Προς το περιεχόμενο

Αρνούνται επιστροφή προιόντος. Παράνομο;


lucidsteve

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ο αδερφός μου αγόρασε μια οθόνη απο μαγαζί σκρουτζ. 

Δυστυχώς δεν τον ικανοποιεί καθόλου οσον αφορά τις ανάγκες του και θέλει να την επιστρέψει.

Πήρε τηλέφωνο πίσω στο σκρουτζομάγαζο και ανέφεραν πως "απαξ και ανοίχθηκε το προιόν, δεν επιστρέφεται, καθώς πουλάμε μόνο άθικτα προιόντα".

Η οθόνη ούτε μια μέρα δε χρησιμοποιήθηκε εν τω μεταξύ.

Τι μπορεί να γίνει; Δεν υπάρχει αντίστοιχη νομοθεσία;

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 147
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

31 λεπτά πριν, lucidsteve είπε

Τι μπορεί να γίνει;

Να την επιστρέψει, δικαίωμα υπαναχώρησης 14 ημερών

32 λεπτά πριν, lucidsteve είπε

Δεν υπάρχει αντίστοιχη νομοθεσία;

 

https://www.gov.gr/el/sdg/consumer-rights/consumer-rights-and-guarantees/general/right-of-cancellation

https://www.ekpizo.gr/καταναλωτές/δικαιώματα/προϊόνταυπηρεσίες/δικαίωμα-υπαναχώρησης

34 λεπτά πριν, lucidsteve είπε

"απαξ και ανοίχθηκε το προιόν, δεν επιστρέφεται, καθώς πουλάμε μόνο άθικτα προιόντα".

Να τους πει, αν δεν μπορούν τότε να το κλείσουν το μαγαζάκι ή να σταματήσουν τις ηλεκτρονικές παραγγελίες. Να δουλεύουν μόνο με το φυσικό κατάστημα.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 ώρες πριν, Nabuko είπε

Να την επιστρέψει, δικαίωμα υπαναχώρησης 14 ημερών

 

Σευχαριστώ πολύ που απάντησες,

Διάβασα τη νομοθεσία και γράφει "επιστροφή στο προμηθευτή, στην αρχική του κατάσταση". Απ'ο,τι κατάλαβα απο αυτά που μου είπε ο αδερφός μου, την άνοιξε και τη δοκίμασε! (ασχολείται με γραφικά και δυστυχώς η οθόνη δεν είχε το panel που χρειάζεται). Συνεπώς, μήπως αυτός ο νόμος εννοείς μια κατάσταση τύπου το παραλαμβάνω, δεν το ανοιγω καθόλου και το γυρνάω;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, lucidsteve είπε

Σευχαριστώ πολύ που απάντησες,

Διάβασα τη νομοθεσία και γράφει "επιστροφή στο προμηθευτή, στην αρχική του κατάσταση". Απ'ο,τι κατάλαβα απο αυτά που μου είπε ο αδερφός μου, την άνοιξε και τη δοκίμασε! (ασχολείται με γραφικά και δυστυχώς η οθόνη δεν είχε το panel που χρειάζεται). Συνεπώς, μήπως αυτός ο νόμος εννοείς μια κατάσταση τύπου το παραλαμβάνω, δεν το ανοιγω καθόλου και το γυρνάω;

Να αναλάβει την ευθύνη του λάθους του και να την πουλήσει μόνος του. Η υπαναχώρηση δεν έχει να κάνει με την λογική την δοκίμασα και τελικά δεν μου άρεσε και πουθενά δεν πρόκειται δικαιωθεί με τέτοια δικαιολογία. Οθόνη αγόρασε , ας έκανε μια έρευνα τι αγοράζει , τουλάχιστον ας το τσέκαρε πριν την ξεπακετάρει και την δουλέψει. Ο πραγματικός κόσμος δεν είναι σαν την μαμά μας που κάνει χατήρια επειδή βαριόμασταν και κάναμε λάθος.

Επεξ/σία από jgeorgiou
  • Like 7
  • Thanks 2
  • Confused 5
  • Sad 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

48 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

Η υπαναχώρηση δεν έχει να κάνει με την λογική την δοκίμασα και τελικά δεν μου άρεσε

Αντίθετα αυτή ακριβώς είναι η λογική. 

  • Like 23
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

Να αναλάβει την ευθύνη του λάθους του και να την πουλήσει μόνος του. Η υπαναχώρηση δεν έχει να κάνει με την λογική την δοκίμασα και τελικά δεν μου άρεσε και πουθενά δεν πρόκειται δικαιωθεί με τέτοια δικαιολογία. Οθόνη αγόρασε , ας έκανε μια έρευνα τι αγοράζει , τουλάχιστον ας το τσέκαρε πριν την ξεπακετάρει και την δουλέψει. Ο πραγματικός κόσμος δεν είναι σαν την μαμά μας που κάνει χατήρια επειδή βαριόμασταν και κάναμε λάθος.

πράγματι ο πραγματικός κόσμος δεν είναι σαν την μαμά μας που κάνει χατήρια επειδή βαριόμασταν και κάναμε λάθος.

Επίσης όμως στον πραγματικό κόσμο αφιερώνουμε λιγο χρονο και διαβάζουμε σχετικά με το Δικαίωμα υπαναχώρησηςόπου αναγράφει ότι ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει ΑΝΑΙΤΙΟΛΟΓΗΤΑ από τη σύμβαση από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος.

Δεν εξετάζουμε τι είναι ηθικό αλλά τι είναι νομότυπο. Καλό ειναι εαν δεν γνωρίζεις να μην εκφέρεις γνώμη και εκτίθεσαι.

 

  • Like 22
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

so μπορεις να παρεις εναν imac και ενα macbook pro στα 5 χιλιαρικα κοντα, να τα ανοιξεις, να πεις "α δεν μαρεσει το λειτουργικο παρτε τα πισω" και ο μαγαζατορας να πεταξει τη σκουφια του, λες και ο επομενος θα αγορασει ανοιχτο προιον στην τιμη την αρχικη. Δεν σας καταλαβαινω, το τι ειναι νομοτυπο και το τι οχι ειναι εντελως ασχετο με το κατα ποσο μπορουμε να εκμεταλλευομαστε τετοια παραθυρακια λογω βαρεμαρας. Δεν ειναι αμαζον εδω το καθε μαγαζι να μπορει να τα ξαναπακεταρει σε κατασταση "καινουριου" εδω θα παει σε καποιο μικρο μαγαζι η σε καποια πανελλαδικη αλυσιδα. Οταν μπαινετε στην διαδικασια του να γυρισετε προιον πισω, σκεφτειτε αν θα το αγοραζατε μετα εσεις ανοιχτο.

  • Like 8
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, vaggos231 είπε

so μπορεις να παρεις εναν imac και ενα macbook pro στα 5 χιλιαρικα κοντα, να τα ανοιξεις, να πεις "α δεν μαρεσει το λειτουργικο παρτε τα πισω" και ο μαγαζατορας να πεταξει τη σκουφια του, λες και ο επομενος θα αγορασει ανοιχτο προιον στην τιμη την αρχικη.

Ναι, αλλιώς να μην το πουλάς online. Δεν είπαμε να το φέρει με σκισμένη συσκευασία η γρατζουνισμένο. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, vaggos231 είπε

Οταν μπαινετε στην διαδικασια του να γυρισετε προιον πισω, σκεφτειτε αν θα το αγοραζατε μετα εσεις ανοιχτο.

Και που ξέρεις εσύ ότι δεν το είχαν επιστρέψει και άλλοι πριν? Σε φυσικό κατάστημα όταν πας και αγοράζεις ρούχα και παπούτσια ξέρεις πόσοι τα έχουν φορέσει πριν από σένα?  

Αυτό είναι το νόημα της εξ' αποστάσεως σύμβασης. Το δοκιμάζεις, δεν σου κάνει, το επιστρέφεις. Και δε δίνεις και λόγο σε κανέναν. Σε όποιον μαγαζάτορα δεν του αρέσει μπορεί να σταματήσει να πουλάει ιντερνετικά. Απλά.

  • Like 20
  • Thanks 2
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
28 λεπτά πριν, vaggos231 είπε

so μπορεις να παρεις εναν imac και ενα macbook pro στα 5 χιλιαρικα κοντα, να τα ανοιξεις, να πεις "α δεν μαρεσει το λειτουργικο παρτε τα πισω" και ο μαγαζατορας να πεταξει τη σκουφια του, λες και ο επομενος θα αγορασει ανοιχτο προιον στην τιμη την αρχικη. Δεν σας καταλαβαινω, το τι ειναι νομοτυπο και το τι οχι ειναι εντελως ασχετο με το κατα ποσο μπορουμε να εκμεταλλευομαστε τετοια παραθυρακια λογω βαρεμαρας. Δεν ειναι αμαζον εδω το καθε μαγαζι να μπορει να τα ξαναπακεταρει σε κατασταση "καινουριου" εδω θα παει σε καποιο μικρο μαγαζι η σε καποια πανελλαδικη αλυσιδα. Οταν μπαινετε στην διαδικασια του να γυρισετε προιον πισω, σκεφτειτε αν θα το αγοραζατε μετα εσεις ανοιχτο.

Σου διαφεύγει το γεγονος οτι αφορα αποκλειστικα τις ηλεκτρονικές πωλήσεις οπου δεν μπορεις να δειγματισεις το προιον. So, ναι το παραπανω που αναφερεις ισως αποτελει ενα παράθυρο του νομου. Μια επιλογή πχ οπως αναφέρθηκε ειναι να μην πουλας καθολου ηλεκτρονικα. 

Και στη τελικη υποθεση πχ και εγω δεν γουστάρω να πληρωνω τελη κυκλοφορίας τι να κανω ομως που βαση νομου πρεπει να πληρώσω για να εχω οχημα και να κυκλοφορω.

Τελος εαν είναι σωστος και λογικος ο νομος ως προς τη διατυπωση του και την εφαρμογη του ειναι αλλο ζητημα που στη παρούσα φαση δεν το εξεταζουμε. Αυτο που αναφερουμε ξεκαθαρα  στον ts ειναι τι ισχυει.

 

Επεξ/σία από Chris92
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο νόμος είναι σαφής μπορεί αμα θέλει να μιλήσει και με συνήγορο του καταναλωτή για επιβεβαίωση. Εφόσον η συσκευασία είναι απλά ανοιγμένη επιστρέφει το προϊόν ως έχει και παίρνει πίσω τα χρήματά του. Αν του πουν μα μου σου του κάνει καταγγελία με τα στοιχεία του καταστήματος και αν έχει την υπομονή να το χοντρύνει πολύ κάνει και μήνυση.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, Dragonlordcv2002 είπε

Ο νόμος είναι σαφής μπορεί αμα θέλει να μιλήσει και με συνήγορο του καταναλωτή για επιβεβαίωση. Εφόσον η συσκευασία είναι απλά ανοιγμένη επιστρέφει το προϊόν ως έχει και παίρνει πίσω τα χρήματά του. Αν του πουν μα μου σου του κάνει καταγγελία με τα στοιχεία του καταστήματος και αν έχει την υπομονή να το χοντρύνει πολύ κάνει και μήνυση.

Κάνεις λάθος δεν είναι σαφής γι'αυτό και η συντριπτική πλειοψηφία των μαγαζιών λένε για υπαναχώρηση ΠΡΙΝ ανοιχθεί. Αν νομίζεις ότι έχεις δίκιο πάρε μια συσκευή , άνοιξε την και κάνε μηνυση μετά να το πάρει με το ζόρι. 

7 ώρες πριν, Chris92 είπε

ι αφορα αποκλειστικα τις ηλεκτρονικές πωλήσεις οπου δεν μπορεις να δειγματισεις το προιον

Μάλιστα , γιατί στα μαγαζιά μπορείς να δειγματίσεις να την δει να δουλεύει? Για πήγαινε σε κάποιο κατάστημα και πες ότι δεν θέλω αυτές που έχεις ήδη ανοίξει , θέλω αυτή που με ενδιαφέρει να την ανοίξεις , να δουλέψει να την δω για να μου την δειγματίσεις.

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, jgeorgiou είπε

Μάλιστα , γιατί στα μαγαζιά μπορείς να δειγματίσεις να την δει να δουλεύει? Για πήγαινε σε κάποιο κατάστημα και πες ότι δεν θέλω αυτές που έχεις ήδη ανοίξει , θέλω αυτή που με ενδιαφέρει να την ανοίξεις , να δουλέψει να την δω για να μου την δειγματίσεις.

Ναι συμβαινει, και το πιο απλο παράδειγμα είναι οι αντιπροσωπιες αυτοκινητων και μηχανων, όπου συμβαίνει κατα κορον να δοκιμάζεις το όχημα πριν τυχον αγορα, και εαν δεν το εχουν να σε παραπεμπουν σε άλλο κατάστημα του επισημου δικτύου πωλήσεων. Εκεί που θα σκασεις 10Κ+ δεν εχεις απαίτηση να το δειγματίσεις για πες μου ή μηπως δεν αποτελει προιον??

Και για να μην παρεξηγηθω, προφανώς και δεν περιμένω ένα κατάστημα με  Χ κωδικους προιόντων να έχει δείγμα για το σύνολο των προιοντων του και παράλληλα δεν γνωρίζω να ειναι και απαραιτητο βάση νόμου. Για αυτό από όλη τη γκάμα των προιοντων του μονο ένα συγκεκριμένο υποσύνολο έχει διαθέσιμα προς έκθεση, και πιστεψε με στα σοβαρα καταστήματα σε καμία περίπτωση δεν είναι τυχαία η επιλογή των συγκεκριμένων εκθεσιακών προιοντων. Κρίνοντας απο τα προιόντα με παραπλήσια ή ίδια απόδοση επιλέγεις, το οποίο είναι σαφώς καλύτερο από το να μην έχεις καθόλου προιον για να κρίνεις (βλεπε ηλεκτρονικες αγορες).

Τέλος ο δειγματισμός που ανέφερα πιθανόν να αποτελεί ένας από τους λόγους ύπαρξης του παραπάνω νόμου, προφανώς ο νομοθέτης να έχει και άλλους παράγοντες υπόψιν του που εγώ αγνοώ. Και προφανώς κατα τη γνωμη μου δεν αποτελεί σε καμία περιπτωση ενα τελεια διατυπωμενο και εφαρμοσιμο νομο γιατι αφήνει γκριζες περιοχες οπως πχ η συσκευασια.

Αυτα απο εμενα, και για να μην βγαινουμε off topic, ts εκτυπωνεις το παραπανω νομο και πας στο καταστημα ή για τυχον διευκρινησεις απευθύνεσαι στον συνηγορο του καταναλωτη. Και στις επομενες αγορές σου να είσαι περισσότερο προσεκτικος στην επιλογη των πριοντων σου γιατι εν τελει φερεις και εσυ ευθυνη ως καταναλωτης

 

 

Επεξ/σία από Chris92
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κι εμένα τα ίδια μου έλεγαν ότι επειδή άνοιξα το μόνιτορ και το δοκίμασα να πληρώσω 10% της αξίας γιατί έχασε αξία το μόνιτορ. Εν τω μεταξύ είχαν περάσει 2 ώρες από την αρχική αγορά μέχρι να το γυρίσω πίσω στο κατάστημα που το αγόρασα. Μόλις σήκωσα το τηλέφωνο να πάρω το 100 να έρθει να κάνω μήνυση την ίδια ώρα, η αλλαγή έγινε, και δεν υπήρξε περαιτέρω πρόβλημα. Το μόνο που μου ανέφερε το κατάστημα και η μόνη δυσκολία τους ήταν που πήγα ο ίδιος και αγόρασα το μόνιτορ και δεν είχα κάνει απομακρυσμένη αγορά. Ολές οι παπάτζες που μου έλεγαν εξαλείφθηκαν αμέσως.

Επεξ/σία από chipakos
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...