Προς το περιεχόμενο

Περί αυτοκίνησης


tsofras

Προτεινόμενες αναρτήσεις

7 ώρες πριν, Grim Ripper είπε

Αξίζει να κοιτάξω μεταχειρισμένο με αέριο (LPG, όχι εργοστασιακό);

αν είχες καλές γνώσεις και μπορείς να επαληθεύσεις οτι έγινε σωστή ρύθμιση , τότε ναι , μπορεί και να βρεις ευκαιρίες

7 ώρες πριν, Grim Ripper είπε

Το αέριο δεν θα βγάλει πρόβλημα στο κινητήρα κάποια στιγμή;

αν δεν είναι σεταρισμένο σωστά σίγουρα θα βγάλει

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Αντιγράφω σεντόνι που μου έστειλε ένας φίλος προς προβληματισμό.

"από Marios Papaloukas
ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. 
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.  
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας. Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε. 
Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.
Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.
-----------
Και κατόπιν της ιστορίας η γνώμη μου....
Ρωτώντας είχα καταλήξει στην ίδια άποψη. 
Σημερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:
- Ακόμα και με τις μεγάλες μπαταρίες δεν παίζουν για κίνηση εκτός πόλης (που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχεις τουλάχιστον άλλο ένα βενζινο/πετρελαιο κίνητο αυτοκίνητο για να φεύγεις εκτός Αθήνας. 
- έχουν τρελά ακριβά ανταλλακτικά (για ρώτα πόσα ρίχνεις αφού ακουμπήσεις κάπου το tesla.)
- έχουν λίγους φορτιστές που φορτίζουν απελπιστικά αργά.

Συνεπώς περιμένουμε 4-5 χρόνια και βλέπουμε, εκτός και θέλουμε ένα μουράτο αμαξάκι για εντός πόλης και έχουμε 50Κ να κάψουμε.

ΥΓ. (δικό μου) Στο κόστος κίνησης δεν υπολόγισε τους καφέδες αναμονής φόρτισης.
Κάνα 20€ για πλάκα  πηγαινέλα."

  • Like 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@john1987 και λιγα λες 5 χρονια.. Νομιζω θα χρειαστει γεματη δεκαετια για την αλλαγη στην Ελλαδα και δεν ειμαι σιγουρος οτι ολο αυτο γινεται τελικα με γνωμονα το περιβαλλοντικο καλο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ε καλά δεν ανακάλυψε και τον τροχό ο αρχηγός, εδω σε άλλες χώρες με πολύ πιο σοβαρές και συνεχώς αναπτυσσόμενες υποδομές είναι δύσκολο να έχεις ηλεκτρικό, ποσο μάλλον εδω  😛

Θέλω να δω τι θα χρεώνει ο ταχυφορτιστής με τις νέες τιμές ρεύματος, πιο φθηνά θα βγαίνει να έχεις 5λιτρο βενζίνη 🤣🤣

Επεξ/σία από and_64
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ηλεκτρικό είναι ότι πρέπει για μικρό δεύτερο αυτοκίνητο πόλης εφόσον έχεις γκαραζ. 

 

Για βασικό αυτοκίνητο προφανώς δεν κανεις αυτή τη στιγμή. Και Ελλάδα θα αργήσει, εδώ δεν έχει πάει το φυσικό αέριο στην Πελοπόννησο, θα φτιάξουν φορτιστές? 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, john1987 είπε

Αντιγράφω σεντόνι που μου έστειλε ένας φίλος προς προβληματισμό.

"από Marios Papaloukas
ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. 
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.  
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας. Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε. 
Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.
Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.
-----------
Και κατόπιν της ιστορίας η γνώμη μου....
Ρωτώντας είχα καταλήξει στην ίδια άποψη. 
Σημερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:
- Ακόμα και με τις μεγάλες μπαταρίες δεν παίζουν για κίνηση εκτός πόλης (που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχεις τουλάχιστον άλλο ένα βενζινο/πετρελαιο κίνητο αυτοκίνητο για να φεύγεις εκτός Αθήνας. 
- έχουν τρελά ακριβά ανταλλακτικά (για ρώτα πόσα ρίχνεις αφού ακουμπήσεις κάπου το tesla.)
- έχουν λίγους φορτιστές που φορτίζουν απελπιστικά αργά.

Συνεπώς περιμένουμε 4-5 χρόνια και βλέπουμε, εκτός και θέλουμε ένα μουράτο αμαξάκι για εντός πόλης και έχουμε 50Κ να κάψουμε.

ΥΓ. (δικό μου) Στο κόστος κίνησης δεν υπολόγισε τους καφέδες αναμονής φόρτισης.
Κάνα 20€ για πλάκα  πηγαινέλα."

Είχα προβληματιστει για ενα μικρό διάστημα αν θυμαστε μηπως το δώσω και παω στο Q4, μου πέρασαν μετα απο λιγο παρόμοιο διάβασμα οι προβληματισμοί... Το μονο που ΙΣΩΣ αξιζει σε επιπεδο χρήσης αλλα δεν αξιζει σε επιπεδο κτήσης ειναι τα plug in... Εγραψε εχθες φιλος συμφορουμιτης κάποια λόγια για το ΧC40 plug in, και όσον αφορά το κομματι της ηλεκτροκίνησης εχω την ίδια αποψη με αυτή που περιγραφει μετα την μικρη συνυπαρξη του με αυτό. Αλλα το να δώσω 45Κ πχ για το Q3 plug in δε μου φαίνεται βιώσιμο (48,5 βγαινει με τον ιδιο εξοπλισμο με το δικό μου, εξτρα μονο το αυτόματο κιβωτιο σε σχέση με το δικό μου), μονο στα leasing συμφερει λόγω του μηδενικού εταιρικού φόρου.

8 ώρες πριν, ritualistic είπε

@john1987 και λιγα λες 5 χρονια.. Νομιζω θα χρειαστει γεματη δεκαετια για την αλλαγη στην Ελλαδα και δεν ειμαι σιγουρος οτι ολο αυτο γινεται τελικα με γνωμονα το περιβαλλοντικο καλο.

Ετσι ακριβως, 10 και άν........ και προφανως δεν εχει ουσιαστικο περιβαλλοντικό όφελος, ουτε άμεσο (μιας και καιμε ορυκτα καυσιμα για να παραξουμε ρευμα), ουτε σε επιπεδο life cycle...

6 ώρες πριν, imr είπε

Το ηλεκτρικό είναι ότι πρέπει για μικρό δεύτερο αυτοκίνητο πόλης εφόσον έχεις γκαραζ. 

Αυτο ακριβως, πρεπει να εχεις σίγουρα και ενα θερμικό, εκει κατεληξα. Προσωπικα με το Q3 οι διαδρομες που κανω ειναι κατα 95% εντος Αττικής, εχω κλειστο γκαραζ, οπότε θα μπορουσα να εχω ενα ηλεκτρικό αλλα και παλι ειναι παρα πολυ δεσμευτικό...

Επεξ/σία από paylidis
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλά είναι τα ηλεκτρικά φτάνει να ξέρεις τι αγοράζεις.

Δεν γίνεται να το πηγαίνεις ταξίδι με 120-150 (μάλλον προς το 150 θα το πήγαινε αλλά...) και να περιμένεις να έχεις την αυτονομία που ανακοινώνουν για μέσα στην πόλη...  Είναι σαν να παίρνεις το smart για να κάνεις κάθε μέρα ταξίδι 1000χλμ... Αν είχε πάρει το tesla που βγάζει ~400χλμ σε αυτές τις συνθήκες, τι θα έλεγε;

Από όσο θυμάμαι μόνο η Porsche έχει βάλει κιβώτιο (δύο ταχυτήτων) για να μπορεί να κρατήσει υψηλές ταχύτητες στην εθνική οδό.

 

Στις δικές μου ανάγκες ταιριάζει ένα ηλεκτρικό. Το συνηθισμένο είναι ~70χλμ σε εθνική και κέντρο και τυχαίνει να κάνω και άλλα  120χλμ είναι ιδανικό όποιο έχει αυτονομία ~300χλμ... Αλλά για να αξίζει θα πρέπει να βάλω πάνελ στο σπίτι... Οπότε 25 για το αυτοκίνητο και 10 για τα πάνελ, είναι πολλά τα λεφτά...

Θα ξεκινήσω με τα πάνελ και μια αντλία θερμότητας και βλέπουμε... 😎

 

 

Υ.Γ. Θα επέλεγα ηλεκτρικό με την "ασφάλεια" που μου δίνει το punto που πάει και έρχεται θεσσαλονίκη με 125χλμ (118χλμ με το gps) με ένα τεπόζιτο.

Επεξ/σία από filarhos
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, john1987 είπε

Αντιγράφω σεντόνι που μου έστειλε ένας φίλος προς προβληματισμό.

"από Marios Papaloukas
ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. 
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.  
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας. Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε. 
Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.
Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.
-----------
Και κατόπιν της ιστορίας η γνώμη μου....
Ρωτώντας είχα καταλήξει στην ίδια άποψη. 
Σημερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:
- Ακόμα και με τις μεγάλες μπαταρίες δεν παίζουν για κίνηση εκτός πόλης (που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχεις τουλάχιστον άλλο ένα βενζινο/πετρελαιο κίνητο αυτοκίνητο για να φεύγεις εκτός Αθήνας. 
- έχουν τρελά ακριβά ανταλλακτικά (για ρώτα πόσα ρίχνεις αφού ακουμπήσεις κάπου το tesla.)
- έχουν λίγους φορτιστές που φορτίζουν απελπιστικά αργά.

Συνεπώς περιμένουμε 4-5 χρόνια και βλέπουμε, εκτός και θέλουμε ένα μουράτο αμαξάκι για εντός πόλης και έχουμε 50Κ να κάψουμε.

ΥΓ. (δικό μου) Στο κόστος κίνησης δεν υπολόγισε τους καφέδες αναμονής φόρτισης.
Κάνα 20€ για πλάκα  πηγαινέλα."

Μου κανει εντυπωση που πρεπει καποιος να ζησει το λαθος για να το καταλαβει…

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

31 λεπτά πριν, filarhos είπε

Καλά είναι τα ηλεκτρικά φτάνει να ξέρεις τι αγοράζεις.

Δεν γίνεται να το πηγαίνεις ταξίδι με 120-150 (μάλλον προς το 150 θα το πήγαινε αλλά...) και να περιμένεις να έχεις την αυτονομία που ανακοινώνουν για μέσα στην πόλη...  Είναι σαν να παίρνεις το smart για να κάνεις κάθε μέρα ταξίδι 1000χλμ... Αν είχε πάρει το tesla που βγάζει ~400χλμ σε αυτές τις συνθήκες, τι θα έλεγε;

Από όσο θυμάμαι μόνο η Porsche έχει βάλει κιβώτιο (δύο ταχυτήτων) για να μπορεί να κρατήσει υψηλές ταχύτητες στην εθνική οδό.

 

Στις δικές μου ανάγκες ταιριάζει ένα ηλεκτρικό. Το συνηθισμένο είναι ~70χλμ σε εθνική και κέντρο και τυχαίνει να κάνω και άλλα  120χλμ είναι ιδανικό όποιο έχει αυτονομία ~300χλμ... Αλλά για να αξίζει θα πρέπει να βάλω πάνελ στο σπίτι... Οπότε 25 για το αυτοκίνητο και 10 για τα πάνελ, είναι πολλά τα λεφτά...

Θα ξεκινήσω με τα πάνελ και μια αντλία θερμότητας και βλέπουμε... 😎

 

 

Υ.Γ. Θα επέλεγα ηλεκτρικό με την "ασφάλεια" που μου δίνει το punto που πάει και έρχεται θεσσαλονίκη με 125χλμ (118χλμ με το gps) με ένα τεπόζιτο.

Ασχετο αλλα βαλε αντλια και ρυθμισε σωστα την αντισταθμιση. Θα σωθεις και θα με θυμηθεις!  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, ritualistic είπε

Ασχετο αλλα βαλε αντλια και ρυθμισε σωστα την αντισταθμιση. Θα σωθεις και θα με θυμηθεις!  

Για net metering ετοιμάζομαι... Ψάχνομαι για προσφορές... Είναι αλήθεια ότι δεν έχει, και δεν προκειται να έρθει, φυσικό αέριο προς τα εμάς... Αλλά και να ερχόταν με ~10.000kwh τον χρόνο κατανάλωση αξίζει! Και έχουμε κάνει επιλογές με βάση την οικονομία ως προς την χρήση του ρεύματος δεν μπορεί να πέσει πιο κάτω για δύο σπίτια... Μόνο οι εξωτερικές λάμπες που είναι led μου τρώνε 500kwh τον χρόνο, είναι πίσα σκοτάδι το βράδυ και με χρονοδιακόπτες μένουν αναμένα λίγα φώτα 20:00 με 7:00 τον χειμώνα...

 

Αντιστάθμιση τι εννοείς; Και με pm αν θέλεις!!!

 

Υ.Γ. Πάντως για να κάνω απόσβεση τα 25χιλ€ -6χιλ€ πώληση του passat= 19χιλ€ αν δεν πληρώνω καθόλου καύσιμο και καλύπτομαι από τα πάνελ θέλω περίπου 190χιλχλμ (περίπου 9 χρόνια για εμένα). (19χιλ δια 10€/100χλμ βέβαια αν ανέβει κι άλλο οι τιμές των καυσίμων...) Βέβαια το punto μπαίνει σαν δεύτερο πλέον αντί για κύριο που είναι τώρα...

Επεξ/σία από filarhos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 16/12/2021 στις 11:44 ΜΜ, john1987 είπε

Αντιγράφω σεντόνι που μου έστειλε ένας φίλος προς προβληματισμό.

"από Marios Papaloukas
ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. 
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.  
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας. Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε. 
Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.
Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.
-----------
Και κατόπιν της ιστορίας η γνώμη μου....
Ρωτώντας είχα καταλήξει στην ίδια άποψη. 
Σημερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:
- Ακόμα και με τις μεγάλες μπαταρίες δεν παίζουν για κίνηση εκτός πόλης (που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχεις τουλάχιστον άλλο ένα βενζινο/πετρελαιο κίνητο αυτοκίνητο για να φεύγεις εκτός Αθήνας. 
- έχουν τρελά ακριβά ανταλλακτικά (για ρώτα πόσα ρίχνεις αφού ακουμπήσεις κάπου το tesla.)
- έχουν λίγους φορτιστές που φορτίζουν απελπιστικά αργά.

Συνεπώς περιμένουμε 4-5 χρόνια και βλέπουμε, εκτός και θέλουμε ένα μουράτο αμαξάκι για εντός πόλης και έχουμε 50Κ να κάψουμε.

ΥΓ. (δικό μου) Στο κόστος κίνησης δεν υπολόγισε τους καφέδες αναμονής φόρτισης.
Κάνα 20€ για πλάκα  πηγαινέλα."

Θυμάμαι που ο τύπος που κάνει το Engineering Explained στο YouTube είχε δώσει ακόμα και στις ΗΠΑ ένα τεράστιο ποσό για μια μικρή ζημιά στο Τέσλα (λάστιχο νομίζω) και μετά έβγαλε αναλυτικό βίντεο για να βγάλει τα σπασμένα απο το Youtube 🤣

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ηλεκτρική Mercedes από τα πρώτα μοντέλα που ήρθαν, σε διαδρομή 250 χλμ, έμεινε στα 170 χλμ γιατί πήγαινε με 150 στην Εγνατία. Μετά από ένα χρόνο το έδωσε στη γυναίκα του για να κινείται στην πόλη και παρήγγειλε υβριδική...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ήξερα το κατάλληλο thread για να ρωτήσω οπότε ας πάει εδω που είναι πιο γενικό.

Έχετε ένδειξη για αλλαγή στα τακάκια στο αμάξι σας; (πείτε και το μοντέλο)

Στο Ford Escort (1982) που έχουμε υπάρχει το φωτάκι, αλλά σε Ford Fiesta 2009/2010 που έχουμε δει δεν υπάρχει αυτή η ένδειξη.

Πιο πολύ από περιέργεια ρωτάω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Grim Ripper είπε

Δεν ήξερα το κατάλληλο thread για να ρωτήσω οπότε ας πάει εδω που είναι πιο γενικό.

Έχετε ένδειξη για αλλαγή στα τακάκια στο αμάξι σας; (πείτε και το μοντέλο)

Στο Ford Escort (1982) που έχουμε υπάρχει το φωτάκι, αλλά σε Ford Fiesta 2009/2010 που έχουμε δει δεν υπάρχει αυτή η ένδειξη.

Πιο πολύ από περιέργεια ρωτάω.

Passat 2005 1.6 fsi ναι, μου το έβγαλε στο καντράν και χάζεψα λίγο, το πέρασα για πέταλο!!!! Και λέω τι είναι πάλι τούτο...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες


  • Δημιουργία νέου...