Προς το περιεχόμενο

Έλληνες προγραμματιστές.... γιατί;


The_Colonel

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Βασικά απλά θέλω να πάρω λίγο πίσω αυτά που είπα για το darkfall ήμουν πολύ αυστηρός και για έστω κατα προσέγγιση ελληνική εταιρία δεν θα έπρεπε να είμαι τόσο κακός :P εχει και άλλα καλά στοιχεία δεν ειναι κακό game απλά πολλά θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα όχι απο θέμα developing αλλά κανόνες gameplay κτλ ...


Μιας και αναφέρθηκε, το Bioshock εμφανίστηκε αρχικά το 2002, ανακοινώθηκε πως είναι σε ανάπτυξη επίσημα το 2004 και βγήκε τελικά το 2007.

Φτιάχτηκε από άτομα που είχαν ξαναβγάλει παιχνίδια και μάλιστα αντίστοιχου ύφους.

το 2004 άρχισε η αναπτυξή του απότι ξέρω.. αλλά δεν έχει τόσο σημασία.. ή καθυστέρηση που λες έγινε γιατι άλλαξαν την υπόθεση (το 2004 ήταν σε φάση σκηνικά B παγκόσμιος και ναζί κτλ ) και ξαναγράψανε το game στην υποθαλάσσια πόλη που όλοι ξέρουμε... δεν ήταν δηλαδή λόγω δυσκολίας στην ανάπτυξη του απλά αλλάξανε κατεύθυνση στο σχεδιασμό και το σενάριο... 

 

 

http://www.gamespot.com/articles/bioshock-first-look-exclusive-first-impressions/1100-6110044/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 262
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Βασικά ξέρεις κάτι ?

 

Πριν από ένα χρόνο περίπου ρομαντικός και άπειρος όπως ήμουν είπα να ξεκινήσω να φτιάχνω ένα παιχνίδι.

Είχα σκοπό να φτιάξω ένα 3d με ισομετρική προοπτική, action adventure με RPG στοιχεία.

 

Θα ήταν ένα 'απλό' παιχνιδάκι όπου ο χαρακτήρας θα έπρεπε να περιηγηθεί σε διαφορετικά themed dungeons όπου θα πολέμαγε bosses και θα μάζευε πετράδια,για να ανοίξει τη κεντρική πύλη στο κάστρο που θα του επέτρεπε να πάει στη διάσταση του κακού μάγου και να τον πολεμήσει.

 

 

Το να μάθει κανείς βασικές λειτουργίες μιας μηχανής είναι εύκολο. Αρκετά σύντομα είχα αρχίσει να δίνω στη γεωμετρία του κόσμου το σχήμα που θέλω,και να πλάθω βουνά,λίμνες κτλπ,και μάλιστα χάριν στην κοινότητα του blender που διαθέτει πολλά πραγματάκια με άδεια τύπου Creative Commons είχα βρει και πολλά 3d models ώστε να αρχίσω να τα τοποθετώ,τουλάχιστον για να τα χρησιμοποιήσω ως placeholders... 

 

Αυτό είναι ένα πρώιμο pre-alpha screenshot του κόσμου,χωρίς καν να έχει τελειώσει η βασική γεωγραφία του χώρου. (αργότερα έσβησα αυτό που φαίνεται σαν λαβύρινθος στο κάτω μέρος και έβαλα λίμνη,είχα βάλει στα αριστερά ένα δάσος,γρασίδια,βράχους,ακόμα και χώρο για στάβλους / φάρμες είχα κάνει γύρω από τη κεντρική πόλη)

 

315estw.png

 

14sd4xk.png

 

 

 

Είχα βάψει με textures διάφορα μέρη,σε ένα φάκελο είχα γράψει το πως θα εξελίσσεται το σενάριο και το gameplay διάφορων quests, είχα βάλει collision boxes ώστε ο παίκτης να μη περνάει μέσα από τα διάφορα objects,και από προγραμματισμό είχα καταφέρει να έχω και λειτουργικά scripts για μπάρα υγείας του παίκτη που κατέβαινε όταν κάποιος εχθρός έκανε hit,μπάρα υγείας εχθρών,βασικές ΑΙ λειτουργείες των εχθρών, όπως το να γυρνάν προς το μέρος σου και να έρχονται κοντά σου για να σε βαρέσουν κτλπ...

 

Ωστόσο σύντομα,χτύπησα τοίχο.

Έπρεπε οπωσδήποτε να έχω τουλάχιστον άλλα 2 άτομα για να μπορέσω να συνεχίσω να εργάζομαι σε αυτό που έφτιαχνα,έναν 3d-modeller και έναν animator. Καλά τα CC μοντέλα που βρίσκει κανείς για static props ίσως ή τίποτα στο background,αλλά πράγματα όπως ο κεντρικός χαρακτήρα του παιχνιδιού σου,ο κεντρικός κακός,και τα τέρατα,ε για αυτά θες τα μοντέλα να είναι unique,και όχι να υπάρχουν και κάπου αλλού...

Και πρέπει όλα αυτά να έχουν και animations! Το να βλέπεις το μοντέλο του εχθρού ακούνητο σαν άγαλμα να ίπτανται και να έρχεται καταπάνω σου,και να χάνεις ζωή επειδή η ΑΙ του κάνει register ένα hit,αλλά μη βλέπεις τον εχθρό να κουνάει καν τα χέρια του,τα πόδια του ή κάτι,δεν είναι κάτι που θα ήθελε να δει ένας παίχτης.

 

Επειδή όμως budget δεν είχα,δεν βρήκα κανέναν να θέλει να συμμετάσχει στο project μου. 2 άτομα χρειαζόμουν,και απευθύνθηκα σε μεγάλα sites του εξωτερικού,αλλά δεν μπόρεσαν να βρεθούν.

 

Το θέμα είναι πως έστω και αν κάποιος ξέρει να κάνει κάτι,γιατί να μπει στο δικό σου project αν δεν του προσφέρεις στο χέρι μισθό, και να μην δουλέψει κάπου αλλού για σίγουρη αμοιβή,ή στη τελική για το δικό του project ?

 

 

Που θέλω να καταλήξω όμως. Το 'εύκολο' που λες είναι σχετικό. Για κάποιον που ξέρει να κάνει κάτι,το να το κάνει,τυπικά 'εύκολο' θεωρείται,αλλά μερικές φορές το να ξέρεις πως να κάνεις κάτι δεν σημαίνει ότι μπορείς να το κάνεις και γρήγορα. Κάτι μπορεί να είναι 'εύκολο' υπό το πρίσμα του ότι θα ξέρεις την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις για να το κάνεις σωστά,αλλά να είναι πολύ χρονοβόρο.

 

Για να καταφέρω να φτάσω τον χάρτη που βλέπεις σε αυτό το πρώιμο ατελές επίπεδο μου πήρε περίπου 10 μέρες. 10 μέρες όπου ήμουν κλεισμένος μες το σπίτι και δεν έκανα τίποτα άλλο από το να το δουλεύω. Και αυτό χρησιμοποιώντας διάφορα ετοιματζίδικα / φρήμπικα πράματα που βρήκα στο net. Αν ήταν να φτιάχναμε το παιχνίδι με 100% unique πράγματα θα χρειαζόταν κι άλλα άτομα και πολύ περισσότερες μέρες εργασίας.

 

Στη τελική τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο - απλά χρειάζεσαι χρήματα. Πολλά χρήματα. Και ας μη πάμε στα ΑΑΑ και τους μεγάλους και πολυδιαφημιζόμενους τίτλους,για κάτι 'μικρό' και πάλι χρειάζονται χρήματα.

 

 

Το να φτιάξεις ένα παιχνίδι θέλει να αφιερώσεις πάρα πολύ χρόνο. Με τους υπολογισμούς που έκανα,αν κατάφερνα να μαζέψω 6 άτομα για το project το παραπάνω,θα μας έπαιρνε τουλάχιστον κάνα χρόνο για να το ολοκληρώσουμε. Αν προσπαθούσα μόνος μου... πάμπολλα χρόνια. Θα μπορούσα να αφιερώνω τόσες πολλές ώρες κάθε μέρα για τόσα πολλά χρόνια ? Όχι. Αλλά ακόμα και αν το έκανα,μετά από τόσα χρόνια τα γραφικά και η τεχνολογία του παιχνιδιού θα ήταν παρωχημένα - όποιος το αντίκριζε θα αποκτούσε μια αρνητική πρώτη άποψη απ τα screenshots.

 

 

Τελικά σταμάτησα να το δουλεύω,και είπα να ασχοληθώ με κάτι πολύ πιο μικρό,που δεν ήταν καν 3d.

Το οποίο επίσης μετά από ένα διάστημα το σταμάτησα λόγο του ότι δεν μου έμενε αρκετός χρόνος για διάφορους λόγους της καθημερινότητας  και δεν προχωρούσε...

 

Στη τελική ότι και να κάνεις χρειάζεσαι ένα κεφάλαιο. Ακόμα και μικρό 2d game να βγάλεις,πρέπει να έχεις ένα minimum χρημάτων να επενδύσεις,ώστε να ανοίξεις τα χαρτιά σου στην εφορία,να βγάλεις άδεια επιχείρησης,άδειες τρίτου λογισμικού που χρησιμοποιείς, να καταθέσεις τα copyrights κτλπ διεθνώς,να έχεις δικηγόρο και λογιστή που θα τα ελέγξει όλα αυτά,και τέλος marketing...

 

Όταν εργαζόμουν σε αυτό το παιχνίδι που σου πα,έκανα διάφορους υπολογισμούς και έβγαλα το συμπέρασμα ότι θα χρειαζόταν ένα απόλυτο minimum 50.000 ευρώ,και αυτά χωρίς να πληρώσω κανέναν για να δουλέψει στο παιχνίδι,και φτιάχνοντας το απ το σπίτι μου με ότι μέσα έχω.

 

Με 50.000 ευρώ ο άλλος αγοράζει σπίτι στις μέρες μας όπως έχουν σήμερα τα πράγματα...

Και στη τελική όπως και η κάθε επιχειρηματική κίνηση - είναι ένα ρίσκο.

 

 

Κοινώς,άμα δεν είσαι ήδη βολεμένος να έχεις το σπιτάκι σου και τα έξοδα σου πληρωμένα και να σου περισσεύει και από πάνω όλος ο χρόνος της ημέρας ελεύθερος,και να έχεις να ξοδέψεις μερικά χιλιάρικα για κάτι που άμα πιάσει έπιασε,το ξεχνάς το θέμα.

 

Συνεχίζεις τη καθημερινή ζωή σου κάνοντας κάτι άλλο,έστω και αν δεν σου αρέσει το ίδιο,το οποίο όμως σου δίνει χρήμα στη τσέπη να κινήσε και να ζεις,και αν είσαι ακόμα ρομαντικός και το αγαπάς,κρατάς κάπου στο μυαλό σου την ιδέα πως "αν ποτέ καταφέρω να μαζέψω αρκετά λεφτά,θα ανοίξω ένα μικρό game studio".

 

Αυτά για μικρές αυτοχρηματοδοτούμενες απόπειρες. Από κει και πέρα αν αναρωτιέσαι γιατί δεν υπάρχουν επενδυτές στην Ελλάδα να επενδύσουν σε κάτι τέτοιο κεφάλαιο... Είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Αυτό συμβαίνει γιατί ο επενδυτής ιδιαίτερα στην Ελλάδα θα κοιτάξει το "γνωστό και δοκιμασμένο" και όχι το "καινούριο και άγνωστο". Φοβάται να κάνει κάτι που δεν έχει δει να κάνουν άλλοι στη χώρα του. Είναι ο λόγος που βλέπεις 5 καφετέριες τη μια δίπλα στην άλλη ή 5 φαρμακεία στο ίδιο τετράγωνο.

Υπάρχει η νοοτροπία "ο δίπλα μου έκανε αυτό και βγάζει λεφτά,άρα θα κάνω και γω το ίδιο να βγάλω λεφτά".

Πιστεύω πως αν 1 μονάχα μικρή επιχείρηση 10-20 ατόμων κατάφερνε να έβγαζε ένα Minecraft στην Ελλάδα,μέσα σε ένα χρόνο θα έβλεπες game studios να ξεπηδάν σαν τα μανιτάρια σε κάθε γειτονιά.

  • Like 13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Stavros ωραίος ρε συ. Απλά να σε ρωτήσω κάτι. όταν κάναμε ένα 2d game εγώ και άλλοι δυο, για τα γραφικά απλά φωνάξαμε ένα παιδί που είχε κάνει Σχέδιο και γενικά ασχολιόταν λίγο με σκίτσα κτλ. Η ανταμοιβή του ήταν ο βαθμός του μαθήματος. Το παιχνίδι ήταν τέρμα απλό. Δεν ξέρω πόση δουλειά θα είχαν σε σένα γραφίστες κτλ που λες οτι σου χρειαζόντουσαν σε ένα σημείο. Αλλά ρε παιδί μου πόσο να σου ζητούσαν και αυτοί; ήταν δύσκολο να μαζέψεις το ποσό; Επίσης γιατί το ξεκίνησες όλο αυτό. Για την γκαύλα σου ή σκόπευες να σου επιφέρει και κάτι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Stavros ωραίος ρε συ. Απλά να σε ρωτήσω κάτι. όταν κάναμε ένα 2d game εγώ και άλλοι δυο, για τα γραφικά απλά φωνάξαμε ένα παιδί που είχε κάνει Σχέδιο και γενικά ασχολιόταν λίγο με σκίτσα κτλ. Η ανταμοιβή του ήταν ο βαθμός του μαθήματος. Το παιχνίδι ήταν τέρμα απλό. Δεν ξέρω πόση δουλειά θα είχαν σε σένα γραφίστες κτλ που λες οτι σου χρειαζόντουσαν σε ένα σημείο. Αλλά ρε παιδί μου πόσο να σου ζητούσαν και αυτοί; ήταν δύσκολο να μαζέψεις το ποσό; Επίσης γιατί το ξεκίνησες όλο αυτό. Για την γκαύλα σου ή σκόπευες να σου επιφέρει και κάτι;

 

Το ξεκίνησα με το σκεπτικό "έχω που έχω κάποιον ελεύθερο χρόνο,ας τον χρησιμοποιήσω για να ασχοληθώ σε κάτι που μου αρέσει,και ίσως όταν το τελειώσω να αρέσει σε κάποιους ανθρώπους και να καταφέρω να έχω κάποια έσοδα για να στήσω ένα μικρό χώρο με standard προσωπικό,και να μπορέσουμε να φτιάξουμε κάτι μεγαλύτερο/καλύτερο".

 

Το ότι προσωπικά δεν έτυχε να έχω κάποιον γνωστό μου που να έχει γνώσεις στο αντικείμενο ίσως ήταν αποτρεπτικό. Από κει και πέρα χρειαζόταν αρκετή εργασία για 3d art. Σκέψου NPCs,τέρατα,και όλα αυτά με διαφορετικά animations πχ όταν κάνουν επίθεση,όταν μιλάν,όταν δέχονται επίθεση,όταν πεθαίνουν κτλπ. Τέσπα.

 

Αυτό που έκανα ήταν να καταθέσω αγγελίες σε ειδικευμένα sites του εξωτερικού,όπου προσέφερα ποσοστά από πωλήσεις + όνομα στα credits.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Βασικά ξέρεις κάτι ?
 
Πριν από ένα χρόνο περίπου ρομαντικός και άπειρος όπως ήμουν είπα να ξεκινήσω να φτιάχνω ένα παιχνίδι.
Είχα σκοπό να φτιάξω ένα 3d με ισομετρική προοπτική, action adventure με RPG στοιχεία.
 
Θα ήταν ένα 'απλό' παιχνιδάκι όπου ο χαρακτήρας θα έπρεπε να περιηγηθεί σε διαφορετικά themed dungeons όπου θα πολέμαγε bosses και θα μάζευε πετράδια,για να ανοίξει τη κεντρική πύλη στο κάστρο που θα του επέτρεπε να πάει στη διάσταση του κακού μάγου και να τον πολεμήσει.
 
 
Το να μάθει κανείς βασικές λειτουργίες μιας μηχανής είναι εύκολο. Αρκετά σύντομα είχα αρχίσει να δίνω στη γεωμετρία του κόσμου το σχήμα που θέλω,και να πλάθω βουνά,λίμνες κτλπ,και μάλιστα χάριν στην κοινότητα του blender που διαθέτει πολλά πραγματάκια με άδεια τύπου Creative Commons είχα βρει και πολλά 3d models ώστε να αρχίσω να τα τοποθετώ,τουλάχιστον για να τα χρησιμοποιήσω ως placeholders... 
 
Αυτό είναι ένα πρώιμο pre-alpha screenshot του κόσμου,χωρίς καν να έχει τελειώσει η βασική γεωγραφία του χώρου. (αργότερα έσβησα αυτό που φαίνεται σαν λαβύρινθος στο κάτω μέρος και έβαλα λίμνη,είχα βάλει στα αριστερά ένα δάσος,γρασίδια,βράχους,ακόμα και χώρο για στάβλους / φάρμες είχα κάνει γύρω από τη κεντρική πόλη)
 
315estw.png
 
14sd4xk.png
 
 
 
Είχα βάψει με textures διάφορα μέρη,σε ένα φάκελο είχα γράψει το πως θα εξελίσσεται το σενάριο και το gameplay διάφορων quests, είχα βάλει collision boxes ώστε ο παίκτης να μη περνάει μέσα από τα διάφορα objects,και από προγραμματισμό είχα καταφέρει να έχω και λειτουργικά scripts για μπάρα υγείας του παίκτη που κατέβαινε όταν κάποιος εχθρός έκανε hit,μπάρα υγείας εχθρών,βασικές ΑΙ λειτουργείες των εχθρών, όπως το να γυρνάν προς το μέρος σου και να έρχονται κοντά σου για να σε βαρέσουν κτλπ...
 
Ωστόσο σύντομα,χτύπησα τοίχο.
Έπρεπε οπωσδήποτε να έχω τουλάχιστον άλλα 2 άτομα για να μπορέσω να συνεχίσω να εργάζομαι σε αυτό που έφτιαχνα,έναν 3d-modeller και έναν animator. Καλά τα CC μοντέλα που βρίσκει κανείς για static props ίσως ή τίποτα στο background,αλλά πράγματα όπως ο κεντρικός χαρακτήρα του παιχνιδιού σου,ο κεντρικός κακός,και τα τέρατα,ε για αυτά θες τα μοντέλα να είναι unique,και όχι να υπάρχουν και κάπου αλλού...
Και πρέπει όλα αυτά να έχουν και animations! Το να βλέπεις το μοντέλο του εχθρού ακούνητο σαν άγαλμα να ίπτανται και να έρχεται καταπάνω σου,και να χάνεις ζωή επειδή η ΑΙ του κάνει register ένα hit,αλλά μη βλέπεις τον εχθρό να κουνάει καν τα χέρια του,τα πόδια του ή κάτι,δεν είναι κάτι που θα ήθελε να δει ένας παίχτης.
 
Επειδή όμως budget δεν είχα,δεν βρήκα κανέναν να θέλει να συμμετάσχει στο project μου. 2 άτομα χρειαζόμουν,και απευθύνθηκα σε μεγάλα sites του εξωτερικού,αλλά δεν μπόρεσαν να βρεθούν.
 
Το θέμα είναι πως έστω και αν κάποιος ξέρει να κάνει κάτι,γιατί να μπει στο δικό σου project αν δεν του προσφέρεις στο χέρι μισθό, και να μην δουλέψει κάπου αλλού για σίγουρη αμοιβή,ή στη τελική για το δικό του project ?
 
 
Που θέλω να καταλήξω όμως. Το 'εύκολο' που λες είναι σχετικό. Για κάποιον που ξέρει να κάνει κάτι,το να το κάνει,τυπικά 'εύκολο' θεωρείται,αλλά μερικές φορές το να ξέρεις πως να κάνεις κάτι δεν σημαίνει ότι μπορείς να το κάνεις και γρήγορα. Κάτι μπορεί να είναι 'εύκολο' υπό το πρίσμα του ότι θα ξέρεις την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις για να το κάνεις σωστά,αλλά να είναι πολύ χρονοβόρο.
 
Για να καταφέρω να φτάσω τον χάρτη που βλέπεις σε αυτό το πρώιμο ατελές επίπεδο μου πήρε περίπου 10 μέρες. 10 μέρες όπου ήμουν κλεισμένος μες το σπίτι και δεν έκανα τίποτα άλλο από το να το δουλεύω. Και αυτό χρησιμοποιώντας διάφορα ετοιματζίδικα / φρήμπικα πράματα που βρήκα στο net. Αν ήταν να φτιάχναμε το παιχνίδι με 100% unique πράγματα θα χρειαζόταν κι άλλα άτομα και πολύ περισσότερες μέρες εργασίας.
 
Στη τελική τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο - απλά χρειάζεσαι χρήματα. Πολλά χρήματα. Και ας μη πάμε στα ΑΑΑ και τους μεγάλους και πολυδιαφημιζόμενους τίτλους,για κάτι 'μικρό' και πάλι χρειάζονται χρήματα.
 
 
Το να φτιάξεις ένα παιχνίδι θέλει να αφιερώσεις πάρα πολύ χρόνο. Με τους υπολογισμούς που έκανα,αν κατάφερνα να μαζέψω 6 άτομα για το project το παραπάνω,θα μας έπαιρνε τουλάχιστον κάνα χρόνο για να το ολοκληρώσουμε. Αν προσπαθούσα μόνος μου... πάμπολλα χρόνια. Θα μπορούσα να αφιερώνω τόσες πολλές ώρες κάθε μέρα για τόσα πολλά χρόνια ? Όχι. Αλλά ακόμα και αν το έκανα,μετά από τόσα χρόνια τα γραφικά και η τεχνολογία του παιχνιδιού θα ήταν παρωχημένα - όποιος το αντίκριζε θα αποκτούσε μια αρνητική πρώτη άποψη απ τα screenshots.
 
 
Τελικά σταμάτησα να το δουλεύω,και είπα να ασχοληθώ με κάτι πολύ πιο μικρό,που δεν ήταν καν 3d.
Το οποίο επίσης μετά από ένα διάστημα το σταμάτησα λόγο του ότι δεν μου έμενε αρκετός χρόνος για διάφορους λόγους της καθημερινότητας  και δεν προχωρούσε...
 
Στη τελική ότι και να κάνεις χρειάζεσαι ένα κεφάλαιο. Ακόμα και μικρό 2d game να βγάλεις,πρέπει να έχεις ένα minimum χρημάτων να επενδύσεις,ώστε να ανοίξεις τα χαρτιά σου στην εφορία,να βγάλεις άδεια επιχείρησης,άδειες τρίτου λογισμικού που χρησιμοποιείς, να καταθέσεις τα copyrights κτλπ διεθνώς,να έχεις δικηγόρο και λογιστή που θα τα ελέγξει όλα αυτά,και τέλος marketing...
 
Όταν εργαζόμουν σε αυτό το παιχνίδι που σου πα,έκανα διάφορους υπολογισμούς και έβγαλα το συμπέρασμα ότι θα χρειαζόταν ένα απόλυτο minimum 50.000 ευρώ,και αυτά χωρίς να πληρώσω κανέναν για να δουλέψει στο παιχνίδι,και φτιάχνοντας το απ το σπίτι μου με ότι μέσα έχω.
 
Με 50.000 ευρώ ο άλλος αγοράζει σπίτι στις μέρες μας όπως έχουν σήμερα τα πράγματα...
Και στη τελική όπως και η κάθε επιχειρηματική κίνηση - είναι ένα ρίσκο.
 
 
Κοινώς,άμα δεν είσαι ήδη βολεμένος να έχεις το σπιτάκι σου και τα έξοδα σου πληρωμένα και να σου περισσεύει και από πάνω όλος ο χρόνος της ημέρας ελεύθερος,και να έχεις να ξοδέψεις μερικά χιλιάρικα για κάτι που άμα πιάσει έπιασε,το ξεχνάς το θέμα.
 
Συνεχίζεις τη καθημερινή ζωή σου κάνοντας κάτι άλλο,έστω και αν δεν σου αρέσει το ίδιο,το οποίο όμως σου δίνει χρήμα στη τσέπη να κινήσε και να ζεις,και αν είσαι ακόμα ρομαντικός και το αγαπάς,κρατάς κάπου στο μυαλό σου την ιδέα πως "αν ποτέ καταφέρω να μαζέψω αρκετά λεφτά,θα ανοίξω ένα μικρό game studio".
 
Αυτά για μικρές αυτοχρηματοδοτούμενες απόπειρες. Από κει και πέρα αν αναρωτιέσαι γιατί δεν υπάρχουν επενδυτές στην Ελλάδα να επενδύσουν σε κάτι τέτοιο κεφάλαιο... Είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Αυτό συμβαίνει γιατί ο επενδυτής ιδιαίτερα στην Ελλάδα θα κοιτάξει το "γνωστό και δοκιμασμένο" και όχι το "καινούριο και άγνωστο". Φοβάται να κάνει κάτι που δεν έχει δει να κάνουν άλλοι στη χώρα του. Είναι ο λόγος που βλέπεις 5 καφετέριες τη μια δίπλα στην άλλη ή 5 φαρμακεία στο ίδιο τετράγωνο.
Υπάρχει η νοοτροπία "ο δίπλα μου έκανε αυτό και βγάζει λεφτά,άρα θα κάνω και γω το ίδιο να βγάλω λεφτά".
Πιστεύω πως αν 1 μονάχα μικρή επιχείρηση 10-20 ατόμων κατάφερνε να έβγαζε ένα Minecraft στην Ελλάδα,μέσα σε ένα χρόνο θα έβλεπες game studios να ξεπηδάν σαν τα μανιτάρια σε κάθε γειτονιά.

 

 

Σταύρο χίλια χρόνια να ζήσεις ! :P μου έφτιαξες την μέρα με το ποστ σου πάνω που είχα αρχίσει να χάνω τις ελπίδες μου για αυτόν τον τόπο για ακόμη μια φορά αποδείχτηκε πως πάντα υπάρχει η ελπίδα :P 

συμφωνώ απόλυτα μαζί σου σε ότι έγραψες και βασικά αυτά ακριβώς έλεγα και εγώ δεν ξέρω γιατι έδωσα την εντύπωση πως το να το κάνεις αυτό ειναι κάτι εύκολο (ίσως επειδή επέμενα στο ότι γίνεται υπο ρεαλιστικές συνθήκες χωρίς να σκάσεις μύρια και να έχεις εναν στρατό απο υπαλλήλους... ) εχώ πεί σε προηγούμενα ποστ ότι ναι ειναι δύσκολο ναι θέλει δουλειά και μπόλικο χρόνο αλλα γίνεται!

Και για τα λεφτά που λές 50k μου έκανε θετική εντύπωση γιατί μου φαίνονται και εμένα λίγα (στο budget πού έβαλα πριν ήταν καθαρά για υποδομή/εξοπλισμό και ήταν 30k τα copyrights και το marketing δεν το έβαλα γιατί ειναι post production οπότε ανάλογα με το πως παέι το project βλέπει κανείς αν αξίζει το θέμα επιπλέον χρήματα - γιαυτό είπα ότι πουλάς μετά και τον εξοπλισμό αν κάτι πάει στραβά- ) 

Εσύ ας πούμε δεν πιστεύεις ότι αν ήταν αλλοι 10 πχ ή και 20,30 σαν και εσένα με τον ίδιο στόχο (όχι απαραίτητα για το συγκεκριμένο game αφού λές ότι δεν βρήκες άτομα αλλά για μια ιδέα για game που να ήταν κοινώς αποδεκτή ) δεν θα καταφέρνατε να κάνετέ κάτι αξιοπρεπές;

Και τα λεφτά που λές αν δεν ήταν να τα χώσεις μόνο εσύ αλλά να πήγαιναν δια του 10 ας πούμε ή και παραπάνω δεν θα μπορούσατε να τα βρείτε;



Ελπίζω να μην τα παρατήσεις και να βρείς ομοϊδεάτες να κάνετε κάτι σωστό :)

Y.Γ: Αυτό που με το που είδα τον χάρτη σου είπα "ω καλή μαγκιά :P" ήταν ο λαβύρινθος που έλεγες κρίμα που τον έσβησες... αλλά θα μ πείς γενικά έφτασες σε τέλμα και παράτησες το project οπότε.. ναι... :/

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Counter strike, LoL, Day Z, Bioshock (όχι το 3), Teh sims, Kill zone (μέσα στα bugs βουτηγμένο...), Lara Croft, Need for speed,Forza, Street fighter, Tekken, crash bandicoot, warhammer 40.000,company of heroes,infamous, zelda είναι μερικά που μου έρχονται στο μυαλό απο τα πολλά πετυχημένα αλλά ("απλά" video games) πιστεύεις ότι είχαν elite μοντελοποιηση και βαρβάτες απαιτήσεις απο προγραμματισμό κτλ (με την έννοια να μπορούν να το κάνουν μόνο αυτοί που βρίσκουν άνετα υψηλή θέση στην IBM,microsoft κτλ );;

 

Απλά ήταν γαμάτες ιδέες με αξιοπρεπή γραφικά (κάποια μάλιστα είχαν generic textures και γραφικά σε μεγάλο κομμάτι τους... )

 

Αν ήσουν το 1990 θα μπορούσες και εσύ να ξεκινήσεις με ένα τέτοιο "απλό" παιχνίδι. Αν θες όμως σήμερα να φτιάξεις κάτι ανταγωνιστικό θα πρέπει να πας στα επίπεδα "GT,mirrors edge,uncharted,Gears of war wow,metro, MG ή το επόμενο crysis" που αναφέρεις.

Οι πιο πολλές εταιρείες αν δεις δε ξεκίνησαν ξαφνικά από το 0 με ένα blockbuster παιχνίδι. Πέρασε αρκετός χρόνος για να αρχίσουν να έχουν έσοδα, οπότε αυτό σημαίνει ότι θες ένα αρκετά μεγάλο αρχικό κεφάλαιο για να υποστηρίξεις κάτι τέτοιο. 

 

Γι αυτό σου λέω ότι αν θες να το παλέψεις, ξεκίνα με indie games και δες που βγάζει, μη ξεκινάς με προοπτικές δημιουργίας ΑΑΑ game.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν ήσουν το 1990 θα μπορούσες και εσύ να ξεκινήσεις με ένα τέτοιο "απλό" παιχνίδι. Αν θες όμως σήμερα να φτιάξεις κάτι ανταγωνιστικό θα πρέπει να πας στα επίπεδα "GT,mirrors edge,uncharted,Gears of war wow,metro, MG ή το επόμενο crysis" που αναφέρεις.

Οι πιο πολλές εταιρείες αν δεις δε ξεκίνησαν ξαφνικά από το 0 με ένα blockbuster παιχνίδι. Πέρασε αρκετός χρόνος για να αρχίσουν να έχουν έσοδα, οπότε αυτό σημαίνει ότι θες ένα αρκετά μεγάλο αρχικό κεφάλαιο για να υποστηρίξεις κάτι τέτοιο. 

 

Γι αυτό σου λέω ότι αν θες να το παλέψεις, ξεκίνα με indie games και δες που βγάζει, μη ξεκινάς με προοπτικές δημιουργίας ΑΑΑ game.

μιλούσα στα περισσότερα για τις πιο πρόσφατες υλοποιήσεις πχ tekken εννοούσα το tekken tag tournament 2  τα μόνα απο αυτά που ανέφερα και δεν παίζονται σήμερα αρκετά ειναι το zelda και το crash.... μάλιστα πολλά ειναι και πρόσφατα games όπως το infamous LOL day Z κτλ και γενικά ειναι παιχνίδια που παίζει ο κόσμος το 2014...οπότε δεν ξέρω πως έβγαλες αυτό το 1990 ούτε το αν κάνεις αντίστοιχο δεν θα έχει επιτυχία (αφού τα παίζουν και τώρα... )

 

και indie games δεν σημαίνει απαραίτητα Γ κατηγορίας game.. επειδή υπάρχουν παρα παρα πολλά indies επιπέδου λίγο πιο πάνω απο pacman αυτό δεν λέει κάτι για την κατηγορία

 

 

Indies ειναι απλά  homebrew παιχνίδια να σαν αυτό που πήγαινε να κάνει μόνος του ο Σταύρος πιο πάνω.. και αν κάνεις μια βόλτα στο steam θα δείς ότι υπάρχουν κάμποσα πολύ δυνατά games που ειναι indie...

 

προσωπικά αυτό που μου έκανε εντύπωση τελευταία ειναι το The Stanleys Parable

 

Το Guacamelee

 

και απο γραφικά το The light https://www.youtube.com/watch?v=6nrXO7tsU2c

 

To the path of exile 

 

retrovirus 

 

Trine & Trine 2 

 

Unity Of Command 

 

Anomaly: Warzone Earth & Anomaly 2 

 

όλα αυτά Indies ... δηλαδή απο μεμονωμένα άτομα ή ομαδούλες αυτό λέω και εγώ να γίνει τι έχουν τα παραπάνω να ζηλέψουν δηλαδή απο τα AAA? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακριβώς, είναι παιχνίδια όσο το δυνατόν low cost από ομάδα λίγων ατόμων, που είναι αρκετά αξιοπρεπή να ανταγωνιστούν πολύ μεγάλους publishers. Γιατί να μη κάνεις μια αρχή από εκεί; Ένα τέτοιο παιχνίδι δε θα χρειαστεί πάνω από 3-4 μήνες εντατικής δουλειάς, και έτσι θα δεις 1) αν η ομάδα είναι καλή για να υποστηρίξει κάτι καλύτερο και 2)θα έχεις έσοδα πολύ πιο σύντομα ή αν δε πιάσει το game δε θα χαλάσεις πολλά λεφτά για την υλοποίηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Y.Γ: Αυτό που με το που είδα τον χάρτη σου είπα "ω καλή μαγκιά :P" ήταν ο λαβύρινθος που έλεγες κρίμα που τον έσβησες... αλλά θα μ πείς γενικά έφτασες σε τέλμα και παράτησες το project οπότε.. ναι... :/

 

Βασικά η ιδέα ήταν ότι έπιανε πολύ χώρο στο overworld,χωρίς να προσφέρει αλλαγή περιβάλλοντος αρκετά. Θα ήταν απλά πετρώδες λαβύρινθος.. Αντ αυτού μια λίμνη με αμμουδιά γύρω γύρω θα έδινε και λίγο μεγαλύτερη ποικιλία περιβάλλοντος στο χάρτη,μιας και δεν υπάρχει αλλού νερό. Ήθελα ο χάρτης να έχει πολλά διαφορετικά περιβάλλοντα (δάσος,χιονισμένα βουνά,έρημο...) για να μην δίνεται η αίσθηση 'όμοιου' στον παίκτη,και σε κάθε διαφορετική κατεύθυνση να νιώθει ότι ανακαλύπτει ένα διαφορετικό μέρος.  Η ιδέα του λαβύρινθου όμως μου άρεσε και έτσι το ανανεωμένο σχέδιο ήταν να φτιάξω ένα dungeon που θα είναι λαβύρινθος. Έτσι θα είχα και το λαβύρινθο,και ένα ακόμα περιβάλλον! :)

 

υ.γ. αυτή η μεγάλη σχεδόν κυκλική τρύπα στα δεξιά του χάρτη θα γινόταν ένας κρατήρας ηφαιστείου με καυτή κόκκινη λάβα.  :ph34r:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Ακριβώς, είναι παιχνίδια όσο το δυνατόν low cost από ομάδα λίγων ατόμων, που είναι αρκετά αξιοπρεπή να ανταγωνιστούν πολύ μεγάλους publishers. Γιατί να μη κάνεις μια αρχή από εκεί; Ένα τέτοιο παιχνίδι δε θα χρειαστεί πάνω από 3-4 μήνες εντατικής δουλειάς, και έτσι θα δεις 1) αν η ομάδα είναι καλή για να υποστηρίξει κάτι καλύτερο και 2)θα έχεις έσοδα πολύ πιο σύντομα ή αν δε πιάσει το game δε θα χαλάσεις πολλά λεφτά για την υλοποίηση.

 

 

Καταρχήν απλά είχα την απορία γιατι δεν υπάρχει κίνηση στην ελλάδα δεν ειναι ότι έχω προσωπικά σκοπό να κάνω game (άλλο αν σε κάποιο πόστ μίλησα για μια ιδέα που είχα..)

απλά αναφέρεσαι στα indies λές και ειναι κάτι υποδεέστερο/πιο απλό... indies δεν λέγοντε επειδή ειναι τριτοδεύτερα απο την Ινδία αλλά επειδή ειναι independent παραγωγές (δεν έχουν πίσω τους παραγωγή που να τους χώνει λεφτά ούτε ειναι πολυεθνική συνήθως ειναι 2,3 άτομα) 

έκανα ενα edit πιο πάνω για τσέκαρε το και πές μου τι έχουν να ζηλέψουν τα game αυτά απο AAA τίτλους... και ειναι όλα indies!! δηλαδή ενας ή μια μικρή ομάδα τα κάνανε 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είπα ότι είναι υποδεέστερα τα indie games, αλλά συνήθως γίνονται από 1-2 άτομα στη διάρκεια ενός χρόνου, σκέψου αν έχεις 20 άτομα να δουλέψουν σε αυτό πότε θα βγει... Προσπάθησε λίγο να δεις πότε θα έρθουν τα έσοδα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά η ιδέα ήταν ότι έπιανε πολύ χώρο στο overworld,χωρίς να προσφέρει αλλαγή περιβάλλοντος αρκετά. Θα ήταν απλά πετρώδες λαβύρινθος.. Αντ αυτού μια λίμνη με αμμουδιά γύρω γύρω θα έδινε και λίγο μεγαλύτερη ποικιλία περιβάλλοντος στο χάρτη,μιας και δεν υπάρχει αλλού νερό. Ήθελα ο χάρτης να έχει πολλά διαφορετικά περιβάλλοντα (δάσος,χιονισμένα βουνά,έρημο...) για να μην δίνεται η αίσθηση 'όμοιου' στον παίκτη,και σε κάθε διαφορετική κατεύθυνση να νιώθει ότι ανακαλύπτει ένα διαφορετικό μέρος.  Η ιδέα του λαβύρινθου όμως μου άρεσε και έτσι το ανανεωμένο σχέδιο ήταν να φτιάξω ένα dungeon που θα είναι λαβύρινθος. Έτσι θα είχα και το λαβύρινθο,και ένα ακόμα περιβάλλον! :)

 

υ.γ. αυτή η μεγάλη σχεδόν κυκλική τρύπα στα δεξιά του χάρτη θα γινόταν ένας κρατήρας ηφαιστείου με καυτή κόκκινη λάβα.  :ph34r:

τι θα έλεγες για υποθαλάσσιο λαβύρινθο/σπηλιά που δεν θα φαίνεται η είσοδός της κάτι σαν έξτρα επίπεδο ή easter egg :P 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Counter strike, LoL, Day Z, Bioshock (όχι το 3), Teh sims, Kill zone (μέσα στα bugs βουτηγμένο...), Lara Croft, Need for speed,Forza, Street fighter, Tekken, crash bandicoot, warhammer 40.000,company of heroes,infamous, zelda είναι μερικά που μου έρχονται στο μυαλό απο τα πολλά πετυχημένα αλλά ("απλά" video games) πιστεύεις ότι είχαν elite μοντελοποιηση και βαρβάτες απαιτήσεις απο προγραμματισμό κτλ (με την έννοια να μπορούν να το κάνουν μόνο αυτοί που βρίσκουν άνετα υψηλή θέση στην IBM,microsoft κτλ );;

 

Απλά ήταν γαμάτες ιδέες με αξιοπρεπή γραφικά (κάποια μάλιστα είχαν generic textures και γραφικά σε μεγάλο κομμάτι τους... )

 

 

Τα περισσότερα από αυτά είναι πολύ απαιτητικά και δύσκολα! (και κάποια είναι και κορυφαία οπτικά, το forza πχ έχει τα καλύτερα γραφικά του είδους!) To infamous open world δεν είναι? Νομίζω από τις δυσκολότερες κατηγορίες να φτιάξει κάποιος!

 

Η πιο ρεαλιστική προσέγγιση νομίζω είναι να ξεκινήσεις με κάτι πιο απλό αλλά πρωτότυπο και καλοφτιαγμένο, ακόμα και 2d να είναι. Κάτι πιο casual, να βγαίνει και mobile έκδοση και ίσως και στο fb. Να κάνει μια μικρή ομάδα κάμποσα τέτοια, να αρχίσει να βγάζει κάποια χρήματα και μετά να αρχίσει να δουλεύει σε κάτι μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...