Προς το περιεχόμενο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προτείνει την εξάλειψη των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

16 λεπτά πριν, ea6gka είπε

Αν η αλλαγη απο ΜΕΚ σε ηλεκτρικα δεν συνοδευτει απο ενα αλμα στην παραγωγη ενεργειας σε εναλλακτικες ή/και κατι αλλο, η φαση  θα εξελιχθει σε φιασκο, οι αναγκες σε ενεργεια θα εκτοξευθουν και δεν θα μπορουν να τις καλυψουν με τιποτα. Εκτος και αν βαλουνε μπροσυα ρυπογονες μοναδες παραγωγης ενεργειας, ενα φαυλο κυκλο δηλαδη. 

Καλά αυτό υποτίθεται επρπε να είναι το αυτονόητο αλλά ακόμη δεν βλέπω να ξεκινάνε καινούργιους πυρηνικούς σταθμούς παραγωγής (γιατί κάτι άλλο στην παρούσα φάση δεν μπορεί να καλύψει της τερατώδες απαιτήσεις στην ενέργεια)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 179
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

30 λεπτά πριν, liberostelios είπε

 

Τα μοντέρνα Tesla θεωρητικά έχουν διάρκεια ζωής 1.000.000 μίλια (μηχανή και μπαταρία). Στην πράξη δεν ξέρουμε αν οι μπαταρίες θα θέλουν αλλαγή σε κάποια χρόνια αλλά με όσα παρατηρούνται στα μοντέλα της τελευταία δεκαετίας σίγουρα δε θέλουν αλλαγή πριν τα 10 χρόνια (πάντα αναλόγως με το τι χρήση τους γίνεται και πόσο προσεκτικά γίνεται η φόρτιση).

Τα επιχειρήματα κατά των ηλεκτρικών είναι κυρίως συντηρητισμός. Με συντηρητικούς υπολογισμούς που κάναμε με φίλο ο οποίος πρόσφατα αγόρασε ένα Tesla Model 3, σε 10 χρόνια θα έχει κερδίσει τουλάχιστον 10.000€ μόνο από τα καύσιμα και τη συντήρηση. Κι όλα αυτά, με δεδομένο ότι θα κάνει λίγα χιλιόμετρα (10.000 το χρόνο). Αν κάποιος κάνει περισσότερα, η εξοικονόμηση εκτοξεύεται. Κι όλα αυτά, χωρίς να υπολογίσουμε τα οφέλη από μη τέλη κυκλοφορίας κλπ (άλλωστε αυτά συνήθως αντισταθμίζονται από την πιο τσιμπημένη ασφάλεια που πληρώνει κάποιος).

Επομένως, αν βάλετε κάτω ότι κάποιος στη διάρκεια ζωής ενός οχήματος θα κερδίσει τουλάχιστον 15.000-20.000€, και 10.000€ να δώσει για μια αλλαγή μπαταρίας δεν είναι πρόβλημα.

Σημειωτέον, αυτά περί 5 ωρών φόρτισης είναι λίγο απαρχαιωμένα. Με τον εν λόγω φίλο πήγαμε βόλτα με το αμάξι και σε 10' φορτίσαμε 100 χλμ. Φυσικά η φόρτιση δεν πάει γραμμικά, αλλά τα 200-300 χλμ τα γεμίζεις σε 30-40', δηλαδή περίπου όσο μια στάση που πρέπει να κάνεις σε ένα μεγάλο ταξίδι.

10k ομως ειναι και η διαφορά ανάμεσα σε βενζινη και ηλεκτρικο οταν το αγοράσεις. ισως οχι για το τεσλα αν κοιτας σε αυτοκίνητα αντιστοιχων επιδόσεων αλλα σε ενα αμαξι golf. Μετά απο 10 χρόνια που θα εχεις ερθει στα ισα, το ηλεκτρικο δεν το αγοράζει κανεις και θέλει μπαταρια ενω η βενζινα πιανει μια χαρα λεφτα. η αγορά ηλεκτρικου ακομα ειναι ασυμφορη πλην tesla καθαρα γιατι παιρνεις επιδόσεις που δεν χρειαζεται να συντηρεις με τρελλα ποσα χρηματων οπως για ενα βενζινοκινητο 300+ ίππων.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Black Demis είπε

Καλά αυτό υποτίθεται επρπε να είναι το αυτονόητο αλλά ακόμη δεν βλέπω να ξεκινάνε καινούργιους πυρηνικούς σταθμούς παραγωγής (γιατί κάτι άλλο στην παρούσα φάση δεν μπορεί να καλύψει της τερατώδες απαιτήσεις στην ενέργεια)

Η πυρηνικη ενεργεια δεν ειναι δυστηχως η λυση, ειναι φιλικη στο περιβαλλον οσον αφορα τους ρυπους αλλα τα αποβλητα τους δεν παλευονται με τιποτα. Δεν το συζηταω σε περιπτωση ατυχηματος το τι μπορει να γινει, φανταζεσαι το ακουγιου να γινει φουκουσιμα σε μια κλειστη θαλασσα σαν την μεσογειο? Θα πεθανουμε ολοι. Επισης θεωρειτε πλεον πανακριβη ενεργεια και αυτο εντεχνως το καλυτπιυν γιατι δεν περνανε στο καταναλωτη το κοστος απο  την επεξεργασια και διαθεση των αποβλητων 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Προσωπικά αυτό που με φοβίζει με τα ηλεκτρικά είναι:

1. Κόστος αντικατάστασης μπαταρίας μετά από 10+ χρόνια

2. Φωτιά σε μπαταρία μετά από ζημία εξωτερικού παράγοντα η κατά την φόρτιση. Αμά πιάσει φωτιά η μπαταρία τότε μιλάμε για ολική καταστροφή του αυτοκινήτου μιας και είναι σχεδόν αδύνατο να σβηστεί η φωτιά. Πόσο πια αμα η φωτιά είναι μεσά σε κλειστό παρκινγκ η σε πιλοτη 

3. Φόρτιση αυτοκινήτου σε χώρο κοινόχρηστο πχ, πιλοτή πολυκατοικίας. Τι προβλέπεται να γίνει όταν πολλοί έχουν αρχίσει να έχουν ποια ηλεκτρικά.  Θα καταλήξουνε να ρίχνουν μπαλαντέζες από τα μπαλκόνια.

4. Υποδομές για φόρτιση σε πολλαπλά σημεία σε πόλεις και επαρχία. Νομίζω ότι με την ΔΕΗ Blue θα έχουμε βελτίωση σε αυτόν τον τομέα.

5. Στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μοντέλο όπου μετά απο 10-15 χρόνια το αυτοκίνητο σου θεωρείται ξεπερασμένο και δεν μπορείς ποια να κάνεις Software Update, σου ρίχνουν την φόρτηση στο μισο, δεν μπορείς να κάνεις Service και γενικά ότι μπορούν να κάνουν για να σε κάνουν να ξεφορτωθείς το αμάξι (Planned Obsolescence). Για αυτό πιστεύω οτι πρέπει να περάσει νομοθετικά το δικαίωμα στην επισκευή.

και τελευταίο και σημαντικότερο

6. Φορολογική αντιμετώπιση από το Ελληνικό κράτος για τα ηλεκτροκίνητα όταν σε 5-10 χρόνια από τώρα χάσουν το χρυσο αυγό που είναι τα τέλη κυκλοφορίας για τα βενζινοκίνητα λογό μαζικής στροφής του κόσμου στα ηλεκτρικά. Θα αρχίσουν να μας φορολογούν με τα Kwh της μπαταρίας η ότι άλλη μπαρούφα σκαρφιστούν;

Επεξ/σία από Antiriad
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, Iliaz είπε

μου φαινεται πως η Ε.Ε. ξεχναει πως υπαρχουν χωρες στην Ε.Ε. που οι πολιτες της εχουν κατα κεφαλην εισοδημα κατω απο 13.000 ευρω 

Εγω παλι νομιζω πως το θυμαται και μαλιστα πολυ καλα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, Melnibonian είπε

Φαντάζομαι πως την ίδια τύχη θα έχουν και οι μοτοσυκλέτες...

Αν τους ενοιαζε το περιβαλλον θα επιδοτουσαν τα παπια που εχουν ελαχιστους ρυπους ετσι ωστε να αφησουν οι περισσοτεροι τα αυτοκινητα τους στην ακρη μεσα στην πολη ...

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, Retromaniac είπε

Δοκίμασε να συνδέσεις το αυτοκίνητο με αιολική/ηλιακή/υδροηλεκτρική ενέργεια και ίσως νιώσεις λιγότερο trump

Δοκίμασε να βρεις τετοιου είδους ενέργεια με σταθερή παροχή σε ευρύα βαση 😂

Σας φορολογούμε.. για το περιβάλλον😂😂

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, Retromaniac είπε

Δοκίμασε να συνδέσεις το αυτοκίνητο με αιολική/ηλιακή/υδροηλεκτρική ενέργεια και ίσως νιώσεις λιγότερο trump

Ειδικά η αιολική στην Ελλάδα το νέο μεγάλο φαγοπότι, μόνο για τις τσέπες κάποιον κάνει καλό σίγουρα στο περιβάλλον κάνει μόνο κακό. Αν γινόταν σωστά θα είχε βάση τώρα μόνο αηδία μου βγάζει η λέξη αιολική ενέργεια.

  • Like 1
  • Confused 2
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όλα για την κονόμα γίνονται.... Λέτε να νοιάζονται τα μεγάλα κεφάλαια για το περιβάλλον. Εμείς οι μικροί είμαστε περισσότερο ευαισθητοποιημένοι...  Ας δουν τις βιομηχανίες κτλ πρώτα και μετά έλα να μιλήσεις για τον απλό κόσμο. Δεν υπάρχει πιο επικίνδυνο υλικό από την μπαταρία για το περιβάλλον και το κόστος ανακύκλωση κτλ είναι πολύ μεγάλο. Αλλού είναι το νόημα. Αφήστε την καραμέλα με το περιβάλλον. Μου γίναν όλοι οικολόγοι πράσινοι μη χ@σω.... Έλεος 🤬

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Χαίρετε στην παρέα.Παρακολουθώ το νήμα και το συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι επικρατεί μια σύγχυση και άγνοια πάνω στις μορφές ενέργειας,πόσο ζημιά κάνει η κάθε μία στα ζώα,στο περιβάλλον.Αν θέλουμε να συμετάσχουμε ενεργά σε τέτοια θέματα θα πρέπει και να είμαστε ενημερωμένοι και διαβασμένοι έτσι ώστε να μην λένε προσωπικές απόψεις και να μιλάμε με facts.Προτείνω 2 απλά βιντεάκια που θα σας προβληματίσουν και θα σας βάλουν λίγο στον "χώρο" της ενέργειας.1)

2)

Τέλος παρατηρώ ένα overdramatic view για τον πλανήτη,το πως εξελίσσονται τα πράγματα και το κατά πόσο μπορούμε να συμμετέχουμε στις αλλαγές που έρχονται.Επίσης παρατηρώ το λεγόμενο gap "εμείς και αυτοί" "τα μεγάλα κεφάλία ο λαουτζίκος" που καταλήγει σε negative instinct.Θα πρότεινα το βιβλίο factfulness του Ηans Rosling.Εφόσον τα δουλέψετε όλα αυτά ξανά πιάστε το θέμα από την αρχή για να δείτε τι πιστεύατε και σε ποια σημεία κάνατε λάθος.

Επεξ/σία από Βασιλης 123
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, lakis. είπε

Όταν θα θέλουν αλλαγή η μπαταρίες ,θα τα στέλνουν στην Ελλάδα για μεταχειρισμένα.

Αγρατζούνιστο, λίγα χιλιόμετρα (θα σου βγάζει), δεν θέλει ούτε ευρώ!

8 ώρες πριν, Antiriad είπε

Προσωπικά αυτό που με φοβίζει με τα ηλεκτρικά είναι:

1. Κόστος αντικατάστασης μπαταρίας μετά από 10+ χρόνια

2. Φωτιά σε μπαταρία μετά από ζημία εξωτερικού παράγοντα η κατά την φόρτιση. Αμά πιάσει φωτιά η μπαταρία τότε μιλάμε για ολική καταστροφή του αυτοκινήτου μιας και είναι σχεδόν αδύνατο να σβηστεί η φωτιά. Πόσο πια αμα η φωτιά είναι μεσά σε κλειστό παρκινγκ η σε πιλοτη 

3. Φόρτιση αυτοκινήτου σε χώρο κοινόχρηστο πχ, πιλοτή πολυκατοικίας. Τι προβλέπεται να γίνει όταν πολλοί έχουν αρχίσει να έχουν ποια ηλεκτρικά.  Θα καταλήξουνε να ρίχνουν μπαλαντέζες από τα μπαλκόνια.

4. Υποδομές για φόρτιση σε πολλαπλά σημεία σε πόλεις και επαρχία. Νομίζω ότι με την ΔΕΗ Blue θα έχουμε βελτίωση σε αυτόν τον τομέα.

5. Στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μοντέλο όπου μετά απο 10-15 χρόνια το αυτοκίνητο σου θεωρείται ξεπερασμένο και δεν μπορείς ποια να κάνεις Software Update, σου ρίχνουν την φόρτηση στο μισο, δεν μπορείς να κάνεις Service και γενικά ότι μπορούν να κάνουν για να σε κάνουν να ξεφορτωθείς το αμάξι (Planned Obsolescence). Για αυτό πιστεύω οτι πρέπει να περάσει νομοθετικά το δικαίωμα στην επισκευή.

και τελευταίο και σημαντικότερο

6. Φορολογική αντιμετώπιση από το Ελληνικό κράτος για τα ηλεκτροκίνητα όταν σε 5-10 χρόνια από τώρα χάσουν το χρυσο αυγό που είναι τα τέλη κυκλοφορίας για τα βενζινοκίνητα λογό μαζικής στροφής του κόσμου στα ηλεκτρικά. Θα αρχίσουν να μας φορολογούν με τα Kwh της μπαταρίας η ότι άλλη μπαρούφα σκαρφιστούν;

Για τη φορολογία το μόνο σίγουρο είναι οτι δεν θα τη γλυτώσουμε στο τέλος!

Το ίδιο έκαναν και στα «πράσινα» diesel που είχαν δωρεάν τέλη στην αρχή και μετά όχι μόνο τα αύξησαν αλλά βάλανε και επιπλέον φόρο στο καύσιμο!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, KnightRider είπε

Mε αυτες τις πηγες ενεργειας που υπαρχουν εγκατεστημενα παγκοσμιως ναι μολυνουν και ποσο μαλλον μελλοντικα λογω το οτι καθε ηλεκτρικο αυτοκινητο τραβαει πολυ ρευμα για να φορτισει (kiloWatt) + που η καθε μπαταρια θα θελει αλλαγη ανα 5 χρονια και τετοιου ειδους μπαταριες δυσκολα να ανακυκλωθουν και ειδικα η παραγωγη τετοιας μπαταρίας ειναι αρκετα επιβλαβης για το περιβαλλον.

 

Oύτε πιο ρυπογόνα είναι, ούτε θέλουν αλλαγή ανά 5 χρόνια. Ενδεικτικά αναφέρω Τέσλα Χ μετά από 4 χρόνια και 100.000χλμ έχει χάσει 3% μπαταρία. Ενδεικτικά επίσης αναφέρω ότι οι σύγχρονοι σταθμοί έχουν >60% απόδοση. Τα σπίτια πρέπει να γυρίσουν σε αντλίες θερμότητας και να σταματήσει η καύση του ΦΑ για θέρμανση μιας και δεν είναι τόσο αποδοτικό.

Ήρθε η εποχή που το ρεύμα θα είναι το αποδοτικότερο μέσο για τα πάντα, θέρμανση, κίνηση, χρήση.

Τέλος όπως πολλάκις έχει αναφερθεί αλλά θα το ξαναπώ, το ενεργειακό μείγμα πρασινίζει με εκθετικους ρυθμούς. Τα συμβατικά αυτοκίνητα όχι.

 

ΥΓ: Το ηλεκτρικό θέλει 1 λεπτό να φορτίσει, όσο θα κάνεις δλδ να κουμπωσεις και να ξεκουμπωσεις την πρίζα του. Σε ταξίδι θα χρειαστείς 10 λεπτά στάση ανά 250-300χλμ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...