Προς το περιεχόμενο

Έλληνες προγραμματιστές.... γιατί;


The_Colonel

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Infamous was developed by Sucker Punch Productions, with a team of 60 people working for about three years.

 

Φαντάζομαι τους πήρε τόσο καιρό γιατί κάποιοι από τους 60, κάναν και καμιά part time δουλειά και στον ελεύθερο χρόνο αντί να κάθονται προγραμμάτιζαν. Με τον βασικό μισθό κιόλας. :ph34r:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 262
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Φαντάζομαι τους πήρε τόσο καιρό γιατί κάποιοι από τους 60, κάναν και καμιά part time δουλειά και στον ελεύθερο χρόνο αντί να κάθονται προγραμμάτιζαν. Με τον βασικό μισθό κιόλας. :ph34r:

Ναι μην βλέπεις μόνο τα αρνητικά (3 χρόνια) το infamous ήταν κάτι που θα άξιζε αυτό το κόπο να ασχοληθείς τόσο καιρό και απο τις πωλήσεις τους αυτά τα 60 άτομα (άν είχαν συνεταιρικά και τα κέρδη) ζούν για μια ζωή (με λογικά έξοδα δεν είπαμε να αγοράσουν βίλες ferrari και ότι άλλο ειπώθηκε στο τοπικ με το τζόκερ... ) οπότε ναι για ένα τέτοιο game αξίζει η παραπάνω δουλειά

 

Και εγώ μιλούσα για επίπεδο τεχνογνωσίας όταν έλεγα για εύκολα (συγκριτικά με άλλα πιο βαριά games) ο χρόνος που τους πήρε θα ήταν κυρίως για την σχεδίαση γιατι θέλει χρόνο να ζωγραφίζεις να κάνεις animations και να σχεδιάζεις αρχιτεκτονικά μια πόλη απο εκει και πέρα δεν ειναι κάτι που θέλει πολύ τεχνογνωσία αρκεί να κάτσει κάτω και να σκαλίζεις τον χάρτη για να γίνει ωραίος (με απλά λόγια)  τα cinematics και γενικά το gameplay δεν μου μοιάζουν καθόλου ακατόρθωτα για μια ομάδα παιδιών που έχει solid βάσεις σε κώδικα 3d animation κτλ

Τα περισσότερα από αυτά είναι πολύ απαιτητικά και δύσκολα! (και κάποια είναι και κορυφαία οπτικά, το forza πχ έχει τα καλύτερα γραφικά του είδους!) To infamous open world δεν είναι? Νομίζω από τις δυσκολότερες κατηγορίες να φτιάξει κάποιος!

 

Η πιο ρεαλιστική προσέγγιση νομίζω είναι να ξεκινήσεις με κάτι πιο απλό αλλά πρωτότυπο και καλοφτιαγμένο, ακόμα και 2d να είναι. Κάτι πιο casual, να βγαίνει και mobile έκδοση και ίσως και στο fb. Να κάνει μια μικρή ομάδα κάμποσα τέτοια, να αρχίσει να βγάζει κάποια χρήματα και μετά να αρχίσει να δουλεύει σε κάτι μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό

Απο την μικρή εμπειρία μου νομίζω πως τα open world games ειναι πιο εύκολα (ΔΕΝ ΛΕΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΣΥΚΡΙΤΙΚΑ ΜΙΛΑΩ) 

 

Γιατί όλα τα scritps/κώδικας Κτλ ειναι global και δεν χρειάζεται να δουλεύεις κάθε επίπεδο με ξεχωριστό τρόπο πχ αν κάνεις το script για την AI των απλών πολιτών μετά paste το ίδιο για όλους τους πολίτες σε όλες τις γειτονιές κτλ και απλά αλλάζεις skin όπου χρειάζεται.

 

Ναι το forza έχει καλά γραφικά αλλά περιορίζεσαι σε τέτοια games στα γραφικά μερικών μοντέλων αυτοκινήτων... και τελείωσε όλο το υπόλοιπο game ειναι απλά σχεδίαση του δρόμου που επειδή ακριβώς θα τρέχουν (και να θέλεις δεν θα μπορείς να δείς λεπτομέρειες ή το pc σου δεν θα σήκωνε να εμφανίζει πολλές λεπτομέρειες τόσο γρήγορα) θα είναι "απλός" 

 

και δεν έχεις πολύ animation το σκάφος του αυτοκινήτου είναι ακίνητο οι ρόδες μετακινούνται μόνο... δεν είναι άνθρωποι που θές ξεχωριστό animation για το περπάτημα για το τρέξιμο για να πέσιμο το πήδημα τον θάνατο το skill που θα σκάσει ξεχωριστό animation για όταν στρίβουν ενω τρέχουν/περπατάνε κτλ.. ενα σώμα ειναι που στις στροφές απλά περιστρέφεται μερικές μοίρες και οι ρόδες κάνουν πάντα το ίδιο animation αυτό που αλλάζει ειναι το αργά γρήγορα γρηγορότερα...  κτλ 

 

επαναλαμβάνω το "εύκολο" και το "απλο" ειναι πάντα συγκριτικά με τα πιο βαριά παιχνίδια δεν σημαίνει πως ο καθένας μπορεί να το κάνει. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για κάτι "συγκριτικά πιο απλό" δες το λινκ :-)

 

http://www.microsoft.com/games/mgsgamecatalog/fm4credits.aspx

Κοίτα αν θες βγάλε απο την λίστα που ανέφερα το forza κατα τα άλλα αυτά που είπαμε.. ειναι Microsoft αυτό έλειπε να βάζανε 3 άτομα στην παραγωγή... εδώ για πολύ πιο απλά concepts όπως είναι το MSN και εργάστηκε ενας στρατός πάνω του :P τώρα βλέπεις όμως ότι μικρότερες εταιρίες με πολύ λιγότερα άτομα κάνουν αντίστοιχα και ίσως καλύτερα προγράμματα για chatting (μιας και πέθανε και αφαίρεσε λίγο τον ανταγωνισμό αν και υπάρχει ακόμη το skype ) και στα mac δουλεύει ένα κάρο κόσμος (πέρα απο τους υπαλλήλους μέσα στο εστιατόριο ) για τα γύρο γύρο αυτό δεν σημαίνει ότι απαραίτητα πρέπει να έχεις τόσο ανθρώπινο δυναμικό για να κάνεις ενα αξιοπρεπές burger :P 

 

δες και επίσης το timeline σε λιγότερο απο 1 χρόνο κάθε καινούργιος τίτλος (βασικά κάθε χρόνο αλλά αν αφαιρέσεις τον χρόνο για να διανεμηθεί κτλ και τον χρόνο για να πουσαριστεί μέσω marketing μιλάμε για μερικούς μίνες ουσιαστικού developing για το executeble του παιχνιδιού  - να που χρησιμεύει ο στρατός :P

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δες και επίσης το timeline σε λιγότερο απο 1 χρόνο κάθε καινούργιος τίτλος (βασικά κάθε χρόνο αλλά αν αφαιρέσεις τον χρόνο για να διανεμηθεί κτλ και τον χρόνο για να πουσαριστεί μέσω marketing μιλάμε για μερικούς μίνες ουσιαστικού developing για το executeble του παιχνιδιού  - να που χρησιμεύει ο στρατός :P

 

Ρε συ έχεις πει τόσα πολλά άκυρα σ' αυτό το thread που σκέφτηκα κάποια στιγμή να αρχίσω να διορθώνω τις λάθος υποθέσεις που κάνεις (μιλάμε για στρατιά) και απλά το μετάνιωσα.

 

Το ότι βγαίνει καινούριο κάθε χρόνο πάει να πει ότι η ανάπτυξή του ξεκινάει από τα ίδια ακριβώς άτομα αφότου το προηγούμενο έχει βγει στην κυκλοφορία; Ελεος. Λίγη κοινή λογική.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δες και επίσης το timeline σε λιγότερο απο 1 χρόνο κάθε καινούργιος τίτλος (βασικά κάθε χρόνο αλλά αν αφαιρέσεις τον χρόνο για να διανεμηθεί κτλ και τον χρόνο για να πουσαριστεί μέσω marketing μιλάμε για μερικούς μίνες ουσιαστικού developing για το executeble του παιχνιδιού  - να που χρησιμεύει ο στρατός :P

 

Κοίτα κάτι γατάκια στην activision που για να μπορούν να βγάλουν ένα call of duty κάθε χρόνο έχουν σπάσει την σειρά και την έχουν δώσει σε 2-3 εταιρίες, ώστε να έχουν χρόνο για την ανάπτυξη.

 

Στο insomnia βγάλαμε οτι μπορεί να γίνει μέσα σε λιγότερο από χρόνο, και το marketing και την διανομή την κάνουν οι ίδιοι οι developers, έχουν βέβαια και το παπί από οταν δουλεύουν στην πιτσαρία οπότε γλιτώνουν και από εκεί έξοδα.

 

:rolleyes:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοίτα κάτι γατάκια στην activision που για να μπορούν να βγάλουν ένα call of duty κάθε χρόνο έχουν σπάσει την σειρά και την έχουν δώσει σε 2-3 εταιρίες, ώστε να έχουν χρόνο για την ανάπτυξη.

 

Στο insomnia βγάλαμε οτι μπορεί να γίνει μέσα σε λιγότερο από χρόνο, και το marketing και την διανομή την κάνουν οι ίδιοι οι developers, έχουν βέβαια και το παπί από οταν δουλεύουν στην πιτσαρία οπότε γλιτώνουν και από εκεί έξοδα.

 

:rolleyes:

Διάβασε καλύτερα τα ποστ τίποτα απο αυτά που λες δεν έχει ειπωθεί... 

Ρε συ έχεις πει τόσα πολλά άκυρα σ' αυτό το thread που σκέφτηκα κάποια στιγμή να αρχίσω να διορθώνω τις λάθος υποθέσεις που κάνεις (μιλάμε για στρατιά) και απλά το μετάνιωσα.

 

Το ότι βγαίνει καινούριο κάθε χρόνο πάει να πει ότι η ανάπτυξή του ξεκινάει από τα ίδια ακριβώς άτομα αφότου το προηγούμενο έχει βγει στην κυκλοφορία; Ελεος. Λίγη κοινή λογική.

Ναι σε 300 ποστ πάντα μπορείς να βρεις κάτι στραβό δεν λέω το θέμα ειναι η ουσία δηλαδή αν στα 10 παραδείγματα τα 4 πχ για κάποια λεπτομέρεια δεν στέκουν δεν έχει να λέει κάτι.  big deal 

 

Τέλος δεν θα ήμουν και τόσο σίγουρος για αυτά που γραφεις στο τέλος και αυτό φαίνεται απο τα features που έχει ο κάθε νέος τιτλος κάπου ισχύει σίγουρα αυτό αλλά υπάρχουν και μεγάλα παιχνίδια που δουλεύουν έτσι πχ αν το global illumination βγήκε πές (δεν ξέρω ημερομηνίες ενα παράδειγμα κάνω)  το 2013 και ο τίτλος βγαίνει το 2014 και έχει αυτό το feature ε λογικά εκείνη την περίοδο ξεκίνησε και το developing.  ή ξαναρχισε απο την αρχή. 

 

Και τέλος για το forza συγκεκριμένα (γιατι πάνω σε αυτό αναφέρθηκα για λίγους μήνες δουλειάς ) ένας τέτοιος στρατός απο επαγγελματίες σίγουρα μπορεί να το βγάλει τόσο γρήγορα γιατι δεν ειναι κανα απαιτητικό  παιχνίδι (για τους λόγους που εξήγησα σε πιο πάνω ποστ) αν τελειώσεις τα γραφικά για μερικά μοντέλα μετά όλο το υπόλοιπο κομμάτι ειναι απλή ρουτίνα για τους συγκεκριμένους ανθρώπους.. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποια η σχέση σου με το αντικείμενο? 

Φίλε μου διάβασε και κανένα πόστ τα ίδια θα λέμε κάθε φορά να περνάει η ώρα;  επειδή διάβασες 1,2 post χωρίς να ξέρεις πάνω σε ποιά κουβέντα και με τι σκοπό ειπώθηκαν και πιάνεσαι απο μια λεπτομέρεια δεν γίνεται να ξαναλέω γιατι δεν είμαι ελέφαντας..

 

Το κεντρικό θέμα του τοπικ το ξέρεις καταρχήν; δεν είναι το Infamous πάντως ή πως να κάνεις εναν κλώνο του... 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω διαβάσει όλο το θέμα.

Σε έχουν ρωτήσει και άλλοι και δεν έχεις απαντήσει ξεκάθαρα.

Λες διάφορα παραδείγματα που μόνο εύκολα δεν είναι, ούτε λίγο χρόνο θέλουν. 

Έχεις λοιπόν κάποια σχέση με το αντικείμενο? 

Ποια είναι η απλή ρουτίνα για παράδειγμα στο forza πέρα από τα μοντέλα? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μπορεις να αναπτυξεις/φτιαξεις ενα παιχνιδι σοβαρο,οχι απλα στην Ελλαδα αλλα σε ολο τον κοσμο τοσο ευκολα οπως λες και μαλιστα με ατομα τα οποια εχουν τελειωσει μια σοβαρη σχολη/πανεπιστημιο και ειναι ανεργα απλα ετσι για να βγαλουν χρηματα.Ολα τα αλλα ειναι φαρφαρες και να ειχαμε να λεγαμε.. Ποσο μαλλον αν μιλαμε για ατομα τα οποια θα το κανουν ετσι για το γαμωτο,για το αν θα πετυχει,και για το αν θα χεστουν στο ταληρο..Δεν γινονται αυτα,ποσο μαλλον στην Ελλαδα του 2014..

 

Υπαρχουν ατομα που ειναι ανεργα και ειναι προγραμματιστες κτλ κτλ..Το απλο της υποθεσης ειναι ενα..Οτι αν ειχαν τις γνωσεις που απαιτουνται και ολο το "πακετο" για να αναπτυξουν κατι τετοιο,πολυ απλα δεν θα ηταν ανεργοι,ουτε γραμμενοι στον ΟΑΕΔ ουτε κατι παραμφερες..Θα δουλευαν σε καποια εταιρια με μισθο 2000+ ευρω και να εισαι σιγουρος δεν θα καθονταν να ψαχνουν παρεες για να φτιαξουν ενα game που θα απαιτει χρονο και χρημα πανω απο 100χιλ ευρω..Ειναι το μονο σιγουρο..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία για να δεις ότι τελικά δεν διάβασες ή ότι αν διάβασες δεν κατάλαβες σε τι αναφέρεται αυτό που διάβασες θα σου απαντήσω με πόστ που ήδη στάλθηκαν πρίν (αλλά να με συγχωρήσεις μόνο μερικά γιατι δεν γίνεται να ψάχνω σε 9 καρτέλες για όλα πάντως να ξέρεις ότι υπάρχουν και άλλα... ) 

 

 

Έχω διαβάσει όλο το θέμα.

Σε έχουν ρωτήσει και άλλοι και δεν έχεις απαντήσει ξεκάθαρα.

Λες διάφορα παραδείγματα που μόνο εύκολα δεν είναι, ούτε λίγο χρόνο θέλουν. 

Έχεις λοιπόν κάποια σχέση με το αντικείμενο? 

Ποια είναι η απλή ρουτίνα για παράδειγμα στο forza πέρα από τα μοντέλα? 

 

 

......................................


Και εγώ μιλούσα για επίπεδο τεχνογνωσίας όταν έλεγα για εύκολα (συγκριτικά με άλλα πιο βαριά games) ο χρόνος που τους πήρε θα ήταν κυρίως για την σχεδίαση γιατι θέλει χρόνο να ζωγραφίζεις να κάνεις animations και να σχεδιάζεις αρχιτεκτονικά μια πόλη απο εκει και πέρα δεν ειναι κάτι που θέλει πολύ τεχνογνωσία αρκεί να κάτσει κάτω και να σκαλίζεις τον χάρτη για να γίνει ωραίος (με απλά λόγια)  τα cinematics και γενικά το gameplay δεν μου μοιάζουν καθόλου ακατόρθωτα για μια ομάδα παιδιών που έχει solid βάσεις σε κώδικα 3d animation κτλ


Απο την μικρή εμπειρία μου νομίζω πως τα open world games ειναι πιο εύκολα (ΔΕΝ ΛΕΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΣΥΚΡΙΤΙΚΑ ΜΙΛΑΩ) 

Γιατί όλα τα scritps/κώδικας Κτλ ειναι global και δεν χρειάζεται να δουλεύεις κάθε επίπεδο με ξεχωριστό τρόπο πχ αν κάνεις το script για την AI των απλών πολιτών μετά paste το ίδιο για όλους τους πολίτες σε όλες τις γειτονιές κτλ και απλά αλλάζεις skin όπου χρειάζεται.

Ναι το forza έχει καλά γραφικά αλλά περιορίζεσαι σε τέτοια games στα γραφικά μερικών μοντέλων αυτοκινήτων... και τελείωσε όλο το υπόλοιπο game ειναι απλά σχεδίαση του δρόμου που επειδή ακριβώς θα τρέχουν (και να θέλεις δεν θα μπορείς να δείς λεπτομέρειες ή το pc σου δεν θα σήκωνε να εμφανίζει πολλές λεπτομέρειες τόσο γρήγορα) θα είναι "απλός" 

 

και δεν έχεις πολύ animation το σκάφος του αυτοκινήτου είναι ακίνητο οι ρόδες μετακινούνται μόνο... δεν είναι άνθρωποι που θές ξεχωριστό animation για το περπάτημα για το τρέξιμο για να πέσιμο το πήδημα τον θάνατο το skill που θα σκάσει ξεχωριστό animation για όταν στρίβουν ενω τρέχουν/περπατάνε κτλ.. ενα σώμα ειναι που στις στροφές απλά περιστρέφεται μερικές μοίρες και οι ρόδες κάνουν πάντα το ίδιο animation αυτό που αλλάζει ειναι το αργά γρήγορα γρηγορότερα...  κτλ 

επαναλαμβάνω το "εύκολο" και το "απλο" ειναι πάντα συγκριτικά με τα πιο βαριά παιχνίδια δεν σημαίνει πως ο καθένας μπορεί να το κάνει. 

 
 

 

.................

Τέλος το βαρβάτες γνώσεις που λές ειναι πολύ σχετικό βαρβάτες σε σύγκριση με εμένα που ειμαι ερασιτέχνης και σπούδασα κάτι εντελώς διαφορετικό απο προγραμματισμό ή 3d animation κτλ... (παρόλα αυτά κάτι σκαμπάζω δεν ειμαι στο επίπεδο hello world ή να κάνω ενα ρολόι με vectors...) 

 

 

δεν χρειάζεται όμως να είσαι elite προγραμματιστής ... για να αναπτύξεις games σήμερα με ΤΟΣΑ έτοιμα και αξιόλογα εργαλεία τόσα online tutorials που θίγουν ειδικά θέματα στο πως να τα χειριστείς σε υψηλό επίπεδο κτλ..

Απλά χρειάζεσαι solid γνώσεις και μεράκι να μάθεις και να δουλέψεις όσο περισσότερο δουλέψεις τόσο περισσότερο μαθαίνεις (εγώ έμαθα πολλά περισσότερα γράφοντας κώδικα παρά διαβάζοντας βιβλία... και έχω διαβάσει 2,3 τόμους πάνω στον προγραμματισμό.. )και επαναλαμβάνω με βάζω σαν παράδειγμα γιατι δεν θεωρώ πως έχω βαρβάτες γνώσεις... απλα ειμαι σε επίπεδο που μπορώ να αξιολογήσω τι ειναι βαρβάτο και τι όχι (όπως κάποιος που ασχολείται πολύ με την μπάλα μπορεί να παιζει και καλή μπαλίτσα.. ξέρει να διακρίνει την διαφορά στην ποιότητα του ρονάλντο απο πχ τον ρούνέι.. και ας παίζει χειρότερα μπαλά απο αυτους ή ενας σκακιστής ξέρει να διακρίνει την διαφορά του κάρλσεν απο τον ανάντ και ας μην μπορεί να του πάρει ούτε μια παρτίδα στις 200 εναντίων τους... )

 

 

 

 

Εδώ να ρωτήσω η δικιά σου σχέση με το αντικείμενο ποια ειναι και τα θεωρείς ακατόρθωτα; 

 

 

 

 

Ναι μπορείς απλά να κάθεσαι σε μια καφετέρια μέχρι που να βρείς δουλειά σαν δάσκαλος στο δημόσιο ή ακόμη χειρότερα σε φροντιστήριο για να διαιωνίσεις το κακό και στις επόμενες γενιές... ωραίο στόχο για ζωή well done... 

Και επαναλαμβάνω δεν λέω να τραβήξεις κανέναν απο το αφτί... δεν υπάρχει κανείς στην ελλάδα που να έλεγε "εγω όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω game developer" ή έστω αφού μπήκε στην σχολή να είπε "πολύ γαματο το να κάνεις games"  ;;;

έκατσες 4 χρόνια να μάθεις μια επιστήμη/τέχνη για να μην δημιουργήσεις στο τέλος τίποτα. 

 
 
 

Ωραία στην τελική αφού κανένας δεν πιστεύει στον εαυτό του και στους άλλους και κανένας δεν έχει ισχυρό όραμα για να το κάνει έτσι... 20 άτομα άνετα βγάζουν ομαδικό δάνειο για να πληρώνονται απο αυτό με βασικό μισθό κάθε μήνα.... (ασε που μπορεί να παίζει και καμιά επιδότηση δεν ξέρεις αν δεν ψάξεις έπειτα ειναι και το kicstarter κτλ )  έτσι ειναι το επιχειρείν πρέπει να πιστεύεις στις ικανότητες σου και στην ιδέα σου αλλιώς κάτσε στην γωνιά σου και περίμενε να βρέξει απο τον ουρανό το μάνα... 


:P

 

.................................................

να το δούμε λίγο;

1000-3000 ευρώ για license απο κάποιο καλό SDK
χώρος (κάποια αποθήκη κάποιου μεσα απο την ομάδα παραγωγής) αλλιώς νοικιάζεις κάπου με πχ 500/μήνα
πρόσβαση στο ίντερνετ 40€ με πιθανή πρόσβαση VDSL και απεριόριστες κλήσεις 
PC (φέρνει ο καθένας το δικό του) και κάνα 4000 -8000 για να κάνουν και κάνα 2 τερατάκια PC για τις βαριές δουλειές. Αν δεν έχουν ήδη τερατάκια PC τα άτομα που συμμετέχουν

άντε και άλλα 6000 για να τους βάλουν και τοπ eizo ή κάτι αντίστοιχο σε οθόνες.

άντε και ένα 2000 για nas και online storage λύσεις κτλ

κανένα εταιρικό πρόγραμμα για κινητά 

και έναρξη εταιρίας (δεν ξέρω πόσο βγαίνει αυτό αλλά πάνω απο 3000 δεν το κόβω)

 

αντε και aircondition (εγώ με 400€ πήρα 2 φθηνά και αποδοτικότατα) 

τέλος μια συνεργασία με κάποιο λογιστικό γραφείο για τα τυπικά

αυτά ειναι τα έξοδα για να γίνει και επίσημη δουλειά όχι μαύρα πράματα και πατέντες.... δεν μπορούν 20 άτομα να βρούν 18000€ προκειμένω να στήσουν μια εταιρία και να κάνουν το όνειρο τους πραγματικότητα;;

και αποτυχία να ειναι τα περισσότερα χρήματα τα παίρνεις πίσω (γιατι πήγαν στο hardware που ειδικά αν ειναι καλό άνετα το πουλάς... )

 
 

Συνέχεια ακούω "δεν ειναι τόσο εύκολο όσο νομίζεις" αλλα όλοι σταματάνε  εκει...  ρωτάω γιατί κανένας δεν λέει....  (πέρα απο κάτι παραδείγματα με Hollywood κτλ) 

Κάνω προϋπολογισμό κεφαλαίου για την έναρξη επιχείρησης κανένας που διαφωνεί δεν συμπλήρωσε κάτι που να ξέχασα απο θέμα κόστους κτλ...

μόνο τώρα σε αυτή την καρτέλα κάποιος μίλησε για αρκετές χιλιάδες ευρώ κόστος της engine 

 

Αυτά τα γραφικά :

 



με 1500€ ή 19/μήνα!!!! + 5% απο τα κέρδη αν έχεις... εδώ:


https://www.unrealengine.com/blog

Το μόνο που χρειάζεται επιπλέον ειναι να ξέρεις να χρησιμοποιείς το SDK να έχεις γνώσεις κώδικα και ενα PC...

 

αλλά μάλλον η δουλειά στην καφετέρια ειναι πιο ελκυστική για έναν απόφοιτό προγραμματιστή...  μιλάς με ανθρώπους απλά κουράζεσαι λίγο στο περπάτημα έχεις το απαραίτητο χαρτζιλίκι (τα υπόλοιπα τα παίρνεις απο γονείς) και παίζει να γνωρίσεις κάνα γκομενάκι... 

 

Γιαυτό πρέπει να καταργηθούν οι πανελλήνιες... δημιουργήσανε μια άθλια νοοτροπία του να πάμε όπου μας παίρνει ο βαθμός για να έχουμε ενα χαρτί στο χέρι μην μας κακοχαρακτηρίσει η γειτονιά και ποιος την ακούει την μάνα μετά... 

 

 

 

 

Μου λένε αλλά δεν λέει κανένας γιατί... άλλο να σου λένε είσαι λάθος γιατι αυτό ειναι έτσι και το τάδε πάει έτσι και αλλο να σ λένε εισαι λάθος γιατι... γιατι έτσι... βάλε κάτω και υπολόγισε μου τα έξοδα που δεν βλέπω γραψτα εδώ και θα πιστέψω .


Τώρα το link που έστειλες όπως λέει και μέσα στο ίδιο το link ειναι απλά τυχαία νούμερα που περιέχουν γενικά ενα αυθαίρετο κόστος που το μεγαλύτερο μέρος του αναφέρεται σε marketing και διάφορα άλλα άχριστα κομμάτια (για την περίπτωση του τόπικ άχριστα) που σίγουρα ειναι και παραφουσκομένα για να μην τους φάει τα λεφτά η εφορία  :P

 
Publishers and developers almost never release information on budgets (why άραγε; ) of their games, and publicly traded companies just combine all of their production costs in investor reports, giving little insight into individual game costs. Most commonly, the numbers we see circulated are often guesses from writers or analysts. So budget numbers could vary wildly: one place might say $60 million, another might say $15 million

 

When we do get specific numbers, it is often only the development or marketing costs,(κυρίως αυτό δεν θυμάμαι ποτέ να ανακοινωθεί το development cost) which do not necessarily provide a complete picture of a game's entire budget of development, distribution and marketing costs. Also, specific numbers communicated to the public may not be accurate(γιατί άραγε;)

 

 

Και βγάζει μάτι ότι απλά ειναι γραφειοκρατικά τερτίπια για να μην πληρώνουν φόρους!

Το frogger 5 εκατομμύρια budget???? 3 σελίδες κώδικας 5 εκατομμύρια yea right...  

 

Frogger.png

σου κάνω ακριβώς το ίδιο με atari pc (για να μην μου πείς ότι έχει εξελιχτεί τώρα η τεχνολογία) για 500€.....  (και βάζω 500 απλά γιατι θα μπώ στον κόπο όχι ότι η κούραση μου θα ειναι για 500€) 

 

Και επίσης κάτι που κανένας δεν σκέφτηκε (μου φαίνεται λόγω των απαντήσεων)

Θυμόσαστε πριν κάτι μήνες που ένας έλληνας βρήκε δουλειά στο facebook με μισθό 100κ τον χρόνο; 

Ε δεν τον βάλανε συνέταιρο (όπως αφήνανε να εννοηθεί τα blogs και καλά παιδί θαύμα κτλ που δεν έχω πρόβλημα με το παλικάρι μπράβο του κιόλας και καλή σταδιοδρομία! ) αλλα ουσιαστικα τον πήραν για μια απλή δουλειά προγραμματιστή απλά οι μισθοί για κάτι τέτοια ειναι πολύ υψηλοί στην Αμερική... (γιατι και τα κέρδη τους ειναι μεγάλα ...)

 

http://money.usnews.com/careers/best-jobs/computer-programmer/salary(<- αυτά για ειναι μεσος όρος για "θνητές" ευκολα προσβάσιμες θέσεις εργασίες απο άτομα με πτυχίο και ίσως λίγη προϋπηρεσία όχι για τους τοπ σε τοπ Project)

 

οπότε πολλαπλασιάστε τα 65000$ τον χρόνο επι 2 και μετά επι 100 να πως πάμε στα μύρια αμέσως αμέσως το εγχείρημα που λέμε στο τοπικ προϋποθέτει συνεταιρική συνεργασία και όχι να παίρνουν μισθό τα άτομα βάση τιμολογιακής πραγματικότητας στην αμερική... 

 

+ οταν μεγάλες εταιρίες κάνουν κάτι το κάνουν σωστά δεν θα κάτσουν σε μια αποθήκη θα νοικιάσουν (για να μην πω αγοράσουν) ενα τεράστιο χώρο σε κάποιο κεντρικό κτίριο/ουρανοξύστη.. δεν θα κάνουν ενα green room για τα cinematics (αν έχουν μέσα ανθρώπους) θα πάνε σε ειδικό studio και θα πληρώσουν (πάλι με μεροκάματα Αμερικής) επαγγελματίες ηθοποιούς ηχολήπτες κτλ

 
δεν μιλάμε για τέτοια πράγματα και δεν χρειάζονται για να γίνει ενα καλό game ειναι απλά η έξτρα σάλσα των blogbusters αυτό...

κανείς δεν είπε απο το πουθενά να κατακτήσουν την παγκόσμια αγορά 30 ελληνες φοιτητές/πτυχιούχοι...

Απλά να κάνουν ενα αξιοπρεπές game που να σαρέσει να το παίζεις...  και απο οπτικής άποψης να μην έχει να ζηλέψει πολλά (ή τίποτα) με τα ΑΑΑ games πχ αν δεν παίζει η συμφωνική ορχήστρα του Βερολίνου στο main cinematic του παιχνιδιού αλλά ο φίλος τους ο τάκης που έχει 3 μουσικά πτυχία και ειναι άνεργος μαζι με 4,5 παιδιά καλούς μουσικούς απο το οδίο που πηγαινε..  κανένας gamer δεν θα χαλαστεί ιδιαίτερα πιστεύω... 

 

 

Βασικά ξέρεις κάτι ?

 

Πριν από ένα χρόνο περίπου ρομαντικός και άπειρος όπως ήμουν είπα να ξεκινήσω να φτιάχνω ένα παιχνίδι.

Είχα σκοπό να φτιάξω ένα 3d με ισομετρική προοπτική, action adventure με RPG στοιχεία.

 

Θα ήταν ένα 'απλό' παιχνιδάκι όπου ο χαρακτήρας θα έπρεπε να περιηγηθεί σε διαφορετικά themed dungeons όπου θα πολέμαγε bosses και θα μάζευε πετράδια,για να ανοίξει τη κεντρική πύλη στο κάστρο που θα του επέτρεπε να πάει στη διάσταση του κακού μάγου και να τον πολεμήσει.

 

 

Το να μάθει κανείς βασικές λειτουργίες μιας μηχανής είναι εύκολο. Αρκετά σύντομα είχα αρχίσει να δίνω στη γεωμετρία του κόσμου το σχήμα που θέλω,και να πλάθω βουνά,λίμνες κτλπ,και μάλιστα χάριν στην κοινότητα του blender που διαθέτει πολλά πραγματάκια με άδεια τύπου Creative Commons είχα βρει και πολλά 3d models ώστε να αρχίσω να τα τοποθετώ,τουλάχιστον για να τα χρησιμοποιήσω ως placeholders... 

 

Αυτό είναι ένα πρώιμο pre-alpha screenshot του κόσμου,χωρίς καν να έχει τελειώσει η βασική γεωγραφία του χώρου. (αργότερα έσβησα αυτό που φαίνεται σαν λαβύρινθος στο κάτω μέρος και έβαλα λίμνη,είχα βάλει στα αριστερά ένα δάσος,γρασίδια,βράχους,ακόμα και χώρο για στάβλους / φάρμες είχα κάνει γύρω από τη κεντρική πόλη)

 

315estw.png

 

14sd4xk.png

 

 

 

Είχα βάψει με textures διάφορα μέρη,σε ένα φάκελο είχα γράψει το πως θα εξελίσσεται το σενάριο και το gameplay διάφορων quests, είχα βάλει collision boxes ώστε ο παίκτης να μη περνάει μέσα από τα διάφορα objects,και από προγραμματισμό είχα καταφέρει να έχω και λειτουργικά scripts για μπάρα υγείας του παίκτη που κατέβαινε όταν κάποιος εχθρός έκανε hit,μπάρα υγείας εχθρών,βασικές ΑΙ λειτουργείες των εχθρών, όπως το να γυρνάν προς το μέρος σου και να έρχονται κοντά σου για να σε βαρέσουν κτλπ...

 

Ωστόσο σύντομα,χτύπησα τοίχο.

Έπρεπε οπωσδήποτε να έχω τουλάχιστον άλλα 2 άτομα για να μπορέσω να συνεχίσω να εργάζομαι σε αυτό που έφτιαχνα,έναν 3d-modeller και έναν animator. Καλά τα CC μοντέλα που βρίσκει κανείς για static props ίσως ή τίποτα στο background,αλλά πράγματα όπως ο κεντρικός χαρακτήρα του παιχνιδιού σου,ο κεντρικός κακός,και τα τέρατα,ε για αυτά θες τα μοντέλα να είναι unique,και όχι να υπάρχουν και κάπου αλλού...

Και πρέπει όλα αυτά να έχουν και animations! Το να βλέπεις το μοντέλο του εχθρού ακούνητο σαν άγαλμα να ίπτανται και να έρχεται καταπάνω σου,και να χάνεις ζωή επειδή η ΑΙ του κάνει register ένα hit,αλλά μη βλέπεις τον εχθρό να κουνάει καν τα χέρια του,τα πόδια του ή κάτι,δεν είναι κάτι που θα ήθελε να δει ένας παίχτης.

 

Επειδή όμως budget δεν είχα,δεν βρήκα κανέναν να θέλει να συμμετάσχει στο project μου. 2 άτομα χρειαζόμουν,και απευθύνθηκα σε μεγάλα sites του εξωτερικού,αλλά δεν μπόρεσαν να βρεθούν.

 

Το θέμα είναι πως έστω και αν κάποιος ξέρει να κάνει κάτι,γιατί να μπει στο δικό σου project αν δεν του προσφέρεις στο χέρι μισθό, και να μην δουλέψει κάπου αλλού για σίγουρη αμοιβή,ή στη τελική για το δικό του project ?

 

 

Που θέλω να καταλήξω όμως. Το 'εύκολο' που λες είναι σχετικό. Για κάποιον που ξέρει να κάνει κάτι,το να το κάνει,τυπικά 'εύκολο' θεωρείται,αλλά μερικές φορές το να ξέρεις πως να κάνεις κάτι δεν σημαίνει ότι μπορείς να το κάνεις και γρήγορα. Κάτι μπορεί να είναι 'εύκολο' υπό το πρίσμα του ότι θα ξέρεις την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις για να το κάνεις σωστά,αλλά να είναι πολύ χρονοβόρο.

 

Για να καταφέρω να φτάσω τον χάρτη που βλέπεις σε αυτό το πρώιμο ατελές επίπεδο μου πήρε περίπου 10 μέρες. 10 μέρες όπου ήμουν κλεισμένος μες το σπίτι και δεν έκανα τίποτα άλλο από το να το δουλεύω. Και αυτό χρησιμοποιώντας διάφορα ετοιματζίδικα / φρήμπικα πράματα που βρήκα στο net. Αν ήταν να φτιάχναμε το παιχνίδι με 100% unique πράγματα θα χρειαζόταν κι άλλα άτομα και πολύ περισσότερες μέρες εργασίας.

 

Στη τελική τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο - απλά χρειάζεσαι χρήματα. Πολλά χρήματα. Και ας μη πάμε στα ΑΑΑ και τους μεγάλους και πολυδιαφημιζόμενους τίτλους,για κάτι 'μικρό' και πάλι χρειάζονται χρήματα.

 

 

Το να φτιάξεις ένα παιχνίδι θέλει να αφιερώσεις πάρα πολύ χρόνο. Με τους υπολογισμούς που έκανα,αν κατάφερνα να μαζέψω 6 άτομα για το project το παραπάνω,θα μας έπαιρνε τουλάχιστον κάνα χρόνο για να το ολοκληρώσουμε. Αν προσπαθούσα μόνος μου... πάμπολλα χρόνια. Θα μπορούσα να αφιερώνω τόσες πολλές ώρες κάθε μέρα για τόσα πολλά χρόνια ? Όχι. Αλλά ακόμα και αν το έκανα,μετά από τόσα χρόνια τα γραφικά και η τεχνολογία του παιχνιδιού θα ήταν παρωχημένα - όποιος το αντίκριζε θα αποκτούσε μια αρνητική πρώτη άποψη απ τα screenshots.

 

 

Τελικά σταμάτησα να το δουλεύω,και είπα να ασχοληθώ με κάτι πολύ πιο μικρό,που δεν ήταν καν 3d.

Το οποίο επίσης μετά από ένα διάστημα το σταμάτησα λόγο του ότι δεν μου έμενε αρκετός χρόνος για διάφορους λόγους της καθημερινότητας  και δεν προχωρούσε...

 

Στη τελική ότι και να κάνεις χρειάζεσαι ένα κεφάλαιο. Ακόμα και μικρό 2d game να βγάλεις,πρέπει να έχεις ένα minimum χρημάτων να επενδύσεις,ώστε να ανοίξεις τα χαρτιά σου στην εφορία,να βγάλεις άδεια επιχείρησης,άδειες τρίτου λογισμικού που χρησιμοποιείς, να καταθέσεις τα copyrights κτλπ διεθνώς,να έχεις δικηγόρο και λογιστή που θα τα ελέγξει όλα αυτά,και τέλος marketing...

 

Όταν εργαζόμουν σε αυτό το παιχνίδι που σου πα,έκανα διάφορους υπολογισμούς και έβγαλα το συμπέρασμα ότι θα χρειαζόταν ένα απόλυτο minimum 50.000 ευρώ,και αυτά χωρίς να πληρώσω κανέναν για να δουλέψει στο παιχνίδι,και φτιάχνοντας το απ το σπίτι μου με ότι μέσα έχω.

 

Με 50.000 ευρώ ο άλλος αγοράζει σπίτι στις μέρες μας όπως έχουν σήμερα τα πράγματα...

Και στη τελική όπως και η κάθε επιχειρηματική κίνηση - είναι ένα ρίσκο.

 

 

Κοινώς,άμα δεν είσαι ήδη βολεμένος να έχεις το σπιτάκι σου και τα έξοδα σου πληρωμένα και να σου περισσεύει και από πάνω όλος ο χρόνος της ημέρας ελεύθερος,και να έχεις να ξοδέψεις μερικά χιλιάρικα για κάτι που άμα πιάσει έπιασε,το ξεχνάς το θέμα.

 

Συνεχίζεις τη καθημερινή ζωή σου κάνοντας κάτι άλλο,έστω και αν δεν σου αρέσει το ίδιο,το οποίο όμως σου δίνει χρήμα στη τσέπη να κινήσε και να ζεις,και αν είσαι ακόμα ρομαντικός και το αγαπάς,κρατάς κάπου στο μυαλό σου την ιδέα πως "αν ποτέ καταφέρω να μαζέψω αρκετά λεφτά,θα ανοίξω ένα μικρό game studio".

 

Αυτά για μικρές αυτοχρηματοδοτούμενες απόπειρες. Από κει και πέρα αν αναρωτιέσαι γιατί δεν υπάρχουν επενδυτές στην Ελλάδα να επενδύσουν σε κάτι τέτοιο κεφάλαιο... Είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Αυτό συμβαίνει γιατί ο επενδυτής ιδιαίτερα στην Ελλάδα θα κοιτάξει το "γνωστό και δοκιμασμένο" και όχι το "καινούριο και άγνωστο". Φοβάται να κάνει κάτι που δεν έχει δει να κάνουν άλλοι στη χώρα του. Είναι ο λόγος που βλέπεις 5 καφετέριες τη μια δίπλα στην άλλη ή 5 φαρμακεία στο ίδιο τετράγωνο.

Υπάρχει η νοοτροπία "ο δίπλα μου έκανε αυτό και βγάζει λεφτά,άρα θα κάνω και γω το ίδιο να βγάλω λεφτά".

Πιστεύω πως αν 1 μονάχα μικρή επιχείρηση 10-20 ατόμων κατάφερνε να έβγαζε ένα Minecraft στην Ελλάδα,μέσα σε ένα χρόνο θα έβλεπες game studios να ξεπηδάν σαν τα μανιτάρια σε κάθε γειτονιά.

 
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ μια χαρά έχω καταλάβει.

Να δούμε εσύ πότε θα το κάνεις.

Δηλώνω άσχετος λοιπόν και σε αφήνω στο θέμα σου.

Πάω να πάρω μερικά έτοιμα μοντέλα να φτιάξω το Forza 6.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ μια χαρά έχω καταλάβει.

Να δούμε εσύ πότε θα το κάνεις.

Δηλώνω άσχετος λοιπόν και σε αφήνω στο θέμα σου.

Πάω να πάρω μερικά έτοιμα μοντέλα να φτιάξω το Forza 6.

Άρα δεν κατάλαβες τίποτα.  Δεν μπορώ να σε βοηθήσω αν κάνεις ένα πασάλειμμα στο διάβασμα και περιορίζεσαι σε αυτά που θές να καταλάβεις ή θές να δεις και όχι σε αυτά που θέλω εγώ ή ο καθένας που γράφει να πεί... αν ήταν τόσο απλό το μήνυμα μου δεν θα έγραφα τόσες παραγράφους θα έλεγα αυτό που έγραψες πιο πάνω με bold (άσε που καμία σχέση αυτό που έγραφα πως είδες ότι μίλησα για έτοιμα μοντέλα; λολ.... ) 

 

 

και βάζω πάλι το σχετικό ποστ πιο edited μπας και δείς πέρα απο αυτό που προαποφάσησες μόνος σου πως θέλω να πω.. 

 

 

Ναι μην βλέπεις μόνο τα αρνητικά (3 χρόνια) το infamous ήταν κάτι που θα άξιζε αυτό το κόπο να ασχοληθείς τόσο καιρό και απο τις πωλήσεις τους αυτά τα 60 άτομα (άν είχαν συνεταιρικά και τα κέρδη) ζούν για μια ζωή (με λογικά έξοδα δεν είπαμε να αγοράσουν βίλες ferrari και ότι άλλο ειπώθηκε στο τοπικ με το τζόκερ... ) οπότε ναι για ένα τέτοιο game αξίζει η παραπάνω δουλειά

 

Και εγώ μιλούσα για επίπεδο τεχνογνωσίας όταν έλεγα για εύκολα (συγκριτικά με άλλα πιο βαριά games) ο χρόνος που τους πήρε θα ήταν κυρίως για την σχεδίαση γιατι θέλει χρόνο να ζωγραφίζεις να κάνεις animations και να σχεδιάζεις αρχιτεκτονικά μια πόλη απο εκει και πέρα δεν ειναι κάτι που θέλει πολύ τεχνογνωσία αρκεί να κάτσει κάτω και να σκαλίζεις τον χάρτη για να γίνει ωραίος (με απλά λόγια)  τα cinematics και γενικά το gameplay δεν μου μοιάζουν καθόλου ακατόρθωτα για μια ομάδα παιδιών που έχει solid βάσεις σε κώδικα 3d animation κτλ

Απο την μικρή εμπειρία μου νομίζω πως τα open world games ειναι πιο εύκολα (ΔΕΝ ΛΕΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΣΥΚΡΙΤΙΚΑ ΜΙΛΑΩ) 

 

Γιατί όλα τα scritps/κώδικας Κτλ ειναι global και δεν χρειάζεται να δουλεύεις κάθε επίπεδο με ξεχωριστό τρόπο πχ αν κάνεις το script για την AI των απλών πολιτών μετά paste το ίδιο για όλους τους πολίτες σε όλες τις γειτονιές κτλ και απλά αλλάζεις skin όπου χρειάζεται.

 

Ναι το forza έχει καλά γραφικά αλλά περιορίζεσαι σε τέτοια games στα γραφικά μερικών μοντέλων αυτοκινήτων... (<---δηλαδή αυτό ειναι το κυρίως θέμα που θέλει δουλειά όχι παίρνεις έτοιμα μοντελάκια όπως είπες.. ελεος) και τελείωσε όλο το υπόλοιπο game ειναι απλά σχεδίαση του δρόμου που επειδή ακριβώς θα τρέχουν (και να θέλεις δεν θα μπορείς να δείς λεπτομέρειες ή το pc σου δεν θα σήκωνε να εμφανίζει πολλές λεπτομέρειες τόσο γρήγορα) θα είναι "απλός" 

 

και δεν έχεις πολύ animation το σκάφος του αυτοκινήτου είναι ακίνητο οι ρόδες μετακινούνται μόνο... δεν είναι άνθρωποι που θές ξεχωριστό animation για το περπάτημα για το τρέξιμο για να πέσιμο το πήδημα τον θάνατο το skill που θα σκάσει ξεχωριστό animation για όταν στρίβουν ενω τρέχουν/περπατάνε κτλ.. ενα σώμα ειναι που στις στροφές απλά περιστρέφεται μερικές μοίρες και οι ρόδες κάνουν πάντα το ίδιο animation αυτό που αλλάζει ειναι το αργά γρήγορα γρηγορότερα...  κτλ 

 

επαναλαμβάνω το "εύκολο" και το "απλο" ειναι πάντα συγκριτικά με τα πιο βαριά παιχνίδια δεν σημαίνει πως ο καθένας μπορεί να το κάνει. 

 
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

One of the game's most-lauded features is its physics engine.[citation needed] Like any racing simulator, Forza Motorsport calculates a car's performance in real time using physical data (for example, the weight of a car's engine, its drag coefficient, etc.). The result is a driving game that many believe matches closely with real life.

 

Αυτό είναι το κυρίως θέμα που θέλει δουλειά.

Τέλος πάντων.

Όπως είπα εγώ είμαι άσχετος.

Καλή συνέχεια λοιπόν και περιμένουμε σε 1-2 χρόνια το ΑΑΑ game σου. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...