Προς το περιεχόμενο

Το thread της SpaceX. (10 χρονια μετα την πιο κομβικη της στιγμη)


sattack

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ναι αλλά προς τι όλος αυτός ο ντόρος? Απ ότι κατάλαβα από αυτό που είπε ο  Vagosman στο Thread της Tesla, είναι απλά μια βάση για να δοκιμαστούν οι μηχανές, που απλά μπορεί να έχει και την δυνατότητα να σηκωθεί μερικά μέτρα. Ούτε ικανή για ελεγχόμενη πτήση είναι, ούτε να φτάσει σε τροχιά, ούτε για re-entry. Απλός μια σιδηροκατασκευή που τυγχάνει να έχει σχήμα γυαλιστερού πυραύλου για A, B, Γ λόγους. 

 

1 ώρα πριν, Vagosman είπε

Engine testing χωρις σωστο σκελετό και λεπτό κέλυφος.

Ενα μικρό αδύναμο μοντέλο ουσιαστικά μονο για ground hopping.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 744
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Ε ναι. Η απορια ποια ειναι?

Θα δικιμασουν τις νεες μηχανες μεθανιου, τα συστηματα ελεγχου για απογειωση και προσγειωση κλπ σε ενα σχεδον ιδιο μεγεθος και βαρος με το μελλοντικο σκαφος. Πρωτα για πολυ χαμηλο υψος. Μετα για αρκετα μεγαλυτερο υψος, αλλα παλι μεσα στην ατμοσφαιρα ακομα.

Και με τον falcon9 ετσι με ενα hopper ξεκινησαν τις δοκιμες για να πετυχουν την προσγειωση.

Η απορια ποια ειναι και παλι? Πως δηλαδη θα ξεκινησει? Δεν πρεπει να αρχισει να δοκιμαζει ολα τα συστηματα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η απορία είναι προς τι όλος αυτός ο ντόρος, για αν είναι δεξαμενή, αν έξω έχει SS ή ασημόχαρτο κλπ, απλά για μια σιδεροκατασκευή - δοκιμαστική βάση κινητήρων. 

Να ήταν κάτι ικανό για ελεγχόμενη πτήση, να το καταλάβω.Αλλά μια απλή βάση είναι, με fins από σωλήνες, κέλυφος που κυματίζει, χωρίς μελετημένο αεροδυναμικό νόημα αυτή τη στιγμή η οτιδήποτε παρόμοιο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελεγχομενη πτηση -μικρη- και προσγειωση, αυτο θα προσπαθησει να το κανει. 

Το αν ειναι δεξαμενη ή τι περιτυλιγμα εχει, αυτα ειναι δικες σας ιστοριες, τι ρωτας εμας?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, sattack είπε

O isay φταιει που παραπονιοταν γιατι πακτωσαν το κατω μερος και δεν τους αφησε να πακτωσουν και το πανω :)

Σε λιγο θα πεις οτι το μάτιασα κιολας. Στην ευρυτερη περιοχή είχε όντως πολύ αέρα γιατί πάθανε ζημιές και αλλα αναλογα σιλό/δεξαμενες. 

Εγω θεωρω οτι ο supreme leader χάρηκε γιατί τώρα μπορεί να twittαρει αρκετές φορές ακομα οτι τελειωσε το assembly του πρωτότυπου. Μια-δυο-τρεις φορες, ποτέ δεν ειναι αρκετό. 

8 ώρες πριν, Vagosman είπε

Engine testing χωρις σωστο σκελετό και λεπτό κέλυφος.

Ενα μικρό αδύναμο μοντέλο ουσιαστικά μονο για ground hopping.

 

2 ώρες πριν, sattack είπε

Ελεγχομενη πτηση -μικρη- και προσγειωση, αυτο θα προσπαθησει να το κανει. 

Το αν ειναι δεξαμενη ή τι περιτυλιγμα εχει, αυτα ειναι δικες σας ιστοριες, τι ρωτας εμας?

Παιδιά οι δοκιμές των μηχανών και πρωτότυπων γινονται σε ελεγχόμενες συνθήκες, οχι με χοροπηδητά. Εφοσον αυτά εχουν καλα αποτελέσματα κάποιο δευτερο-τριτο πρωτότυπο (οχι δεξαμενη) κάνει μια σοβαρη δοκιμή. Σαφέστατα ο supreme leader εφτιαξε ενα dummy πράγμα που ακομα κι αν ειναι πρωτοτυπο του πρωτοτυπου του επομενου σκάφους του, όταν εγραψε οτι τελειωσε το assembly δεν ήταν τιποτα παραπάνω απο ενα πακτωμένο σιλό με αλουμινοχαρτο. Εντάξει, ειπαμε να συμπαθουμε ή να αντιπαθούμε τον supreme leader, αλλά να ξοδευουμε και λιγη φαιά ουσια. 

Παρακάτω φωτογραφία απο δοκιμές κινητήρα (tip : εχει σχέση με spaceX) και πρωτότυπο σε ελεγχόμενη δοκιμή. 

SpaceX_Testing_Merlin_1D_Engine_In_Texas

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://www.nasaspaceflight.com/2019/01/spacex-falcon-9-static-fire-crew-dragon-debut/

Static fire DM-1 is a go. :)

Η SpaceX φτιαχνει κινητηρες που πρεπει μεταξυ αλλων να περασουν απο test που πετανε ενα σιδερενιο μπουλονι στις σωληνωσεις καυσιμου την ωρα που δουλευει ο κινητηρας και αυτος να μην εκραγει.

Στο εργοστασιο τεσταρουν σε λειτουργια τον καθε κινητηρα και μετα τεσταρουν και ολο τον πυραυλο με τους 9 κινητηρες σε λειτουργια.

Μετα στελνουν τον πυραυλο στη βαση εκτοξευσης (Florida cape Canaveral ή California βαση Vandenberg) οπου κανουν και wet dress rehersal (φουλ φορτωμα καυσιμων στον πυραυλο) και static fire test: ο πυραυλος ξεκιναει να δουλευει κανονικα οπως στην εκτοξευση, αλλα τον κρατανε "δεμενο" στη βαση εκτοξευσης και δεν τον αφηνουν να φυγει. Μετα απο λιγα δευτερολεπτα τον σταματανε. Αναλυουν ολα τα δεδομενα και μετα απο μερικες μερες τον εκτοξευουν κανονικα.

Κανενας αλλος πυραυλος στον κοσμο, ιδιωτικος ή κρατικος, δεν μπορει να κανει αυτη τη στιγμη static fire test, γιατι αν οι κινητηρες τους παρουν μπροστα, μετα θελουν ολοκληρο refurbish για να ξαναδουλεψουν...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 29/11/2018 στις 11:44 ΠΜ, Snoob είπε

Η SpaceX έχει πετύχει σημαντικότατα πράγματα. Εξακολουθώ να βρίσκω λυπηρή την αναζήτηση κάθε πιθανού και απίθανου κριτηρίου προκειμένου να απαξιωθεί μια δεδομένη, καταγεγραμμένη και εξελισσόμενη ικανότητα.

Τωρα έπεσα στις παλαιότερες δημοσιεύσεις και πήρα χαμπάρι αυτό το thread και αυτό επειδή με quotαραν.

Η παραπάνω πρόταση τη βρίσκω σωστή και μερίδα ατόμων συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο στο παραδίπλα thread επειδή στον παρονομαστή γράφει Musk.

Για τον ακριβώς παραπάνω λόγο γίνεται στοχευμένη αναζήτηση τεκμηρίων με στόχο την απαξίωση οποιασδήποτε προσφοράς στις τεχνολογικές εξελίξεις που προωθούνται. Ούτε καν αυτό δεν αναγνωρίζεται και ας αποτύχουν όλες του οι εταιρείες αύριο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, Vagosman είπε

Τωρα έπεσα στις παλαιότερες δημοσιεύσεις και πήρα χαμπάρι αυτό το thread και αυτό επειδή με quotαραν.

Η παραπάνω πρόταση τη βρίσκω σωστή και μερίδα ατόμων συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο στο παραδίπλα thread επειδή στον παρονομαστή γράφει Musk.

Για τον ακριβώς παραπάνω λόγο γίνεται στοχευμένη αναζήτηση τεκμηρίων με στόχο την απαξίωση οποιασδήποτε προσφοράς στις τεχνολογικές εξελίξεις που προωθούνται. Ούτε καν αυτό δεν αναγνωρίζεται και ας αποτύχουν όλες του οι εταιρείες αύριο.

 

Εδώ κάνεις ένα λάθος. Δεν γίνεται απαξίωση της προσφοράς σαν εταιρεία ή στο τι κάνει. Χέστηκε ο καθένας για τις εταιρείες. Απαξίωση στα φαντασιόπληκτα θα θα θα θα γίνεται, και ειδικότερα στα θα θα θα που οι υποστηρικτές του θεωρούν σαν facts, και σε αυτά που γίνονται από διάφορους άλλους αλλά παραβλέπονται για να μεγαλοποιείται ο Musk

πχ, άλλο πράγμα να κατασκευαστεί και να πετάει σωστά ο BFR και μετά να μιλάμε για τις ικανότητες του και για αποικίες στον ΆΡΗ, και άλλο πράγμα να μιλάμε για αποικίες στον Άρη σε 5-10 χρόνια επειδή θεωρούμε δεδομένο ένα όχημα που είναι ακόμα σε μορφή blueprint. 

Στο συγκεκριμένο θέμα, η Αμερικάνικη κυβέρνηση ξεκίνησε την ιδιωτικοποίηση της Αμερικάνικης Διαστημικής βιομηχανίας και ζήτησε από ιδιωτικές εταιρείες να κατασκευάσουν  US made κάψουλες για τον ISS γιατί τρώγανε σφαλιάρες από τους Ρώσους. Δεν ήρθε η Space-X να πει, σταματάτε να στέλνετε πλήρωμα με τα space-shuttles γιατί έχω κατασκευάσει ένα προϊόν που μπορεί να το κάνει φθηνότερα και καλύτερα. Της έδωσαν λεφτά για να κάνει αυτό το συγκεκριμένο πράγμα για strategic and political reasons. Από κει και πέρα, ο καθένας μπορεί να το στολίζει όπως φαντασιώνεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα λεφτα της τα εδωσαν αφου πρωτα απεδειξε οτι μπορει να το κανει, και αφου ειχε ξοδεψει εκει ο Musk την μιση του περιουσια (την αλλη μιση στην Tesla) και δεν του ειχε μεινει φραγκο.

Αλλα ας το αφησουμε αυτο. Ας πουμε οτι ειμαστε γαλαντομοι και τα δινουμε εκ των προτερων ολα τα χρηματα, ποσοι αλλοι θα καταφερναν και τι? Ας μην πω καλυτερα....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αγορά στην οποία μπήκε η Space X, δημιουργήθηκε με απόφαση και λεφτά της κυβέρνησης των ΗΠΑ. Ο λόγος ύπαρξης της SPACE-Χ είναι απόφαση της κυβέρνησης τους και όχι λόγω της Ιδιοφυΐας του Musk. Από το 2006 δημιουργήθηκε επίσημα το πρόγραμμα για commercial services και τους δίνει λεφτά για να δημιουργήσουν πυραύλους και κάψουλες ικανές να μεταφέρουν ανθρώπους στον ISS. Τους έχει ήδη "υποσχεθεί" αγορά υπηρεσιών για αρκετά χρόνια χωρίς να έχουν καν εγκεκριμένο το όχημα.  Δεν έφτιαξε ο Musk από μόνος τους την εταιρεία ανεξάρτητα (πχ για να μεταφέρει τουρίστες) και χρηματοδότησε την ιδέα του με ίδια έσοδα και μετά κέρδισε την μεταφορά φορτίων και προσωπικού στον ISS λόγω ανωτερότητας.  

Υπάρχει μεγάλη διαφορά από το πληρώνομαι για  να κατασκευάσω κάτι συγκεκριμένο έχοντας κιόλας έτοιμη την αγορά και τα μελλοντικά έσοδα, και άλλο φτιάχνω κάτι μόνος μου, χωρίς να έχω καμιά βεβαιότητα για μελλοντική αγορά και κερδίζω τα συμβόλαια με την αξία μου.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Musk ξεκινησε μονος του το 2002 απο το μηδεν και με δικα του λεφτα μονο (μαζι με αλλους λιγους ιδιωτες επενδυτες) χωρις καμμια βεβαιοτητα για μελλοντικη αγορα, ξοδεψε τα παντα για να φτασει σε τροχια το 2008 και μονο τοτε κερδισε με την αξια του το συμβολαιο για να προμηθευει τον ISS. 

There you go. Οντως μεγαλη διαφορα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η βασικη διαφορα σε αυτη την αγορα σε σχεση με αλλες ειναι οτι μπορει ναι μεν οπως λες να ξεκινησε μονο του αλλα σε καμια περιπτωση δεν το εκανε χωρις νωριτερα να γνωριζει το ανοιγμα αυτη της αγορας. Αν η αγορα αυτη δεν ανοιγε σε ιδιωτες δεν πα να εφταχνε και το enterprise δεν θα πετυχενε τιποτα παρα μονο πιθανη δημευση της εταιρειας. Συγχαρητηρια αξιζουν στην space x για το τι εχει κατωρθωσει σε τοσο συντομη πορεια στο χωρο. Βεβαια μιλαμε για μια εταιρεια που δεν ειχε περιθωρια λαθους. Ειτε θα πετυχεναι ειτε θα αποτυγχανε παταγωδως. Πετυχε στα τεστ να παραδωσει και να αποδειξει την ικανοτητα της και ετσι πετυχε την πολυποθυτη κυβερνητικη επιχορηγηση (σε οποια μορφη και αν ειναι αυτη funds, commissions, contract κλπ) για να συνεχησει να κανει αυτο που κανει. Για μενα ειναι το μονο πραγματικα εγχειρημα του Musk που μπορει να επιτυχει με τον ενα ή τον αλλον τροπο.  Απο την αλλη η Tesla ενω φερνει κατι πραγματικα νεο στην αυτοκινητοβιομηχανια κανει τοσες πατατες που πραγματικα δεν μπορω ουτε καν να την καταταξω αναμεσα στις εδραιωμενες εταιρειες. Πιο πολυ σε αυτοκινητοβιομηχανια στυλ lotus early 00s μου κανει παρα σε σοβαρο παικτη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχεις ένα Μπέζο που φτιάχνει πυραυλακια για να χαζεύουν οι τουρίστες ώστε να βγάλει και άλλο χρήμα. Στον αντίποδα τη space x που χαλάει λεφτά για ένα άπιαστο σχεδόν όνειρο.

Και οι 2 έχουν στόχους. Όραμα μόνο ο ένας.

Και οι 2 εξελίσσουν την τεχνολογία, την ανθρωπότητα μάλλον μόνο ο ένας.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Vagosman είπε

Έχεις ένα Μπέζο που φτιάχνει πυραυλακια για να χαζεύουν οι τουρίστες ώστε να βγάλει και άλλο χρήμα. Στον αντίποδα τη space x που χαλάει λεφτά για ένα άπιαστο σχεδόν όνειρο.

Και οι 2 έχουν στόχους. Όραμα μόνο ο ένας.

Και οι 2 εξελίσσουν την τεχνολογία, την ανθρωπότητα μάλλον μόνο ο ένας.

Ο ένας έπιασε 3+ δις από την NΑΣΑ + άλλα από το υπουργείο Άμυνας για να στέλνει στρατιωτικούς δορυφόρους, και ο άλλος έπιασε 26εκατομ, και εξελίσσει μονάχος του ένα πρόγραμμα, στο οποίο μονάχος του δημιουργεί την αγορά. Ουσιαστικά ο Μπέζος κάνει μέχρι τώρα αυτό που νομίζετε ότι κάνει ο Musk. 

+ Vertical Landing πρώτη η Blue Origin κατάφερε, + έχει 4-5 επαναχρησιμοποιήσεις του ίδιου πυραύλου. 

+ Το όραμα από την φαντασίωση και από το Marketing κρίνονται στο τελικό αποτέλεσμα, όχι στα λόγια. 

+ Και ο  Musk για τα λεφτά το κάνει, αλλιώς δεν θα έμπαινε στους διαγωνισμούς της NASA για να τον πληρώσουν να φτιάξει μια συγκεκριμένη κάψουλα για συγκεκριμένη χρήση, ούτε θα ασχολείτο να στέλνει στρατιωτικούς δορυφόρους του υπουργείου Άμυνας. Εκτός εάν το όραμα για ένα πράσινο καθαρό πλανήτη, για ειρηνικές αποικίσεις του διαστήματος κλπ δεν έρχονται σε ιδεολογική τριβή με τις στρατιωτικές εφαρμογές. 

 

 

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπαινουμε να διαβασουμε κανενα νεο της spaceX και της tesla και τυφλωνομαστε απο την  εμπαθεια που κυκλοφορει. Χιλια μπραβο αξιζουν στον τυπο και ας αποτυχουν ολες οι εταιριες του. Το παλευει οσο δεν παιρνει και φυσικα κανει απειρα λαθη τα οποια ευκολα τα κατακρινεις πισω απο την ασφαλεια του πληκτρολογιου. Και εγω τον κατακρινω ειδικα οσον αφορα τα χρονοδιαγραμματα αλλα εχει αποδειξει οτι ηλιθιος δεν ειναι, καποιος λογος υπαρχει(ολοι τον φανταζομαστε) που το κανει και μαλλον δεν ειναι ηθικος. Λες και ολοι οι αλλοι πανε με το σταυρο στο χερι.

Εκπλησει η αυστηροτητα της κριτικης σε μια χωρα οπου η οικονομια του πιτογυρου και του καφε ειναι κανα 2% του ΑΕΠ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...