Προς το περιεχόμενο

Η ματιά του φωτογράφου .........


babisskg
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από costas_,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν έχω εμπειρία από nikon. Αλλά από pentax που έχω ψαχτει πάρα πολύ οι περισσότεροι έχουν κολλημένα κρύσταλλα και σε κάποια στιγμή θα δημιουργηθεί αποκόλληση. Ίσως όχι σε έναν φακό 15-20 ετών αλλά κάποιοι από τους καλύτερους φακους της pentax πχ  που είναι οι παλιοί takumar βρίσκονται στην 6η προς 7η δεκαετία της ζωής τους. Η ομίχλη είναι κάτι που δεν φαίνεται τόσο έντονα με γυμνό μάτι αλλά θέλει να ρίξεις εσωτερικό φως στο φακό...κι απλά τη σκαπουλαρεις με μια μείωση στο contrast της φωτογραφίας ...αντίθετα το fungus χτυπάει στο μάτι, πολύ πιο έντονα ειδικά αν είναι όπως συνήθως σε εξωτερικο φακο. Και τα δύο πάντως αν έχεις εργαλεια κ γνώσεις αποσυναρμολόγησης ενός παλιού φακού είναι διορθωσιμα όπως είπες.

Παρεπιπτόντως έχω κι εγώ έναν 35-70 2.8 σε pentax κ είναι σούπερ, απλά δεν είναι κ το πιο χρήσιμο μήκος σε apsc δυστυχώς...οψομεθα αν αξιωθουμε για καμμία FF στο πολύ μέλλον.

Επεξ/σία από sakis444
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, Snorky.GR είπε

Τα ζεστά χρώματα( συμφωνούμε), δεν τα βγάζει βεβαίως ο φακός αλλά ο σένσορας+ οι συνταγές χρωμάτων που έχει η κάθε εταιρία μέσα στην camera, σαν λογισμικό.

Και αν μάθεις και κάνεις την συντήρηση αυτή μόνος σου ακόμα καλύτερα, γλυτώνεις ένα σωρό λεφτά , ...εγώ έτσι έκανα, σε φακό με fungus(μούχλα/μύκητας)...ήταν για πέταμα......αμ δεεεε.

      Αμ δέεεε ......... ομοίως ........ 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κι όμως παίζει ρόλο κι ο φακός στα χρώματα πέραν του σενσορα. Δεν ξέρω αν οφείλεται στις επιστρώσεις του κάθε φακού, δεν το έψαξα τόσο πολύ ούτε με απασχόλησε.  Η sigma πχ θεωρείται εταιρία που παράγει πιο ψυχρά χρωματα κατά κανόνα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, sakis444 είπε

Κι όμως παίζει ρόλο κι ο φακός στα χρώματα πέραν του σενσορα. Δεν ξέρω αν οφείλεται στις επιστρώσεις του κάθε φακού, δεν το έψαξα τόσο πολύ ούτε με απασχόλησε.  Η sigma πχ θεωρείται εταιρία που παράγει πιο ψυχρά χρωματα κατά κανόνα.

Sorry @sakis444, αλλά τσου...... 🙂

Ο φακός το μόνο που κάνει είναι διαθλάσεις/συγκεντρώσεις σε μια δέσμη φωτός, είναι μια πόρτα δλδ που οδηγεί την δέσμη φωτός επάνω στον σένσορα,
ο σένσορας εν συνεχεία κάνει την ανάλυση τής δέσμης που του έστειλε ο φακός , και στέλνει τα αποτελέσματα στον προσέσορα της  μηχανής, εκεί γίνεται το μαγείρεμα...

και από διπλα από τον προσέσορα υπάρχει και αυτό το διαολάκι το microchip της κάθε εταιρίας, και εκεί μέσα βρισκοντε όλες οι συνταγές χρωμάτων/ειδικών περιπτώσεων/μη ειδικών/,....και πολλές άλλες συνταγές της εκάστοτε εταιρίας.

Η κάθε εταιρία έχει εκεί μέσα τις δικές της αποκλειστικά πατενταρισμένες συνταγές....γι αυτό βλέπεις διαφορές( αισθητές) στα χρώματα της Nikon me την Canon me thn Panasonic κ.λ.π.

microchip=το αλατοπίπερο τής εταιρίας και του μοντέλου.

και μετά ερχόμαστε εμείς οι χρήστες να προσθέσουμε την δική μας μουστάρδα επάνω, με το photoshop/lightroom, και κάνουμε το αποτέλεσμα πιο σαλτσάτο....και εάν υπερβάλουμε....εεεε μετά δεν τρώγεται.😃

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω....εγώ αυτό το σχόλιο πχ για sigma το έχω διαβάσει δεκάδες φορες σε φόρουμ της pentax. Να κάνουν όλοι λάθος; Δεν ξέρω....δεν είχα ποτέ κάποιον φακό της συγκεκριμένης εταιρίας.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, Snorky.GR είπε

Sorry @sakis444, αλλά τσου...... 🙂

Ο φακός το μόνο που κάνει είναι διαθλάσεις/συγκεντρώσεις σε μια δέσμη φωτός, είναι μια πόρτα δλδ που οδηγεί την δέσμη φωτός επάνω στον σένσορα,
ο σένσορας εν συνεχεία κάνει την ανάλυση τής δέσμης που του έστειλε ο φακός , και στέλνει τα αποτελέσματα στον προσέσορα της  μηχανής, εκεί γίνεται το μαγείρεμα...

και από διπλα από τον προσέσορα υπάρχει και αυτό το διαολάκι το microchip της κάθε εταιρίας, και εκεί μέσα βρισκοντε όλες οι συνταγές χρωμάτων/ειδικών περιπτώσεων/μη ειδικών/,....και πολλές άλλες συνταγές της εκάστοτε εταιρίας.

Η κάθε εταιρία έχει εκεί μέσα τις δικές της αποκλειστικά πατενταρισμένες συνταγές....γι αυτό βλέπεις διαφορές( αισθητές) στα χρώματα της Nikon me την Canon me thn Panasonic κ.λ.π.

microchip=το αλατοπίπερο τής εταιρίας και του μοντέλου.

και μετά ερχόμαστε εμείς οι χρήστες να προσθέσουμε την δική μας μουστάρδα επάνω, με το photoshop/lightroom, και κάνουμε το αποτέλεσμα πιο σαλτσάτο....και εάν υπερβάλουμε....εεεε μετά δεν τρώγεται.😃

Κάνεις λάθος! Οι επιστρώσεις του φακού παίζουν σημαντικότατο ρόλο στο τι μήκη κύματος θα φτάσουν στον αισθητήρα. Τραβάς raw και βλέπεις ακριβώς το τι βγάζει ο κάθε φακός. Δεν μιλάμε για color fringing.

Στο JPG φυσικά, η μηχανή θα εξισορροπήσει το χρώμα και δεν θα φανεί. Επίσης το γεγονός πως οι περισσότεροι τραβάνε RAW και μετά το δουλεύουν στον υπολογιστή σημαίνει πως το chipset της μηχανής δεν αποτελεί πανάκεια για όλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

35 λεπτά πριν, sakis444 είπε

Κι όμως παίζει ρόλο κι ο φακός στα χρώματα πέραν του σενσορα. Δεν ξέρω αν οφείλεται στις επιστρώσεις του κάθε φακού, δεν το έψαξα τόσο πολύ ούτε με απασχόλησε.  Η sigma πχ θεωρείται εταιρία που παράγει πιο ψυχρά χρωματα κατά κανόνα.

 

9 λεπτά πριν, Snorky.GR είπε

Ο φακός το μόνο που κάνει είναι διαθλάσεις/συγκεντρώσεις σε μια δέσμη φωτός, είναι μια πόρτα δλδ που οδηγεί την δέσμη φωτός επάνω στον σένσορα,
ο σένσορας εν συνεχεία κάνει την ανάλυση τής δέσμης που του έστειλε ο φακός , και στέλνει τα αποτελέσματα στον προσέσορα της  μηχανής, εκεί γίνεται το μαγείρεμα...

και από διπλα από τον προσέσορα υπάρχει και αυτό το διαολάκι το microchip της κάθε εταιρίας, και εκεί μέσα βρισκοντε όλες οι συνταγές χρωμάτων/ειδικών περιπτώσεων/μη ειδικών/,....και πολλές άλλες συνταγές της εκάστοτε εταιρίας.

Η κάθε εταιρία έχει εκεί μέσα τις δικές της αποκλειστικά πατενταρισμένες συνταγές....γι αυτό βλέπεις διαφορές( αισθητές) στα χρώματα της Nikon me την Canon me thn Panasonic κ.λ.π.

microchip=το αλατοπίπερο τής εταιρίας και του μοντέλου.

καλησπέρα , και οι δυο προσεγγίσεις έχουν βάση  και ποσοστό αλήθειας ( μάλλον πολύ περισσότερο αυτής  για τον σένσορα).. έχοντας όμως πολυετή εμπειρεία με δυο φακούς sigma επάνω σε minolta 7000i  dynax (απ'' τις πρώτες με αυτόματη εστίαση) είδα μεγάλες διαφορές στην τελική εικόνα.. έχοντας ταυτόχρονα  και τον σταθερό 50mm f1.7 της minolta..   ο απλός af sigma 35 - 70 mm  f3.5/4.5 και o  af 50mm minolta  δεν έφθαναν πουθενά τον άλλον (καλοπληρωμένο) τότε  sigma  af  70 -210 f3.5/4.5 αποχρωματικό  όμως φακό.. τους οποίους βέβαια φακούς/μηχανή έχω ακόμα.. τώρα  μιλάμε  για το μακρινό 1990!    η εξαιρετική απόδοση αυτού του φακού με  κράτησε παραπάνω χρόνια στην φιλμάτη minolta σε συνδιασμό με χρήση -   ανα περίπτωση - προσεγμένων τύπων φιλμ , όπου  π.χ. με φιλμ Agfa είχες ζεστά αισθησιακά χρώματα , με fuji υπέροχα πράσινα χρώματα ή πορτραίτα κ.λ.. μόνο τα kodak δεν κατάφερα να συμπαθήσω..                                            Πάντως είναι δημιουργική  όλη αυτή η έκφραση απόψεων και εμπειριών, για όλους μας, και εύχομαι να συνεχίσει έτσι.. βάζοντας όμως και καμιά φωτογραφία από κοντά πότε - πότε..

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, NickSyk είπε

 

καλησπέρα , και οι δυο προσεγγίσεις έχουν βάση  και ποσοστό αλήθειας ( μάλλον πολύ περισσότερο αυτής  για τον σένσορα).. έχοντας όμως πολυετή εμπειρεία με δυο φακούς sigma επάνω σε minolta 7000i  dynax (απ'' τις πρώτες με αυτόματη εστίαση) είδα μεγάλες διαφορές στην τελική εικόνα.. έχοντας ταυτόχρονα  και τον σταθερό 50mm f1.7 της minolta..   ο απλός af sigma 35 - 70 mm  f3.5/4.5 και o  af 50mm minolta  δεν έφθαναν πουθενά τον άλλον (καλοπληρωμένο) τότε  sigma  af  70 -210 f3.5/4.5 αποχρωματικό  όμως φακό.. τους οποίους βέβαια φακούς/μηχανή έχω ακόμα.. τώρα  μιλάμε  για το μακρινό 1990!    η εξαιρετική απόδοση αυτού του φακού με  κράτησε παραπάνω χρόνια στην φιλμάτη minolta σε συνδιασμό με χρήση -   ανα περίπτωση - προσεγμένων τύπων φιλμ , όπου  π.χ. με φιλμ Agfa είχες ζεστά αισθησιακά χρώματα , με fuji υπέροχα πράσινα χρώματα ή πορτραίτα κ.λ.. μόνο τα kodak δεν κατάφερα να συμπαθήσω..                                            Πάντως είναι δημιουργική  όλη αυτή η έκφραση απόψεων και εμπειριών, για όλους μας, και εύχομαι να συνεχίσει έτσι.. βάζοντας όμως και καμιά φωτογραφία από κοντά πότε - πότε..

     Και φυσικά θα βάζουμε φωτογραφίες , μαζί με τους σχολιασμούς . Από τον Nikon 70 - 210 f/4 - 5.6 .

     Πάντως η συζήτηση σωστά στρέφεται στους φακούς , ενώ θα έπρεπε να ξεκινήσει από την ποιότητα κατασκευής ( την οποία οικονομικά ίσως να μην μπορέσουμε να αντέξουμε σε κάποιες περιπτώσεις ) αλλά και την ποσότητα του τζαμιών που περιέχουν δλδ όσο πιο πολλά τζάμια , τόσο εμποδίζεται το φως να φτάσει εκεί που πρέπει . 

    

sketch-1638286162998.jpg

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, sakis444 είπε

Δεν ξέρω....εγώ αυτό το σχόλιο πχ για sigma το έχω διαβάσει δεκάδες φορες σε φόρουμ της pentax. Να κάνουν όλοι λάθος; Δεν ξέρω....δεν είχα ποτέ κάποιον φακό της συγκεκριμένης εταιρίας.

Ναι ε; ενώ στα nikon λημέρια θα βρεις αναφορές να λενε για πιο θερμά χρώματα! Χαχαχα!

Βέβαια εχω δυο φακους sigma (εναν 17-50 και τον 105 macro) και δεν εχω παρατηρήσει κάτι τέτοιο η αλήθεια.. ίδιοι μου φαίνονται..

🤔

Ειναι τι white balance αποφασίσει η μηχανή να βάλει τι στιγμή εκείνη..

Τι να πω.

🤔

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενδιαφέρουσα η συζήτηση αλλα το χρώμα δυστυχώς καταντάει λίγο υποκειμενικό...

Ακόμα και με φουλ καλιμπραρισμένο-τουμπανο monitor και να τραβήξεις με color checker στη λήψη  αν δοκιμάσεις 2-3 ίδια σώματα θα δεις διαφορές εστω και μικρές

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, and_64 είπε

Ενδιαφέρουσα η συζήτηση αλλα το χρώμα δυστυχώς καταντάει λίγο υποκειμενικό...

Ακόμα και με φουλ καλιμπραρισμένο-τουμπανο monitor και να τραβήξεις με color checker στη λήψη  αν δοκιμάσεις 2-3 ίδια σώματα θα δεις διαφορές εστω και μικρές

     Είναι υποκειμενικό πχ δεν μου αρέσει η απόδοση της Nikon παρά σε preset cloudy σε ότι αφορά το WB . 

     Ούτε και πρέπει να ακολουθεί κανένας τυχόν προτεινόμενες ρυθμίσεις , αν δεν δοκιμάσει κάποια πράγματα μόνος του . 

     Όπως επίσης δεν πρέπει κανείς να " θαυμάζει " υπέρ το δέον φωτογραφίες που βλέπει , αφήνοντας να του δημιουργούνται αισθήματα κατωτερότητας γύρω από την δική του δουλειά , όταν πολλές από τέτοιες φωτογραφίες , έχουν υποστεί εκτεταμένη επεξεργασία .

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, babisskg είπε

     Είναι υποκειμενικό πχ δεν μου αρέσει η απόδοση της Nikon παρά σε preset cloudy σε ότι αφορά το WB . 

     Ούτε και πρέπει να ακολουθεί κανένας τυχόν προτεινόμενες ρυθμίσεις , αν δεν δοκιμάσει κάποια πράγματα μόνος του . 

     Όπως επίσης δεν πρέπει κανείς να " θαυμάζει " υπέρ το δέον φωτογραφίες που βλέπει , αφήνοντας να του δημιουργούνται αισθήματα κατωτερότητας γύρω από την δική του δουλειά , όταν πολλές από τέτοιες φωτογραφίες , έχουν υποστεί εκτεταμένη επεξεργασία .

Δεν το παω καν στο level της τελικής επεξεργασίας και στο δέρμα κλπ, αυτο που ήθελα να πω είναι οτι και να ψάχνεις τη χρωματική πιστότητα ακόμα πηγαίνοντας σε άλλη οθόνη, ή άλλο printer κλπ πάλι χάνεται το (όποιο) απόλυτο, δύσκολα να είναι ολα καλιμπραρισμένα τέλεια μεταξύ τους.

 

Απο και κει πέρα σαφώς ο κάθε αισθητήρας/εταιρία έχει διάφορες τάσεις να υπερτονίζει (ή και το αντίθετο) συγκεκριμένες αποχρώσεις...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, and_64 είπε

Δεν το παω καν στο level της τελικής επεξεργασίας και στο δέρμα κλπ, αυτο που ήθελα να πω είναι οτι και να ψάχνεις τη χρωματική πιστότητα ακόμα πηγαίνοντας σε άλλη οθόνη, ή άλλο printer κλπ πάλι χάνεται το (όποιο) απόλυτο, δύσκολα να είναι ολα καλιμπραρισμένα τέλεια μεταξύ τους.

 

Απο και κει πέρα σαφώς ο κάθε αισθητήρας/εταιρία έχει διάφορες τάσεις να υπερτονίζει (ή και το αντίθετο) συγκεκριμένες αποχρώσεις...

      Εξάλλου , όλες οι μηχανές εδώ και καιρό είναι παραπάνω από ικανές να αποδώσουν χρώματα κλπ αλλά ακόμη περισσότερο έχουν δυνατότητες παραμετροποίησης και με το παραπάνω .  

      

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όταν έχεις raw, το φτιάχνεις όπως θέλεις . Αν θέλεις πχ να μοιάζει με εικόνα από sony, βάζεις +1000 στα κόκκινα. 

Δύο δείγματα από τον Nikon 70-210 f/4 - 5.6D , στα 210mm κι από μένα . Στη D610 . 

Η πρώτη με f/5.6 και η δεύτερη με f/8.DSC_0835.JPG.dec927e447e614a71c87bac8d373d609.JPG

 

 

DSC_1392.JPG.1179f23fe8cbcfddd2033316e5798207.JPG

Επεξ/σία από Dr_73
  • Like 10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Όταν έχεις raw, το φτιάχνεις όπως θέλεις . Αν θέλεις πχ να μοιάζει με εικόνα από sony, βάζεις +1000 στα κόκκινα. 

Δύο δείγματα από τον Nikon 70-210 f/4 - 5.6D , στα 210mm κι από μένα . Στη D610 . 

Η πρώτη με f/5.6 και η δεύτερη με f/8.DSC_0835.JPG.dec927e447e614a71c87bac8d373d609.JPG

 

 

DSC_1392.JPG.1179f23fe8cbcfddd2033316e5798207.JPG

 Η πρώτη είναι πολύ καλή !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...