνοψίζεται στο "χέστηκα". Παρακολουθώ την όλη φάση περισσότερο από morbid curiosity και γιατί τη θεωρώ πρωτοφανή για τη βιομηχανία του gaming, από επιχειρηματικό standpoint. Όσον αφορά τώρα στους οραματιστές, δημιουργούς, πρωτοπόρους κλπ, κρίνω τη στάση σου πολύ "μιλενιαλική", αν μου επιτρέπεις τη λογοπλασία. Αν ήταν όλοι αυτοί τόσο precious snowflakes όσο τους περιγράφεις, τότε δεν θα καθόμασταν να συζητάμε για το αν είναι ΟΚ να πουλάς JPEGS με 1.500 δολάρια έκαστο. Θα προσπαθούσαμε να βρούμε τρόπο να ζεσταθούμε στη σπηλιά μας.

Νομίζω πως αντιμετωπίζεις το θέμα ώριμα και υποδειγματικά. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, jimarass26 είπε

Λολ. Μιλάμε για Project που θα συνδυάζει space sim, Role Play και FPS σε MMO environment. Δεν έχει ξαναγίνει. Οπότε δεν ξέρουμε πόσο θέλει για να γίνει .Από ότι βλέπω πάντως το ED το πάει καλύτερα, μαθαίνοντας από τα λάθη στο SC, και πιθανότατα να κόψει το νήμα πρώτο.

Και πάλι δεν πιστεύω με τίποτα 20 χρονια . Αλλωστε η ομάδα του Roberts του 2013 με αυτή του 2017 και επέιτα δεν έχει καμια απολύτως σχέση και σε αριθμό ατομων και σε ικανοτητα και υπάρχουσα τεχνογνωσια. Αφού τελειωσουν το Stanton σύστημα και με βάση τις εμπειριες τους από αυτη την δημιουργία θα προχωρήσουν πολύ πιο γρήγορα. Ηδη ο πιο γρήγορος ρυθμος σε σχέση με το παρελθόν, είναι εμφανής.

Επεξ/σία από Anuminas
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Snoob είπε

Κρίνω από τα δεδομένα που έχω ως τώρα.

Όταν μόνος του βγαίνει και λέει "αναπτύσσω το παιχνίδι από το 2011", μόνος του δημοσιεύει οικονομικά στοιχεία, και δεν υπάρχει σεντ δαπάνης το 2011, τι ακριβώς μου λες;

Πως πρέπει να περιμένω να κυκλοφορήσει το παιχνίδι για να κρίνω ένα γεγονός

Όταν μόνος του λέει πως το SC είναι η προσπάθεια να πετύχει αυτό που μόνος του λέει ότι δεν μπόρεσε να πραγματώσει ΠΛΗΡΩΣ στο παρελθόν, τι ακριβώς μου λες;

Πως πρέπει να περιμένω να κυκλοφορήσω το παιχνίδι για να πω ότι κι άλλοτε έταζε πολλά, και δεν του βγήκαν;

Το παιχνίδι έχει τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμη για το πρώτο iteration βασικών πραγμάτων (ακόμη και στοιχειωδών, όπως quest givers). Πρέπει να περιμένω να κυκλοφορήσει για να το επισημάνω αυτό;

Το παιχνίδι δεν έχει, επτά χρόνια μετά το πρώτο έτος για το οποίο έχουμε δαπάνες ανάπτυξης (το 2011 δεν ξέρουμε τι ανέπτυσσε χωρίς κόστος), ορατό ορίζοντα κυκλοφορίας. Πρέπει να περιμένω να κυκλοφορήσει για να το επισημάνω αυτό;

Το βίντεο παραπάνω (με το server meshing) παρουσιάζει μια απογοητευτική εικόνα, με άβαταρ να τρέχουν επιτόπου πάνω σε καρέκλες λες και είναι καρικατούρες. Επτά χρόνια μετά την έναρξη της ανάπτυξης (οκτώ αν πιστέψουμε τον ίδιο το Ρόμπερτς, αλλά... ναι, μην τα ξαναλέμε).

Πρέπει να περιμένω να κυκλοφορήσει το παιχνίδι για να το επισημάνω αυτό;

Αν είναι ποτέ δυνατόν να μη λέμε τίποτε μέχρι να έχουμε "αποτέλεσμα". Ειδικά όταν δεν υπάρχει καν ορίζοντας κυκλοφορίας και ήδη τα ανακοινωμένα builds είναι πίσω.

Παρενθετικά, αν φάει μια δεκαετία και 200+ εκατομμύρια, και αποτύχει, δεν ξέρω τι θα έχουμε μάθει, και τι από αυτά που θα έχει αναπτύξει θα πουληθούν ή θα μεταβιβαστούν σε άλλους (γιατί και άλλα crowd funded projects απέτυχαν, και η τεχνολογία "μεταβιβάστηκε" αλλά την έφαγε η μαρμάγκα, καλή ώρα το Pebble) αλλά μπράβο δεν θα του πω. Και δεν θα χρειαστεί να έχω κάψει κι εγώ 200 εκατομμύρια για να αποκτήσω το δικαίωμα να τον κρίνω...

Η σκέψη σου θεωρώ θα ήταν 100% σωστή αν είχε γίνει κάτι αντίστοιχο ξανά και είχες μέτρο σύγκρισης. Μιλάμε για κάτι που γίνεται πρώτη φορά....οπότε....Σίγουρα μπορείς να ανησυχείς, να τον κατηγορήσεις πως δεν σου έχει δώσει επαρκή input αλλά δεν μπορείς να κρίνεις απόλυτα κάτι που δεν έχει ξαναγίνει.

3 λεπτά πριν, Anuminas είπε

Και πάλι δεν πιστεύω με τίποτα 20 χρονια . Αλλωστε η ομάδα του Roberts του 2013 με αυτή του 2017 και επέιτα δεν έχει καμια απολύτως σχέση και σε αριθμό ατομων και σε ικανοτητα και υπάρχουσα τεχνογνωσια. Αφού τελειωσουν το Stanton σύστημα και με βάση τις εμπειριες τους από αυτη την δημιουργία θα προχωρήσουν πολύ πιο γρήγορα. Ηδη ο πιο γρήγορος ρυθμος σε σχέση με το παρελθόν, είναι εμφανής.

Μακάρι. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Snoob είπε

H βασική διαφορά με το "τότε" και το "τώρα" είναι πως "τότε" ο Ρόμπερτς, ο Σέιφερ, ο Γκόλπο, είχαν από πίσω μια Microsoft να τους βάλει χέρι και να ζητήσει λόγο για το τι απέγιναν τα χρήματα.

Στο άναρχο crowd funding όπου οι πλατφόρμες νίπτουν τας χείρας τους, δεν υπάρχει κανείς -ειδικά αν είσαι εκτός ΗΠΑ, κλαφ' τα Χαράλαμπε, πού να στραφείς και τι να διεκδικήσεις; Τα 100 ή και 1000 δολάρια; (όταν, μάλιστα, υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις project που έχουν πάει στα δικαστήρια για να μη δώσουν ακόμη και ποσά λίγων χιλιάδων...)

ΑΥΤΟΣ είναι ο λόγος που ασχολούμαι με το θέμα: πρώτον, γιατί δεν θέλω κανένας Σέιφερ και Ρόμπερτς και Γκόλοπ και Μολινό να κάψει ένα χρήσιμο εργαλείο επειδή βρήκε εύκολη πρόσβαση σε ανεξέλεγκτο χρήμα, και δεύτερον, αν δεν τους κρίνουμε εμείς, οι "μικροί", "καναπεδάτοι", "ανάξιοι", ποιος θα τους κρίνει; Ο Θεός στη Δευτέρα Παρουσία;

Ιδεολογικά συμφωνούμε. Η διαφορά μας είναι ότι α) εγώ είμαι πιο μοιρολάτρης από εσένα και β) πιστεύω ακράδαντα σε αυτό που είπε ο Αϊνστάιν για την ανθρώπινη βλακεία. Εδώ ο άλλος τους πήγε στα δικαστήρια για 1.450 δολάρια διαστημόπλοιο/jpeg, μετά απέσυρε τη μήνυση και αγόρασε κι άλλα διαστημόπλοια γιατί είναι "impulse buyer". Οπότε τι να συζητάμε τώρα. There is no hope. Αετονύχηδες θα υπάρχουν πάντα, όπως και κορόιδα (για πολλοστή φορά μιλάω γενικά, όχι για τον Ρόμπερτς και τους backers του αντίστοιχα).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Snoob είπε

H βασική διαφορά με το "τότε" και το "τώρα" είναι πως "τότε" ο Ρόμπερτς, ο Σέιφερ, ο Γκόλπο, είχαν από πίσω μια Microsoft να τους βάλει χέρι και να ζητήσει λόγο για το τι απέγιναν τα χρήματα.

Στο άναρχο crowd funding όπου οι πλατφόρμες νίπτουν τας χείρας τους, δεν υπάρχει κανείς -ειδικά αν είσαι εκτός ΗΠΑ, κλαφ' τα Χαράλαμπε, πού να στραφείς και τι να διεκδικήσεις; Τα 100 ή και 1000 δολάρια; (όταν, μάλιστα, υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις project που έχουν πάει στα δικαστήρια για να μη δώσουν ακόμη και ποσά λίγων χιλιάδων...)

ΑΥΤΟΣ είναι ο λόγος που ασχολούμαι με το θέμα: πρώτον, γιατί δεν θέλω κανένας Σέιφερ και Ρόμπερτς και Γκόλοπ και Μολινό να κάψει ένα χρήσιμο εργαλείο επειδή βρήκε εύκολη πρόσβαση σε ανεξέλεγκτο χρήμα, και δεύτερον, αν δεν τους κρίνουμε εμείς, οι "μικροί", "καναπεδάτοι", "ανάξιοι", ποιος θα τους κρίνει; Ο Θεός στη Δευτέρα Παρουσία;

Εδώ μιλάς σωστά. Στο χώρο σου και στο επίπεδό σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, jimarass26 είπε

Η σκέψη σου θεωρώ θα ήταν 100% σωστή αν είχε γίνει κάτι αντίστοιχο ξανά και είχες μέτρο σύγκρισης. Μιλάμε για κάτι που γίνεται πρώτη φορά....οπότε....

Όχι, δεν είναι κάτι που γίνεται πρώτη φορά.

Είναι ένα project. Και όπως όλα τα projects χρειάζεται management, μέσα στο οποίο περιλαμβάνονται κάποια βασικά πράγματα:

- To σχέδιο του project

- To χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του

- Το απαιτούμενο budget

Αυτά τα 3 βασικά στοιχεία καθορίζονται πρωτού ξεκινήσουν οι εργασίες υλοποίησης.

Με το Star Citizen καί τα 3 αυτά βασικά πράγματα είναι απολύτως "ρευστά" και μεταβάλλονται συνεχώς κατα τη διάρκεια υλοποίησης του project με αυξητικές τάσεις. Αυτό δεν είναι sustainable και βάζει τεράστιο βαθμό ρίσκου για την επιτυχή ολοκλήρωσή του.

Ο λόγος που το project έχει πάρει τη συγκεκριμένη κατεύθυνση δεν είναι επειδή γίνεται για πρώτη φορά, αλλά γιατί όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε, δεν υπάρχουν μηχανισμοί ελέγχου στους οποίους να υπόκειται ο project starter.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τι εννοείς μηχανισμοί ελέγχου; να εδινε κάποιος τα λεφτά του και να απαιτούσε το game να γινει έτσι και έτσι σε τόσο χρόνο; Τότε σε καμια περίπτωση, και είμαι βέβαιος για αυτό, το SC δεν θα είχε τέτοια προσοχή στη λεπτομέρεια. Τώρα την έχει αλλά βέβαια αργεί. Εντάξει, δεν μπορούμε να τα έχουμε ολα, κάθε επιλογή έχει τα θετικά και τα αρνητικά της. Αλλά αυτό είναι κατά βάση και το νόημα του crowdfunding, να έχεις ένα όραμα-σχέδιο για κάτι και να ζητάς την οικονομική βοήθεια του κόσμου που ενστερνίζεται το όραμά σου ώστε να το υλοποιήσεις κάποια στιγμή χωρίς να έχεις νταβάδες από πάνω. Ειδαμε και το Αnthem που είχε "σχέδιο-χρονοδιάγραμμα- χρηματικό κεφάλαιο απο ΕΑ" πόσο καλό αποτέλεσμα είχε και πόσο ασχολούμαστε μαζί του.

Επεξ/σία από Anuminas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Και τώρα που τα είπαμε με τα παιδιά, ας δώσω κι εγώ την ταπεινή μου γνώμη.

Κατ' αρχάς, πιστεύω ότι είναι η πιο πολωτική περίπτωση εντός της gaming κοινότητας στην ιστορία. Το πάθος των fanboys/haters είναι απαράμιλλο. Έχω ζήσει Amiga/Atari ST wars, PC/Console wars, αλλά πραγματικά ωχριούν μπροστά σε αυτά που βλέπω/ακούω/διαβάζω τώρα. Θα μου πεις "κάτσε, τότε δεν υπήρχε internet, social media κλπ, πώς τα συγκρίνεις". Ε, πιστεύω πως το ότι άνθρωποι 35+ ετών με καριέρες/οικογένειες/παιδιά rantάρουν σαν 9χρονα, είναι αρκετά ενδεικτικό της κατάστασης.

Talking out of my arse τώρα, ειλικρινά δεν πιστεύω ότι ο Ρόμπερτς είναι απατεώνας. Μου δίνεται η εντύπωση ότι ταιριάζει γάντι στο προφίλ του οραματιστή/επιχειρηματία (με έμφαση στο "οραματιστή") που παρασύρεται από τον ενθουσιασμό του και τα κάνει θάλασσα, αλλά είναι τόσο μεταδοτικός ο ενθουσιασμός του που παρασέρνει και δεκάδες, εκατοντάδες, μέχρι και χιλιάδες άλλους μαζί του. Κάτι σαν τον τύπο που πήγε να διοργανώσει το Fyre Festival, με τη διαφορά ότι ο Ρόμπερτς έχει να παρουσιάσει και αρκετές solid δουλειές, ασχέτως αν όλες ήταν short του αρχικού του οράματος.

Το ιστορικό το ξέρετε και δεν θα σας κουράσω με ιστορικές αναδρομές. Προσπαθώντας να ψυχαναλύσω τον Ρόμπερτς, πιστεύω ότι οι ούτως ή άλλως αχαλίνωτες φιλοδοξίες του τροφοδοτήθηκαν περαιτέρω από τον ενθουσιασμό της κοινότητας. Αυτή είναι και η δύναμη του crowd funding, η απευθείας επαφή με το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Είναι ό,τι πλησιέστερο μπορούν να νιώσουν αυτοί οι τύποι σε ροκ συναυλία (με τους ίδιους επί σκηνής).

Πιστεύω πως το κρίσιμο λάθος του Ρόμπερτς ήταν ότι αντί να βασίσει την ανάπτυξη του τίτλου στο διαθέσιμο budget, παρασύρθηκε από τον - απρόσμενα υπέρμετρο, είναι η αλήθεια - ενθουσιασμό και ανταπόκριση των backers, και προϋπέθεσε ότι το βαρέλι με τα λεφτά δεν έχει πάτο. Πάντα όμως έχει πάτο το βαρέλι, ακόμη και αν αυτός φτάνει στα 300 μύρια δολάρια.

Αυτά που κατ' εμέ θα κρίνουν την επιτυχία ή όχι του project (αν ορίσουμε την επιτυχία ως ένα ολοκληρωμένο προϊόν που θα έχει θετική ανταπόκριση από το κοινό του - όχι ως ένα προϊόν που θα πληροί τις υποσχέσεις των δημιουργών του, πιστεύω πως μπορούμε όλοι να συμφωνήσουμε ότι αυτό το πλοίο έχει σαλπάρει πια) είναι τα εξής δύο:

1. Το κατά πόσο μπορεί να κυκλοφορήσει σχετικά σύντομα ένα ολοκληρωμένο προϊόν. Στα βιντεοπαιχνίδια, ως ολοκληρωμένο προϊόν ορίζω ένα παιχνίδι α) λειτουργικό β) με συγκεκριμένους στόχους που μπορεί να φέρει εις πέρας ο παίκτης γ) εξερευνώντας παράλληλα τον κόσμο του απρόσκοπτα (απρόσκοπτα meaning χωρίς bugs/crashes κάθε πέντε δευτερόλεπτα, όχι χωρίς εχθρούς και άλλα εσκεμμένα εμπόδια). Πιστεύω ότι τόσο οι οικονομικές αναφορές της Cloud Imperium, όσο και οι κινήσεις απελπισίας όπως οι πωλήσεις JPEGS για 1000+ δολάρια προκειμένου να μαζευτούν λεφτά υποδεικνύουν ότι το πηγάδι αρχίζει να στερεύει. Για αυτό και επιμένω ότι η κυκλοφορία ενός ολοκληρωμένου προϊόντος πρέπει να γίνει άμεσα, κι ας περιέχει αυτό μόνο ένα ηλιακό σύστημα (Stanton). Από όσα έχω δει, τα σαγόνια όλων μας θα πέσουν και μέχρι να ανέβουν θα έχει εμπλουτιστεί/επεκταθεί αρκετά το παιχνίδι. Which brings us στον δεύτερο "όρο" μου.

2. Κατά πόσο έχει προχωρήσει το procedural generation στο  παιχνίδι. Για να κάνω μια αναλογία με τη μουσική, οι περισσότερες μπάντες, όταν τους ρωτάνε πώς ξεκίνησαν, λένε πάνω κάτω το ίδιο πράγμα. "Ξεκινήσαμε από το γκαράζ του ντράμερ, μετά παίξαμε στο σχολείο, μετά στο τοπικό φεστιβάλ, μετά στα τοπικά μπαράκια, μοιράζαμε κασέτες με τα τραγούδια μας δωρεάν, μας άκουσε ένας κυνηγός ταλέντων, υπογράψαμε συμβόλαιο, μετά έπρεπε να μάθουμε τι σημαίνει ηχοληψία, τι σημαίνει παραγωγή, γενικά να μάθουμε να ηχογραφούμε σε επαγγελματικό στούντιο, πώς συνθέτονται στην πραγματικότητα τα τραγούδια, να βελτιωθούμε στα όργανά μας, να μάθουμε τι σημαίνει promotion και να ξεσκιστούμε σε συνεντεύξεις κι εμφανίσεις και εφτά χρόνια αφού πρωτοξεκινήσαμε να βασανίζουμε τα όργανά μας στο προαναφερθέν γκαράζ, βγάλαμε δίσκο. Τον δεύτερο δίσκο τον βγάλαμε οκτώ μήνες αργότερα."

Τι θέλω να πω με αυτή την ιστορία; Ότι αν ξεπεραστεί ένα αναπτυξιακό barrier στο παιχνίδι, μετά μπορεί όντως να συνεχίσει η ανάπτυξή του με εκθετικούς ρυθμούς. Έχει ξεπεραστεί αυτό όμως; Υπάρχει όντως η τεχνολογία που μπορεί να στηρίξει το όραμα που μας πλασάρει ο Ρόμπερτς, στην κλίμακα που μας το πλασάρει; Μεγάλο και κρίσιμο ερωτηματικό.

Θα είναι κρίμα να χαθούν τα πάντα για πολλούς λόγους. Πρώτον γιατί όντως προκαλούν δέος (οπτικά) τα πρώτα δείγματα που έχουμε δει, δεύτερον γιατί θα είναι κρίμα, αφού κάναμε το άλμα (λέγε με και crowd funding), να επιστρέψουμε σε μια εποχή που ο εκάστοτε δημιουργός θα κρέμεται από τα @@ του κάθε ανέμπνευστου μανατζαρέου που βλέπει μπροστά του μόνο αριθμούς. Ειδικά στις μέρες μας, γιατί παλιά υπήρχαν όντως και διορατικοί μανατζαρέοι, και μάλιστα πρόθυμοι να ρισκάρουν επενδύοντας στο underdog. Όπως και να έχει, θεωρώ αφελές να αγνοούμε τα καλά και τα κακά στοιχεία της όλης υπόθεσης, αν και καταλαβαίνω ότι η δράση φέρνει αντίδραση και η ακραία δράση, ακραία αντίδραση. Αν μου επιτρέπεται να καταθέσω και μία καθαρά προσωπική πρόβλεψη (talking out of my arse εις το τετράγωνο), προβλέπω να γίνονται τα εξής:

- Μαζί με τα deadlines, η Cloud Imperium συνεχίζει να χάνει σταθερά και υποστηρικτές (ηθικούς και οικονομικούς).

- Πάνω στον πανικό τους, αναγκάζονται να βγάλουν κάτι που το βαφτίζουν αν όχι ολοκληρωμένο, έστω beta.

- Αυτό είναι τόσο γεμάτο bugs που οι πρώτες μέρες κυκλοφορίας του No Man's Sky φαντάζουν σαν πικνίκ στην παραλία σε σύγκριση. Το YouTube γεμίζει με βίντεο με διάφορα ευτράπελα.

- Οι (ούτως ή άλλως προβληματικοί) servers αδειάζουν και η Cloud Imperium προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Τάζουν λαγούς με πετραχήλια για να κρατήσουν/προσελκύσουν τον κόσμο, αλλά η ζημιά είναι μη διαχειρίσιμη. Πλέον οι όποιες συνετές φωνές φαντάζουν σαν καλυβάκια από καλαμιές μπροστά στο τσουνάμι των haters που περίμεναν στη γωνία, μεγεθύνοντας δυσανάλογα μια ήδη άσχημη κατάσταση.

- Ένα χρόνο μετά, και με το παιχνίδι να αναπνέει ακόμη μόλις και μετά βίας χάρη στους λίγους hardcore uber υποστηρικτές του, ο κουρνιαχτός έχει καταλαγιάσει και ο απλός κόσμος που δεν μπήκε στο τριπάκι το ανακαλύπτει από σπόντα και λέει "ωχ, ρε συ δεν είν' άσχημο τούτο". Σταδιακά το παιχνίδι αρχίζει να παίρνει τα πάνω του. Δεν θα γίνει ποτέ το έπος που οραματίζονταν κάποτε κάποιοι, είτε σε περιεχόμενο, είτε σε ανταπόκριση από το κοινό, αλλά προσφέρει κάποια highlights και κάποια εντυπωσιακά visuals στους παίκτες. All in all, μια αξιοπρεπής εμπειρία.

Για να καταλάβετε ΠΟΣΟ λάθος θέλω να βγω, με έπιασε κατάθλιψη γράφοντας τα παραπάνω. Oh well, time will tell...

Επεξ/σία από ektelion
  • Like 3
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω με υπερκάλυψε ο Ektelion

15 λεπτά πριν, Anuminas είπε

Τι εννοείς μηχανισμοί ελέγχου; να εδινε κάποιος τα λεφτά του και να απαιτούσε το game να γινει έτσι και έτσι σε τόσο χρόνο; Τότε σε καμια περίπτωση, και είμαι βέβαιος για αυτό, το SC δεν θα είχε τέτοια προσοχή στη λεπτομέρεια. Τώρα την έχει αλλά βέβαια αργεί. Εντάξει, δεν μπορούμε να τα έχουμε ολα, κάθε επιλογή έχει τα θετικά και τα αρνητικά της. Αλλά αυτό είναι κατά βάση και το νόημα του crowdfunding, να έχεις ένα όραμα-σχέδιο για κάτι και να ζητάς την οικονομική βοήθεια του κόσμου που ενστερνίζεται το όραμά σου ώστε να το υλοποιήσεις κάποια στιγμή χωρίς να έχεις νταβάδες από πάνω. Ειδαμε και το Αnthem που είχε "σχέδιο-χρονοδιάγραμμα- χρηματικό κεφάλαιο απο ΕΑ" πόσο καλό αποτέλεσμα είχε και πόσο ασχολούμαστε μαζί του.

Σαφώς υπάρχει διαφοροποίηση στο πως λειτουργείς με το crowd funding αλλά καλό είναι να προσφέρεις ρεαλιστικούς στόχους και όχι κάτι αχανές και απροσδιόριστο. Οι χαρτογιακάδες που από εδω και πέρα θα ελέγχουν τη βιομηχανία επί τω πλείστω δεν θα χρηματοδοτούσαν ποτέ κάτι τέτοιο προφανώς. Απλά για να μπορέσεις να υλοποιήσεις κάτι τέτοιο σε ικανοποιητικό βαθμό κάνεις ένα βήμα τη φορά έστω και αν αυτό προυποθέτει κάποιους συμβιβασμούς, όχι να κοιτάς 20 βήματα μπροστά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
57 λεπτά πριν, panther_512 είπε

Όχι, δεν είναι κάτι που γίνεται πρώτη φορά.

Είναι ένα project. Και όπως όλα τα projects χρειάζεται management, μέσα στο οποίο περιλαμβάνονται κάποια βασικά πράγματα:

- To σχέδιο του project

- To χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του

- Το απαιτούμενο budget

Αυτά τα 3 βασικά στοιχεία καθορίζονται πρωτού ξεκινήσουν οι εργασίες υλοποίησης.

Με το Star Citizen καί τα 3 αυτά βασικά πράγματα είναι απολύτως "ρευστά" και μεταβάλλονται συνεχώς κατα τη διάρκεια υλοποίησης του project με αυξητικές τάσεις. Αυτό δεν είναι sustainable και βάζει τεράστιο βαθμό ρίσκου για την επιτυχή ολοκλήρωσή του.

Ο λόγος που το project έχει πάρει τη συγκεκριμένη κατεύθυνση δεν είναι επειδή γίνεται για πρώτη φορά, αλλά γιατί όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε, δεν υπάρχουν μηχανισμοί ελέγχου στους οποίους να υπόκειται ο project starter.

Πως βάζεις χρονοδιάγραμμα σε κάτι που είναι θέμα δημιουργίας; Μπορείς να βάλεις χρονοδιάγραμμα στο Μπετόβεν; Σίγουρα πάντως λείπει καποιος από πίσω να κράζει. Σε αυτό συμφωνώ.

Στο ED φαίνεται πως κινούνται όπως περιγράφεις. 

Επεξ/σία από jimarass26
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...